Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Op 7-9-2019 om 21:59 zei Mordurette:

Denk een extra bestandje downloaden qua database of de spelers van Curaçao meeladen. Misschien dat @komodo25 het antwoord wel weet ivm zijn novelle. Lijkt me dat er geen schil zit in FM18 en 19.

Curaçao kun je standaard bondscoach van worden. Heb geen extra db wel grote db en veel competities geladen. Om er langdurig mee te spelen zou ik wel een db aanraden met de competitie van curaçao. Merk dat ik nu wel in de problemen ga komen als spelers geblesseerd zijn @Oldeman

Vierde seizoen :D

Eerste seizoen: 7e (van de 12)
Tweede seizoen: 6e

Derde seizoen: 3e
Vierde seizoen: 1e

Zal iets trager zijn dan de meesten hier, maar heb ook de armste club gekozen, stadion van 650 man, haha. Mooi dat het nu wel gelukt is om de Eredivisie in te gaan.

Ga nu eerst proberen om de financiële situatie van de club te verbeteren. Heb een speler die ik transfervrij binnen had gehaald voor 140K weten te verkopen, anders hadden we iets van 400K in het rood gestaan. :cab: Ik krijg een loonbudget mee waar ik 20% onder ga zitten, maar dan nog een structureel verlies van 120-180k per jaar. Heb nu twee backies en een keeper transfervrij gehaald, eens zien wat er gebeurt qua inkomsten in de Eredivisie en hoe de balans er voor staat als ik 150K salaris per jaar uitgeef. Beetje meer focus op de beker misschien ook. Eigenlijk moet je zo snel mogelijk Europees gaan spelen in dit soort landen, dan is het meteen game over en kan je iedereen wegblazen qua budget. 

Mn plan is nu is om gewoon een paar jonge talenten uit Europa of Braziliaantjes, Argentijntjes etc. te halen maar die willen allemaal niet komen, misschien nu ik in de Eredivisie speel wel. Spelers huren is nog steeds een no go, echt niemand wil komen :cab: Reputatie is wel aan het stijgen, zal wel een verhaal van de lange adem zijn. 

Schermafbeelding 2019-09-09 om 18.23.57.png

16 minuten geleden zei Mordurette:

Wel een mooi bedrag voor deze bad boy.

Voelde zich vast te goed voor Watford, want hij wees het contract af. ;c

8 minuten geleden zei TheRealOne:

Voelde zich vast te goed voor Watford, want hij wees het contract af. ;c

Hahaha, een gelukje voor jou. Was hij dan zo belangrijk voor jou dit seizoen?

Eerste voorronde CL met Wisla tegen de Armeens kampioen Shirak.

Uit 6-0 gewonnen, eindstand bij rust al bereikt.

Thuis 14-0 gewonnen. :-D

Ondertussen wel uitgenodigd voor een gesprek bij KAA Gent. Ga ik Wisla na één seizoen (kampioen, beker en manager van het jaar) al weer verlaten?

Edited by MetalMichael

13 minuten geleden zei MetalMichael:

Eerste voorronde CL met Wisla tegen de Armeens kampioen Shirak.

Uit 6-0 gewonnen, eindstand bij rust al bereikt.

Thuis 14-0 gewonnen. :-D

Ondertussen wel uitgenodigd voor een gesprek bij KAA Gent. Ga ik Wisla na één seizoen (kampioen, beker en manager van het jaar) al weer verlaten?

14-0 :< mooi recordje te pakken!

KAA Gent is natuurlijk wel een stap in de goede richting, maar spelen ze Europees voetbal? Dan sowieso doen.

1 uur geleden zei Mordurette:

Hahaha, een gelukje voor jou. Was hij dan zo belangrijk voor jou dit seizoen?

Dat viel eigenlijk wel mee, de belangrijkste doelpunten kwamen voornamelijk van andere spelers af, al was hij wel clubtopscorer (19 v/d 75 competitiedoelpunten) en 3e op de topscorerslijst in de Serie A.

Maar het gaat me voornamelijk om het bedrag dat ik er voor krijg. Denk dat ik er makkelijk 40 uit kan halen als Milan etc. komt, of op z'n minst wat meer geld direct ipv al die bonussen.

1 uur geleden zei Thomassje123:

e6da08c3fc6052074d12f2cb950ef989.png

Prima FM dagje zo, het zou zomaar kunnen. Tijd om af te sluiten, heb zo nachtdienst

Tijdens nachtdienst niet lekker FM? ;c

10 uur geleden zei komodo25:

Curaçao kun je standaard bondscoach van worden. Heb geen extra db wel grote db en veel competities geladen. Om er langdurig mee te spelen zou ik wel een db aanraden met de competitie van curaçao. Merk dat ik nu wel in de problemen ga komen als spelers geblesseerd zijn @Oldeman

En waar vind een db met competitie van Curacao? :) @komodo25

88c740ceb4601a5b44b2cefe676fb4b2.png

Heb Jorge Wilstermann na één seizoen alweer achter me gelaten. Werden heel eenvoudig kampioen en haalden zelfs met wat geluk de halve finale van de Copa Sudamericana (Zuid-Amerikaanse equivalent van de Europa League). Daarin kwamen we net tekort tegen het Braziliaanse Internacional. Ondanks de halve finale had ik niet het idee dat we op korte termijn continentaal mee konden doen. Alles wat Boliviaans was en een bal recht vooruit kon spelen speelde al bij ons, en doordat we maar vier buitenlanders tegelijk op het veld mochten hebben zou ik dus steeds vier zeer spelbepalende spelers ergens vandaan moeten toveren als we wilden groeien. Daar had ik geen zin in. 

b0cc56a5c3e3fb369551099fd7e24fe1.png

Ik besloot enkel nog in te stappen bij echt grote ploegen of ploegen die me enorm aanspraken. Er kwamen wel wat aanbiedingen, vooral van Chileense middenmoters en de 'concurrentie' van Jorge Wilstermann, maar die legde ik naast me neer. Wel had ik nog wat gesprekken bij grote clubs uit Paraguay (Cerro Porteno) en Uruguay (Nacional), maar daar werd ik beide keren niet aangesteld.

Ondertussen had ik mijn zinnen gezet op Universidad de Chile, één van de grootste ploegen uit Chili en de laatste drie jaar kampioen, maar nu vierde geëindigd en met een manager die 'onzeker' was, maar voor hij werd ontslagen klopte Millionarios uit Colombia bij me aan. Een club die absoluut groot (en rijk) genoeg is om zowel in eigen land als continentaal om de prijzen mee te moeten doen, dus heb ik de uitdaging aangepakt. Lekkere boost in salaris ook.

Edited by PJHoutman

8 uur geleden zei Oldeman:

En waar vind een db met competitie van Curacao? :) @komodo25

Aangezien ik nauwelijks met andere dbs speel moet ik gokken. Claassen world League? 

Iemand die weet waarom ik bijna al mijn spelers maar maximaal een 2-jarig contract kan aanbieden? Terwijl mijn sterspeler wel voor 4 jaar vast gelegd kan worden?

1 uur geleden zei Bakkes12:

Iemand die weet waarom ik bijna al mijn spelers maar maximaal een 2-jarig contract kan aanbieden? Terwijl mijn sterspeler wel voor 4 jaar vast gelegd kan worden?

Heeft vaak met reputatie club/competitie of financiën te maken.

1 minuut geleden zei PJHoutman:

Heeft vaak met reputatie club/competitie of financiën te maken.

Ah nice. Hopelijk is dat binnen een jaar of twee opgelost daar het echt aan de reputatie van de club zal liggen. Thanks. :D