Spring naar bijdragen
Thomassje123

Het wonderlijke verhaal van San Marino

Aanbevolen berichten

@komodo25 1 kwartier niet bij de les en de consequentie is dan ook groot

@delichris Gelukkig viel die schade mee, helaas hadden we in thuiswedstrijden wel meer punten moeten pakken

@Bokke Tja, even een kwartier ongeconcentreerd spelen, een club als AC Milan straft dat af. Gelukkig heeft die nederlaag niet al te hard doorgedrukt

@FM_Lesly Als we de play-offs willen halen zal het waarschijnlijk tussen ons en België gaan. En dan heb je ook nog eens Ierland die ook gelijkwaardig zijn aan ons. We zullen op ons best moeten zijn om alleen al 2e te worden. We mogen flink aan de bak

ydifs.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jammer van die nederlaag en het gelijke spel. Je had AC Milan echt pijn kunnen doen als je alles had gewonnen. Als je de inhaalwedstrijd wint loop je iets uit.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel puntenverlies aan de top, maar virtueel sta je nog altijd aan kop. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ondanks de wat mindere resultaten sta je er nog altijd prima bij. Hopelijk komt de goede vorm weer snel terug!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@delichris We hadden eerste kunnen staan ja als we iets beter waren.

@komodo25 Toch hadden we er meer uit kunnen halen

@Bokke Iedereen morst veel te veel punten. Met zoveel verliespunten sta je normaal gesproken nooit bij de eerste 2 in de Serie A

@FM_Lesly We stonden er het hele seizoen wel prima bij maar het is gewoon niet genoeg

Speelronde 29 t/m 33

Wedstrijden

2iihp1l.png

We zijn eigenlijk het hele seizoen al veel te wisselvallig geweest, zo ook hier. Er worden gewoon te weinig wedstrijden gewonnen. Zowel bij Genoa als Lazio wordt er verloren. Dat kan wel eens gebeuren maar het gebeurt gewoon te vaak

Stand na 33 wedstrijden

2iuz3mc.png

En dus hebben we het waarschijnlijk in deze periode verspeeld. De achterstand met Milan is 6 punten en zij hebben een beter onderling resultaat. We zijn zelfs weggezakt naar de 3 plaats. Een seizoen als vorig jaar zit er niet in. We moeten zelfs oppassen dat we niet 4e worden, Inter ligt op de loer

Speelronde 34

2nsodk.png

Dus was de wedstrijd tegen Inter heel belangrijk. We mochten echt niet verliezen want dan worden we misschien zelfs 4e. We speelden ijzersterk maar weten dat niet uit te drukken in de score. We komen wel zeer verdiend op 1-0 want we waren echt veel beter. We verzuimen om het eerder in de wedstrijd af te maken. Pas in blessuretijd werd het 2-0 en zo lopen we in ieder geval weg van de nummer 4

Speelronde 35

rlj03r.png

De wedstrijd tegen Juventus was misschien wel de allerlaatste kans om nog kans te maken op het kampioenschap. Er moest gewonnen worden en bij Juve is dat niet eenvoudig. We hebben in de verdediging gigantische stappen gemaakt de laatste jaren want we geven steeds minder weg. Zo ook tegen Juventus. Aan beide kanten vielen er maar weinig kansen te beleven. Een 0-0 was dan ook een logische eindstand. Vooraf teken ik er voor maar het is waarschijnlijk niet genoeg.

Eindstand

2lks0b7.png

Kampioen konden we niet meer worden dus er is geen enkele reden om het spannend te houden. We wonnen wel in speelronde 36 en 37. Op de laatste speelronde konden we nog kampioen worden, nou ja op papier. Dan hadden wij moeten winnen en Juventus en Milan beiden verliezen. Diep in de tweede helft stonden ze beiden al ruim voor dus er was niks meer om voor te spelen. We verspeelden ook nog eens een 2-1 voorsprong tegen Atalanta. Maar ach wat zou het. Dit seizoen was niet goed. We moeten ons flink gaan verbeteren deze zomer.

