Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Aangezien ik het altijd een beetje freewheelend doe en er best een beetje structuur in wil brengen, heeft iemand tips met het scouten van new gens? Ik meen te herinneren dat @Nom de Guerre er is een hele beschrijving van heeft gemaakt? Zou je die misschien nog even kort willen uitleggen? Iemand anders mag natuurlijk ook :D 

@Bakkes12

Als je zonder verborgen eigenschappen speelt, kun je gewoon de jeugdinstroom van alle landen in de gaten houden. Dan iedereen shortlisten (weet niet of dat per club gaat of niet) en dan kan je gewoon zoeken op eigenschappen.

Edited by Jespresso

9 minuten geleden zei Kavinos:

Kijk eens op de YouTube van FM Scout ;) @Bakkes12

Nice, thanks voor de tip. Ik vergeet ook altijd die attributen die cruciaal zijn in het halen van hun potentie. Vastberadenheid en Inzet toch?

Zojuist zei Jespresso:

@Bakkes12

Als je zonder verborgen eigenschappen speelt, kun je gewoon de jeugdinstroom van alle landen in de gaten houden. Dan iedereen shortlisten (weet niet of dat per club gaat of niet) en dan kan je gewoon zoeken op eigenschappen.

Ah ja, ik heb dat alleen niet aanstaan. Dus ik zou ze eerst moeten scouten om daar achter te komen. Ach houdt het wel lekker uitdagend. :-D 

@Bakkes12 Ik heb dat ook altijd aan hoor, verborgen eigenschappen. Ik geef mijn scouts gewoon heeel veel opdrachten, Zuid-Amerika, Oost Europa, dat soort dingen. Ook struin ik wel eens jeugdteams af. Het is ook gewoon een beetje geluk hebben.

Zojuist zei Jespresso:

@Bakkes12 Ik heb dat ook altijd aan hoor, verborgen eigenschappen. Ik geef mijn scouts gewoon heeel veel opdrachten, Zuid-Amerika, Oost Europa, dat soort dingen. Ook struin ik wel eens jeugdteams af. Het is ook gewoon een beetje geluk hebben.

Ik heb al wel wat pareltjes gevonden maar de echte toppers zijn ook gewoon te duur. Zoals onderstaande Mexicaan wordt gewoon 21 miljoen voor gevraagd, ja dat is mij nogal gortig aangezien ik nog nooit meer dan 1,5 miljoen heb betaald voor een speler. :D 

image.thumb.png.62fd6e4e74c5b707d1ece559d264a8a5.png

@Bakkes12 Ja de AI weet gewoon hoe hoog de PA van spelers is, dat is de pest. Ze zullen vrijwel nooit een echte parel voor een zacht prijsje laten gaan, of hij moet een (relatief) lage afkoopsom hebben. Die afkoopsom zegt trouwens ook wel vaak iets over een PA.

10 minuten geleden zei Jespresso:

@Bakkes12 Ja de AI weet gewoon hoe hoog de PA van spelers is, dat is de pest. Ze zullen vrijwel nooit een echte parel voor een zacht prijsje laten gaan, of hij moet een (relatief) lage afkoopsom hebben. Die afkoopsom zegt trouwens ook wel vaak iets over een PA.

Ja is ook heel hinderlijk. Zeker als je over elke euro toch eventjes moet nadenken voordat je 'm uitgeeft. Ondanks dat de financiën op dit moment erg goed zijn moet ik toch uitkijken aangezien ik het liever in het verbeteren van de accommodaties steek dan in extra spelers. Heb wel wat mooie regens aangetrokken maar die kwamen meestal uit de hoge hoed van mijn scouts (wat natuurlijk ook niet erg is. :D)

1 uur geleden zei Bakkes12:

Aangezien ik het altijd een beetje freewheelend doe en er best een beetje structuur in wil brengen, heeft iemand tips met het scouten van new gens? Ik meen te herinneren dat @Nom de Guerre er is een hele beschrijving van heeft gemaakt? Zou je die misschien nog even kort willen uitleggen? Iemand anders mag natuurlijk ook :D 

https://strikerless.com/2017/09/03/acquiring-valuable-assets-the-newgen-hunter/ :) 

15 uur geleden zei Thomassje123:

b7ba27a517326151c352aba56238082e.png

36d38e40ab36d513b16c1337447ed890.png

8befb0121d11ac974f6bb2712e73aa77.png

WAT THE FUCK!!!!!!!!!!!

