Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Mooie prestatie! In FM 2019 een heerlijke game gehad met Union. Heb je een screen van je selectie?

51 minuten geleden zei FlyD:

Mooie prestatie! In FM 2019 een heerlijke game gehad met Union. Heb je een screen van je selectie?

Ik heb een degelijke selectie, maar niet veel meer dan dat. Ik merk dat de prestaties nu wat minder zijn mede door de drukke Europese wedstrijden.

Ik heb mij met deze carrière ook voorgehouden om sneller de stap omhoog te zetten naar een beter club/competitie als de kans zich voordoet.:classic_smile:

08749da88f9a003e7e946e098e904528.png

ce19493e13aa6321921272115bef7e78.png

Edited by glennix

1 uur geleden zei glennix:

Ik heb een degelijke selectie, maar niet veel meer dan dat. Ik merk dat de prestaties nu wat minder zijn mede door de drukke Europese wedstrijden.

Ik heb mij met deze carrière ook voorgehouden om sneller de stap omhoog te zetten naar een beter club/competitie als de kans zich voordoet.:classic_smile:

08749da88f9a003e7e946e098e904528.png

ce19493e13aa6321921272115bef7e78.png

Klimov is wel een beest voor je zo te zien, doet die het ook goed?

Opeens komt deze speler in mijn scoutinglijst, 5 sterren rating. Geen idee wat hij nog bij Flamengo doet maar ik keur het goed :<:classic_love:

image.thumb.png.409eb60d6a2049dfe51b6ec491ed5c84.png

Ik dacht eerst nog dat mijn 80 miljoen transferbudget niet meer nodig was en dat ik niet eens versterkingen hoefde te halen, maar deze kan je niet laten, toch?

6 minuten geleden zei quertius:

Opeens komt deze speler in mijn scoutinglijst, 5 sterren rating. Geen idee wat hij nog bij Flamengo doet maar ik keur het goed :<:classic_love:

image.thumb.png.409eb60d6a2049dfe51b6ec491ed5c84.png

Ik dacht eerst nog dat mijn 80 miljoen transferbudget niet meer nodig was en dat ik niet eens versterkingen hoefde te halen, maar deze kan je niet laten, toch?

Heerlijke speler hoor! Hoeveel kost ie? Zou hem zeker halen. 

2 minuten geleden zei Urbeto:

Heerlijke speler hoor! Hoeveel kost ie? Zou hem zeker halen. 

41,5 miljoen uiteindelijk, wou hem hoe dan ook tegen elke prijs kopen maar ze vroegen eerst 70 miljoen (Wat hij eigenlijk ook waard is imo) Heeft gek genoeg geen transferclausule.

Hoop dat hij mijn bod accepteert, ben de enige die een bod had geplaatst alleen de rest zal vast wel volgen.

@quertius Klimov doet het niet slecht, vorig seizoen 14 goals in 27 wedstrijden, dit seizoen scoort hij veel in de Conference Leauge. Voor Union is het een goede speler, maar voor top clubs/competities gaat hij wat te kort komen denk ik.

352babf232a6f7051b3fb929d918670a.png

abd2147121ca0f76f16e0b8a6d685e70.png

Gaat steeds beter met York, nu in tweede seizoen in premier league halverwege draai opeens mee in de top 7. 

ik hoop dit vol te houden maar ik moet de verdediging echt versterken maar spelers kiezen nog steeds voor rivalen ipv van mij. 
En me me reputatie is nog steeds niet afdoende dus hoop echt hoog te eindigen. 

Ik ben een topic/project aan het voorbereiden waarbij ik wil laten zien hoe ik te werk ga bij het ontwikkelen van spelers. Hierbij wordt ingezet op een bepaalde visie/speelstijl die als rode draad door de club zal lopen.

Ik zal vooral behandelen hoe ik de training aanpak, hoe ik tactieken maak, hoe ik de scouting opzet en de zaken waar ik allemaal op let bij het ontwikkelen van (jeugd)spelers. Zo nu en dan zal ik dan ook de progressie van die ontwikkelingen laten zien en worden de tactieken geanalyseerd en verteld hoe je dit zelf zou kunnen doen.

Ik zet hier vol in op de gedachtegang achter mijn gemaakte keuzes en het waarom zo te implementeren in FM. 

Ik twijfel nu over waar dit topic straks te plaatsen. Aangezien het niet echt een novelle is, zat ik te denken aan het tactieken-gedeelte maar ik weet niet of het daar de juiste aandacht zal krijgen. Een topic in United zou dus ook nog kunnen. Ik laat me graag door jullie adviseren!

