Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

O71srTq.png

Hoewel het WK nog een paar maand hier vandaan is ( klinkt toch nog altijd onwerkelijk Curaçao op het WK ) speelden wij toch in maart al de 1e test voor het WK . Helaas is dat ook onze enigste test tot het oefenprogramma vlak voor het WK . In April kon ik geen wedstrijden inplannen helaas . Helaas in maart ook maar 1 wedstrijd in plaats van twee . En deze tegenstander is geworden Kosovo wat bij ons bezoek mag komen . Voor ons een leuke test aangezien ik Kosovo ongeveer tot onze sterkte bereken . Wel kregen wij in aanloop naar deze wedstrijd nog een tegenvaller te verwerken . 

Tz0gTe9.png

Onze reserve keeper stopt met voetballen op 26 jarige leeftijd . Een topper is het nooit geworden maar hij was wel onze 1e reserve . De doelmannen achter hem zijn nog zwakker . Voor ons dus te hopen dat Room voorlopig niet geblesseerd raakt want anders hebben wij echt een probleem . Ook kreeg ik het niet voor elkaar om andere spelers over te halen om voor ons te gaan spelen . Voor die spelers is er nog 1 mogelijkheid wanneer ik in mei de voorlopige selectie voor het WK moet indienen . De selectie die het moet gaan doen tegen Kosovo zijn dus de bekende namen . 

DoGMnU7.png

Een vol stadion , lekker veel sfeer , prima weer wat wil je nog meer ? Mijn ploeg begon in ieder geval goed aan de wedstrijd en liet zien dat ze echt voor een resultaat wouden gaan vandaag . In de achtste minuut komen wij dan ook 1-0 door Benschop die de bal goed binnen kopt , de voorzet kwam van Vicento die een goede individuele actie in huis had . Na precies een kwartier voetballen verdubbelen wij de score , Antonia is dit maal de man met de voorzet en Benschop komt dit maal goed voor zijn man en tikt de bal in de lange hoek . 2-0 voor wat een luxe . Hierna komt de wedstrijd steeds meer in evenwicht en krijgen beide landen nog wat kansjes . Ook in de tweede helft kun je niet zeggen welk land er beter is en lange tijd lijkt het er ook uit te zien dat de wedstrijd in 2-0 eindigt . Zes minuten voor tijd sprint Antonia zijn man er weer eens uit en legt ditmaal de bal terug randje 16 , Bacuna loopt goed in en met een droge schuiver zet hij ons zelfs op 3-0 . Meteen erna doet Kosovo wel wat terug Donis Avdijaj scoort op aangeven van Zeneli . 

To5kA10.png

Deze overwinning doet mij deugd en hopelijk pakken wij deze vorm mee eind mei , begin juni wanneer wij de laatste oefenduels voor het WK gaan spelen . 

@delichris Dank je , Ga mijn best doen om die talenten door te ontwikkelen . Tegen Dortmund was echt genieten heb ook vol verbazing naar mijn scherm lopen kijken 

@Isco22 Ja maar gezien de namen was die nederlaag wel te verwachten . Dank je en was ook verbaasd over die wedstrijd . Alles klopte en liep echt gesmeerd .

@Marius We mochten niet klagen nee . En zo'n uitslag had ik ook nooit verwacht . Zat ook echt met open mond te kijken van wat gebeurt hier . Maar zoals jij al zegt tegen Atletico beginnen we weer gewoon met 0-0 . 
Europa was inderdaad wat veiliger geweest maar vanwege het verhaal lijkt mij een stap buiten Europa misschien wel slimmer . En nog nooit manager daar geweest dus laat mij verrassen .

@FM_Lesly Verwacht niet dat ik Atletico ook even ga vernederen die zullen die wedstrijd ook wel gezien hebben .

@True_Legend @r4vje @ElMarcos @Rossi @Mordurette

Goede overwinning in ieder geval. Verder blijft het afwachten natuurlijk. Dat je erbij bent is al een prestatie op zich. Je bent ook erg afhankelijk van de beschikbare spelers op het moment van de waarheid. Blessures kunnen roet in het eten gooien, maar voor hetzelfde geld dient er zich nog een opportuniteit aan met een speler die zich plots wel beschikbaar stelt.

aoIg0xV.png

In maart speelde ik met de La Squadra Azzurri twee oefenwedstrijden als voorbereiding op het WK . In tegenstelling tot mijn zoon gaan wij wel naar het toernooi voor de winst . Want in mijn ogen hoort Italië ten alle tijden bij de favorieten . Misschien niet de topfavoriet maar wel 1 van de . Aangezien het al even geleden was dat de mannen bij elkaar waren had ik gekozen voor een thuiswedstrijd tegen Armenië om weer warm te kunnen draaien en daarna speelden wij nog een uitwedstrijd in Noorwegen . 

Twee verschillende landen met dito spelopvattingen . De selectie die het moesten gaan doen zijn de vaste namen plus een maar nieuwe namen en er was  wederom kritiek was van uit de media . 

kU4cup8.png

Nadat de selectie bekend was gemaakt ( helaas vergeten screenshot te maken ) kreeg ik wel nieuws waar ik absoluut niet blij mee was . Vanuit Turijn en Parijs wel te verstaan . 

MmAsBWY.png

Ik mis hierdoor gewoon mijn centrale duo achterin . Ik snap dat de speelkalender vol is maar deze wedstrijden zijn toch wel belangrijk met oog op het WK . Misschien komt het door de tegenstanders die ik heb gekozen maar dan nog . Ik ben er niet blij mee in ieder geval . Betekend wel dat twee nieuwe namen mogen laten zien wat zij waard zijn . 

