Jump to content

Recommended Posts

30 minuten geleden zei Sophomore:

image.png.cdce9828d9e95d9075468b71eba3cbd2.png

Hoe leg ik meer nadruk op de voorbereidende trainingen? 

Waarschijnlijk heb je maar 1 tactiek staan? Zet er een tweede bij en je krijgt die berichten niet meer. 

14 minuten geleden zei Feyenoorders:

In de FM20 Beta valt mij op dat de wedstrijdstatistieken waanzinnig overdreven zijn.

Bijna iedere wedstrijd 40 schoten waarvan 20 op doel, zelfs tegen Europese toppers (ik ben Feyenoord).

En dat terwijl de meeste tegenstanders 2 schoten halen in een wedstrijd. Dit komt denk ik bij elke wedstrijd voor.

Zal niet aan mijn tactiek kunnen liggen. Is dit een typisch Beta probleem?

De beta is over het algemeen wat gemakkelijker dan de full release, althans zo ervaar ik het altijd. Weet niet of dit echt zo is.

• Replies 13.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou mensen, ik kan inmiddels bevestigen dat Teddy Thierry met zijn vrouw bij de Eiffeltoren is geweest. Mevrouw Thierry vond het leuk.

100% score!  121 goals voor, 13 tegen. Best redelijk.     Topscorers; Porteous had er zin in, een half seizoentje met 18 goals. Precies 1 op 1  

Are u sure 'bout that?     

Posted Images

1 uur geleden zei Daniell:

Waarschijnlijk heb je maar 1 tactiek staan? Zet er een tweede bij en je krijgt die berichten niet meer. 

Hier de volledige screen ;c

Spoiler

image.thumb.png.733966ebbfb2ca2b7b9ce635fd5a20f1.png

Spoiler

image.thumb.png.e489e6137e42d22cdd1d1dec7330c8b1.png

Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Mijn reserveteam krijgt een nieuw stadion :D 

Edited by Sophomore
1 minuut geleden zei GAE EAGLES:

Iedereen wil weg na seizoen 1. Ziyech, Vd Beek, Onana, Tagliafigo, Haaland (terwijl die pas sinds de winter bij ons is)

Kijken hoe we dit gaan overleven en anders kopen we gewoon nieuwe of talent dat de kans krijgt.

Echt klote dit bij Ajax. Zit nu zelf in S3 en speel al bijna met allemaal jeugd. Gelukkig dat deze wel goed waren ontwikkelt, maar neemt wel het spelplezier weg. Als iedereen zo snel ontevreden is. Gravenberch begon nu ook alweer te janken. 

2 minuten geleden zei Regis:

Echt klote dit bij Ajax. Zit nu zelf in S3 en speel al bijna met allemaal jeugd. Gelukkig dat deze wel goed waren ontwikkelt, maar neemt wel het spelplezier weg. Als iedereen zo snel ontevreden is. Gravenberch begon nu ook alweer te janken. 

Dit is in het echt totaal niet het geval, Ziyech wil juist niet weg terwijl die wel de kans had. Dus helemaal realistisch is het ook niet. Wel jammer dat het zo is.

En dan zal de jeugd dit inderdaad ook gaan doen na 2 jaar basis.

5 minuten geleden zei Regis:

1 minuut geleden zei GAE EAGLES:

Dit is in het echt totaal niet het geval, Ziyech wil juist niet weg terwijl die wel de kans had. Dus helemaal realistisch is het ook niet. Wel jammer dat het zo is.

En dan zal de jeugd dit inderdaad ook gaan doen na 2 jaar basis.

Had ik ook bij AZ, gewoon de poot stijf houden, waait vanzelf weer over. 

8 uur geleden zei Daniell:

Is er animo om elke maand een tactische uitdaging op te zetten in het tactieken gedeelte van het forum?

