Spring naar bijdragen

Poll formatie MU Tactiek 40 leden hebben gestemd

1. 1. Poll formatie MU Tactiek

• - optie 1, 3-2-2-3
      4
    • - optie 2, 3-2-2-2-1
      12
    • - optie 3, 2-3-2-3
      10
    • - optie 4, 2-3-2-2-1
      14

Meld je aan of registreer je om te kunnen stemmen in deze peiling.

Aanbevolen reacties

Geplaatst

De speelstijl is dus het totaalvoetbal Michels & Cruijff geworden. Nu komen we aan de volgende stap; hoe zie jij dit vertaald naar de formatie? ALLEEN KIJKEN NAAR DE VELDBEZETTING, DE ROLLEN ZIJN NOG WILLEKEURIG!! Die komen later aan bod.

De poll loopt tot 1 januari en je mag meerdere keuzes aanduiden! Iedereen mocht hier een voorstel doen, dit zijn de 4 opties:

- optie 1, 3-2-2-3:

ee098848e20ffd8f3000ce1872b3e9fa.png

- optie 2, 3-2-2-2-1:

f1be864019f49bc2f11956c5cad999f7.png

- optie 3, 2-3-2-3:

f91684d9744a57c4f5b9bc253ff73f3f.png

- optie 4, 2-3-2-2-1:

0241d176edc667b49648fedd58381171.png

Ik vind optie 1 de coolste, maar mss wel de moeilijkste. En anders zou ik altijd voor optie 3 gaan. Dit lijkt me dan het meeste het totaalvoetbal te benaderen, en het ziet er fucking cool uit. Thoughts? Stemmen!

bewerkt door Rossini'

Geplaatst

Dan ga ik toch voor de 2-3-2-2-1. Dit omdat ik zelf nooit voor de optie zou kiezen van 5 verdedigers, vind ik echt een gedrocht dat clubs dat zoveel hanteren. De eerste 2 zijn eigenlijk ook gewoon formaties met 5 verdedigers, dus vallen voor mij af. Tussen optie 3 en 4 is voor mij ook makkelijk, ik zou altijd met vleugelspelers spelen. Dus kom ik op optie 4 uit.

Geplaatst

Ik vind de 3-2-2-2-1 de meest interessante formatie. Zowiezo heb ik nog nooit echt een formatie met drie verdedigers werkend gekregen in FM dus persoonlijk vind ik dat wel een uitdaging. Met drie spitsen echt in de spits lijkt me bovendien beetje overbodig, die twee spitsen kun je beter elders gebruiken. Het enigste wat ik zou willen opmerken is dat ik hier geen vleugelaanvallers zou hanteren maar hangende vleugelspitsen. Of misschien wel VSM op de flank, goede ervaringen daar mee.

Geplaatst

Ik heb toch mijn voorkeur voor optie 4, enkel en alleen maar omdat ik eigenlijk altijd met flankaanvallers werk, maar met de wing backs en flankaanvallers, mss gaan ze wel elkaar in de weg lopen.

Geplaatst

Optie 3. Ben heel benieuwd hoe het middenveld weggezet wordt en wat er gedaan moet worden om defensief toch goed te kunnen staan.

Hoe wordt bepaald met welk team we dit gaan doen? Ik kan me voorstellen dat je ook enigszins naar het spelersmateriaal moet gaan kijken.

Geplaatst
  • Auteur
Ik vind de 3-2-2-2-1 de meest interessante formatie. Zowiezo heb ik nog nooit echt een formatie met drie verdedigers werkend gekregen in FM dus persoonlijk vind ik dat wel een uitdaging. Met drie spitsen echt in de spits lijkt me bovendien beetje overbodig, die twee spitsen kun je beter elders gebruiken. Het enigste wat ik zou willen opmerken is dat ik hier geen vleugelaanvallers zou hanteren maar hangende vleugelspitsen. Of misschien wel VSM op de flank, goede ervaringen daar mee.

Vergeten bij te zetten dat de rollen nu nog willekeurig zijn. Die worden later gekozen!

