Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Toch wel vette moeite om nu een novelle waardige game te vinden. Met Ajax is alles echt te makkelijk ...

1 minuut geleden zei r4vje:

Toch wel vette moeite om nu een novelle waardige game te vinden. Met Ajax is alles echt te makkelijk ...

Waar ik me op FM12 en nu op FMM20 wel mee amuseer(de): Blyth Spartans. Van de allerlaagste afdeling in Engeland met een van de slechtste prognoses helemaal omhoog proberen werken.

1 minuut geleden zei RubenS2:

Waar ik me op FM12 en nu op FMM20 wel mee amuseer(de): Blyth Spartans. Van de allerlaagste afdeling in Engeland met een van de slechtste prognoses helemaal omhoog proberen werken.

Ben nu weer begonnen met Bournemouth ... heb ik ieder jaar ook wel een vermakelijke game mee maar bedankt voor de tip!

Ik ben een game gestart met Notts County! Prachtige oude club die helaas ver afgezakt zijn. Nu inmiddels na 2 seizoen terug in de League 1 :)

Een leuke combinatie van talent ontwikkelen en terug naar de top: AJ Auxerre.

Ik ben hier zelf net mee gestart. De oude talentenfabriek van Guy Roux, die ze ooit van de 5e divisie naar het landskampioenschap leidde, weer aan de praat krijgen. De kweekvijver ook van zoveel (fm-)talenten, zoals Eric Cantona,  Philipe Mexes, Djibril Cissé, Benoit Pedretti, Khalilou Fadiga, Vincent Acapandie, Teemu Tainio, Olivier Kapo, Bakary Sagna, Sebastien Haller en niet te vergeten Yaya Sanogo.. ;) 

Als dit geen inspiratie is?

En de Franse competitie veroveren is uiteraard ook uitdagend genoeg tegenwoordig!

Kan een scout de volgende tegenstander analyseren en daarnaast ook nog scouten in een land, of kan een scout maar één opdracht uitvoeren? Ik had deze scout eerst Scandinavie laten scouten en daarna liet ik hem ook mijn volgende tegenstander scouten; https://gyazo.com/6bdb85e47048b21df46d59f8decc54a6 Gaat hij nu allebei doen?

Edited by Bas0314

Begin seizoen 2 worden transfers door het bestuur geblokkeerd bij mijn leverkussen.
Ik moet zoals de filosofie van de club aangeeft, meer spelers uit de eigen competitie halen.
Nu kan ik zeer weinig bruikbare spelers vinden uit de Bundesliga of ze moeten 40 miljoen kosten.
Iemand tips

Edit: havertz verkocht voor 100 miljoen. Haal daarvoor weigl en brand van dortmund.

Edited by putdus

Soms kan je ze wel overtuigen, ik liep hier met Tottenham ook tegenaan. Andere optie is om doelstellingen en filosofie aan te passen maar weet niet of dat alleen aan het begin van het seizoen kan.

Wat zijn dit voor grappen joh, ben inmiddels aan het begin van het 2e seizoen met Ajax (met 97 punten kampioen geworden :cab:). Maar ze vragen voor alle eredivisie toppers boven de 100 miljoen, Stengs, Boadu, Ihattaren en Bergwijn ook terwijl hij voor 52 miljoen op de transferlijst staat. Op Wijndal is een bod van 8 miljoen geaccepteerd maar als ik een bod doe dan krijg ik een tegenbod van 128 miljoen. 

25 minuten geleden zei Chris.tiaan:

Wat zijn dit voor grappen joh, ben inmiddels aan het begin van het 2e seizoen met Ajax (met 97 punten kampioen geworden :cab:). Maar ze vragen voor alle eredivisie toppers boven de 100 miljoen, Stengs, Boadu, Ihattaren en Bergwijn ook terwijl hij voor 52 miljoen op de transferlijst staat. Op Wijndal is een bod van 8 miljoen geaccepteerd maar als ik een bod doe dan krijg ik een tegenbod van 128 miljoen. 

Ik denk dat ze niet aan een rivaal willen verkopen ;)

2 uur geleden zei Chris.tiaan:

Daarom ben ik met mijn Ajax game gestopt. Aan de ene kant te simpel, aan de andere kant elk talent wat je niet zelf hebt moet veel te veel geld kosten.