Hierbij kun je denken aan een uitdaging om bijvoorbeeld een tactiek te maken met maximaal 5 instructies. Of de uitdaging om een tactiek te bouwen rond een bepaalde spelers rol. Of de uitdaging om een bepaalde formatie te gebruiken, zoals een 4-4-1-1. De uitdaging zou geslaagd zijn als je de doelstellingen van het bestuur behaald, hierbij mag je zelf een club kiezen. Je kunt dan zelf de moeilijkheidsgraad van de uitdaging bepalen! 

Op die manier wil ik wellicht de activiteit in dit onderdeel van het forum verhogen. En op deze manier kunnen we met z'n allen de rollen en instructies beter gaan begrijpen! Wellicht komen er dan mooie discussies tot stand en kunnen we elkaar nieuwe inzichten geven. Tevens zijn er vast wel wat tactische goeroe's actief waarvan we een hoop kunnen leren. 

Ik ben bereid zulke challenges op te zetten, mits er genoeg animo voor is. Ik zou dus graag horen of hier vraag naar is of in ieder geval genoeg interesse voor bestaat. 

Lijkt me inderdaad wel een leuk initiatief.

1 uur geleden zei Daniell:

Dan heeft het denk ik vooral met die tweede tactiek te maken. Je kunt bij je training extra 'match preparation' sessies inplannen om dit te versnellen. 

Dank. Doe twee dagen voor de wedstrijd altijd drie voorbereidende trainingen, dus daar ligt het denk ik ook niet aan. Krijg het ook als alle balkjes helemaal vol zijn. Blijft een mysterie. Achjah dat advies van je staf is meestal toch helemaal niets waward. Hoop dat het er in FM20 uit is.

1 minuut geleden zei Sophomore:

Kan niet wennen aan de andere volgorde van de eigenschappen in het Engels.

Al zei er laatst iemand dat je het ook kunt aanpassen.

Sorry, ik haal je van mijn favorietenlijstje af.

Edited by Pino

Ik heb inmiddels wat meer Nederlanders bij de selectie gehaald.

Seizoen gaat zo beginnen, ik speel in de voorronde Europa League tegen Lokomotiv Moskou, die ik in de oefencampagne al met 2-1 heb verslagen:

image.thumb.png.6178b3cd708b93a4918fdfc5effc68ab.png

Enkele pareltjes:

Lago, Ivoriaanse spits die in potentie erg sterk is, maar mijns inziens te weinig scoort. Al deed hij het eind vh seizoen wel erg goed. (voor  €250K opgepikt in Ivoorkust)

image.thumb.png.62bca17477fd2dd47288abbe4ec72ce4.png

Hij voelt wel de hete adem van Tierney, mijn Engelse spits. Voor €325K gehaald bij York City, heeft vorig jaar als backup gediend en het jaar ervoor nog een jaartje op huurbasis bij MVV gespeeld.

image.thumb.png.38e4a6400d669aef23ed8544af6b68b5.png

Aangezien mijn rechtermiddenvelders begonnen te mekkeren voor of meer salaris of andere club heb ik hiervoor dus 2 nieuwe spelers moeten halen. Deze Portugees is tevens mijn duurste aankoop dit seizoen. €2.5M

image.thumb.png.45c5afaeb5ce64b5c1a47b01da5464a6.png

Onze beste speler afgelopen seizoen, voor €575K uit Argentinië gehaald. Helaas zijn zijn corrsing en dribbling nog niet zo hoog:

image.thumb.png.ffb3dfba609f517f16120dc8a73cd55c.png

En dan ten slotte mijn centraal duo. Vorig seizoen beiden in de winterstop gehaald, maar nog niet kunnen overtuigen, hopelijk doen ze dat dit seizoen wel:

Onze Ivoriaanse strijder heb ik gratis opgepikt (alleen een friendly voor moeten spelen)

image.thumb.png.49a437c6ad6462b2f240a47c1f069652.png

En onze Venezuelaanse houthakker heeft me €575K gekost

image.thumb.png.571ffe9e2c14493e953413906c0a0290.png

En dan hier nog mijn groeibriljantje uit eigen jeugd, die hangend op rechts speelt, zoals Ziyech dat vorig seizoen deed.

