Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

Je zou verwachten dat Bermuda wel met ruimere cijfers verslagen zou worden, maar toch nipt twee keer gewonnen. Hopen dat je kunt stunten op het WK.

Twee spectaculaire wedstrijden, maar verdedigend moet het toch een pak beter. Bermuda kan je moeilijk een hoog niveau noemen.

QgkXghR.png

Voor Italië stond er in november nog wel degelijk wat op het spel . Kwalificatie voor het WK namelijk. Hoewel de kans klein was dat Italië dit nog zou weggeven moest de kwalificatie wel eerst nog behaald worden natuurlijk . In eigen huis namen wij het op tegen Armenië en daarna mochten wij afreizen naar Bosnië voor de laatste wedstrijd . De selectie ziet er als volgt uit

ydQYc2L.png

Weinig verrassingen maar dat is alleen maar fijn . Werk het liefst met een vaste selectie tijdens interlands . 

In Turijn namen wij het dus op tegen Armenië  en al vroeg hadden wij een tegenslag te verwerken . In de 11e minuut moest Kean het veld verlaten met een blessure . In de 24e minuut braken wij de ban . Belotti speelde knap Pellegri vrij en hij zorgde voor de 1-0 . Hoewel wij veel en veel beter waren duurde het lang voordat wij op 1-0 kwamen . Na net geen uur gespeeld te hebben kopt Belotti de 2-0 tegen de touwen . De voorzet kwam van Pellegri . Vlot erna beslissen wij de wedstrijd ( als die nog niet beslist was ) Uit een hoekschop volgt een scrimmage en Caldera weet er als laatste zijn voet tegen te zetten . Vlak voor tijd maakt Belotti zijn 2e wederom met het hoofd , ditmaal kwam de voorzet van de voor Kean ingevallen Insigne . 

HoSAbnF.png

Een relatief makkelijke overwinning hoewel qua balbezit Armenië leuk mee mocht doen . Door deze overwinning zijn wij zeker van kwalificatie . Door de kwalificatie was de media ook meteen wat beter te spreken want ik kreeg namelijk geregeld commentaar op mijn selectie beleid . En kan jullie vertellen die hoofdpijn is weer een stukje fake nieuws van de media . Die spelers acht ik niet nodig . Als laatste wedstrijd mochten wij dan tegen Bosnië. Hoewel de kwalificatie al zeker was hoopte ik ook hier op een goed resultaat . En die leek ook al snel in de maak toen El Shaarawy de 0-1 leek binnen te schieten maar de treffer werd afgekeurd voor buitenspel . Tien minuten laten was het dan wel raak , El Shaarawy zet voor Pellegri kopt tegendraads in en de bal beland op de lat , in de rebound is Bernardeschi er als eerste bij om de bal alsnog in het doel te werken . Dit bleek later ook de enigste treffer te zijn , hoewel wij nog genoeg kansen kregen om de score te verdubbelen . Bosnië kwam er niet aan te pas in eigen huis en dat stemt mij zeer tevreden .

PsN9Y7L.png

bcfbSmR.png

Ongeslagen weten te plaatsen met een prima doelsaldo dus kunnen niets anders dan tevreden zijn . Volgende maand 

is de loting en dan weten wij tegen wie wij mogen spelen . Ook de bond is tevreden . Een mogelijke tegenstander is het land dat ik heb afgewezen want ook mijn vaderland heeft zich weten te plaatsen voor het WK .

m96Oy3t.png

@Mordurette Ik had ook gerekend op twee ruime overwinningen . Komende maand de loting en dan weten we wat we kunnen verwachten . Verdedigend zal het iig beter moeten willen we niet het lachertje worden

@Isco22 Verdedigend vond ik het niet zo heel goed maar winst is winst 

@delichris Denk het ook . Merkte het ook al in de poule van de Carribean cup tijdje terug . Tegen de mindere goden spelen wij niet goed genoeg 

@Marius Helemaal mee eens . Misschien toch iets van mindere concentratie tegen zulke landen 

@D.J. @ElMarcos @Rossi

Edited by komodo25

Vlekkeloze uitslagen. Hopen op een leuke loting nu, al blijft zo'n tornooi altijd iets apart.

