Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

BmtXJ4.png

Full Name: Rock Cosmos FC

Short name: Rock Cosmos

Nickname: The Rock

Founded: 2004, Dissolved 2011, Refounded 2015

Ground: Victoria Stadium

Capacity: 2.226

Owner: Matthew Torres

Chairman: Matthew Torres

Manager: None

League: Gibraltarian Fourth Division

Colors: Blue & White

Honours:

2010/2011: Winnaar, Gibraltar Division 2 League Cup

2016/2017: Winnaar, Gibraltar Division 4 League Cup

2016/2017: Kampioen, Gibraltar Fourth Division

[spoiler=Informatie over Novelle]

Ik speel dus in Gibraltar met een database waar er in Gibraltar 4 divisies zijn in plaats van twee in real life.

Ik ben al poos bezig met het spel in FM, zit in seizoen 8 ondertussen.

De uitdrukking between a rock and a hard place betekend a "situation offering at least two possibilities, neither of which is acceptable" en Rock (kan ook) refereren aan de Rots van Gibraltar

bewerkt door bobjuh

• Antwoorden 64
  • Weergaven 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Gibraltar_logo2.jpg

18 Mei 2016

Heropgerichte Rock Cosmos opzoek naar nieuwe coach

Gibraltar - Rock Cosmos zal komende seizoen zijn rentree maken in het Gibraltese voetbal. Nadat Gibraltar was toegelaten tot de UEFA en de FIFA en de competities in Gibraltar ook door deze instanties worden erkend is er een toestroom geweest van mensen die geïnteresseerd zijn in het voetbal en dat is ook bij de Gibraltar Football Association niet onopgemerkt gebleven. Daardoor is besloten om de competitie uit te breiden en niet één maar twee divisie toe te voegen. Tot 2007/2008 had Gibraltar ook een derde divisie waar voornamelijk reserve teams van de grotere clubs speelde, deze divisie werd in 2007/2008 dan ook de Gibraltar Reserve League. In het verleden had Gibraltar ook een Fourth Divisie maar deze werd afgeschaft door gebrek aan interesse. Door de recentelijke gebeurtenissen is er een sterke groei in het aantal mensen dat wil voetballen daarom dan ook het uitzonderlijke besluit van de Gibraltar Football Association om niet één maar twee divisies toe te voegen.

Een van de club die zal gaan spelen in de nieuw te vormen competitie is Rock Cosmos, zoals vele clubs in Gibraltar had geen rijke historie, ze waren dertien jaar geleden opgericht in 2004 en zeven jaar later werd de club alweer opgedoekt om nu weer te worden heropgericht met de uitbreiding van de Gibraltese competitie. Het enige noemenswaardige wat ze ooit hebben bereikt is het winnen van de Gibraltar Division 2 Cup in 2011, het jaar dat de club ook werd ontbonden. Zoals ze in het Engels zeggen "too little, too late". De voormalig voorzitter van de oude club besloot de club weer nieuw leven in te blazen nadat de Gibraltar Football Association rondvraag had gedaan bij eigenaren van voormalige club en mensen die eventueel interesse zouden hebben een club op te zetten met de hulp van de Gibraltar Football Association. Andere clubs die net zoals Rock Cosmos in de Gibraltarian Fourth Division gaan spelen zijn Royal Gibraltar Regiment, Rock Rovers FC, Morrocan United, Gibraltar Pilots, Wanderers FC, Shamrock 101 FC, Europort FC en Laguna FC.

Rock Cosmos zoals vele andere van de nieuwe clubs en bestaande clubs die hun trainer aan de kant hebben gezet aan het eind van dit seizoen zijn op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer. De nieuwe club is hoogst ambitieus en wil zo snel mogelijk doorstoten naar de Gibraltarian Premier Division ook door sponsor bekend als ze Argus Insurance Premier Division en is op zoek naar een hoofdtrainer die net zo ambitieus is. Een aantal namen die worden genoemd zijn Danny Higginbotham en Scott Wiseman die beiden actief zijn in Engeland. De 39 jarige Danny Higginbotham die drie keer uitkwam voor het Gibraltar nationale elftal kwam uit de jeugd van Manchester United en heeft gespeeld voor club zoals Royal Antwerp, Derby County, Southampton, Stoke City, Sunderland, Nothingham Forrest, Ipswich Town en Sheffield United. De andere kandidaat is Scott Wiseman de 32 jarige voormalig Engeland onder 20 speler die ook tien keer speelde voor Gibraltar speelde voornamelijk in de lagere divisies in Engeland voor Hull City, Boston United, Rotherham United, Darlington, Rochdale, Barnsley, Preston North End, Scunthorpe United en Chesterfield.

