Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

De speelstijl is het totaalvoetbal Michels & Cruijff geworden. Nu komen we aan de volgende stap; hoe zie jij dit vertaald naar de formatie? Iedereen mag hier een voorstel doen, en dan pikken we er de beste uit via een poll.

Over de rollen discussiëren we later, het gaat nu puur over de veldbezetting. Ik kom later met mijn voorstel.

Geplaatst

Ik zou voor twee formaties gaan.thuis en voor mindere tegenstanders een 3-4-3. En voor uit en tegen betere tegenstanders 4-3-3.

Geplaatst

Vorig jaar kwam de 343 het best tot zijn recht door een soort 3511 neer te zetten. Met de juist rollen en instructies werd het qua bezetting namelijk een 343 even kijken hoe dat dit jaar uitpakt. 343 heeft in principe de voorkeur, kijkend naar de spelprincipes die je hanteert en het huidige voetbal.

Geplaatst
  • Auteur
[CENTER]@komodo25 @Mangata @Daniell @Jornski @N4z4reno @Unsung Hero @Vilhena @Duarte. @bas2204 @Marius @Nom de Guerre @misterhille @FM_Lesly @Karlo @Regis @Messidona @Bakkes12 @DeJarnoxD @Kyrill @GAE EAGLES @W8er @Elano @Patje! @WimJonk @vuurtjih ​​​​​​​Ik zou zo durven spelen (niet kijken naar de rollen): [IMG]https://i.gyazo.com/b7e20ea04b261dbc3ce4bda53391f86e.png[/IMG] Waarbij er een CV doorschuift naar het midden, en de buitenste CM's breder gaan staan. Wat denken jullie? Zet jullie ideeën erin, en dan kan ik een poll maken! Vind het jammer van de weinige respons na de vele antwoorden vorige keer![/CENTER]
Geplaatst

Respons heeft inderdaad met de kerst te maken, het is overal op het forum rustig :) Maar doe mij maar iets als het onderstaande, vind de 4-3-3 wel erg standaard en niet echt een formatie waarbij je veel vloeiendheid en positie overnames verwacht. Natuurlijk de libero om de inschuivende verdediger te vertegenwoordigen want op een andere manier krijg je dat amper voor elkaar óf je moet een verdediger met de PPM 'brings ball out of defence' hebben maar aangezien we niet allemaal hetzelfde spelersmateriaal tot onze beschikking hebben, lijkt het mij logisch een libero te gebruiken. Twee centrale middenvelders zodat die libero ook inderdaad de ruimte heeft omdat te doen, opkomende wing-backs op de flanken die de posities van de vleugelspelers innemen wanneer zij naar binnentrekken en de Valse9 om ruimte te maken voor die twee met heel wat creatieve vrijheid (á la Cruijff). Één vaste passer op het middenveld zoals Van Hanegem dat was met naast hem een speler die de gaatjes zoekt.

YDkOCiM.png

Geplaatst
  • Auteur
@Daniell , mooie inzending! Geloof het of niet, ik had eerst EXACT hetzelfde (rollen buiten beschouwing). Alleen wist ik dat jij met een libero ging komen :D
Geplaatst
[quote name='Rossini'']@Daniell , mooie inzending! Geloof het of niet, ik had eerst EXACT hetzelfde (rollen buiten beschouwing). Alleen wist ik dat jij met een libero ging komen :D[/QUOTE] Lol. Het is ook een ruwe schets, geen idee of het ook maar enigszins werkt zoals ik in gedachten heb. Ik ben niet zo goed met wingers maar het is toch wel het klassieke idee achter het totaalvoetbal van Michels, dat zag er volgens mij als zoiets uit. Tenminste, ik zou dit als startpunt nemen als ik dat zou willen nabootsen. :)
Geplaatst

ik ga er morgen ook even naar kijken.

