Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

Zeer goed verkocht met FC Groningen en ondanks een gelijkspel tegen Sparta denk ik dat je landstitel zeker niet in gevaar zal komen.

ALoMkWx.png

De winterstop in Hongarije duurt wat langer dan in  West Europa en ook loopt de transfermarkt er anders . 

Deze gaat niet per 1 januari open maar halverwege januari en loopt dan tot halverwege februari . Hoewel wij deze maand dus geen officiële duels speelden , hebben wij wel een aantal oefenwedstrijden gespeeld . Hoe deze zijn verlopen lezen jullie verderop in deze update . Ook zijn er al wel een aantal spelers aangetrokken en zijn er een aantal spelers vertrokken . Ook voor mij persoonlijk was het een drukke periode want diverse clubs wouden met mij praten . 

nCGos9e.png

bHEN53g.png

Zowel Astra als Ufa heb ik vriendelijk afgezegd . Vind het aan de ene kant een eer dat clubs aan mij denken maar denk niet dat 1 van deze 2 clubs een stap omhoog is . Zowel in sportief als leefbaar verband . Hoewel Astra nog wel enigszins potentie heeft maar Rusland vind ik zelf 3x niks . Echter bleef het niet bij deze twee clubs ..

m9JLrus.png

taCrI7I.png

Met beide Griekse clubs ben ik wel gaan praten . Griekenland is een competitie waar ik mij zelf wel zie werken na dit seizoen eventueel . Een tussentijdse stap is sowieso uitgesloten . Daarbij is het klimaat in Griekenland ook niet verkeerd dus een stap naar Griekenland sluit ik niet direct uit . De spelers die deze maand zijn vertrokken zijn

16tRkba.png

Alberto kwam te weinig aan spelen toe en met het oog op het komende WK moet hij wel fit zijn . Hopelijk weet hij genoeg minuten te maken in Oekraïne  . Kadar kwam weinig aan spelen toe en zoekt nu succes in Italië . Halgas en Lukunku kregen de kans bij het 1e dit seizoen maar komen nog niet in aanmerking voor voldoende minuten . Hierdoor worden zij uitgeleend aan onze satelliet club . Definitief vertrokken er ook speler deze maand . Predrag Djordjevic was een gewaardeerde kracht als rechtsback maar is al op leeftijd en een bod van 250 K van Dinamo Zagreb wouden wij dan ook niet weigeren . Voor hem een stap dichterbij huis en stap omhoog . Voor ons een prima bedrag . Benedek Varju was overbodig . Haladas neemt hem over voor 7,25 k . Centraal achterin raken wij wel twee gewaardeerde krachten kwijt . Echter waren de boden van diens aard dat wij deze niet konden weigeren . Freddy Paz had een clausule van 775 k en had niet verwacht dat deze al na een half jaar zou worden geactiveerd . Club Brugge deed dit echter wel . Gekocht hadden wij hem voor 400 k en Paz speelde 9 competitie wedstrijden voor ons . Marek Kodr was vorig seizoen vaste basiskracht maar raakte die dit seizoen enigszins kwijt aan Paz en Simic . Toch speelde hij nog geregeld en Lask Linz deed een bod van 750 k . Aangezien wij Kodr voor 150k hadden overgenomen kon ik niets anders dan zo'n bod accepteren . Maar waar spelers vertrekken komen er ook nieuwe spelers . 

De eerste speler is een speler die ik al ruim een jaar geleden had vast gelegd maar nu pas 18 is geworden . Inmiddels is hij qua sterren niet meer zo goed als toen de scouts hem ontdekten maar goed wij zijn als club dan ook gegroeid . Toch hoop ik dat Ivan Ibrahimovic nog belangrijk kan worden voor deze club . Of als speler of anders als doorverkoop . Hebben Ivan gekocht voor 50 k van Celik Zenica . Ook de volgende aankoop koste ons bijna niets , wat zeg ik koste ons niets . Hilmar Rafn Sigurdarson was transfervrij nadat zijn contract bij Fram was afgelopen . Deze 19 jarige Ijslander speelt het liefst als centrale middenvelder Milos Zlicic moet de concurrentie aangaan met Senic voor de AML positie .Deze 22 jarige Serviër koste ons 130 k en komt over van Rode Ster . Centraal achterin mocht er wel een speler bij na het vertrek van Paz en Kodr en deze vonden wij binnen de landsgrenzen . Mark Dobos is pas 17 jaar maar ik denk dat hij al klaar is voor het echter werk . Mark komt voor 350k over van Diosgyori . Nu Kadar dus verhuurd is moest er wel concurrentie komen voor linksback positie . Deze vonden wij in Noorwegen . Kristoffer Tonnessen komt voor 500 k over van Stabaek . Ook aan de andere zijde vonden wij een nieuwe back . In Portugal vonden wij namelijk Gil Giovanni Buron . Deze 27 jarige Mexicaan komt voor 165 k over van Vitoria de Guimaraes

Tot slot mijn duurste transfer tot nu toe maar ik had het geld ervoor en denk dat hij het zeker waard gaat zijn . Dat wij hiermee onze rivaal een gevoelige slag mee uitdelen staat ook als een paal boven water . Norbert Megyeri maakt de overstap van Ferencvaros naar ons voor 4 miljoen euro ! Veel geld maar het is wel het toptalent van Hongarije . Dan de oefencampagne . 

k97X0k6.png

We begonnen simpel voor het goede gevoel . Tegen Lugano was ik niet al te tevreden maar het trainingskamp in Servië was zeker de moeite waard en stemde mij ook zeker tevreden . 

