Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

Kan ook mn pc niet terugzetten naar gisteren. Is dus geen mogelijkheid dat ik hem nog terug krijg denk ik

3f76e9bc0966b214d50db55fd5c2199f.png

Balen zeg @Jespresso Bij mij werkte dat .fm trucje toen wel, zonde dat het jou niet helpt. 

y4h8yjg8teiq.png

Underdog? Ja. Mindere partij? Ja. Geflatteerd? Ja. Hotel? Trivago. 

Ja mannen, dank voor het medeleven. Haha. 

We go again, ik ga gewoon weer het EK uitspelen en boeit me nu niet veel of ik hem win eigenlijk. Zie het wel.

Transfers allemaal weer mee bezig dus we komen er wel weer.

Lullig Jesper maarja het gevoel dat je het EK won nemen ze nooit meer van je af. 

Heel zuur. FM hier sinds een paar maanden weer aan, en had toen constant crash dumps zodra een savemoment op hetzelfde moment was als een advertentie in Spotify. Kon hem daarna ook niet meer laden, dus ik was steeds 2 maanden kwijt. Is één van de redenen dat ik naast fm altijd een excelletje open heb met m'n actuele selectie, plannen die ik voor ze heb, een schaduwelftal en transfers die ik heb gedaan. Hoef ik niet alle namen te onthouden of te hopen dat de scoutmeeting dezelfde resultaten oplevert.

49 minuten geleden zei Magikarp:

Heel zuur. FM hier sinds een paar maanden weer aan, en had toen constant crash dumps zodra een savemoment op hetzelfde moment was als een advertentie in Spotify. Kon hem daarna ook niet meer laden, dus ik was steeds 2 maanden kwijt. Is één van de redenen dat ik naast fm altijd een excelletje open heb met m'n actuele selectie, plannen die ik voor ze heb, een schaduwelftal en transfers die ik heb gedaan. Hoef ik niet alle namen te onthouden of te hopen dat de scoutmeeting dezelfde resultaten oplevert.

Excelletje gaat me wat ver, maar ik heb wel meerdere shortlists die ik regelmatig opsla met scoutwerk. 

0be68d1e4ce2d22623932366200eb5b1.png

Dit is dus gewoon dikke kak, deze jongen is mijn beste aanvaller en echt dodelijk voor het doel. Ter illustratie.

0fc4fbc553e77ea7ca3127aa5fbaaa58.png

Gepost (edited)
17 minutes ago, Dysproz said:

_O_

:classic_love:ik heb Real Betis altijd een leuke club gevonden, en ze hebben nu ook een aantal leuke spelers

@Nom de Guerre die was de 240.000 euro wel waard! waarom speel je met Grémio? speciale reden of gewoon eens wat anders dan in europa altijd?

Edited by oblomov

Ik was wel klaar met Maccabi Tel Aviv @oblomov, dus toen ging ik kijken naar beschikbare clubs. Grêmio had geen manager en is op zich wel een toffe club dus ja, zo werkt het in die lange saves. Zodra het nieuwe stadion klaar is, ben ik er denk ik wel klaar mee, dan kijken we weer verder.

Gepost (edited)

Een paar uur transfers en drie wedstrijden EK verder hebben we het weer geflikt, al is het gevoel minder dan vorige keer. Alle ploegen liepen genadeloos in het mes van deze Schotse countermachine. 

Kwartfinale: minder ploeg, meer kansen

cef196e015053df70752c828ef61268f.png

Halve finale: Heb ik helaas de stats niet van, maar laten we het erop houden dat Noorwegen helemaal niet slecht speelde, maar wij gewoon elke kans afmaakten. Eerste 6 schoten waren 5 doelpunten.

ee562bc578101f54fae4d8cad7b53213.png

Finale: veruit de mindere ploeg, veruit de meeste kansen. Na 40 seconden raak schieten helpt ook wel voor de rest van de wedstrijd.

7eff441368331222fc9314158f9648e9.png

Edited by Jespresso

6 minutes ago, Nom de Guerre said:

Ik was wel klaar met Maccabi Tel Aviv @oblomov, dus toen ging ik kijken naar beschikbare clubs. Grêmio had geen manager en is op zich wel een toffe club dus ja, zo werkt het in die lange saves. Zodra het nieuwe stadion klaar is, ben ik er denk ik wel klaar mee, dan kijken we weer verder.

ik vind dat ook wel wat hebben, die managers die dan heel Afrika door trekken, en van al die verschillende landen bondscoach zijn geweest, die Rohr van Nigeria bijv, ik zou dat ook wel eens willen doen maar ik heb een macbook air en daar kan ik niet teveel competities op laden, het lijkt me wel leuk om veel verschillende mooie clubs te managen (qua naam, logo, niet per sé reputatie) 

1 minuut geleden zei oblomov:

ik vind dat ook wel wat hebben, die managers die dan heel Afrika door trekken, en van al die verschillende landen bondscoach zijn geweest, die Rohr van Nigeria bijv, ik zou dat ook wel eens willen doen maar ik heb een macbook air en daar kan ik niet teveel competities op laden, het lijkt me wel leuk om veel verschillende mooie clubs te managen (qua naam, logo, niet per sé reputatie) 

Toen ik die save begon waren die megapacks qua leagues er nog niet, anders had ik zoiets ook gedaan :D Zo'n journeyman saves zijn echt gaaf.

