Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

Wat een zure nederlaag tegen Roda. 1 schot op goal en ze winnen, bizar! Voor de rest gaat het weer heerlijk!

Bah, wat een zure en nare manier om te verliezen van Roda. Belangrijker is dat je de tegenstander volledig van de mat speelt. Als het voetballend nergens op leek, was er meer reden tot zorgen. Tegen Willem II hebben de spelers direct karakter getoond.

Gepost (edited)

YO615b9.png

Een zeer korte stop in Chili. In december speelden wij nog voor de beker en de Copa Sudamerica. En in januari staan de spelers al weer klaar voor de voorbereiding voor het nieuwe seizoen. Het 1e seizoen waarvan ik vanaf het begin de scepter zwaai. En de maand waar ook de transfermarkt open gaat. En nu niet voor maar drie spelers. Kan alvast verklappen dat er aardig wat mutaties zijn opgetreden in de selectie. Ik had natuurlijk een mooi budget van ruim 22 miljoen toen ik begon en heb daarvan nog weinig uitgegeven dus kon ik de afgelopen maand al aan de slag. Ook krijgen wij weer een leuk bedrag binnen voor de wedstrijden op TV. En is het schema bekend voor de competitie.

RzaDkqn.png

8TfrHxp.png

oBf22VH.png

Niet het zwaarste programma om mee te starten in de competitie dus dat is wel fijn. Alhoewel het mij in principe niet uitmaakt wanneer je welke tegenstander dan ook treft. Ook spelen wij komende maand de Super Cup tegen Universidad Catolica. Dan gaan wij nu over naar de vertrokken spelers. 

sW1K40Y.png

Tien spelers vertrokken omdat het contract ten einde liep. Andres Vilches is de bekendste naam van deze 10. Aardige spits maar geen speler die ons in de toekomst echt beter maakt. Labrin en Vazquez waren spelers die vorig seizoen ook minuten maakten maar komen simpelweg gewoon te kort. Villanueva hoorde ook bij de A kern maar is nog minder dan Vazquez. De rest zijn overbodige spelers die ik gestald had in de U19 en dus nog minder dan minder zijn. 

dkPKziW.png

Van Morales en Toro lopen de contracten af na dit seizoen. Verkopen lukte niet maar de clubs nemen het volledige loon over plus een zakcentje per maand komt onze kant op. Beter dan ze te laten verpieteren op de tribune. Escobar heeft nog wel toekomst.  Alegria ook

9oFB8U4.png

Jorge Pena is een talentvolle doelman maar wel buitenlands. Een half miljoen is dan een mooi bedrag. Zal vermoedelijk gehaald zijn voor Jong Ajax. Mario Lopez was vorig seizoen een zekerheid achterin maar helaas mag ik maar 4 niet Chilenen opstellen. Franco is dan de betere CV van de twee niet Chilenen. Voor 1,3 miljoen vertrekt Lopez naar China. Alexis Messidoro was ook basisspeler vorig seizoen als nummer 10. Goede speler die ik graag had behouden maar aangezien hij geen Chileen is en het bedrag bijna niet te weigeren was besloot ik hem te verkopen aan Braga, Kevin Medel kwam niet in aanmerking voor het eerste elftal en vertrok naar onze competitiegenoot. Veel spelers die vertrokken zijn. Dus ook veel spelers die gekomen zijn? Jazeker. Ik heb lekker los kunnen gaan en dat hebben de clubs gemerkt ook. Op bepaalde posities moest echt versterkingen komen. En met sommige spelers heb ik gokjes genomen. Op 2 posities ben ik misschien doorgeslagen maar dan hadden wij het laatste half jaar niet eens een normale back up. 

Als eerste presenteer ik drie spelers die gehaald zijn voor het U19 elftal. Alan Soto is een jonge doelman die nog geen contract had bij Santiago Wanderers. Jose Sanchez is een jonge centrale verdediger die voor ruim 200 duizend wordt overgenomen van Audax Italiano. Martin Aguilera is een aanvallende winger en koste ons 160k. Dan over naar de rest van de versterkingen. En de eerste is er 1 die jullie nog wel zouden kennen.