TfkKT7H.png

xLXpXk4.png

Beide Griekse clubs durfden het dus niet aan of ze waren op zoek naar een manager die meteen wou instappen wie zal het zeggen . Voorlopig blijf ik dus gewoon in Boedapest . Iets wat ik dus sowieso doe tot einde seizoen !

@Marius Vertrouwen heb ik nog voldoende in mijn selectie . Anders zou ik ze zeker niet verkopen of de bedragen moeten belachelijk hoog zijn . De voorbereiding was prima en de start na de break ook . Nationaal zie ik het zeker niet meer mis gaan . Nu Europees eens verder komen . 

@delichris Die titel gaat er wel komen denk ik . Selectie is idd nog sterk genoeg 

@ElMarcos Ben tevreden over de bedragen die ik heb ontvangen . Titel zie ik zeker niet meer misgaan .

@Mordurette @Rossi @Isco22 @FM_Lesly

Leuke spelers gehaald zo te lezen en de voorbereiding ziet er goed uit. Jammer dat je niet naar Griekenland gaat.

Kern weer versterkt en een prima oefenperiode gedraaid. Je lijkt klaar voor de tweede seizoenshelft.

Geen Griekenland, maar wel weer aardige aankopen gedaan. De voorbereiding oogt ook zeer succesvol. Benieuwd waar dit je brengt komend seizoen. 

JCxRg9q.jpg

Februari is een korte maand maar in deze maand speelden wij wel erg veel wedstrijden . Namelijk vijf

wedstrijden voor de competitie plus het 1e duel in de Champions League . Een behoorlijk druk programma dus .

In de Champions League mochten wij dus afreizen naar Dortmund en in de competitie speelden wij vier maal thuis namelijk tegen Ado den Haag , Heerenveen , Cambuur en Willem II en gingen op bezoek bij FC Eindhoven . 

55xFp4M.png

Va3WNuI.png

De onder 19 is deze maand kampioen geworden , zijn niet meer in te halen door Ajax . En dat is een mooi resultaat natuurlijk en betekend dat wij op de goede weg zijn met de ingeslagen koers . Nu moeten we er voor gaan zorgen dat er ook talenten kunnen doorgroeien richting het 1e elftal . En zorgen voor goede aanwas natuurlijk . Wij begonnen deze maand met een thuiswedstrijd tegen Ado den Haag . En zonder groots te spelen wisten wij deze vrij eenvoudig te winnen met 2-0 . In de 22e minuut was Adzic er als eerste bij om de gekeerde inzet van Dvorak binnen te tikken . Vijf minuten voor rust profiteerde Kouyo van een fout van Beugelsdijk en bracht zo de eindstand op het bord . Na deze wedstrijd kwam Heerenveen op bezoek en dat hebben de Friezen geweten . Die zullen deze wedstrijd graag vergeten 

Oiz7TGG.png

Waren namelijk erg effectief met de kansen op goal . Grote man deze wedstrijd was Pulkrab met twee treffers en twee assists . Uit bij Eindhoven gaf ik bepaalde spelers rust voor het duel met Dortmund . En kwamen in de 27e minuut op voorsprong . Benkovic kopte raak uit een voorzet van Felix . Benkovic was nog voorin te vinden omdat de eerdere hoekschop niets had opgeleverd maar wij al snel de bal weer in bezit hadden . Doordat het maar 0-1 was bracht ik in de rust Rollheiser binnen de lijnen en vier minuten later maakte hij de 0-2 op aangeven van Zome . Hierna bloedde de wedstrijd wat dood maar kregen ook nog slecht nieuws doordat Pulkrab in de 76e minuut geblesseerd van het veld moest . In de 84e minuut werd het dan toch nog 0-3 door opnieuw Rollheiser en weer was Zome de man van de assist . In de blessuretijd was het Bacuna die met een vrije trap de eindstand op 0-4 wist te zetten . 

Vanuit Eindhoven maar het vliegtuig gepakt naar Dortmund zodat wij ons goed konden voorbereiden op de heenwedstrijd van de Champions League . Een uitverkocht Signal Iduna Park zorgde voor een mooie sfeer . En wij begonnen goed aan de wedstrijd . In de 10e minuut werd Kouyo aangespeeld door Marin , kapte zich vrij en schoot tegendraads binnen . Lang konden wij niet genieten van deze voorsprong want Götze zorgde in de 18e minuut voor de gelijkmaker . Wedstrijd golfde op en neer en in de 38e minuut werd Kouyo gehaakt in de 16 en de bal ging op de stip . Felix schiet de bal onberispelijk binnen . Felix was binnen de lijnen gekomen doordat Dvorak er al met een blessure af moest . Waar onze fans nog aan het juichen waren konden ook de fans van Dortmund weer juichen want iets meer dan een minuut later ontsnapt Isak aan de verdediging en schiet de bal keurig binnen . Ook in de 2e helft geven beide teams elkaar weinig toe maar met nog 18 minuten te spelen komen wij wel voor de derde keer op voorsprong . De ingevallen Buitink speelt slim zijn man voorbij en weet de bal goed voor te geven . Marin weet deze bal op waarde te schatten en met een droge knal zet hij ons op 2-3 . Maar ook voor de 3e keer is het weer snel gelijk . Drie minuten later is het Amiri die een afgeslagen hoekschop hard binnen schiet . En dat is ook de eindstand. Kan tevreden zijn qua spel en uitslag alleen drie maal toe een voorsprong snel verspelen is niet goed . 