Jeugdspelers

33m3i9k.png

De jeugdlichting viel tegen. Santi is de enige speler die een screen waard is

qyfrps.png

Ranglijst Europese clubs

20adqx2.png

Na een matig seizoen kregen we ook nog eens bericht dat we 3 plaatsen zijn gezakt. Opzich geen rancune want we staan nog steeds 13e en waarschijnlijk zullen we nog wel stijgen als we op deze voet doorgaan. We moeten er alleen voor zorgen dat we wat beter gaan presteren in de Champions League

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een grillig verlopen seizoen. Toch een knappe overwinning tegen inter en een knappe. 0-0 tegen juventus. In iig toch nog simpel de CL gehaald. Volgend seizoen weer een aanval op. Plek 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spijtig dat je derde wordt, maar je hebt natuurlijk wel weer CL voetbal. In het tussenseizoen wat versterkingen halen en volgend seizoen opnieuw voor die eerste plek gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@komodo25 CL is het belangrijkste, dat moet gewoon ieder seizoen behaald worden. Onze uitgaven zijn te groot om  geen CL te halen. Minstens 3e worden is essentieel

@delichris Inderdaad, volgens seizoen weer nieuwe kansen

@Bokke Zo is het

Seizoen 2036/2037

Stand na 6 wedstrijden

sw4yut.png

bewerkt door Thomassje123

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@delichris @komodo25 Na 30 minuten al 0-2 achter. Wat gebeurt mij hier, dacht ik al. Gelukkig was het de enige uitglijder

Speelronde 7

sy6yw7.png

In speelronde 7 troffen we AC Milan. 1 van de 6 topwedstrijden die we spelen. We ontvingen Milan in eigen huis. Het is een schaakspel geworden. Gelukkig valt er wel snel een doelpunt. Na 5 minuten staan we al 1-0 voor. Er worden niet zo veel kansen gecreëerd aan beide kanten en dat is natuurlijk in ons voordeel. Na 40 minuten maakt Fofana - ex speler van Juventus - de 2-0. De gehele wedstrijd komen we niet in de problemen en winnen we eigenlijk vrij eenvoudig met 2-0.

Speelronde 8

3354h28.png

En van de ene topper naar de andere topper. In speelronde 8 speelden we uit tegen Juventus. Voorheen hadden we het altijd moeilijk en verloren we altijd. De laatste jaren weten we steeds vaker een resultaat te halen in Turijn. Ook in deze wedstrijd verdedigden we erg goed. Juventus heeft iets meer het overwicht maar het is maar schijnoverwicht. Je kunt je dan ook afvragen welke club de controle had in deze wedstrijd. Juventus had meer balbezit en schoten maar ze creëerden bijna niets. Helaas konden wij er ook weinig tegenover stellen. Daardoor bleef het 0-0, maar dat vind ik een prima resultaat

IJzersterke verdediging!

5v4xef.png

Na de wedstrijd tegen Giulianova is het ons gelukt om 7 wedstrijden achter elkaar de 0 te houden. 2 tegengoals hebben we mogen noteren in 8 wedstrijden. Hier ben ik zeer tevreden over. Ik hamer veel op een sterke verdediging. Als je goed verdedigt heb je namelijk 90 minuten de tijd om 1 goal te maken.  Voor tegenstanders is het zo erg lastig om ons te verslaan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verdedigend staat het echt wel goed en ook aanvallend ligt er wel elke wedstrijd minstens een goal in het mandje. Tegen Juventus is een gelijkspel ook niet slecht, zeker als het op verplaatsing is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@komodo25 Zeker, ik heb me laten vertellen dat we ook op z'n Italiaans spelen. Dat klopt ook wel, verdediging eerst op orde hebben en dan kun je denken aan aanvallen. En de verdediging hebben we tot dusverre zeker op orde

@Bokke Als je die 2 dingen goed voor mekaar heb win je iedere wedstrijd he ^^

@delichris Inderdaad, dit is tot nu toe ook het verschil met vorig jaar en dat zie je in de stand

Speelronde 9 t/m 16

Wedstrijden

2hf5e1s.png

11 (!) wedstrijden heeft onze reeks zonder tegendoelpunt geduurd. Dit is de langste reeks zonder tegendoelpunt ooit en daar ben ik stiekem wel best een beetje trots op. Helaas kwam deze reeks ten einde tegen Napoli. Helaas hadden we het vizier daar voorin ook niet op scherp waardoor de wedstrijd ook nog eens verloren werd. Daarna herstellen we ons prima met onder andere een ruime zege op Ternana

Stand na 16 wedstrijden

jpkh2b.png

Dit is de Serie A ten voete uit. We spelen zeer goed en hebben maar 3x verliespunten geleden. Toch zijn we daarmee nog steeds gedeeld 1e. Ook de nummer 3 staat maar 2 punten achter ons. Het geeft je het gevoel dat je alles moet winnen om eerste te worden/blijven en zo hoort dat ook in de Serie A. In de volgende speelronde spelen we in San Siro tegen Inter Milaan, de nummer 2.