Hoewel ik al twee prima doelmannen had merkte ik wel dat ze zeker in belangrijke wedstrijden nog wel eens foutjes maakten. Daarom besloot ik voor 700 duizend Andreas Linde van mijn oude werkgever MTK te halen. 

Spoiler

mYrQqTr.png

Centraal achterin moest er ook wat gebeuren maar daar was het een stuk lastiger. Gelukkig kwam er nog wel een speler terug van verhuur en die kan prima naast Franco spelen. Andres Robles sluit dus weer aan bij de 1e selectie. Als backup haalde ik twee jonge spelers die hopelijk kunnen doorgroeien. In de competitie kunnen ze in ieder geval al wel mee komen. Christian Rios speelde afgelopen seizoen al 27 wedstrijden op het hoogste niveau voor Santiago Wanderers. Deze 19 jarige komt voor 325K over. Francisco Rodriquez was 25000 euro goedkoper. Deze 20 jarige centrale verdediger komt over van Union Espanola.

Ook voor de linksachter moest ik opzoek naar een nieuwe speler. Mena is niet meer de jongste. Bij de supporters van Santiago Wanderers kunnen ze mij wel schieten nu denk ik. Want daar liep een talentvolle back rond. Fabian Rebolledo komt voor 525k over. Dan de positie waar echt spelers nodig waren aangezien Suazo en Marquez het niet alleen kunnen. Centrale middenvelders dus.

Leroy Fer kon ik in de zomer transfervrij halen en nadat hij getekend had kon ik hem al in januari halen voor maar 63k. Als back up gehaald en kan hopelijk door zijn ervaring nog nuttig zijn. Fer speelde bij Getafe. Pedro Sanchez is meer aan AMC maar volgens een scout was hij prima om te trainen naar MC. Een belletje naar @Rossi gaf het zelfde antwoord. Aangezien hij einde contract was bij Everton de Vina besloot ik de gok maar te nemen. Al zou hij ook niet meer dan een backup zijn. Een speler waar wel veel van verwacht wordt is de pas 20 jarige Rodrigo Prieto. En voor maar 375k zeg ik dan geen nee. Komt over van Corbeloa. Het meeste geld voor deze positie ging naar een speler van O'Higgins. Voor 1,1 miljoen komt Yerko Leiva naar ons toe. 

Spoiler

ycorTFi.png

Veel geld maar wel multi inzetbaar. Daarbij ging Medel voor 375k naar hun toe en Leiva is zeker 4 klassen beter. 

Op de rechterflank als aanvallende middenvelder heb ik natuurlijk Fernandez die in topvorm was. Maar met Millan als enigste back-up kon daar zeker een speler bij komen. Uiteindelijk kwam ik in Brazilië een Chileen van 31 tegen die wel weer terug wou komen. Kan op beide flanken en AMC spelen en koste ons 750k. Is ook nog eens 42voudig international. Leonardo Valencia is zijn naam. 

Spoiler

ElqcdSj.png

Nu de rechterflank voorzien is moest er ook nog concurrentie komen voor Delgado op de linkerzijde. Hoewel Valencia daar ook kan spelen natuurlijk. Maar ik heb graag de posities dubbel bezet. Hiervoor visten wij een Chileen op in Polen. Felipe Villagran is 25 jaar oud en komt voor 875 duizend over van Lech Poznan. Messidoro was onze enigste echte nummer 10 afgelopen seizoen en die is verkocht. Als eerste werd een speler van Audax Italiano aangeraden door onze scouts. Nu hij eenmaal bij ons speelt kan het ook zijn dat hij minder lijkt door de latere aanwinsten. Op dit moment hoeft Bryan Fiqueroa niet op veel speeltijd te rekenen. Gelukkig koste hij dan ook maar 250K. De plaatst in de basis gaat tussen twee spelers die beide uit de eigen jeugd komen en nu weer terug keren op het oude nest. Waarbij ik ook nog bezig ben om de laatste om te trainen naar een centrale middenvelder zodat beide kunnen starten in de basis. Als 1e komt Bryan Rabello terug. Met 28 jaar neemt hij ook een pak ervaring mee. Komt over voor 2,1 miljoen uit Mexico waar hij speelde voor Pumas. Kan ook op meerdere posities uit de voeten indien nodig. 

