Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

Een leerzame overwinning en een leerzaam gelijkspel. Jij ook fijne Paasdagen en in Limburg is ook vast wel natuur.

Benschop is en blijft een held. Als je hem ziet lopen verwacht je er amper wat van op het veld, maar zodra het spel begonnen is... Ouwe zwoeger. Eveneens prettige paasdagen, geniet ervan!

@delichris klopt maar veel is al dicht. Mijn ouderlijke huis staat midden in een bos. Daarbij een groot grasveld zodat ik ook lekker balletje kan trappen met de zoon. 

YYUKIYc.png

Voor Italië stond er in november weer een wedstrijd op het programma die verder gaat dan gewone rivaliteit. Nederland komt namelijk op bezoek in Napels. Mede op mijn verzoek werd de wedstrijd in Napels gespeeld. De fans daar zijn toch wat fanatieker dan in bijvoorbeeld Milaan. Daarbij is het San Paolo gewoon 1 van de grootste stadions van Italië. In de landelijke media wordt het mij nog altijd kwalijk genomen dat ik destijds niet voor Oranje heb gekozen. Maar om eerlijk te zijn ik heb nooit veel gehad met Oranje. Al gun ik mijn vaderland zeker nog wel een grote prijs maar niet wanneer ik ook die prijs kan winnen. Verder spelen wij ook nog tegen in en tegen Rusland. Beide wedstrijden zijn dus voor de Nations League. Grote vraag was natuurlijk of onze jongste doelpunten maker wederom bij de selectie zou zitten.

LkRuOAp.png

Het antwoord is nee. Beide wedstrijden zijn te belangrijk en dan kies ik voor nu toch voor de kwaliteit ( Kean ) en ervaring ( Insigne ) In minder belangrijke wedstrijden zal ik hem zeker wel weer gaan oproepen. Verder zijn het vooral de gebruikelijke namen. Maar dit zijn ook twee wedstrijden waarbij ik niet te veel wil gaan goochelen. De kritiek viel deze keer dan ook mee alleen dat ik de jongere Dossena heb opgeroepen in plaats van oud gediende Bonucci. Zo iets heet door selecteren beste vrienden van de media. In Napels kwamen de volgende 22 spelers het veld op. Helaas geen uitverkocht huis, zo'n kleine 43000 man waren aanwezig.

xYn4WHJ.jpg

Ik besloot de aanval te kiezen en daarmee het stigma dat Italianen alleen maar kunnen verdedigen naar het rijk der fabelen te wijzen. Nederland toch met een enigszins verrassende opstelling. Depay en de Ligt op de bank bijvoorbeeld. Vanaf het begin waren wij de baas op het veld maar zeker de eerste helft wisten wij dat niet uit te drukken op het scorebord. Toch pakken wij in de 35e minuut de voorsprong. Een hoekschop van Verratti wordt door Kean verlengt en Rugani kan binnen koppen. Toch gaat Nederland als morele winnaar de thee opzoeken wanneer hun tegen de verhouding in in de blessuretijd van de 1e helft op 1-1 komen door Zirkzee. Boadu gaf een zeer goede voorzet. Ook na rust zijn wij het die het spel maken en binnen tien minuten komen wij wederom op voorsprong. Het is Pellegri die goed voor zijn man komt en binnen tikt de voorzet van Kean was keurig op maat. Twaalf minuten later is het wederom raak. Chiesa maakt een goede actie en geeft de bal snel voor. Daar had de verdediging niet ongerekend en dus kan Pellegri zijn 2e van de avond binnen tikken. In de 86e minuut moeten wij nog met 10 man verder wanneer Caldara met een blessure uitvalt. Ook met een man minder kunnen wij nog scoren en Chiesa kopt in de blessure tijd raak na een voorzet van Kean.

4DcdbiD.png

BqzQyR6.png

4-1 tegen Nederland dat is wel een uitslag die er staat. Volgens VI bleek later dat ik dan toch wel de juiste keus had gemaakt. Helemaal tevreden ben ik niet want Caldara bleek zwaarder geblesseerd te zijn dan gehoopt. Ebrima Baba een speler uit de jeugdopleiding van de oude dame neemt zijn plaats in. Bonucci is history.  Na deze wedstrijd was de media in Nederland helemaal in paniek. Wij stonden bovenaan met maximaal aantal punten en Nederland en Rusland hadden er beide 3. Nederland had wel het betere onderlinge resultaat tegen de Russen maar wat als ik het Nederland niet zou gunnen... Toen de opstelling bekend was, was het hek helemaal van de dam. Zelfs de term NSB'er viel vaak op vooral social media. 

