Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

57 minutes ago, glennix said:

Even een vraagje tussendoor: hoelang duren jullie fm saves gemiddeld? Ik verlies meestal de interesse wanneer de meeste echte spelers uit het spel verdwijnen, de langst durende fm save die ik gehad heb is tot 2029 (ongeveer) denk ik.

dan word het pas leuk man! dan zie je oud spelers manager worden en dan word het ook echt meer zoeken naar spelers,  die shortlist met wonderkids downloaden en die allemaal halen elk seizoen is ook beetje saai of niet

9 minuten geleden zei oblomov:

dan word het pas leuk man! dan zie je oud spelers manager worden en dan word het ook echt meer zoeken naar spelers,  die shortlist met wonderkids downloaden en die allemaal halen elk seizoen is ook beetje saai of niet

Ik ben ooit met een oude voorganger van de game (volgens mij 95/96) geraakt tot aan seizoen 2093 (en bij zelfde club).

Toen crashte mijn pc en was ik alles kwijt.

Edited by Peterhs

9 minuten geleden zei oblomov:

Precies dit, heerlijk om de wereld af te struinen naar talent. Dat vind ik ook het leukste om te doen. En dan op termijn je club naar je hand zetten. Of alleen maar eigen jeugd, of alleen binnenlandse spelers halen. Dat zijn op termijn meestal mijn doelen, nadat ik de club heb opgebouwd.

13 minutes ago, GAE EAGLES said:

Precies dit, heerlijk om de wereld af te struinen naar talent. Dat vind ik ook het leukste om te doen. En dan op termijn je club naar je hand zetten. Of alleen maar eigen jeugd, of alleen binnenlandse spelers halen. Dat zijn op termijn meestal mijn doelen, nadat ik de club heb opgebouwd.

ik heb een macbook air dus die kan niet al te veel aan maar met Peterborough zit ik in 2044 en dan heb ik meestal de top competities (italië, spanje, duitsland, frankrijk & engeland)… idealiter zou ik een hele hoop competities erbij pakken in Europa (Scandinavië:classic_love:) en Zuid America en dan beginnen met een manager ergens in de 30 en een klein clubje kiezen om te beginnen en je zo helemaal op werken…  beetje inleven in het spel en je fantasie gebruiken, daarom speel ik ook nooit als mezelf in het spel… dat werkt niet

Edited by oblomov

Pff, wat is dit nu! Een totale ineenstorting plots. :moop: Het ging eerst zo goed, snap niet wat er aan de hand is...

a20a6761954c60ab3afb1959b3741c90.png

50 minuten geleden zei oblomov:

Het probleem bij mij is dat ik (te) snel zin krijg in een nieuwe game met een andere ploeg.

1 hour ago, glennix said:

Het probleem bij mij is dat ik (te) snel zin krijg in een nieuwe game met een andere ploeg.

daarom moet je ook met een klein clubje starten, dan heb je ook al veel erin geïnvesteerd en dan wil je niet naar een andere club want dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen… ik zoek altijd op clubjes met mooie logos of kleuren en een mooie naam

Maidenheadunited.png.d335b56e2a54d89a40510c065675b475.png

Edited by oblomov

Na twee seizoenen met Fortuna Sittard waar ik op de 9e en 8e plek ben geëindigd, vond ik het tijd voor een nieuw avontuur. Zag helaas niet genoeg doorgroeimogelijkheden in Sittard, dus ben overgestapt naar Vitesse dat vorig seizoen ternauwernood in de eredivisie is gebleven. Ben benieuwd of ik ze weer in de subtop mee kan laten doen, gaat tot nu toe zeer aardig met een derde plek na zes wedstrijden. 

Edited by Arles

Ontslagen bij Tenerife, de hoge verwachtingen dit seizoen niet kunnen inlossen en ook al creëerden we 30 kansen per wedstrijd de bal wou er niet in en de tegenstander had maar een halve kans nodig... Nu kijken of ik nog een leuk clubje vind in de zelfde save...

4 uur geleden zei glennix:

Ontslagen bij Tenerife, de hoge verwachtingen dit seizoen niet kunnen inlossen en ook al creëerden we 30 kansen per wedstrijd de bal wou er niet in en de tegenstander had maar een halve kans nodig... Nu kijken of ik nog een leuk clubje vind in de zelfde save...

Flink balen zeg, had je net zo'n mooi team opgebouwd... Hopen dat je nog een leuke club kan vinden.