Spoiler

fSG01gy.png

Met vooral de tweede speler ben ik erg blij en hoewel ik voorzien was op alle posities kon ik deze echt niet laten lopen. Voor 2,1 miljoen verkocht aan Sporting Portugal. Daar niet geslaagd en komt nu voor 2,5 miljoen weer terug. Nog altijd maar 22 jaar en voor ons gewoon een absolute topspelers. Branco Provoste is de naam. 

Spoiler

6OoXzF5.png

Tot slot kwam er ook nog een nieuwe spits. Op papier lijkt hij nummer 1 te moeten worden maar dat leek Vilches ook te zijn afgelopen seizoen. In ieder geval kon ik deze spits gratis overnemen aangezien zijn contract in Nigeria was afgelopen. Cyril Idemokon is 27 jaar en speelde voor Enugu Rangers. 

MnvayFD.png

Veel nieuwe spelers dus en aangezien begin februari al de supercup op het programma stond was er niet gek veel tijd voor oefenwedstrijden. Toch speelden wij er vijf. met als bekendste tegenstanders Ajax en Spartak Moskou. Van Ajax wisten wij knap te winnen terwijl tegen Spartak met een gelukje gelijk wisten te spelen. 

6feV3cI.png

De overige wedstrijden lijken niet zo goed te zijn gegaan. Echter speel ik oefenwedstrijden altijd met twee verschillende elftallen. Dus de eerste 45 minuten de basis en tweede helft de reserves als voorbeeld. Hierdoor kwam Deportes nog dichtbij en wist Los Andes nog te winnen in de tweede helft. Tegen Deportes Antofagasta speelden wij zelfs met een U19 en de reserves. Ik maak mij dus niet echt druk om de uitslagen.  Zeker niet omdat alle goede spelers onder de 20 ook nog eens bij de nationale ploeg U20 zaten. Fitheid staat op 1. Tot slot is er ook nog de loting geweest voor de Copa Bridgestone Libertadores. 

Z1yC03E.png

San Lorenzo is hier natuurlijk de favoriet. Met Bolivar uit Bolivia en Deportivo Anzoategui uit Venezuela liggen er zeker mogelijkheden om door te gaan naar de volgende ronde. Al mogen wij Bolivar niet onderschatten want die wist de ploeg van @Titan het knap lastig te maken en zijn ploeg wist de Sudamerica te winnen. Moeten dus oppassen voor onderschatting. Komende maand gaat het weer voor het echt beginnen en kijk er al weer naar uit. Heb de ploeg heerlijk kunnen versterken dus vooral benieuwd wat wij in de Copa kunnen laten zien.

@Marius Ik zag die nederlaag ook echt niet aankomen. Maar zoals jij zegt gelukkig kunnen wij een nederlaag permiteren.

@Vis Inderdaad mogen niet klagen hoewel ik wel gewoon baal van dit soort nederlagen

@ElMarcos Druk maak ik er mij ook niet om het gat is groot genoeg. En gelukkig was het spel ( op afwerken na ) gewoon meer dan prima. Toch was het wel een koude douche na de goede voorbereiding in de winter

@delichris Inderdaad voor hun wel drie belangrijke punten. Gelukkig daarna wel hersteld.

@ElPrincipito Vooral als je ziet dat het enigste schot een penalty was notabene. Maar goed het zet ons wel terug op aarde.

@Titan Zeg dat wel. Zoals je zegt het spel was wel meer dan prima dus dat scheelt een slok op een borrel. Hopelijk was het een incident

@D.J. Thanks

@petervoetbal @germandutch @spaansetukker @Mordurette @Rossi

Edited by komodo25

De transfers zien er goed uit. Je hebt ook goede vriendschappelijke wedstrijden gespeeld.

Wel wat veranderingen doorgevoerd maar moeilijk om nu al conclusies te trekken uit de voorbereiding.

Het was een drukke voorbereiding qua inkomende en uitgaande transfers, maar ik heb het idee dat je prima aankopen hebt gedaan. 

