Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

Veel verkocht, en weinig ingekocht inderdaad. Maar de resultaten zijn gewoon weer goed. De loting voor de CL is in ieder geval om van te smullen.

hq4KsaR.png

Een zeer drukke augustusmaand hebben wij achter de rug , En dan is het niet eens een maand met transfers in Chili ,

Maar liefst zes competitie wedstrijden stonden er op het programma . Bleef het daarbij ? Nee want ook de return voor de Copa Sudamericana stond op het programma plus het 1e duel voor de beker , Acht wedstrijden dus deze maand .. We beginnen met een competitie wedstrijd tegen Santiago Wanderers . De eerste echte topper onder mijn leiding . Na afloop waren beide coaches het er over eens dat het leek of beide teams zonder verdedigers en keepers stonden te spelen ...

W89Fy5a.png

Het werd uiteindelijk de wedstrijd van Reyes die maar liefst 4x wist te scoren . Hierna gingen wij op bezoek bij Universidad de Concepcion . Hier waren wij zeker qua balbezit heer en meester . Na rust opende wij de score via Reyes en via Millan leken wij de wedstrijd te beslissen . Ondertussen was Reyes uitgevallen met een blessure , De Paul scoorde nog wel snel de aansluitingstreffer maar wederom waren de drie punten voor ons . Na deze wedstrijd mochten wij de landsgrenzen verlaten en gingen wij op bezoek bij Atletico Mineiro . Thuis verloren wij onverdiend en wouden wij onze doelstelling halen moest er dus gewonnen worden .

Wederom waren wij voetballend de veel betere en dit maal lieten wij dit ook zien in de score . Al voor rust was de achterstand geheel weggepoetst . Na ruim een half uur spelen opende Fernandez voor ons de score op aangeven van Marquez . Twee minuten later konden wij al weer juichen . Een vrije trap van Fernandez werd binnen gekopt door Vilches . Vijf minuten voor rust zette Suazo ons zelf op 0-3 met een vlammend afstandsschot . Na rust konden wij het rustig aan doen en Mineiro kon niet meer . 

w3hDoRI.png

De volgende topwedstrijd stond al weer op het programma . In een uitverkocht huis speelden wij de Clasico Albo Cruzado tegen Universidad Catolica . Deze wedstrijd wordt beschouwd als 1 van de grootste rivalenstrijd in het Chileense voetbal . En een echte stadsderby . Kunnen wij de goede vorm doortrekken ? Ja dat doen wij zeker in deze wedstrijd . Wij domineren echt de wedstrijd en in de 34e minuut komen wij dan ook op voorsprong een vrije trap beland bij Messidoro die door iedereen over het hoofd wordt gezien en die kan simpel binnen tikken . Meteen na rust zoeken wij weer de aanval , Fernandez geeft voor Troncoso wil de bal wegschieten maar schiet tegen Vidal aan en de bal rolt over de lijn . 2-0 door een eigen goal . Twee minuten later is de wedstrijd definitief beslist wanneer Messidoro Fernandez wegstuurt . Hij geeft een prima voorzet die goed wordt binnen gekopt door Vilches . Vlak voor tijd strooit Medel nog wat extra zout in de wonden door de 4-0 maken uit een mooie aanval . 

if80img.png

Na deze wedstrijd heeft Duran een nieuw contract ondertekend . Wel een clausule erin maar anders zou hij sowieso weg zijn na dit seizoen. Duran voldoet aan de U20 norm en heeft ook een basisplaats veroverd onder mijn leiding , 

AErV7rh.png

Wij vervolgen het seizoen met een wedstrijd tegen O'Higgins . Zeker niet de gemakkelijkste tegenstander maar wederom waren wij voetballend een klasse beter . Dat dat niet alles zegt bleek maar weer want qua kansen deed de thuisclub niet veel voor ons onder , En kwamen dan ook in de 24e minuut op voorsprong door Ragusa . Na rust kwamen wij op 1-1 door Fernandez die op aangeven van Medel de keeper wist te verschalken . In de 66e minuut pakten wij de voorsprong wat ook nog de beslissende treffer bleek te zijn door Delgado . Op aangeven van Vega schoot hij de bal in het dak van het doel 

