Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

sImYs4x.png

yWM7oVD.png

We gaan even een paar weken terug in de tijd . Want voor en tijdens het WK ging het spel ook gewoon door met beide clubs . En dus nemen ik jullie even mee terug naar 1 juni de datum van de bekerfinale die MTK onder mijn leiding wist te winnen . Het feest erna was gigantisch en ging tot diep in de late uurtjes door . Nog half bezopen pakte ik dus het vliegtuig naar Chili en nog nooit heb ik zo goed geslapen in een vliegtuig . Gelukkig was de persconferentie pas de dag erna dus behalve nog een hangover had ik ook nog een jetlag . Goede eerste indruk maar goed . 

gyAMWCF.png

Het contract is eerst voor 1,5 jaar maar als het aan mij ligt blijf ik hopelijk wel wat langer . De filosofieën staan mij zeker aan . Aanvallend voetbal en jeugd laten doorbreken . Dat met de jeugd gaat nog wel een dingetje worden want er is ook nog een bepaalde regel betreft spelers van U20 die zoveel minuten moeten maken anders volgt er puntenaftrek . Hoe dat precies is elkaar steekt is mij nog niet echt duidelijk maar dat zal ik wel merken in het loop van het seizoen gok ik . 

yNExVQF.png

In de jeugd zit wel een aantal leuke talenten die volgend seizoen waarschijnlijk wel gaan doorstromen . Voor het komende half jaar staat presteren bovenaan . Kan al wel verklappen dat doelman Quiroz en rechtsback Duran al overgeheveld zijn naar het eerste elftal . Goed dan de club zelf . Voor mij is dit natuurlijk een reuzenstap want Colo-Colo is natuurlijk een zeer grote naam in Chili ( en Zuid-Amerika ) 

tv3SVmE.png

23x landskampioen , 13x de nationale beker . 1x de Copa Libertadores ( Zuid Amerikaanse CL ) en 1x de Copa Sudamericana ( Zuid Amerikaanse EL ) Ook nog nog zeven keer openingsfase en drie keer de eindfase gewonnen . Geen idee of die nog meetellen met de aantal landstitels of niet . Een rijkgevulde prijzenkast maar de laatste jaren is er toch sprake van droogte . De laatste twee seizoenen geen kampioen meer geworden   en de huidige stand was de reden waarom de vorige manager zijn ontslag kreeg.

PG8iE8k.png

Een 6e plaats is niet goed genoeg hoewel het gat met bijvoorbeeld de tweede plaats nog wel erg klein is . Maar met de koploper is toch al zes punten en dat is niet 1,2,3 dichtgemaakt . Werk aan de winkel dus . Gelukkig begin ik de competitie in juli tegen een laagvlieger . De selectie hoe die was bij aankomst is als volgt 

arAqu52.png

Zie nu wel dat ik de keepers en spitsen ben vergeten ..... En ingame ben ik al iets verder dus helaas kan ik die niet laten zien . Heb een redelijke doelman en 2 reserves die niet de moeite waard zijn en 2 a 3 spitsen die prima zijn maar ook niet meer dan dat . Veel spelers zullen dus best mogen vertrekken van mij .

isO8O1n.png

Aangezien het een tussentijdse transfermarkt is mag elke club maar 3 spelers halen . Mijn doel is sowieso een nieuwe doelman een een goede linksback . De derde kunnen wij dan nog altijd bekijken . Financieel is er wel heel wat mogelijk maar ik zal deze periode geen gekke dingen doen . Kijken wat er met deze selectie plus 3 spelers mogelijk is en dan de selectie voor komend seizoen maar verbouwen . Nadeel is ook dat je maar 4 buitenlanders per seizoen mag inschrijven dus wel zullen goed moeten kijken in welke spelers wij gaan investeren komend seizoen . 

9UIskGF.png

Wij hebben 1 satelliet club en dat is op het tweede niveau uitkomende Palestino . Dus niet het staatje bij Israël . Alianza Lima uit Peru is verrassend onze moederclub maar ik weet niet of wij daar veel aan hebben . Voor nu kijk ik het even aan maar ik ga er vanuit dat ik snel de stekker uit zou pluggen . 

SljPZqD.png

Dit zijn de doelstellingen die ik heb gekregen . Gelukkig wordt de titel niet meteen geëist maar zal ik wel moeten stijgen op de ranglijst . Voor de Copa Sudamericana moet ik even kijken in welke ronde wij nu actief zijn . Kom ik in een latere update op terug . Tot slot nog een overzicht van de gehele club 

KTqhm2w.png

Al met al kan ik zeker tevreden zijn . Mooi groot stadion met een fanatiek publiek en ook alle randzaken zijn al prima . Bepaalde zaken kunnen nog wel beter worden maar het begin is in ieder geval al meer dan prima . Beter dan ik tot nu toe gewend was . 

@Marius Na de rode kaart zag ik de bui al hangen . Maar gelukkig kunnen italianen zeer goed verdedigen als het moet 

Zeer blij met de titel iig 

@delichris Thanks . Dit is pas mijn eerste prijs met Italië dus het EK , Nations League en de Confederations Cup ( als die nog in dit deel actief is . Geloof het al niet meer ) En de wereld titel prolongeren of misschien de OS . Nog genoeg iig 

@marcelkeuh Thanks

@FM_Lesly Inderdaad . Zag het somber in maar tegen al mijn principes maar de boel dichtgetimmerd en dat kunnen Italianen wel uitspelen 

@True_Legend @Mordurette @r4vje @ElMarcos @Isco22

Edited by komodo25

Colo Colo is natuurlijk een bekende naam. Mooi dat je even toont wat er allemaal in hun prijzenkast staat en hoe het hen ondertussen vergaat. Het seizoen is nog niet helemaal verloren dus je kan er waarschijnlijk best nog wel wat van maken.

Een grote club waar veel mogelijk is. Er zitten wat leuke talenten bij hoor. Je goed gaan versterken is zeker het advies.

Een zeer grote roemruchte club met een uitstekende jeugdopleiding, ben benieuwd hoe snel je eigen jeugd gaat inpassen in de basiself!