Dit slaat echt volkomen nergens op. Staan 2e, een goede reeks en dan ineens dit. En hoe ze er in gingen ook, leek wel een bug man

Pijnlijk, had ook zoiets vorig seizoen, 5 potten op rij gewonnen, kreeg ik opeens uit het niets 4-0 op m'n broek thuis tegen de nummer 10 :cab: Maar is wel minder erg dan 9-1 haha. 

Op 9-9-2019 om 18:34 zei E2E:

Vierde seizoen :D

Eerste seizoen: 7e (van de 12)
Tweede seizoen: 6e

Derde seizoen: 3e
Vierde seizoen: 1e

Zal iets trager zijn dan de meesten hier, maar heb ook de armste club gekozen, stadion van 650 man, haha. Mooi dat het nu wel gelukt is om de Eredivisie in te gaan.

Ga nu eerst proberen om de financiële situatie van de club te verbeteren. Heb een speler die ik transfervrij binnen had gehaald voor 140K weten te verkopen, anders hadden we iets van 400K in het rood gestaan. :cab: Ik krijg een loonbudget mee waar ik 20% onder ga zitten, maar dan nog een structureel verlies van 120-180k per jaar. Heb nu twee backies en een keeper transfervrij gehaald, eens zien wat er gebeurt qua inkomsten in de Eredivisie en hoe de balans er voor staat als ik 150K salaris per jaar uitgeef. Beetje meer focus op de beker misschien ook. Eigenlijk moet je zo snel mogelijk Europees gaan spelen in dit soort landen, dan is het meteen game over en kan je iedereen wegblazen qua budget. 

Mn plan is nu is om gewoon een paar jonge talenten uit Europa of Braziliaantjes, Argentijntjes etc. te halen maar die willen allemaal niet komen, misschien nu ik in de Eredivisie speel wel. Spelers huren is nog steeds een no go, echt niemand wil komen :cab: Reputatie is wel aan het stijgen, zal wel een verhaal van de lange adem zijn. 

Schermafbeelding 2019-09-09 om 18.23.57.png

Hehe, 150K p/jaar, mooi voornemen. Paar dingen die hebben gemaakt dat ik daar al overheen zit. 

A) Ik had blijkbaar 6 spelers een clausule gegeven dat ze er 30, 40, of 50% bij zouden krijgen bij een promotie. :cab: Niet echt handig. Zat daardoor al voordat ik een speler had gehaald al op 176K per jaar aan salaris. 

B) Had dus transfervrij een keeper gehaald die beter is dan de keeper die ik nu heb. De keeper die ik had is door zo'n lekkere 50% bonus van 10K naar 15K salaris gegaan, wat voor een tweede keeper een absurd bedrag is. Heb die jongen (23 jaar) aangeboden voor 0 euro + 5% doorverkoop bij clubs, wil niemand hem hebben vanwege..... het salaris :mrgy: Echt super dom gedaan. Dat wordt dus een jaartje betalen aan die kerel, volgend jaar loopt 'ie gelukkig af. Probeer echt om ergens onderweg die 15K nog ergens te offloaden maar gaat niet meer lukken vrees ik.