eIndmdF.jpg

Niet de sterkste 11 ( fitheid was bij sommige niet optimaal ) Maar op de back posities na en misschien de AML en 10 na stond er toch gewoon een basisteam. En Insigne en Lo Faso zijn ook geen koekebakkers. Maar waarom zou ik spelers en coaches tegen mij krijgen wanneer sommige spelers niet 100% fit zijn voor een wedstrijd die voor ons nergens meer over gaat. Daarbij roep ik gewoon de 23 sterkste spelers van Italië op. Tenminste op dat moment. Het is niet dat ik aantreed met de nationale 11 van San Marino..... Nederlandse media en niet Groningen supporters waren dus vooral bang dat ik bewust de wedstrijd zou laten lopen zodat Nederland zou degraderen uit de A divisie van de Nations League. Speelde die gedachte in mijn hoofd? 

WW5o1zj.png

Al binnen de minuut was het antwoord er. NEE!!! Ik ga nooit een wedstrijd in met het idee om opzettelijk punten te laten liggen. Interesseert mij niet tegen wie ik speel of wie ik er een plezier mee kan doen. Ik wil gewoon winnen! In de 8e minuut maakte de Russen er nog wel 1-1 van maar daarna was het Italië wat oppermachtig was en verdiend de drie punten mee nam naar huis, Twee spelers mochten hun debuut maken deze wedstrijd. 

Os5T36w.png

Ongeslagen zijn wij de poule doorgekomen. Nederland red het dus op onderling resultaat en de Russen gaan het een niveau lager proberen. Portugal blijft verrassend Duitsland voor. En Belgie blijft Frankrijk voor. Op het tweede niveau gaan Oekraïne , Zweden , Roemenië en Spanje het weer proberen op het hoogste niveau, Verder weinig schokkend op dat niveau. Op het 3e niveau  zien wij toch een aantal landen die normaal zeker niet zouden misstaan op een trede hoger. Enigste verrassing qua degradatie zou Slovenië kunnen zijn. Kosovo had je daar misschien eerder verwacht. Ook op het laagste niveau weinig nieuws onder de zon. Volgende keer een poule met San Marino , Gibraltar , Luxemburg en Andorra? Ook was er nog de loting voor de halve finale van de Nations League

WIFMhxD.png

We treffen dus de Belgen. Een land die we al eerder hebben verslagen maar zeker geen makkie is. Of ik er tevreden mee ben? Denk dat België sterker is dan Engeland of Portugal dus tevreden ben ik niet. Maar gaan zeker ons best doen

@ElPrincipito Verdedigend houd het niet over nee. Zeker niet als daar 1 of twee spelers weg vallen. Speel misschien ook wel te aanvallend maar dat is het aard van het beestje.

@Marius Had gehoopt om wat wijzer te worden. Helaas niet. Hopelijk staan ze er wel tijdens de Carribean cup

@delichris Had gehoopt verder te zijn tegen Zuid Soedan. Tegen Kameroen ben ik dan wel weer tevreden

@Titan Mee eens. Vind ook dat hij weer te makkelijk is weg gegaan in het echt bij Groningen. Anders gebruiken en je hebt een prima speler.

@petervoetbal @marcelkeuh @germandutch @True_Legend @spaansetukker @Rossi @Mordurette @ElMarcos

Goede winstpartijen tegen Nederland en Rusland, België moet ook te doen zijn al kunnen die wellicht nog voor een verassing zorgen. Succes! 

Hele goede uitslagen hoor en een verrassende selectie van Nederland met namen die ik niet verwacht.

Twee duidelijke zeges in ieder geval. België zal een ander paar mouwen worden, al ken je hen natuurlijk al uit het verleden.

Twee keer 4-1, dat zijn uitslagen die er toe doen in het mondiale voetbal! In deze vorm moeten de Belgen ook te pakken zijn.

3hkdkSL.jpg

Nadat oktober niet de beste maand was mochten wij het in november proberen om het van ons af te voetballen. Het was een drukke maand ondanks de interland periode en de tegenstanders logen er niet om. Uit naar Londen om in de CL te gaan voetballen tegen Tottenham Hotspur. Vervolgens speelden wij tegen de twee clubs uit Twente. Beide in eigen huis. Hierna mochten wij bij Anderlecht op bezoek om vervolgens af te reizen naar Arnhem. Tot slot speelden wij deze maand nog in eigen huis tegen onze zo genoemde rivaal. De club die zich ook de trots van het noorden noemt. Qua eer staat er deze maand dus veel op het spel zowel nationaal als internationaal. We beginnen deze update met het voetballen in de CL. Waar in de vorige ontmoeting met de leeftijdsgenoten van Spurs onze U19 nog met 10-2 wist te winnen gingen ze in Londen met 5-4 onderuit. Er werd laatst gevraagd of onze U19 zo sterk is. Kijk en oordeel zelf. Doelpuntrijk zijn die duels dus wel.... Voor ons stond er veel op het spel deze wedstrijd. 

En dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Vanaf minuut 1 hadden wij de overhand. In onze eigen Borg waren we ook al beter maar in Londen had de thuisclub echt niets in te brengen. Pas in de 31e minuut kwamen wij dan eindelijk op voorsprong. Caballero speelde zijn man goed uit op de linkerflank en zijn goede voorzet werd binnen getikt door Nachtigall. Ook na de rust bleven wij de betere maar de 0-2 bleef uit. Echter gaven wij ook nauwelijks iets weg achterin. Met nog een kwartier te spelen weet Nachtigall Caballero weg te sturen en hij wordt in de 16 onderuit getikt door Karsdorp. Penalty, Tadic neemt hem maar Robinson red. Acht minuten later wordt Tadic in de rug gelopen door Geraldes en wederom gaat de bal op de stip. Wederom is het Tadic die hem gaat nemen en ditmaal is het wel raak. In exact dezelfde hoek. Een verdiende maar zeker belangrijke overwinning in de eerste wedstrijd van de maand.

ltOMOvt.png

Twee weken later stond er een bezoek gepland tegen Anderlecht. Bij winst zouden wij een reuze stap zetten voor overwintering. Thuis wonnen we relatief eenvoudig maar gaven het op het eind nog bijna weg. Onze U19 gaf in ieder geval het goede voorbeeld nadat het met 2-1 wist te winnen. Voor Anderlecht was het de laatste thuiswedstrijd en ze waren gebrand om er nog wat van te maken. Want prettig was deze editie van de CL niet voor onze zuiderburen. Al in de 7e minuut kwam Anderlecht op 1-0 door Mane. En vlak daarna hadden ze nog een grote kans op de 2-0. Hierna kwamen wij wel terug in de wedstrijd maar duurde het erg lang voordat wij de keeper van Anderlecht wisten te passeren. Het was Kouyo wat scoorde nadat Tadic hem had gelanceerd. Niet het gewenste resultaat waar we op hoopten maar goed. Ook Bayern en Tottenham deelden de punten.

GDVXBd9.png

Fwr8hGI.png

Op papier hebben wij het in eigen hand, spelen namelijk de laatste wedstrijd in eigen huis tegen Bayern. Bij winst zijn we gewoon door. Echter is dat niet zomaar gedaan en aangezien ik verwacht dat Tottenham in eigen huis wel afrekent met Anderlecht is de Europa League dichterbij dan overwinteren in de CL denk ik. 

Nadat wij vol goede moed terug waren gekeerd uit Londen stond er in de eigen Borg een wedstrijd tegen onze rivalen uit Twente op het programma. De lokale FC kwam namelijk bij ons bezoek. Met een niet geheel fitte selectie plus dat wij een aantal spelers misten door interlands ( waaronder onze 1 keus in de spits Kouyo ) besloot ik om met een deel B keus aan de start te verschijnen. Toch waren wij ook met een minder sterk elftal gewoon de betere. Voor rust kregen wij een grote kans om op 1-0 te komen toen Rollheiser een duw in de rug kreeg, Echter faalde Morgan vanaf 11 meter. In de 63e minuut kwamen wij dan eindelijk op 1-0. Een hoekschop van Rollheiser werd binnen gekopt door Adzic. Binnen tien minuten stond het echter weer 1-1. En dat terwijl wij al met 10 man stonden. Had al drie keer gewisseld en Foden viel twee minuten na de openingstreffer geblesseerd uit. Ben Khemis kopte in de 71e minuut raak uit een hoekschop. Maar ook met 10 man bleven wij de betere en tien minuten voor tijd was de ontlading groot toen Adzic ons wederom op voorsprong schoot. Mesika met de voorzet, Boldrini kopt terug en Adzic schiet laag raak. Twee minuten later beslissen wij de wedstrijd. Boldrini kopt raak uit een goede voorzet van Rollheiser. Het had zelfs nog erger kunnen worden voor de tukkers. Maar Adzic miste in de laatste minuut van 11 meter. Dat is inmiddels al de 3e gemiste strafschop in 2 wedstrijden....

kaJGkeG.png

Nadat wij in de wedstrijd tegen Twente al Foden geblesseerd zagen uitvallen was het in de aanloop tegen Heracles ook Dvorak die uitviel door een blessure. Wederom een sterke middenvelder die er enkele weken uit de roulatie is. Gelukkig hebben wij een sterk middenveld maar het missen van twee van zulke spelers is nooit leuk. Echter hadden ook deze tukkers niets in te brengen in het hoge noorden. Voor rust was het verschil al gemaakt. Door treffers van Kouyo , Rollheiser en Adzic stond het al 3-0, Na rust vonden wij het wel prima en oud huurling Cassierra wist in de de laatste 10 minuten nog tegen te scoren. Scoort ie tenminste toch een keer in de borg... Bij 3-1 bleef het echter.