7vShUkz.png

Na de verplichte kennismakingen en perspraatje was het dan tijd om aan het werk te gaan . Helemaal alleen deed ik dat niet natuurlijk omdat ik voor een groot deel in Australië was . Door de uitschakeling was ik natuurlijk wel eerder in Chili dan sommige andere managers . En er was al een behoorlijke staf die bepaalde zaken prima kon afhandelen . Gelukkig is er in deze tijd ook voldoende communicatie middelen voor handen zodat bij belangrijke zaken ik zelf meteen kon handelen indien nodig . Wat wel tegenviel was de assistent manager en daar heb ik meteen een nieuwe voor aangenomen . Ezequiel Maggiolo is zijn naam . Verder kwamen er nog een paar namen bij in de staf . Marcelo Bartora is een 48 jarige Uruguayaan en gaat als trainer bij ons aan de slag . Verder was de scouting niet optimaal bezet en zeker met het oog op volgend seizoen is een goede scouting in mijn ogen zeer belangrijk . Hierdoor hebben we de scouting staf met 3 man versterkt . Leandro Martinez Montagnoli uit Argentinië , Carlos Castan uit Spanje en tot slot Brian Munoz wederom een Argentijn . Hopelijk weten deze heren een paar mooie pareltjes te ontdekken . Zullen ze zeker nodig gaan hebben . Hoewel veel van onze spelers mogen vertrekken liep het deze maand niet storm . 

rAwagD4.png

1 grote uitgaande transfer . Goede speler ook maar had een aflopend contract . En wou alleen verlengen tegen absurde salariseisen . Aangezien wij ook nog over Messidoro beschikken was een vertrek voor mij dan ook bespreekbaar . 

Hj6Li4O.png

Eerder deze maand wisten wij nog wel twee spelers tijdelijk onderdak te geven op huurbasis . Nu de markt open was mochten wij dus ook zelf spelers gaan aantrekken . Wel is waar maar maximaal drie maar goed . De positie onder de lat was een zorgenkind en mijn 1e keus heeft uiteindelijk wel getekend . Echter mogen wij maar vier buitenlanders halen en komt deze doelman pas in de volgende transferperiode . Wie dat is hou ik nog geheim . Benieuwd of jullie hem eventueel goed kunnen gokken . Wel kwam er een nieuwe doelman per direct . 

vDel63l.png

Daniel Robles is net 20 geworden en voldoet dus niet aan de eis van U20 maar is wel beter dan de doelmannen die wij hebben . Eerlijk gezegd is er nog 1 gelijkwaardig maar die komt uit Bolivia en mag van mij vertrekken . Daniel komt voor 650 k over van de huidige koploper Huachipato . Robles mag het met de uit eigen jeugd komende Quiroz uitmaken wie 1e doelman gaat worden .De andere positie waar echt een nieuwe speler voor moest komen was de linksback positie . Voor dit seizoen is dat gelukt al zullen we wel blijven zoeken naar een ander . 

CHmjHNX.png

Eugenio Mena brengt veel ervaring met zich mee en ben ook erg blij met hem . Is echter al wel 33 en kan dus niet al te lang meer mee . Mena halen wij weg uit Argentinië bij Racing Club voor 300 K . Na omzwervingen in Brazilië en Argentinië dus terug gekeerd naar eigen land . Tot slot haalde ik een oud wonderkind terug naar de club waar het voor hem begon . Al een idee wie het is ? Nou ?

1KkwATH.png

Ooit was de FM community vol lof over deze jongen . Echter heeft hij zijn belofte net als bijvoorbeeld Adu nooit waar weten te maken . Een echte versterking is het ook niet maar toch kon ik het niet laten om hem terug te halen naar Colo-Colo . Deportes Magallanes kreeg nog 70 k voor hem . Minuten zal hij echter wel gaan maken . Aan de ene kant een grote gok en had ik misschien een betere Chileen kunnen halen maar goed . Een oud speler terug halen doet het wel goed bij bepaalde fans . 

EraN1Wc.png

MOCZybJ.png

De loting van de beker is ook geweest en daardoor weten wij tegen welke tegenstander ik komende maand mijn debuut ga maken . Gelukkig niet de zwaarste tegenstander . Een middenmotor op het tweede niveau is de tegenstander . Tot slot nog de oefenwedstrijden die we hebben gespeeld deze maand 

MXCo5Ue.png

Alleen maar overwinningen en ook hier werd er in de rust 11 nieuwe namen ingebracht . Dat we dan alsnog winnen van Millonairos stemt mij dan ook zeer tevreden . Komende maand spelen wij eerst nog een paar oefenwedstrijden dan de eerste bekerwedstrijd , nog een oefenpotje en dan de 1e wedstrijd in de competitie gevolgd door de return in de beker om vervolgens in de 2e ronde van de Copa Sudamericana het op te nemen tegen het Braziliaanse Atletico Mineiro 

@Marius Verloren is het zeker niet maar of wij echt nog mee kunnen gaan doen betwijfel ik . Zullen het gaan zien .

@delichris Er is zeker talent aanwezig , echter is het nu even niet de tijd om die in te zetten . Zal komend seizoen wel gaan gebeuren maar nu moet er eerst gepresteerd worden . Echt versterken gaan wij hopelijk komend seizoen doen . Al ben ik Mena zeer tevreden .

@FM_Lesly Veel dingen zijn zeker top aan deze grote naam . En kan je al verklappen dat dat ( noodgedwongen ) sneller is dan gepland qua inzetten van de jeugd 

@ElMarcos Inderdaad en het is ook een leuk om in een voor mij onbekende competitie te zijn . 

@marcelkeuh @True_Legend @Mordurette @r4vje @Isco22

De voorbereiding geeft in ieder geval al de nodige hoop. Benieuwd naar de eerste resultaten wanneer het er echt om draait.

Aah, even teruggekeken. Colo Colo, heerlijke club. Moet daarbij altijd denken aan Nicolas Milan. Dat was een heerlijk wonderkind op FM 2007(?). Succes nog!

Het ziet er toch goed uit en ik ben niet thuis in het Chileense voetbal dus ik ben zeer benieuwd.

Goede oefencampagne gedraaid, Millan ken ik zeker nog wel. Ook zo'n grote flop als Freddy Adu inderdaad of Sherman Cardenas.

QwAWmGX.jpg

De maand juni is voorbij en dat is altijd zo'n net niet maandje . De competitie is al gespeeld . De internationale markt gaat pas in juli open , de spelers zijn op vakantie of op een EK , WK of ander internationaal toernooi . Toch verveel ik mij nooit want zo gauw het laatste officiële duel gespeeld is gaat bij mij de focus al op het nieuwe seizoen . Neem dan alle selecties door en maak al een schifting , wie mag er blijven , wie mogen er tijdelijk weg en wie zie ik liever helemaal niet meer terug . Eventuele aanwinsten probeer ik dan ook al vast te leggen voordat de markt definitief open gaat . Minder concurrentie heb ik dan het idee maar kan ook best tussen zijn mijn oren zitten . Graag heb ik mijn selectie al klaar wanneer de markt open gaat , Daarna is het kwestie van spelers proberen te lozen en eventueel ingrijpen op vertrekkende spelers . Of buitenkansje halen . In deze update ga ik dan ook al vast de spelers presenteren die zich op 1 juli bij ons aansluiten . Juni en juli combineren zou een te grote update worden . 

