Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

Hulde dat je je houdt aan zelf opgestelde regels; dat maakt het spel vaak net wat leuker. Je selectie ziet er overigens prima uit, die mix van jong en oud!

g1P4G7l.jpg

Nu de selectie waar wij het in ieder geval tot aan de winter mee gaan doen bekend is kwam er toch vanuit diverse media kritiek over de leeftijd . Volgens de snor maar ook bijvoorbeeld een van Hanegem vinden dat er nooit succes kan worden geboekt met een elftal wat net uit de luiers zijn . Aan mij dus om het tegendeel te bewijzen lijkt mij . We worden in ieder geval niet gezien als een uitdager in de Champions League . 

7xMIgOo.png

Ondanks onze goede prestatie van vorig seizoen ten spijt . Verrassend genoeg wordt Rollheiser wel genoemd als 1 van de mogelijke topscoorders in de CL . Hoewel hij normaal gesproken nooit in de spits staat . Ook een oud FC speler wordt als mogelijke winnaar genoemd . Ook buiten het sportieve om is er nog wat te melden want ons data centrum krijgt een upgrade . Ook is de coaching staff uitgebreid met twee nieuwe namen . Als eerste kwam de 47 jarige Serviër Milan Lesnjak die zich gaat richting op de verdedigers . Als 2e kwam de 44 jarige Deen Brian Riemer . Hij is vooral allround inzetbaar . We speelden deze maand drie wedstrijden in de competitie en alle drie ook nog eens in eigen huis . Roda JC , NEC en NAC kwamen bij ons op bezoek . Voor de KNVB beker gingen wij op bezoek bij Westlandia en voor cup met de grote oren speelden wij thuis tegen Anderlecht en gingen wij op bezoek in München . En drukke maand dus . We beginnen met de eredivisie 

eCXtt9C.png

Van Roda JC hadden wij weinig te duchten deze middag en het enigste wat wij ons zelf kunnen verwijten is dat er niet meer gescoord werd . De 1e treffer was wel een erg fraaie . Een lange aanval over diverse schijven kwam bij Mostovyi terecht en die gaf de bal goed voor , Kouyo kopte onberispelijk raak . In de 71e minuut was het dan wel bijna 1-1 ( wat overigens niet verdiend zou zijn maar dat terzijde ) . Een kopbal van de spits van Roda kwam op de onderkant van de lat terecht en er zijn twijfels of de bal wel of niet volledig over de lijn is geweest . Volgens de VAR niet volledig en dus bleef het 1-0 . Vijf minuten later was daar dan de bevrijdende 2-0 . Een voorzet van Rollheiser werd binnen getikt door zijn collega aan de andere zijde namelijk Caballero . Boldrini maakte deze wedstrijd zijn debuut voor de FC . Al gekocht in 2020 maar mocht nu eindelijk eens in het 1e spelen . 

De wedstrijd tegen Anderlecht had wat kracht gekost en dus besloot ik tegen NEC een deel van de reserves te laten spelen. In eigen huis mocht dat toch geen problemen opleveren zou je zeggen . Schendelaar mocht dus keepen en maakte dus zijn return op de Nederlandse velden . De wedstrijd begon goed en al in de 7e minuut kwamen wij op de 1-0 . Een lange bal van Ocampos werd op waarde geschat door Kouyo en die speelde simpel de doelman uit en tikte de bal binnen . In de 21e minuut letten wij dan niet goed op en profiteert Chabaari hiervan . Deze 1-1 blijft heel lang staan hoewel wij stukken beter zijn . Pas in de blessure tijd weten wij puntverlies te voorkomen . Een voorzet van Tadic wordt van 18 meter hard binnen geschoten door Foden .

Met de wedstrijd tegen Bayern voor de boeg mocht ook tegen NAC een deel van de wisselspelers in de basis beginnen . En in deze wedstrijd waren wij wederom de veel betere van de twee . NAC wist de 1e helft nog wel te overleven maar moesten al wel in de 25e minuut zonder Will Grigg . In de 54e minuut maakte de ingevallen Santiago ( voor Rakitic ) de 1-0 op aangeven van Hateboer . Twee minuten later is het good old Tadic die raak kopt uit een hoekschop van Dvorak . Weer twee minuten later maakt achterneef Nenad Tadic er zomaar 2-1 van . Dvorak zorgt met een bekeken schot in de 71e minuut voor de 3-1 . De assist kwam van Adzic . 