OQ9QGht.png

Goed dan over naar de orde van de dag . Als eerste stond dus de thuiswedstrijd tegen Armenië op het programma . Op papier dus een makkelijke wedstrijd maar wij moeten het nog wel eerst laten zien . Dat er dan al naar vijf minuten gejuicht kan worden is dan lekker . Pellegri is het aanspeelpunt in deze aanval en legt de bal heerlijk klaar voor Bernardeschi die feilloos binnen schiet .Dan is het wachten op de tweede maar die valt pas vlak voor rust . Dimarco is de man die de bal weet te steken tussen twee verdedigers door en Pellegri schuift de bal onder de doelman door . In de 66e minuut is het Romagnoli die raak kopt vanuit een hoekschop . Het enigste schot op doel van Armenië is dan ook meteen raak . Negen minuten voor tijd is het Movsisyan die er zomaar 3-1 van maakt . Na de aftrap is het al snel weer een marge van 3 wanneer Pellegri raak schiet na een goede voorzet van Bernardeschi . 

ICxPC8u.png

Vol vertrouwen reizen wij dan af naar Oslo voor de wedstrijd tegen de Noren . Op papier zou dit ook niet al te veel problemen moeten op leveren maar de Noren spelen deze dag behoorlijk goed voetbal . Toch zijn wij wel de betere en krijgen ook kansen op de 0-1 . Echter staat het vizier niet op scherp . Of word een treffer afgekeurd voor buitenspel tot tweemaal toe ( in de 4e en 9e minuut ) . Elyounoussi zijn vizier staat wel op scherp en zo staan wij in de 35e minuut ineens achter. In de 2e helft besluit ik dan ook de nummer 10 te wisselen voor een tweede spits . In de 53e minuut komen wij langszij . Een lange bal van Sturaro valt over de verdediging heen en Pellegri blijft koel oog in oog met de doelman . Hierna krijgen wij kansen op voorsprong te komen maar zijn te onzuiver . In de 78e minuut is het dan Odegaard die met een schot van ruim 20 meter de Noren wederom op voorsprong zetten . Acht minuten voor tijd komen wij dan toch weer langszij . Een mooie 1-2 tussen beide spitsen wordt beloond met een treffer van Belotti . Niet het resultaat waar ik op gehoopt had maar alle credits naar de Noren die er wel een wedstrijd van hebben gemaakt . Zullen wij die wereldbeker willen pakken zal het beter moeten 

qifixnl.png

@Marius Ben tevreden met de winst op Kosovo en zoals jij al zegt het blijft afwachten wie ik uiteindelijk kan selecteren op het moment supreme . Wie zijn er fit en wie willen er misschien op het laatste moment toch nog switchen .

@Isco22 Idd

@delichris Helemaal mee eens

@FM_Lesly Inderdaad . Kosovo speelde goed mee maar hebben ook een aantal prima spelers natuurlijk 

@True_Legend @r4vje @ElMarcos @Rossi @Mordurette

Van Noorwegen wil je gewoon winnen natuurlijk, maar het is en blijft uiteindelijk maar gewoon een oefenwedstrijd. En daar kan je natuurlijk altijd lessen uit trekken.

Jammer van de uitslag tegen Noorwegen. Daar moet een Italië gewoon winnen. De winst tegen Armenië is erg lekker.

nvmdZZP.jpg

Een loodzware maand zo mag ik April wel  noemen . Niet zozeer qua aantal wedstrijden maar wel een maand met bijna alleen maar topwedstrijden . En dat moet blijken of die jonkies het mentaal ook allemaal kunnen handelen . In de Champions League staat het tweeluik met Atletico Madrid te wachten . Terwijl wij in de competitie aan de bak mogen tegen Feyenoord in de Kuip , af mogen reizen naar Breda voor een avondje NAC en thuis ontvangen wij AJAX en PSV . Mochten wij Atletico verslaan dan staat ook eens het eerste duel van de halve finale op het programma van de Champions League . 

T5n5Nvc.png

Ons U19 gaf in ieder geval al het goede voorbeeld door de halve finale te halen . Van de tegenstander had ik nog nooit gehoord overigens . Sowieso is de U19 lekker bezig want eerder werden ze al kampioen en deze maand pakten ze zelf de dubbel , door ook de beker te winnen . Hopelijk weet een aantal van deze jongens zich in het 1e elftal te spelen de komende jaren . 

Hoewel het natuurlijk heerlijk voor ons was dat wij Dortmund zo te kijk hadden gezet wisten wij donders goed dat Atletico een lastige tegenstander zou worden . Zelf ben ik een grote fan van het spel van Atletico en ook van hun coach . En hoewel ik de jongens het nog gezegd had begon de wedstrijd toch waar ik zo bang voor was . Een wervelend Atletico dat ons direct bij de strot wees te grijpen . In de 13e minuut was het dan ook al raak en Costa was de doelpuntenmaker . Net voor het half uur kwam de thuisploeg dan ook meer dan terecht op 2-0 door Vazquez . Hierna ging de storm liggen en dat is denk ik onze reddingsboei geweest . Echt lekker in ons spel kwamen wij niet en kregen zelfs hulp uit onverwachte hoek . Lucas maakte een smerige overtreding in de 68e minuut en kon met rood vertrekken . Met het inbrengen van een extra spits voor onze nummer 10 hoopte ik wat gevaar te kunnen creëren. Vijf minuten later resulteerde dat in de aansluitingstreffer . Rollheiser gaf goed voor en Pulkrab kopte raak . Toch een belangrijke uit treffer  en dit leek ook lang de einduitslag te worden . Diep maar dan ook diep in blessuretijd krijgen wij nog corner , die wordt in eerste instantie afgeslagen maar Serdar gooit hem nog eens de 16 in . Vanheusden komt het hoogst en kopt in de dying seconds de gelijkmaker binnen . Wat een ontlading maar wij zullen thuis echt wel beter moeten spelen .