J60BTlw.png

Zelf maken we een mooie stap op de ranglijst maar de grootste maakte de oude club van mij zoon . Benieuwd hoe die het gaan doen zonder hem . De oude coach van Ferencvaros heeft hem overigens opgevolgd . Ander goed nieuws kwam er ook 

HatGlnW.png

Twee basis spelers van afgelopen seizoen zijn nu officieel een product van onze eigen jeugdopleiding . Ook onze reserve keeper heeft die status nu . Nu is het te hopen dat ze nog lang in het groen wit te bewonderen zijn . En dat gaat lastig genoeg worden . 

Ondertussen is Servië toegetreden tot de EU en dat is met het halen van talenten wel een mooie ontwikkeling . Behalve Servië komt ook Montenegro en Albanië de EU versterken . Voor ons als club zijnde is denk ik vooral Servië waar wij het meest aan denken te gaan hebben . Komende maand wordt ook het schema bekend gemaakt en weten we dus tegen wie we mogen gaan spelen . Van 3 spelers werden het contract niet verlengd en mogen dus opzoek naar een nieuwe club . 

ZtQJM05.png

Echter voor deze 3 spelers vertrokken er deze maand nog eens 3 spelers . Twee had ik aangeboden en voor 1 kwam een club zelf . Uiteindelijk tekenen ze alle drie voor dezelfde club . Verrassend vond ik het wel . Voor Andres Herrara melde AZ zich zelf . Deze jonge spits heeft potentie maar heeft in de hiërarchie te veel spelers voor hem staan . Wij hadden hem eerder voor 600 K gekocht en via uitleenbeurten al 400 K terug verdiend . AZ bied een vaste som van 2,4 miljoen wat kan oplopen tot 2,7 miljoen . Geen vetpot maar wel winst en hij blijft wel in Nederland actief . Een speler waar ik veel van verwacht had was Dennis Man . Gekocht voor 3 miljoen maar hoewel er via verhuur constructies wel 600 K was terug verdiend bleef de ontwikkeling achter op schema . Ook hier is voor komend seizoen veel concurrentie en dus besloot ik hem aan te bieden . Uiteindelijk waren er drie biedingen van 3,5 miljoen  van Rapid Wien , Saint Etienne en AZ . Dennis besloot om in Nederland te blijven en verkast naar AZ  . De laatste spelers die naar Alkmaar verhuist is een oud bekende van hun . Calvin Stengs keert namelijk terug . Wij wisten hem mede door blessureleed goedkoop op te pikken ( 2, 5 mil ) Wisten hem twee keer succesvol te verhuren wat 550000 opleverde . Echter was de ontwikkeling niet waar wij op hoopten . Goede speler dat wel maar niet het niveau wat wij nu hebben . Hierdoor keert hij terug naar AZ voor 3,8 miljoen . Calvin verkoos AZ voor Ajax en Feyenoord . Verder wisten wij nog twee spelers deze maand te slijten aan buitenlandse clubs en die zijn dus per 1 juli vertrokken . Ivo van der plas kochten wij voor 250 K van Sparta maar komt gewoon te kort . Hij vertrekt zonder vergoeding naar KAS Eupen . Thomas Buitink niet de minste spelers maar heeft pech dat Rollheiser gewoon in topvorm is en dat er weer een groot talent aan zit te komen . Hierdoor kwam Buitink weinig aan spelen toe en eiste hij een vertrek en die heeft hij dan ook gekregen . Geen vetpot maar spelers die niet willen vechten voor hun plek ben ik liever kwijt dan rijk . Voor 7,750,000 vertrekt hij naar het Duiste VfB Stuttgart . Wij hadden hem voor een miljoen minder gekocht maar al wel verhuurd voor 4 miljoen . 

Hopelijk weet ik de komende 2 maanden nog meer spelers te verkopen want veel komen inmiddels gewoon te kort . Stil had ik sinds januari niet gezeten en dus was ik als een kind zo blij op kerstavond toen het 1 juli werd en ik dus de aanwinsten welkom mocht heten in Groningen . De eerst speler is een jonge rechtsback uit Egypte . 

WBtrwWj.png

Met Ahmed Youssef hebben wij een goede back up voor de toekomst voor Falanga . Hateboer en Bacuna komen langzamerhand te kort maar zijn voor nu nuttig vanwege de home grown regel . Nu meer spelers deze status gaan bemachtigen moeten wij daar in de toekomst ook doorgroeien . Ahmed komt voor 700 K over van Zamalek . De volgende speler is hopelijk 1 die zich of goed gaat ontwikkelen of waaraan wij geld gaan verdienen . 

oGhbt2e.png

Miquel Hernandez sluit aan bij het 2e en deze jonge verdedigende middenvelder heeft ons 375 k gekost . Komt over van Santa Fe . De derde aanwinst is er ook nog altijd 1 met het oog op de toekomst . Verwacht nog niet dat deze jonge veel minuten in het eerste gaat maken , maar talentvol is hij zeer zeker . 

7M3w7kQ.png

Raul Prados is een jonge Spanjaard . Maar wij wisten hem voor net geen miljoen uit Frankrijk weg te plukken . De volgende speler is geen onbekende voor de volgers van deze novelle . Vorig seizoen speelde hij namelijk bij MTK Boedapest . 

RuINr4c.png

Een van de uitblinkers bij MTK vorig seizoen en door zijn lage clausule 1,6 miljoen geliefd bij meerdere clubs . Zal moeite hebben om zich in de basis te spelen maar zal zeer zeker minuten gaan maken . Dat hij moeite gaat krijgen komt mede door de volgende aankoop . Maar daar ben ik dan ook zeer trots op . 

sDrgZsn.png

Wat een geweldenaar nu al . En het mooie is hij kan zowel Mezzala als Carrilero spelen dus kan hem op beide plaatsen op het middelveld een plaatsje geven . Is eigenlijk wel zeker van een basisplaats . Voor 12,5 miljoen komt dit wonderkind over van Cruzeiro . Dat de ene Braziliaan nog niet de andere is bewijst de volgende aankoop . 

HLX17GR.png

Jean Diego heeft het in zich om een belangrijke speler te worden maar moet dan nog zeker stappen gaan maken . Echter is een gokje van 1,1 miljoen wel het overwegen waard . Joinville was in ieder geval zeer tevreden met dat bedrag . Maar dat er versterking moest komen op de flanken was wel duidelijk zeker aan de linkerzijde . Adzic en Marin zijn jonge diamanten maar presteren in vooral topduels ondermaats . Hierdoor keert een oude bekende terug . 

oEfxJVG.png

Jeff speelde al op huurbasis voor ons en nadat hij nog eens aan Celta en Stade Rennais en Norwich was verhuurd wisten wij hem nu transfervrij vast te leggen . Niet de topper die hij had kunnen zijn maar hopelijk voor ons wel belangrijk in de wedstrijden die er om doen . Voor de volgende speler mag zeker de betreffende scout een schouderklopje krijgen . 

bHJiOQv.png

Noah was nog niet doorgebroken bij Fortuna Düsseldorf en voor een beginsom van 17 miljoen maakt hij de overstap naar ons .  Zal dus met Felix moeten gaan uitmaken wie de vaste nummer 10 wordt , Of ik rouleer ze lekker , grote kans dat dat laaste gaat gebeuren . Ik had gezegd dat ik een salaris plafond had van 250 k in de maand en daar heb ik mij eenmalig niet aan gehouden . Echter is het wel een oud speler die terug keert en daarom vond ik dat ik het voor een keer wel kon maken . 

