Jump to content

Recommended Posts

• Replies 13.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nou mensen, ik kan inmiddels bevestigen dat Teddy Thierry met zijn vrouw bij de Eiffeltoren is geweest. Mevrouw Thierry vond het leuk.

100% score!  121 goals voor, 13 tegen. Best redelijk.     Topscorers; Porteous had er zin in, een half seizoentje met 18 goals. Precies 1 op 1  

Are u sure 'bout that?     

Posted Images

3 minuten geleden zei Chiemel:

Maar is dat systeem nog steeds hetzelfde als jaren geleden. Dat je stap voor stap steeds meer investeer in jeugdcomplex/training waardoor je steeds betere instroom krijgt? 

Ja, dat werkt nog steeds hetzelfde als jaren terug.

14 uur geleden zei Chiemel:

Begint hier weer een beetje te kriebelen, ook omdat ik ff klaar ben met de games op m'n PS4. Laatste keer dat ik FM speelde was editie 13 of 14. Iemand een grove omschrijving van wat de grootste veranderingen zijn sinds die tijd? Geloof dat tactiek behoorlijk veranderd is? En is het investeren in jeugd nog veranderd, of is een "alleen eigen jeugd campagne" zeker nog wel mogelijk? 

Tactiek, training en scouting zijn denk ik het meest veranderd de laatste jaren.

1 uur geleden zei Jespresso:

100% score! :D:D 121 goals voor, 13 tegen. Best redelijk.

354bd100ba085d4934abbe220af32e2b.png

Topscorers; Porteous had er zin in, een half seizoentje met 18 goals. Precies 1 op 1

ef83b639123e133f7a26aa4983a243d5.png

Dat doe je niet slecht! Opvallend ook dat de 2e gewoon 12 verliespartijen heeft, en als dat er 13 worden met die inhaalwedstrijd, de nummer 7 gewoon naar de 2e plek kan springen.

38 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Kan nu alleen nog maar beter gaan

Gaat ondertussen alweer iets beter, maar niet een ideale start als ik weer Europees voetbal wil halen. Eerstvolgende wedstrijd ook nog verloren van Bilbao, maar daarna van Las Palmas, Betis, Leganés en Osasuna gewonnen. Ook nog even gewonnen van Marseille en verloren van Inter, maar daar verwachten ze toch niet dat ik de groep overleef. :P

1 uur geleden zei TheRealOne:

Gaat ondertussen alweer iets beter, maar niet een ideale start als ik weer Europees voetbal wil halen. Eerstvolgende wedstrijd ook nog verloren van Bilbao, maar daarna van Las Palmas, Betis, Leganés en Osasuna gewonnen. Ook nog even gewonnen van Marseille en verloren van Inter, maar daar verwachten ze toch niet dat ik de groep overleef. :P

Met welke club speel je?

De eigen jeugd overheerst steeds meer bij FC United of Manchester. Deze talenten komen echt uit de eigen jeugd, dus niet al op jonge leeftijd gehaald en er zitten ondertussen 2 wonderkinderen bij.

image.thumb.png.cf4c66bb5aecb4714b9a0b4df3f324c1.png

Toekomstig keeper van ons eerste, maar moet zich nog behoorlijk ontwikkelen.

image.thumb.png.1f75361cae3d400ea8a9cda52bbc6da9.png

Nu nog bij onder 18, maar dat kan komend seizoen zo maar veranderen. Heeft veel in zijn mars.

image.thumb.png.24d755d15692da59012f08200184d0a4.png

Prima talent dat nu op huurbasis ervaring mag opdoen. Al betwijfel ik of hij hier uberhaupt echt aan spelen toe gaat komen.

image.thumb.png.5463b847173f64de0c89d1613a4ea9f1.png

Nog bij de onder 23, maar heeft al een aantal keer meegedaan. Denk dat hij volgend seizoen op huurbasis weg mag om aan spelen toe te komen.

image.thumb.png.b42cac0ef5de469f52b737ce5b993a55.png

Hij is al over naar het eerste elftal en komt als invaller af en toe in actie. Nog heel even iets groeien en hij komt erin te staan.

image.thumb.png.780792983831cb3acdf5256adc521f1a.png

Komt ook als invaller aan zijn minuten, volgend jaar wellicht naar een mooie club om ervaring op te doen.

image.thumb.png.5a666c03a671c152acd3b5961e891146.png

Vorig seizoen door blessures van andere lange tijd een basisplaats gehad, nu even een stapje terug en op de bank. Al komt hij nog steeds redelijk wat aan spelen toe.

image.thumb.png.20a9538b3326ffc55ae9878770f12c1e.png

Nog niet altijd zeker van een basisplaats, maar invaller nummer 1 in de spits en ook op links komt hij af en toe aan spelen toe.

image.thumb.png.c19145ec51f4aab34aaedde8c9df5d58.png

Hangende vleugelspeler op links en echt een hele fijne speler. Sinds de winterstop van vorig seizoen (toen Zirkzee verkocht werd) een basisplaats en dat doet die uitstekend.

image.thumb.png.edc33127c6efa5e5dc0fe2673fd2ac53.png

En onze grote baas in de spits, begon het seizoen wat minder door niet te scoren. Maar hij is weer helemaal terug met 32 goals in 78 wedstrijden. En dan nog veel goals in de FA Cup en Europa League. Heeft al bij de selectie van Engeland gezeten, maar helaas niet gespeeld.