jtq3stW.png

tZapeTg.png

Thuis hadden wij geen kind aan Corbeloa Calama . En ook uit tegen Coquimbo Unido hadden wij weinig problemen Vilches opende de score al in de 2e minuut . Na een half uur kopte Franco uit een hoekschop de 0-2 binnen . In de 64e minuut kwamen wij op 0-3 , Delgado weet de met een perfecte aanname mee te nemen na een mooie pass van Messidoro en rond koeltjes af . In de 71 minuut doet de tegenstander wat terug na dom balverlies . In de blessure tijd scoort Delgado zijn tweede na een goede actie van Millan . In de beker zetten wij een goede stap door de eerste wedstrijd te winnen . 

vzBZLmB.png

Z3zEA9U.png

fiYf3m2.png

Door de zes overwinningen staan wij nu 1e , En hebben een klein gaatje weten te slaan naar de achtervolgers . In deze vorm zijn we nu ineens titelkandidaat . Iets wat deze club jaar in jaar uit moet zijn maar had niet verwacht om dat dit seizoen al te kunnen uitdragen . Maar ik klaag absoluut niet . Tot slot nog de loting voor de volgende ronde van de Copa 

AdozQVY.png

De doelstelling is gehaald maar stiekem hoop ik nog op een extra ronde . Hoewel van onderschatting absoluut geen sprake mag zijn . Maar ik vind wel dat wij als favoriet deze wedstrijden in mogen gaan . 

@delichris Qua inkomsten mogen wij zeker niet klagen . De loting is zeker heftig en met plek 3 ben ik al tevreden al hoop ik zeker op plek 2

@Marius Heb graag mijn selectie voor juli al intact . Daarna is het wat mij betreft alleen maar verkopen . Helaas kun je niet alle basisspelers behouden . Dan moet ik alsnog de markt op . Qua namen zeker een heerlijke loting maar voor presteren had ik liever de poule van MTK gehad 

@marcelkeuh Mahi heeft een ziek hoge transferwaarde . Daar optimaal gebruik van gemaakt 

@germandutch Thanks 

@True_Legend @Mordurette @FM_Lesly

Wat 'n lekkere maand boordevol doelpunten. Je hebt het wel in heel erg korte tijd kunnen omdraaien in de competitie. Mooi dat je dat ook in de Copa Sudamericana hebt gekund. Atletico Mineiro was toch niet de minste. In de volgende ronde ben je inderdaad gewoon favoriet.

Heerlijk om zo Mineiro uit te gaan schakelen zeg. En de uitslagen in de competitie zien er goed uit. Je bent nu wel favoriet voor de titel hoor. In de volgende ronde van de SudAmericana ben je de favoriet.

aqohjBs.png

Eind augustus begin september kwam de kersverse wereldkampioen weer bij een voor de eerste interland periode sinds het WK .De poulefase van de Nations League stond op het punt van beginnen . Echter speelde Italië maar 1 wedstrijd hier voor namelijk thuis tegen Rusland . Daarom had ik een oefeninterland toegevoegd . In eigen huis treffen wij eerst Duitsland voordat wij de degens gaan kruisen met de Russen . 

nfdp4Wt.png

Inmiddels zijn wij opgeklommen naar de tweede plaats op de wereldranglijst . Nummer 1 is natuurlijk het ultieme doel . Volgens het WK zijn wij dat al alleen nog niet op de ranglijst . Na het WK kon ik vertrekken naar drie landen maar heb ze alle drie een nee verkocht . Ik vind dat ik nog niet klaar ben met Italië . Dan de selectie 

