Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

Symbolisch vooral heel erg mooi om met een gelijkspel te kunnen afsluiten. Sowieso toch nog een geslaagd WK. Met Italië logischerwijs gewonnen maar je slikt toch wel behoorlijk wat tegendoelpunten. Met Portugal ben je op het eerste zich nog niet meteen klaar.

Een mooi punt gepakt tegen Paraguay. Je gaat niet met lege handen naar huis. En Italië lekker uitgehaald en nu op naar Portugal.

hdtTGY5.png

Nadat wij van diverse landen afscheid hadden genomen ging het toernooi verder in de tweede ronde . Portugal was uit de koker gerold en dat is toch normaal gesproken altijd een vervelende tegenstander om tegen te spelen . Een smerig zuigend elftal ( wat ik stiekem best wel kan waarderen maar dat terzijde ) . Voor onze aspiraties zouden wij deze wedstrijd wel moeten winnen want de bond gaat uit van de halve finale . Het zou in ieder geval een gekkenhuis gaan worden 

KqT2Nfg.png

Bijna 100.000 toeschouwers worden er verwacht en dat is toch wat je wil als speler lijkt mij . Het wordt niet het beste voetbal weer maar gelukkig hebben daar beide ploegen last van . De opstellingen .

tk8p03k.jpg

Gagliardini speelt voor de geschorste Murgia en Chiesa voor de nog altijd geblesseerde Bernardeschi . Verder spelen wij met de sterkste 11 . En dat betekend momenteel met Vignato op 10 . Portugal mist wel de echte sterren van weleer maar heeft nog altijd prima spelers . Vooral het driemans blok op het middenveld . Dan de wedstrijd zelf . 

Persoonlijk denk ik dat dit een van onze beste wedstrijden was onder mijn leiding . Waren heer en meester en creëerden kans op kans . Echter mistte er vandaag 1 factor en dat was de bal tegen het net krijgen . Portugal werd zoek gespeeld maar keer op keer lag de keeper in de weg . In de 36e minuut kon gli Azzurri dan eindelijk juichen . Chiesa gaf een perfecte crossball op Kean , die speelde zijn man voorbij en zijn voorzet werd knap binnen getikt door Pellegri . Deze 1-0 was dan ook de ruststand . Meteen na rust staan wij te slapen en staat al binnen twee minuten 1-1 . Bernardo Silva geeft voor en Andre Silva kopt raak. Wederom hebben wij een groot overwicht in de tweede helft en zelfs een extra spits inbrengen voor de nummer 10 zorgt er niet voor dat wij voor een tweede keer weten te scoren . Gelukkig doet Portugal dat ook niet en betekend het dat we gaan verlengen . 

In het eerste kwartier van de verlengingen gebeurt er vrij weinig . Nog vijftien minuten moet Portugal het rekken tot aan de penalty's . Maar zo ver komt het niet . Zeven minuten voor tijd ramt Adjapong de bal naar voren . Chiesa gelooft erin en staat blijkbaar geen buitenspel ... Zijn voorzet wordt knap binnen gekopt door Pellegri . Carvalho moet dan nog met een blessure het veld verlaten zodat wij de laatste vijf minuten ook nog een man meer hebben . In de slotseconden maken wij aan alle onzekerheid een einde en weet Belotti ook nog zijn treffer bij te schrijven op aangeven van Insigne . Maar wij hadden deze pot al na 90 minuten moeten beslissen . Nu spelen we 30 minuten extra wat je liever niet doet op zo'n toernooi .

PH2g9SE.png

S1POcAm.png

De echte topper in de 2e ronde werd ook met penalty's beslist en daardoor ligt Argentinië ook al vroeg uit het toernooi . Spanje had alle moeite tegen Polen maar zijn wel door , ook via penalty's . Stuntploeg Nigeria is ook door , al hadden hun ook penalty's nodig . Frankrijk zet Tsjechië simpel op zij . En Kroatië had weinig moeite met Colombia . Ook Brazilië doet wat het moet doen tegen Amerika en tot slot weet ook zweden de laatste 8 te halen ten koste van Oekraïne . Vraag is natuurlijk wie van die zeven treffen wij ? 