Weer een seizoen er doorheen geknald, opnieuw 4e. Stonden 3e op de laatste speeldag, maar verloren met 3-1 van Barcelona nadat we al snel met 10 man kwamen te staan.. Helaas. In de Champions League was Juventus te sterk in de knockout ronde

image.thumb.png.fad9a99092c65fdf9dc0e365da0590c5.png

image.thumb.png.756d4f6dc22e1e5437a6f1f44d243ce3.png

Op 3-12-2019 om 14:12 zei tommyboy82:

Ik wil eens proberen of de strikerless tactiek iets voor mijn team kan zijn, maar dan zou ik heel veel spelers één-tweetjes, en diep naar de bal komen moeten aanleren. Maar vind het precies nergens terug hoe ik deze dreigingen kan aanleren. Iemand die mij op weg kan helpen? Is de eerste keer dat ik trainingen ook onder eigen handen wil nemen, vroeger liet ik dit altijd over aan mijn staff ...

Een speler aanklikken, dan naar 'development' en vervolgens 'training'. Dan kun je rechts bij 'player traits' kiezen voor 'discuss new trait'.

Spoiler

image.png.1ae01be0ddf094ec1243db4009bf8ffc.png

Op 3-12-2019 om 19:23 zei rick_burgsted:

Weet iemand hoe belangrijk de tactische stijl, voorkeursformatie en speelstijl zijn voor een manager (voor jeugd) assistent manager en hoofd jeugdopleiding?

Ligt er een beetje aan hoe je alles ingesteld hebt. Wanneer ze zelf de formaties mogen bepalen is het wel aardig van belang om een soortgelijke stijl als jezelf te hebben. Hierdoor zijn de talenten eerder gewent aan jouw tactieken wanneer ze in het eerste elftal komen. Voor je hoofd jeugdopleiding is het wel van belang omdat hij veelal spelers laat doorstromen die in zijn voorkeursformatie passen. Zijn speelstijl bepaald af en toe ook welk type spelers je door krijgt (harde werkers, technisch begaafd, etc.) Voor jeugd trainers en dergelijke kijk ik vooral naar de attributen 'determination', 'motivation', 'discipline', 'working with youngsters' en zijn persoonlijkheid. 'working with youngsters' doet eigenlijk hetzelfde als 'man management'. Dit bepaald hoe goed hij zijn kennis kan overdragen aan de spelers. De één tot een jaar of 21, de ander na een jaar of 21. Verder kijk je natuurlijk naar de coaching attributen om de spelers zo goed mogelijk te trainen maar de mentale eigenschappen wegen bij mij vaak wel zwaarder. 

Op 5-12-2019 om 01:34 zei Arles:

Dit jaar voor het eerst niet met Ajax gestart (vond het te makkelijk, niet meer leuk) maar begonnen met Fortuna Sittard. Het bevalt tot nu toe uitstekend, de uitdaging is groter en dan is het ook leuker om mezelf op te werken, hou wel van een beetje clubhoppen. Nu in het eerste seizoen op een keurige 9e plek geëindigd, komend seizoen weer linkerrijtje proberen te halen en kijken of het seizoen daarop mogelijk is om Europees voetbal te halen. 

Tof dat je het wat lager zoekt, veel meer uitdaging natuurlijk! Negende in het eerste seizoen is overigens meer dan prima. 

22 uur geleden zei JesseNL:

Is er überhaupt (al) een editor aanwezig? Kan 'm nergens vinden

Jazeker. Ga naar je bibliotheek in Steam. Links staat ergens spellen, als je daar op klikt kun je 'tools' aanvinken, daar moet ie ergens tussen staan.

image.png.33908d51e33eccc851d2b7ae8c6375b4.png

9 uur geleden zei Nesta:

Een leuke combinatie van talent ontwikkelen en terug naar de top: AJ Auxerre.

Ik ben hier zelf net mee gestart. De oude talentenfabriek van Guy Roux, die ze ooit van de 5e divisie naar het landskampioenschap leidde, weer aan de praat krijgen. De kweekvijver ook van zoveel (fm-)talenten, zoals Eric Cantona,  Philipe Mexes, Djibril Cissé, Benoit Pedretti, Khalilou Fadiga, Vincent Acapandie, Teemu Tainio, Olivier Kapo, Bakary Sagna, Sebastien Haller en niet te vergeten Yaya Sanogo.. ;) 

Als dit geen inspiratie is?

En de Franse competitie veroveren is uiteraard ook uitdagend genoeg tegenwoordig!

Leuke uitdaging man! Inderdaad heel wat leuke spelers voortgebracht en een interessante historie.

9 uur geleden zei Bas0314:

Kan een scout de volgende tegenstander analyseren en daarnaast ook nog scouten in een land, of kan een scout maar één opdracht uitvoeren? Ik had deze scout eerst Scandinavie laten scouten en daarna liet ik hem ook mijn volgende tegenstander scouten; https://gyazo.com/6bdb85e47048b21df46d59f8decc54a6 Gaat hij nu allebei doen?