hRAhMLG.png

Een aantal verrassende namen maar aangezien er een oefenduel bij zit en ik Rusland niet al te hoog inschat wou ik een aantal namen eens de kans geven . En natuurlijk kwam mij dit weer op de nodige kritiek te staan maar goed what's new ? Bonucci er dus niet bij . Nadat hij zijn aanvoerdersband heeft ingeleverd wil ik ook daar kijken voor nieuwe namen . Een van de nieuwe namen is Edoardo Ferrone die zowel AMR als in de spits kan spelen . In hem zie ik ook de opvolger van Rollheiser bij Groningen overigens . En andere nieuwe naam is Luca Quitadamo . Voorin zit het dus de komende jaren wel goed . Tot slot nog de speler waar de meeste kritiek over was namelijk linksback Bruno Martella . Natuurlijk geen topspeler maar wel heel degelijk en ook die spelers heb je nodig in een elftal . Maar voordat Ferrone zijn debuut kon gaan maken moest hij afhaken met een blessure . Zijn vervanger is Nicola Tagliaferri geworden . Die dus ook zijn debuut kan gaan maken . Met Bernardeschi en Chiesa hebben wij twee toppers voor de positie en het is mooi om te zien dat er al weer een nieuwe generatie aan zit te komen . 

Tegen de Duitser begon ik met een verdedigende middenvelder wat resulteerde in  dat wij vanaf het begin van de wedstrijd , de wedstrijd onder controle hadden . Een vroege treffer in de 3e minuut na een mooie individuele actie van Kean wil dan ook wel eens helpen . Op slag van rust verdubbelen wij de score en weer was het Kean die kon gaan juichen . De steekpass was van Pellegri . De spelers hadden nog maar net de thee op toen de 3-0 viel . Kean gaf de bal hard en strak voor en Henrichs frommelt de bal in eigen doel . Na een uur spelen kopt die zelfde Henrichs de bal wel in het voor Duitsland goede doel . Deze 3-1 blijft ook staan tot aan het eind signaal . Een prima uitslag . Luca Quitadamo maakte deze wedstrijd zijn debuut als invaller . 

zqaOHPW.png

sM9qIHo.png

Rusland wist in extremenis de wedstrijd tegen Nederland te winnen . En hiermee spelen wij dus thuis tegen de koploper in onze poule . Een uitslag die ik niet direct verwacht had maar het maakte voor mijn aanpak niets uit 

IHfgWe8.jpg

Geen verdedigende middelvelder dus , terug naar mijn standaard tactiek . Falanga nog altijd niet fit en dus speelt Adjapong als rechtsback . Verder denk ik de sterkste 11 voor op dit moment . Bij Rusland een basisplaats voor FC Groningen spelers Nesterov . Benieuwd of hij opgewassen is tegen mijn Italië . De wedstrijd wordt overigens gespeeld in het stadion van Palermo . 

P9q4R7a.png

Wij waren een stuk beter maar vergeten het echter in de score uit te drukken . En dat is dan ook mijn enigste kritische noot over deze wedstrijd . Pellegri scoorde op aangeven van Bernardeschi . Martella maakte deze wedstrijd zijn debuut als invaller . 

x74xcHx.png

Wij staan nu op onderling resultaat 1e en dat maakt komende maand de wedstrijd met Nederland wel zeer belangrijk . Voor beide zou een zege zeer belangrijk zijn . Wij weten dat we Nederland kunnen verslaan maar aan de andere kant heeft Nederland natuurlijk ook gewoon prima spelers die het elk land zeer lastig kunnen maken . 

@Marius Ik zal eerlijk zeggen dat ik deze star bij Colo-Colo ook niet verwacht had , Maar blijkbaar zijn ze mijn standaard tactiek daar in Zuid Amerika niet gewend . Hoop wel op meer uitdaging de komende jaren . Hoewel we die vast nog wel gaan tegenkomen zeker in Copa's. 

@delichris  Het ziet er zeker goed uit . Maar het seizoen is lang genoeg 

@marcelkeuh Aan doelpunten idd geen gebrek 

@germandutch @True_Legend @Mordurette @FM_Lesly

Edited by komodo25

Prima zeges. Zeker tegen Duitsland, zelfs al is het in oefenwedstrijd, is dat toch altijd een mooie eer.

De afgelopen dagen heb ik zo nu en dan een paar updates doorgenomen. Kan me deze novelle nog herinneren van pakweg een jaartje geleden, toen ik een andere actieve periode had. Je hebt er een mooie carrière van weten te maken met de Journey; Colo Colo is in FM een team dat toch wel enigszins tot de verbeelding spreekt. Zat ooit in een FM-versie toch zo'n 15-jarig talent, Milian of zoiets? Een sterke overwinning met Italië trouwens!