zjUNtD6.png

Hierna mag de focus weer op de eredivisie en dan is het de vraag hoe de motivatie is als je tegen met alle respect Cambuur mag ballen . Nou die was prima want Cambuur had ook weinig in te brengen in de Borg . In de 26e minuut was het Rollheiser die goed naar binnen kwam en hiermee ruimte maakte voor de opgekomen Falanga . Die ziet Rollheiser goed vrij lopen en met een bekeken schot zet Rollheiser ons op 1-0 . Vijf minuten voor rust is het Kouyo die de 2-0 binnen kopt . Voorzet kwam van Rollheiser . Zeven minuten na rust is de wedstrijd dan gespeeld wanneer Kouyo opnieuw raak kopt . Ditmaal komt de voorzet van onze linksback Mostovyi . Kouyo had zelfs een hattrick kunnen maken echter mist hij in de 76e minuut een penalty .

Het mooiste duel deze maand werd gespeeld tegen Willem II . Hoewel de fans van Willem II het niet met mij eens zullen zijn .

Wat een heerlijke wedstrijd was dit zeg 

eEled0x.png

10-0 in de eredivisie dat heb ik nog niet vaak bereikt . Dat die 10e ook nog eens diep in blessuretijd viel maakt het voor de Tilburgers extra pijnlijk . De blessure van Pulkrab wordt goed opgevangen door Kouyo en dat zorgt wel voor huiswerk de komende tijd . Want wie gaat de voorkeur krijgen als beide fit zijn ?

eb2VF7w.png

qzcSuma.png

De titel lijkt een kwestie van tijd en die zou komende maand al gehaald kunnen worden wanneer wij weten te winnen in Alkmaar . Gemakkelijk zal dat niet worden aangezien AZ goed mee doet voor plek 2 . De fans van Cambuur kunnen zich opmaken voor minimaal weer een jaartje Keuken kampioen divisie . Voor de degradatie play off komen nog veel clubs in aanmerking . Dus onderin is er nog voldoende strijd . Dan nog even een blik op de KKD

QsQnBQ6.png

Bovenin een mooie strijd met diverse clubs . En gelukkig geen jong elftallen . Onderin lijkt het doek wel gevallen voor Top Oss.

@delichris Inderdaad maar goed wie weet wat er nog voorbij gaat komen

@Marius Heb vertrouwen in de tweede seizoenshelft . Of de kern echt versterkt is moeten blijken aangezien de back up achterin nu wel aan de jonge kant is . 

@ElMarcos Eerst dit seizoen maar eens afmaken . Ben tevreden over de nieuwe spelers 

@True_Legend Had daar graag naar toe gegaan na dit seizoen maar goed zij denken dat een ander een betere keus is .

Ik wil sowieso dit seizoen hier afmaken en dat vinden clubs blijkbaar een breekijzer .

@Mordurette @Isco22 @Rossi @FM_Lesly

Goede resultaten ondanks het groot aantal wedstrijden op korte tijd. Die 10-0 is natuurlijk smullen, maar ook in de CL heb je een goede uitganspositie neergezet.

x2jBlSR.png

Februari was ook voor MTK een aardig druk maandje . In de competitie hervatten wij het met drie wedstrijden waarvan 

twee stedelijke derby's uit tegen het laag geklasseerde Budapest Honved en in eigen huis nemen wij het op tegen Ujpest .Ook spelen wij in de competitie nog uit bij Diosgyori en staat het twee luik tegen Celtic op het programma . Gezien onze voorsprong in de competitie ligt de focus voornamelijk op de volgende ronde van de Europa League . Maar wij trappen deze maand af met de bekerwedstrijd tegen Kozarmisleny . In deze fase van het toernooi gaat het over twee wedstrijden en de eerste wedstrijd spelen wij uit om dan volgende maand de thuiswedstrijd te mogen spelen . 

EZE0WLi.png

De return lijkt vooral een formaliteit te worden hoewel wij het lastiger hadden dan gehoopt . Al lag dat meer aan het feit dat het vizier niet al te scherp stond afgesteld . In de competitie stond daarna de burenruzie tegen Budapest op het programma en ondanks dat Budapest er niet goed voorstaat zijn dit wel altijd losse wedstrijden op zich . Echter was het kwaliteitsverschil wel duidelijk op veld te zien . Klobasa kopte na 20 minuten raak uit een voorzet op maat van Sefer . Na rust leek Budapest de wedstrijd te kunnen kantelen nadat Zimanyi er in de 52e minuut met rood van het veld werd gestuurd . Een tackle met twee benen vooruit mag nu eenmaal niet . Echter ontbeerde het de thuisclub om het ons lastig te maken en als je met een man meer niet eens 1x op doel kunt schieten verdien je ook geen punt . Hierdoor bleef de 1-0 op het bord staan en pakken wij dus drie punten . 

De wedstrijd tegen Diosgyori viel precies tussen het tweeluik tegen Celtic in en dat was ook te zien op het veld .

Wij wouden geen extra krachten verspillen en Diosgyori kon het ons niet echt lastig maken . Hierdoor werd het een saaie wedstrijd die eindigde hoe het begon . Behalve voor Buron die zijn tweede gele kaart pakte in de blessure tijd . 