Een outsider voor de positie is Sawyer Southwark, de 32 jarige Engelsman met Gibraltarees grootouders die speelde twee jaar voor CD Ciempozuelos en werd kampioen in de Categoría Preferente Madrid (Niveau 5), Hij vertrok daarna naar Grays Athletic F.C. waar hij in vier jaar twee maal promoveerde van de Isthmian League Premier Division naar de Conference National en twee maal de FA Trophy, daarna speelde hij voor Union sportive Sarre-Union waar hij in vijf jaar twee maal promoveerde van de Division d'Honneur Alsace naar de Championnat de France amateur. Na zijn Franse avontuur vertrok hij naar VfR Garching in Duitsland waar hij in vier jaar vier keer promoveerde van de Bezirksoberliga Oberbayern naar de Regionalliga Bayern en sloot zijn carrière af bij ADC Eclisse Carenipievigina in italie waar hij de Promotion Veneto won en promoveerde naar de Excellence Veneto. Toen hij voor CD Ciempozuelos speelde werd hij geselecteerd voor het team dat de spaanse competitie zou vertegenwoordigen in de UEFA Regions cups en haalde daar de 3e ronde. Behalve op club niveau heeft hij ook op internationaal niveau ervaring hij vertegenwoordigde England met het Schoolboy onder 18 team, tijdens zijn tijd bij Grays Athletic F.C. werd hij geselecteerd voor England C, het nationale team van semi profs dat de European Challenge Trophy Winner. Voordat Gibraltar lid was van de Uefa en FiFa was het een van de spelers van het team dat met Gibraltar speelde in de FiFa Wild Cup, de world cup voor landen niet erkend voor de FIFA en UEFA en werd daar derde. Ook won Gibraltar de Island Games en werd vierde in de Four Nations Tournament. Nadat Gibraltar lid werd van de UEFA en de FIFA is Southwark ook nog twaalf keer geselecteerd voor het nationale elftal.Op dit moment is Sawyer Southwark bondscoach van Padania national football team, een regio in Italië die meedoet aan de ConIFA European Football Cup en de ConIFA World Football Cup, tegenhangers van het Europees Kampioenschap en Wereldkampioenschap maar dan voor landen die niet lid zijn van de UEFA en FiFA. Hij haalde de in 2014 de kwartfinale in de ConIFA World Football Cup waar werd verloren tegen latere winnaar County of Nice. Een jaar later wonnen ze onder leiding van Southwark de ConIFA European Football Cup gewonnen door County of Nice makkelijk te verslaan. Het Padania national football team gaat deze maand weer voor de ConIFA World Football Cup spelen, mocht Southwark hoofdtrainer worden van Rock Cosmos dan zou hij deze twee banen moeten proberen te combineren.

Voorzitter Julian Olivero doet geen uitlatingen wie eventueel de nieuwe trainer zou worden, alleen dat de club op zoek is naar een coach die de club naar een hoger niveau kan tillen. De club heeft de ambitie om hogerop te komen en zijn op zoek naar een coach die zowel de ambitie als de kwaliteit heeft om dit te realiseren. Er wordt verwacht dat voor de start van het nieuwe seizoen een nieuwe trainer zal zijn gevonden.

bewerkt door bobjuh

Geplaatst

Veel succes! We hebben met onze etafette vorig jaar ook veel plezier beleefd in Gibraltar. Het kost veel tijd en geduld, maar dan heb je ook wat.

