Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

790712857_Brazil_MainFixtures.png.f53e912ca3d01c306f4fdeaf01bbf556.png 

Werd blij dat de kwalificatiereeks weer begint, want ik kon blijkbaar alleen tegen Argentinië oefenwedstrijden spelen. In 2026 ook alleen een Clásico gespeeld. Elke keer Argentinië laten zien dat je beter bent begint ook saai te worden. 

@Ruubster Van Drongelen?

Edited by FMNOOB

3 minuten geleden zei FMNOOB:

Enige land dat beschikbaar was voor oefenwedstrijden. De rest kon niet of wilden niet zo ver reizen :-D

Haha oh vandaar. Zonde ja.

46 minuten geleden zei Ruubster:

Hey heren. Zit nu in t derde seizoen met Feyenoord en ik zoek nog een versterking voor op de CV. Budget is 15 miljoen. Liefst een linkspoot, moet samen met Victor Nelsson een duo gaan vormen

Malang Sarr?

7 uur geleden zei Sophomore:

Ik ben er langere tijd tussenuit geweest, maar zie dat je nog steeds zulke kinderachtige humor hebt als voorheen.

Ga zo door :D

Op 16-9-2019 om 20:37 zei MetalMichael:

Kampioenschap van Oostenrijk is binnen. 4e land, 4e titel. Vooral goed voor de budgetten voor komend seizoen, want ik ben van plan de selectie flink te renoveren. Denk dat ik inclusief verkopen wel een miljoen of 10/12 nodig ga hebben om het elftal goed naar m'n hand te zetten, dus het wordt sowieso scouten naar wat relatief goedkope sterkhouders en Oostenrijkse talenten.

Even een inspectie van de selectie gemaakt. Man, wat een puinhoop in de salarishuishouding. 29 jarige speler van 2,5 ster op een salaris van 1,8 miljoen. Gelukkig wil hij zelf een nieuwe uitdaging. 

8 basisspelers en 5 wissels vanuit de huidige selectie blijven over. Paar talentjes zouden in geval van nood tweede keus kunnen zijn, maar zijn verre van klaar voor veel minuten. Hopelijk kan ik een hoop meuk uit de selectie voor een redelijke prijs lozen. 

Nieuwe budgetten: 11,8 miljoen per jaar, 22 miljoen transferbudget. Dat wordt sowieso een beetje schuiven, want salarissen kosten nu 16,7 miljoen. :cab: Ook maar 55% van de transfers. Nouja, gaat wel lukken denk ik.

Missie geslaagd. Salaristotaal nu 12,5 miljoen per jaar. Selectie aardig gerenoveerd. Op de keeper, 2 CV's en de rechter en linkerwingback allemaal nieuwe, jonge basisspelers. 

Jammer genoeg niet superveel Oostenrijks talent aanwezig. Nog maar 15/32 Oostenrijkers bij de club. Scout continue de -19, -20 en -21 om de talenten te blijven monitoren en zsm op te pikken. Voor de rest vooral gekeken naar de buurlanden. 2 Serviërs, 3 Zwitsers en een Tsjech. 

image.thumb.png.29aebc13c34f7db34d5a96627a35e24f.png

Verder gaan we de jeugd-, trainings- en datafaciliteiten verbeteren en wordt het stadion 5800 zitplaatsen uitgebreid. Hebben we RB al met 3-1 verslagen en staan we na een 4-0 in de thuiswedstrijd tegen Ludogorets met 1,5 been in de groepsfase CL. 

image.thumb.png.bacb12558d70cccc02108ca9282a7a8d.png

Denk dat ik wel ga genieten van deze eindbaas. :D Voor de mensen die het zich afvragen, dit is Peglow. Afkomstig van Internacional. Heeft vorig seizoen op huurbasis voor Eintracht Frankfurt gespeeld. Liep 1 op 3. :D 

@ alle topmanagers van FM . Hoe bepalen jullie of een speler geschikt kan zijn voor een positie dat hem onbekend is?

Ik weet dat als je scout op eigenschappen dat zulke spelers soms ook te voorschijn komen, maar hij zit het dan met een eigen speler?  

Ik neem bovenstaande afbeelding als voorbeeld. Als ik op de wingback positie zou klikken dan geeft mijn staff aan dat de speler niet bekend is met die rol. Dat is jammer want het zou fijn zijn als ik op die manier kon aflezen of zijn eigenschappen wel geschikt zijn.  Welke trucs passen dan jullie toe?

Dit seizoen moeten we maar veel gaan rouleren met de systemen. Zal voornamelijk gaan tussen een 4-2-3-1 Breed en een 4-2-4 variant. Komt mede omdat we teveel goede spitsen hebben rondlopen:

Peglow

image.thumb.png.5fb3aa6c662c6969627cfa9fe780e1f6.png

Dejan Joveljic

image.thumb.png.c519b3ba1c2851a93d1e82aa1215ffe2.png

Alesson Douglas

image.thumb.png.95f59be4a685acbc7398b1bc44c565c1.png

Rui Teixeira

image.thumb.png.fd52e69087e1ebef8d250167f648e193.png

image.png

6 uur geleden zei FMNOOB:

@ alle topmanagers van FM . Hoe bepalen jullie of een speler geschikt kan zijn voor een positie dat hem onbekend is?

Ik weet dat als je scout op eigenschappen dat zulke spelers soms ook te voorschijn komen, maar hij zit het dan met een eigen speler?  

Ik neem bovenstaande afbeelding als voorbeeld. Als ik op de wingback positie zou klikken dan geeft mijn staff aan dat de speler niet bekend is met die rol. Dat is jammer want het zou fijn zijn als ik op die manier kon aflezen of zijn eigenschappen wel geschikt zijn.  Welke trucs passen dan jullie toe?

Je kan bij eigenschappen en dan rechtsboven in (geloof ik?) ook de attributen kiezen voor andere rollen. Dan pakt hij automatisch de benodigde stats die voor die rol nodig zijn. 

Edited by Mordurette

14 minuten geleden zei Mordurette:

Je kan bij eigenschappen en dan rechtsboven in (geloof ik?) ook de attributen kiezen voor andere rollen. Dan pakt hij automatisch de benodigde stats die voor die rol nodig zijn. 

Dat klopt. Bedankt voor je tip! 

image.png.e2d56e8f809028cb8dc1e2353c21ed66.png

Thuis 1-3 verloren. Had het eigenlijk al opgegeven vooraf, aantal wissels de kans gegeven. Kom je snel 0-1 voor, pakt er een uilskuiken rood :@ In blessuretijd de 1-3 (gelijkmaker) gemaakt en in de verlenging eroverheen gegaan. JUICHEN. 

Eerste jaar Champions League, de loting zat niet helemaal mee. Daarom best tevreden met deze 3e plaats, tegen Dortmund gelijk en 2x gewonnen van Besiktas. Nu kijken of we in de Europa League nog een beetje ver kunnen komen.

image.thumb.png.0bc48fecf904b1ed76dfc6042b2b712f.png

18 uur geleden zei FMNOOB:

Ik kijk dan vaak in het trainingsscherm, waarbij ik hem op de gewenste positie/rol zet. Dan laat hij (in FM18) de attributen die hij traint zien.

Andere optie is om hem te vergelijken met een andere speler, daar kun je spelers voor elke rol+taak vergelijken, ongeacht hoe 'geschikt' ze voor die positie zijn.

46 minuten geleden zei Mordurette:

Ik dacht altijd dat spelers onder de 17 jaar niet mochten spelen in de Bundesliga?

klopt ook, maar omdat hij voor 1 januari 17 wordt mag hij dit seizoen al spelen :-D