Uw8skV9.png

Dusan Tadic keert terug in de eredivisie . Na Southampton vertrok hij naar Crystal Palace en daar liep zijn contract af . Hoewel het salaris aan de  hoge kant is zeker gezien zijn leeftijd kon ik het toch niet laten op Tadic over te nemen . Zal zich vermoedelijk wel moeten schikken in de rol als AMR . Want centraal heb ik dus Felix en Nachtigall en op rechts heb ik ook nog Rollheiser ... Was hij dus direct nodig ? Nee maar voor Rollheiser is wel veel belangstelling hoewel ik Rollheiser wel graag voor de club wil behouden . Maar bij een eventueel vertrek heb ik voor dit seizoen iig al vervanger binnen boord . Voorin kwamen nog twee nieuwe spelers . 1 speler is gehaald om winst mee te gaan maken via verhuur/verkoop en zal dus weinig spelen  . 

2Iapugg.png

Deze Zuid Afrikaan is voor 3 miljoen overgekomen van Dinamo Boekarest en is nu al meer waard . De volgende spits werd ook door 1 van mijn scouts ontdekt en hoewel ik prima spitsen heb kan ik zo'n talent gewoon niet laten lopen . 

etqVVQl.png

Tyler Morgan is al wel 20 maar wacht nog altijd op zijn echte doorbraak . Speelde bij Rangers en voor 16 miljoen komt hij over naar ons . Hopelijk weet hij bij ons wel door te breken .  Wat mij betreft is mijn selectie klaar . Alleen echte buitenkansjes en selectie spelers die nog vertrekken worden eventueel vervangen . Tot slot nog de loting voor de JCS 

gGph7Mp.png

@Marius Ik ook . Voorbereiding is leuk maar het echte werk dat telt pas natuurlijk 

@marcelkeuh Inderdaad dus toen ik de baan nam meteen gekeken of hij nog speelde en waar . Een topper is het echter al lang niet meer maar ach de nostalgie maakt veel goed

@delichris Ik ook niet hoor en dat maakt het wel leuk . Het onbekende 

@FM_Lesly Grote namen inderdaad van weleer die het stuk voor stuk niet hebben gered . 

@ElMarcos @Mordurette @True_Legend @r4vje @Isco22

Veel nieuwe spelers gehaald zeg, ondanks dat je eigenlijk al een sterke ploeg op poten had gezet.

Prima transfers! 

En inderdaad, helaas is Nicolas Milan niet de speler geworden wat hij toen leek te worden. Dat gebeurd nog vrij regelmatig, denk ook aan Celso Borges en - zoals in je andere game - Vukcevic!

JUCVjya.jpg

In juli ging dan ook de internationale transfermarkt open en aan de ene kant is dat een zegen . Betekend dat er eindelijk opgeruimd kan worden . Had de bezem weer eens uit de kast gehaald . Aan de andere kant ook een nadeel want onze toptalenten worden meer en meer in de gaten gehouden door de echte topclubs . In principe zal ik deze maand alleen spelers voor de eerste selectie halen wanneer er ook selectiespelers vertrekken en deze intern niet op te vangen te zijn . Ook in de staf is er weer het nodige veranderd . Ik had een verzoek ingediend voor meer scouts en deze is ook ingewilligd . Victor Arroyo en Rafa Montfort zijn de twee nieuwe scouts geworden . Ook qua jeugdnetwerk zijn wij aan het groeien . Ook zijn er twee oud spelers terug gekeerd . Wel voor ons U19 team . Danny Holla is de nieuwe coach geworden voor ons jeugd elftal . En krijgt daar ondersteuning van Granqvist die al trainer was en als 2e assistent keert Marcus Berg terug naar Groningen . Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat hij nog een jaartje mee zou ballen en dus een dubbelfunctie zou bekleden maar naar zijn aankomst kreeg ik dit bericht . 

7yVO2fx.png

Tunn7bi.png

Qua reputatie zijn we nu al de grootste club van Nederland en dan had ik eerlijk gezegd nog niet verwacht . Nu is het wel aan ons om dat ook vast te houden natuurlijk . Het schema van de eredivisie is ook bekend . En mogen meteen aan de slag . Op het einde van deze maand staat natuurlijk de JCS te wachten tegen Ajax en de week erna beginnen we dus de competitie tegen PSV . Dan over naar de transfers en ga er maar goed voorzitten want aardig wat spelers zijn vertrokken . Red Bull Leipzig wou ook nog dat ik vertrok maar daar heb ik niet zo vriendelijk voor bedankt . In het perspraatje kwam de vraag nog voorbij en daarop had ik geantwoord dat ik niet voor een club zonder ziel kan werken . 