De toekomst van onze club ligt in handen van deze jongens, ik wil ze steeds meer laten spelen en zo Engels mogelijk worden. Er staan nog een aantal andere Engelsen in de basis. Op dit moment spelen er 5 buitenlanders in de basis en die moeten nog vervangen worden. Maar daarvoor zijn ze nog te goed en het talent nog net niet goed genoeg. Al is Kyle er wel dichtbij. De back posities zijn nog wel een groot probleem, die komen niet door in mijn opleiding.

9 minuten geleden zei Jespresso:

@GAE EAGLES Heerlijk man. Zo is FM echt het leukst.

Klopt, dat vind ik ook het leukste om te doen. Eigen talent de kans en ruimte geven om zich in het team te spelen. Ook niet bang zijn om ze er in te zetten ook al zijn ze eigenlijk nog te jong en nog niet goed genoeg. Soms hebben ze gewoon de minuten nodig om het te redden en die kans krijgen ze wel bij mij.

Al kan ik nog niet zonder mijn echte toppers omdat dan het niveauverschil te groot word.Maar beetje bij beetje inpassen kan geen kwaad.

Goed, ik ben een week of drie geleden begonnen aan een Journeyman in Zuid-Amerika (FM2018). Had via de Claassen extra leagues alle Zuid-Amerikaanse landen speelbaar, met enkele lagere divisies erbij, enkel Colombia, Argentinië en Brazilië had ik expres op 'view-only'. 

Allereerst kwam ik terecht bij Escuela de Fútbol Macul uit Santiago, Chili. Kwamen uit op het vierde niveau, de Tercera Division A, waarin je trouwens superkekke transferregels hebt (je mag geen spelers van boven de 24 registreren, en slechts twee spelers mogen ouder zijn dan 23). Bij mijn aanstelling had de ploeg 7 echte spelers en stonden ze 14e (degradatie), maar we bleven erin (vooral door vól op de aanval te gaan tegen andere teams die weinig spelers hadden, en vol op de verdediging tegen teams met volledige selecties), maar het gat met de andere teams was echt groot. We eindigden op de 12e plek. 

4082385baa2abf29b9c964689b9690e9.png

Na een winter transfervrij struinen en goed huren van grotere clubs stonden we er beter voor en eindigden 2e, maar enkel de kampioen promoveert. In het 3e seizoen had ik besloten dat ik sowieso zou proberen in de Secunda Division terecht te komen, danwel door promotie, danwel door sollicteren bij betere clubs. We stonden 3e met nog 7 wedstrijden te gaan en ik had een akkoord met Barnachea uit de Secunda, maar die konden mijn afkoopsom niet betalen. Omdat Linares en Concepción in de laatste paar speeldagen punten lieten liggen konden we op de laatste speeldag met een 1-0 zege het kampioenschap binnenhalen, en dus lonkte de Secunda Division. 

11c12f191a0f696d2b6e107c55cd75e2.png

Ik ging echter niet met de club mee naar het derde niveau, want Audax Italiano la Florida degradeerde naar de Primera Division B (het tweede niveau) en bood me een job aan. Gezien de sprong in salaris (van €1.500 p/m naar €6.000 p/m) en niveau twijfelde ik geen moment en ging ik naar de gevallen topper. Bij Audax moest ik het eerste seizoen flink poetsen, want alle degelijke spelers wilden weg door de degradatie, en hoewel er wel wat talentjes aanwezig waren, waren die er niet klaar voor. Wonderwel lukte het ons via de play-offs te promoveren, nadat we in de kwart- en halve finale strafschoppen nodig hadden om te overleven. In de finale speelden we tegen Santiago Wanderers, dat me in mijn debuutwedstrijd bij Audax met 5-0 had vernederd. De eerste wedstrijd verloren we met 3-2, maar thuis rolden we Wanderers met 4-1 op waardoor promotie een feit was! 