Tegen twee prima landen heb je je goed staande weten te houden. Zeker Rusland kan vaak een taaie tegenstander zijn, zowel in het echt als op FM.

IVvYrqa.png

In september was er ook een interland periode met Curaçao. De Caribean cup is pas volgende maand dus had ik twee oefenwedstrijden georganiseerd . Pakistan en Aruba komen bij ons op bezoek . Niet de sterkste tegenstanders maar wel weer goed om hopelijk het goede gevoel terug te halen . Helaas kreeg ik wederom het niet voor elkaar om spelers als Kuwas over te halen om voor ons uit te komen . Dus de selectie zijn vooral bekende namen 

lbpYn4k.png

7W9IEWv.png

Kenneth Bonevacia is wel een nieuwe naam . Komt uit de opleiding van RKC en zoals op de screen te zien heeft hij ook zijn debuut gemaakt voor ons . Nu Benschop steeds ouder wordt kan dit wel eens de nieuwe spits van Curaçao gaan worden de komende jaren  . Zoals verwacht was Pakistan geen probleem voor ons 

5KhXsf1.png

Al voor rust stond de einduitslag op de borden . Antonia was er al de kippen bij om de rebound erin te schieten nadat Benschop zijn inzet nog gekeerd werd door de doelman . Ook bij de tweede treffer lette Antonia goed op . De inzet van wederom Benschop belande op de lat maar weer was de rebound dus voor Antonia . In de blessure tijd van de 1e helft wist Benschop dan wel te scoren op aangeven van Christina . In de tweede helft mocht Bonevacia zijn kunsten vertonen en maakte dus zijn debuut

u1fb7HC.png

Tegen Aruba domineerden wij de gehele wedstrijd en bij rust leek er dan ook niets aan de hand . 3-0 voor . Martina kopte als 1e raak uit een hoekschop . Vicento scoorde daarna op aangeven van Antonia . En Bacuna kreeg de bal goed meegegeven door Benschop en was uiterst kalm voor de goal . De tweede helft was een stuk minder . Creëerden zelf bijna niets meer en uit het niets scoorde Aruba in de slotfase nog wel twee keer . Waarbij de laatste wel een grove fout van Martina was . Maar goed winst is winst .Toch sluiten wij deze periode af met een behoorlijke domper 

DHmvzjV.png

Bonevacia wil dus niet langer uitkomen voor ons . Natuurlijk probeerde ik hem nog om te praten maar behalve het reizen ( dat wist hij toch ook wel van te voren ) lijkt het erop dat hij alsnog voor Nederland wil uit komen .  Een behoorlijke domper en dit maakt het spelen met Curaçao wel een stuk minder leuk . Er komen al niet veel regens door van enig niveau en als ze er dus zijn kiezen ze alsnog voor Nederland . De kans is dus zeer groot dat de Caribean Cup mijn laatste kunstje gaat worden als bondscoach van Curaçao . 

@Marius Hoewel ik niets tegen Duitsland heb is het wel een mooie tegenstander om van te winnen 

@delichris Dank u

@Titan Klopt deze novelle loopt al een tijdje  . Leuk dat je hem weer gevonden hebt . Gaat niet al te hard maar goed dat ben ik gewend . Is ook 1 van de redenen waarom ik de twee laatste delen niet gehaald heb . Colo-Colo is zeker een team van naam en dat grote talent was idd Millan . Heb hem trouwens terug gehaald al is het absoluut geen topper meer . Maar puur voor nostalgie . 

@marcelkeuh Rusland kan zeker een lastige tegenstander zijn . Toch moeten wij daar gewoon van winnen met Italië vind ik . 

@germandutch @Mordurette @True_Legend @FM_Lesly

Na het hele parcours dat je al hebt afgelegd met Curacao is het op zich niet onlogisch dat je er een punt achter wil zetten. Je had dat misschien ook al meteen na het WK kunnen doen.