LeyTvf8.png

December , koud en guur weer teistert Europa maar in de Huizes Doldersums is het erg warm . Waarom omdat het tijd is voor de loting van het WK 2022 . Dit WK wordt echter niet in Qatar gespeeld maar in Australië . Betekend dus wel dat het gewoon in de zomer gespeeld wordt in plaats van de winter dus geen rare fratsen voor het komende seizoen met beide clubs . Voor Italië zijn dit soort lotingen niet meer zo vreemd maar voor Curaçao is het dus de 1e maal en is de spanning bijna niet te houden . Vol verwachting kloppen de harten van vader en zoon wanneer er begonnen wordt met de loting . Curaçao zit in de laagste groep en mag dus enkel hopen op wat zwakkere broeders in de sterkere groepen . Italië is hoger ingedeeld maar ook dat wil niet altijd wat zeggen . Ook een vader en zoon clash zit er eventueel in . We beginnen met de loting voor Italië

2n00wRP.png

Tevreden mag Doldersum sr zijn . Met Nederland wel een leuk duel natuurlijk . Wederom worden de degens gekruist met het vaderland . Maar met Nigeria en de Verenigde Arabische Emiraten moet Italië normaal gezien de volgende ronde zeker halen . Maar goed dat dachten ze 2 jaar terug ook bij het EK wat zo slecht verliep . Hopelijk kan ik het beter doen . Dan de loting voor jr.

BIFtilX.png

Denk niet dat wij veel zwaarder hadden kunnen loten.... Met België en Spanje natuurlijk twee landen van wereldklasse een ook Paraguay schat ik hoger in dan de ranglijst doet vermoeden . Hoewel dat het enige land is waar ik ons eventueel een kansje tegen zie te maken voor 1 of 3 punten . Had gehoopt op een minder zware poule maar goed dit is natuurlijk wel het WK . De gehele loting ziet er als volgt uit 

zxZLU7w.png

uMbEgmB.png

Met Guinee en Gabon nog twee landen die je niet vaak op een WK ziet . Als je zo de poules ziet denk ik niet dat wij veel meer kans maakten in een andere poule . Misschien groep A ipv Panama . Maar Australië en Polen zijn ook geen makkelijke tegenstanders .  We zullen iig ons best gaan doen en zien wel waar het schip strand . Tot slot de accommodaties waar beide elftallen zich gaan vestigen .

a0I4tt1.png

Tja niet echt het beste van het beste maar goed geld zal zeker een rol hebben gespeeld . Zeker nu de milieu activisten de pijlen hebben gericht op de grootste olieraffinaderij Isla . Die hebben hun geld nu hard nodig om aan de eisen te gaan voldoen . Hierdoor mogen wij nu bij de plaatselijke Fc Bal op het Dak gaan trainen 

24ior6I.png

Met Italië trainen wij bij VTC  maar kan daar helaas weinig info van vinden

@Rossi Klopt beide moesten normaal gesproken gewoon gewonnen worden . Hierboven zie je de loting 

@delichris Inderdaad . De oefenwedstrijden zijn al geregeld deze zal ik in een latere update laten zien 

@Marius Met Nederland natuurlijk een leuke tegenstander . Maar verwacht wel door te gaan . Met Curaçao zwaar geloot maar altijd leuk om België tegen te komen 

@Isco22 De oefenwedstrijden laat ik later zien in 1 van de komende updates . 

@Mordurette @D.J. @ElMarcos       

Edited by komodo25

Op het WK wordt het vooral uitkijken naar Curacao natuurlijk. Ondanks dat het héél erg moeilijk wordt is het gewoon fantastisch om hier bij te zijn! Meedoen is belangrijker dan winnen, een leuze die hier waarschijnlijk wel van toepassing zal zijn.

BpovulM.jpg

De laatste maand van het kalenderjaar 2021. Maar in plaats van rustig aan te kunnen doen richting de feestdagen was het een volle maand . Vijf wedstrijden in de competitie en nog 1 wedstrijd voor de Champions League . In de CL nemen wij het op in Gelsenkirchen tegen Schalke . En in de competitie treffen wij PSV in Eindhoven , nemen wij het thuis op tegen NEC . Vervolgens mogen wij het in de domstad opnemen tegen de plaatselijke FC om vervolgens Vitesse in de Borg te mogen verwelkomen en tot slot sluiten wij dit kalenderjaar af met de Noordelijke derby is het dorp . Na het puntverlies tegen Ajax kwamen wij meteen in actie tegen PSV wat dus bij winst extra kan profiteren en het eventueel nog spannend kan gaan maken .

PSV begint ook fel aan de wedstrijd wat resulteert dat Benkovic al de wedstrijd in de 10e minuut moet staken met een blessure .

