Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Zojuist zei van der Water:

Heb je toevallig bijvoorbeeld een nieuwe assistent aangesteld, misschien dat hij er totaal geen complete spits in ziet. 

Nee, zelfde assistent.

Ik heb hem sinds kort die rol laten spelen. Is het de interpretatie van je assistent?

Morgen maar eens een nieuwe save met Benfica starten :) Wel wat in de database liggen klooien omdat ik graag zonder Technisch Directeur werk, maar natuurlijk zo'n clubicoon als Rui Costa niet zomaar kan ontslaan. Dus die is Hoofd Jeugdopleiding geworden en bestuurslid Luisao is mijn nieuwe Assistant-Manager. Verder ook lekker alle huurspelers laten terugkeren naar Benfica zodat ik Luka Jovic, het eerste seizoen ter beschikking heb. Hoop nog een beetje plezier te beleven aan FM19 op deze mannier!

Altijd fijn als je faciliteiten verbeterd worden! Zeker als je vermijd van diep in de schulden te gaan!

Zo, ik ben mijn (hopelijk laatste) FM19-save gestart met Benfica als Nuno Gomes en heb Rui Costa mijn Assistant Manager/Hoofd Jeugdopleiding gemaakt en verder alle verhuurde spelers teruggeroepen zodat ik over Luka Jovic kan beschikken van bij de start.

Heb al een leuke 4-2-3-1 in gedachten met een trequartista-rol voor João Felix!

En dan ineens is die goesting weg om het met Benfica te proberen..de bewustwording dat er nationaal geen uitdaging valt te rapen en ik eigenlijk die leuke spelers uit Benfica ook gewoon kan wegkopen met ieder welke Engelse club..

Misschien is bondscoach van Portugal wel een optie! En dan kijken wat er vrijkomt als clubkeuze..

Voorbereiding seizoen 2, twee dagen na een 2-1 overwining (in de 93e minuut, uiteraard met een grotendeels ander team) op RB Leipzig.

1110506458_Schermafdruk2019-09-1220_41_20.thumb.png.7e805143c547d655590fbcc736e3b6d3.png

En Robin Schouten op de back. Overigens is Sierhuis in deze save (FM18) wel echt een extreem talentvolle jongen. Gaat denk ik mijn eerste spits wel worden, nu Dolberg verkocht is. Heeft concurrentie van Walter Gonzalez, maar die is de eerste 1,5 maand geblesseerd.

Selectie komend seizoen:

Onana; Van Leer

Orejuela, Alvarez, Blind, Dijks; Ter Avest, Hermansson, Sinkgraven

Vd Beek, F. de Jong, Lang; Eiting, Schöne, Bacuna

Neres, Sierhuis, Younes; Cerny, Gonzalez, Johnsen, S. de Jong

Verder oa Kluivert (Deportivo), Wöber (Rapid Wien), Cassierra (Willem II), Zeefuik (Excelsior), Nunnely (Zwolle), Gino Dekker (Groningen) en Schuurs (Utrecht) verhuurd.

In Jong daarnaast veel jongens met potentie, zoals El Maach, Van Gelderen, Dest, Bakker, Botman, Kemper, Jensen, Tue, Flemming, D. de Wit en Ekkelenkamp.

Edited by Hwb

9 minuten geleden zei Hwb:

En Robin Schouten op de back. Overigens is Sierhuis in deze save (FM18) wel echt een extreem talentvolle jongen. Gaat denk ik mijn eerste spits wel worden, nu Dolberg verkocht is. Heeft concurrentie van Walter Gonzalez, maar die is de eerste 1,5 maand geblesseerd.

Selectie komend seizoen:

Onana; Van Leer

Orejuela, Alvarez, Blind, Dijks; Ter Avest, Hermansson, Sinkgraven

Vd Beek, F. de Jong, Lang; Eiting, Schöne, Bacuna

Neres, Sierhuis, Younes; Cerny, Gonzalez, Johnsen, S. de Jong

Verder oa Kluivert (Deportivo), Wöber (Rapid Wien), Cassierra (Willem II), Zeefuik (Excelsior), Nunnely (Zwolle), Gino Dekker (Groningen) en Schuurs (Utrecht) verhuurd.

In Jong daarnaast veel jongens met potentie, zoals El Maach, Van Gelderen, Dest, Bakker, Botman, Kemper, Jensen, Tue, Flemming, D. de Wit en Ekkelenkamp.

Haha, die naam kende ik niet. Dacht dat dat een regen zou zijn. ;) En dat het FM18 is verklaard een hoop want daar was Sierhuis wel een baasje ja. Je hebt een mooie selectie op de been gezet hoor, ken alleen die Hermansson niet. Is dat wat?

Is een prima cv. Wist dat ik krap in mijn cv's zou komen te zitten, dus had hem al vroeg gehaald, net als Blind. Vervolgens kon ik Alvarez en Ter Avest ook nog goed ophalen, waardoor Hermansson een beetje overbodig werd. Daarom Wöber nu maar verhuurd en Hermansson is dan mijn 3,5e cv. Zal genoeg minuten maken, maar gaat nooit basisspeler worden verwacht ik. Hoop hem na 1 of 2 seizoenen weer te verkopen.