De eerste speler die vertrok was een speler uit de eigen opleiding die de stap niet heeft weten te maken Berthil Decheiver vertrekt daarom voor 325k naar Royal Antwerp . Roman Prokopets kwam als talent over maar de kans op doorbreken is nihil daarom vertrekt deze rechtsback voor 600k naar zijn geboorteland . Dinamo Kiev is zijn nieuwe werkgever en uiteindelijk verdienen wij hier nog een ton aan . Ben Jones kwam gratis over uit Amerika maar wist ook niet door te breken . Charleroi neemt hem over voor 1,3 miljoen . Voor dat zelfde bedrag vertrok ook onze Japanse linksmidden Sushi Hoshide . Ontwikkelen tot aanvallende middenvelder lukte niet en aangezien ik niet met een linker middenvelder speel zou hij nooit kansen krijgen . Het Duitse Sankt Pauli neemt hem over en levert ons nog een winst van 3 ton op . Diego Delgado een 19 jarige rechtsback uit Argentinië had nog wel een toekomst ( makkelijk zou het echter niet worden met de concurrentie ) echter bood Bayer Leverkusen 2,4 miljoen . Gekocht voor 900k en de helft had ik al terugverdiend aan een uitleenbeurt . Strik eromheen dus . Dat niet elke transfer raak kan zijn bewijst Tino Licul . Deze Roemeense centrale verdediger had een goed scoutingsrapport en kwam voor 4 miljoen euro over . Echter was het al snel duidelijk dat het een miskoop zou worden . Rubin Kazan ziet er wel toekomst in en voor 2,5 miljoen wat nog kan oplopen naar 3,1 miljoen valt het verlies nog mee . Muamar Brajanac kwam als groot talent over voor 1 miljoen euro . Diverse uitleenbeurten leverde niet veel op en kans op speeltijd zou zeer gering worden . Slecht is deze spits echt niet maar te veel concurrentie . Bij FC Kobenhavn hoopt hij een doorstart te maken in zijn carrière. 2,8 miljoen wordt overgemaakt naar onze penningmeester en het bedrag kan zelfs oplopen tot 3,5 miljoen .  Diogo Queiros kochten wij voor 7,5 miljoen euro maar deze centrale verdediger kon nooit echt een stempel drukken . Vorig seizoen kregen wij nog 1,3 miljoen terug via een uitleen periode en nu vertrekt hij definitief naar Duitsland . Hertha BSC neemt hem voor 3,5 miljoen euro over . Verlies dus maar ook dat hoort bij voetbal . Qua winst is Christian Gonzalez wel een succesverhaal . Gekocht voor maar 325k , in twee uitleenbeurten hadden wij al winst gemaakt aangezien er 650k werd overgemaakt . In zijn laatste uitleenbeurt speelde hij echter zich in de kijker van diverse clubs en Spartak Moskou betaald maar lieft 3,7 miljoen euro om van zijn diensten gebruik te kunnen maken . De volgende speler die vertrok wist het net niet te maken . Had veel vertrouwen in Willem Geubbels maar blijkbaar speelde zijn blessure is zijn eerste jaren hem nog parten . Via diverse uitleenbeurten hadden wij de aankoopsom al terug verdiend en zijn naam zorgde ervoor dat Bordeaux er alsnog 18 miljoen euro voor over had . Moet wel zeggen dat hij gewoon prima speelde op uitleenbasis en zijn waarde was ook nog altijd vrij hoog . Had bij zijn komst gehoopt dat hij echt 1e spits zou worden maar helaas . De volgende verkoop was niet gepland maar helaas had Martin Ptacek een clausule in zijn contract staan . Zowel Real Madrid als Internazionale boden het clausule bedrag van 21 miljoen . Vorig seizoen dus doorgeschoven als 2e keeper en was inmiddels ook eigen jeugd geworden . Helaas wou hij niet meer bijtekenen en uiteindelijk koos hij voor Inter . Gekocht voor 600k dus wel een prima winst maar toch zuur om hem zo te verliezen . Een speler die niet perse weg hoefde te gaan was Suat Serdar echter is hij ook geen vaste basisspeler . Een bod van 24,5 miljoen dat kan oplopen tot 27,5 miljoen van Hoffenheim besloot ik dan ook te accepteren . Zelf haalden wij hem voor 16 miljoen euro weg bij PSV . Cameron Carter-Vickers speelde pas 1 seizoen bij ons maar dat wel als basisspeler . Chelsea was zeer gecharmeerd van zijn kunsten maar ik wou hem in eerste instantie niet laten gaan . Echter zag ik dat bij Chelsea een Nederlandse doelman in het 2e zat en besloot ik een tegenbod te doen . Voor bijna 30 miljoen plus deze speler vertrekt Cameron naar Londen . Nikola Vlasic is een goede speler maar toch wist hij niet echt te imponeren in het groen en wit . Bij Kroatie is hij echter wel 1e keus en speelde een sterk WK . Hierdoor was er voldoende interesse en wordt hij teamgenoot van Delgado . Want opnieuw deden wij zaken met Leverkusen . Nikola vertrekt voor 30,5 miljoen euro . Tot slot neem ik met pijn en moeite afscheid van mij troetelbeertje . Matej Pulkrab de spits die volgens de sterren in het spel nooit goed genoeg zou zijn schoot jaar in jaar uit de doelpunten binnen voor de trots van het noorden . Dit was Espanyol ook opgevallen en een bod van 30,5 miljoen deed het verstand het winnen van het hart . Qua spitsen heb ik nog altijd Kouyo terwijl ook Morgan al was overgekomen . En ook in het 2e en de jeugd is er nog voldoende back up . Een daarvan wist zelfs de gouden schoen te winnen op het EK U19 .Veel vertrekkende spelers dus en wat mij betreft mogen er komende maand nog een aantal vertrekken aangezien er nog diverse spelers onder contract staan die in mijn ogen niet goed genoeg meer zijn . Ook verlieten er deze maand diverse spelers ons op huurbasis 

FnOxvSM.png

Maric en Meddeb kunnen wij terughalen indien nodig . Alleen het salaris wordt door Zagreb en Sparta betaald . Beide jongens hebben het niveau om voor ons te spelen maar zouden momenteel 3e of 4e keus zijn . Speeltijd vind ik dan belangrijker . Voor de spelers die naar Magdeburg zijn gegaan is het hun laatste kans . Ontwikkelen ze zich niet dan mogen zij komende zomer ook definitief vertrekken . Prokovic is een twijfel geval echter werd het salaris wel overgenomen en om de goede band met Partizan in ere te houden hoefde ik geen geld voor hem . Iets wat we wel krijgen voor onze Servische spits . Sabic is een twijfelgeval kan hij het niveau wel of niet aan centraal achterin . Dit wordt een testjaar voor hem . Hutvagner kan eventuteel over worden genomen na zijn uitleenbeurt . Hoewel er veel spelers vertrokken heb ik maar vijf spelers aangetrokken .

gcOyLCM.png

De grote Ivan Rakitic kiest voor ons . Na Barcelona speelde hij nog een jaar bij Atletico Madrid . Daar was zijn contract afgelopen en kreeg ik een bericht binnen van zijn zaakwaarnemer . Zelf had ik verwacht dat het qua salaris niet te doen zou zijn maar het bedrag wat hij vroeg viel reuze mee . Uiteindelijk koos hij dus ook voor ons ondanks diverse andere Europese ploegen .

SCkvA94.png

Technisch en mentaal is het nog absolute top . Fysiek wordt het wel minder maar in de eredivisie mag dat nog geen probleem zijn . Zal ook gebruikt worden als mentor voor in de kleedkamer . Samen met Tadic brengt hij de nodige ervaring mee die hopelijk er voor zorgden dat wij nu definitief de aansluiting in Europa kunnen bewerkstelen . De volgende speler kwam dus in de vorm van een spelersruil naar ons toe 

4PzFpck.png

Inmiddels 1 interland achter de naam staan en is nog jong . Benieuwd of Jasper Schendelaar de druk op Plizzari kan opvoeren . Voor een reserve keeper wel een behoorlijk salaris maar het feit dat hij Nederlander is weegt bij mij toch zwaarder dan het salaris . Via 1 van onze nieuwe scouts kwam het verslag binnen van onderstaande speler . 