8152bda5797150c47ddf6a273ad4b069.png

Gezien de uitgedunde selectie leek het erop dat we in de Primera Division een moeilijk seizoen tegemoet gingen, maar dat bleek niet aan de orde. Hoewel we eigenlijk geen geweldige transfers deden en enkel in de breedte versterkten, eindigden redelijk eenvoudig op de 4e plaats, en deden dat het seizoen erna nog eens over, met evenveel punten als het jaar ervoor. Wel was duidelijk dat het gat met de kampioen veel te groot was, en hoewel ik er het beste van heb gemaakt, was er eigenlijk geen geld om échte versterkingen te halen. Dus besloot ik verder te kijken naar een ploeg waar ik wel om de prijzen mee kon doen, maar ik wilde niet per sé in Chili blijven.

0b53c5399d4b36f120697f6a0b838b1a.png

Zo ben ik uitgekomen bij mijn nieuwe club, Jorge Wilstermann uit Bolivia, dat de laatste vier jaar kampioen werd. Het lijkt er op dat ik misschien wel sneller een prijs ga pakken dan verwacht :mrgy: Omdat ik bij Audax nog in een strijd verwikkeld was om me te plaatsen voor de 4e plaats die recht gaf op deelname aan de Copa Libertadores, besloot ik bij Jorge Wilstermann aan te geven dat ik pas aan het eind van het seizoen beschikbaar was. Wat blijkt nu; het seizoen in Chili is eerder klaar dan in Bolivia, dus ik ben aangetreden met nog één wedstrijd te spelen...

b3157e7a386171f0375bcdf0efdf6ad5.png

EDIT: Helaas won Bolivar hun laatste wedstrijd, dus onze 3-0 zege bij Aurora was voor niets. Bij deze dus mijn carrière tot nu toe, heb die ene wedstrijd bij Jorge Wilstermann in 2022 niet meegenomen:

ac02fdb33285e6464e8fa6b7645c08f0.png

Edited by PJHoutman

mzsv34tql9.png

Zuur, zuur, zuur. Sterkhouder bij de club en veruit één van de beste spelers vertrekt dus transfervrij naar Saint-Etienne. Zat er natuurlijk wel al even aan te komen, Cam wilde na zijn eerste profcontract geen nieuwe deal tekenen. Einde van het seizoen is dus spijtig genoeg ook meteen het einde van Cam bij de club, want de challenge verbied me om spelers aan te trekken (of terug te halen). 

Wordt ontzettend moeilijk om hem te vervangen, hopen dat de volgende jeugdinstroom ook weer wat extra kwaliteit brengt.

Win net met 3-0 de EFL Cup van Manchester City. Op een gegeven moment stonden er vier oud-spelers van mijn Feyenoord in het veld bij City. Ze weten de weg goed te vinden naar Rotterdam. :-D Ik heb eventjes gekeken wat ze betaald hebben: een CV voor 95 miljoen, een middenvelder voor 52 miljoen, een middenvelder via Leipzig die destijds 21,5 miljoen kostte en nu voor 54 miljoen de overstap maakte. Daar zat 50% doorverkoop op wat dus 48,5 miljoen voor Feyenoord maakt, een aanvallende middenvelder voor 75 miljoen en een aanvallende middenvelder voor 108 miljoen. :-D Katsjinggg

Langzaamaan begint de klad erin te komen daar in Brazilië. De lange seizoenen spelen absoluut een rol, een vol seizoen bestaat uit ongeveer 80 wedstrijden. Daarnaast heb ik het idee dat ik de club niet meer verder kan laten groeien. Het enige wat ik nog echt leuk vind is de jeugdspelers ontwikkelen.

90cb9eb535d68dd0cd5b19d833d15c56.png

Sergio begint bijvoorbeeld echt een wereldklasse verdediger te worden. Met de bal kan hij niet zo gek veel, maar fuck that. Als mandekker kan het een speler van wereldklasse worden.

670acbb61db7fd637ef22035b9da80c5.png 

Ik ben ook content met Suzin, die als IWB speelt en het best goed doet voor een speler van net 18 jaar oud. Het scheelt dat ik veel moet roteren in die gekke competitie, dus die jongen krijgt wel speeltijd, wat dan weer keigoed is voor zijn ontwikkeling als speler.

f1c4c4e4eb951879b2effd698a174ed2.png

Het meest trots ben ik op Papel. Eigenlijk is hij een middenvelder, maar als libero doet hij het erg goed. 28 doelpunten voor een verdediger in officiële competitieduels, dit seizoen heeft hij 20 keer gescoord in 72 optredens. Ik moet wel toegeven dat de meeste goals uit corners komen en dat ik die misbruik om extra doelpuntjes te scoren maar hey ho, het werkt.

We spelen nu een 5-2-3-0, maar ik wil weer eens gaan experimenteren met andere opties. 3-3-4-0 ofzo.