Geplaatst
  • Auteur
[center][img]https://image.ibb.co/cgqPKw/Gibraltar_logo2.jpg[/img][/center] [center][b] [size=150] Interview met nieuwe trainer Rock Cosmos [/size] [/b][/center] [quote] [b]Journalist:[/b] Gefeliciteerd met uw aanstelling als trainer van Rock Cosmos [b]Sawyer Southwark:[/b] Dank u, ik ben ook erg blij dat ik de kans heb om als hoofdtrainer bij deze club, het mag dan wel geen club zijn met een lange historie maar we gaan zeker historie schrijven met de club een historie met heel veel successen. [b]Journalist:[/b] U heeft nooit in uw carrière als speler in Gibraltar gespeeld ziet U dit als een probleem? [b]Sawyer Southwark:[/b] Nee, ik heb niet in Gibraltar gespeeld maar ik zie niet in hoe dit een probleem zou moeten zijn. Ik heb in vele landen gespeeld als voetballer en ik zie dat als een positief iets dat ik zo veel verschillende ervaringen heb in verschillende landen, niet alleen dat ik was ook een international voor Gibraltar voor jaren dus ik ben niet compleet onbekend met Gibraltar [b]Journalist:[/b] Zoals u zelf al aangaf, u heeft in verschillende landen gespeeld en een succesvolle carrière met veel kampioenschappen, promoties and bekers voelt u zich niet te groot en/of overgekwalificeerd om coach te worden bij een kleine club als Rock Cosmos? [b]Sawyer Southwark:[/b] Nee, ik mag dan wel veel ervaring hebben als speler maar ik heb geen ervaring als coach en ik heb (nog) geen diploma’s als voetbaltrainer dus een club als Rock Cosmos is perfect om te beginnen als hoofdtrainer. Rock Cosmos is een ambitieuze club en ik ben zelf ook ambitieus [b]Journalist:[/b] Dit is uw eerste club als trainer, denkt u dat u het in zich heeft om hoofdtrainer te zijn van een club als Rock Cosmos? Goede voetbal spelers zijn niet persé goede voetbal trainers. [b]Sawyer Southwark:[/b] Met alle respect en niet om denigrerend te zijn over Rock Cosmos of voetbal in Gibraltar maar dit is niet de serie A, we zijn een amateurclub die speelt op het laagst mogelijke amateurniveau in Gibraltar. Het belangrijkste is dat we het goed doen en ik heb alle vertrouwen in de club en de spelers. [b]Journalist:[/b] Dat mag dan wel zo zijn maar Rock Cosmos is een ambitieuze club die binnen 5 jaar op het hoogste niveau wil spelen en binnen tien jaar kampioen wil worden van Gibraltar. Denkt u dat U dit kan tewerkstellen en de druk die hierbij komt aan kan? [b]Sawyer Southwark:[/b] Als ik niet dacht dat ik dit aankon dat had ik ook niet de baan aangenomen lijkt me. De doelen van de club zijn duidelijk, mijn persoonlijke doelen voor de club zijn nog scherper ik wil nog sneller naar de hoogste divisie en kampioen worden, als het kan binnen vijf jaar. De eerste hobbel op de weg is het kampioenschap van de vierde divisie en zo zullen we elke hobbel op onze weg naar het kampioenschap van Gibraltar nemen. [b]Journalist:[/b] De club is net weer opgericht en heeft vrij weinig spelers en nog geen staff, wat zijn uw plannen in dit opzicht? Komen er meer spelers en word er nieuwe staff aangenomen? [b]Sawyer Southwark:[/b] Het lijkt me dat dit voor zichzelf spreekt, we hebben een aantal spelers maar het niveau van deze spelers is helaas niet op het niveau wat ik of de cub wil en niet spelers die onze ambitie en doelstellingen kunnen voltooien. Ik ben al een poosje bezig met scouten van spelers en ik heb een hele lijst van spelers die ik wil aantrekken en ook heb ik al ideeën voor mijn assistent trainer en alle andere posities die we moet en vullen. [b]Journalist:[/b] U heeft een contract getekend voor maar één jaar, [b]Sawyer Southwark:[/b] Klopt, de club wil eerst zien hoe ik het doe en of de resultaten van de club zijn wat ze moeten zijn binnen de ambitie die de club heeft. Als dit na een jaar niet het geval is dan scheiden onze wegen en mocht dit wel het geval zijn dan hoop ik dat de club mij voor langere tijd wil vastleggen. [b]Journalist:[/b] Over een paar dagen begint het ConIFA World Football Cup 2016 het wereldkampioenschap voor landen, regio’s en bevolkingsgroepen die niet officieel worden erkend en niet lid zijn van de UEFA en FIFA in Georgia en u bondscoach van Padania national football team een regio in italië, is dit niet een afleiding van uw baan voor Rock Cosmos [b]Sawyer Southwark:[/b] Waarom zou het een afleiding zijn? Het is niet veel anders dan bondscoach zijn van een officieel erkend land. De toernooien worden gehouden in de zomer en het enige wat ik dit seizoen mis bij Rock Cosmos is ons eerste oefenduel waar ons eerste elftal speelt tegen ons onder 18 team. Voor die tijd heb ik al een assistent vastgelegd die de de honneurs zal waarnemen. [b]Journalist:[/b] Dank u voor het interview en succes Rock Cosmos dit seizoen. [b]Sawyer Southwark:[/b] Dank je en graag gedaan. [/quote] [spoiler=Reacties] @DeJarnoxD : Dank je, het is zeker een challenge @Koersjee : Dan heb je zeker wat, zit al een paar jaar in de toekomst in het spel. @Jornski : Het is een uitdaging maar dat maakt het ook leuk @Vlonkie : Dank je [/spoiler]
Geplaatst
  • Auteur
[CENTER][img]https://image.ibb.co/cgqPKw/Gibraltar_logo2.jpg[/img][/CENTER] Hoofdstuk 1. Na de eerste training was de stand van zaken duidelijk, het niveau van de selectie was erbarmelijk slecht, de enige spelers die nog enigsinds een lichtpuntje waren maar nogsteeds naar mijn inziens te licht waren bevonden waren de 15 jarige centraal en rechtse verdediger Sam Champman die misschien nog beter zou kunnen worden, de 25 jarige rechter middenvelder Marc Clark en de 24 jarige Philip Dudley die goed uit de benen kon als aanvallende middenvelder kon spelen als ook in de spits. Deze zouden misschien nog een kans hebben om enige speelminuten te krijgen dit seizoen maar de rest was gedoemd om in de reserveres of in de onder 18 selectie terecht te komen. We hadden zeer dringend versterkingen nodig en wist een van mijn beste vrienden alles van Gibraltar voetbal en de spelers en had een schat van rijkdom aan kennis van spelers in het voetbal in Gibraltar. Ik bood hem ook meteen een baan aan als mijn Assistent en daar zei Luke geen nee tegen. De volgende dag na de training zaten we aan tafel met mijn assistent en de voorzitter om de selectie te evalueren en te philosepheren over eventuele nieuwe aankopen. Mijn assistent was het met mijn oordeel over de selecties en spelers eens en was het er ook mee eens dat er binnen nu en heel korte tijd versterkingen bij moesten komen. De verwachting van de media was dat ze 5e zouden worden van de 9 club in onze divisie wat zou betekenen dat we nog net zouden promoveren. Natuurlijk wouden we meer en was mijn doel om de divisie te winnen. Ik had een tip gekregen uit Engeland dat een 21 jarige in Engeland geboren Gibraltareze keeper die in de jeugd speelde voor Southampton zijn contract niet werd verlengd. Will Britt, die de laatste jaren uitgehuurd was aan clubs in en om de National League. We zochten vooral Gibraltareze spelers maar ook buitelanders die al in Gibraltar speelde zo hadden we ook intresse in een aantal spanjaarden die speelde voor Cannons, Lynx en Mons Calpe SC. Ook kwam er ons ter oren dat Jerry John "JJ" Asamoah een Ghanese Belg alweer mocht vertrekken bij Lynx waar hij recent had getekend maar een conflict had met de club. Zo gingen we alle clubs af inclusief spelers van de hoogste divisie die eventueel interesse zou hebben om voor ons te komen spelen. Langzaam maar zeker hadden we in ieder geval op papier een selectie die de strijd aan zou kunnen gaan voor het kampioenschap. De dagen hierna stond de telefoon roodgloeiend met telefoontjes van clubs, spelers en spelersmakelaars met wie we in onderhandeling waren om bij ons te komen spelen. Het was niet alsof we hun heel veel konden bieden, we waren een amateur club en konden we spelers financieel niks bieden alleen uitleggen wat onze ambitie was en wat te plannen waren met en rond de club. Gelukkig kwamen we hiermee een heel eind en lukte het ons om best wel wat spelers te overtuigen om voor ons te komen spelen. Zeker met Will Britt was het niet eenvoudig om hem er van de overtuigen om te verhuizen naar Gibraltar en hier voor een amateurclub te komen spelen. Uiteindelijk, ook door het gebrek aan interesse in hem besloot hij toch te tekenen. Met een keeper zoals Britt en spitsen zoals Daniel Matinez en JJ Asamoah zagen we de toekomst rooskleurig in. [spoiler=Reacties] @DeJarnoxD @Koersjee @Jornski @Vlonkie : Dank je [/spoiler]

