Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Ik kan nog steeds, na al die jaren, geen moederclub aanvragen Het bestuur ziet er nog steeds he nut er niet van in. Zowel de optie inkomsten als huurspelers wordt elke keer afgewezen. Iemand een idee waar dit door komt?

Ik zit in de penarie met de FFP, salarislast is veel te hoog om te kunnen voldoen aan de reglementen. Ben benieuwd hoeveel de boete gaat bedragen...

ed22db0ff093c16f0fc98508a4972aa6.png

Spannend. Tegen Napoli heb ik een positief onderling resultaat (uit 5-4 verloren, thuis 1-0 winst). Verder verloor ik met 3-1 bij Lokomotiv na de 1-0 thuiszege en werd het eerste duel thuis tegen Hoffenheim 0-0. Houd mijn hart vast. 

ssss.JPG

Bedankt, helaas zijn beide wedstrijden 0-0 gebleven waardoor ik heel netjes uitgeschakeld ben voor alles.

CL Groepsfase 2022-2023

ow8nmHN.png

Wederom geen geluk met de loting. Ook het 3e jaar op rij dat we ons moeten richten op de Europa League in de tweede seizoenshelft. Wel als titelverdediger van de EL overigens. Hopen dat het volgend jaar dan wel lukt.. 

3 minuten geleden zei neva:

Niet die puntenaftrek ook? Boete is dus 20 procent. Valt best mee.

Neen, puntenaftrek is alleen als je te veel verlies gemaakt hebt. De boete is gemakkelijk te betalen. :)

@glennix Een stijging van €34,8mln. is wel heel flink zeg. De boete valt dan ook in het niet bij jouw inkomsten, denk ik. Toch gek omdat ze met die boetes iets proberen te voorkomen maar als je een aantal berekeningen maakt zou je dit dus kunnen incalculeren. Hierdoor hebben die boetes toch helemaal geen zin om een club te weerhouden om teveel salarissen te betalen? Enfin, voor jouw is het natuurlijk fijn!

@Michaelinho* Pittige loting inderdaad, toch een nette derde plaats? Welk seizoen zit je? Hoe bevalt de jeugdopleiding, al wat leuks doorgekomen?

@Rossi Op welk niveau zit je? Heeft de club al van bestuur gewisseld of gaat het om steeds hetzelfde bestuur? Sommige besturen zien gewoon helemaal niets in een moederclub omdat je al te dicht tegen het hoogste niveau aan zit of gewoon omdat ze 'op eigen benen' willen staan. Helaas niet zoveel aan te doen. Wachten tot de club wordt overgenomen door een andere partij en anders gewoon om de paar maanden blijven proberen. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen. 

@Daniell Ik kon Jadon Sancho halen nadat hij op een zijspoor zat alleen moest ik dan zijn loon overnemen en dat was 300k per WEEK. Aangezien hij een fantastische aanwinst zou zijn voor mijn team heb ik hem gekocht en dat 'monster' loon gegeven. Ik heb het risico genomen i.v.m. de FFP en die boetes hebben idd geen zin.

@Daniell; Seizoen 2022-2023, dus als ik goed gerekend heb is dat seizoen 5. Uit de jeugdopleiding komt eigenlijk nog niet zo heel veel.. Heb nu 3-4 jongens uit de jeugdopleiding bij het 1e zitten (newgens). Maar die zijn, ondanks speeltijd, allemaal gezakt naar maximaal 4 sterren potentieel (waarvan 1 ster zwart is).

Maar dat heb ik eigenlijk in al mijn games nog gehad deze FM. Terwijl ik alle faciliteiten iedere keer volledig verbeterd heb en ook de jeugdscouting en jeugdopleiding op het hoogste niveau heb. 

Edited by Michaelinho*

Op 9-9-2019 om 20:42 zei MetalMichael:

Ondertussen wel uitgenodigd voor een gesprek bij KAA Gent. Ga ik Wisla na één seizoen (kampioen, beker en manager van het jaar) al weer verlaten?