GPeSAqb.png

Door het vertrek van Vlasic en dat ik Marin en Adzic niet constant genoeg vind presteren besloot ik Miquel Caballero te halen. Adelaide had ik ook al gehaald maar die kan op beide flanken spelen . Miquel komt voor 2,5 miljoen euro over van Libertad uit Paraguay . Door het vertrek van Cameron moest er ook een nieuwe verdediger komen . Twee spelers had ik overgeheveld uit het tweede en mogen in de voorbereiding mee doen . Een aantal namen had ik op het oog maar waar de een net niet goed genoeg was ( Carolina ) wou de ander teveel salaris ( Sarr ) en koos hij voor Dortmund . Even was de verleiding er om het salaris plafond wederom te breken voor Jorge Mere van Köln maar aangezien ik nu eenmaal mij dat plafond heb opgelegd moeten we ons daar ook aan houden vind ik . Een directe versterking zat er dus niet in . Wel heb ik twee spelers gehaald die het met de 2 overgehevelde spelers mogen gaan uitvechten . Twee spelers ? Ja twee spelers want de kans dat wij Zinho Vanheusden komende maand ook gaan verliezen is zeer groot . Onderhandelingen zijn al gestart maar is nog een verschil in vraag en aanbod . De eerste speler is een 18 jarige Fransoos . 

l7sPobz.png

Een groot talent is Keita zeker . In nood kan hij ook nog als rechtsback spelen . Voor 4,5 miljoen euro komt Keita over van RC Lens . De tweede speler was een stuk duurder 

0jzL4DN.png

Voor maar liefst 14 miljoen euro wat nog kan oplopen naar 18 miljoen euro maakt deze Russische international de overstap van CSKA naar ons . Qua leeftijd zit er nog voldoende rek in terwijl hij al over de nodige basisvaardigheden beschikt . Ondertussen hebben wij ook onze samenwerking met Banik Ostrava aangepast .

SLzCwLu.png

Op deze manier hoop ik sneller te beschikken over Tsjechische talenten . Iets wat ons goed bevalt de laatste jaren . Werd er dan ook nog gevoetbald ? Jazeker . Vooral oefenwedstrijden om af te sluiten met de JCS

vW3mH3x.png

We begonnen met een simpele zege op Be Quick waarna de omstreden wedstrijd tegen Ijsselmeervogels werd afgewerkt , Weten jullie nog de halve finale van het WK ... Onder mijn assistent werd ook deze wedstrijd winnend afgesloten . Vervolgens speelden wij op de open dag tegen Sparta Praag en werden wij uitgedaagd door een Russische en Oekraïense club .Tot slot besloot ik nog af te reizen naar Nieuw Zeeland voor twee wedstrijden plus een wedstrijd in Tuvalu . 

IwGLAWh.png

Alles werd zoals verwacht gewonnen . Niet de zwaarste tegenstanders maar iedereen heeft wel weer genoeg minuten in de benen . Na de trip in Nieuw Zeeland heb ik de eerste selectie naar huis gestuurd zodat de reserves en jeugd de kans kregen tegen Nauti . Aangezien de JCS naderde wou ik voldoende rust voor de selectie .  In de laatste 10 minuten werd er dus nog 4x gescoord . Dan de JCS . In ons eigen stadion mochten wij het opnemen tegen Ajax 

Al in de 13e minuut kwamen wij op voorsprong . Een lange bal van Benkovic werd goed ingeschat door Kouyo en met zijn snelheid is hij nauwelijks te achterhalen . 1 op 1 met de doelman bleef hij ook nog eens koel . Vlak voor rust ontsnappen wij wanneer Benkovic in de fout gaat maar Hiddink schiet de bal net naast . Vlak na rust wordt de marge 2 . Kouyo verdedigd goed mee en verovert de bal . Passt de ball naar Dvorak die Tadic diep stuurt . Tadic legt voor en Kouyo weet de bal binnen te koppen . Ajax bied echter goed tegenstand en een kwartier voor tijd komen ze terug in de wedstrijd door Piroe .Onze dure Russische aanwinst zag er niet goed uit bij deze treffer .  Vlak er voor had Plizzari al een wereldredding gemaakt . Echter blijft het bij deze ene treffer en dus winnen wij de JCS . 

lwlB9To.png

VNXMlHB.png

@Marius Klopt waren aardig wat aankopen maar veel ervan waren ook nog voor de toekomst . Daarbij heb ik graag het team al compleet voordat wij gaan beginnen . Hoef dan alleen maar te reageren op eventuele vertrekken.

@delichris Ben zeker tevreden over de aankopen . Helaas begint het succes ook zijn tol te eisen 

@marcelkeuh Inderdaad niet elke grote speler op FM red het in het echt . Cavenaghi was er ook zo 1 

@germandutch thanks

@FM_Lesly @ElMarcos @Mordurette @True_Legend @r4vje @Isco22

Edited by komodo25

Rakitic in Groningen shirt zeg! Mooi om te zien, ondanks zijn leeftijd toch nog prima stats die het fysieke aftakelen nog wel even zullen compenseren. Ook de andere transfers zien er goed uit. Met de JC Schaal ook al meteen het seizoen goed ingezet.

Goede transfers gedaan hoor. Je lijkt er sterker op geworden te zijn en de JCS gewonnen is altijd fijn.

6ul2WtR.png

In juli gaat het dan eindelijk beginnen mijn 1e wedstrijd(en) met Colo-Colo . Het werd wel een beetje een vreemde maand met eerst nog wat oefenwedstrijden dan een bekerduel , dan de 1e wedstrijd in de competitie . Vervolgens de return in de beker en tot slot de 1e wedstrijd tegen Atletico Mineiro voor de Copa Sudamericana . Het contact met de voorzitter is iig goed begonnen.

NBMQM7v.png

Ik mag namelijk studeren voor mijn laatste papiertje . Misschien is dat ook de reden dat geen enkel land concreet is geworden voor mij deze zomer . Had stiekem wel gehoopt op een aanbieding maar niemand heeft zich gemeld dus zal voorlopig ook aanblijven als bondscoach van Curaçao. De afstand is nu iig wel een stuk minder groot . Op dit moment voldoen al een aantal spelers in de A selectie voor het U20 verhaal ( moet dus U20 spelers een x aantal minuten per wedstrijd geven ) De grootste talenten die nu nog in de U20 zijn , zijn onderstaande .

FT9zLmb.png

Of deze minuten gaan maken is nog de vraag maar er zit wel talent in ons U20 en dat scheelt natuurlijk al een hoop . Is er alleen maar positief te melden ? Nee helaas niet . Ik had nog een poging gedaan voor een nieuwe assistent maar helaas zei hij nee

HqofQU9.png

Goed dan door naar de wedstrijden . De uitslagen van de oefenwedstrijden zien jullie zo . Maar we trappen af met de eerste officiële wedstrijd onder mijn leiding . Het beker duel tegen San Antonio Unido .  In mijn inmiddels bekende 4-2-3-1 trapten wij af en al snel bleek dat wij veruit de betere waren . Een echt duel werd het nooit hoewel San Antonio het wel probeerde . Toch duurde het tot de 38e minuut voordat wij de score openden . Een hoekschop van Delgado werd binnen gekopt door Marquez . Op slag van rust beslisten wij de wedstrijd . Vilches vertrok randje buitenspel en schoot strak binnen , de voorzet kwam van Fernandez . De tweede helft kabbelde maar wat voort en met nog ongeveer een kwartier te spelen reageert Vilches scherp op een slechte terug speelbal en 1 op 1 faalt hij niet , 0-3 een mooie overwinning om mee te beginnen . 