bewerkt door bobjuh

Geplaatst
  • Auteur
[CENTER] [/CENTER] [CENTER][img]https://image.ibb.co/cgqPKw/Gibraltar_logo2.jpg[/img][/CENTER] [U][B]Selectie[/B][/U] [U][B]Goalkeepers:[/B][/U] [B]Will Britt:[/B] 21 jarige ex Southampton jeugdspeler, veruit onze beste keeper, zal komend seizoen het doel verdedigen. [B]Bradley Dunn:[/B] Reserve achter Britt, zal met zijn 17 jaar ook de keeper van het onder 18 team zijn. [B]Ian Beasley:[/B] Backup, zal hopelijk niet nodig zijn voor het eerste elftal maar zal dit seizoen eerste keeper zijn van het reserve team. [U][B]Verdediging:[/B][/U] [B]Herman Lopez:[/B] 18 jarige rechtervediger die in de basis zal spelen. [B]Jesus Lopez:[/B] 21 jarige Spaanse speler die samen met Dayle John Chapery een duo centraal in de verdediging zal zijn. [B]Dayle John Chapery:[/B] 19 jarige speler die samen met Jesus Lopez een duo centraal in de verdediging zal zijn. [B]Callum Smith:[/B] 19 jarige speler die zowel links als rechts kan spelen maar links in de verdediging zal spelen/ [B]Carl Bradford:[/B] 21 jarige linker verdediger di de strijd aan mag gaan voor een basisplek met Callum Smith. [B]James French:[/B] Pas 16 jarige centrale verdediger gehaald voor de toekomst. Zal hopelijk wat speelminuten maken maar gehaald voor de toekomst. [B]Sebastian Stagnetto:[/B] 20 jarige verdediger die zowel links, rechts als centraal kan spelen en daardoor een uiterst nuttiger reserve. [B]Cian Green:[/B] 20 jarige speler die zowel links als rechts in de verdediging kan spelen en ook centraal op het middenveld. [U][B]Middenveld:[/B][/U] [B]Víctor Guirado:[/B] 35 jarige spanjaard die wat ervaring in het jonge team brengt, gaat als centrale middenvelder spelen. [B]Lee Hawkins:[/B] 17 jarige middenvelder die centraal, links en rechts kan spelen maar voornamelijk op rechts gaat spelen [B]Jamie Smith:[/B] 23 jarige engelsman, de twee speler van het dop centrale middenvelders, samen met Guirado. [B]Jian Tabares:[/B] 24 jarige speler die gehaald is als linker middenvelder [B]Scott Pike:[/B] 21 jarige Engelse centrale middenvelder, zal fungeren als reserve voor centraal op het middenveld [B]Richie Buckley:[/B] 21 jarige speler die aan beiden kanten van de flanken uit de voeten kan. gehaald als Reserve Linkermiddenvelder [B]Samuel Millhouse:[/B] 28 jarige speler gehaald als reserve centrale middenvelder. Mag met Scott Pike uitvechten die 1e reserve centrale middenvelder word. [B]Stefan Olivero:[/B] 19 jarige speler die op rechts in de verdediging en op het middenveld kan spelen. gehaald als reserve rechtermiddenvelder [U][B]Aanval:[/B][/U] [B]Daniel Martinez:[/B] 23 jarige spanjaard, is gehaald als spits in mijn basis elf. [B]JJ Asamoah:[/B] 23 jarige Ghaneze Belg zal zolang hij scoort eerste keus zijn [B]Jayan Brennan:[/B] 21 jarige aanvaller die de concurrentie mag aangaan met Asamoah en Martinez voor een basisplek. [B]Tostao:[/B] 27 jarige aanvaller, gehaald als backup in de aanval. Zal waarschijnlijk alleen in de reserves spelen. [U][B]Selectie Analyse[/B][/U] Al met al, met de aankopen die we hebben gedaan hebben we een sterkte selectie, een selectie goed genoeg om kampioen te worden. Gezien de kwaliteit van onze selectie dit seizoen verwacht ik eigelijk niks anders dan dat we vrij makkelijk kampioen moeten worden. Met Will Britt hebben we een uitzonderlijke goede keeper waarmee we ook als we in de hogere divisies komen te spelen zoals geplanned nog mee uit de voeten kunnen en we hebben ook twee reserve keepers die voldoen als reserve en zullen spelen in de reserves en het onder 18 team. Wat betreft mijn verdedigers, we hebben een sterke basis en ook in de reserves die op meerdere plekken inzetbaar zijn dus ik verwacht ook hier geen problemen mocten er een of meerdere basisspelers uitvallen. Ook op het middenveld was sterk, met de ervaren Víctor Guirado als een leider op het middenveld en wat jongere spelers zoals bijvoorbeeld de 17 jarige Lee Hawkins. Ook met spelers zoals Samuel Millhouse en Stefan Olivero die op meerdere posities kunnen spelen zijn alle posities zijn alle posities goed bezet. In de aanval hebben we de Belgische JJ Asamoah en de Spaanse Daniel Martinez die in principe in de basis zullen staan in de aanval. Ik heb ook de jonge 21 jarige Gibraltees Jayan Brennan welke mag vechten voor een positie en de Spaanse Tostao die zolang er niet teveel blessures zijn niet echt speelminuten zal krijgen. Wat betreft de taktiek, we zijn een amateur team op een laag niveau dus ik heb gekozen voor een simpele 4-4-2 taktiek zoals misschien al wel duidelijk was uit de spelers in mijn selectie. Ik heb zoveel mogelijk proberen te kiezen voor spelers uit Gibraltar maar er spelen ook vijf buitelandse, op een na zijn dit allemaal Spaanse spelers en het zijn wel allemaal spelers die ook al in Gibraltar spelen. Voor nu is in ieder geval wel het doel om met spelers uit Gibraltar te spelen en ook proberen de jeugd zoveel mogelijk de kans te geven. Het is denk ik ook nog niet echt haalbaar dat ik spelers uit het buiteland ga halen op dit moment. [spoiler=Reacties] @Jornski : Zeker, dit is wel een keeper van het niveau waar we wel een aantal jaar mee vooruit zouden moeten kunnen. @DeJarnoxD : Ben niet ontevreden met mijn transfers @Makalakalane : Dank je! @Koersjee @Vlonkie [/spoiler]

