Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

1 minuut geleden zei tdogg16:

Als je zelf ook in de Eredivisie speelt krijg je geen satellietclub die ook in de Eredivisie speelt. In de reglementen vastgelegd geloof ik. Dus mocht in jouw geval Volendam promoveren dan zullen zij ook worden opgezegd als jouw satellietclub. 

Klopt ja, had dat met Dordt ook al. Daarom wil ik ff gericht zoeken naar een clubje in Belgie ofzo wat een beetje van niveau is en in de subtop meedraait zodat m'n spelers op niveau spelen, trainen en ook niet van die hele gure degradatiewedstrijden spelen met waardeloze teamgenoten.

Neem het Van Geel in 2029 nog steeds kwalijk dat we geen Jong team in de piramide hebben.

Edited by Magikarp

2 minuten geleden zei Magikarp:

Klopt ja, had dat met Dordt ook al. Daarom wil ik ff gericht zoeken naar een clubje in Belgie ofzo wat een beetje van niveau is en in de subtop meedraait zodat m'n spelers op niveau spelen, trainen en ook niet van die hele gure degradatiewedstrijden spelen met waardeloze teamgenoten.

Neem het Van Geel in 2029 nog steeds kwalijk dat we geen Jong team in de piramide hebben.

Is het geen optie om ze gewoon steeds allemaal te huur aan te bieden? Ik doe dat constant en mijn spelers spelen EN op niveau EN ik krijg er ziek veel geld voor. Zo heb ik onderstaande spits afgelopen seizoen aan Le Havre uitgeleend in de Ligue 1. Hij scoorde in 37 wedstrijden 14 keer en gaf ook nog eens 3 assists. Havre is ook vijfde geworden en ga zo dus Europa in. Hij kwam twee goals te kort om topscorer van de Ligue 1 te worden. :D 

image.thumb.png.d4bf7fa1066d83c6175a2e018d1a37f5.png

Sowieso ben ik ook van het te huur aanbieden, zeker als de speler kwalitatief echt wel goed is kan je er leuk aan verdienen.

Ja dat bedacht ik me net ook, doe dat sowieso al en dan heb je nog invloed op de speeltijd door te onderhandelen over de squadstatus. Zo'n satellietclub geeft geen garanties, maar het is wel fijn om achter de hand te houden denk ik.

Verdienen wil ik er niet aan, omdat je hem dan niet terug kan roepen. Vind de speeltijd en ontwikkeling van m'n spelers belangrijker dan die 200.000 in een seizoentje. Dat is de helft van het jaarsalaris van de koffiejuffrouw. Kleingeld. Doen we het niet voor. 

Edited by Magikarp

11 minuten geleden zei Magikarp:

Ja dat bedacht ik me net ook, doe dat sowieso al en dan heb je nog invloed op de speeltijd door te onderhandelen over de squadstatus. Zo'n satellietclub geeft geen garanties, maar het is wel fijn om achter de hand te houden denk ik.

Verdienen wil ik er niet aan, omdat je hem dan niet terug kan roepen. Vind de speeltijd en ontwikkeling van m'n spelers belangrijker dan die 200.000 in een seizoentje. Dat is de helft van het jaarsalaris van de koffiejuffrouw. Kleingeld. Doen we het niet voor. 

Ik heb het afgelopen seizoen gewoon spelers terug kunnen roepen, ondanks dat ik 200k per maand voor ze ving. Mooi joh, om spelers aan PSV uit te lenen en zodra de transfermarkt is afgelopen ze snel terug te roepen. Zitten zij met de gebakken peren. :-D 

22 minuten geleden zei Bakkes12:

Ik heb het afgelopen seizoen gewoon spelers terug kunnen roepen, ondanks dat ik 200k per maand voor ze ving. Mooi joh, om spelers aan PSV uit te lenen en zodra de transfermarkt is afgelopen ze snel terug te roepen. Zitten zij met de gebakken peren. :-D 

Hmm dan zal de AI het hier zelf hebben weggehaald elke keer dat ze geld boden. Haha, dat zie ik mezelf niet zo snel doen. Sterker nog, ik probeer m'n beste spelers (die ik zelf niet nodig heb) altijd te slijten aan AZ en PSV. Ajax help ik uiteraard uit principe niet, maar de rest van de competitie moet wel ff sterker worden. Hoop op meer tegenstand in de competitie en betere prestaties in Europa, zodat we op de ranglijst stijgen, meer geld krijgen en de hele competitie dus beter wordt (en ik dan écht een topclub ben).

Maar die hele AI is verkloot, geen idee of dat alleen bij mij is of aan SI ligt, maar bijv. PSV had 4 seizoenen geleden (toen ik voor het laatst keek) maar 3 trainers in dienst. Dan wordt het nooit wat.

