Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

2 minuten geleden zei Sophomore:

Dus ik stond er wel op :$

Uiteraard.

Ik heb inmiddels wat meer Nederlanders bij de selectie gehaald.

Seizoen gaat zo beginnen, ik speel in de voorronde Europa League tegen Lokomotiv Moskou, die ik in de oefencampagne al met 2-1 heb verslagen:

image.thumb.png.6178b3cd708b93a4918fdfc5effc68ab.png

Enkele pareltjes:

Lago, Ivoriaanse spits die in potentie erg sterk is, maar mijns inziens te weinig scoort. Al deed hij het eind vh seizoen wel erg goed. (voor  €250K opgepikt in Ivoorkust)

image.thumb.png.62bca17477fd2dd47288abbe4ec72ce4.png

Hij voelt wel de hete adem van Tierney, mijn Engelse spits. Voor €325K gehaald bij York City, heeft vorig jaar als backup gediend en het jaar ervoor nog een jaartje op huurbasis bij MVV gespeeld.

image.thumb.png.38e4a6400d669aef23ed8544af6b68b5.png

Aangezien mijn rechtermiddenvelders begonnen te mekkeren voor of meer salaris of andere club heb ik hiervoor dus 2 nieuwe spelers moeten halen. Deze Portugees is tevens mijn duurste aankoop dit seizoen. €2.5M

image.thumb.png.45c5afaeb5ce64b5c1a47b01da5464a6.png

Onze beste speler afgelopen seizoen, voor €575K uit Argentinië gehaald. Helaas zijn zijn corrsing en dribbling nog niet zo hoog:

image.thumb.png.ffb3dfba609f517f16120dc8a73cd55c.png

En dan ten slotte mijn centraal duo. Vorig seizoen beiden in de winterstop gehaald, maar nog niet kunnen overtuigen, hopelijk doen ze dat dit seizoen wel:

Onze Ivoriaanse strijder heb ik gratis opgepikt (alleen een friendly voor moeten spelen)

image.thumb.png.49a437c6ad6462b2f240a47c1f069652.png

En onze Venezuelaanse houthakker heeft me €575K gekost

image.thumb.png.571ffe9e2c14493e953413906c0a0290.png

En dan hier nog mijn groeibriljantje uit eigen jeugd, die hangend op rechts speelt, zoals Ziyech dat vorig seizoen deed.

image.thumb.png.913874083d8473f8e1e441ec7865ff34.png

Edited by Pino

Oh en dit is denk ik wel het grootste talent in mijn jeugdteam:

image.thumb.png.c72c26c23d77ffbabf683bad2b214037.png

€750K voor betaald

Zojuist zei FMNOOB:

Lekker goedkoop inkopen en later veel aan verdienen. Goed bezig @Pino

Ja dat moet sowieso wel met RKC, al heb ik nu wel veel geld. Maar stadion is nog niet verbouwd (staat wel op de planning) dus ik moet ook aan de salarissen denken. Ik heb sowieso de regel alleen U21 spelers te halen, die zijn vaak nog goedkoop.

Nadat ik 2x met 2-1 won van Lokomotiv Moskou, won ik uit bij Nordsjaeland met 5-1. Thuis heb ik wat spelers rust gegeven en won ik met 1-0.

Dit is nu mijn poule, het zal lastig worden, maar wie weet:

image.png.d0053861b91aec129037f6caccd1c499.png

FM 2020 inmiddels ook aangeschaft. Enkele jaren niet gespeeld, en hij bevalt mij zeker goed.

Ik speel met Feyenoord en sta derde. Ik speel met veel jonge spelers: Malacia, Kokcu (zeer goede speler), Burger, Azarkan. Ajax is ongenaakbaar en staat 1e met 19 wedstrijden gespeeld, 18 winst en 1 gelijk. Mijn doelstelling is Europees voetbal halen.

Ik heb een vraagje aan jullie met betrekking tot het verkopen van spelers. Berghuis heeft een transferwaarde van 17 miljoen bij mij en ik zie dat Everton een lichte belangstelling heeft voor hem. Ik kan wel wat geld gebruiken en heb in principe voldoende back-up om hem van de hand te doen. Wat is een goede verkoopstrategie? Op de transferlijst plaatsen, aanbieden aan clubs? Wat is het meest effectief, zonder het moraal van de spelers en het team te verpesten zonder de speler ook daadwerkelijk te verkopen. Berghuis is overigens topscorer van de Eredivisie, dus speelt goed.