Erg jammer dat Bonevacia toch voor een interlandcarrière in Nederland gaat; iets wat hij waarschijnlijk niet gaat bewerkstelligen. Dat maakt het natuurlijk nog zuurder. Begrijpelijk dat je twijfelt over een langer verblijf op de Antillen. Wel twee mooie overwinningen!

Twee goede overwinningen gepakt. Wel jammer dat de grote jongens nog steeds niet willen uitkomen.

Begrijpelijk dat zulke beslissingen het minder leuk voor je maken. Zou wel jammer zijn, omdat je toch al het één en ander hebt opgebouwd.

rPERRek.png

Het voordeel van werken in Chili is dat ik na een interland periode niet meer zo gek ver hoef te reizen . Scheelt toch weer wat een aantal jetlags . In de maand september speelden wij drie competitie wedstrijden . Ook stond de return op het programma voor de beker plus de dubbele ontmoeting met Deportes Tolima voor de Copa Sudamericana . Een lekker druk maandje dus en dan kwam ook de nieuwe jeugdinstroom nog eens binnen deze maand . 

2y9RQ9p.png 

De meeste spelers hebben een contract gekregen . Geen top lichting maar wel zeer degelijk . Volgens onze hoofd jeugdopleiding is spits Martin Sierralta het grootste talent . Kan zeker een leuke speler worden maar het is geen nieuwe Millan . De maand wordt gestart met de return voor de beker . Nadat wij thuis al met 2-0 hadden gewonnen hadden wij ons een goede uitgangspositie verschaft voor de return . Als je dan binnen tien minuten spelen al met 0-2 voor staat weet je dat het gespeeld is . Achteraf was dat ook meteen de eindscore . Relatief simpel door naar de volgende ronde . Ook de kwartfinale mag op papier weinig problemen betekenen . Al is papier geduldig . De competitie wordt hervat met een wedstrijd tegen Everton de vina  del Mar . Op papier een sterke tegenstander . Een makkelijk voetballende ploeg ook .

Voor rust leek de club echter een schim van hun zelf en hadden wij een makkelijke 45 minuten . Al in de 3e minuut was het raak door Reyes , die goed binnen kopte op de inzet van Fernandez, Diezelfde Fernandez zette na iets meer dan een half uur spelen de stand op 2-0 . Messidoro gaf de bal mee en Fernandez scoorde uit een moeilijke hoek . Een paar minuten later wordt Fernandez weer goed weggestuurd door Messidoro . In de 16 meter krijgt Fernandez een duw en gaat de bal op de stip . Fernandez gaat zelf achter de bal staan en hard door het midden is het raak . Drie minuten voor rust lijkt de wedstrijd beslist wanneer Delgado er 4-0 van maakt . Fernandez geeft voor , Reyes kopt de bal goed door richting 2e paal en Delgado kan de bal binnen tikken . Na rust laat Everton zien waarom ze geroemd worden . Al was de 1e treffer voor Everton een fout van onze jonge doelman Quiroz die onder een voorzet heen ging . Zonde want Quiroz keepte gewoon een geweldige pot . Alvarez profiteerde hiervan . Diezelfde Alvarez weet in de 64e minuut er zelfs 4-2 van te maken en even is er hoop . Dichterbij laten wij Everton echter niet meer komen ,

c7LADDL.png

Een paar dagen later spelen wij wederom thuis en ditmaal is Deportes Tolima de tegenstander . Vanaf de 1e minuut zijn wij sterker en al in de 6e minuut kunnen onze supporters juichen  . Een voorzet van Fernandez wordt goed binnen gekopt door Messidoro . In de 9e minuut wordt Delgado hard onderuit geschopt maar het spel gaat door . Reyes schiet de bal uiteindelijk op de paal . Goed de voordeelregel toegepast maar het is wel einde wedstrijd voor Delgado die vervangen gaat worden voor Leyton . In de 27e minuut is het Leyton die met een goede cross Fernandez diep stuurt en zijn voorzet wordt binnen gekopt door Reyes . Niets aan de hand dus . Echter in de blessure tijd van de 1e helft is het ineens Lenis die voor Robles opduikt en via zijn teen en paal rolt de bal over de lijn . Zo gaan wij toch wat minder vrolijk naar de thee . Na iets meer dan een uur spelen wordt de marge weer 2 . Leyton geeft de bal terug aan Suazo die geeft voor maar de wind komt er achter en de keeper verkijkt zich op de bal . Abslouut niet de bedoeling van Suazo maar hij telt wel . Al met al tevreden hoewel wij meer hadden moeten kunnen scoren . Gezien het spelbeeld verwacht ik echter wel gewoon door te kunnen gaan . Al hebben wij inmiddels wel met een heuse blessure golf te maken . De overwinning betekende overigens ook een nieuw record . Inmiddels hebben wij 11 wedstrijden op rij gewonnen . 