Champions League

2h7p4zb.png

We zijn de groepsfase van de Champions League makkelijk doorgekomen. Enkele jaren geleden werden we nog uitgeschakeld door Shakhtar. Dit jaar wisten we tweemaal zeer makkelijk te winnen van de ploeg uit Oekraïne. Ook tegen Barcelona speelden we goed. Het waren 2 echte toppers. In beide wedstrijden kwamen we op voorsprong maar konden we deze helaas niet over de streep trekken. In Camp Nou stonden we zelfs na 75 minuten 1-3 voor maar door een rode kaart werd deze voorsprong verpest.

of0qpe.png

Ondanks de 3-3 tegen Barcelona werden we wel groepswinnaar.

Loting 2e ronde Champions League

4861b402e306a92e727cc0089daa6459.png

In de volgende ronde spelen we tegen Red Bull Salzburg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heerlijke reeks neergezet zonder tegentreffer. Verliezen van Napoli kan. Wel opvallend dat je niet los bent in de stand. In de CL een knappe reeks. En nu dat verschrikkelijk RB uitschakelen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ga je nog steeds goed in de Serie A. Het is wel lekker spannend. In de CL heel knap gepresteerd. Met RB Salzburg heb je een mooie tegenstander geloot.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@komodo25 Ja, de Serie A is wat dat betreft niet de makkelijkste competitie. Ik ga m'n best doen voor je tegen RB Salzburg

@delichris Gaat uitstekend inderdaad, veel beter dan vorig seizoen. Van Salzburg zouden we wel moeten kunnen winnen

Speelronde 17

Opstellingen Inter - San Marino

2mg9wu0.jpg

Wedstrijd tegen Inter

xqergw.png

Volgens mij ben ik nog nooit zo boos geweest tijdens een wedstrijd, wat een wanprestatie. In de eerste helft is Inter iets de betere ploeg en dat is nog niet zo erg. Helaas komen we wel 1-0 achter maar er is nog voldoende tijd om terug te komen. In de tweede helft zijn we door de ondergrens van de ondergrens gezakt. Alle tegendoelpunten waren te wijten aan fouten in de verdediging, die verdediging waar we juist zo goed op konden bouwen. De 2-0 en 3-0 werden allebei veroorzaakt door een verkeerde inspeel pass en dan krijg je ook nog eens een penalty om de oren. Ook hoe de spelers de schouders lieten hangen is onacceptabel. Afgaande van de voorgaande wedstrijden is er echt geen enkele reden om met 5-0 te verliezen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ow, dat is een zware nederlaag. Maar bekijk het positief. Beter 1 keer met 5-0 verliezen dan 5 keer met 1-0. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@delichris behoorlijk ja

@Bokke Haha, zo kun je het ook zien. Als we 5x met 1-0 zouden verliezen zou het structureel zijn. Hopelijk is dit een incident

@komodo25 Klopt maar deze was erg onnodig en erg onverwacht. We zullen het achter ons moeten laten

WK kwalificatie 2036/2037

Wedstrijd 1

2j4ybzq.png

We openden meteen met een thuiswedstrijd tegen Duitsland. Tegen Duitsland hebben we nog nooit een resultaat geboekt. Wel scoren we er wel eens tegen. Zo ook in deze wedstrijd. We komen zelfs hondsbrutaal op een 1-0 voorsprong. Echter zijn we die na een minuut al weer kwijt. We spelen eigenlijk een hele sterke eerste helft en creëren zelfs kansen om weer op voorsprong te komen. 1-1 was niet eens zo'n hele gekke ruststand. In de tweede helft werden de mannen van de jongetjes onderscheiden en liet Duitsland zien een maatje te groot te zijn. Uiteindelijk valt de eindstand wel heel erg hoog uit. We konden het op een gegeven moment niet meer belopen

Wedstrijd 2

hx7sbb.png

Met België in de groep stond er al meteen erg veel druk op de wedstrijd tegen Ierland. Verliezen zou betekenen  dat het misschien al einde oefening is. We mogen niet verliezen van Ierland met 2 wedstrijden tegen België in het verschiet. We beginnen erg sterk aan de wedstrijd. Ierland heeft het balbezit en de kansen maar deze zijn niet bijster groot. Onze kansen daarentegen zijn zeer kansrijk. Als je dan ook nog eens een hele goede spits hebt is een goal zo gemaakt. En zo stonden we na 25 minuten 0-2 voor door 2 doelpunten van Gobbi. Zo zaten we in een zetel. Maar de wedstrijd was nog lang en dat zou ook wel blijken. Ierland is toch wel een lastige tegenstander. Toch hielden we goed stand maar een goal werd niet voorkomen in de 74e minuut. Het werd daardoor een zeer hectische slotfase. Wij moesten echt winnen met onze ambitie om een keer op een eindtoernooi te staan. Gelukkig trekken we de 1-2 dan ook over de streep