Dat kan zeker maar is niet echt efficiënt. Hij zal om de tegenstander te moeten scouten veel in eigen land zijn waardoor hij beperkt de tijd heeft om in Scandinavië naar spelers te zoeken, hij zal dus met minder rapporten terugkomen dan wanneer je hem allen Scandinavië laat scouten. 

Een game gestart met Bologna, tot nu toe een zeer voortvarende start in de Serie A achter de rug met twee overwinningen en één gelijkspel tegen Torino, AC Milan en SPAL.

Reputatie lijkt wel wat beter uitgewerkt deze FM. Ben een journeyman begonnen en terechtgekomen in Finland bij Inter Turku. 

Ondanks 2 bekerwinsten, 1 titel winst (op weg naar een tweede) en deelname aan de eerste voorronde van de CL hoor ik bij sollicitaties dat ze me niet kennen. Zelfs van 1 ster Noorse teams :p

Da's in ieder geval wel wat realistischer dan hoe het eerder was, dat je bij een kampioenschap in Ierland bij een subtopper in Polen terecht kon. 

Eerste nederlaag van de competitie lijden en meteen ook maar Bruma er 5 maanden uit met een gebroken enkel. Erg fijn met een wedstrijd tegen PSG in het verschiet :5

Edit: Laat maar :classic_cool:

psv psg.png

Edited by Nummerke10

2 uur geleden zei MetalMichael:

Reputatie lijkt wel wat beter uitgewerkt deze FM. Ben een journeyman begonnen en terechtgekomen in Finland bij Inter Turku. 

Ondanks 2 bekerwinsten, 1 titel winst (op weg naar een tweede) en deelname aan de eerste voorronde van de CL hoor ik bij sollicitaties dat ze me niet kennen. Zelfs van 1 ster Noorse teams :p

Da's in ieder geval wel wat realistischer dan hoe het eerder was, dat je bij een kampioenschap in Ierland bij een subtopper in Polen terecht kon. 

Dat had ik ook idd. Bij m'n club in Wales nu 3 en een half seizoen aan het coachen, twee keer kampioen geworden en beide bekers gewonnen. Inmiddels ook in de Euro Cup 2 actief, daar de knockout-fase gehaald. Dus ik probeer net te solliciteren bij een club in Oostenrijk (1 ster) en eentje in Denemarken(1,5 ster), ze kennen me allebei niet. Wat dan wel grappig is, ben half december benaderd door Heracles Almelo (kan met m'n reputatie voor NL te maken hebben natuurlijk) om daar de scepter te gaan zwaaien. Wel bijzonder, van een club met 0,5 ster reputatie gevraagd worden voor een club met 2,5 ster die je dan wel kennen haha.

22 uur geleden zei r4vje:

Daarom ben ik met mijn Ajax game gestopt. Aan de ene kant te simpel, aan de andere kant elk talent wat je niet zelf hebt moet veel te veel geld kosten.

Jaa mijn team bestaat straks uit een vreemdelingen legioen, ga binnenkort wel een andere game beginnen. 

46 minuten geleden zei tdogg16:

Dat had ik ook idd. Bij m'n club in Wales nu 3 en een half seizoen aan het coachen, twee keer kampioen geworden en beide bekers gewonnen. Inmiddels ook in de Euro Cup 2 actief, daar de knockout-fase gehaald. Dus ik probeer net te solliciteren bij een club in Oostenrijk (1 ster) en eentje in Denemarken(1,5 ster), ze kennen me allebei niet. Wat dan wel grappig is, ben half december benaderd door Heracles Almelo (kan met m'n reputatie voor NL te maken hebben natuurlijk) om daar de scepter te gaan zwaaien. Wel bijzonder, van een club met 0,5 ster reputatie gevraagd worden voor een club met 2,5 ster die je dan wel kennen haha.

Zal met je nationaliteit te maken hebben inderdaad. Stap aan het eind van het seizoen over naar Kallmar in Zweden. Daar kennen ze me wel. ;c

Zal komen doordat het een buurland is. Heb me ook gekwalificeerd voor die Europa Conference League. Zware poule met Leicester, Boleslav en Atromitos. kleine 3 miljoen aan startpremie. Meteen het meeste geld dat ik hier ooit op de bank heb gehad. 

Kampioen zit er nog steeds in, al speel ik veel gelijk, weinig scorend vermogen op het moment. Wel nog steeds ongeslagen dit seizoen: 10 gewonnen, 10 gelijk.

Spoiler

1483662379_KeukenKampioenDivisie_Profile-2.png.b0a6bdda0a0e0e0806441f5595b84b63.png

Toch weer eens begonnen met GAE. Doelstelling van seizoen 1 al behaald met het winnen van de eerste periode. Ik hoop dat ik zo blijf presteren en dan bij de eerste twee eindig.