Selectie is grotendeels het gevolg van wat al aanwezig was natuurlijk. Heb Dolberg, Ziyech en De Ligt afgelopen zomer verkocht en Huntelaar, Viergever en Veltman in de winter al. Dan blijft dit ongeveer over.

Ja ik heb daar ook wel eens last van, dat ik spelers al heel vroeg haal maar dat er uiteindelijk veel betere opties beschikbaar raken. Het is dan altijd een beetje puzzelen met je selectie en soms moet je dan inderdaad spelers laten vertrekken, dan wel op huurbasis dan op definitieve basis. De kern is zeker gelijk gebleven bij je inderdaad. Dat is toch wel fijn dat je met een vaste kern kan werken die je op bepaalde plekken dan versterkt.

Hier kondigt het bestuur zojuist uit dat er een nieuw stadion komt. In oktober zijn ook de faciliteiten allemaal voor de tweede keer geüpgraded en die krijgen ook meteen weer een upgrade. Kosten? 6 miljoen. :D 

image.png.c3107a438b6e32faad7e872f89a3bdf2.png

3 uur geleden zei Bakkes12:

image.thumb.png.6849f8076afe40dd21f90ae49741cdf7.png

Riccardo Orsolini is de rechterwinger waar ik al een tijdje naar op zoek was. Komt transfervrij over van Juventus. :D

Ik had hem in mijn game met Deportivo, maar wel 1 of 2 jaar later dan jij. Toen was mijn ploeg al op een niveau dat hij niet meer dan een back-up was. Terwijl hij zeker wel prima stats had. 

7 minuten geleden zei Michaelinho*:

Ik had hem in mijn game met Deportivo, maar wel 1 of 2 jaar later dan jij. Toen was mijn ploeg al op een niveau dat hij niet meer dan een back-up was. Terwijl hij zeker wel prima stats had. 

Ik moet me eerst door de transferperiode heen worstelen voordat ik kan oordelen of die echt van waarde gaat zijn. Zoals het er nu naar uit ziet wordt hij wel mijn vaste rechtsbuiten ja. Salvador Agra heeft ook een prima jaar achter de rug. 50 wedstrijden, 14 doelpunten en 10 assists. Dat zal dan wel mijn back-up worden denk ik zo. 

85969d09874e7b6e2b47df7cf9a3b4b3.png

Nogal gemengde gevoelens hierover. Wilde eigenlijk niet kwijt in de winter, zeker niet een van mijn sterkhouder. Gelukkig heb ik een toptalent klaar staan om de plek in de basis over te nemen, maar goed had eigenlijk gehoopt de prijs op te kunnen drijven nog (Nu is 3 miljoen extra budget voor een transfer toch ook erg lekker)

@Yoozt screen van je team?

Dit heb ik nu echt maandelijks, het is niet veel maar toch jammer dat dit steeds wat geld kost.

e0b7095a48b0d07c58261872cd7df97e.png

@Rossi  Dit is het nu vooral. Veel eigen jeugd inmiddels, heb de afgelopen seizoen bijna geen budget gehad dus het was aanpoten. Wel redelijk gepresteerd, staan momenteel 4e in de eredivisie waarmee we kunnen gaan dromen van directe plaatsing voor europees voetbal

Spoiler

ADO 20/2124c7d23117b7f0a3c3a3ed2d6783d0bb.png

2 minuten geleden zei Yoozt:

@Rossi  Dit is het nu vooral. Veel eigen jeugd inmiddels, heb de afgelopen seizoen bijna geen budget gehad dus het was aanpoten. Wel redelijk gepresteerd, staan momenteel 4e in de eredivisie waarmee we kunnen gaan dromen van directe plaatsing voor europees voetbal

Inhoud verbergen

ADO 20/2124c7d23117b7f0a3c3a3ed2d6783d0bb.png

Oudere FM? Leuk om iig Fikkert te zien in de goal. Naar mijn mening in het echt veel te snel van de hand gedaan. Evenals Chromek.

1 minuut geleden zei Rossi:

Oudere FM? Leuk om iig Fikkert te zien in de goal. Naar mijn mening in het echt veel te snel van de hand gedaan. Evenals Chromek.

Ik speel nog FM18, ik ga denk ik nu wel de stap naar FM20 maken rond de kerst.  

Fikkert doet het prima, hadden ze in het echt denk ik wel meer kansen mogen geven ja. Chromek hetzelfde verhaal, is toch wat minder statisch dan een immers en bakker. Hadden goede selectiespelers kunnen zijn

2 uur geleden zei Rossi:

@Yoozt screen van je team?

Dit heb ik nu echt maandelijks, het is niet veel maar toch jammer dat dit steeds wat geld kost.

e0b7095a48b0d07c58261872cd7df97e.png

Minder fel tackelen? 

4 uur geleden zei Arsène:

Wie heb je gehaald??

Zomer 2018: Milenkovic (Fiorentina) en Kean. 

Winter 2019: Mendy (Lyon) en Hateboer.

Zomer 2019: Lobotka, Angelino, Ziyech, Pinamonti en Lafont. 

Overbodige spelers weggedaan en zo een leuk elftal kunnen maken tot nu toe. Verder ook Nelson en Smith-Rowe de kans gegeven.

Edited by JoelAjax

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...