Dat wij het tegen Heracles de tweede helft rustiger aan deden kwam door de wedstrijd tegen Anderlecht, Na deze wedstrijd stond er weer een belangrijke wedstrijd op het programma. Vitesse draait een sterk seizoen en zo was deze wedstrijd een echte topper. Beide ploegen maakten er in het verleden wel eens zeer doelpuntrijke duels van, dat was deze avond echter niet het geval. Het duurde sowieso lang voordat er gescoord werd. Felix wist met een mooie lob Morgan te lanceren in de 73e minuut en hij bleef rustig oog in oog met de doelman. Zes minuten voor tijd gooien wij de wedstrijd in het slot. Een korte corner komt bij Santiago die de bal op doel poeiert. Keeper red maar heeft hem niet klem en Silhavy kan de bal het laatste tikje geven. 0-2 tegen een concurrent helemaal prima. En het levert ons een nieuw eredivisie record op

kwO0ifd.png

Tot slot stond de derby van het noorden op het programma en Pulkrab was zijn oude club nog niet vergeten en had nog een aantal mooie woorden voor ons in petto. Vind het nog steeds jammer dat ik hem verkocht heb maar zeker vanuit de jeugd komen er zo veel goede spitsen aan dat ik hem wel moest verkopen. Ook het dorp kreeg met zelfde cijfers klop als Twente, Binnen tien minuten lag de bal al op de stip nadat Rollheiser onderuit was gehaald. Felix faalde niet. De 2-0 was een komische treffer, Een zwakke hoekschop was de inleiding die makkelijk werd verdedigd alleen niet goed genoeg. Zimanyi schoot maar veel te zwak , Kouyo verlengde dat zwakke schot en de bal belande op de paal. Tadic weet hem met de punt van zijn dikke teen voor het doel te brengen en het is tenslotte Adzic die de bal binnen weet te tikken. Bij de 3-0 van Kouyo gaat de keeper niet vrijuit. Het is eerst Kouyo die Silhavy weet te bereiken uit de draai en uit een moeilijke hoek schiet hij op doel. Keeper red half en Kouyo kan binnen tikken. De 3-1 was nog voor de statistieken. In ieder geval is het weer duidelijk wie de Trots van het Noorden voor eens en altijd is. 

52nLHkn.png

fLwYHoR.png

Msw4wDT.png

Wij staan er meer dan goed voor hoewel ik toch niet altijd even tevreden ben over ons spel. Maar zolang er gewonnen wordt heb ik weinig reden tot klagen. Komende maand is de start wel erg zwaar met een uitwedstrijd tegen Ajax en vervolgens ontvangen wij Bayern en PSV. Dat beide Nederlandse topclubs er niet goed voorstaan zegt mij niet zoveel, Beide clubs hebben genoeg goede voetballers. Het oosten van het land heeft weinig plezier momenteel want al hun clubjes doen het niet goed. FC Eindhoven blijft verrassend boven in mee draaien.

@ElPrincipito Ben er zeker tevreden mee maar België heeft gewoon een sterk elftal. Wij zullen op ons best moeten zijn.

@delichris Klopt maar verrassende namen maar goed daar kan ik niets aan doen. Kan niet zeggen dat ik het erg vind

@MariusWij lieten er weinig gras over groeien inderdaad. België zal vast en zeker meer weerstand bieden. Echter zeggen mij wedstrijden uit het verleden niet zoveel.

@Titan Inderdaad die maken indruk. Echter is de wedstrijd tegen België pas over een half jaar dus deze vorm zegt dan niet zo veel meer. Desalniettemin blijft dit gewoon lekkere uitslagen vooral die tegen Nederland.

@ElMarcos We blijven ons best doen!

@petervoetbal @germandutch @marcelkeuh @True_Legend @spaansetukker @Rossi @Mordurette

In de competitie ben je on fire, erg knap. Moet nog gek lopen wil je geen kampioen worden. 

In Europa is het nog spannend, Munchen is niet zo maar een ploeg natuurlijk.. Succes! 

Tegen Anderlecht had je de kwalificatie misschien toch moeten veilig stellen. Nu kwam je zelfs nog goed weg met dat late doelpunt. Hopelijk niets om je achteraf te beklagen. 

Hopen dat je kan winnen van Bayern zodat je doorgaat in de CL. In de Eredivisie ben je zo sterk dat je al aan een titel kan denken.