PHymTvb.png

België is onze horde richting onze doelstelling de halve finale . Ik zal mijn zoon van te voren even inlichten aangezien die dus er flink van hadden verloren . Frankrijk en Spanje lijken gunstig geloot te hebben . Voor ons dus een zware dobber maar gaan onze uiterste best doen 

@Marius Het is zeker fijn om met een resultaat naar huis te gaan zeker wanneer je niets verwacht . En was zeker een geslaagd toernooi al was die 0-7 wel pijnlijk . Met Italië idd makkelijk door maar idd veel tegentreffers . Maar even wat instructies veranderen

@marcelkeuh Of het helaas is geen idee . Had ook niet meer verwacht al hoop je zo; n laatste wedstrijd nog wel op meer . Met Italië idd gedaan wat er verwacht werd al is het spel nog niet super in de poulefase 

@delichris Inderdaad en dat is erg fijn . Scoren doen we zeker genoeg , helaas ook nog te veel tegen met Italië

@FM_Lesly Dat was inderdaad erg fijn en je hebt gelijk gekregen !

@ElMarcos @Mordurette @r4vje @True_Legend @Isco22

Zoals verwacht werd het een zware pot tegen de Portugezen. Verlengingen waren dan ook geen verrassing, en ook daarin heeft het lang geduurd om de overwinning in de wacht te slepen. Gelukkig wel door en een tegenstander die ook diep moest gaan, al zal ook dit weer een zware partij worden denk ik.

Een mooie overwinning gepakt zeg. België is een topland dus ik ben erg benieuwd hoe je het tegen hen gaat doen.

3MQn1Ny.png

De kwartfinale speelden wij dus tegen België , in de voorbereiding hadden wij er al tegen gespeeld en toen wisten wij thuis te winnen . Makkelijk ging het echter niet en pas na het veranderen van tactiek wisten wij in de slotfase afstand te nemen . Mijn zoon speelde er in de poule tegen en toen  was België niet te houden . Voor mij zelf had deze wedstrijd ook nog een persoonlijk tintje 

nEcgEzd.png

Maar goed deze wedstrijd draaid natuurlijk niet om mij maar om Italië . Vanuit de voetbalbond was de doelstelling de halve finale halen dus omdat te bereiken moest België verslagen worden . Volgens de bookies zijn wij licht favoriet . Al ligt het heel erg dicht bij elkaar . Qua temperatuur is het verschrikkelijk . Acht graden en nat . Niet het beste weer voor mijn elftal . De Belgen zijn het wel aardig gewend natuurlijk . 

PSe0QcE.jpg

Twee opstellingen die niet erg verschillend zijn al heeft België de twee middenvelders meer defensief staan . Bij ons geen verrassingen . Bernardeschi is nog altijd niet fit genoeg dus speelt Chiesa . Verder is het gewoon in mijn ogen de sterkste 11 . Voor de wedstrijd nog even een praatje gemaakt met Vanheusden en Wouters . Vanheusden is nog altijd speler van mijn Groningen en Wouters had ik dus verkocht . Mooi dat hij zich ontwikkeld heeft tot basisspeler van de Rode Duivels . Had hem ook graag in het 1e van Groningen gezien maar daar heb ik Falanga en die speel je niet zo maar uit de basis . Dan de wedstrijd zelf .

