Geplaatst 2 februari 20187 jr. Na een aantal jaren wat minder bezig te zijn geweest met eigen tactieken, werd het wel weer eens tijd om zelf iets te maken waarmee ik succesvol kan zijn. En zo geschiedde; voor mijn geliefde Ajax toverde ik een succesvolle tactiek uit de hoge moed. En de resultaten in het eerste seizoen logen er direct niet om, maar daarover meer. Bij Ajax denk je natuurlijk direct aan verzorgd, aanvallend voetbal met het liefst veel druk naar voren. Dit was dan ook direct het idee waar ik op voort wilde borduren. Voor we verder gaan, eerste de formatie maar eens tonen, met de daarbij horen instructies. Dit maakt misschien het totale verhaal wat duidelijker. Een 4-3-3 systeem dus, met veel druk naar voren en snel combinatievoetbal. Een kleine toelichting over de verschillende keuzes: Een aanvallende rechtsback, om de gaten op te vullen die de "Inside Forward" trekt, voor extra gevaar en als het even kan een overtal situatie. Een verdedigende linksback, om enigszins balans te houden achterin. Tevens loopt deze enkel maar de "Winger" in de weg in mijn optiek. Een "Regista" voor de verdediging om het spel te verdelen, maar ook om controle te houden. We willen natuurlijk wel de baas blijven. Een "Mezzala", vooral omdat ik dit een mooie rol vind om toe te passen. Beter dan de ouderwetse "Box to box". Europees schakelde ik vaak terug naar "Counter" en "Structured". Dit zorgde voor prima resultaten tegen de echte grote ploegen.. Resultaten De resultaten die ik vooralsnog behaalde zijn vooral behaald met Ajax. Ik won overigens ook de beker. Hiervan heb ik even geen screenshot bij de hand. Deze volgt nog! Iik heb ook een half jaar met deze tactiek gespeeld in Noord Ierland, niet zonder succes. Deze game speel ik natuurlijk niet alleen, echter was dit half jaar wel echt mijn beurt. [spoiler=Ajax] [spoiler=Portstewart] De downloadlink: https://www.dropbox.com/s/sfvo53u8ac3o0ob/Ajax.fmf?dl=0 2 februari 20187 jr. bewerkt door Bramvinos
Geplaatst 2 februari 20187 jr. Netjes, mooie resultaten ook. vraagje? Deed je ook nog iets met tegenstander instructies?
Geplaatst 2 februari 20187 jr. Auteur Ziet er goed uit man! Bedankt! Wellicht zie jij met jouw kennis nog verbeterpunten. Netjes, mooie resultaten ook. vraagje? Deed je ook nog iets met tegenstander instructies? Die liet ik doen door mijn assistent. Niets bijzonders dus. Welke training gebruik je ? :p Wisselend. Geen vaste training gebruikt om de tactiek bekend te maken bij de spelers. Aantal oefenduels tot het naar mijn zin was.
Geplaatst 10 februari 20187 jr. Prima tactiek dit :thumb: Vooral als je thuis speelt. Bij uitwedstrijden tegen gelijkwaardige of sterkere tegenstanders wel de mentaliteit op controleren zetten want anders ga je punten verspelen.