Bolívar moet je niet onderschatten, maar ik vermoed dat het niveauverschil nu wel zichtbaar wordt! Je bent behoorlijk actief geweest op de transfermarkt, met een aantal mooie deals. Ik zie het nog niet zo zitten in die Nigeriaan, maar wie weet kan hij iedereen verrassen.

vWRtW4u.png

Februari splitten wij in tweeën. In deze update het slot van de transfermarkt en de voorstelling van het team. Plus nog wat oefenwedstrijden. In de volgende update komt het echte werk dan aan de beurt. Het was een relatief rustige periode tot aan het einde van de transferperiode die sloot halverwege de maand. Bij ons kwam er nog 1 speler bij. 

Fabian Lagos is een 19 jarige Chileen die het liefst als verdedigende middenvelder speelt. Voor deze positie had ik nog niet echt een speler die dat goed kan. Vaak zullen wij niet spelen met een echte VM maar het is wel makkelijk om zo'n speler in het team te hebben. Voor 500K komt hij over van onze concurrent Universidad Catolica.  Fabian kan eventueel ook als MC spelen.

Spoiler

UtlkFDN.png

Er vertrokken ook nog wat spelers.

akUKmNb.png

De eerste vier zijn jonge jongens die op deze manier nog wat ervaring op kunnen doen. Of ze ooit in aanmerking komen voor het eerste van Colo Colo betwijfel ik. Speler van het jaar Sagal is ook vertrokken. Speelde voor mijn komst een belangrijke rol maar onder mij kwam hij steeds minder aan spelen toe. Goede speler absoluut maar wel een echte linkermiddenvelder en die gebruik ik niet. Als back up voor Delgado speelde hij nog wel eens als AML maar ook daar heb ik nu voldoende keus. Een bod van 3,2 miljoen euro en dat zijn veel roebels laat ik dan ook niet lopen. Succes in Rusland. Dan de spelersvoorstelling die het dit seizoen moeten gaan doen. Te beginnen met de doelmannen

Pn04H6l.png

Quiroz nam het vorig seizoen dus over van aankoop Robles. Quiroz is ook de meest getalenteerde van deze twee. Echter maken deze twee nog wel eens foutje. Hierdoor heb ik dus gekozen om de ervaren Linde over te nemen van mijn oude club. Om zijn ontwikkeling niet te remmen zal ik Quiroz voldoende minuten geven tegen kleinere ploegen. Ook door zijn U20 status.

A3x7Kfg.png

Zuniga is een prima speler maar heeft de pech dat Duran gewoon beter is. Duran is een spelen die vorig seizoen de kans heb gegeven door zijn U20 status en die kans greep hij met beide handen aan. Zuniga is een fijne back up. Ondertussen ontwikkeld Ortega zich ook behoorlijk als vind ik die persoon wel minder dan de overige twee spelers. 

fgQ6xuO.png

Franco is hier de groote man centraal achterin. Robles zal hem vaak assisteren. Rios en Rodriquez zijn de twee namen om in de gaten te houden. Deze kunnen zich ontwikkelen tot toppers hier in Chili. Zoals jullie ook kunnen zien is Escobar weer terug van verhuur. Het feit dat hij ook als linksback kan spelen zorgt er voor dat het prima back up is. Farias zal niet veel spelen gok ik.

ZrriY5Z.png

Mena gaat zijn laatste jaar in. Op dit moment nog gewoon onze beste linksback. Rebolledo kan dit gaan worden en ook Ortega kan hier aardig uit de voeten. Ik zit er dus aan te denken om Ortega om te trainen naar linksback, Dan heb ik daar twee prima jonge spelers en op rechts zit ik met Duran en Zuniga ook prima. Escobar is dus terug gehaald als back up zeker nu twee spelers interlands spelen.

oQYjtMB.png

Het centrale duo van vorig seizoen is nu ook gewoon eerste keus ondanks alle transfers. Suazo en Marquez is gewoon een heerlijk duo. Door zijn transfersom zal Leiva ook wel genoeg minuten krijgen. Fer is een prima back up. Lagos zal vooral spelen als wij met de punt naar achter spelen. En Prieto moet hopen op een blessuregolf. Correa heeft zeker talent maar voor basis komt hij nu echt te kort. Misschien in de zomer verhuren voor zijn ontwikkeling.

ljXH2si.png

Fernandez is hier gewoon de eerste keus als AMR. Valencia is een goede back up en zou ook best samen in de basis kunnen starten als AML. Millan is puur nog dankzij zijn naam. Zal echter niet al te veel speeltijd krijgen

qdlKLXe.png

Provoste of Rabello dat zal elke keer een lastige keus worden. Beide zijn erg goed en doen weinig voor elkaar onder. Vorm zal belangrijk worden en rouleren het toverwoord. De overige twee lijken nu al weinig kans op minuten te gaan krijgen.