Wat ons tegen Portugal niet lukte , lukte deze wedstrijd wel . Namelijk het net vinden . Verder speelden wij wederom gewoon erg goed voetbal . In de 12e minuut kwamen wij op voorsprong . Chiesa gaf de bal voor , Pellegri kopte de bal door en Kean kon daardoor de bal simpel binnen tikken . Na iets meer dan een half uur gespeeld te hebben verdubbelden wij de voorsprong . Dimarco kwam mee op en gaf de bal voor , Ditmaal was het Chiesa die binnen tikte doordat hij goed voor de man wist te komen . Zeven minuten later komen wij zelf op 0-3 . Kean geeft de bal hoog voor , Alderweireld zit mis en Pellegri kan simpen binnen koppen . Meteen na de rust slaan wij wederom toe , Kean is Wouters weer eens de baas en zijn voorzet wordt goed binnen gekopt door Chiesa . België weet in de 54e minuut iets terug te doen . De Bruyne stuurt twee spelers van mij het bos in en legt de bal af op de ingevallen Januzaj en die rond beheerst af . Hierna halen wij het tempo uit de wedstrijd en lijkt de wedstrijd dood te bloeden bij een 1-4 . Vijf minuten voor tijd scoren wij echter nog 1 maal . Chiesa verovert de bal op de middenlijn en stuurt Kean met een crossball de diepte in , Kean speelt zijn man uit en Chiesa was als een gek naar voren gesprint . Kean legt voor en Chiesa maakt zijn 2e treffer van de dag . 1-5 tegen België iets wat ik totaal niet had verwacht 

DJMoCkO.png

NE7f4xK.png

In de halve finale treffen wij Kroatië . Een loting met perspectief maar aan de andere kant , zij staan daar niet voor niets en het is wel al voor de tweede keer op rij dat Kroatië zo ver komt . Wij zijn gewaarschuwd .

EwM0BEA.png

Spanje haalt even flink uit tegen Nigeria . Frankrijk verslaat Zweden . Kroatië verslaat Brazilië dus makkelijk zal het echt niet voor ons worden . Ook een eventuele finale wordt een ware thriller dan . Wel opvallend dat het vier Europese landen zijn die de beste 4 vormen . Tot slot nog vervelend nieuws voor mijn zoon . Arias die dus geen minuten kon maken door een blessure is op een training in de voorbereiding  met zijn club wederom zeer lang geblesseerd geraakt . 

PS Het is jullie misschien opgevallen dat de screenshots nu op Engels staan , dit heb ik gedaan omdat ik in 2 internationale whatsapp groepen zit en dat is daar makkelijker communiceren . 

@Marius Portugal had natuurlijk al veel eerder op de knieën moeten liggen . Blijkbaar verteerden wij de 120 minuten beter dan België want die vielen behoorlijk tegen . Niet dat ik het erg vond 

@delichris Een topland is het zeker gelukkig waren ze niet in de beste vorm 

@FM_Lesly Ik had meer tegenstand verwacht . Maar dit is ook wel eens lekker 

@marcelkeuh Klopt ze waren idd te pakken 

@ElMarcos @Mordurette @r4vje @True_Legend @Isco22 

Een hele mooie overwinning gepakt op België. Kroatië moet zeker te pakken zijn.

Wat een afstraffing voor de Duivels. In de halve finales lijkt je nu op de meest eenvoudige tegenstander te botsen.

Het is weer een Europees toernooi aan het worden, hopelijk kom je als winnaar uit de bus!

tIBtbO6.png

Alle mensen maken fouten en gelukkig wordt niet elke fout afgestraft . Zo dat is er tenminste uit .

Wat was namelijk het geval behalve het WK is natuurlijk ook de voorbereiding met Groningen al weer in volle gang . En laat ik nu net op de wedstrijddag tegen Kroatië ook een wedstrijd hebben staan met Groningen . En hoewel de mensheid druk bezig is met het uitvinden van super snel vervoer o.a de Hyperloop . Is het en zal het waarschijnlijk altijd onmogelijk zijn om eerst Australië langs de lijn te staan en daarna in Spakenburg . Het lijkt mij logisch dat een halve finale op het WK de prioriteit kreeg en dus was de meest logische oplossing  , de staff instellingen veranderen en de assistent de verantwoording geven voor de oefenwedstrijden . In ieder geval voor deze wedstrijd dan . Echter deed ik iets wat ik wel vaker doe als ik met beide clubs een wedstrijd op 1 dag heb waarvan 1 oefenwedstrijd in mijn ogen niet zo belangrijk is en ik dus wat tijd wou winnen . 1 dag op vakantie gaan . Maar dat kan natuurlijk alleen als het 1 van beide managers betreft ... En niet 1 en dezelfde manager ,,, Tja dat krijg je als je vermoeid nog even 1 wedstrijd wil spelen .... Het geval was dus dat zowel de assistent van Groningen als Italië de leiding over beide wedstrijden kreeg . Hoe Milko het deed bij Groningen komt later . Belangrijker was natuurlijk hoe mijn assistent het heeft gedaan in de halve finale van het WK tegen Kroatië . Het weer was in ieder geval al een stuk beter