Mll4ueR.png

eMGGPJp.png

Of nummer 12 ook gaat lukken is de vraag . Mogen uit naar de verrassende nummer 2 Deportes Temuco . En al in de 3e minuut mogen onze fans alweer juichen . Fernandez wordt goed weggestuurd door Messidoro en wipt de bal over de uitkomende keeper . Hoewel wij beter zijn geeft Temuco niet op en in de 27e minuut komen zij dan ook langszij . Benitez kopt de bal goed binnen . Vlak voor rust komen wij dan toch op de verdiende voorsprong . Het is wederom Fernandez die scoort ditmaal komt de pass van Suazo . Ook na rust geeft de thuisclub zich niet gewonnen en komt al redelijk snel op 2-2 door Caseres . In de 72e minuut nemen ze zelfs brutaal de voorsprong door Rojas . De tijd tikt weg en lange tijd ziet het er na uit dat wij zowaar gaan verliezen . Inmiddels zijn wij aanbeland in de 90+2 wanneer wij nog een hoekschop mogen nemen . Sagal neemt deze en Suazo kopt de bal kiezelhard binnen . Toch nog een punt zou je denken . Inmiddels zitten wij in de blessuretijd van de blessuretijd wanneer Millan nog een keer aanzet en zijn mannetje weet uit te spelen . Zijn voorzet is op maat en de ingevallen Vega komt voor zijn man en tikt de bal binnen 3-4 !!!! Nummer 12 is een feit 

780p93q.png

In zeer korte tijd treffen wij Union Espanola voor de 3e maal . Dit maal is het in competitie verband . Lastig hebben wij het niet en winnen dan ook eenvoudig met 2-5 . Wat wel opvallend was aan deze wedstrijd was het aantal uit supporters .. Het stadion zat dus voor meer dan driekwart gevuld met onze supporters . Tot slot sluiten wij deze maand af met de return in Colombia . 

Hoewel wij een redelijk gunstige positie hadden maakte Tolima er wel een echte wedstrijd van . Het spel golfde op en neer en na een half uur spelen kwam de thuisclub op 1-0 via Molina . Nog 1 treffer erbij en wij liggen eruit . Lang hoeven wij niet voor dat scenario te vrezen want Suazo zet ons drie minuten later al weer op 1-1 . Fernandez legt de bal bal voor , Sagal legt terug en Suazo schiet verwoestend raak . Een paar minuten later pakken wij de voorsprong nadat Reyes goed werd weggestuurd door Fernandez . Met deze 1-2 gaan wij de rust in . Wij hoeven niet meer zo nodig en Tolima gelooft er niet meer in . In de tweede helft scoren wij nog 1 maal . Zuniga geeft voor en Sagal kopt raak 

hzvFkgG.png

8Q00tbp.png

Met Argentinos Juniors hebben wij niet de zwaarste tegenstander geloot maar een makkelijke tegenstander is het allerminst . Zullen in ieder geval flink aan de bak moeten , Wel benieuwd of wij ons kunnen meten met het Argentijnse voetbal .

kJZNlep.png

6cQs9sp.png

Dat wij zoveel supporters mee hadden tegen Union Espanola had er alles mee te maken dat wij kampioen hadden kunnen worden hoewel die kans erg klein was . Alle achtervolgers wonnen echter ook . Komende maand kunnen wij wederom kampioen worden in de 1e wedstrijd maar dan moeten de andere uitslagen gunstig zijn . Echter lijkt de titel wel een zekerheid . Liefst haal ik die zo snel mogelijk binnen zodat ik spelers kan gaan sparen voor de Copa . 