De laatste wedstrijd was deze maand was de derby tegen Ujpest . Europees spelen wij dus de wedstrijden in hun stadion maar vandaag speelden wij gewoon in ons eigen knusse huisje . Uitverkocht en een mooie sfeer wat wil je nog meer . Drie punten natuurlijk . In de 11e minuten pakten wij dan ook de voorsprong , Babinszky glipte langs twee man en zijn voorzet werd binnen getikt bij de 1e paal door Klobasa . Het was niet de beste wedstrijd maar de spanning maakte wel veel goed . Acht minuten naar de rust verdubbelen wij de voorsprong . Tonnessen neemt een vrije trap en Zimanyi kopt de bal tegen de touwen . Dat Zimanyi maar 1 wedstrijd schorsing kreeg verbaasde mij wel . Met nog iets meer dan een kwartier te spelen kopt Sauthier raak namen Ujpest maar in de slotfase wordt er niet meer gescoord . Maar 2-1 maar goed ook die punten tellen . Een paar uur later kwam dit nieuws naar buiten ...

cRPliJW.png

Ujpest lijkt niet te gaan degraderen en na de degradatie twee seizoenen terug mocht hij zelfs blijven zitten . En als ik het spel van Ujpest tegen ons zag kon daar zeker lichtpunten uit gehaald worden . Ik vind het een vreemde keus maar goed wie ben ik.

A5zjyMq.png

fgliE4G.png

Wij treffen alle clubs nog 1x  en normaal gesproken mag deze voorsprong nooit meer weg gegeven worden . Echter loopt het spel wat minder vloeiend dan voor de winterstop . Of dit toch door de transferperiode is gekomen , ik weet het niet . Wel vertrokken er nog spelers in februari . Bekendste naam is Prosser die op huurbasis bij Dinamo Minsk gaat spelen. Met Sefer en Babinszky heb ik twee spelers die ik zelf beter vind voor de AMR positie . Salaris wordt betaald door Minsk . Met Zachan vertrekt er nog een centrale verdediger maar veel spelen deed Zachan niet . Met Simic , Dobos en Kalas en Nykios heb ik voldoende kwalitieit achterin . Met de komst van Megyeri zou Etoundi helemaal niet meer aan spelen toekomen . En Ferencvaros vond de vervanger voor Megyeri bij ons door Wiseman over te nemen . De overige twee spelers zijn overbodig . 
Ferencvaros heeft zich wel goed hersteld en lijkt ook de beste papieren voor plek twee nu te hebben . Benieuwd of Puskas en Diosgyori zich nog kunnen mengen voor de strijd voor Europees voetbal . Onderin lijken de kaarten wel geschud en verliest de competitie waarschijnlijk twee bekende namen helaas . Ook was er deze maand de jeugd instroom 

YKAQVXU.png

En ik denk dat wij daar zeker niet over hoeven te klagen . Een aantal spelers zouden met de juiste begeleiding belangrijk kunnen worden voor deze club . Of ik dat nog zal mee maken is zeer de vraag want ook in deze maand kwamen er weer clubs voorbij die mij eventueel als trainer willen overnemen . 

Pf6oNUL.png

Hoewel de Oostenrijkse competitie hoger staat aangeschreven trekt mij deze competitie niet en Lask zie ik niet als een echte verbetering vandaar dat ik Lask dan ook direct heb afgewezen . De volgende club die zich melde heb ik wel serieus overwogen.

ifcV8GP.png

Sparta Praag is natuurlijk een mooie grote club in ook een prachtige stad . Tsjechië heeft ook vaak prima talenten dus ook dat is het probleem niet . Toch besloot ik na wat wikken en wegen om niet op gesprek te gaan ( Heb in een eerder deel een save gehad met Bohemians Praag ) . De lange winterstop is iets wat ik zeer vervelend vind en wat zorgt voor minder speelplezier . 

Ondanks mislukte pogingen in Griekenland besloot ik toch mijn geluk nog eens te beproeven want de trainer van Panathinaikos werd ontslagen en dit maal besloot ik zelf te solliciteren 

at1Yl4C.png

Ik mocht in ieder geval op gesprek komen of het ook gelukt is komt in een volgende update omdat dit eind februari gebeurde .Het enigste wat nog mist is het tweeluik tegen Celtic . Wij mochten beginnen met een verplaatsing naar Glasgow om in het Celtic Park het op te nemen tegen Celtic . De wedstrijd begon voor ons dramatisch want al in de 2e minuut keken wij tegen een achterstand aan . Oliveira ontsnapte aan onze aandacht en zette de thuisclub op voorsprong . Veel verschil zat er niet tussen beide clubs en lang leek het ook 1-0 te blijven tot de laatste tien minuten . In de 83e minuut komen wij op gelijke hoogte en maken wij  een belangrijke uit treffer .  Senic legt de bal voor , Klobasa kopt terug en Szabo schuift de bal in de korte hoek .Drie minuten later weet Oliveira toch Celtic weer op voorsprong te zetten . Een goede individuele actie maakt hij prima af . Maar in de eerst volgende tegenval maken wij weer gelijk . Een goede opening van Sefer op Senic , Senic speelt vervolgens zijn eigen man uit en kapt daarna beide centrale verdedigers uit en schuift de bal met zijn dikke teen langs de keeper . 

Z4f4q68.png

Een prima uitgangspositie voor de return wat hopelijk een extra feestje gaat worden want het is mijn 100e wedstrijd op de bank bij MTK . Een uitverkocht Szusza Ferenc stadion ( in FM nog het Megyeri Ut genaamd ) moest er voor zorgen dat wij doorstoten naar de volgende ronde . Of dat lukte ? Het werd in ieder geval wel een memorabele wedstrijd .