12 uur geleden zei glennix:

Even een vraagje tussendoor: hoelang duren jullie fm saves gemiddeld? Ik verlies meestal de interesse wanneer de meeste echte spelers uit het spel verdwijnen, de langst durende fm save die ik gehad heb is tot 2029 (ongeveer) denk ik.

Ik speel per FM eigenlijk maar één game. Stel mezelf na een tijdje ook nieuwe doelen, zo had ik in de vorige FM op een gegeven moment vaak 9 jeugdspelers in de basis staan en was heel mijn team Italiaans of hadden ze een Italiaans paspoort bij FC Bari. Heb toen ook Matera Calcio als sattelietclub genomen en ervoor gezorgd dat zij een stabiele Serie A ploeg werden. Dat soort dingetjes vind ik altijd wel grappig om te doen.

12 uur geleden zei glennix:

Pff, wat is dit nu! Een totale ineenstorting plots. :moop: Het ging eerst zo goed, snap niet wat er aan de hand is...

a20a6761954c60ab3afb1959b3741c90.png

Clubs gaan zich een pak verdedigender opstellen zeker? Dat vraagt om een andere tactische aanpak! Hopelijk vind je een nieuwe uitdaging in deze game! 

Om op je vraag terug te komen.. Ik ben in FM19 er niet eens in geslaagd om één seizoen uit te spelen.. FM's daarvoor ook nooit veel verder dan 3 à 4 seizoenen geraakt. Ik wil ook gewoon constant andere games! Dan wil ik met miljoenen kunnen gooien en alle leuke talenten kopen, dan wil ik mijn favoriete club coachen, dan wil ik een LLM- of journeyman-game...

Zit nu in de voorbereiding met OGC Nice en ik moet bekennen dat het reeds kriebelt om zo'n echte journeyman te starten omdat ik daar eigenlijk alles in kwijt kan.. Maar dan heb ik het weer moeilijk om een leuk alter ego te vinden, die a sunday league player was.. 

@glennix Tactische omzetting was wel nodig denk ik zo..

Wilde hem na z'n eerste halve seizoen bijna verkopen omdat hij tegenviel, maar wat is deze gozer goed zeg

1de6037f014dac513af2ddaf76bfb815.png

Bestaat de uitdaging "geef de jeugd een kans" nog? Ik heb deze in het verleden nog eens gedaan maar zie hem niet bij de uitdagingen staan. Ik twijfel tussen deze en de Journeyman

16 uur geleden zei GAE EAGLES:

Maar als je elk jaar kijkt naar nieuw ingestroomde jeugdspelers, dan is dat afstruinen naar talent ook verleden tijd toch?

14 uur geleden zei Arles:

Na twee seizoenen met Fortuna Sittard waar ik op de 9e en 8e plek ben geëindigd, vond ik het tijd voor een nieuw avontuur. Zag helaas niet genoeg doorgroeimogelijkheden in Sittard, dus ben overgestapt naar Vitesse dat vorig seizoen ternauwernood in de eredivisie is gebleven. Ben benieuwd of ik ze weer in de subtop mee kan laten doen, gaat tot nu toe zeer aardig met een derde plek na zes wedstrijden. 

Nice! Ik ben gisteren met een nieuwe game ook gestart met Vitesse. Heb je versterkingen gehaald?

Ik zoek een linksback die er meteen kan staan, een MC en eventueel nog een centrale verdediger om de selectie te versterken. Voorkeur voor Nederlandse spelers of spelers met Eredivisie ervaring. Als iemand suggesties heeft, shoot! 

Zo, even een maandje met hangen en wurgen doorgespeeld naar de winterstop met Feyenoord. In de winterstop 13 nieuwe spelers gehaald, 4 transfervrij vast gelegd voor de zomer en 23 spelers verkocht :D :D :D Wel een vreemdelingenlegioen nu maar goed :-D Achterstand op Europese plaatsen is al onoverbrugbaar maar goed, van de zomer verder schoon schip maken en dan volgend seizoen maar weer zien wat we kunnen bereiken

Edited by ForzaUtreg

Dit is heel bijzonder aan het worden. In 33 wedstrijden dit seizoen 37 keer gescoord en 5x een assist gegeven. We zitten in december :classic_love:image.thumb.png.7b5aa60ece99d45502281678bb6e93a3.png

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...