In de aanloop naar Bayern kun je gerust de belangrijke spelers, zo niet de hele basis, rust geven. De voorsprong in de competitie is er groot genoeg voor. Het gaat een spannende ontknoping worden in de Europese groep, hopelijk valt het positief uit voor Groningen.

Hele knappe prestaties weer op nationaal en internationaal niveau. Het duel met Bayern wordt cruciaal. Hopelijk kun je de Duitsers de baas! 

t6yuV6N.png

Nadat de titel vorige maand al was zeker gesteld konden wij in de maand november de focus verleggen naar de nationale beker en naar de Copa Sudamericana. Maar doordat wij zo ver kwamen in de Copa Sudamericana zijn de bekerwedstrijden verplaatst naar december, Hierdoor staan er in de maand november 4 of 5 wedstrijden op het programma. Afhankelijk of wij Sao Paulo kunnen uitschakelen of niet, We beginnen echter met de nationale competitie waar nog twee wedstrijden moesten worden afgerond.

Beide wedstrijden spelen wij thuis. De eerste tegen Universidad de Chile en tegen Curico Unido. 

Tegen Universidad speelden wij niet onze beste wedstrijd maar speelden ook niet met onze sterkste selectie. Toch is het wel een belangrijke wedstrijd voor de fans dus verliezen wil je dan ook niet. Toch leek dit er heel lang op dat het zou gebeuren. De bezoekers waren namelijk in de 23e minuut op 0-1 gekomen en met nog minder dan 10 minuten te spelen stond die uitslag nog altijd op het bord. Uiteindelijk delen wij de punten wanneer de ingevallen Reyes als extra spits de bal goed klaar weet te leggen voor Vilches en die rond beheerst af.

Y4RySR3.png

Ook tegen Curico Unido komen wij met 0-1 achter. Echter hoeven de fans nu niet al te lang te wachten. De openingstreffer was in de 41e minuut en wij maakten in de 50e minuut gelijk door Reyes. Twee minuten later is het wederom Reyes die scoort. Twaalf minuten voor tijd is het een officiële hattrick voor Reyes en lijkt de wedstrijd gespeeld. Tien minuten voor tijd scoort Curico uit een hoekschop en lijkt het nog spannend te kunnen worden. Kevin Vazquez maakt aan alle onzekerheid een einde door van een meter of 20 de 4-2 te maken. Wij hebben dit seizoen een nieuw record gehaald met gemiddeld aantal bezoekers. 

KjjtP2U.png 

ccwze9v.png

En behalve het eerste werd ook de U19 kampioen. Dus hopelijk zit het met de talenten het de komende jaren ook goed.

BlsLTlN.png

Ook kregen wij nog vreemd nieuws. Mena gaat stoppen met voetballen maar de einddatum staat pas op volgend seizoen.. Hopelijk blijft hij dus nog 1 jaar voor ons voetballen. Ook was er nog goed nieuws want Suazo en Zuniga hebben hun eerste interland voor Chili mogen spelen. Dan naar waar het echt om draait namelijk de wedstrijden tegen de Braziliaanse topclub Sao Paulo. Hoewel hun dit seizoen slecht presteren blijft het een grote naam met genoeg goede voetballers. Wij mochten als 1e op bezoek in het Estadio do Morumbi.

Het leek al snel een mooie dag voor Colo-Colo te worden want al na negen minuten spelen kon Gabriel het veld verlaten met een directe rode kaart, Terecht want als je met twee benen gestrekt naar voren in komt verdien je ook niets anders dan de rode kaart. Na deze rode kaart was er maar 1 ploeg aan het voetballen en dat waren wij. Echter was de doelman van de Brazilianen in uitstekende vorm en wist minimaal 5 100% kansen te keren. En FM zou FM niet zijn wanneer de tegenstander dan wel weet te scoren in 1 van de weinige tegenaanvallen. En dat gebeurde dus ook. 

J5JiE9d.png

In eigen huis moest het dan gebeuren. Makkelijk zou het zeker niet worden want onze beste wedstrijden spelen wij buitenshuis in de Copa tot nu toe. Virtueel trokken wij de stand gelijk in de 34e minuut maar hadden daar wel de hulp van de keeper bij nodig. In Brazilië was hij niet te passeren maar nu verkeek hij zich in de corner van Marquez. In plaats van de bal klem te pakken stompte hij de bal, zomaar in de voeten van Reyes. In de 66e minuut moest Sao Paulo met tien man verder wanneer Bryan zijn 2e gele kaart voor geschoteld kreeg.  In besloot 4-2-4 te gaan spelen om die beslissende 2e treffer te forceren. Deze kwam dan ook vrij vlot. In de 72e minuut was het Fernandez die goed werd gevonden door Suazo. Met een mooie actie speelde Fernandez zijn man uit en schoof de bal onder de uitkomende keeper door. 2-0 en wij gaan naar de Finale! Fernandez werd trouwens deze maand terecht gehuldigd als speler van het jaar in Chili. 