Binnen het kwartier komt PSV dan ook op 1-0 door Gbamin . Vier minuten later kopt de Jong de 2-0 binnen en al snel besluit ik drastisch in te grijpen . In de 22e minuut komt er een dubbele wissel Pulkrab voor Adzic en Zome verlaat het veld voor Vickers .( dus ben ik al uitgewisseld ) en verander ik van tactiek van 4231 naar 3-2-2-3 . Dit lijkt te werken want het spel kantelt hoewel grote kansen nog uitblijven . PSV lijkt de rust in te gaan met een voorsprong maar dan is daar ineens Kouyo die vrij voor de keeper wordt gezet door Pulkrab en de aansluitingstreffer is daar . Meteen na de aftrap raakt PSV in paniek en rost de bal gewoon naar voren . Wij weten nog een mooie aanval op te zetten en zo weet Rollheiser nog voor de rust de stand gelijk te trekken. 

Na rust krijgt PSV nog 1 grote kans maar die is wel raak in de 53e minuut . Wederom scoort de Jong . In de 72e minuut maakt Kouyo dan weer gelijk . De assist is van Rollheiser . Hoewel wij nog twee grote kansen kregen voor de overwinning laten wij opnieuw punten liggen . Wel complimenten voor het terug knokken 

kNi5MXs.png

Tegen NEC hebben wij weinig propblemen en boeken een makkelijke 3-0 thuisoverwinning . Dvorak scoort met een schot vanaf ongeveer 18 meter in de 22e minuut . In de 27e minuut krijgen wij een vrije schop , Rollheiser neemt hem van Drongelen kopt goed raak . Heeft NEC daarvan geleerd , nee is het antwoord want zes minuten later doen beide heren exact hetzelfde 3-0 

Utrecht uit altijd lastig , een vroege voorsprong wil wel eens helpen maar toch moesten wij wachten tot de 20e minuut . Dvorak steekt Rollheiser op het juiste moment weg en hij blijft kalm , vijf minuten later is het zijn compaan aan de linkerzijde die scoort . Ditmaal is Rollheiser zelf de man van de beslissende pass . Kouyo kopt in de 46e minuut de 0-3 tegen de touwen maar zou dat in buitenspel positie hebben gedaan . In de 54e minuut tackelt Dumic Kouyo in de 16 en dus penalty . Adzic zet de stand op 0-3 .

In de 61e minuut maakt Kerk de 1-3 en geeft zo Utrecht weer wat hoop . Hoop die 1 minuut later in rook lijkt op te gaan als Kouyo de 1-4 erin schopt . Echter zou het wederom buitenspel zijn .... Als het zo was was het echt millimeter werk . In de 73 minuut maakt Ghoddos er nog 2-3 van en dan wordt het nog een kwartiertje zweten maar de drie punten gaan mee de bus in . 

Tegen Vitesse vallen er vaak doelpunten en vandaag was wederom zo'n dag . Waren ook veel en veel beter en in de 24e minuut kon de Borg voor het eerst juichen . Pulkrab scoort op aangeven van Foden . Vier minuten later is het Rollheiser die een voorzet van Foden op waarde schat en de prima het doel in jast . Vlak voor rust jaagt Pulkrab goed door en veroverd de bal en met een simpel tikje op zij kan Foden de 3-0 aan tekenen . Met nog ongeveer een kwartier te spelen maakt Rollheiser zijn 2e ditmaal was Dvorak de man van de assist . Een vrij simpele 4-0 

In het dorp hebben wij ook weinig tegenstand van Heerenveen . Het is Foden die ons op 0-1 zet in de 20e minuut . De assist was van Dvorak . De spelers juichen met een soort mars richting het uit publiek . Hiermee laten de spelers zien dat zij het ook niet eens waren met het verbod van de mars van de supporters van het parkeerterrein naar het stadion . Het zou volgens de burgemeester te intimiderend zijn voor die paar inwoners die er tussenin wonen ...... Betutteling ten top .

In de 38e minuut wordt een Tsjechisch 1-2tje afgemaakt door Dvorak . Met nog ongeveer een kwartier te spelen zet Marin de eindstand op 0-3 .

o6Wxa55.png

aRJeYcA.png

Door onze overwinning op Heerenveen wist PSV te 2e plek weer te heroveren. Beide clubs volgen nu op 15 punten van ons .

Heracles is bezig aan een zeer goed seizoen . Ajax is op de weg terug en staat nu in de subtop . Onderin is het nog steeds huilen met de pet op als je uit Rotterdam komt . Hoewel het in Arnhem en Leeuwarden ook geen vrolijke feestdagen zullen worden .