YLxkqln.png

Drie spelers die niet veel voor elkaar onder doen. Delgado heeft het geluk dat hij vorig seizoen goed presteerde. Villagran is gehaald als zijn back up en is weer een stuk jonger. Hierdoor mocht Sagal dus vertrekken. Valencia is in eerste instantie gehaald voor de back up positie op de andere flank. Luxe problemen dus

AGuRn0E.png

Ook bij de spitsen een luxe probleem. Zeker omdat ik meestal maar met 1 spits speel. In de wedstrijd wel een een middenvelder opoffer voor een tweede spits. Vega doet niet meer mee en mag vertrekken. Reyes greep zijn kans afgelopen seizoen maar zowel qua stats als beoordeling is hij niet de speler die ons echt verder zou kunnen brengen. Of laat ik het zo zeggen een speler die het team moet gaan dragen. Gonzalez is een speler die dit in de toekomst wel moet kunnen doen maar heeft nog geen vlieguren gemaakt. Melo is ook een groot talent maar pas 17 jaar. Om zeker te zijn van een speler die er meteen staat kwam Idemokon dus. Niet elke supporter was hier blij mee maar ik denk dat hij belangrijk kan zijn voor het team. Ondertussen kan Melo en Gonzalez dan rustig gebracht geworden. Reyes moet het maar laten zien dat ik fout zit met Idemokon. Tot slot speelden wij ook nog twee oefenwedstrijden

Y1BRz7H.png

Niet de meest overtuigende prestaties maar aangezien er 22 spelers speelden in 90 minuten ben ik wel tevreden. Spelers zijn fit en ingespeeld op de tactiek. Nu moeten ze er gaan staan als het om het echie gaat. 

@delichris Ben zeker tevreden over de transfers. Zijn in mijn ogen echt sterker geworden. De oefenwedstrijden waren redelijk. Alleen de wedstrijden tegen de Europese teams waren echt goed

@ElPrincipito Moest ook wel want behalve de basis was er niet veel om op terug te vallen. Zijn denk ik wel echt sterker geworden dan vorig seizoen. Nu is het aan hun om het te laten zien

@Marius Hopelijk helpt deze voorstelling om te laten zien dat het niet voor niets was. Zeker in de breedte zijn we nu echt een stuk sterker. Voorbereiding zegt mij niet zo veel. Fit worden is daar mijn insteek

@ElMarcos Dat denk ik ook. Is niet al te gemakkelijk omdat ik maar weinig buitenlanders mag hebben. Genoeg spelers die willen komen maar echte Chileense toppers zijn schaars, Heeft ook wel weer zijn charme

@Titan Op papier moeten wij hier gewoon tweede worden. Maar goed Bolivia en Venezuela zijn niet speelbaar dus weinig info over die elftallen. Onderschatten zal ik ze zeker niet doen. Ik hoop dat die Nigeriaan een beetje mijn nieuwe Pulkrab gaat worden. 

@Vis @D.J. @petervoetbal @spaansetukker @germandutch @Mordurette @Rossi @Hayder

De kern lijkt in ieder geval kwalitatief genoeg, met ook nog het nodige potentieel richting de toekomst.

Je zit ruim in de spelers, waardoor je veel opties hebt om keuzes te maken gedurende het seizoen, of om een geblesseerde speler op te vangen.

Leuke spelers gehaald en lekker verkocht. Je hebt een sterke selectie.

Je hebt ook voor dit seizoen weer een hele sterke selectie samen gesteld. Zeer knap gedaan! 

zJSkx3O.png

Nu de transfermarkt ten einde is kunnen wij ons gaan richten op wat echt belangrijk is de wedstrijden.