2 minuten geleden zei oblomov:

aaaaah gerechtigheid, mooi! 

Haha gerechtigheid voor mij, maar vooral Frankrijk zal balen. Snap ook niet hoe ik 52% balbezit heb hier. Elke highligt ontstond uit een lange aanval van Frankrijk, waar wij de bal veroverden en supersnel omschakelden.

@Nom de Guerre We hebben de foto's nog :D. Dank!

1 minuut geleden zei Nom de Guerre:

Toen ik die save begon waren die megapacks qua leagues er nog niet, anders had ik zoiets ook gedaan :D Zo'n journeyman saves zijn echt gaaf.

Heb nog nooit een echte journeyman save gehad. Ben zo'n sentimentele lul die z'n spelertjes niet achter wil laten hahah.

Zojuist zei Jespresso:

Heb nog nooit een echte journeyman save gehad. Ben zo'n sentimentele lul die z'n spelertjes niet achter wil laten hahah.

Gewoon eens proberen, joh :)  En anders, ease into it met zo'n Estafette :D  Dan moet je wel na zes maanden.

de truc is om niet te lang bij een club te blijven dan, 2 a 3 seizoenen max, en dan weer door, het is ook echt kut als je net na jaren een super staf hebt en 5***** training en dan moet je dat weer helemaal opnieuw opbouwen en er zijn maar weinig trainers die je 5 sterren kunnen geven

1 minuut geleden zei oblomov:

de truc is om niet te lang bij een club te blijven dan, 2 a 3 seizoenen max, en dan weer door, het is ook echt kut als je net na jaren een super staf hebt en 5***** training en dan moet je dat weer helemaal opnieuw opbouwen en er zijn maar weinig trainers die je 5 sterren kunnen geven

Voor mij duurt zo'n periode meestal 7 á 10 jaar. Het achterlaten van alles is easy als je naar een ander continent overstapt, waar je de eigen ploeg niet meer tegenkomt.

Mannen! Ik heb 2 lower league updates geprobeerd voor Duitsland. Eentje van Steam, en die van Claassen. 

Als ik nu bij de 2e elftallen kijk, bijvoorbeeld bij Schalke, staat dat ze spelen in de Duitse Regionale Divisie West. Echter staan er geen wedstrijden gepland in het speelschema. Is dit doordat de editor files niet up to date zijn of?

spelen ze wel wedstrijden ondanks dat er heen speelschema staat? Gaat me erom dat de jeugd ook wedstrijden speelt en zodoende beter worden. Niet dat ik het hele jaar oefenwedstrijden moet gaan regelen...

Gepost (edited)

Journeymannetje is leuk ja. Zelf ook 3x gedaan. 1x gestopt omdat de MLS niet goed werkte en ik daar wel wilde managen. Andere keer was er wat met de save na een reinstall van Windows volgens mij en heb nu nog ergens een Atlanta-game in FM18 (als die er nog wel op staat hier). Voor FM19 zag ik dat de databases niet allemaal even stabiel waren, dus ben er niet aan begonnen. Ook pas in februari ofzo gekocht, vond dat te kort voor een journeyman voor FM20. 

Het is me overigens nog nooit gelukt om echt in de Maleisische 2e divisie ofzo te coachen. Begon altijd, uit lichte drang naar realisme, bij de amateurs in NL en ging toen toch al vrij snel naar semi-profs in het buitenland. 

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

Excelletje gaat me wat ver, maar ik heb wel meerdere shortlists die ik regelmatig opsla met scoutwerk. 

Dat is wat jou een adequate trainer maakt, en mij een topmanager.

1 uur geleden zei Nom de Guerre:

0be68d1e4ce2d22623932366200eb5b1.png

Dit is dus gewoon dikke kak, deze jongen is mijn beste aanvaller en echt dodelijk voor het doel. Ter illustratie.

0fc4fbc553e77ea7ca3127aa5fbaaa58.png

Maar buiten dat, hoe krijg jij je spitsen in hemelsnaam aan het scoren? Topscorer Eredivisie heeft hier al jarenlang hooguit 18 goals, ook bij de AI.

Edited by Magikarp

760992558_ScreenShot2019-08-07at13_20_21.png.ca940a3a80ad97ead1b14a4c3dc612ab.png1934139412_ScreenShot2019-08-07at13_20_42.png.e5bff9469b6dc272697780b97240c42f.png444601048_ScreenShot2019-08-07at13_21_52.png.82e82b30d30bccdc6196548a95386663.png

oeps, ik probeer eigelijk altijd er meteen in de eerste ronde uit te vliegen omdat ik het een kut competitie vind (jeugdspelers spelen en tactisch experimenteren) ;c