96hSZd6.png

TIrUlMw.png

De enigste oefenwedstrijd die niet gewonnen werd , werd geleid door de assistent . De overige twee wedstrijden werden relatief makkelijk gewonnen . En daardoor waren wij dus klaar voor de eerste wedstrijd in de competitie . In eigen huis namen wij het op tegen San Luis de Quillota . Wederom in de bekende formatie en wederom was het Marquez die voor de eerste treffer zorgde , Messidoro legde de bal goed terug en Marquez zag zijn inzet van richting worden veranderd en daardoor was de keeper kansloos . Drie minuten later was het Vilches die voor nummer 2 zorgde . Marquez opende op Delgado die trok de bal goed voor en Vilches zorgde voor de afronding . Na rust blijven wij de betere en kregen diverse kansen . Met nog minder dan een kwartier te spelen was het Delgado die voor de 3-0 zorgde . Hij werd goed aangespeeld door de ingevallen Reyes . Castro zorgde in de slotfase nog voor een eretreffer 

EH30Czu.png

In de return wedstrijd voor de beker besloot ik veel spelers te sparen voor de Copa . En mochten de reserves het proberen . Wij waren veel en veel beter maar scoren lijkt wel een dingetje . Een echte killer hebben wij dan ook niet in de selectie . Wel een aantal degelijke spitsen . Hierdoor bleef het heel lang 0-0 maar ook dat was voor ons natuurlijk prima . In het laatste kwartier gooide ik er nog wel een extra spits bij . Vilches moest dan maar het breekpunt gaan worden . Vlak voor tijd pakte dat goed uit wanneer Reyes een 1-2 aangaat met Vilches en koeltjes de bal binnen schiet 

Q3LX1qs.png

XL6oV4Q.png

P9HzWfk.png

Deze maand sluiten wij af met de wedstrijd tegen Atletico Mineiro . Absoluut geen kleine club en ben dus wel benieuwd wat wij hier tegen kunnen doen . Ik besloot deze wedstrijd in te gaan met de 2e tactiek mede door wat personele problemen . Wat volgde was een wedstrijd waarin wij heer en meester waren en de Brazilianen van het kastje naar de muur tikten . Kans op kans werd er gecreëerd en het wachten was op een doelpunt . En die kwam er ! Echter wel van bezoekers , geheel tegen de verhouding in was het Gabriel Barbosa ( kennen wie die nog ? ) die na 25 minuten de stand op 0-1 zette . Drie minuten later wordt het zelfs 0-2 door Pachequinho die een counter goed afwerkt .  In de 38e minuut komen wij dan terug in de wedstrijd . Een voorzet van Fernandez wordt binnen geschoten door Vasquez . Maar wat wij in het restant van de wedstrijd ook proberen scoren doen wij niet meer ... De tegenstander ook niet en daarom eindigt deze wedstrijd in 1-2 

hYyFE2U.png

Na afloop kan ik er dan ook nog altijd niet bij hoe wij deze wedstrijd hebben verloren . Op alle vlakken pure dominantie behalve in de score . Maar nogmaals een echte killer hebben wij niet . Dit gaat wel een prioriteit worden in de komende transferperiode . Maar dat is pas einde seizoen en dus nog ver weg . Voor nu zullen we het met de bestaande spitsen moeten gaan doen . Maar goed dat zijn ook geen pizzabakkers natuurlijk . Gezien de dominantie acht ik ons echter nog niet kansloos in Brazilië .

P0LM61Q.png

Door onze overwinning in de competitie zijn we opgeklommen naar plek 4 en hebben zelfs nog een wedstrijd minder gespeeld . Mochten wij deze winnen staan we ineens gedeeld tweede met een minieme achterstand op de koploper . Er is nog niets verloren dus dit seizoen .

@True_Legend Klopt en de uitdaging ligt ook vooral Europees . Echter is het plezier nog voldoende aanwezig en heb ik nog wel voldoende doelen om te bereiken met de FC 

@Marius Ik had het niet verwacht hoor . Maar gelukkig vielen zijn salaris eisen erg mee . En inderdaad zijn goede punten compenseren nog voldoende . De eerste klap is een daalder waard zeg ik altijd maar . Persoonlijk zegt mij die JCS niet veel maar een prijs is een prijs . En Ajax verslaan doet het goed hier 

@delichris De bedoeling is altijd om er sterker op te worden . Zal misschien niet altijd lukken maar is zeker de intentie 

@marcelkeuh Die opruiming is ook wel echt nodig hoor . Te veel net niet spelers . Zal dus ook kritischer worden de komende seizoenen . Echter is de transferperiode wel altijd het leukste vind ik . En goede regens zeg ik nooit nee tegen 

@germandutch @FM_Lesly @ElMarcos @Mordurette

Edited by komodo25

Ughhh. Een typisch FM kwaaltje: zoveel kansen en de tegenstander - die er nauwelijks aan te pas komt - wint de wedstrijd. Heel frustrerend altijd!

Prima gestart, al had je tegen A. Mineiro natuurlijk liever een andere uitgangspositie gezien. Zal nog een heuse klus worden in Brazilië.

Een goede start hoor. Jammer van de wedstrijd tegen Mineiro, maar zij zijn ook een paar stappen verder dan Colo Colo.

tmFOjgq.jpg

Inmiddels zijn we in de maand augustus beland . De maand waar het seizoen weer echt gaat beginnen . Maar ook de maand waar de transfermarkt gaat sluiten  . Voor mij zelf kwam er deze maand 1 club langs . Uit Rome kreeg ik de kans om op gesprek te gaan bij AS Roma maar hiervoor ik vriendelijk bedankt . Vier competitie wedstrijden stonden er gepland deze maand en het was zeker niet het makkelijkste programma . PSV uit , Sparta thuis , Willem II uit en AZ uit . Willem II is een uitwedstrijd die niet als favoriet bestempeld staat en met PSV en AZ treffen wij direct twee concurrenten . Mensen die denken dat hun glas half leeg is zullen denken een zware start . Ik heb liever mijn glas halfvol en denk ik kan meteen tikken uitdelen . Alle seizoenskaarten zijn uitverkocht voor dit seizoen maar toch hebben wij er minder verkocht dan vorig seizoen . Dit zal echter wel met de verbouwing te maken hebben gok ik . Het was dus de laatste maand voor transfers en ik heb mijn opruiming kunnen doorzetten . Echter vertrokken er ook nog spelers die ik liever niet zag vertrekken .... Toch kwam er ook goed nieuws van 2 spelers die ik echt niet graag zie vertrekken . Ten eerste kwam Mostovyi met goed nieuws . En halverwege Rollheiser