In februari speelden wij als seizoensopening de Chileense Supercup en drie competitie wedstrijden. In de supercup was Universidad Catolica de tegenstander en in de competitie namen wij het op tegen Corbeloa Calama, Santiago Wanderers en promovendus Deportes La Serena. Ook krijgt het jeugdcomplex weer een facelift. Qua seizoenskaarten is er een lichte stijging. Onze U19 deed nog mee aan een Italiaans toernooi en daarin hebben zij het aardig gedaan. 

DtyjHjn.png

PsE5UCd.png

Er stond dus aardig wat op het spel in de eerste officiële wedstrijd van het seizoen. Echter kwam de neutrale supporter bedrogen uit want er was maar 1 ploeg die echt deed voetballen en dat waren wij. Na twintig minuten pakten wij de leiding door Provoste die goed diep werd gestuurd door Idemokon. Vlak voor rust maakte Fernandez er 2-0 van op aangeven van Rabello. In de slotfase liet Idemokon zien dat de kritiek die er bij sommigen waren onterecht was door twee keer te scoren. Beide voorzetten kwamen van Fernandez. 

UPljcYb.png

GU4jUK0.png

De competitie werd geopend met een uitwedstrijd tegen Corbeloa Calama. Wij misten aardig wat spelers door Interlands en daar nam de thuisclub gebruik van zeker in de eerste helft. In de 27e minuut was het dan ook de thuisclub die de score opende. Pas in de 69e minuut komen wij langszij. Een corner van Rabello wordt verlengd door Melo en het is Delgado die het laatste zetje geeft. Ondertussen zijn wij wel de ploeg die voor de drie punten wil gaan en tien minuten voor tijd komen wij dan ook op voorsprong. Rabello ziet Marquez het gat inlopen en zijn pass is haarfijn op maat. Vlak voor tijd is het Fernandez die scoort op aangeven van wederom Rabello. Vier spelers maakten hun debuut deze wedstrijd. 

qhuXPKQ.png

Een goede competitie start zie je graag verlengd worden. Al is de tegenstander wel een club die je inmiddels tot de grootmachten van Chili mag benoemen. Santiago Wanderers kwam dan ook al snel op 0-1 door een strafschop. De veroorzaker van deze strafschop  zorgde in de 21e minuut voor de 1-1. Franco weet de bal uit de kluts het laatste zetje te geven. Elf minuten voor rust zet Provoste ons op voorsprong door een vrije trap van 23 meter heerlijk binnen te schieten. Geheel tegen de verhouding in weet Poblete er vlak voor rust 2-2 van te maken. Ook na de thee zijn wij veel beter. Halverwege de tweede helft pakken wij dan opnieuw de voorsprong. Een schot van Provoste wordt nog half gered, de rebound is voor Villagran en die is wel trefzeker met wat na afloop de winnende blijkt te zijn. Twee spelers maakten hun debuut deze wedstrijd. 

qq0jhuT.png

De laatste wedstrijd is een uitwedstrijd tegen een promovendus waar wij het in de voorbereiding nog lastig tegen hadden. Echter speelden wij daar een helft met de reserves en dat was deze middag niet het geval. Al voor rust was de wedstrijd beslist en stond de eindstand al op het bord. Twee spelers maakten hun debuut nadat zij eindelijk zijn teruggekeerd van de nationale jeugdploeg.  

rkjHXM6.png

64WkmWI.png

OkR66ec.png

De start is dus prima. Met Santiago Wanderers en Catolica hebben wij al twee goede tegenstanders gehad. Onderin heeft de promovendus het zwaar en ook de tweede promovendus heeft het niet makkelijk. Komende maand beginnen wij met een uitwedstrijd tegen Temuco. 

@Marius Ik ben zeer tevreden over de selectie die er nu staat.

@Titan Op sommige posities iets te veel. Maar wel spelers die er kunnen staan en dat was afgelopen seizoen niet het geval. 

@delichris Ik ben zeer tevreden over de selectie

@ElPrincipito Dat denk ik ook

@ElMarcos Mocht eindelijk echt los gaan en heb mij nog aardig ingehouden qua bedragen. Is veel mogelijk hier al zijn er wel beperkingen qua buitenlanders.

@Vis @petervoetbal @D.J. @spaansetukker @Mordurette @germandutch @Rossi @Hayder

Altijd fijn als je met een prijs kan beginnen. De start van het seizoen is erg goed hoor.