4V2lXfS.png

ruQ7k0H.png

In de finale nemen wij het op tegen het eveneens uit Brazilië komende Botafogo. Ook Botafogo speelt niet hun beste seizoen en hebben dus alles op de Copa gezet. De finale bestaat uit twee wedstrijden en zodoende mochten wij deze maand dus nogmaals aan de slag. Hij die het vuur ontsteekt dat betekend Botafogo en het werd een spetterende wedstrijd in Rio.

De thuisclub was vanaf het begin de betere ploeg en wou dus een goed resultaat neerzetten voor de return in december, Voetballend kwamen wij er nauwelijks aan de pas maar toch was en wie anders dan Fernandez die als eerste scoorde. In de 22e minuut ziet Reyes hem vertrekken en speelt de bal precies op het juiste moment de diepte in. Voor Fernandez zijn dit soort kansen meestal een goal en dus nu ook. Lang kunnen wij niet van de voorsprong genieten want drie minuten later trekt Mena Jhemerson onderuit en gaat de bal op de stip. Costa faalt niet. Maar de supporters van Botafogo waren nog niet uit gejuicht of het stond al weer 1-2. Delgado zet een counter in, ziet de ruimte bij Reyes. Reyes verlegd het spel naar Messidoro , die ziet Suazo het gat in lopen en Suazo blijft rustig en tikt de bal in de verre hoek. Lang leek dit ook de ruststand te worden maar bij de thuisclub loopt een zeer gevaarlijke spits rond. Matheus is de naam en hij zorgt vlak voor rust voor de 2-2. Een foutje van onze doelman Quiroz die te vroeg uitkwam. Het lobje van Matheus was overigens van grote klasse. Die zelfde Matheus leek in de tweede helft de wedstrijd te beslissen voor de thuisclub met 2 treffers in de 58e en 77e minuut. Maar Suazo weet met een afstandspegel twee minuten na de 4-2 er 4-3 van te maken. Zodoende leven wij nog voor de return maar het spel zal dan een stuk beter moeten zijn. Want Botafogo zal zich nog wel afvragen waarom ze maar met 1 doelpunt verschil hebben gewonnen.

teBABBc.png

@ElPrincipito Het gat is er inderdaad maar ben niet geheel tevreden over het spel. Dit kan en moet beter vind ik nationaal. Europees gaat het spannend worden. Bayern is een lastige tegenstander, Dat wij eerder met 4-1 van hun hebben verloren zegt genoeg.

@Marius Klopt kunnen het ons eventueel zelf verwijten als we het niet redden. Al was het punt wel meer dan terecht zelfs 3 was niet onverdiend geweest. Maar het kunnen wel eens dure punten worden

@delichris Nationaal zijn we sterk dat klopt. Titel is natuurlijk ook gewoon elk jaar het doel. Denk dat winst de enigste mogelijk is tegen Bayern om door te gaan in de CL. Zal lastig worden en anders maar Europa League

@Titan Dat zou ik in principe kunnen doen echter is de wedstrijd voor Bayern een wedstrijd in Amsterdam. En dat is een wedstrijd die ook niet wil verliezen

@ElMarcos Laten we het hopen. Zal lastig genoeg worden

@petervoetbal @germandutch @marcelkeuh @True_Legend @spaansetukker @Mordurette @Rossi

Mooi om de finale gehaald te hebben tegen toch een tegenstander van formaat. En daarin kan alles nog na zo'n heenwedstrijd.

In Chili ben je oppermachtig. In de SudAmericana Sao Paulo uitschakelen is wel heel erg knap hoor. En helaas verloor je de eerste wedstrijd tegen Botafogo. De return ga je het afmaken.

In Chili ben je niet te stoppen en in Copa SudAmericana heb je het ook fantastisch gedaan!

Een prima overwinning op Sao Paulo en tegen Botafogo ben je zeker nog kansrijk. Vooral als je ziet hoe je in eigen stadion presteert. Met de jeugd zit het ook wel goed; volgend jaar wat talenten door laten stromen?