Geplaatst

Zat zelf meer aan een diamond formatie te denken, aangezien ik die al eens eerder in een vorige versie van FM heb gebruikt toen ik een totaalvoetbaltactiek gedownload had. Zag er zo uit:

YAX0D5g.jpg

Geplaatst
@Daniell In principe ben ik het met je eens. Een AMC past sowieso niet in een formatie van totaalvoetbal ala Cruijff en Michels. De posities zijn ook niet zo heel belangrijk als de spelers elkaar maar overlappen. Als er een AMC zou staan dan loopt hij in de weg voor de spits die uitzakt of voor de wingers die naar binnen kunnen komen.
Geplaatst
@Daniell zat ook al in die richting te denken met een libero, maar vind dat er heel weinig libero's in het spel zitten. En bij de regens al helemaal geen gezien. Zou dan eerder naar 3 CV's gaan. @Rossini' 3 Spitsen, circuleren al redelijk wat van die tactieks op alle forums.
Geplaatst
[quote name='W8er']@Daniell zat ook al in die richting te denken met een libero, maar vind dat er heel weinig libero's in het spel zitten. En bij de regens al helemaal geen gezien. Zou dan eerder naar 3 CV's gaan. @Rossini' 3 Spitsen, circuleren al redelijk wat van die tactieks op alle forums.[/QUOTE] In plaats van een libero kan je ook voor een hangende middenvelder kiezen op 6, soort van omgekeerde libero. Is praktisch makkelijker lijkt me.
Geplaatst
  • Auteur

In plaats van een libero kan je ook voor een hangende middenvelder kiezen op 6, soort van omgekeerde libero. Is praktisch makkelijker lijkt me.

Dus een 2-3-2-3 in feite?

Geplaatst

Dus een 2-3-2-3 in feite?

90fcd489f70410fd868c6abf7917a7d1.png

Zoiets krijg je dan.

Ben je nu eigenlijk op de flanken niet erg kwetsbaar? Door de wingbacks zo hoog op te stellen?

Geplaatst

Dan zou ik gewoon voor een 4-1-2-2-1 gaan met de VR en VL op AVV(A). Als is dat niet echt de opvatting voor totaalvoetbal maar goed.

bewerkt door fm-helden

Geplaatst
  • Auteur

90fcd489f70410fd868c6abf7917a7d1.png

Zoiets krijg je dan.

Ben je nu eigenlijk op de flanken niet erg kwetsbaar? Door de wingbacks zo hoog op te stellen?

Dat had ik ook in gedachten.

& Redelijk kwetsbaar ja, maar daar zullen we wel iets op vinden ;)

Geplaatst
  • Auteur

Maar toch ben ik eigenlijk van mening dat de voorste drie op één lijn staan. Maar ik wil ze desnoods wel iets lager zetten. Dus voor mij krijg je dan 4 opties om het totaalvoetbal na te bootsen:

- optie 1, 3-2-2-3:

ee098848e20ffd8f3000ce1872b3e9fa.png

- optie 2, 3-2-2-2-1:

f1be864019f49bc2f11956c5cad999f7.png

- optie 3, 2-3-2-3:

f91684d9744a57c4f5b9bc253ff73f3f.png

- optie 4, 2-3-2-2-1:

0241d176edc667b49648fedd58381171.png

Ik vind optie 1 de coolste, maar mss wel de moeilijkste. En anders zou ik altijd voor optie 3 gaan. Dit lijkt me dan het meeste het totaalvoetbal te benaderen, en het ziet er fucking cool uit. Thoughts?

Geplaatst

Ik probeer hem nu op deze manier. Net 1 (oefen) wedstrijd gespeeld tegen Flamingo, stond te boek als betere tegenstander, 3-0 gewonnen.

eq4ayq.png

Stats van de wedstrijd

352iueg.png

Geplaatst

Optie 3.

Speel zelf ook met 2 man achterop en een hangende middenvelder. En op de flanken wissel ik af of op lijn of de backs iets hoger. Ook tegen 2 spitsen wissel ik wat, dan zet ik mijn hangende middenvelder centraal achterin en mijn backs hoger. Maar dan kan de hangende middenvelder eventueel ook als libero spelen.

En de spitsen kunnen eventueel ook allemaal als AMC spelen, dan ligt er veel ruimte voor hun om in te duiken. En is je middenveld bezet.

Geplaatst
  • Auteur
Oké jongens, ik sluit dit topic. Je kan [URL="https://forum.manutd.nl/forum/football-manager-2018/strategie%C3%ABnboek-ai/7682634-poll-formatie-mu-tactiek"]hier [/URL]stemmen op de opties! @komodo25 @Mangata @Daniell @Jornski @N4z4reno @Unsung Hero @Vilhena @Duarte. @bas2204 @Marius @Nom de Guerre @misterhille @FM_Lesly @Karlo @Regis @Messidona @Bakkes12 @DeJarnoxD @Kyrill @GAE EAGLES @W8er @Elano @Patje! @WimJonk @vuurtjih

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.