Jump to content
Vilhena

FM-Café

Recommended Posts

8 minuten geleden zei tdogg16:

Zijn er eigenlijk nog lopende MU Estafette-games? 

Nope. We kunnen er eentje starten? Als mensen na het vorige debacle nog durven, that is.

4 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Nope. We kunnen er eentje starten? Als mensen na het vorige debacle nog durven, that is.

Lijkt me wel tof! Wat is er vorige keer gebeurd dan? :')

38 minuten geleden zei Nom de Guerre:

We hebben op een niet zo nette manier iemand uit de groep gegooid. Achteraf was dat fout, in alle opzichten.

Ai, dat is altijd jammer inderdaad.  Hopen op een beter verloop deze keer, mits er interesse is uiteraard. Wellicht even wat tagjes gooien voor degene die in het verleden mee hebben gedaan aan Estafette-games?

Edited by tdogg16

1 minuut geleden zei Kavinos:

Ik wil misschien ook wel mee doen @Nom de Guerre @tdogg16 , merk dat ik beetje verveeld raak met FM. Daarbij sluit ik me aan bij Nom dat het vorige keer niet erg netjes is verlopen. 

Dan zijn we al met 3, ik denk om er een beetje vaart in te houden dat we nog 1 à 2 man nodig hebben? Ik ga alvast nadenken over een leuke club/competitie waar we de uitdaging aan kunnen gaan :)

Ik wil ook wel mee doen! Kan iemand me kort bijpraten over de basics van zo'n game? Welke regels zijn er? Wanneer geef je het stokje weer over etc etc?

Leuk, voldoende animo dus! Ik heb zelf ook nul ervaring met Estafette-games, behalve dat ik ze hier op het forum met veel plezier gevolgd heb. Ik denk dat het een goed idee is om een breed gedragen keuze te maken voor de clubkeuze. Ik zal een nieuw topic aanmaken in het Blogs & Verhalen-topic(?), dan kunnen we daar verder gaan en een aantal zaken voorafgaand aan de Estafette bespreken. 

Ik denk dat het handig is als iemand met enige ervaring de game aanmaakt, zodra we een keuze hebben gemaakt. Dit aangezien jullie weten wat de eventuele haken en ogen zijn aan het spelen van dit soort games. 

8 minuten geleden zei nasje92:

Ik wil ook wel mee doen! Kan iemand me kort bijpraten over de basics van zo'n game? Welke regels zijn er? Wanneer geef je het stokje weer over etc etc?

Dit geldt voor mijzelf ook inderdaad haha. 

Meestal speel je een half seizoen voor je overdraagt, verder is alles optioneel. Het is vaak wel leuk om samen bepaalde spelregels af te spreken qua aankopen ofzo, maar dat is veelal optioneel.

Ik verwachte een zeer moeilijk seizoen met degradatievoetbal maar we promoveren zowaar naar de PL! De kern moet wel serieus versterkt worden want de meeste spelers zijn amper Championship niveau.

2232859304883a81cdd631251017d62d.png

12 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Meestal speel je een half seizoen voor je overdraagt, verder is alles optioneel. Het is vaak wel leuk om samen bepaalde spelregels af te spreken qua aankopen ofzo, maar dat is veelal optioneel.

Klinkt goed! Laten we dat doen. De inschrijvingen staan open in het Blogs & verhalen-topic. Dus als er liefhebbers zijn voor een Estafette, schrijf je vooral in :) 

3 uur geleden zei Nom de Guerre:

We hebben op een niet zo nette manier iemand uit de groep gegooid. Achteraf was dat fout, in alle opzichten.

Haha lachen, wat deed ie dan?

Speler verhuurd want het is een jeugdspeler en gaat hier stuk minder spelen (wordt bankzitter bij blessure of schorsing van een andere buitenspeler), nou ja prima nu vertrekt echter mijn wisselbuitenspeler (nog geen week later) dus nu ga ik hem na een week al terughalen denk ik...

5 minuten geleden zei E2E:

Haha lachen, wat deed ie dan?

Heel eerlijk? Hij speelde op zijn manier en nam een aantal beslissingen waar wij als groep niet helemaal achter stonden. Sommigen van ons hadden ook via Whatsapp contact, things escalated. Niet mijn proudest moment, zullen we maar zeggen. 

Op 26-7-2019 om 10:09 zei E2E:

Van de week zin om FM te spelen, de laatste FM die ik gekocht had en op Steam stond was FM2012 :cab: Dus die maar opgestart. 

Ben nu begonnen in IJsland, tweede divisie met de club die het kleinste stadion had, mooie 4-3-1-2 gebouwd waarbij de achterste zeven alles naar voren rammen en de voorste drie in het midden proberen er doorheen te komen. Paar aardige spelers opgepikt van zaakwaarnemers, een Fransman van 1.96 die als targetman functioneert bijv. :D Op basis van zijn stats zou hij er elke week twee in moeten leggen, maar voorlopig staat hij op 1 goal in een oefenpot. 

Je hebt in IJsland een 'Ligabeker' waar alle clubs uit de hoogste twee divisies in zitten (2x12 = 24, drie poules van 8). Heb daar nu drie gespeeld: G-V-W, vier punten uit drie. 