Perfecte start van het seizoen. Beter kan je niet wensen in ieder geval.

Inderdaad een sterke start, met een stevige overwinning op Universidad als een vroeg hoogtepunt van het seizoen!

Gepost (edited)

WdVo7Sl.jpg

Februari een relatief korte maand maar wel een belangrijke maand. Onze herstart was niet goed in januari met de nederlaag tegen Roda. Deze maand mogen wij het laten zien tegen AZ , NEC , Utrecht en PEC Zwolle. Niet direct de allermakkelijkste tegenstanders. En tussen Utrecht en PEC zit dan ook nog eens de uitwedstrijd tegen Barcelona voor de Champions League in. Ook vertrokken er nog een aantal spelers. Zelf konden wij niet meer halen. Meeste spelers gaan op huurbasis spelen maar 1 speler vertrok definitief.

hE3H9hG.png

EnNbGQp.png

Buzek en Soto hebben nog wel de potentie om eventueel voor het eerste uit te komen. Zij mogen nu vlieguren maken. Voor de andere twee is het waarschijnlijk minuten maken om zich te laten zien aan andere clubs, Tadic is dus definitief vertrokken en hoewel het nog niet eens zo slecht ging besloot ik hem toch te verkopen. Van de negen wedstrijden zaten wel een aantal invalbeurten bij. Maar aangezien Tadic de enige speler was die boven mijn eigen budget zat en dan relatief weinig speelt is hij te duur voor de bank of tribune. Op zowel de AMR als AMC heb ik gewoon betere opties. Gun Tadic nog een mooi avontuur is de VS.

Goed dan de wedstrijden. Meteen een topper op het programma met de wedstrijd tegen AZ. AZ weet dat er wat twijfel in de ploeg zit en begint zeer brutaal en al in de 4e minuut komen de bezoekers op voorsprong. Marko Jankovic schiet de bal beheerst binnen. Binnen het kwartier staan wij echter weer gelijk. Kouyo straft een fout achterin direct af met een bekeken schot in de lange hoek.Lang leek dat ook de einduitslag te worden maar invaller Morgan die de ingevallen de Jong had vervangen dacht hier anders over. Diep in blessuretijd maakte Morgan de 2-1 na een goede actie van Kouyo. Minpunt aan de wedstrijd is de blessure voor de jonge de Jong die zo'n 4 a 5 weken aan de kant moet staan.

HEKYsSi.png

Uit tegen NEC waren wij veel en veel sterker met net als vorige maand tegen RODA wou de bal er maar niet in. Twee maal stond de paal in de weg en kwamen zelfs 3 maal 1 op 1 met de keeper. Tja als je dan niet scoort win je ook niet. Gelukkig gaven wij dit maal geen strafschop weg en eindigde de wedstrijd dus met de brilstand. Kunnen wij tegen Utrecht dan wel scoren?Jazeker kunnen wij dat. En hoewel de uitslag anders doet vermoeden speelde Utrecht heel leuk mee. Echter waren wij vandaag wel zeer effectief. Na een kwartier spelen opende Rollheiser de score op aangeven van Kouyo. Die dus zowel qua assists als goals erg belangrijk is. Twee minuten later stoomt Falenga op aan de rechterkant en zijn voorzet wordt goed binnen geschoten door Cabellero. In de 36e minuut mogen wij een hoekschop nemen maar deze wordt weggewerkt. Vavro pikt de bal op en gooit hem weer de 16 in waar Rollheiser de bal kan binnen koppen.3-0. Vlak voor rust krijgen wij een vrije trap. Rollheiser neemt hem en Santiago kopt door richting Dvorak en die wordt naar beneden getrokken. Strafschop!! Rollheiser schiet de bal echter richting Heerenveen. In de twee helft gebeurd en niet veel meer op de 4-0 na van Kouyo. 

NNBx1H1.png

Hoe het uitduel bij Barca was lezen jullie zo. Eerst nog de laatste wedstrijd van de maand tegen Zwolle. Zwolle had deze middag weinig in te brengen. Al na vijf minuyten was het 1-0 door Rollheiser die weer scoorde op aangeven van Kouyo. Diezelfde Kouyo zorgt in een paar minuten tijd dat de stand van 1-0 naar 3-0 gaat. Beide voorzetten kwamen van de linkerflank. Eerst door Caballero en daarna door onze linksback vanmiddag Mesika.  Vlak na rust maakt Zwolle er nog 3-1 van maar even later maakt Kouyo aan de dromen van Zwolle een einde door er 4-1 van te maken. Eerst lag de keeper nog dwars maar in de rebound was het raak.