9f3QmVg.png

QuigTUS.png

Na zeven wedstrijden hebben wij nog de volle buit . Eindhoven is de zeer verrassende nummer 2 . En ook Vitesse is zeer sterk gestart . Ajax en PSV hebben een zeer slechte start . Ajax heeft dat al vaker de laatste jaren . Onderin lijkt het vooral voor Go Ahead een heel zwaar jaar te worden . In de beker werden wij dus gekoppeld aan Westlandia . De nummers 12 tot en met 22 mochten spelen om te laten zien dat zij bij de 1e 11 moeten horen . Het puzzelen gaat moeilijker worden voor mij .

IQG2ZBy.png

Tyler Morgan was de grote man maar toch ben ik nog niet overtuigd , Hij miste toch een aantal 100% kansen . Maar met 5 treffers mag ik toch zeker tevreden zijn . Ook Silhavy maakte indruk met 4 treffers waarvan 2 binnen de minuut en diverse assists . De treffer die jullie niet zien is die van Zimanyi in de 76e minuut . Deze 13-0 breekt twee records . In de volgende ronde spelen wij thuis tegen Excelsior . Zou normaal gesproken ook geen problemen mogen opleveren . Tot slot nog de wedstrijden in de Champions League te beginnen met de wedstrijd tegen Anderlecht . 

Een wedstrijd met twee gezichten . In de 1e helft waren wij subliem . Al in de 9e minuut kwamen wij op 1-0 door Santiago . Een voorzet van Rollheiser werd goed terug gelegd door Kouyo waardoor Santiago binnen kon schieten . In de 20e minuut komt Rollheiser binnendoor in plaats van buiten langs en weet op het juiste moment de bal bij Kouyo te krijgen die de bal simpel binnen tikt . In de 40e minuut wordt het zelfs 3-0 wanneer Rollheiser scoort op aangeven van Caballero . In de tweede helft spelen wij de bal wel goed rond maar echt gevaarlijk worden wij niet meer . Anderlecht komt er wel diverse keren gevaarlijk uit en acht minuten voor tijd maken ze dan ook de 3-1 door Vos . Diezelfde Vos maakt vlak voor tijd uit een counter er zelfs nog 3-2 van . Gelukkig houden wij het daarna wel dicht waardoor de 1e drie punten een feit zijn . Toch ben ik niet tevreden over de tweede helft , Thuis mogen wij het gewoon nooit meer zo spannend maken . 

ZKDlxG9.png

EQn4leF.png

De tweede wedstrijd is dus de uitwedstrijd tegen Bayern die door de media als de grote favoriet voor de eindtitel wordt gezien . In de 1e wedstrijd gingen ze dus onderuit tegen Kane & co . Wij zijn dus gewaarschuwd voor een getergd Bayern , Hoe ze die 1e wedstrijd hebben kunnen verliezen is mij een raadsel . Of ze speelden niet met het sterkste elftal of ze hadden een offday . Tegen ons kwamen namelijk deze 11 het veld op 

yaOQ5f1.png

Grote vraag is dus of onze jonge defensie al dit aanvallende geweld kan stoppen . Wat een aanval zeg ... Maar ook het middenveld en verdediging is van zeer hoog niveau een mooie test dus voor onze jonge ploeg . Het is Salah die Bayern in de 1e helft bij de hand neemt . In de 7e minuut is het al raak op aangeven van Havertz . In de 11e minuut zijn wij dicht bij de 1-1 maar de inzet van Kouyo beland op de paal . In de 36e minuut maakt Salah er 2-0 van ditmaal wordt hij gevonden door Rodriquez . 

Na rust bijten wij meer en meer van ons af en in de 53e minuut komen wij terug in de wedstrijd door Santiago . Kouyo kon zelf schieten maar zag dat Santiago er beter voor stond . Kansen op de 2-2 kwamen er maar Neuer liet zien waarom hij nog altijd 1 van de beste keepers ter wereld is . Waar wij meer en meer risico aan het nemen waren daar komt dus ook meer ruimte voor Bayern . In de laatste 10 minuten profiteren zij daar nog twee keer van . Een ruime nederlaag maar wel 1 met perspectief , Al was de snor en co weer dodelijk met het had ik het niet gezegd , 

vdi643Y.png

oYfsjc3.png

Tottenham pakt verrassend het volle pond en laat dus zien dat hun intenties serieus zijn . Dat zij thuis te sterk voor Bayern waren laat zien dat ze een gevaarlijke ploeg zijn . Op dit moment denk ik zelfs dat plek 3 wel eens het hoogst haalbare kan zijn voor ons . Wat natuurlijk geen schande zal zijn . Hopelijk weten wij echter te stunten tegen Tottenham .