13dlr6y.jpg

Winter is coming. Maar door de opwarming van de aarde valt het in Nederland gelukkig mee in december. Geen Elfstedentocht en zelfs bijna geen sneeuw gevallen. Het betekend wel redelijk voetbalweer deze maand en dat is alleen maar fijn. Een behoorlijke drukke en belangrijke maand voor alles wat FCG lief is. Op bezoek in de hoofdstad, vervolgens komt FC Hollywood op bezoek. Hierna komt PSV op bezoek naar het hoge noorden en reizen wij af naar Rotterdam voor de wedstrijd tegen Sparta, de maand wordt afgesloten met een wedstrijd in en tegen Utrecht. Hierna mogen de spelers dan eindelijk genieten van een korte vakantie.

gEgKsju.png

De uitbreiding van het stadion is compleet maar of die 5000 extra stoelen het forse bedrag waard waren moet later blijken. En is het stadion nog altijd kleiner dan die van bijvoorbeeld Alemania Aachen. Een aantal vooraanstaande supporters maar ook bepaalde journalisten hadden gedacht dat Groningen een B team zou sturen naar Amsterdam. Uiteindelijk was het ook niet de sterkste elf wat op het veld stond maar dit kwam door blessures. Ik voel er namelijk niets voor om AJAX zomaar punten te gaan geven. Hoe belangrijk de volgende wedstrijd dan ook mag zijn. Aangezien ik niet geheel tevreden was hoe wij de laatste weken speelde en doordat een aantal belangrijke spelers niet aanwezig waren besloot ik van tactiek te veranderen en AJAX te gaan bestrijden in een 3-5-2. En dat pakte de eerste helft heel goed uit. Wij waren in de omschakeling beter en gevaarlijker en AJAX had het erg zwaar. Vijf minuten voor rust kwamen wij dan ook verdiend op 0-1. Morgan kwam goed voor de man om de voorzet van Mostovyi binnen te tikken. Ik weet niet wat er in de thee zat in de rust maar de tweede helft was het een heel ander AJAX.  En mogen heel erg dankbaar zijn dat het maar bij 1-1 bleef. Het was in de 66e minuut dat Plavsic de bal binnen schoot. Niet de beste generale voor Bayern thuis

3LTlOaY.png

Gelukkig waren de meeste topper wel fit genoeg om te starten tegen het grote Bayern München. En onze U19 had al het goede voorbeeld gegeven door met 4-1 te winnen en zich zelf te kwalificeren voor de volgende ronde. Ik besloot om gewoon 4-2-3-1 te spelen maar tweakte de tactiek wel op kleine puntjes. Aanvallend werd gecontroleerder, achterste linie iets verder naar achteren en Rakitic mocht in zijn favoriete rol spelen in plaats van carrlilero. Al in de 6e minuut kon Kouyo ons op 1-0 schieten maar 1 op 1 met Neuer faalde hij helaas. In de 30e minuut wordt Kouyo weer in stelling gebracht door een geweldige pass van Rakitic maar Neuer toverde weer eens een super redding uit zijn mouw. Met 0-0 gaan wij rusten maar op het veld zijn wij de baas. Negen minuten na de rust is het dan wel raak, Nesterov geeft een peer naar voren en Hummels denkt dat Neuer hem wel makkelijk kan pakken maar vergeet dat Kouyo er nog is ( ook lekker gecoacht door zijn medespelers overigens)

tpASllr.png

Hummels besluit dus niet door te rennen en hierdoor kan Kouyo de bal alsnog halen. In een moeilijke hoek weet hij dan ook Neuer te verslaan en daarmee komt Groningen op 1-0. Twee makkelijkere kansen laat hij liggen maar deze is dan wel raak. Ook hierna behouden wij de controle en winnen dan ook verdiend van de grootmacht uit Duitsland. Doordat wij het vernieuwde stadion vol hadden zitten betekende het ook twee records meeste bezoekers en hoogste inkomsten op een wedstrijd dag. Of de overwinning voldoende was komen we later op terug.

g0vQciy.png

Vol goede moed namen wij het een paar dagen later op tegen PSV. Dezelfde tactiek als tegen Bayern werd gehanteerd en ook PSV kwam eerlijk gezegd niet in het spel voor. De openingstreffer kwam van het zelfde duo wat ook scoorde tegen Bayern. Wederom een lange bal van Nesterov, Kouyo anticipeert hier zeer goed op en kan vrij doorlopen en 1 op 1 faalt hij ditmaal niet. Op slag van rust is het wederom Kouyo die scoort, voorzet komt dit maal van Rollheiser ( die een minder seizoen heeft ) en ditmaal weet Kouyo op fysiek het te winnen van zijn mandekker. En ook ditmaal is hij trefzeker 1 op 1 met de doelman. Na rust blijven wij beter maar is de scherpte eraf en vliegen de meeste ballen de tribune in.