Wederom starten wij niet goed en een door zwak ingrijpen van Simic komt Oliveira vrij voor de doelman , zijn 1e inzet wordt nog goed gepakt maar de rebound kan hij simpel binnen tikken . Lang duurde de voorsprong niet want twee minuten later geeft Sefer een heerlijke voorzet en Senic kopt hard binnen . In de 20e minuut een goede voorzet van Senic , Klobasa kopt de bal op de lat en op het moment dat hij wil uithalen voor de rebound haalt Lovren hem onderuit . Strafschop , Klobasa gaat zelf achter de bal staan en schiet de bal keurig binnen . In de 37e minuut wordt de marge zelfs twee , Sefer zet de aanval zelf op en via een 1-2 met Klobasa schiet hij de bal keurig binnen . Vijf minuten voor rust wordt het dan toch weer spannend wanneer Oliveira de bal hard achter Linde kopt . Na rust blijft Oliveira een ware plaag voor mijn achterhoede . In de 56e minuut wordt hij mooi vrij gespeeld en 1 op 1 met Linde weet hij de bal over de keeper heen te lobben en het zo weer gelijkt te maken . Weg voordeel van uitgoals . Het gaat van kwaad naar erger want wij proberen wel aan te vallen maar de bal wordt goed onderschept en met een vlijmscherpe counter staat het iets meer dan een minuut na de 3-3 zelfs 3-4 en weer was het Oliveira die scherprechter speelde . Wij moeten nu wel alles of niets spelen en zetten Celtic ook vast . Met nog een kwartier te spelen komen wij weer langszij al was daar wel de hulp van de arbitrage voor nodig . Szabo ging neer in de 16 en de VAR zag daar een duw in . Bal dus voor de tweede keer op de stip en dit maal staat Senic achter de bal . Ondanks de grote druk blijft hij koel en stuurt de doelman de andere hoek in 4-4 . Vier minuten later werd alles en iedereen gek, die groen en wit lief had want de bal gaat voor de 3e maal op de stip wederom is een duwtje voldoende . En weer is het Senic die koel blijft 5-4 . Ondanks nog wat hachelijke momenten blijft het 5-4 en gaan wij dus door naar de volgende ronde . 

D6HESJa.png

In beide wedstrijden gaven beide ploegen elkaar niet veel toe en de gelukkigste heeft gewonnen en gelukkig waren wij dat . Had al verwacht dat er weinig verschil tussen beide clubs zouden zitten . Of dat in de volgende ronde weer het geval is ?

yAEsDtv.png

Schalke is op voorhand de grote favoriet in dit tweeluik . Schalke doet het ook erg goed in de Bundesliga en heeft een zeer jong en talentvol elftal . Ben zelf erg benieuwd of wij ons kunnen gaan meten met zulke clubs .

@True_Legend Klopt de overmacht in Nederland is dit seizoen erg groot .

@Marius Was ook zeer tevreden dat wij bleven presteren met zo veel wedstrijden . Echter rouleer ik vrij vaak en dat pakt gelukkig momenteel goed uit . Zo'n uitslag tegen Willem II is heerlijk zo nu en dan . Hopelijk maken wij het thuis af tegen Dortmund

@delichris Klopt en door die dominantie twijfel ik ook hoe nu verder te gaan . Bedoeling is wel meer op jonge spelers te gaan inzetten maar wil natuurlijk ook wel eens doorstoten in Europa . Lastig lastig 

@ElMarcos @Mordurette @Rossi @Isco22

Edited by komodo25

Pittig tweeluik tegen Celtic. Ik zou je op voorhand zeker niet afschrijven tegen Schalke 04. In eigen land dender je natuurlijk door, en dan begrijp ik wel dat je als een rondkijkt voor een nieuwe uitdaging.

Zo tegen Schalke kan je wel eens stunten ... Ik heb er vertrouwen dat je in eigen stadion toch eens gaat verrassen ! Zoals Marius zei ... In eigenland blaas je iedereen omver 

Heerlijke wedstrijden tegen Celtic hoor en nu Schalke laten verrassen. In de competitie ben je heer en meester.

46QHZ3p.png

Weinig competitiewedstrijden in maart en dat komt mede doordat er weer een interland periode was . In de competitie speelden wij drie wedstrijden namelijk tegen Mezokovesdi , de derby tegen Ferencvaros en Pecsi . Ook stond het tweeluik tegen Schalke 04 op de kalender maar wij beginnen deze maand met de return van de beker tegen Kozarmisleny . Veel kon daar eigenlijk niet meer mis gaan aangezien wij uit al met 4-1 hadden gewonnen . En hierdoor besloot ik ook met een half B team te gaan spelen . 

Al snel was het duidelijk dat wij door zouden gaan want Babinszky werd met een mooie steekpass vrij gezet door Simeonov en lobde de bal over de keeper . Diezelfde Simeonov zette in de 27e minuut Senic vrij en Senic schoot de bal hard en laag binnen . Vlak voor de rust kwam de uit club nog wel tot scoren Fujsz was de doelpuntenmaker . Pas in de slotfase scoren wij weer , Senic legt de bal voor en Charpentier kopt raak . Twee keer gewonnen twee keer niet al te best spel .

CY8y5Xg.png

hjCDeld.png

In de kwartfinale treffen wij Pecsi en dat betekend dat wij drie keer op zeer korte termijn tegen deze club gaan spelen . Normaal gesproken zijn wij wel de favoriet om de halve finale te gaan halen . Ook zijn er deze maand twee nieuwe trainers aangetrokken voor het tweede elftal . Zsolt Szabo en Peter Horvath zijn de nieuwe namen . Ook was deze maand voor mij persoonlijk erg druk want diverse clubs melden zich bij mij of ik melde mij zelf bij bepaalde clubs . Vorige update eindigden we met de sollicitatie bij Panatinaikos maar deze was echter niet niet succesvol . 