C) Kwam een zaakwaarnemer met een CV in mn inbox, kijk daar normaal gesproken al niet eens meer naar,  maar was een jonge CV, precies waar ik naar op zoek was. Skills die ik kon zien zagen er goed uit. Op proef voorgesteld, vond 'ie prima. Toen kon ik dus al die skills zien, dat was echt niet normaal. Denk beste CV van de competitie. Die komt voor 21K per jaar, jongen van 19 uit Kroatië, die kan ik na 1 of 2 seizoenen denk ik wel voor 200K+ verkopen, zieke speler.

Dus ga nu maar kijken wat er met de begroting gebeurt als ik 200K salaris uitgeef per jaar :D Televisiegeld van 53K was lekker, hoofdsponsor is van 18K/jaar naar 42 K/jaar gegaan. Ga me proberen te focussen op handhaving en een diepe bekerrun dit seizoen.

Edited by E2E

23 uur geleden zei MetalMichael:

Haha, lekker hoor. Puike prestatie! Beetje zicht op verdedigende versterkingen? Dan zou je weer een stap kunnen maken. Hoewel, in jouw wedstrijden een doelsaldo van +22, komt helemaal goed.

Ja, ik heb sowieso 3 jochies van 16/17 (keeper, centrale middenvelder en spits) die via de jeugdinstroom naar de basis gaan. Die keeper gaat ook gewoon de basis in, de halve Championship wil 'm nu al hebben, maar ik laat 'm niet gaan. Dat zal me vast wel wat punten gaan kosten, maar dat boeit niet.

Qua aankopen is bijna alles transfervrij, dus er zit veel geld in het salaris/tekensom. Storie en McFarlane zitten ruim boven het gemiddelde qua salaris en Lloyd Jones ging daar nog verder over heen. Maar dat kan ik allemaal nog behappen.

bury.thumb.png.acdf5b7138bf3c1d018b03e1d315ab31.png

bury.thumb.png.b748d990a5e2e5e2617f378ba922aeb4.png

Nadat ik eigenlijk zoekende was, begon ik met heimwee terug te denken aan mijn Dulwich game. Toch de kelders van Engeland nog maar keer ingedoken.

pixxjmxy33xy.png

5 uur geleden zei GAE EAGLES:

Laat het seizoen stoppen ;)

16743ae5e31d53c8e009a03e42598648.png

Snap ik :D Wat een lekkere start :) 

2 uur geleden zei Kavinos:

Nadat ik eigenlijk zoekende was, begon ik met heimwee terug te denken aan mijn Dulwich game. Toch de kelders van Engeland nog maar keer ingedoken.

pixxjmxy33xy.png

Succes in de krochten van het Engelse voetbal, Kevin.

df521eb2f6679f84f6e3e8f751b84427.png

Enorme brok ervaring & kwaliteit toegevoegd aan de staf met Demichelis als nieuwe coach, van zulke 'transfers' kan ik natuurlijk hard genieten omdat ik qua spelers niemand mag halen. Heeft ook al bij Trabzonspor (2019) en Yeni Malatyaspor (2022-2024) als manager gewerkt, zonder al te veel succes weliswaar hoewel dat altijd leuk blijft. :D

10 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Succes in de krochten van het Engelse voetbal, Kevin.

Thanks. Moet uiteindelijk wel goed komen. Zo snel mogelijk promoveren naar de Football League en dan serieus de club aanpakken. Tot die tijd overleven :D

Mijn spits is van de ene op de andere dag van groen naar rood veranderd in ability "complete forward"

FCrtmF8.png

Het was net de rol waar ik hem in gebruikte. Ik vraag me af of er een verband is/hoe het kan

12 minuten geleden zei D.J.:

Mijn spits is van de ene op de andere dag van groen naar rood veranderd in ability "complete forward"

FCrtmF8.png

Het was net de rol waar ik hem in gebruikte. Ik vraag me af of er een verband is/hoe het kan

Heb je toevallig bijvoorbeeld een nieuwe assistent aangesteld, misschien dat hij er totaal geen complete spits in ziet. 

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...