pb3VX9X.png

Tegen Sparta spelen wij een zeer sterke 1e helft en staan dan verdiend met 0-2 voor. Rollheiser en Dvorak zorgden voor de treffers. De tweede helft is een heel stuk minder en mogen blij zijn dat de treffer van Dag te laat kwam voor een slotoffensief. Gelukkig lieten de heren zien dat het maar iets eenmaligs was want tegen Utrecht was het weer genieten. Caballero zette ons met een krachtige kopbal op 0-1 uit een voorzet van Rollheiser. Acht minuten later is het Kouyo dat scoort op een soort aangeven van Rollheiser ( lijkt zijn vorm weer wat terug te krijgen ). Rollheiser gaf dus voor en in plaats van een makkelijke vangbal besloot Jensen de bal los te laten en hierdoor kon Kouyo simpel binnen tikken. Vlak na rust worden wij wel in het zadel geholpen. Van der Meer gaat een duel ongelukkig in maar in plaats van de bal raakt hij Kouyo. Penalty en tweede gele kaart. Kouyo benut de strafschop. Kerk doet nog iets terug in de 62e minuut maar vijf minuten later is het Zimanyi wat de 1-4 tegen de touwen rost op aangeven van Foden.

Gge3Hwc.png

L4fqMbq.png

ZQYnQJy.png

Het gat is al gigantisch. Natuurlijk helpt het mee dat de traditionele topclubs slecht aan het presteren zijn. Eindhoven bij het ingaan van de winterstop 3e en tien punten boven PSV. Dat doet @Niejo101 toch maar erg knap. Onderin is het ook lekker spannend. Veel clubs zullen moeten blijven strijden om niet in de problemen te geraken

mYmwPt0.png

jQmAyiI.png

Uiteindelijk worden wij 1e in de poule door de overwinning tegen Bayern. En is het Bayern wat naar de Europa League moet gaan. Bijna was ons dat gelijke spel tegen Anderlecht fataal geworden. Als poulewinnaar hopen wij op een gunstige tegenstander uit 1 van de andere poules.

r72B1Iw.png

122u4nq.png

Monaco verrassend met een straatlengte voorsprong 1e in de poule in plaats van Barcelona. MTK knap 3e geworden in hun poule. Real met pijn en moeite 2e in een poule waar PSG oppermachtig was. Leipzig en Benfica verrassend door ten koste van Inter en Fiorentina wordt verrassend 1e in een poule met Atletico en City. Hierdoor mag ook City uitkomen in de Europa League. Finale daar Bayern München - Manchester City? Veel hoop op een gunstige loting had ik dus al niet meer. Villareal en Benfica hoopte ik dan maar op het werd echter

1elT3RY.png

Barcelona... Gaat een zware dobber worden maar goed wil je succes in de Champions League dan moet je ook dit soort clubs verslaan. Voor Kouyo werd het een feestmaand tijdens de feestdagen want hij werd uitgeroepen tot Buitenlandse Afrikaan van het jaar3e in Afrikaans speler van het jaar. Waar de nummer 2 overigens ook nog eens een oud FCG speler is. Maar het mooiste moest nog komen

AAd6c5B.png

@ElPrincipito Dan moeten we echte beter zijn dan nu hoor. Maar niets is onmogelijk voor hen die willen. En thanks. Zuid Amerika vind ik altijd wel leuk, zeker qua passie. Speel er alleen bijna nooit in dus deze kans kon ik niet laten lopen.

@Marius Inderdaad was even zweten maar wisten het wel te halen. Nu hopelijk nog 1x alles geven

@delichris Vond het ook erg knap van het team al moet ik wel eerlijk zeggen dat Sao Paulo het niet goed doet in Brazilië. Ik hoop het maar dan moeten we echt een stuk beter spelen dan in Brazilië want dat wij nog leven heeft Botafogo aan zich zelf te danken

@ElMarcos Had nationaal wel meer tegenstand verwacht eerlijk gezegd. In de Copa doen wij het inderdaad erg goed nu nog afmaken hopelijk

@Titan In de Copa presteren we uit beter dan thuis behalve in de halve finale misschien nu weer. Zijn al een aantal jeugdspelers overgeheveld dit seizoen. In een latere update komen die nog naar voren

@petervoetbal @germandutch @marcelkeuh @True_Legend @spaansetukker @Mordurette @Rossi

Wat een mooie wedstrijden heb je weer gespeeld, met de 1-0 tegen Bayern als hoogtepunt. Wel zuur dat je nu direct Barcelona tegenkomt terwijl je als groepswinnaar overwintert. Ach, Barça heeft ook wat moeite met winnen zie ik.

Mooie resultaten, goed gepresteerd in Europa. Normaal zou ik zeggen dat een punt in Amsterdam zeer goed is, maar Ajax is aardig aan het duiken op de ranglijst.