Zie de spoiler hieronder voor de eerste tien hoofdstukken:

Spoiler

gxHDjmV.png

@Daniell Klinkt super tof. Ik zou hier gewoon een nieuw topic aanmaken, dan kunnen er gelijk vragen gesteld worden of over gediscussieerd worden. 

Competitie gedomineerd, doelsaldo van 110 om 23, maar geen kampioen. Ongelooflijk, maar bewijst ook dat het nog beter kan.

image.thumb.png.d1c62eb59b13fae7384cfdb772b764da.png

image.thumb.png.a63e6ab7836fd4dc52aa9d012114f495.png

Deze wedstrijd heeft me de das omgedaan..

image.png.0215d05e1152c43650ba0935a67ed892.png

Edited by Jespresso

20 minuten geleden zei Jespresso:

@Daniell Klinkt super tof. Ik zou hier gewoon een nieuw topic aanmaken, dan kunnen er gelijk vragen gesteld worden of over gediscussieerd worden.

Dat is ook zeker de bedoeling. De vraag is alleen waar ik die moet plaatsen!

3 minuten geleden zei Daniell:

218 miljoen ga je gewoon pakken neem ik aan?

Was zijn afkoopclausule, maar daar denkt mijn vriend Luis anders over. 

image.thumb.png.8aecfe8bfeb655724cbff344b9de4f33.png

Edited by Jespresso

2 minuten geleden zei Fantasy:

Zegt ie gewoon even nee tegen 15,6 miljoen per jaar, oké oké..

Dat verdient hij bij mij. Denk dat hij bij City veel meer kon vangen. Twee ex-verdedigers van mij vangen daar 18,9 mil per jaar :D

11 minuten geleden zei Jespresso:

Dat verdient hij bij mij. Denk dat hij bij City veel meer kon vangen. Twee ex-verdedigers van mij vangen daar 18,9 mil per jaar :D

Goeiedag, dat is niet mis haha. 

Dit spel is echt onbegrijpelijk af en toe.. Reinier wordt niet bij de bookies genoemd als mogelijke topscoorder, terwijl hij al jaren achter elkaar bizarre cijfers haalt. Weet dat het niet veel uitmaakt, maar je krijgt toch wel een reputatie na een tijdje lijkt mij.

image.thumb.png.2db947e83a08e30cd186f84a90d0ba6c.png

image.png.79acf1905b11f8596d352c5381f3cf1b.png

Zo, ik heb weer een nieuwe stap gezet in mijn laatste fm save, na een mooie periode bij Lommel en daarna Union heb ik gesolliciteerd bij Cardiff die in de Championship actief zijn na 2 jaar in de league 1 te hebben doorgebracht! In deze save ga ik clubhoppen! :classic_smile:

Met Union stond ik 3de in de Jupiler Pro League nadat we vorig seizoen de 2de plaats te pakken hadden. Ook waren we nog actief in de Conference League.

Cardiff staat momenteel 8ste in de Championship, de doelstelling van het bestuur is het linkerrijtje maar ik hoop toch om een play off plek te bemachtigen.

In mijn game is er een harde Brexit gekomen met werkvergunningen en ook is het Bosman arrest afgeschaft in de Engelse competitie!

5dc40218371d495476df7e00a47eaa48.png

Edited by glennix

Weet iemand of het mogelijk is om nog een keer manager te worden van het Nederlands elftal als je daar een keer ontslagen bent?  En hoe lang daar eventueel ongeveer over heen gaat voor ze je nog een kans willen geven? Gaat om FM19.

Edited by Jeff_J

Ik kom met Arsenal in 23/24 in de Europa League uit. Makkelijk winnaar in de poule geworden, maar nu zie ik dat wij nergens uitgeloot zijn in de 1ste KO ronde?! Raar genoeg staat de data van de 2e KO ronde wel genoteerd in ons speelschema. In de reglementen zie ik niet echt iets staan wat dit kan verklaren. Of mis ik iets?

23 minuten geleden zei Messidona:

Ik kom met Arsenal in 23/24 in de Europa League uit. Makkelijk winnaar in de poule geworden, maar nu zie ik dat wij nergens uitgeloot zijn in de 1ste KO ronde?! Raar genoeg staat de data van de 2e KO ronde wel genoteerd in ons speelschema. In de reglementen zie ik niet echt iets staan wat dit kan verklaren. Of mis ik iets?

Poule winnaars en de 4 beste nummers 3 van de CL zijn automatisch gekwalificeerd voor de 2e KO ronde.

De nummers 2 van de groepen en de 4 slechtste nummers 3 van de CL spelen eerst nog een 1e KO ronde 

Een soortgelijk zelfde systeem is ook in de Europa League 2 (maar dan nummers 3 van de EL ipv CL).