PS De komende ingame update kan even duren . Heb momenteel niet gek veel tijd voor FM en de tijd die ik dan heb gaat meestal in mijn andere game zitten omdat die sneller speelt . Zal echter zeker blijven doorspelen met deze game . Zal proberen om tussendoor wat andere updates er tussendoor te gooien. Ben nog aan het kijken in welke format . Mochten jullie vragen hebben voor 1 van beide managers stel ze dan gerust . 

@Rossi Klopt maar die zijn wel minder dan de talenten . Hopelijk bewijzen ze toch hun waarde

@Marius Wil het wel uitdagend houden . Natuurlijk wil ik graag grote prijzen maar niet ten koste van alles

@ElPrincipito Inderdaad alleen achterin heb ik weinig routiniers.

@delichris Talentvol zijn ze zeker 

@Titan Vind ik ook . Hoewel het soms wel lastig hoor . Door mijn eigen regel kan ik bijvoorbeeld Mere van Köln niet halen . Terwijl hij verder prima in het plaatje past . Maar goed dan maar op zoek naar een ander . Achterin zou ik echter nog wel een ervaren maar betaalbare speler willen halen . Wel 1 die echt beter is dan ik nu heb en dat is erg lastig

@marcelkeuh Mee eens 

@spaansetukker @germandutch @Mordurette @True_Legend @FM_Lesly

In de competitie al een ongenaakbare start en de bekerzege moet, ondanks nog wat grote missers van kansen, veel vertrouwen hebben gegeven. Tja, als Bayern zo'n aanvalslinie kan overleggen... Gelukkig wel van Anderlecht gewonnen.

Knappe resultaten! In de competitie ga je als een speer. Ook Europees een mooie overwinning. Balen van het verlies tegen München, maar dat is ook te verwachten natuurlijk.

benieuwd naar het vervolg! Uitgebreide update die fijn leest

Zware nederlaag in Munchen ... Je had er misschien rekening mee gehouden, maar vier doelpunten om je oren krijgen is niet mals ! Nog vier wedstrijden waarin je zeker zes punten moet pakken om door te gaan denk ik ... In eigen land ben je zeer sterk begonnen 

Die uitspraken komen mij zeer bekend voor. Alan Hansen heeft dit ooit ook eens gezegd over United en kreeg ook de deksel op de neus. Je uitslagen zijn goed hoor en dat Bayern nu nog te sterk is zegt niets over het verloop van het toernooi.

In de competitie meer dan uitstekend. In Europa pech tegen Bayern, maar dat zal ook redelijk ingecalculeerd zijn..?

2Jwzbww.jpg

Inmiddels ben ik begonnen aan mij 6e seizoen als trainer van FC Groningen . Tot op heden natuurlijk een succesvol verblijf maar de vraag is of ik waar heb kunnen maken wat ik beloofde . Namelijk GTPV oftewel Groningen Thuis Pressie Voetbal . Deze term kwam in de tijd dat Buijs speler was van de FC . En het is eigenlijk niets anders daar overal op het veld direct druk te zetten op de tegenstander zodat de tegenstander niet in staat is tot voetballen . Het is wel een zeer energie slurpende methode en 90 min volhouden is haast onmogelijk . Mocht het niet werken dan is je de snot voor de ogen werken meestal ook al wel voldoende voor de kritische fans . Volledig GTPV is mij nog niet gelukt om te creëren maar al met al ben ik al wel tevreden . In het echt was de 1e helft tegen Ajax al wel een voorbeeld dat ze het nog wel kunnen . Helaas gebeurt het in het echt veel en veel te weinig in mijn ogen