image.thumb.png.913874083d8473f8e1e441ec7865ff34.png

Edited by Pino
Zojuist zei FMNOOB:

Lekker goedkoop inkopen en later veel aan verdienen. Goed bezig @Pino

Ja dat moet sowieso wel met RKC, al heb ik nu wel veel geld. Maar stadion is nog niet verbouwd (staat wel op de planning) dus ik moet ook aan de salarissen denken. Ik heb sowieso de regel alleen U21 spelers te halen, die zijn vaak nog goedkoop.

FM 2020 inmiddels ook aangeschaft. Enkele jaren niet gespeeld, en hij bevalt mij zeker goed.

Ik speel met Feyenoord en sta derde. Ik speel met veel jonge spelers: Malacia, Kokcu (zeer goede speler), Burger, Azarkan. Ajax is ongenaakbaar en staat 1e met 19 wedstrijden gespeeld, 18 winst en 1 gelijk. Mijn doelstelling is Europees voetbal halen.

Ik heb een vraagje aan jullie met betrekking tot het verkopen van spelers. Berghuis heeft een transferwaarde van 17 miljoen bij mij en ik zie dat Everton een lichte belangstelling heeft voor hem. Ik kan wel wat geld gebruiken en heb in principe voldoende back-up om hem van de hand te doen. Wat is een goede verkoopstrategie? Op de transferlijst plaatsen, aanbieden aan clubs? Wat is het meest effectief, zonder het moraal van de spelers en het team te verpesten zonder de speler ook daadwerkelijk te verkopen. Berghuis is overigens topscorer van de Eredivisie, dus speelt goed.

15 minuten geleden zei Kojo:

FM 2020 inmiddels ook aangeschaft. Enkele jaren niet gespeeld, en hij bevalt mij zeker goed.

Ik speel met Feyenoord en sta derde. Ik speel met veel jonge spelers: Malacia, Kokcu (zeer goede speler), Burger, Azarkan. Ajax is ongenaakbaar en staat 1e met 19 wedstrijden gespeeld, 18 winst en 1 gelijk. Mijn doelstelling is Europees voetbal halen.

Ik heb een vraagje aan jullie met betrekking tot het verkopen van spelers. Berghuis heeft een transferwaarde van 17 miljoen bij mij en ik zie dat Everton een lichte belangstelling heeft voor hem. Ik kan wel wat geld gebruiken en heb in principe voldoende back-up om hem van de hand te doen. Wat is een goede verkoopstrategie? Op de transferlijst plaatsen, aanbieden aan clubs? Wat is het meest effectief, zonder het moraal van de spelers en het team te verpesten zonder de speler ook daadwerkelijk te verkopen. Berghuis is overigens topscorer van de Eredivisie, dus speelt goed.

Ik zou een speler nooit op de transferlijst zetten, mits je echt van hem af wilt en boden onder zijn marktwaarde wilt accepteren.

Gewoon wachten totdat er meer interesse is, tot die tijd hem gewoon veel laten spelen (slecht doet hij het dus niet als hij topscorer is van de Eredivisie). Lichte interesse is leuk, maar pas wanneer clubs echt concreet worden kan je hem aanbieden zonder hem op de TL te plaatsen. 

Ja, hier ook. Ontzettend veel strafschoppen, veel te vaak de VAR erbij betrokken en veel doelpunten in blessuretijd.

Tevens valt het me sinds de nieuwe update op dat je vaak doelpunten mist, omdat je net een wissel toepast oid (speel volledig tekst en niet met bewegende beelden). Ook komt boven in beeld dan wel 20 sec te laat nog het bericht dat er een doelpunt of rode kaart is. Dat was voor gisteren niet het geval.