YHvwpDT.png

Nadat ik de beoogde basisspelers rust had gegeven in de wedstrijd tegen NAC mochten zij zich laten zien in de return tegen Atletico . Een wedstrijd die goed in evenwicht was en beide ploegen maakten er een mooie wedstrijd van . Bij vlagen wel wat afwachtend want er stond natuurlijk veel op het spel . In de 33e minuut ontploft de Borg wanneer Rollheiser een voorzet van Marin binnen weet te tikken . Vlak voor rust veert de Borg wederom op . Marin wordt gevloerd binnen de 16 en na een check met de VAR gaat de bal op de stip . Felix blijft koel en zo staat Groningen met 2-0 voor . In de tweede helft probeert Atletico het wel maar wij geven geen krimp . In de 88e minuut lijkt het dan nog spannend te worden wanneer Vitolo er alsnog 2-1 van weet te maken . Nog 1 en het wordt verlengen . Echter gebeurd dit niet want waar ik een storm van Atletico verwachte , maken wij vrij wel meteen de 3-1 er achteraan . Kouyo wordt ingespeeld , houd de bal goed bij zich en weet op het juiste moment de bal te spelen naar Rollheiser die de bal hard in de linkerbovenhoek knalt . Nu kan het toch niet meer misgaan ? Nee want het wordt nog mooier voor alles wat Groen en Wit liefheeft . Marin rond nog een mooie aanval af en zo winnen wij , enigszins geflatteerd met 4-1 . Atletico zal zich nog wel een paar keer achter de oren krabben waarom ze in Madrid niet doorgedrukt hebben.

CQJROO3.png

OVpbc8y.png

In de halve finale treffen wij een oude bekende want Manchester United kennen wij nog van de groepsfase . Verrassend genoeg wisten wij toen in Manchester te winnen en hun thuis op gelijke hoogte te houden . Toch is Manchester in mijn ogen wel de favoriet als je kijkt welke spelers zij daar hebben rondlopen . De twee overige halve finalisten zijn wel verrassend dus bij een eventuele finale liggen er wel ineens kansen . Voor het zover is stonden er ook nog vier eredivisie duels op het programma .

Feyenoord heeft niet het beste seizoen maar hebben wel een hele gevaarlijke spits in hun gelederen . Daarnaast is de wedstrijd wel in de kuip en dat is toch net iets anders dan in de Borg . Mayasi een speler uit de eigen jeugdopleiding zet Feyenoord dan ook op 1-0 al vroeg in de wedstrijd ( 9e minuut ) Wij reageren wel direct en Rollheiser krijgt een duw in de rug en dus gaat de bal op de stip . Pulkrab mist echter deze buitenkans , de keeper tikt de bal naast . Uit deze hoekschop maakt Pulkrab zijn fout goed door de afvallende bal tussen de palen te schieten . Lang kunnen wij niet genieten van deze 1-1 want drie minuten later is het wederom Mayasi die scoort . Hoewel wij beter zijn blijft deze stand lang op het bord staan , totdat Pulkrab het op zijn heupen krijgt en binnen twee minuten twee keer weet te scoren . Kouyo weet beide keren de assist te geven . Na 65 minuten had ik systeem weer omgegooid om met twee spitsen te gaan spelen . Van 2-1 achter naar 2-3 voor . Tien minuten voor tijd is het dan weer die dekselse Kayasi . hij weet wederom te scoren 3-3 . Twee minuten later , goede voorzet voor Rollheiser en Kouyo kopt ons op voorsprong . Weer twee minuten later beslissen wij de wedstrijd doordat Rollheiser weet te scoren op aangeven van Pulkrab . Een verdiende overwinning maar gaven de doelpunten wel te makkelijk weg . 

Met het B team reisden wij dus af naar Breda . En dat pakte goed uit . Het duurde even voordat de wedstrijd los kwam , en hij kwam los door een lange bal van van Drongelen . Pulkrab geloofde er nog in en was dan ook eerder bij de bal dan de verdediger , die kapte hij goed uit en schoof de bal langs de doelman . In de 29e minuut pakte Plizzari een bal die 99% van het stadion al voor een zuivere goal aanzag . Wat een wereld redding . Een goede aanval van onze kant wordt beloond met een treffer van Serdar in de 37e minuut . In de blessuretijd van de 1e helft maakt Pulkrab zijn tweede en dan is de buit wel binnen . Meteen na de rust komen wij wel met 10 man te staan als van Drongelen zijn tweede gele kaart krijgt voorgehouden . Nog altijd ben ik van mening dat Vloet tegen hem aanloopt en er helemaal niets aan de hand . Maar ook met een man meer weet NAC weinig te creëren en maken wij zelfs nog een 4e treffer door Bacuna .  Na de wedstrijd tegen Atletico in eigen huis wachtte Ajax . 

Ajax had hun huiswerk goed gedaan want wat speelden wij slecht ( of Ajax zo goed , in ieder geval kwamen wij totaal niet ins ons spel ) Het ging eigenlijk pas mis nadat wij op 1-0 waren gekomen door Dvorak in de 16e minuut . Hierna verloren wij alle grip op de wedstrijd en was het vooral Ajax want wist te aanvallen . Op slag van rust komen ze dan ook verdiend op 1-1 door Tanase , mentaal toch een tikje . Dat tikje werd meteen na de rust groter wanneer Boëtius er 1-2 van maakt in de 49e minuut . Op het moment dat ik wel gaan wisselen en het bekende 4-2-2-2 wil gaan spelen maakt Troupee er zelfs 1-3 van . Natuurlijk is Ajax een goed elftal maar als je een paar weken eerder Dortmund met 10-0 van het veld blaast is dit wel even schrikken hoor . 