GBlEck0.png

Als we kijken naar de standen van de laatste 5 seizoenen zien we wel dat het steeds beter wordt , Vooral de laatste 2 seizoenen maken we grote stappen . Scoren ineens een stuk meer . Alleen het aantal tegendoelpunten is nog aardig fors . Al heeft dat ook wel met de spelers die je tot je beschikking hebt te maken natuurlijk . Het eerste seizoen haalden wij als 1e speler deze legende .

jZ2vg4a.png

Niet direct een typische Groningen aanwinst al hebben ze wel vaker ( meestal zonder succes ) een ervaren speler gehaald . Denk hierbij aan Zonneveld en Maduro . Voor ons was Forlan wel zeer belangrijk en mede door hem wisten wij de 2e plek te behalen . Verder was het 1e seizoen vooral spelers halen waar volgens mij een gebrek in de selectie voor zaten . Ook hier werden niet direct spelers gehaald die je bij Groningen zou verwachten ( Kivuvu , Verhoek , Quansah en Overtoom bijvoorbeeld ) Met de tweede plaats en dus een zak extra geld konden wij in het 2e seizoen wel spelers halen waar Groningen om bekend staat . Talenten halen en met winst doorverkopen . Dalot , Szoboszlai , Zaracho kwamen en werden allen later met een flinke wist weer verkocht . Ook Akkaynak en Rodrygo kwamen en gingen later voor veel geld de deur uit maar helaas voor hun kwam hun carrière in het slop . Ook keken wij naar Nederlandse talenten maar Malacia en Schuurs wisten geen potten te breken in Groningen . Een speler die ook in dat seizoen kwam en nog altijd bij ons speelt is Benkovic . Te Wierik en Padt vertrokken en leverden een leuk bedrag op . Idrissi ging voor Groningse begrippen destijds voor veel geld naar Napoli . 

Iets wat wij ook nu weer vaker te horen krijgen is dat wij te veel buitenlandse spelers hebben . Vooral van uit de media . Groningense fans maken het niet zo heel veel uit al vinden ze het wel altijd leuk om jongens uit de regio in het elftal te zien . Mede door de CL regels haalde ik dan ook later Hateboer en Bacuna terug . Maar een Mostovyi en Dvorak die straks of al eigen jeugd zijn worden ook gewoon in de armen gesloten . Zolang je maar je uiterste best doet en geen rare dingen doet . Een Bruna Silva die nog langer weigert het shirt aan te trekken en niet komt trainen of een Veldwijk die zijn penis laat zien in een vlog .. Tja dan ben je al snel persona non grata in Groningen . De reden dat ik niet zo veel Nederlanders haal is puur omdat ze niet goed genoeg zijn of worden . Hadden in het 2e seizoen dus al Malacia en Schuurs in seizoen 3 gingen wij wel degelijk op de Hollandse tour . Ter Avest , Buitink , de Jong , van Bergen . Alleen van Bergen wist te imponeren maar dat was ook Inter opgevallen . Toch wisten wij de overige 3 wel met winst te verkopen maar echt overtuigen konden ze mij niet . Een echte mispeer was Schiappacasse . Het grote talent kwam toch echt weer uit het buitenland . Zak een Tsjech verdiende later een mooie transfer naar Leverkusen . Dvorak brak vorig seizoen echt door kwam als broekie over uit Tsjechië . En 1 van de beste spelers die ik gehaald heb ik 6 jaar Groningen is misschien wel Gamal . Wat een beest was dat . Helaas wel met een clausule die door Chelsea werd gelicht. Waar ik ook trots op was , was de ontwikkeling van Kolbeinn Birgir Finnsson . Uit de eigen jeugd de kans gegeven en jarenlang basisspeler . Voor een flink bedrag vertrok hij echter naar West Ham . Het is niet dat ik geen Nederlanders wil halen maar dan moeten ze wel een meerwaarde kunnen zijn . Hopelijk weten wij de komende jaren de opleiding nog beter te maken en wie weet komt er wel weer een nieuwe Robben in de jeugdopleiding . 

Even een iets andere update hopelijk bevalt het jullie . Wil niet te veel tijd laten verstrijken tussen de updates maar het spelen van deze save gaat gewoon een stuk langzamer vergeleken met de Neunkirchen save , En die slinger ik nu ook het meest aan . Mede door de IDS natuurlijk . Maar vooral omdat deze een stuk sneller speelt . Ik speel ongeveer 1,5 maand tot 2 maanden Neunkirchen in game in dezelfde tijd als 4-5 dagen Groningen & the journey . Mochten jullie nog vragen hebben voor de Groningen manager of zijn zoon laat het weten . Kan ik het altijd verwerken in een nieuwe update .