Geplaatst
  • Auteur
Hoe wordt bepaald met welk team we dit gaan doen? Ik kan me voorstellen dat je ook enigszins naar het spelersmateriaal moet gaan kijken.

Binnenkort zou ik graag hebben dat iedereen de tactiek test, die zal ik uploaden. Iedereen heeft zijn eigen game, en post dan zijn bevindingen. De sterktes en zwaktes van het elftal. Moesten er bepaalde zaken vaak voorkomen, trachten we dat samen op te lossen en zo de tactiek constant te updaten!

Geplaatst

Binnenkort zou ik graag hebben dat iedereen de tactiek test, die zal ik uploaden. Iedereen heeft zijn eigen game, en post dan zijn bevindingen. De sterktes en zwaktes van het elftal. Moesten er bepaalde zaken vaak voorkomen, trachten we dat samen op te lossen en zo de tactiek constant te updaten!

Mss dan ook een beetje afspreken wie met welk een team speelt, zodanig dat niet de helft hem met het zelfde team test, en dat we ook bij alle soorten teams kunnen gaan testen, van lower league over middenmoot tot aan topteams.

Geplaatst

ik ben wel eens benieuwd hoe optie 4 uitpakt :)

Geplaatst

Vergeet niet het overzicht wat je in FM ziet qua tactiek altijd het verdedigende deel is. Veel mensen maken dan ook tijden het maken van tactieken fouten door dit niet in de gaten te houden. Een MR met als rol winger en taak support gaat dus op de positie komen van een vleugelaanvaller. Hierdoor krijg je dus "lopende mensen" en kun je dus bijvoorbeeld vanuit de omschakeling voetballen zoals Real Madrid dit doet. Zet je al een speler op de winger plaats neer, heb je dus veel minder die beweging/transitie. Succes hiermee!

Geplaatst
@r4vje jij zegt dus dat het beter is om de back naast de centrale verdedigers te zetten met een aanvallende rol en de wingers naast de centrale middenvelders bijvoorbeeld? Dus dan kijkend naar optie 4, zou je eigenlijk een 4-1-4-1 krijgen! En dan met de juiste rollen!
Geplaatst
[quote name='larrie']@r4vje jij zegt dus dat het beter is om de back naast de centrale verdedigers te zetten met een aanvallende rol en de wingers naast de centrale middenvelders bijvoorbeeld? Dus dan kijkend naar optie 4, zou je eigenlijk een 4-1-4-1 krijgen! En dan met de juiste rollen![/QUOTE] Ik geef aan dat je moet kijken naar het type voetbal dat je wil bereiken. Een vleugelaanvaller kun je dus op twee manier in een tactiek verwerken, via de AMR/AML positie of via de ML/MR positie waardoor er meer ruimte is voor acties omdat je vleugelaanvaller niet te dicht op de achterlijn staat.
Geplaatst
  • Auteur

Tussenstand:

[TABLE]

[TR]

[TD] optie 1, 3-2-2-3[/TD]

[TD]11,76%[/TD]

[TD]4 votes[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]- optie 2, 3-2-2-2-1[/TD]

[TD]32,35%[/TD]

[TD]11 votes[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]- optie 3, 2-3-2-3[/TD]

[TD]29,41%[/TD]

[TD]10 votes[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]- optie 4, 2-3-2-2-1[/TD]

[TD]38,24%[/TD]

[TD]13 votes[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Nog 2 dagen te gaan!

Geplaatst
@r4vje maar als het optie 4 word dan zouden de wingers (aml,amr) meer naar binnen moeten snijden om ruimte te geven voor de wingbacks die dan kunnen diepgaan richting de achterlijn.
Geplaatst
[quote name='larrie']@r4vje maar als het optie 4 word dan zouden de wingers (aml,amr) meer naar binnen moeten snijden om ruimte te geven voor de wingbacks die dan kunnen diepgaan richting de achterlijn.[/QUOTE] Dat gebeurt automatisch, test het maar eens. Maar goed ... tot zover mijn bijdrage hier. Succes ;)

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.