Wedstrijd 3

dzjgom.png

Dan weer een essentiële wedstrijd. We ontvangen namelijk België.  Belgie is een geduchte tegenstander en dat blijkt ook wel. De Belgen waren gewoon beter. Ik kan het niet mooier maken dan het is. We konden bijna alleen verdedigen. We counterden wel redelijk en wisten ook wel kansjes te creëren maar de gehele wedstrijd heb ik nooit het idee gehad dat we resultaat gingen halen tegen de Belgen. We gaan met een 0-2 achterstand de rust in. We komen goed uit de kleedkamer en maken snel de 1-2. Maar ook de 1-3 werd daarop snel gemaakt en meteen daar achteraan werd het 1-4. Einde wedstrijd. En ondanks dat we ook snel weer op 2-4 kwamen - in deze doelpuntrijke 10 minuten - konden we niet voldoende in de wedstrijd komen. Later in de tweede helft werd het ook nog eens 2-5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• [FM19]  De VoetbalTrainer – Real Madrid   Mooi zo een actie van die Belgische eikel. Dat had die ook na de wedstrijd kunnen doen.  Die Belg kan beter zorgen dat ‘ie weer een basisplaats krijgt dan onze beste speler voor zo een belangrijke wedstrijd lastig te vallen. Bovendien, waar bemoeit die zich mee? Natuurlijk, Tuchel mocht niet ontbreken. Hij doet maar.  Echter geloof ik niet dat er ook maar een topspeler is die naar PSG wil.  Maar misschien moeten onze scouts maar naar Neymar, Mbappe en Draxler gaan kijken. Ben benieuwd hoe die dan piept? Geen slechte cijfers toch voor een club die in een ‘grote crisis’ vertoeft.   Een dik uur voor de wedstrijd klopte ineens iemand op de deur van de kleedkamer. Ik opende de deur en tot mijn verbazing stond Jose Mourinho, netjes in het pak zoals altijd, voor de deur. Terwijl ik in gedachten me afvroeg wat hij hier moest, gaf hij me de hand en legde me vriendelijk uit dat hij hier was in opdracht van  beIN SPORTS in hoedanigheid als analist van de wedstrijd. Daar had ik uiteraard niets op tegen, evenmin over het feit dat hij enkele spelers persoonlijk begroete. Ik gaf hem een lijstje met de opstelling en de reserves, we wensten elkaar succes en dat was het dan ook. Principieel heb ik niets tegen deze man, wel had ik altijd iets tegen de spelwijze waarop hij MU tegen ons liet spelen. Maar hoe dan ook, dat is zijn zaak. En begrijpen doe ik hem ook, want hij wil graag bij RM aan de slag, alleen zit ik daar nu nog. In hoeverre hij de activiteiten die men tegen mij in scene zet en heeft gezet, goedkeurt, weet ik niet en interesseert me ook niet. Ieder zijn meug. Voorlopig concentreer ik me op onze wedstrijd want ik ben zeker dat meester Klopp weer een verrassing uit de hoge hoed tovert. En dat deed Klopp ook. Voor 54.074 toeschouwers, waarvan 2.703 Real fans, toonde Liverpool aan over bijzondere kwaliteiten en capaciteiten te beschikken. De eerste 25 minuten speelde Liverpool ons volledig van de mat. We kregen totaal geen vat op het drietal voorin, AMR Salah + AML Mane + spits Roberto Firmino.  In de 13de minuut ontfutselde Mane de bal aan Nacho, dribbelde de 16 in en haalde uit. Onze topkeeper had geen schijn van kans en dus werd het 1 : 0. De kop was eraf, Liverpool stond voor en Nacho stond even voor lul. Hij baalde als een stier, maar ik liet hem staan. Hopende dat hij zich zou herpakken. 10 minuten later was het Firmino die een voorzet van ongrijpbare Salah binnenschoot.  2 : 0 binnen 23 minuten. Wij kregen geen poot aan de grond, dus waren een aantal technisch tactische veranderingen noodzakelijk. Ons spelsysteem bleef 4-4-1-1 met de nodige aanpassingen en wat positionele wijzigingen zoals Bale die ML werd en Isco verhuisde van ML naar AMC. Het tempo ging omhoog en de passing werd directer en vooruit. 