https://imgur.com/cnRoBDG

UFq2zcn.png

Gelukkig bleef deze fout zonder gevolgen en spelen wij gewoon de finale . Al hadden wij het vrij lastig tegen de Kroaten . Kenmerkend was het natuurlijk wel dat uitgerekend twee verdedigers twee van de drie treffers wisten te produceren . 

Maar goed wie er scoren maakt mij in principe heel weinig uit . De finale is bereikt en dat is wat er nu telt . De laatste keer dat Italië in de finale stond was in 2006 . Het werd dus ook wel weer eens tijd . 

0rZL994.png

In de finale treffen wij Spanje . Voor tips zal ik zeker nog even met mijn zoon spreken want tegen Spanje maakte Curaçao hun 1e doelpunt ooit op een WK . Spanje begon wat moeizaam maar de laatste 2 wedstrijden spelen ze prima . Een lastige maar mooie horde dunkt me . 

@delichris Het was ff schrikken maar is uiteindelijk goed gekomen 

@Marius Sorry :classic_huh: Op papier zeker de makkelijkste  maar twee keer op rij de halve finale halen betekend dat ze echt wel wat kunnen . 

@marcelkeuh België viel idd tegen hoewel wij ditmaal wel gewoon de kansen prima afmaakten . Kroatië was inderdaad ook te doen . Ondanks mijn foutje 

@FM_Lesly Inderdaad wederom weer een Europees toernooi . De kans dat wij als winnaar eruit komen is nu 50/50 

@Mordurette @ElMarcos @r4vje @True_Legend @Isco22

Ai die fout had compleet verkeerd kunnen gaan. Gelukkig pakte het goed uit. Wel een mooie overwinning.

cHofYkp.png

Eindelijk is het dan zover . De wedstrijd waar het allemaal om draait , de finale van het WK voetbal .  Het stadion zat tot de nok vol dus bijna 95000 man zorgden voor een geweldige sfeer . Al met al ben ik tevreden over het toernooi tot dus ver . Alleen de wedstrijd tegen Nigeria was niet goed genoeg van onze kant . Verder hebben wij goed tot prima gespeeld . Ik denk dat wij het ook wel verdiend hebben gezien onze tegenstanders . Spanje haperde zo nu en dan maar laten toch zien dat je hun nooit moet afschrijven . De opstellingen van beide landen 

IF0sCaT.jpg

Aan onze kant weinig verrassingen . Bernardeschi is nog niet volledig fit en begint daarom vanaf de bank . Verder zijn het de 10 namen waar ik het meest vertrouwen in heb . In de pers kreeg ik nog wel kritiek door Murgia , Vignato en Pellegri op te roepen maar denk dat met het halen van de finale ik hun wel heb laten zien , dat ik ze er niet voor niets bij heb gehaald . Onze tegenstander heeft echter ook een geweldig elftal en zeker achterin moeten wij op onze hoede zijn . Met spelers als Costa , Williams en Asensio moeten wij 90 minuten geconcentreerd zijn . 