Pulkrab brengt met nog ongeveer tien minuten spelen de hoop terug door te aansluitingstreffer te scoren op aangeven van Rollheiser . In de laatste tien minuten is het dan alles of niets en het wordt er tussenin . Drie minuten voor tijd brengt Rollheiser de stand in evenwicht door een vrije bal heerlijk over de muur te krullen . Toch ben ik niet tevreden over deze prestatie

Voor de thuiswedstrijd tegen PSV ben ik in dubio . Geef ik spelers wat extra rust voor de halve finale in Manchester of speel ik met in mijn ogen het sterkste team . Wij hebben nog altijd niet verloren in de competitie en ongeslagen kampioen worden is ook erg leuk natuurlijk . Het laatste heeft de overhand en daarbij hoop ik dat de spelers fit genoeg zijn om ook in Manchester te kunnen vlammen . Toch kies ik op bepaalde posities toch voor andere namen maar niet zo veel als normaal .  Ik lijk bedrogen uit te komen wanneer PSV in de 3e minuut de leiding neemt door Minamino . En wederom spelen wij een slechte 1e helft . Nu grijp ik halverwege al in . Dit lijkt goed uit te pakken wanneer wij binnen het kwartier de stand weten om te bouwen naar een 3-1 voorsprong . En met nog ruim een half uur op de klok is er misschien wel meer mogelijk . Twee snelle treffers van PSV zorgt ervoor dat het ook zo weer gelijk staat . Bazoer en Chochev scoren . Met nog 25 minuten te spelen kan het dus weer alle kanten op . Elf minuten voor tijd komt Rollheiser door aan de rechterkant en speelt de bal naar Kouyo , die omspeelt zijn belager en op de achterlijn krijgt hij de bal voor , Pulkrab weet raak te koppen en zo staan wij weer voor . Echter van korte duur want Luuk de Jong kopt 98 tellen later de 4-4 binnen wat ook de eindstand is geworden . In ieder geval niet verloren maar de tegentreffers vallen ineens als rijpe appelen uit de bomen . Is het omdat wij al vroeg kampioen zijn geworden dat de spanningsboog er niet meer is , komt het omdat ik met een behoorlijk jong elftal speel . Toch maar eens nadenken hoe dit te handelen . 

4paPQDu.png

qsj4eyc.png

Volgende maand spelen wij nog uit in Nijmegen . Ajax en PSV kunnen beide nog 2e worden . Feyenoord wist zich nog gemakkelijk veilig te spelen . Vitesse is dat nog niet terwijl ADO zich kan richten op de play offs . 

LIGVfIY.png

Onze tweede doelman kreeg te maken met een zware blessure deze maand en het is maar de vraag of hij nog op niveau terug weet te keren . Het betekend wel dat Ptacek zich heeft mogen melden bij de 1e selectie en nu dus onze tweede doelman is geworden . Al maakt hij zijn vlieguren nog wel bij de U19 . Ja en dan mogen wij dus nog afreizen naar Manchester . Ik besloot om de tactiek rigoureus om te gooien omdat ik bang was voor een afstraffing met spelers als Dybala en Lozano voorin bij Manchester . Normaal wil ik van eigen kracht uitgaan maar gezien te tegentreffers de laatste tijd koos ik voor een 5-3-2 .

En dit pakte aan de ene kant goed uit want echt grote kansen heeft Manchester niet weten te creëren . Meeste schoten op doel waren van ver buiten de 16 . Echter wisten wij zelf ook helemaal geen vuist te maken en dat stoorde mij wel . Manchester won deze wedstrijd wel met 1-0 door Lozano . Die de bal oppikte nadat een hoekschop werd weg gekopt . Met een mooie actie wist hij zo ruimte te creëren en schoot onberispelijk binnen . Met deze nederlaag is er wel perspectief en dat was voor mij de belangrijkste reden vandaag . 

HydyNZB.png

@Marius Ik vind dat wij het aan onze stand verplicht zijn om zulke wedstrijden te winnen . 

@delichris Ben ik het helemaal met jou eens .

@Isco22 @FM_Lesly @True_Legend @r4vje @ElMarcos @Rossi @Mordurette

Heerlijk afstand genomen van Atlético. Tegen United nu een verradelijke uitslag maar er liggen zeker nog kansen. In de competitie is het nu natuurlijk allemaal om de baard van Sinterklaas.

Wat een heerlijke wedstrijden tegen Atletico zeg. In de competitie er lekker doorgerold. En de uitwedstrijd tegen United nipt verloren. Er is nog niets aan de hand. Wel zonde van die blessure.

Heerlijke 4-1 tegen Atletico Madrid! Van United maar nipt verloren ondanks dat je weinig had in te brengen. Zaak om ze in Groningen te verslaan

Ik kom deze novelle nu pas tegen, maar het lijkt erop dat je een gigantische groei met Groningen hebt doorgemaakt. Dit zijn de saves waar je je basiselftal over een paar jaar nog op kunt noemen! Ik ga deze week bij pagina 1 beginnen en kijken wat ik al die tijd gemist heb!

EDIT: Holy F*. Ik ga pas één pagina terug en ik zie al een 10-0 overwinning op Dortmund. Ziekelijk.