15 minuten geleden zei Kojo:

FM 2020 inmiddels ook aangeschaft. Enkele jaren niet gespeeld, en hij bevalt mij zeker goed.

Ik speel met Feyenoord en sta derde. Ik speel met veel jonge spelers: Malacia, Kokcu (zeer goede speler), Burger, Azarkan. Ajax is ongenaakbaar en staat 1e met 19 wedstrijden gespeeld, 18 winst en 1 gelijk. Mijn doelstelling is Europees voetbal halen.

Ik heb een vraagje aan jullie met betrekking tot het verkopen van spelers. Berghuis heeft een transferwaarde van 17 miljoen bij mij en ik zie dat Everton een lichte belangstelling heeft voor hem. Ik kan wel wat geld gebruiken en heb in principe voldoende back-up om hem van de hand te doen. Wat is een goede verkoopstrategie? Op de transferlijst plaatsen, aanbieden aan clubs? Wat is het meest effectief, zonder het moraal van de spelers en het team te verpesten zonder de speler ook daadwerkelijk te verkopen. Berghuis is overigens topscorer van de Eredivisie, dus speelt goed.

Ik zou een speler nooit op de transferlijst zetten, mits je echt van hem af wilt en boden onder zijn marktwaarde wilt accepteren.

Gewoon wachten totdat er meer interesse is, tot die tijd hem gewoon veel laten spelen (slecht doet hij het dus niet als hij topscorer is van de Eredivisie). Lichte interesse is leuk, maar pas wanneer clubs echt concreet worden kan je hem aanbieden zonder hem op de TL te plaatsen. 

Sinds de nieuwe update van gisteren regent het strafschoppen. 4 wedstrijden onderweg dit seizoen, eerste wedstrijd 4 penalties en de andere wedstrijden 2 per wedstrijd. Meer mensen hier last van?

Ja, hier ook. Ontzettend veel strafschoppen, veel te vaak de VAR erbij betrokken en veel doelpunten in blessuretijd.

Tevens valt het me sinds de nieuwe update op dat je vaak doelpunten mist, omdat je net een wissel toepast oid (speel volledig tekst en niet met bewegende beelden). Ook komt boven in beeld dan wel 20 sec te laat nog het bericht dat er een doelpunt of rode kaart is. Dat was voor gisteren niet het geval. 

29 minuten geleden zei ajaxfvr:

Sinds de nieuwe update van gisteren regent het strafschoppen. 4 wedstrijden onderweg dit seizoen, eerste wedstrijd 4 penalties en de andere wedstrijden 2 per wedstrijd. Meer mensen hier last van?

En ze worden veelal gemist. 

7 minuten geleden zei Daniell:

En ze worden veelal gemist. 

Bij mij juist niet.. Maargoed, je hoort me niet klagen, de meeste strafschoppen zijn in mijn voordeel. Echter is het niet realistisch

Edited by ajaxfvr

Ben maar weer begonnen met een transfer tip lijst op Twitter. Daar post ik veelal spelers die wat onbekender zijn maar zeker mee kunnen op (sub)top niveau en ook betaalbaar zijn. Je kunt mij vinden op Twitter via @r4vjez

23 uur geleden zei Kojo:

FM 2020 inmiddels ook aangeschaft.

fm 2020 komt toch pas 19-11 uit?

Heb echt een hele leuke save in IJsland lopen, denk de leukste save die ik ooit gehad heb. Als dat me gaat vervelen ga ik denk toch maar eens FM 2020 binnenhalen, zal in februari of maart zijn denk ik. 

3 minuten geleden zei ErikEagles:

natuurlijk

Weet je dat zeker? De release is pas 19 november.

Edited by delichris

2 minuten geleden zei ErikEagles:

ja echt waar dit is de demo maar je kan na de 19de gewoon verder met je spel

Nee ik heb het spel met hoesje en geen Beta. Bol.com is zo dom geweest om hem nu al toe te sturen.

Edited by delichris

2 minuten geleden zei delichris:

Nee ik heb het spel met hoesje en geen Beta. Bol.com is zo dom geweest om hem nu al toe te sturen.

oh je kan hem altijd installeren en kijken wat er gebeurt. 

1 minuut geleden zei ErikEagles:

oh je kan hem altijd installeren en kijken wat er gebeurt. 

Ik ben bang dat het dan niet werkt.

Volgens mij is het gewoon hetzelfde spel. Dus als je de cd gebruikt installeert hij het spel via steam en speel je de beta.