Iu9UPiY.png

fpytybz.png

9qBsBuM.png

WsqQOK3.png

pqTVkqJ.png

Veel clubs kregen direct nee van mij te horen Chernomets trekt mij namelijk totaal niet , ADO is een leuke club maar zou dan in direct vaarwater van mijn vader komen en daar heb ik in deze fase nog geen zin in . Frosinone is ook niet direct een club waar mijn hart een sprongetje van maakt en voor Bielefeld geld het zelfde . Tegen Mezokovesdi speelde ik weer met een B team aangezien de 1e wedstrijd tegen Schalke voor de deur stond . En wij hadden het erg lastig . Vlak voor de rust komen wij dan toch op 0-1 door Babinszky de voorzet kwam van Senic . Echter letten wij na de aftrap totaal niet op en kan Nnamani er zo maar 1-1 van maken wat dus ook de rust stand is . In de 65e minuut zijn het weer beide namen van de 0-1 maar nu in omgekeerde volgorde . Echter benadeeld Senic ons wel even later door in de 71e minuut zijn 2e gele kaart te pakken . Het was nog even tegenhouden maar het bleef 1-2 . 

Het stadion van UJpest was tot de nok toe uitverkocht voor de wedstrijd tegen Schalke 04 . Waar pers en supporters vooraf wel in een stunt durfden te geloven was ik minder optimistisch . Schalke heeft o.a Gnabry , Neres en Boadu in de basiself staan . Toch laat ik deze spanning niet merken en stuur ik de jongens het veld in voor een resultaat . Al snel bleek dat mijn vrees niet onterecht was wanneer Gnabry in de 7e minuut al de 0-1 op de borden zet . Schalke speelt iets makkelijker maar toch krijgen wij ook kansjes . In de 22e minuut wordt het stadion wel stiller wanneer Boadu door is en de bal binnen lijkt te schieten echter stuit de bal tegen de lat via Linde in het doel . Hij telt wel en dus gaan wij met een 0-2 achterstand rusten . Na de rust komen wij wel wat beter uit de kleedkamer en zetten wij de keeper van Schalke ook daadwerkelijk in actie . De genadeklap komt echter in de 71e minuut wanneer Gnabry zijn 2e weet te maken . Zeven minuten voor tijd weet Sefer op aangeven van Szabo er nog wel 1-3 van te maken maar de return lijkt een formaliteit . 

sId3NTo.png

DmpOgGS.png

Een dag na deze nederlaag had ik een email of ik niet op gesprek wou bij Parma . Parma blijft natuurlijk een mooie club en hangt nu al wat jaartjes vast in de serie B . Een mooie uitdaging dus en ben dus het gesprek aangegaan . Ook een topclub in Italie had zijn manager de laan uitgestuurd en dus besloot ik daar zelf te solliciteren . Echter zonder succes

PV5qopa.png

3ze3Lmw.png

Ook onze moederclub melde zich bij mij en ook deze club trok mij wel aan . Poolse competitie heb ik ook nog nooit gespeeld dus ik zie daar wel mogelijkheden liggen . Maar voor het zo ver was stond er wel nog een derby op het programma tegen Ferencvaros . Aangezien de kans om door te gaan in Europa al klein was besloot ik zo sterk mogelijk te gaan spelen tegen Ferencvaros , zeker omdat die ploeg in zeer goede vorm verkeerd , Voor Megyeri betekend het zijn terug keer .

qMbi0Kd.png

Een pijnlijke nederlaag tegen de rivaal . Tot aan de rode kaart was er niet zo heel veel aan de hand . Maar na de rode kaart en zeker na de gemakkelijk gegeven strafschop waar Ferencvaros op 2-0 is gekomen was het geloof weg . Twee nederlagen op rij dat ben ik niet gewend en dan moeten wij ook nog naar Gelsenkirchen afreizen voor de return . 

iVdiAbH.png

Een verdiende nederlaag omdat wij niet genoeg wisten af te dwingen zo eerlijk moet je gewoon zijn . Voetballend kwamen wij aardig mee maar ons gevaar was vooral van afstand . Te weinig echte kansen kunnen creëren . Geen schande maar wel jammer . Hoewel de penal wel makkelijk weer werd gegeven hoor . Al met al nemen wij met het hoofd omhoog afscheid van Europa .

EUyHpkJ.png

Ook Parma durfde het niet aan en even later kwam ook de afwijzing van Legia . Thuis voor de competitie tegen Pecsi moest er dan een einde worden gemaakt aan een slechte reeks . Toch merkte ik dat drie nederlagen wel wat doet met een groep . Want er was wat minder vertrouwen dan anders en daar profiteerde Jakab van na een kwartier spelen . Vlak voor rust komen wij dan wel langszij . Babinszky zet goed voor en Klobasa kopt raak . Halverwege de tweede helft identieke goal echter was het nu de ingevallen Sefer met de assist nadat Zlicic goed opende op Sefer . Vijf minuten voor tijd lijkt Sefer de wedstrijd te beslissen maar zijn goal wordt afgekeurd voor buitenspel . In de blessuretijd scoort Sefer wel nadat van Amersfoort de bal goed doorkopte . 

Nadat ik zelf veel clubs had afgewezen en zelf een aantal keer was afgewezen is het nu dan toch duidelijk geworden dat dit seizoen mijn laatste seizoen bij MTK gaat worden . Ik was vergeten om een screenshot te maken toen deze club mij vroeg voor een gesprek , maar ik ben er op gesprek geweest en wij hebben inmiddels ook onderhandeld over een contract . 