@spaansetukker Thanks al moeten wij deze wedstrijd inmiddels gewoon winnen hoor

@Marius Had gehoopt op een mooie aanbieding na het WK . Kwam helaas niet ( misschien omdat ik alle papieren nog niet heb ? ) Zelf opstappen was zeker een optie maar de verloren finale in de Carribean cup kon ik moeilijk verkroppen . Dus hopelijk deze nog halen en dan is het klaar . Of er moet ineens wonderen gebeuren .

@Titan Inderdaad . Die kans is erg klein . Erg jammer en zuur want met zulke spelers wil ik nog wel blijven . De uitdaging is er wel maar dan moeten er ook spelers naar zijn . Nu proberen om die Carribean Cup te pakken zodat we met opgeheven hoofd afscheid kunnen gaan nemen naar alle waarschijnlijkheid 

@delichris Inderdaad en als de kleine jongens dan ook al bedanken ....

@marcelkeuh Er zal vast nog wel een ander land langskomen en anders genoeg uitdaging bij de club . Zuur is het wel want het liefst zou ik inderdaad nog langer blijven bij de juiste doorstroom 

@Rossi Thanks 

@germandutch @Mordurette @True_Legend @FM_Lesly

Geweldige periode en de titel is een kwestie van tijd. Goed om te zien dat je ook door bent in de Copa Sudamericana.

Het gaat goed met Colo Colo en als je Mineiro eerder kon verslaan dan moet je Argentinos ook kunnen verslaan. Die acht ik minder dan Mineiro.

Uitstekend gedaan deze periode, ondertussen toch al een behoor eind voor op de achtervolgers. Argentinos moet in deze vorm te pakken zijn.

2Oay4Mc.jpg

Nu de transfermarkt weer gesloten is kunnen wij de balans opmaken en het elftal voorstellen. Te beginnen met 

de doelmannen natuurlijk . En van daar uit pakken wij elke positie apart om te belichten . 

GVB2JVX.png

Mijn 1e keeper is nog altijd Plizzari maar met Schendelaar heb ik een prima 2e keeper achter de hand . Zal Schendelaar ook regelmatig laten keeper zodat hij Plizzari scherp kan houden . Nunez is nog altijd geblesseerd en lijkt hierdoor ook niet meer de doelman te gaan worden wat hij voor zijn blessure in zich had . 

eJ7Vmmb.png

Als rechtsback is Falanga natuurlijk de 1e keus . Is hij bij de wereldkampioen namelijk ook . Met Youssef hebben wij wederom een goede jonge back-up klaar staan die dat niveau kan gaan halen . Met Hateboer en Bacuna hebben wij nog twee degelijke opties over . Op dit moment zeer belangrijk voor de home grown regel al hoop ik dit snel niet meer nodig te hebben . In Hateboer was overigens veel interesse deze zomer . Keita zie ik puur als centrale speler 

w6dh3uX.png

Centraal achterin is het zeer degelijk al heb ik drie jonge spelers die kunnen uitgroeien tot echte toppers . Namelijk Nesterov , Ocampos en Keita . Zowel Ocampos als Palomeque zijn doorgestroomd vanuit het 2e dit seizoen . Benkovic en van Drongelen  worden gezien als de ervaren spelers dit seizoen achterin . Waar van Drongelen het waarschijnlijk erg lastig gaat krijgen om speeltijd te krijgen . Met het vertrek van Cameron-Vickers en Vanheusden leveren wij in 1e instantie dus wel directe kwaliteit in . Echter heb ik vertrouwen in de ontwikkeling van bepaalde spelers .

ISrGdNp.png

Op de linksback heb ik een waar luxe probleem . Mostovyi heb ik deze zomer binnen boord kunnen houden ondanks vele aanbiedingen . Dat hij nu eigen jeugd is was voor mij de voornaamste reden om alles af te wijzen . Echter zal het loodzwaar zijn om hem nog lang in het hoge noorden te behouden . Mesika ontwikkeld zich ook enorm en zal hem dit seizoen ook de nodige minuten moeten geven om hem tevreden te houden . Cueto kan het niveau van beide heren gaan halen en wou hem dan ook graag verhuren . Echter weigerde hij te gaan spelen bij 1 van onze satellietclubs . In de winter maar opnieuw proberen .