@Titan In de competitie is de start zeker goed . Hopelijk houden we dit nog lang vol . Tja het is lastig om je te weren tegen zulke spelers , toch speelden wij niet slecht tegen Bayern . 

@ElPrincipito Thanks . Tegen Bayern kun je verliezen . Helaas iets forser dan gehoopt maar goed

@True_Legend Inderdaad 4 is eigenlijk gewoon te veel . Misschien toch nog wat te onervaren spelers momenteel maar goed dat is nu eenmaal mijn eigen keus . Spurs is ook sterk bezig dus of wij de volgende ronde halen .. Kan wel eens EL gaan worden . Op zich voor de spelers niet eens zo verkeerd maar om spelers als Rollheiser en Mostovyi dan te behouden wordt wel erg lastig .

@delichris Ik speel liever met talenten dan met te veel gearriveerde of bekende spelers . Al zal ervaring toch wel enigszins belangrijk zijn . Het zegt in de poulefase natuurlijk nog niet gek veel . Zullen iig beter voor de dag moeten komen in het tweeluik met Tottenham

@Marius Die hadden ook nog wat recht te zetten natuurlijk . Waren vooral veel effectiever . Verder weinig te klagen idd

@marcelkeuh Elke uitwedstrijd tegen de Europese top weet ik dat wij het nog lastig krijgen . Zijn natuurlijk pas 1x verder gekomen de dan de 1e KO ronde in de CL . Al was dat wel vorig seizoen en dat smaakt dan wel naar meer 

@Rossi @spaansetukker @germandutch @Mordurette @FM_Lesly

Leuke update! Mooi om te lezen wat de gedachten achter de keuzes in de seizoenen zijn. 

Logisch dat dit wat langzamer gespeeld word, ook geen probleem! 

Leuk zo'n terugblik. Forlan herrinner ik me nog goed! Wat toch een stuntje om hem toen te halen.

Een interessante terugblik op je sportieve beleid van de afgelopen jaren. Dat je relatief veel tegendoelpunten krijgt voor jouw gevoel is niet zo gek als je pressievoetbal toe wil passen. Het kan dan gebeuren dat tegenstanders er tussendoor glippen. 

hp2Vvwo.png

5DHsTiF.png

Hoe ziet een manager er in seizoen zes uit  wanneer je start met helemaal niets? Nou bijvoorbeeld zoals hierboven . Het mooiste aspect van de gehele CM/FM reeks heb ik altijd een Journeyman gevonden . Starten zonder reputatie en zonder papieren en dan maar zien waar je uiteindelijk terecht komt . Speel het zelf niet volledig volgens de regels maar dus wel geheel blanco beginnen . Helaas zijn de exotische bestemmingen standaard in FM wat minder talrijk . Kan namelijk erg genieten van de verhalen van @Lazy en @Titan momenteel . Managen is elke uithoek van de wereld geweldig lijkt mij dat . Helaas kan mijn PC deze save al nauwelijks aan dus laat staan als ik een world pack zou downloaden ( maar op de bucketlist zetten samen met een monster pc ) . Hier dus alle standaard speelbare competities aangezet en dan maar zien waar we uitkomen . Als alter ego dus mijn zoon zijn naam gebruikt en hopelijk komen beide verhalen in de toekomst nog wat meer samen . Dat was de bedoeling maar is er nog niet echt van gekomen . Voor nu is het af en toe in een stukje tekst maar hier wil ik uiteindelijk wel meer mee gaan doen . Het werd tot nu toe in ieder geval een mooie ontdekkingsreis . 