DAFxWmw.png

Ik vertrek in de zomer naar Chili voor een nieuw avontuur bij Colo Colo . Heb er nu al zin in . Mijn laatste aankoop wist ik nog door te drukken bij MTK , Steve Christian is een jonge Canadese doelman . Het bestuur nam wel direct maatregelen nadat het bekend was dat ik van de zomer ga vertrekken . 

hr255Fd.png

w7ec7kQ.png

En dat lieten ze ook meteen merken want Markus werd meteen voor een habbekrats verkocht . Zonde van zo'n talentvolle jongen . Was door mij gehaald met een doorverkoop clausule dus uiteindelijk verdient de club er ook nog bijna niets aan . Zag in Markus een prima backup voor de komende jaren . En ik maak mij nu wel zorgen om de ingezette koers want er werd ook een nieuwe scout aangesteld . Dieng Abass werd gehaald door de TD maar als je kijkt naar zijn statistieken dan vrees ik voor de toekomst van MTK . Ik kreeg voor het beker duel tegen Pecsi nog wel de vraag of ik niet al bij mijn nieuwe club zat maar dat is natuurlijk niet het geval en dat heb ik ook duidelijk gemaakt . Zoals in het begin al gezegd was er ook nog een interland periode en dat hebben wij gemerkt . Want de eerste wedstrijd voor de beker tegen Pecsi ging gewoon door terwijl veel van onze spelers bij de nationale ploegen zaten . 

SVjgPtR.png

Uiteindelijk spelen wij dan wel knap gelijk maar moesten al wel snel Simic missen door een blessure waardoor Deregt ook weer eens mocht spelen . Diep in blessuretijd raakte de debuterende Patkai ook nog eens ernstig geblesseerd . De blessure tijd was maar drie minuten aangegeven ... En in plaats van Patkai had ik hier liever Markus minuten gegeven .. Ach ja op zich een goede uitgangspositie voor de return in eigen huis . Hopelijk is komende maand weer wat beter want deze maand was niet de beste die ik heb meegemaakt .

hqOuRWy.png

XfQn4OI.png

@Marius Celtic was inderdaad zo'n tweeluik wat beide kanten op kan vallen . Schalke was net nog wat beter . Nationaal zowaar eens verloren maar gat is nog groot genoeg . Het rondkijken is nu klaar want er ligt een nieuwe bestemming 

@True_Legend Helaas niet weten te stunten , moet ook wel zeggen dat Schalke een erg sterk team heeft hoor . Nationaal weinig aan de hand maar zo dominant als voor de winter zijn wij niet meer 

@delichris Helaas niet weten te verrassen al is dat geen schande 

@Isco22 Zijn wel nare wedstrijden om te kijken hoor . Tien jaar ouder wordt je daarvan . Helaas was Schalke nog een maatje te groot .

@r4vje Jammer genoeg het Schalke niet echt lastig kunnen maken 

@ElMarcos @Rossi @Mordurette

Jammer van de nederlagen tegen Schalke. Het valt wel op dat je bekend maakt dat je weggaat het ook ineens een stuk minder gaat. Dat is wel jammer eigenlijk.

De prestaties lijken inderdaad wat te lijden onder je sollicitaties, maar het lijkt me duidelijk dat het een beetje opgeraakt was bij MTK. Nieuwe lucht en een nieuwe uitdaging lijken welkom. Colo Colo zal daar ongetwijfeld voor zorgen! Verrassende en gedurfde keuze.

Die nieuwe titel zit er weer aan te komen met MTK ... Die dominantie van de club in eigen land ... Colo Colo dat wordt echt een zeer mooie uitdaging ... Zuid-Amerika is totaal iets anders dan Europa 

Y0F3t2s.jpg

Dat was wel even schrikken toen zoonlief belde met de mededeling dat hij komende zomer naar Chili ging verhuizen . Natuurlijk had ik al het idee dat hij klaar was bij MTK maar stiekem hoopte ik toch op een Europese club . Nu wordt de afstand natuurlijk wel weer groot maar goed ik wens hem al het succes daar en hopelijk weet hij het seizoen mooi af te sluiten . Voor ons was het een rustige maand met maar drie competitie wedstrijden . Maar niet de gemakkelijkste wedstrijden . Uit naar AZ en thuis tegen Zwolle en Heracles . Belangrijkste duel deze maand was natuurlijk de return tegen Dortmund . Ook vertrok er 1 speler deze maand . 

Tapmahoe Sopacua vertrekt naar Amerika . Komt uit de eigen jeugd maar kans op speelminuten zouden zeer gering zijn . In de staff zijn er ook nieuwe mensen bijgekomen . Zo hebben wij de Argentijnse Juan Carlos Dehollain aangetrokken als extra scout . Aangezien wij nog plaatsen vrij hadden voor scouts kwam ook de Schotse Kevin Cruickshank naar onze mooie club . En ook nog de Argentijn Carlos Lodico . Met drie nieuwe scouts hoop ik weer wat extra parel te kunnen ontdekken . Nieuwe parels hopen wij natuurlijk ook zelf op te leiden en maart is de maand van de jeugdinstroom . 

rE9pmV0.png

MDL9cta.png

Helaas viel het dit jaar wederom tegen hoewel Peelen nog wel kans maakt mits hij zich goed ontwikkelt . Ook Dijkhuizen en Wibowo schrijf ik niet direct af . Voor mij zelf melde zich 1 club deze maand maar Hoffenheim heb ik vriendelijk bedankt . 