Wij spelen een hele sterke eerste twintig minuten en overdonderen daarmee de Spanjaarden echter keept De Gea een hele sterke wedstrijd en houd hij daarmee Spanje op de been . In de 21e minuut nemen wij dan toch de leiding . Murgia schiet van zo'n 19 meter de bal vol op de lat , in de rebound is Pellegri er als 1e bij en staan wij dus met 1-0 voor . Even later krijgen wij een behoorlijke domper te verwerken wanneer Falanga voor een onschuldig duel zijn 2e gele kaart krijgt . Met iets meer dan een kwart wedstrijd gespeeld is dit zeer ongunstig . Vignato wordt geslachtofferd en Adjapong komt er bij in . Wij gaan van aanvallend voetbal naar counteren en dat kunnen Italianen natuurlijk ook zeer goed . Spanje krijgt wel wat meer grip maar zonder grote problemen wordt de rust gehaald . In de rust geef ik duidelijk aan dat ook met 10 man een resultaat mogelijk is zolang wij ons maar aan de afspraken houden . Met een solide verdediging weet Spanje er maar niet door heen te komen . Spanje wordt vooral gevaarlijk met wat afstandsschoten . De minuten tikken weg en Spanje gaat steeds gehaaster endus slordiger spelen . Met nog zo'n 10 minuten te spelen onderschept Adjapong de bal en stuurt Kean op pad . Kean zijn voorzet komt bij Pellegri en die kopt hard in . De Gea kan de bal nog net over tikken . Verratti neemt de hoekschop in een variant vorm en weet de bal bij Pellegri te krijgen en van net buiten de 16 krult hij de bal heerlijk in de verre hoek 2-0 en daar blijft het ook bij 

zDT0tSM.png

VpgqyjX.png

Kritiek is inmiddels bewondering geworden , zo snel kan dat dus gaan bij supporters en ook het bestuur is erg blij met dit succes . Ikzelf en de spelers natuurlijk ook want hier doe je het uiteindelijk toch allemaal voor . De grootste prijs die er te halen is in het voetbal . Het mooiste compliment kreeg ik van Belotti . Makkelijk heeft hij het er niet mee dat hij momenteel 2e keus is maar dit laat wel zien dat het een op en top prof is . 

sUyEUGn.png

Kroatië verloor uiteindelijk met 4-2 van Frankrijk maar het wederom halen van de halve finale zorgt er wel voor dat hun de prijs krijgen voor het best presterende elftal . De Engelsen kunnen beter even wat langer in Australië blijven want die worden door o.a The Sun met de grond gelijk gemaakt . Pellegri wint dus de topscoorder trofee  . Net voor Belotti die als 2e keus toch ook mooi zijn doelpunten mee wist te pikken . En behalve de topscoorders titel wist Pellegri ook nog de prijs voor beste speler van het WK te winnen .  En als beste speler ben je ook automatisch Rookie van het toernooi . Al met al dus een heel succesvol toernooi voor Pellegri . 

S1lpIZT.png

En natuurlijk mogen wij als wereldkampioen ook diverse spelers leveren voor het team van het toernooi , wat ik daar echter wel heel verrassend vind is dat Pellegri niet bij de eerste 11 zit ... Pakt dus individueel elke prijs maar niet in het team van het toernooi . Vreemd maar goed heeft Belotti ook nog wat te vieren zullen we maar zeggen . 

C3uFKoP.png

Bonucci weet dat zijn dagen geteld zijn en speelde ook bijna niets op het WK . Als mentor is hij wel belangrijk dus de kans zit er zeker in dat ik hem in belangrijke wedstrijden nog wel zal oproepen voor de sfeer in de kleedkamer . In ieder geval heeft hij wel bedankt voor het aanvoerders schap en was het dus aan mij om te bepalen wie de nieuwe captain gaat worden 

AbnSQMN.png

Rugani had er wel op gehoopt en was ook een goede optie geweest maar ik vind Donnarumma in bepaalde facetten net iets een betere keus dan Rugani . Ook kreeg ik de vraag of ik nu klaar zou zijn bij Italië want hoger dan dit kan niet . Dat klopt maar er zijn nog genoeg andere prijzen te winnen met Italië dus ik zie voorlopig geen reden om te vertrekken 

@delichris Ik schrok me ook echt bijna dood toen ik mij realiseerde welke fout ik gemaakt had , gelukkig liep het goed af

@MariusInderdaad en thanks , het heeft vast en zeker geholpen

@True_Legend Klopt helemaal en het zijn zeker twee grote landen die er weer stonden 

@FM_Lesly Gelukkig heb ik een goede assistent 

@marcelkeuh Ik moet er niet aan denken , gelukkig liep alles goed af 

@Mordurette @r4vje @ElMarcos @Isco22

Mooi om de kroon op het werk te kunnen zetten. Zeker extra mooi omdat je zo lang met zijn 10'en stond.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...