Geen idee waarom maar het heeft me wel weer te pakken, benieuwd hoe lang dat gaat duren. 

Competitie zeven potjes onderweg, sta 8e van de 12. 1 keer gewonnen, haha. Die tactiek is leuk en levert echt gortdroge wedstrijden op, wedstrijden waarin een ploeg meer dan tien schoten heeft zijn zeldzaam. Die Franse spits heeft 17 voor koppen, 13 voor afwerken, krijgt elke wedstrijd kansen en mist alles :cab: heerlijk verhaal. Ga lekker dit seizoen op het spatiebalkje rammen en ondertussen op volgend jaar richten qua versterkingen, betere scouts, fysio's, etc. 

Het grappige is dus dat ik de club met de kleinste waarde, begroting en stadion had gekozen, maar er toch best veel mogelijk is  - relatief gezien - qua geld. Voor volgend seizoen besloten dat we gewoon 4-3-3 gaan ballen, heb de spits van IJsland O19 gekocht, die komt volgend jaar, verrassend genoeg ging dat vrij soepel. Is nu al beter dan m'n andere spitsen. Moet nog een goede CM hebben en drie buitenspelers voor die 4-3-3, achterin staat het op zich wel. Denk dat ik probeer om een of twee buitenspelers zelf te halen en een of twee huren. En dan als er een buitenkansje langskomt nog wat huren uit de IJslandse Eredivisie. En dan volgend jaar eens voorzichtig kijken of we in de buurt kunnen komen van promotie (eerste twee plekken). 

Worden die mogelijkheden niet deels veroorzaakt door het feit dat niemand echt geld heeft? Dan kun je met creatief scouten en aankopen een hoop winst pakken. Dat is een onderdeel dat de AI gewoon niet zo goed beheerst.

Ik ben nu op werk dus moet het thuis even checken, maar ik kon die spits van IJsland O19 en die transfervrije spelers van zaakwaarnemers gewoon IJslandse Eredivisie-salarissen geven, 25-35K per jaar. Terwijl ik juist dacht lekker aan te gaan kloten met heel weinig geld. Zit er nu nog 250K onder qua budget, dat verwacht je toch niet echt haha. 

Omdat m'n scouts waardeloos zijn loop ik gewoon zelf IJsland O21 en O19 af, en van alle ploegen in de Eredivisie kijk ik bijv. of er spelers zijn die weinig spelen en of ik die op kan pikken. Zou lekker zijn om op die manier wat groeibriljantjes door te verkopen idd. Of je moet nog betere tips hebben? Ik doe zoals je ziet niet aan die echte LLM-regels dat je alleen van je scouts aan mag gaan. Toen ik kwam had de club 1 scout, beoordelen kwaliteit 4, beoordelen potentieel 5 :D

30 minuten geleden zei jelmerrr:

Speler verhuurd want het is een jeugdspeler en gaat hier stuk minder spelen (wordt bankzitter bij blessure of schorsing van een andere buitenspeler), nou ja prima nu vertrekt echter mijn wisselbuitenspeler (nog geen week later) dus nu ga ik hem na een week al terughalen denk ik...

Ohw, in de eerste vier weken kun je een speler niet terughalen.  Nu heb ik volgens mij dus geen reserve linksbuiten meer.:cab:

Dan maar voetballen met een linksbuiten die nog zeker niet goed genoeg is.

Edited by jelmerrr

9 minuten geleden zei E2E:

Ik ben nu op werk dus moet het thuis even checken, maar ik kon die spits van IJsland O19 en die transfervrije spelers van zaakwaarnemers gewoon IJslandse Eredivisie-salarissen geven, 25-35K per jaar. Terwijl ik juist dacht lekker aan te gaan kloten met heel weinig geld. Zit er nu nog 250K onder qua budget, dat verwacht je toch niet echt haha. 

Omdat m'n scouts waardeloos zijn loop ik gewoon zelf IJsland O21 en O19 af, en van alle ploegen in de Eredivisie kijk ik bijv. of er spelers zijn die weinig spelen en of ik die op kan pikken. Zou lekker zijn om op die manier wat groeibriljantjes door te verkopen idd. Of je moet nog betere tips hebben? Ik doe zoals je ziet niet aan die echte LLM-regels dat je alleen van je scouts aan mag gaan. Toen ik kwam had de club 1 scout, beoordelen kwaliteit 4, beoordelen potentieel 5 :D

Je kunt altijd kijken welke spelers een free transfer hebben gekregen via het World screen, dan Transfers en dan Released. Zelfde qua Youth Intakes, zo kun je proberen snel spelers te halen. Daarnaast zou ik altijd proberen om spelers ook op proef te nemen, dan willen hun salariseisen vaak zakken.

36 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Heel eerlijk? Hij speelde op zijn manier en nam een aantal beslissingen waar wij als groep niet helemaal achter stonden. Sommigen van ons hadden ook via Whatsapp contact, things escalated. Niet mijn proudest moment, zullen we maar zeggen. 

Zwarte periode op MU ja.