82lAGSK.png

lszkvRO.png

fCn5FTd.png

Met nog negen wedstrijden mogen wij dit nooit meer weggeven natuurlijk. Eindhoven nog altijd de verrassing dit seizoen in positief opzicht. Het falen van de oude top 3 blijft opmerkelijk. Onderin is het een strijd van de clubs uit het oosten des lands. Alleen Heracles lijkt niet aan degradatie te hoeven te denken. 

De wedstrijd van de maand was natuurlijk die in Barcelona tegen de plaatselijke voetbalclub daar. Eerder op de dag had onze U19 goede zaken gedaan door zich te plaatsen voor de volgende ronde van de Youth League. Hoewel Barca een wat minder seizoen heeft ( ook in de CL liep het nog niet lekker ) is en blijft het een wereldelftal. Ik besloot dus om de AMC te verruilen voor een VMC. Vooral in het begin twijfelde ik of dit wel de goede keus was want het was even eenrichtingsverkeer naar Plizzari. Met vier grote kansen hadden ze op 1-0 moeten staan maar Plizzari stond keer op keer in de weg. In de 18e minuut kregen wij echter Nou Camp stil door tegen de verhouding in op 0-1 te komen. Santiago zag de looplijn van Cabellero en die blijft wel koel. Langzaam kwamen wij weer in het spel voor. Meteen na de rust was het Malcolm die de bordjes weer in evenwicht bracht maar deed dat in buitenspel positie. Oud Groningen speler Suarez maakte dan wel de gelijkmaker in de 64e minuut. Twee minuten later had Santiago echter een geweldige no look pass en Kouyo weet deze kans te verzilveren. Wederom staan wij op voorsprong. Lang lijken wij de overwinning mee te nemen maar vlak voor tijd maakt Toliso er 2-2 van. Wij krijgen de bal niet goed kwijt en in de kluts weet Toliso dan Plizzari te verrassen. Wij lijken nu ook de kluts kwijt te zijn. Verliezen de bal dood eenvoudig terwijl de meeste spelers als een kip zonder kop naar voren aan het rennen is ( oeps verkeerd ingesteld ) Suarez weet hier wel raad mee en plaatst de bal in de verre hoek. Op zich is 3-2 ook nog niet zo verkeerd maar als je zo dicht bij bent is het wel zuur om zonder resultaat te staan. Diep in blessuretijd gooit Rollheiser nog eens de bal in de 16 en Mata maakt hands. Strafschop!! Wie gaat er achter de bal staan... Oud Barca speler Rakitic die dus als VMC mocht spelen. Ondanks een hels fluitconcert blijft hij rustig en maakt zijn 1e treffer in het groen en wit in zijn oude stadion. In de return missen wij wel twee belangrijke spelers

DMmSSlL.png

Tot slot hebben wij ook een nieuwe satellietclub weten te vinden

WN9ilnD.png

P.S Momenteel heb ik niet veel tijd voor deze game. Meeste tijd zit in mijn andere novelle. Volgende update kan dus even duren. Heb binnenkort wel wat meer vrije tijd dus hoop dan deze game ook weer meer te spelen

@delichris De eerste klap is een daalder waard. De start is zeker prima

@Marius Inderdaar mogen absoluut niet klagen

@Titan Dat was een heerlijk begin inderdaad

@ElMarcos Inderdaad mogen niet mopperen

@ElPrincipito Dat geeft zeker vertrouwen deze start

@Vis Thanks

@petervoetbal @spaansetukker @D.J. @Mordurette @germandutch @Rossi @Hayder

Edited by komodo25

Lekker bezig weer! 

Mooi om Tadic weer in het juiste shirt gezien te hebben. 

Fantastisch resultaat uit bij Barcelona zeg!

Goede uitslagen neergezet in de competitie en wat een gat zeg. In de CL een mooie 3-3 gespeeld.