Wij konden deze maand al meteen kampioen worden als wij wisten te winnen bij AZ . AZ is geen gemakkelijke tegenstander dus of het gelukt is ? Dat zien jullie hier onder

94QfXKn.png

udpqTts.png

Met de rust stonden wij al 0-3 voor en was het eigenlijk al gebeurd . Weghorst scoorde dan nog wel tegen maar in Alkmaar konden wij de schaal weer hooghouden . Hiermee pakken wij de dubbel ( hoewel de JCS wat mij betreft niet zoveel doet ) en is het bestuur ook meer dan tevreden . Na de return in de CL mochten wij het thuis opnemen tegen Zwolle . En in deze wedstrijd was het al snel duidelijk dat wij de betere van de 2 waren . Toch duurde het tot de 19e minuut dat de 1e goal viel . Rollheiser kwam goed door op rechts en zijn voorzet kwam bij Marin die goed zijn man uitkapte en de bal simpel binnen schoof . Zeven minuten later was het Rollheiser die de trekker overhaalde op aangeven van Felix . Ook in deze wedstrijd was de ruststand 3-0 want Pulkrab kopte in de 37e minuut raak uit een voorzet van Rollheiser . Na rust werd er nog 1x keer gescoord . Marin maakte zijn 2e en de voorzet kwam van ? Juist Rollheiser .

Een week later kwamen de tukkers uit Almelo op bezoek . Bijna een halfuur konden zij de druk weerstaan maar in de 28e minuut was het Kouyo wat het attentst reageerde op een voorzet van Rollheiser . Rollheiser zelf scoorde vier minuten voor rust de 2-0 op aangeven van Foden . Drie minuten later zorgde Suat Serdar van de 3-0 met een kanonskogel de assist was van Foden . In de blessuretijd maakte Vanheusden er zelfs nog 4-0 van doordat hij raak kopte uit een hoekschop . In de 50e minuut zorgde Boere nog voor een eretreffer . Vanheusden kreeg in de 71e minuut zijn 2e gele kaart maar de grootste kansen waren daarnaar toch voor ons . Uiteindelijk bleef de 4-1 staan en winnen wij dus alle drie de duels . 

tGSUU9c.png

jWoJVKE.png

Ajax , PSV en AZ zijn in een mooi duel beland voor de 2e plaats . Cambuur red het sowieso niet , Ado lijkt ook play off te moeten gaan spelen maar voor plek 16 wordt het nog spannend . Want tussen plek 10 en 16 zitten maar drie punten . Feyenoord heeft het lek net op tijd gedicht en mag zelfs dromen van Europees voetbal . Onze U19 heeft iig het goede voorbeeld gegeven .

H7qfZlv.png

Voor ons zelf stond nog de return op het programma tegen Dortmund , Na de 3-3 lagen er zeker kansen maar een ploeg onder leiding van Jürgen Klopp mag je nooit onderschatten . Toch had ik vertrouwen en dat straalde ik ook uit naar de spelers en soms zijn beelden treffender dan woorden . Zeker in deze memorabele wedstrijd .

wMLfLyi.png

6-0 al met rust . 2-0 voor binnen tien minuten . Kansen op doel van Dortmund 1e helft 0 ja lezen het goed 0 ! Na rust verslapten wij iets maar wat wil je ook als je al 6-0 voorstaat . Kouyo had er echter nog volop zin in en Plizarri wou niet gepasseerd worden . En zo eindigen wij met een 10-0 ! Tegen Willem II was dat lekker maar om zo'n score in de Champions League neer te zetten in deze fase tegen zo'n tegenstander ... Nooit verwacht dat te kunnen . In de volgende ronde mogen wij onze borst nat maken .

KMOonOu.png

@delichris Tegen Schalke had ik het wel verwacht . Dat Ferencvaros dan er net tussen valt plus een rode kaart is gewoon zonde . Hopelijk was het een maar een periode en kan ik het nog goed afsluiten

@Marius Vond het na de winter al minder gaan of de sollicitaties daar invloed op hadden geen idee . Of het echt op was ? Ik zag en zie nog wel punten om door te gaan maar een stap maken trok toch meer . Hoezo gedurfde keuze trouwens ?

@True_Legend Ik hoop af te sluiten met de dubbel . MTK was en is een geweldige club Heb deze echt omarmd door FM . Colo Colo is echter de juiste stap in dit verhaal . Heb al in eerdere editie een mooie save gehad met Boca Junior Colombia . Zuid Amerika is idd heel wat anders echter wel een land vol passie wat dit verhaal alleen maar ten goede komt .

@Isco22 @r4vje @ElMarcos @Rossi @Mordurette

Gefeliciteerd met de titel. Een paar leuke talenten gekregen en nu hopen dat zij zich beter gaan ontwikkelen. Wat een wedstrijd tegen Dortmund gespeeld zeg. 

Jammer van de nederlaag tegen Schalke. 

Gefeliciteerd met het kampioenschap met Groningen! En dan die wedstrijd tegen Dortmund waarbij je ze gewoon hebt vernederd, lekker hoor! 

Wat een heerlijke maand. Kampioen én een tienklapper tegen Dortmund. Dat laatste is toch echt uniek in deze fase van de CL. Tegen Atlético begin je natuurlijk wel weer van 0.

Mbt Colo Colo: Chili is toch een onbekende competitie, en dan had een keuze naar een bekendere (Europese) competitie toch veiliger geweest. Maar niets mis met een uitdaging natuurlijk!