Dit gesprek werd niks, maar plantte wel het zaadje om verder te kijken. Tussen de wedstrijden door gesolliciteerd bij een aantal clubs, allemaal met een 3,5 sterren reputatie. Maar zowel o.a. West Ham, Anderlecht als Newcastle gaven aan dat ze, ondanks het perfect verlopen gesprek, toch iemand anders hadden gekozen. Totdat ineens Rapid Wien op de radar verscheen. Toegegeven, de Oostenrijkse competitie was niet precies waar ik naar op zoek was, maar ik was klaar in Polen. Na 20 wedstrijden in het seizoen en een 10 punten tellende voorsprong kon ik Wisla met een gerust hart verlaten. Eind februari ingestapt op een tweede plaats op één punt van Red Bull.

image.thumb.png.502bd867dd26af597da91e50a00641e7.png

Wisla nog wel even achtergelaten met een cadeautje:

7 ton afkoopclausule. Verdient wel een hoop voor Poolse begrippen, maar met een balans van >10 miljoen moet dat kunnen. Heeft t/m de zomerstop een clausule dus wellicht dat ik in de zomer een visje uitgooi. :p

image.thumb.png.7a729707a1448db54bafe8d136e40340.png

20 uur geleden zei Mordurette:

Spalvis weer lekker bezig.

Echt een geweldige spits, had in de zomer nog een bod van 8 miljoen op hem geaccepteerd. Echter wilde hij blijven, en doet het uitstekend.

39 minuten geleden zei van der Water:

Echt een geweldige spits, had in de zomer nog een bod van 8 miljoen op hem geaccepteerd. Echter wilde hij blijven, en doet het uitstekend.

Die 8 miljoen had je ook mooi kunnen gebruiken, maar hij maakt het meer dan waar dat hij gebleven is.

Kampioenschap van Oostenrijk is binnen. 4e land, 4e titel. Vooral goed voor de budgetten voor komend seizoen, want ik ben van plan de selectie flink te renoveren. Denk dat ik inclusief verkopen wel een miljoen of 10/12 nodig ga hebben om het elftal goed naar m'n hand te zetten, dus het wordt sowieso scouten naar wat relatief goedkope sterkhouders en Oostenrijkse talenten.

Even een inspectie van de selectie gemaakt. Man, wat een puinhoop in de salarishuishouding. 29 jarige speler van 2,5 ster op een salaris van 1,8 miljoen. Gelukkig wil hij zelf een nieuwe uitdaging. 

8 basisspelers en 5 wissels vanuit de huidige selectie blijven over. Paar talentjes zouden in geval van nood tweede keus kunnen zijn, maar zijn verre van klaar voor veel minuten. Hopelijk kan ik een hoop meuk uit de selectie voor een redelijke prijs lozen. 

Nieuwe budgetten: 11,8 miljoen per jaar, 22 miljoen transferbudget. Dat wordt sowieso een beetje schuiven, want salarissen kosten nu 16,7 miljoen. :cab: Ook maar 55% van de transfers. Nouja, gaat wel lukken denk ik.

Edited by MetalMichael

Régis is geblesseerd, dus de jongere garde krijgt een kans.

a05f9ca9c13601908ea9fe9a203691fe.png

0daef71f7a29d64459d06e163d9abaae.png

Allebei prima spelers, maar geen echte afmakers. Ik overweeg nog om een linksbuiten om te trainen naar Shadow Striker.

dcf680b1143473928c5bac95d197f289.png

Cocada scoort namelijk makkelijk. Acht uit twee is trouwens lichtelijk overdreven, aangezien hij vooral tegen Serie C en nog lager heeft gespeeld.

Eventueel wil ik ons nieuwste jonge supertalent ook kansen gaan geven.

1671c547829dd1f311b5fa5a97160105.png

Ademir is er klaar voor!