bewerkt door bobjuh

Geplaatst
  • Auteur
[CENTER][img]https://image.ibb.co/dputNG/Gibraltar_logo3.jpg[/img][/CENTER] [SIZE=20px][B]Hoofdtuk 2. : CONIFA World Cup[/B][/SIZE] Een aantal dagen later reisde ik af naar Abkhazia een regio die gedeeltelijk afhankelijk is maar nog steeds onderdeel Georgia is van om met het nationale team van Padania waar ik bondscoach van was om mee te doen aan de CONIFA World Cup. Padania, een regio in noord italie welke zelfstandigheid wil van italie, ook heeft deze regio een eigen voetbalbond en een eigen nationale voetbal elftal welke natuurlijk niet lid kan worden van de UEFA en FIFA omdat het niet erkend is als een zelfstandig land. De The Confederation of Independent Football Associations oftwel voor ConIFA is een internationale voetbalorganisatie zoals de FIFA en de UEFA maar dan voor landen, regio's en groepen mensen die niet worden erkend als zelfstandig en zijn verantwoordelijk voor CONIFA World Cup and the CONIFA European Championship, een Europees en Wereldkampioenschap voor nationale teams die niet lid zijn van de FIFA. Padania had zich gekwalificeerd voor het CONIFA World Cup door het winnen van de ConIFA European Football Cup waar we in de finale tegen County of Nice makkelijk wonnen met 1-4. Zelf tot vrij kort voor de start van het toernooi was het niet geheel duidelijk wie nou meedoet en wie niet. De UK Foreign and Commonwealth Office was wat bezorgt over de veiligheids betreft het reizen naar Abkhazia en het Ellan Vannin football team dat Isle of Man zou vertegenwoordigen trok zich terug en ook Aymará team, and County of Nice trokken zich terug. Mijn team Padania was ook uitgesloten om mee te doen aan het toernooi ondanks dat we ons hadden gekwalificeerd en werden vervangen door Székely Land. Een maand voor het toernooi begon het Romani team trok zich terug omdat ze problemen hadden met het krijgen van paspoorten en dergelijke en Padania werd weer uitgenodigd om mee te doen. Onze selectie bestond voornamelijk uit spelers uit de Serie D en de Excellence. Onze meest bekende speler is Enoch Barwuah Balotelli die speelde in de Serie D voor Bogliasco en is de broer van Mario Balotelli die speelde voor clubs zoals Internazionale, Manchester City, Liverpool, AC Milaan en nu voor Nice. Andere spelers is onze aanvaller Matteo Prandelli die nu speelt voor US San Teodoro in de Serie D, verdediger Luca Ferri die uit de jeugd van AS Roma heeft gespeeld, Marco Garavelli de defensieve middenvelder die uitkomt voor FBC Casale in de Serie D, Alex Mazzocca de 24 jarige linksback die speelde voor Coma in de Lega Pro, 19 jarige rechterverdediger Luca Mosti van de jeugd van Fiorentina, centrale verdediger Stefano Tignonsini die speelt voor Lecco in de Serie D, Centrale middenvelder Gianluca Rolandone die ooit uit de jeugd van Torino heeft gespeeld, en centrale verdediger Antonio Pizzolla. Er was een mix tussen oude en jonge spelers maar het verschil was wel heel groot, we hadden behoorlijk wat spelers die de 33 al waren gepasseerd en sommige al waren gestopt met voetballers maar toch nog mee deden met nationale team van Padania. In de poule werden we ingedeeld in groep C met Northern Cyprus en Raetia. Het was duidelijk dat het tussen ons en Northern Cyprus zou gaan. We speelde tegen elk land één keer en onze eerste wedstrijd was dan ook meteen tegen Northern Cyprus en de eerste wedstrijd in onze poule zou waarschijnlijk ook meteen de eindstand van de poule bepalen. De eerste helf van de wedstrijd was rustig, er waren wel kansen voor beiden kanten maar geen doelpunten. Vrij kort na rust scoorde Matteo Prandelli voor ons en het stond 1-0 voor ons. Een kwartier later sloeg het noodlot toe en toen Ünal Kaya scoorde voor Northern Cyprus en 6 minuten later Northern Cyprus nog een keer scoorde door Halil Turan. 