C0XS2ma.png

Foden staat hier als AMC maar hij kan prima als MC spelen . Zowel Rakitic als Santiago kunnen ook als VMC spelen . In beide opstellingen dus voldoende keuze . Met Zimanyi en Dvorak heb ik keus voldoende zonder dat het team er minder op wordt . 

BHvGHBm.png

Rollheiser is 1e keus op de rechterflank . Ook hier was veel interesse voor maar heb hem nog aan boord kunnen houden . Tadic was gehaald als eventuele vervanger mocht hij op het laatst nog verkocht worden . Silhavy ontwikkeld zich echter ook als een malle de laatste maanden . Voor de ervaren Tadic kunnen minuten wel eens steeds lastiger gaan worden en misschien had ik hem dus helemaal niet moeten halen . Hoewel een oud speler terughalen altijd wel leuk is vind ik .

igquirp.png

Felix of Nachtigall dat is elke keer maar de vraag . En dan moet ik dus ook nog met een AMC spelen om 1 van deze 2 spelers te laten spelen . Foden zie ik dus meer als MC . Ook hier zal Tadic niet snel aan minuten komen . Felix heeft zich de laatste maanden erg verbeterd want rond de winter stond hij nog op de nominatie om verkocht te worden . 

3vAfesx.png

De linkerflank is nog altijd een beetje ons zorgenkindje . Caballero kan uitgroeien tot een echte topper en is nu ook de 1e keus .

Adzic had een topper kunnen worden en hoewel hij meer dan genoeg speeltijd heeft gekregen lijkt het er maar niet echt uit te komen in deze game . Hetzelfde geldt eigenlijk voor Jeff Reine-Adelaide . Voor de eredivisie zijn dit echter gewoon prima spelers maar zeker internationaal is het de vraag of ze het gaan redden 

9t62KFN.png

Voorin is Kouyo eerste keus . In de loop van vorig seizoen wist hij dus Pulkrab uit de basis te spelen en is gewoon een beest , Ook voor Kouyo waren veel clubs in de markt maar ik wil hem nog zeker niet kwijt , Met Morgan hoop ik een goede back-up te hebben gehaald maar die mist nog regelmatig grote kansen . Boldrini is vanuit het tweede doorgeschoven als 3e keus , 

Een zeer talentvol maar wel erg jong elftal . Zeker achterin . Echter waren de ervaren krachten te duur in salaris en dus geef ik nu de keus aan de jeugd . Of dat zeker internationaal slim is moeten we gaan bekijken . Zeker omdat spelers als Rollheiser en Mostovyi ook om de knikkers willen gaan spelen . Hoewel ik het financieel prima kan opbrengen om hogere salarissen te gaan betalen doe ik dit niet . De uitdaging zal dan erg snel verdwijnen . Nationaal zijn wij nu al erg sterk want dan nog veel erger zou worden . Ik blijf dus een plafond van 250 k in de maand hanteren . Al betekend dat dat ik dus af en toe ga inleveren op kwaliteit.

@marcelkeuh Nationaal gaat het al erg snel erg goed . Continentaal ligt er nog voldoende uitdaging 

@Marius Die titel zal er wel komen . Eerder dan gepland maar goed daar klaag ik niet over . 

@delichris Het Braziliaanse en Argentijnse voetbal volg ik niet zo . Weet dus niet veel over de sterkte . Mineiro is wel de grotere naam maar dat zegt nooit zoveel

@Titan Door het gat in de competitie kan al wel spelers sparen voor Argentinos. Hopelijk kunnen we ze verslaan

@Rossi Thanks 

@spaansetukker @germandutch @Mordurette @True_Legend @FM_Lesly 

Mooie talentvolle selectie. Je hebt nog wel een paar zeer ervaren krachten aan boord, wat zo nu en dan nodig is.

Mooi om toch zelf binnen een bepaalde limiet te blijven werken in plaats van het geld door ramen en deuren te gooien.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...