4WArGCT.png

Na vele sollicitaties als complete nobody in het wereldje viel de keus op Churchill Brothers in India . India is een land waar ik nog nooit als manager had gewerkt in vele jaren CM/FM . Hoopte dus op een mooie uitdaging maar helaas viel het erg tegen . Ten eerste moest ik bijna een half jaar wachten tot ik eindelijk een officieel duel kon spelen ( in mijn save dus een eeuwigheid ( red )  ) . Dan werd er in twee weken een compleet bekertoernooi gespeeld .. Waarom niet verdelen ,,, Om vervolgens weer maanden te moeten wachten voor de competitie zou beginnen . Dan haak ik al snel af . Ten tweede het niveau . Als Journeyman manager weet je dat je niet direct met een Messi of Ronaldo mag werken maar in India was het schrikbarend . Vooral omdat ik bijna geen TB had maar wel een flink SB . Hierdoor kon ik spelers als John Arne Riise en Apoula Edel halen . Had dus een Marcelo en een Neuer in de selectie om het verschil met de rest te vergelijken . Ten derde wou de club geen diploma betalen . Ten vierde , blijkbaar was er nog een niet speelbare super league . Hoe het zat met continentaal voetbal was zeer onduidelijk .  Was mijn PC een stuk sneller geweest dan was punt 1 nog niet zo erg geweest en had ik de competitie best een kans willen geven . Nu wist ik dus al snel dat ik weg moest . Maar niet voordat wij de beker wisten te winnen . In ieder geval een goede start . Op 10 januari 2018 diende ik mijn ontslag in . Hoe heeft de club het daarna gedaan ? 

dHStaAW.png

In de competitie werden ze 2e na mijn vertrek om vervolgens kampioen te worden en daarna wederom twee 2e plaatsen wist te pakken . Een aardige topclub geworden dus . Het laatste seizoen was wel slecht en de vraag is dus of de club alweer op zijn retour is . Tijd zal het leren

Op 20 januari 2018 tekende ik een contract bij Cefn Druids wat op degraderen stond in Wales . Wederom op het hoogste niveau . Ik kon nog wat nieuwe spelers halen en wedstrijd na wedstrijd werd gewonnen . Uiteindelijk wist ik de club naar de 7e plaats te loodsen . In de play off voor degradatie wisten wij bijna alles te winnen en zodoende kwamen we in totale punten in aanmerking voor de play off voor Europa League . Deze wisten wij zeer verrassend te winnen . In de zomer kwamen veel nieuwe spelers en het zag er goed uit . Helaas werd alweer elk verzoek voor studeren afgewezen . In Europa wisten wij een club uit San Marino te verslaan maar was FC Vaduz net te sterk voor ons . Weer werd een verzoek op studeren afgewezen en dus besloot ik wederom ontslag te nemen . Hoe deed Cefn Druids het de laatste jaren ? 

88IJzfp.png

Elk jaar lijkt het net wat beter te gaan op de 5 en 6e plek na . 7e , 5e , 6e , 4e en vorig jaar dus derde . Club doet weinig gekke dingen en dat is dus te zien . Benieuwd of ze ook die laatste stap naar de landelijke top kunnen inzetten . Ik nam dus ontslag einde augustus en een paar dagen later op 27 augustus tekende ik al mijn 3e contract in iets meer dan een jaar . Het in de middenmoot verkerende op 2e niveau uitkomende  Hranit in Wit Rusland zocht een nieuwe manager . Ook een land waar in nog nooit eerder actief ben geweest . De competitie in Wit Rusland loopt niet gelijk aan de West Europese competities en dus was het seizoen al behoorlijk onder weg . Met een blik nieuwe spelers wist ik alsnog 2e te worden en promotie was een feit . In de transferperiode wist ik de ploeg goed te versterken . Zo goed dat wij heel lang om de titel mee wisten te spelen . Uiteindelijk werden we 2e . Opnieuw wist ik leuke spelers te halen en had ik zin in het nieuwe seizoen zeker nadat ik de supercup had gewonnen . Tussendoor werd ik ook nog benoemd tot bondscoach van Curaçao op 8 september 2019 . In de voorbereiding op het nieuwe seizoen werd ik echter benaderd door een club die ik niet kon laten lopen . Wist Hranit het naderhand nog altijd zo goed te presteren ? 

1bUQySm.png

Nee een 10e plek was al niet al te best maar het seizoen er op werden ze zelfs 15e en was degradatie een feit . Op dit moment staat de club 5e op het 2e niveau en was het kortstondige succes waarschijnlijk een one day fly . Soms vraag ik mij af had ik niet moeten blijven ? De competitie was verrassend leuk , uitdaging zowel nationaal als continentaal voluit aanwezig . Na mijn vertrek mocht de club het Europees proberen maar Sheriff Tiraspol was te sterk . Echter was de aanbieding te verleidelijk .