1-2 was ook de eindstand dus we zouden waarschijnlijk tweede worden in de poule of er moest wel iets heel raars gebeuren. Ons tweede duel tegen Raetia was een makkelijk duel zoals we al verwachten, ze waren de zwakke broeder in de poule, Na het eind van de eerste helft stonden we al 3-0 voor en na 90 minuten stond het 6-0, vier doelpunten hiervan waren door Matteo Prandelli. In het laatste duel in de poule versloeg Northern Cyprus zoals verwacht Raetia heel makkelijk door 7-0 te winnen en werden we tweede in de poule. In de kwartfinale moesten we spelen tegen die 1e werden in poule B met United Koreans of Japan en Székely Land. Net als het duel tegen Northern Cyprus begonnen we goed en kwamen we op voorsprong door een goal van Luca Ferri maar weer sloeg het noodlot weer dubbel toe en kregen we binnen vrij korte tijd weer twee doelpunten tegen. Matteo Prandelli werkte in de 22e minuut de bal in ons eigen doel en 3 minuten later scoorde Jassim Mohammed Haji voor de Koerden. In de 2e helft bleef het spannend maar uiteindelijk scoorde we de 2-2 in de 71e minuut, Marco Garavelli schoot de bal in het doel van de Koerden. Het bleef 2-2 na 90 minuten en ook na in de verlenging werd er niet gescoord dus er werd overgegaan naar penalties. Na de eerste serie van 5 doelschoppen stond het 4-4 nadat Kosrat Baiz voor de Koerden en Luca Ferri die de 1-0 voor ons scoorde hun penalties mistte. Bij de 8e penalty voor de Koerden sloeg het noodlot voor hun toe en miste Iraqi Premier League speler Miran Khesro zijn doelpunt. Onze 23 jarige verdediger Antonio Pizzolla maakte het winnende doelpunt en we waren door naar de halve finale. In de halve finale moesten we het opnemen tegen Panjab die in de poule D wonnen van Sápmi en Somaliland en in de kwartfinale nipt had gewonnen van Western Armenia met 3-2. Ondanks dat Western Armenia terugkwam van 3-0 naar 3-2 in de laatste 25 minuten lukte het hun niet om de gelijkmaker te maken. Panjab was een sterke tegenstander maar de wedstrijd tegen Western Armenia maakte ook wel duidelijk dat ze kwetsbaar waren en we daarvan gebruik moesten proberen te maken. De eerste helft van de wedstrijd was dan ook saai, beiden kanten durfden niet te voetballen en er waren wat kleine kansen maar niet echt kans zekere schoten op het doel. In de rust sprak ik me team streng toe dat ze beter hun best moesten doen en moesten voetballen en blijkbaar had de bondscoach aan de andere kant dit ook gedaan aangezien de tweede helft een stuk beter was en beiden kansen voetbalde en durfte om risico's te nemen. In de 76e minuut scoorden Panjab door een schot van Amar Purewal en een fout van onze keeper en we stonden 1-0 achter. Ik maande mijn team aan te vallen maar het mocht niet baten, het lukte ons niet om te scoren en we verloren de wedstrijd met 1-0. Het enigste wat ons nog te doen stond was de kleine finale te spelen voor de derde en vierde plek. We moesten dit duel spelen tegen een oude bekende, we moesten het opnemen tegen Northern Cyprus tegen wie we al eerder hadden gespeeld in de poule wedstrijd en hadden verloren. Na de poule had Northern Cyprus in de kwartfinale gewonnen van United Koreans of Japan na penalties nadat het in na 90 minuten en verlenging 1-1 bleek. In de halve finale hadden we verloren van Abkhazia met 2-0. Ondanks dat ik mijn team probeerde te motiveren om wraak te nemen voor de verloren wedstrijd was mijn team duidelijk de motivatie kwijt na het verliezen van de halve finale en het moeten spelen voor de derde plek. Dit was ook wel duidelijk tijdens de wedstrijd en wat ik ook probeerde om de aan te moedigen en te motiveren ze waren gewoon moe en niet gemotiveerd. In de eerste helft hielden we nog stand en stond het nog 0-0 maar de tweede helft was het duidelijk over voor ons en in de 51e minuut werd er gescoord door Halil Turan en in de 79e minuut door Tansel Ekingen voor Cyprus en verloren we de wedstrijd en werden we teleurstellend vierde. In de finale was Abkhazia te sterk voor Panjab, Abkhazia won de penalty's met 6-5 nadat ze in de normale speeltijd in de 88e minuut pas de gelijkmaker maakten. Buiten de finale en kleine finale waren en ook nog placements duels voor landen die in de kwartfinale waren uitgeschkeld en duels voor landen die waren uitgeschakeld in de poule waren uitgeschakeld om te bepalen om welke plek ze zouden eindigen maar dit was total niet van belang.Het meest opmerkelijke land hierin was Székely Land dat in de poule wedstrijden kansloos was maar in de plaatsing duels al zijn wedstrijden maar dan overtuigend won, ze wonnen 7-0 van Raetia en 3-10 van Somaliland. [spoiler=reacties] @DeJarnoxD :Jullie zullen het binnenkort wel lezen hier of het goed komt @komodo25 : Dank je @Vlonkie : Komt wel goed @Jornski @Makalakalane @Koersjee [/spoiler]