Edited by marcelkeuh

XJ69FBU.png

Na de toch wat mindere maand maart besloot ik voor de eerste training in april eerst eens met de spelersgroep te gaan praten .Mannen , ik weet dat het voor sommige teleurstellend is dat ik jullie na dit seizoen ga verlaten , echter wil ik niet dat dit ten koste gaat van de prestaties . Dat wij twee keer van Schalke verliezen dat kan gewoon gebeuren , en ook met 10 man kun je tegen een nederlaag aanlopen bij Ferencvaros . Echter was ook ons spel gewoon niet goed genoeg deze maand . De captain stond op en zei , "Coach , hoewel wij het allemaal erg jammer vinden dat u ons verlaat heeft het mindere spel daar niets mee te maken . Spelers en trainers zijn tegenwoordig passanten , Een aantal van ons zullen misschien komend seizoen hier ook niet meer spelen . Ook al was u gebleven . We hadden gewoon een mindere maand en lastige tegenstanders . Wij als spelersgroep willen net als u ook gewoon het liefst domineren en winnen , wees daar maar niet bang voor" . De overige spelers knikten instemmend . Later thuis snapte ik wel wat onze captain bedoelde want de laatste tijd zijn er veel scouts langs de velden te vinden om onze spelers in de gaten te houden . Met het moraal leek het dus wel goed te zitten . Nu moeten ze nog hun voeten laten spreken . 

Wij speelden deze maand maar liefst zes of zeven wedstrijden afhankelijk of wij door zouden bekeren . We trapten deze periode af met toch niet de makkelijkste wedstrijd namelijk die tegen Puskas . En het bleek al snel dat de spelers meenden wat zei zeiden . Al hadden wij nog wel de hulp van de arbiter nodig om op voorsprong te komen . Megyeri werd gehaakt maar ging ook wel gewillig onderuit . Voldoende voor een strafschop volgens de arbiter en Klobasa faalde niet in de 17e minuut . Direct na de aftrap zetten wij meteen druk op de defensie en daar wist Puskas zich geen raad mee . Hierdoor kreeg Klobasa een buitenkansje en die werd ook bestraft 2-0 . Puskas creëerde wel kansen zonder dat Linde echt op de proef werd gesteld . In de 29e minuut moet Linde dan toch vissen wanneer Cuffaro een vrije trap heerlijk binnen schiet . In de blessuretijd van de eerste helft krijgen wij een grote kans via Sefer maar de doelman kan hem nog net over de lat tikken , de hoekschop wordt genomen door Misic . Zimanyi kopt de bal goed door en Zlicic kan de bal het laatste zetje geven 3-1 met rust . In de 66e minuut wederom een hoekschop voor ons , ditmaal neemt Sefer de corner en Klobasa torent boven iedereen uit en kopt onberispelijk raak . In de 72e minuut maakt Cuffaro er 4-2 van doordat zijn schot nog door Dobos van richting wordt veranderd . Vijf minuten laten zet Klobasa de eindstand op het bord . Zlicic schiet van 20 meter verwoestend op het doel , de doelman kan de bal nog weg stompen  echter wel in de voeten van Klobasa . 

QHfmgGJ.png

MrhGHrl.png

Na dit mooie begin kwam er ook nog goed nieuws voor mijzelf . Ik ben weer een diploma rijker en zal voor de volgende wachten tot ik ingeburgerd ben bij Colo-Colo . Na deze prima overwinning wachtte een paar dagen later de return voor de beker tegen Pecsi . Uit wisten wij met een B team gelijk te spelen doordat spelers weg waren bij het nationaal elftal . Maar ook in deze return gokte ik op wat reserve spelers . 

ScskEg1.png

Ook met het B team domineerden wij deze wedstrijd volledig . Enigste minpuntje is dat wij misschien meer hadden moeten scoren . Mooi dat een jongen uit eigen jeugd de score opende . In de volgende ronde is het Derby time . Uit de koker kwam namelijk Ujpest rollen . Op papier zouden wij dit moeten kunnen winnen aangezien het een promovendus betreft , echter waren wij dat vorig jaar ook dus ben ik gewaarschuwd . In de competitie troffen wij vervolgens Vasas . 

Vasas is een stugge ploeg en ook vandaag hielden ze behoorlijk stand . Tot aan de 31e minuut , Megyeri opent goed naar de linkerzijde waar Zlicic is vertrokken . Zijn voorzet is hard en scherp en wordt in eigen doel gewerkt door Ristevski. Acht minuten later gooien wij de wedstrijd in het slot , Babinszky geeft voor , Zlicic kopt de bal richting de stip en Klobasa kopt de bal in het net . Mooie vlot lopende aanval en prima afgewerkt , Na een uur spelen zet Zlicic dan de eindstand op 3-0 . Wederom een goede voorzet van Babinszky die door iedereen gemist wordt zodat Zlicic de bal simpel kan binnen tikken . 

Debreceni uit kan soms een lastig potje zijn echter was het vandaag een walk in the park . Al na negen minuten konden wij juichen toen Zlicic ons op voorsprong schoot . Goed voorbereidend werk van Charpentier , die zelf al drie keer had kunnen scoren ... Na een half uur pikt Charpentier dan ook zijn treffer mee . Babinszky legt voor net buiten de 16 waar Charpentier zich goed had vrij gelopen . Een luid gejuich kwam er even later uit het uitvak en met deze stand en die op de andere velden zouden wij kampioen zijn . Na iets meer dan een uur gespeeld te hebben komen wij op 0-3 . Megyeri steekt de bal door het hart van de defensie en Szabo weet de bal over de uitkomende doelman heen te wippen . Even later is het zelfs 0-4 . Een hoekschop van Kamada wordt goed de hoek ingekopt door Charpentier , echter is het Zlicic die voor de zekerheid nog zijn dikke teen er tegen aanzet en zo het doelpunt op zijn krijgt . 0-4 is dan ook de uitslag hoewel wij nog met 10 man zijn geëindigd. Dan is het afwachten tot er ook op de andere velden is afgefloten en wanneer het zo ver is barst het feest los .

VkFLzxA.png

Voor het tweede jaar op rij pakken wij de titel in Hongarije . Het zat er al even aan te komen maar de mannen hebben woord gehouden en spelen momenteel ook meer dan prima voetbal . Ook het bestuur is tevreden en hoopt op meer succes , echter wel zonder mij dan .  Door deze titel ben ik ook de Hongaarse eregalerij binnengedrongen . 