Op 16 maart 2020 tekende ik in Boedapest bij MTK . Een gevallen topclub die in de subtop stond op het 2e niveau . Onwaardig voor deze club . In de Hongaarse competitie had ik al eens eerder met veel plezier Ferencvaros onder de hoede gehad . Europees voetbal gaf ik dus op voor het 2e niveau in Hongarije maar spijt heb ik nooit gehad . Kampioen op het 2e niveau en dus promotie . Vele leuke spelers heb ik kunnen halen en met twee titels en twee bekers was het nationaal al snel bekeken . Internationaal was er zeker nog voldoende uitdaging . Schalke zette ons vorig seizoen met beide benen op de grond . Om Europees aansluiting te krijgen zou er flink moet worden geïnvesteerd . Nationaal zou dan erg saai worden . Een aanval op Papa was wel leuk geweest natuurlijk . Echter koos ik na de tweede bekerwinst op rij om te verhuizen naar Zuid Amerika . 

Stort MTK ook in ? Nee want zowel Nationaal als Europees doen ze het dit seizoen alleraardigst 

UnyQ4Yf.png

NC5MNi9.png

India , Wales , Wit Rusland , Hongarije , Chili . Wat ik mij heb voorgenomen in deze journeyman is dat ik niet snel een bekende ( top ) competitie zal kiezen . Het liefst ga ik de strijd aan in een competitie die niet standaard wordt gekozen . Uitzonderingen zijn bepaalde clubs en dan moet je denken aan 1.FC Köln , Atletico Bilbao , Saint Etienne , Rayo Vallecano . Millwall of Wimbledon . Met laatste 2 heb ik al eens een leuke game gehad en de 1e 4 trekken op de 1 of andere manier al jaren en jaren . Maar het lijkt mij ook leuk om bijvoorbeeld op elk continent een prijs te pakken . Helaas is Oceanië standaard niet speelbaar en in Afrika alleen Zuid-Afrika . Dat maakt het wel minder leuk maar wat het ook wordt ik kies in deze journey met het hart .

@ElPrincipito Leuk dat je het kon waarderen . Spelen gaat echt met vlagen zeer en zeer traag in deze save . Ben het echter al wel jaren gewend .

@Marius Top dat je het leuk vond . Forlan was zeker een stunt en was ook gewoon een heldje 

@delichris Als je alle spelers een terugkijkt heb ik zeker heerlijke spelers gehad . Echter ben ik zeer tevreden met de selectie die er nu staat

@Titan Mooi dat je het kon waarderen . Zo had ik het nog niet eens bekeken maar slaat wel hout . Toch wil ik naar perfectie toe groeien dus er is nog altijd werk aan de winkel 

@True_Legend @marcelkeuh @Rossi @spaansetukker @germandutch @Mordurette @FM_Lesly 

Ook dit is weer gewoon een erg leuke terugblik. Kan het me allemaal nog wel herrinneren als volger van het eerste uur.

Wat ben jij in landen geweest die niet snel gekozen worden. Heel mooi om te lezen hoe jij het doet.

Een inspirerend overzicht van je avontuur en je verwoordt precies wat er zo mooi kan zijn aan een journeyman. Overigens gebruik ik helemaal geen worldpack met competities die ik allemaal tegelijkertijd inlaad. Je kunt (volgens mij vanaf FM19, misschien ook al wel 18 hoor) competities toevoegen en verwijderen als je game al bezig is (via de FM-button bovenin).

Een schitterend rijtje op je CV. Persoonlijk ben ik ook veel meer van de kleine (onbekende) clubs. Daar kun je tenminste echt je stempel drukken. Bij de Real Madrids van deze wereld is het vooral je manager maken, poppetjes op de juiste plaats en prijzen rooien. 

lFhx9N6.png

In oktober stonden er weer twee interlands op het programma voor Curaçao. Beide wedstrijden waren voor de Carribean Cup. Als eerste speelden wij uit op de Dominicaanse Republiek en daarna ontvingen wij Saint Vincent and the Grenadines. Beide landen zouden normaal gesproken voor weinig problemen moeten zorgen. De Dominicaanse Republiek is een geliefd vakantieoord zeker bij newly weds. Sinds 1958 behoort het nationale elftal tot de FIFA. In 2012 wist het land zich voor het eerst te plaatsen voor de Carribean Cup. Saint Vincent and the Grenadines is een onafhankelijk land binnen het Brits gemenebest. Het bestaat uit het grote eiland Saint Vincent ( ongeveer 20 km ) en een aantal kleine eilandjes ( samen the Grenadines ) Sinds 1979 is het land onafhankelijk nadat het eerder van Franse handen werd overgedragen aan de Britten. Sinds 1988 hoort het land bij de FIFA. En sindsdien halen ze regelmatig de groepsfase van de Carribean Cup . In 1996 deden ze zelfs mee aan de Gold Cup. Goed tot zo ver de historische lessen. Nu over naar de selectie.