3 minuten later kreeg MR Vazquez een gele kaart voor een lichte overtreding. Wederom twee minuten later won Vazquez een duel van zijn directe tegenstander, vol van frustratie sprintte hij de 16 binnen en schoot de bal langs de keeper het doel in. 2 : 1  de aansluitingstreffer was een feit. In de 36ste minuut kregen wij een corner die Vazquez verlengde en die aanstormende Varane onhoudbaar binnenschoot. 2 : 2 en de gelijkmaker was een feit. Wij zijn terug en nu kon het spel pas echt beginnen. 4 minuten voor het rustsignaal, dus in de 41ste minuut, kregen wij een penalty n.a.v. een handsbal van Virgil van Dijk.  Isco schoot de penalty onberispelijk in en wij stonden met 2 : 3 voor. Het tij was gekeerd.  Klopp wist niet wat hem overkwam. Ik stak mijn duim naar hem op en riep: 'Geht es noch, Herr Klopp?"   Inwendig lachte ik me kapot, want Klopp stond gigantisch te balen en wist niet waar die moest kijken. Bij het rustsignaal liep ik met de borst vooruit richting kleedkamer toen Klopp mij zwijgend en met een lange bek passeerde.  In de tweede helft kreeg Kroos in de 74ste minuut geel voor een lichte duwfout. Uit de vrije trap kopte Salah de bal in het net. 3 : 3 en Liverpool en Klopp kregen nieuwe hoop.  Nu was het Klopp die zijn duim naar me opstak en vriendelijk lachte. Gelukkig voor ons konden zij niet lang hopen.  Want twee minuten later was het Bale, die Robertson de bal ontfutselde en op volle snelheid de 16 binnen dribbelde, uithaalde en de bal in de touwen knalde. 3 : 4  en misschien wel de winnende treffer.  In de resterende 20 minuten hadden we nog maar weinig te vertellen. Liverpool gaf gas, opgejut door Klopp en vol op de aanval spelend. Het geschreeuw van het publiek motiveerde Liverpool en ze persten alle energie eruit die nog in hun zat. De scheids had moeite om op balhoogte te blijven en liet meer toe. Liverpool speelde alles of niets en pakte het botte bijl uit. Wij konden nog slechts verdedigen en Courtois kon laten zien dat hij een topkeeper was. Het bleef 3 : 4 en in de 96ste en laatste minuut schopte de volledig gefrustreerde Robertson Bale van het veld. In plaats van een rode kaart aan de dader te geven floot de scheids af.  Met een verbeten gezicht gaf Klopp mij de hand, murmelde iets onverstaanbaars en liep teleurgesteld richting kleedkamers. Ik mag Klopp wel en zeker als hij zo af moet druipen. Lekker toch. Het publiek stond min of meer op de banken en juichten beide elftallen toe. Ze hadden een dijk van een wedstrijd gezien die feitelijk, als ik eerlijk ben en dat ben ik altijd of meestal dan, geen winnaar had verdiend. Met een gelijkspel had ik ook kunnen leven en ik was benieuwd hoe Mourinho en de Spaanse kranten over deze wedstrijd zouden berichten.
    • Dank je wel buren voor de 12 punten
    • Poeh, dat wordt toch flink versterken het komende jaar. Met het extra drukke schema zul je een brede selectie moeten hebben. Het liefst ook jongens met wat ervaring in de EL, al zal dat niet eenvoudig zijn. Voor nu al met al een prima seizoen gedraaid met een 11e plek en natuurlijk de fantastische bekerwinst! Ik ben benieuwd naar het volgende seizoen.     Is Dick Proper nog haalbaar voor je? Prima talentje, voor weinig op te halen in het eerste seizoen. 
    • Ik heb het 3 keer geprobeerd bij hem, maar telkens vroeg hij net teveel salaris. Veel verder dan 5k per week kom ik niet. Heb overigens wel Sven van Beek kunnen halen voor 1 miljoen. Stond op de transferlijst bij mij, dus dat is een mooie versterking. Heb jij hem kunnen krijgen?  Of speel je niet met Twente?
    • Had hij gisteren niet "gewoon" met Blind als linksback moeten starten en dan met Frenkie of Magallan centraal naast de Ligt?