QuHVr3T.png

Ik vond het eerst vreemd waarom ik niet gelijk qua punten stond met legende Bukovi . Maar later bedacht ik mij dat ik een titel op het tweede niveau heb en Bukovi drie landstitels . Maar goed een eventuele beker overwinning kan mij misschien de succesvolste MTK coach maken . Toch nog een mooi streven niet waar ? In de competitie wachtte Mol Fehervar , normaal een serieuze uitdager , dit seizoen degradatie kandidaat . Ze hadden natuurlijk gehoopt dat wij wat te veel Soproni hadden gedronken maar ze kwamen van een koude kermis thuis . Zeker de eerste helft was genieten hoor . Misschien wel de beste helft die ik gezien heb .

BT8rzv8.png

Helaas volgt dan zoals zo vaak een mindere tweede helft , waar wij nog eenmaal weten te scoren . Vol vertrouwen gaan wij dan ook de 1e wedstrijd van de halve finale van de beker in . In het stadion waar wij onze Europese topduels hebben afgewerkt . Dus hoewel wij uit spelen voelt het toch een beetje als thuis . In de eerste helft gaat het gelijk op maar in de tweede helft komen wij dan echt los . In de 51e minuut komen wij op 0-1 . Sambia onze rechtsback komt goed mee op en zijn voorzet wordt Zlicic binnengewerkt . Na net iets meer dan een uur gespeeld te hebben zet Zlicic ons op 0-2 , ditmaal weet Megyeri hem goed weg te steken . In de blessure tijd scoren wij nog tweemaal via Zimanyi die de bal in de kluts na een corner voor de voeten krijgt  en even later doet Zlicic hetzelfde . Met 0-4 lijkt de return een formaliteit te worden . En zetten wij een nieuw record in de beker 

De laatste wedstrijd deze maand is tegen Balmazujvaros Sport . En ook deze wordt simpel gewonnen . In de 12e minuut kopt Klobasa de 0-1 binnen uit een goede voorzet van Senic . Vlak voor rust is Simic die zijn voet tegen de bal kan zetten wanneer een hoekschop weer eens chaos creëert  .  En vlak na de rust is het Kamada die de eindstand op 0-3 bepaald . Een vrije trap van Senic wordt met het hoofd terug gelegd door Simic waardoor Kamada de bal heerlijk in de lange hoek ziet verdwijnen .

lBX5xzp.png

De mannen hebben dus woord gehouden en prima gespeeld . De laatste vijf wedstrijden niet eens een tegentreffer te hoeven slikken en voldoende gescoord . De titel is al binnen maar ik wil altijd meer dus hopelijk pakken wij de dubbel . 

gscCReI.png

Met nog drie competitie wedstrijden te gaan is het in ieder al zeker dat Mol Fehervar komend seizoen een treetje lager mag spelen en ook Budapest Honved lijkt dat zelfde lot te overkomen . Alleen een wonder kan hun nog redden . En wie treffen zij komende speelronde ? Juist ons , zullen wij een cadeautje gaan uitdelen of niet ? Ferencvaros en Puskas lijken de overige Europese plaatsen op te eisen . 

@Marius Ben nog altijd blij dat Atletico uit gas had terug genomen want anders waren wij echt nat gegaan . Thuis inderdaad op het juiste moment toegeslagen . Hoewel het in de competitie logisch te beredeneren is baal ik toch van het gemakzucht . Er liggen nog zeker kansen thuis tegen United . Zeker gezien de laatste twee Europese thuiswedstrijden .

@delichris Ben zeker tevreden over Atletico thuis . In de competitie wat minder . Tegen United liggen er kansen . Die blessure is vooral jammer voor die jongen zelf .

@Isco22 Atletico ligt Groningen wel . Ook in het verleden heerlijke duels geweest . Hopelijk ben ik niet te voorzichtig geweest in Manchester . 

@marcelkeuh Leuk dat je deze gevonden hebt . Veel leesplezier en hopelijk kan het je blijven boeien . Met Groningen heb ik zeker stappen gezet alleen Europees kwam het er nog niet uit . Die 10-0 was gewoon ziekelijk en zag ik ook echt niet aankomen .

@FM_Lesly @True_Legend @r4vje @ElMarcos @Rossi @Mordurette 

Edited by komodo25

Mooi herpakt en al vroeg de titel veroverd, wat er natuurlijk al zat aan te komen. Hopelijk kan je de lijn blijven doortrekken en op gepaste manier afscheid nemen. De beker er nog bij zou dan helemaal de kers op de taart zijn natuurlijk.

5YKCJbL.png

Nadat wij ons in april goed hebben hersteld en dus ook al de titel hadden gepakt stond er in Mei nog drie competitiewedstrijden en de return van de beker op het programma . In de competitie speelden wij twee derby's namelijk tegen Budapest en Ujpest . Diosgyori is de derde tegenstander . Ook speelden wij dus nog de return tegen Ujpest voor de beker . Nadat wij uit al ruim hadden gewonnen mag die finale halen normaal gesproken geen probleem zijn . 