TqIO9uq.png

Wegens blessures toch een ander elftal moeten oproepen. Zeker achterin aardig wat B keuze namen, Geen Alberto of Lachman dus. Ook wist ik wederom geen nieuwe spelers over te halen om voor ons uit te komen. 

4vYJbNe.png

Dan raakt ook Antonia nog geblesseerd maar gelukkig kon ik Lachman nu wel oproepen voor extra optie achterin. Zijn blessure lijkt toch minder ernstig dan eerder gedacht. De wedstrijd tegen de Dominicaanse Republiek begint erg goed wanneer wij al binnen de minuut de leiding nemen, Een mooie actie van van Kessel ( op de plaats van Antonia ) zorgt dat de bal bij Benschop komt en die weet wel raad met zulke opgelegde kansen.  In de 18e minuut zorgt Vicento voor de 0-2 op aangeven van wederom van Kessel. In de 27e minuut lijkt de wedstrijd beslist te zijn wanneer Benschop raak kopt op aangeven van ? Jawel van Kessel. 

In de tweede helft geloven wij het wel en zakt het niveau aardig in. Met nog iets meer dan een kwartier te spelen zorgt Junior voor hoop bij het thuisland. Drie minuten voor tijd lijkt van Kessel zijn goede wedstrijd te belonen met een treffer maar deze wordt afgekeurd wegens buitenspel... Diep in blessuretijd maakt Lugo er nog 2-3 van. Het inbrengen van een aantal wissels in de rust leek ons spel degelijk te beïnvloeden.  

n7HiSLx.png

PTd91T0.jpg

Lachman nog altijd niet fit genoeg en dus staat er een onervaren centraal duo in de basis tegen Saint Vincent. Hopelijk is onze aanval goed genoeg om dit te compenseren. In de 6e minuut schiet Benschop de bal hard tegen de lat , de bal komt bij van Kessel die de bal goed breed legt en Christina kan de bal simpel binnen schieten. Drie minuten later kopt Benschop een voorzet van Cuco Martina binnen en even later is de wedstrijd al gespeeld wanneer Benschop wederom raak kopt. Ditmaal uit een hoekschop van Bacuna. Binnen het half uur ligt nummer 4 ook in het net. Een vrije trap van van Kessel wordt goed ingekopt door Christina, Keeper red maar de rebound is voor Benschop. Na rust vind iedereen het wel best en vlak voor tijd red Aldridge nog de eer .

jRaMrT7.png

8aBcwGG.png

xwpot0G.png

Jamaica is de tegenstander in de halve finale. Jamaica was ook het land wat de vorige finale van ons wist te winnen. Er is dus wel degelijk iets om voor te spelen. Het liefst neem ik afscheid met een prijs maar het kan ook zomaar een afscheid worden in mineur, Tijd zal het zeggen . Op de ranglijst zijn we drie plaatsen gezakt. 

@Marius Thanks. Waardeer het ook enorm dat je nog altijd deze novelle volgt.

@ElPrincipito Inderdaad en hopelijk duurt het avontuur nog wel even door.

@delichris Klopt en dat is ook wel een beetje het doel van deze journey. Hopelijk kom ik nog in diverse onbekende landen.

@Titan Thanks voor de tip. Een idee voor een komende FM. Momenteel te veel fun met beide saves.

@marcelkeuh Inderdaad. En daarbij bij bekende clubs kun je standaard bepaalde namen halen. Ik haal meer voldoening in het halen van onbekende namen, Hoewel ik echte toppers niet schuw natuurlijk

@germandutch Thanks

@True_Legend @Rossi @spaansetukker @Mordurette @FM_Lesly @petervoetbal

Goede overwinningen. Nu hopelijk nog een keer schitteren op dat tornooi!