bewerkt door bobjuh

Geplaatst
  • Auteur
[CENTER][img]https://image.ibb.co/cgqPKw/Gibraltar_logo2.jpg[/img][/CENTER] [SIZE=20px][B]Hoofdtuk 3. : De voorbereiding[/B][/SIZE] Doordat ik ik met Padania de halve finale had bereikt en het duel om de derde plek moest spelen had ik het eerste oefenduel van de nieuwe club Rock Cosmos gemist. Gelukkig was het (maar) een duel tussen mijn eerste elftal en mijn onder 18 team dus het was niet een heel groot gemis. Tijdens het begin van de voorbereiding waren de nieuwe aankopen die ik deed nog niet beschikbaar maar beetje bij beetje tijdens de voorbereiding zouden de nieuwe spelers die we hadden aangetrokken zich aansluiten bij de club. De eerste aantal oefenduels waren vond ik dan ook persoonlijk ook nog niet echt super belangrijk omdat aan het begin van het seizoen een totaal ander team op het veld zou staan. Ergens had ik deze twee teams ook wel willen zien spelen om te evalueren hoe onze spelers speelden en of er nog spelers waren die het waard waren om te behouden voor mijn eerste elftal of voor onze reserve team. De honours werd waargenomen door mijn assistent, een persoonlijke vriend die ik hier ook wel vertrouwde. Het was duidelijk dat door de vele nieuwe spelers het team die allemaal waren aangetrokken voordat ik hoofdtrainer werd nog aan elkaar moest wennen en nog niet goed samenspeelde. We speelde 2-2 gelijk tegen ons onder 18 elftal, een aanfluiting aangezien we makkelijk hadden moeten winnen. Ook het tweede oeftenduel, een wedstrijd tegen onze reserves was een aanfluiting, we speelde 1-1 gelijk met een doelpunt van Philip Dudley. Het vervolg van de voorbereiding werd er ook niet echt beter op maar dit kwam ook doordat we tegen allemaal clubs speelde die in hogere of zelfs de hoogste niveau speelde. Het eerste duel na de duels tegen onze onder 18 en reserves was tegen A.A.R.A. wat een divisie hoger dan ons speelt en daar werd nipt gewonnen door ons met 1-0 door een doelpunt van Matt Warner. Tegen RAF New Camp wat ook een divisie hoger speelt werd 1-1 gelijkgespeeld door Glenn Woodsen een assist van Philip Dudley. Ons derde echt oefenduel was tegen Angels FC welke op het hoogste niveau speelde in de Argus Insurance Premier Division hierin werden we goed de les gelezen wat voetbal was en we verloren dan ook met 1-4 met het enige doelpunt door ons door Jerome Mahoney. Na dit grote verlies pakte we de draad gewoon weer op en speelde we tegen Europa Point FC wat ook op het hoogste niveau speelde en we verwachte weer te worden aangepakt maar niets anders was waar ook meden doordat de meeste nieuwe spelers zich hadden aangesloten bij de club en we meteen een stuk sterker waren. We kwamen al snel achter door een doel door de 16 jarige Gary Bates en in de 47e minuut door werd het een 2-0 door Sebastian Stagnetto die een eigen doelpunt maakte tijdens zijn debuut. In de 86e minuut maakte we het 2-1 door een doelpunt van Lee Hawkins en de laatste 4 minuten werd het nog spannend en hadden we nog een aantal goede kans op de gelijkmaker maar dit gebeurde helaas niet. Het laatse duel in onze voorbereiding speelde we tegen Red Imps FC die speelde Gibraltar Second Division dus twee divisies hoger dan ons. We hadden dit duel eigelijk moeten winnen, maar door een foutje in de 90e minuut wist Johnny Tanner de 1-1 gelijkmaker te maken nadat Daniel Matinez ons op 1-0 had gezet in de 48e minuut. De eerste duels in onze voorbereiding omdat we niet op volle sterkte waren niet echt een goede weerspiegeling van ons team, deze duels vielen dan ook tegen maar naarmate de voorbereiding vorderde werden we duidelijk sterker. In duels tegen teams die minimaal twee niveau's hoger speelde zette we goede resultaten neer, geen winst maar desondanks goede resultaten. We kunnen trots zijn op nipte verliezen en gelijkspellen tegen clubs die in hogere divisies spelen en ons in theorie van de mat zouden moeten spelen. Alsd we op deze manier blijven spelen zie ik geen reden waarom we niet kampioen zouden moeten worden. [spoiler=reacties] @komodo25 : Dank je, vond het wel een origineel idee, je hoort nooit iets in Fm verhalen over non fifa/uefa voetbal, @DeJarnoxD @Vlonkie @Jornski @Makalakalane @Koersjee [/spoiler]