Thuis tegen Budapest beginnen wij erg sterk maar vergeten te scoren . De ban lijkt dan net voor rust gebroken te kunnen worden wanneer Zlicic onderuit wordt gehaald in de zestien . Klobasa mist echter de strafschop . Zo gaan wij de rust in met 0-0 . Ook na de thee zijn wel veel en veel sterker maar is het Budapest wat net na het uur spelen op 0-1 komt via Smith . Met nog iets meer dan een kwartier te spelen scoren wij dan eindelijk . Zlicic geeft goed voor en Sefer kan de bal binnen tikken . Zes minuten later staat weer Zlicic aan de basis van de 2-1 . Speelt twee man voorbij en ziet Tonnessen vrij staan op rand 16 . Legt de bal goed terug en met een mooi schot in de verre hoek scoort Tonnessen de 2-1 . Vier minuten voor tijd scoort de ingevallen Charpentier met het hoofd na wederom een assist van Zlicic . Met deze overwinning zetten wij overigens ook een nieuwe record neer . 

qSVWlwV.png

Tegen Diosgyori is de eindstand al gehaald bij rust . In de 29e minuut schiet Zlicic raak nadat hij goed de diepte in werd gestuurd door Tonnessen . Vier minuten voor rust is het Klobasa ( die speelt met bescherming door een gebroken pols . ) die de 2-0 binnen kopt en wederom is het Tonnessen die de assist op zijn naam mag schrijven . Nog geen minuut later is het wederom Klobasa die met het hoofd scoort dit maal is Babinszky de aangever . Op slag van rust viel Simic nog uit met een vrij ernstige blessure helaas . 

De return van de beker speel ik met de reserves . En die spelen een prima pot . Via Simeonov komen wij in de 22e minuut op 1-0 door een schot van zo'n 18 meter . Echter vergeten wij die tweede te maken , hoewel wij daar voldoende kansen voor hebben gekregen . De 1-0 staat heel lang op scorebord tot aan de 90e minuut . Wanneer Piccolo 1 van de spaarzame kansen van Ujpest wel benut . Zonde wat deze wedstrijd had gewoon gewonnen moeten worden .

veqdjrJ.png

NvwML0R.png

2CE2uaX.png

Vasas is de verrassende tegenstander in de finale . Maar goed ze staan er niet voor niets natuurlijk maar normaal gesproken moeten wij deze wedstrijd gewoon winnen . Maar dat is pak komende maand . In deze maand wacht nog 1 wedstrijd en dat is de laatste competitie wedstrijd en wederom is Ujpest de tegenstander . Bij deze bied ik mijn excuses aan voor iedereen die deze wedstrijd live heeft gezien maar wat was dit een verschrikkelijke pot zeg ... Niet om aan te gluren . Wel weten wij met 0-2 te winnen door treffers van Klobasa en Sefer . 

5DNctq1.png

UJk44z3.png

xGjv17u.png

Met ruime afstand dus kampioen geworden , Ferencvaros en Puskas mogen ook Europa in gaan . Het hele seizoen speelden Mol Fehervar en Budapest tegen degradatie en uiteindelijk degraderen ze ook beide . Aan de ene kant vind ik het erg jammer dat ik hier nog 1 wedstrijd speel voor ik ga vertrekken . Want deze ploeg heeft voor een hoop spelplezier gezorgd . Echter domineer ik nationaal veel te snel en om in Europa stappen te zetten zou ik meer buitenlandse spelers moeten halen omdat er niet genoeg talent doorbreekt . Met meer betere buitenlandse spelers zou het nationaal helemaal saai gaan worden vandaar dat ik heb gekozen voor een vertrek . Toch merkte ik wel dat ik toch begon te twijfelen . Vooral door een aantal scout verslagen maar goed nog 1 wedstrijd knallen en dan is het tijd voor een nieuw hoofdstuk . De degradaties van deze twee clubs zorgden echter wel voor minder twijfel . Zijn toch weer twee roemruchte namen die ten onder gaan . Wel hebben wij een nieuw record aantal punten weten te halen dit seizoen . 

qWEpDg5.png

Budafok ( onze satelliet club maar screen was later gemaakt omdat deze competitie pas was afgerond toen ik al in Chili zat ) en Paksi nemen de plaats in van Mol Fehervar en Budapest Honved . Komend seizoen dus weer Pecsi tegen Paksi . Ben ook wel benieuwd hoe Budafok het gaat doen . De Europa League werd verrassend gewonnen door Betis Sevilla . Na afloop van dat toernooi krijgen wij nog een mooi bedrag aan tv-geld . En twee spelers van ons zijn zeker van WK deelname al geef ik hier wel een kleine spoiler af maar dat moet maar . 

4wnsynZ.png

Alberto was helaas niet goed genoeg voor een basisplaats bij ons maar op huurbasis speelde hij voldoende minuten . Voor Curaçao  is het natuurlijk wel een belangrijke speler . Linde mag mee met het Zweedse elftal en dat vind ik persoonlijk wel heel erg mooi hoor . Is ook een meer dan prima keeper natuurlijk . Het betekend echter wel dat wij de bekerfinale gaan spelen zonder onze 1e doelman aangezien die bij de selectie van Zweden zit .

@marcelkeuh Laten we hopen dat ik nog 1 succes hier mee kan pakken . 

@delichris Niet te hard van stapel lopen die beker hebben we nog niet . 

@Marius Was ook erg tevreden dat het ineens wel weer liep . Denk dat het ook mede aan de tegenstanders lag in maart , Mooi afscheid met een puntenrecord , nu nog die beker hopelijk 

@Isco22 @FM_Lesly @r4vje @ElMarcos @Rossi @Mordurette

Mooi om zo te kunnen afsluiten en nog een record te pakken. Nu gewoon nog ff die beker pakken, gezien de tegenstander ben je meer dan favoriet. Succes alvast!

if7tMfU.jpg

In mei speelde FC Groningen maar 1 competitiewedstrijd namelijk die tegen NEC in Nijmegen . Een wedstrijd zo gezegd om de keizersbaard aangezien er niets meer op het spel stond voor de trots van het noorden . Ook stond er de return van de halve finale van de Champions League op het programma en daar lagen nog zeker kansen na de 1-0 nederlaag in Manchester . Wel zou het spel dan een stuk beter moeten zijn dan in de uitwedstrijd . Maar het geloof op een stunt was zeker aanwezig . De U19 gaf iig het goede voorbeeld door de leeftijdsgenoten van Bayern München te kloppen in de halve finale .