PDNgjuf.png

Vandepitte was een AMC uit de eigen jeugd die te kort kwam . Hij gaat het proberen in de KKD bij Katwijk . Houari kwam uit de eerste jeugdlichting maar komt ook te kort voor het eerste , Hij gaat dus zijn geluk beproeven in Oostenrijk . Alejandro was gehaald om geld mee te verdienen , Kwam over voor 900 K verdiende geen drol en via uitleenbeurten kwam er al 460K binnen . Ruim een half miljoen verdiend dus . Mahi prima speler maar komt gewoon te kort voor ons niveau . Voor veel clubs een zeer nuttige speler en Sporting is bereid om er fors voor te betalen . Velazquez kwam gratis over van Texas Rush en vertrekt nu naar Mexico , Komt te kort voor onze 1e selectie . Benjamin de Grauw heeft talent . Speler uit eigen jeugd maar de kans op doorbraak is klein wanneer je dan miljoenen kunt incasseren is de keus snel gemaakt . Marin is een geweldige speler maar gaf vaak niet thuis in belangrijke wedstrijden . Voor deze positie kwamen dan ook al 2 nieuwe spelers . Napoli ziet wel brood in deze speler en voor een heerlijk bedrag mocht hij dan ook vertrekken . Slaoui werd gekocht voor 230K voor een bescheiden winst gaat hij de concurrentie aan met een andere oud FC speler in Kopenhagen . Zinho Vanheusden had ik liever niet laten gaan maar een bod van dit kaliber van een club van dit kaliber kan ik niet weigeren . Op Bevan maken wij 800K verlies maar blij dat hij weg is . Nygaard ooit een groot talent helaas niet eruit gehaald wat erin zat . Gekocht voor nog geen 60 k nu met winst verkocht , Roemer wisten wij voor niets te halen . Talentvol maar zal niet het 1e halen . Op de slotdag verkocht aan Katwijk die wat moeten doen nu ze troosteloos onderaan staan in de KKD . Zome kwam gratis naar ons toe . Prima speler leverde ons al eens 400 k op op huurbasis in Lyon . Heeft helaas veel concurrentie . En daarom mocht hij vertrekken naar Monaco . Zeker voor dat bedrag 

cNdBIWg.png

Ook op huurbasis vertrokken er nog diverse spelers . Een aantal naar Banik waar ik eindelijk spelers kon stallen nadat er een nieuwe president was . Montemurro moet vlieguren maken en gelukkig wil het elftal van @Niejo101 hier aan voldoen . Ook Diego , Sarac , Verschaeren zijn nog niet afgeschreven . Hoewel ik nu twee vaste centrale verdedigers ben kwijt geraakt  ben ik geen gekke dingen gaan doen . Met Benkovic en van Drongelen heb ik nog twee prima verdedigers in huis en de aanwinsten zijn echter jong maar wel talentvol . Toch wist ik deze maand nog 1 talentvolle verdediger te strikken . Veljko Papovic maakt de overstap van Cukaricki naar ons voor 875K 

OfcYUFb.png

Daar bleef het niet bij want zoals jullie konden zien verhuurden wij een speler aan Stabaek . Wij namen namelijk Richard Dragsnes voor 1,9 miljoen over van Stabaek maar verhuurden hem meteen om minuten te kunnen maken . Yves Kouakou is ook een speler waar wij hopen om winst op te kunnen maken . Tot slot haalden wij uit Uruguay nog een speler van 18 jaar en stiekem hopen de fans op een nieuwe Suarez . Alvaro Silva moet dat gaan worden 

d9mRR0J.png

Veel verkocht en heb mij ingehouden voor nieuwe spelers . Hoe pakte dit zich dan uit in competitieverband ? Te beginnen in Eindhoven tegen PSV . In de 1e helft gaven beide ploegen elkaar weinig toe , Zes minuten voor de rust leken wij op 0-1 te komen maar Vanheusden scoorde vanuit buitenspel positie . Na iets meer dan een uur gespeeld te hebben kwam PSV op 1-0 door Minamino zijn schot ging via een verdediger en de paal over de lijn . Vijf minuten later staan wij echter alweer op gelijke hoogte . De net ingevallen Santiago schiet hard binnen op aangeven van Kouyo . Met nog iets meer dan een kwartier te spelen nemen wij de leiding . Foden schiet en de keeper bied redding . Foden kan in de rebound de bal terugleggen en Adelaide schiet de bal op de paal in deze rebound is het nog simpel binnen tikken en zo staan wij voor . Drie minuten later beslist Kouyo de wedstrijd op aangeven van Adelaide . 

8yhDp8c.png

Tegen Sparta hebben wij een simpele avond . Dvorak opent de score in de 35e minuut . Twee minuten later maakt de andere MC de 2-0 . Santiago is zijn naam . In het laatste kwartier maakt Kouyo op aangeven van Tadic ons laatste treffer . Tegen Willem II heersen wij 90 minuten toch blijft de score aan de lage kant , In het laatste kwartier voor rust pakken wij de leiding . Een lange bal van achteruit wordt op waarde geschat door Caballero die geeft de bal voor en Kouyo schiet raak . In de blessuretijd beslissen wij de wedstrijd doordat Kouyo wederom scoort

Tot slot speelden wij deze maand de uitwedstrijd tegen AZ . AZ begon met veel ( oud ) FC spelers in de basis . Hovstad ( gehuurd ) en Schuurs in de verdediging . Stengs en Herrera voorin . Man en Kadioglu op de bank . Het werd de wedstrijd van Reine-Adelaide . Die er persoonlijk voor zorgde dat AZ geen kans had vandaag 

xAn23jw.png

eCQ0c0z.png

l2HEBQX.png

Ondanks het zware programma starten wij wel heerlijk . Stiekem wordt er al gelachen naar 70 km westelijker . De echte topclubs vallen vooral tegen en dat is voor deze competitie wel jammer . Ook was er deze maand de loting voor de CL

heZMkwM.png

Zwaar iets anders kan ik er niet van maken . Hoe anders heeft MTK het getroffen . 3e plek lijkt het hoogst haalbare maar toch gaan wij voor plek 2 . 

CCo4rtL.png

@marcelkeuh tja dat is fm 

@Marius Laten wij hopen dat we qua veldspel mee kunnen 

@delichris Het is qua naam en compititie zeker een stap omhoog

@True_Legend @germandutch @Mordurette @FM_Lesly

Lekker gehandeld hoor. Veel verdiend ook. Je start is heerlijk in de competitie. Meteen bovenaan en dat is erg lekker. De CL poule is heftig, maar je zal je richten op de tweede plaats. De loting KNVB beker is een makkie.