bewerkt door bobjuh

Geplaatst
  • Auteur
[CENTER][img]https://image.ibb.co/cgqPKw/Gibraltar_logo2.jpg[/img][/CENTER] [SIZE=22px]Hoofdtuk 4. : Het Debuut[/SIZE] Onze loting voor 1e ronde van de Rock Cup, de nationale beker was niet slecht, we moesten het opnemen tegen divisiegenoot Laguna FC een loting wat wel zou moeten lukken. De verwachtingen voor de Rock Cup dit seizoen was niet heel erg hoog, we moesten van het bestuur de 2e ronden halen dus als we zouden winnen tegen Laguna FC hadden we al voldaan aan de verwachtingen voor dit seizoen. Ondanks de goede loting, een goed team en goede verwachtingen liep het eerste duel niet geheel zoals verwacht, in het uitduel bleven we steken op een 0-0 en alhoewel het natuurlijk niet slecht is en we geen tegenduels hadden gekregen had ik eigelijk wel op meer gehoopt. Jamie Smith die zijn debuut maakte voor de club kreeg in de 27e minuut een gele kaart en mocht in de 77e minuut van het veld vertrekken na een tweede gele kaart. Zeven dagen later stond de return op het schema, we mochten deze keer thuis aantreden. We kwamen binnen een half uur achter en het duurde tot de 86e minuut toen Jian Taberes de gelijkmaker de netten in schoot.. In de verlenging waren we duidelijk de betere en scoorden we nog tweemaal door Daniel Matinez en JJ Asamoah. We waren blij dat we door waren naar de 2e ronde. De 4e divisie was net opgezet en het was een kleine divisie met maar negen clubs dus spelen we vier keer tegen dezelfde clubs, twee keer uit en twee keer thuis. We begonnen de competitie sterk met een 5-1 winst tegen Morrocan United. Nadat we 3-1 hadden gewonnen van Laguna in de beker tijdens verlenging wonnen we in de competitie met 3-1 van Laguna maar deze keer allemaal in de normale speeltijd. Tegen Royal Gibraltar Regiment wonnen we 4-1 en tegen Europort FC wonnen we ook 4-0. Zo hadden we in onze eerste 4 duels 12 punten en hadden we 16 doelpunten gemaakt en 3 doelpunten tegen. Na deze top duels hadden we een beetje een mindere fase waarin we 0-0 gelijkspeelden tegen Shamrock FC en verloren van Wanderers FC . Na deze duels herpakte we ons gelukig weer en wonnen we 3-1 van Rock Rovers en 2-0 van Gibraltar Pilots. Na deze 8 duels waar we tegen iedereen in onze divisie hadden gespeeld stonden we eerste met 3 punten voorsprong op Laguna, we hadden 21 doelpunten gemaakt en 5 doelpunten tegen gekregen. Met 9 en 7 doelpunten stonden Daniel Matinez en JJ Asamoah op de tweede en derde plek van te topscoorders. We Als we dit de volgende drie keer dat we tegen iedereen moeten spelen weer zo deden zouden we makkelijk kampioen worden. Ook groot nieuws was dat drie van onze spelers waren opgenomen in Gibraltar onder 19 Jayan Brennan, Sebastian Stagnetto en Will Britt alle drie werden meegenomen voor de onder 19 interlands tegen Georgië en tegen Belgie. [spoiler=Reacties] @komodo25 @Vlonkie @DeJarnoxD @Jornski @Makalakalane @Koersjee [/spoiler]

bewerkt door bobjuh