J3peQnq.png

ja3q1OH.png

En ook de finale werd gewonnen door onze jeugdploeg . Lyon werd met 4-2 verslagen . Al zag dat er voor rust niet na uit . Maar complimenten voor het team en de manager dat ze het geflikt hebben . Toch een mooie prijs hoor . En voor mij zelf de bevestiging dat wij goed bezig zijn qua jeugd . Is toch lange tijd een ondergeschoven kindje geweest van de FC . 

Een volledig uitverkochte Borg was het decor voor FC Groningen tegen Manchester United . Een heerlijke pyro actie ( dit maal met toestemming ) werd gevolgd door een geweldige sfeer actie met een geweldig spandoek . De supporters hadden iig het volste vertrouwen . Kan de Borg er weer voor zorgen dat de spelers boven zich zelf uitstijgen zoals zij deden tegen Dortmund en Atletico ? In ieder geval gaven wij dit maal United serieus tegenstand . En hadden wij qua kansen zeker het overwicht . In de 22e minuut veerde de Borg op toen Kouyo op aangeven van Rollheiser de 1-0 tegen de touwen schoot . Echter stak de assistent scheidsrechter zijn vlag vol overtuiging de lucht in . Achteraf riep deze beslissing veel vragen op want was dit wel buitenspel ?

ohKRPzE.png

In ieder geval werd de goal afgekeurd . In de 39e minuut werd Buitink aan zijn shirt getrokken maar de bal gaat niet op de stip . Wat had deze wedstrijd er anders uit kunnen zien met een ander arbitraal trio . Na rust blijven wij het proberen maar de defensie van United geeft geen krimp . Vlak voor tijd wordt er opnieuw gejuicht wanneer Zome de bal binnenschiet maar helaas stond hij wel duidelijk buitenspel en wordt deze treffer terecht afgekeurd . 

XTBsOpN.png

Yz325cx.png

In de persconferentie leek ook Hans Kraay het met mij eens te zien door deze vraag te stellen 

CU0PUEF.png

Dat het mij een berisping van de UEFA opleverde neem ik voor lief . Ben heel trots op de deze prestatie maar er had misschien wel meer ingezeten . Ben ik dan toch te verdedigend naar Manchester afgereisd . Dat blijft maar door mijn hoofd spoken . 

Uiteindelijk blijken wij wel te verloren hebben van de kampioen 

2DTgNMt.png

De wedstrijd tegen NEC moest dan nog gespeeld werden en eerlijk gezegd had niemand er echt zin in . Ik besloot dan ook een aantal jonge jongens de kans te geven en die wisten te winnen door een vroege treffer van Buzek . 

sWECEDb.png

sTdQNIv.png

Hierdoor worden wij ongeslagen kampioen . Toch wel een heerlijk resultaat hoor . Ajax wordt 2e en PSV 3e . Heerenveen gaat Europa in doordat zij de play off weten te winnen voor Europa . Had het Heracles meer gegund maar dat is persoonlijk . Eindhoven presteert erg sterk maar wat wil je ook wanneer de manager luistert naar @Niejo101 Onderin is het afscheid nemen van Cambuur en Ado den Haag . Sparta weet door een eigen doelpunt hun vege lijf te redden . 

kd5YKBQ.png

Kouyo is de nieuwe topscoorder in Nederland . Hoewel Pulkrab ook goed op schot was dit seizoen . Man van de assist was duidelijk Rollheiser en die scoort ook erg hoog op speler van het jaar . Gaat nog leuk worden wie 1e spits wordt komend seizoen . Mits de selectie bij elkaar blijft natuurlijk . 

JfhftDW.png

Go Ahead Eagles worden kampioen in de KKD en weten zo rechtstreeks te promoveren . Roda wist dus de finale van de play off te winnen en keert zodoende ook weer terug op het hoogste niveau . Onderin is het Top Oss waar wij afscheid van gaan nemen en weet VVSB zich wederom te handhaven toch wel erg knap hoor . 

AjHPBNE.png

Chelsea melde zich voor mij om daar coach te worden maar ik heb vriendelijk bedankt . Mijn job zit er hier nog lang niet op . Dus hoe mooi en groot de clubs ook kunnen zijn ik blijf nee zeggen . Tot mijn doel hier behaald is . Tot slot nog de spelers die van ons naar het WK gaan 

HBHeKIx.png

Denk niet dat het ooit heeft voorgekomen dat FC Groningen zoveel spelers naar een WK mocht sturen . Ook hier maken wij grote stappen . En ook hier zijn kleine spoilers weggeven . 

@delichris Je bent idd altijd vroeg wakker . Niets voor mij als ontkom ik er niet aan . Hopelijk kunnen wij in Hongarije het seizoen nog mooier afsluiten 

@Marius Onderschatting is nooit goed . Hopelijk denken de spelers niet hetzelfde als jou . Dat record is zeker een leuke afsluiter .

@marcelkeuh Ik speel nog altijd fm18 heb 19 en 20 geskipt . Linde was idd een zeer belangrijke factor dit seizoen . Helaas nationaal inderdaad te snel uitgelopen 

@Isco22 @FM_Lesly @r4vje @ElMarcos @True_Legend @Rossi @Mordurette

Een zeer goed seizoen achter de rug, Helaas heb je het resultaat uit de heenwedstrijd niet ongedaan kunnen maken tegen United, maar wellicht kun je deze zomer dat laatste stapje ook nog zetten. Voor nu was het toch al een ongekend mooi seizoen! 

Jammer om op die manier uit de CL finale gehouden te worden. Ik zou me behoorlijk bekocht voelen. Maar anderzijds blijft er zo natuurlijk wel nog een uitdaging voor volgend seizoen.