Edited by Magikarp

5 minuten geleden zei Magikarp:

Hmm dan zal de AI het hier zelf hebben weggehaald elke keer dat ze geld boden. Haha, dat zie ik mezelf niet zo snel doen. Sterker nog, ik probeer m'n beste spelers (die ik zelf niet nodig heb) altijd te slijten aan AZ en PSV. Ajax help ik uiteraard uit principe niet, maar de rest van de competitie moet wel ff sterker worden. Hoop op meer tegenstand in de competitie en betere prestaties in Europa, zodat we op de ranglijst stijgen, meer geld krijgen en de hele competitie dus beter wordt. 

Dat zou inderdaad kunnen. Ik heb er nooit op gelet maar viel mij wel op dat ik ze wel gewoon terug kon halen. Verder probeer ik de Nederlandse clubs ook te helpen. AZ heeft een ontzettend groot talent waar ik denk ik wel grof geld voor neer wil gaan leggen zodat zij zich weer kunnen versterken. Heb toch geld zat. PSV heeft zich de afgelopen seizoenen ook wel laten gelden op de transfermarkt met aankopen als Kolasinac, Aurier, Candido, Augustin 

52 minuten geleden zei Bakkes12:

Dat zou inderdaad kunnen. Ik heb er nooit op gelet maar viel mij wel op dat ik ze wel gewoon terug kon halen. Verder probeer ik de Nederlandse clubs ook te helpen. AZ heeft een ontzettend groot talent waar ik denk ik wel grof geld voor neer wil gaan leggen zodat zij zich weer kunnen versterken. Heb toch geld zat. PSV heeft zich de afgelopen seizoenen ook wel laten gelden op de transfermarkt met aankopen als Kolasinac, Aurier, Candido, Augustin 

Kreeg er net één waarbij ze geld gaven en ik hem terug kan roepen inderdaad. Ging er altijd vanuit dat het niet kon, was denk ik in een eerdere versie wel het geval? Zal wel, mooi dat het kan in ieder geval. 

Over de kracht van de competitie gesproken.... ik weet het niet met die gasten hier

807782b9b2e1681f8ada433ca7b828ce.png

Lekker begin van de competitie. Zeker aangezien RKC net gepromoveerd is :-D  

aan die satelliet clubs heb je helemaal niks, je kunt beter alleen die clubs uit azië en amerika etc pakken om zo je commercie te verhogen, als er geen interesse is voor je spelers die je wilt uitlenen dan zijn ze gewoon niet goed genoeg

Edited by oblomov

1 uur geleden zei oblomov:

aan die satelliet clubs heb je helemaal niks, je kunt beter alleen die clubs uit azië en amerika etc pakken om zo je commercie te verhogen, als er geen interesse is voor je spelers die je wilt uitlenen dan zijn ze gewoon niet goed genoeg

ik gebruik ze voornamelijk om de scoutingskennis te vergroten

4 minuten geleden zei Duarte.:

ik gebruik ze voornamelijk om de scoutingskennis te vergroten

Dit dus ook ja. Eigenlijk zijn mijn buitenlandse satellietclubs allen clubs met een goede jeugdopleiding en die stromen bij mijn jeugdlichting door.

Kennen jullie het yt kanaal van Loki Doki? Echt een aanrader voor de wat minder serieuze FM content. Loopt op het moment een Journeyman en een Fort Williams save. Erg leuk om te volgen, zeker als je zelf in een FM dipje zit. 

3 minuten geleden zei MetalMichael:

Kennen jullie het yt kanaal van Loki Doki? Echt een aanrader voor de wat minder serieuze FM content. Loopt op het moment een Journeyman en een Fort Williams save. Erg leuk om te volgen, zeker als je zelf in een FM dipje zit. 

Tijd geleden af en toe gekeken inderdaad. Zette het altijd aan naast mn eigen game, beetje achtergrond geluid. Af en toe wel heel hard lachen om die vent

Edited by Magikarp

9 uur geleden zei MetalMichael:

Fort Williams save? Wat houdt dat precies in?

Seizoen 4 met NEC zit er op. Kampioen geworden, de beker gewonnen en de Europa League gewonnen. Wat een heerlijk seizoen. Hopelijk kan ik volgend seizoen hoge ogen gooien in de CL

2 minuten geleden zei Bakkes12:

Fort Williams save? Wat houdt dat precies in?

Een game waar hij de hele tijd met het zelfde team speelt: Fort Williams, ukt de lagere Schotse divisies.

13 uur geleden zei Mordurette:

Dit dus ook ja. Eigenlijk zijn mijn buitenlandse satellietclubs allen clubs met een goede jeugdopleiding en die stromen bij mijn jeugdlichting door.

Hoe laat je die jeugdspelers in je eigen jeugdstroom komen? Dat gebeurt vanzelf?

38 minuten geleden zei MetalMichael:

Een game waar hij de hele tijd met het zelfde team speelt: Fort Williams, ukt de lagere Schotse divisies.

Oh haha. :-D Het is nog vroeg, ik dacht dat het een challenge was. Never mind.