In de Juup ziet het er zo uit in de winterstop

qBHP23O.png

Voor de Champions League mochten wij het opnemen tegen Schalke . Voor ons stond er alleen de eer op het spel en Schalke was nog wel getergd na het potje bij ons . Wij speelden een van onze slechtste wedstrijden qua inzet maar leken geholpen te gaan worden door Stambouli in de 53e minuut doordat hij zijn 2e gele kaar pakte . Nog geen minuut later maakte Embolo wel de 1-0 . Hoewel wij een man meer hadden speelden wij er niet na maar kwamen toch langszij door Marin in de 67e minuut . Veertien minuten voortijd maakt Boadu er echter 2-1 van en dat is ook de eindstand . Gelukkig maakte voor ons deze wedstrijd niets meer uit maar tevreden was ik allerminst . Uiteindelijk weinig echte verrassingen in de eindstanden 

Gmny6gE.png

jm2OzWv.png

Met Spurs Napoli en wij die 1e worden ten koste van Madrid , Dortmund en United wel wat verrassende poulewinnaars . Atletico voor Juventus misschien ook maar geen schokkende uitslagen overal . Betekend wel dat wij een pittige tegenstander kunnen loten . Maar dat zijn wij de laatste jaren wel gewend . 

rkCqVLp.png

Uiteindelijk treffen wij Dortmund en daar kan ik wel mee leven . Natuurlijk een zware loting maar wel een tegenstander die wil voetballen en dat ligt ons wel . Een eerdere ontmoeting in Dortmund eindigde in een bizarre uitslag dus dat belooft nog wat .

Ook ons U19 is door in de Youth League . Het jaar sluiten wij af met goed nieuws voor Kouyo

Bm2ethH.png

l1Sgp6b.png

Nadat Kouyo werd uitgeroepen tot Afrikaanse spits van het jaar mocht hij ook nog eens de Europese Golden Boy award in ontvangst nemen . Een mooie prijs voor hem en voor ons als club . 

@Marius Klopt , natuurlijk is het super om er bij te zijn , had echter wel gehoopt op een iets minder zware loting maar goed gaan strijden voor wat we waard zijn 

@delichris Met Italië gaan we voor het hoogste . Niet dat het wel even makkelijk gaat lukken maar dat is wel de doelstelling . Met Curaçao ben ik al blij met een punt 

@Rossi Ben op zich zeker tevreden . Hoewel het inderdaad erg zwaar is voor Curaçao maar wel leuke tegenstanders 

@Isco22 @Mordurette

De kampioen lijkt nu al bekend te zijn in de Eredivisie. In de CL mag je aan de bak. En die Ivoriaan ziet er wel erg blank uit voor een Ivoriaan.

Een straat voorsprong in eigen land, je zal in de komende maanden regelmatig kunnen roteren. En dus kan je ook voluit je kans Europees gaan want tegen Dortmund moeten er zeker kans liggen gezien je huidige vorm.

ujvKXVU.png

In december speelden wij met MTK niet veel wedstrijden maar wel stond de belangrijke wedstrijd uit in Praag tegen Slavia op het programma . Verder speelden wij twee wedstrijden in de competitie . Namelijk tegen Videoton ( Mol Fehervar , Heb ondertussen nieuwe namefix dus later in het spel zal de naam ook veranderen naar Mol Fehervar ) en Balmazujvaros . Maar beginnen deze update met de bekerwedstrijd tegen Mosonmagyarovar . Spelen op het 3e niveau en zou dus geen problemen mogen opleveren . Wel besloot ik veel spelers rust te geven .

lKJkZqE.png

Uiteindelijk kenden wij weinig problemen en wonnen vrij eenvoudig met 0-3 .  Van Amersfoort scoorde na een prima assist van Hadzic en Zachan kopte voor rust hard raak na een vrije bal van Simeonov . Na rust besliste de ingevallen Klobasa de wedstrijd na een prima steekpass van van Amersfoort . Ook de volgende ronde mag geen probleem vormen . 

In de competitie was de 1e wedstrijd de uitwedstrijd tegen Videoton . Videoton wat normaal gesproken toch 1 van de topploegen van het land is , is momenteel niet in beste vorm maar dat wil natuurlijk niet altijd wat zeggen . Hoewel wij vanaf de 1e minuut beter waren misten wij scherpte en de thuisploeg had dat wel . Hun 1e bal op doel was ook meteen raak in de 24e minuut . Friojonsson was de doelpunt maker . Vlak voor rust komen wij dan verdiend langszij . Van Amersfoort werd beloond met zijn goede wedstrijd in de beker en speelde knap Babinszky vrij . En die schoot de bal diagonaal binnen . Na precies een uur spelen zijn beide heren wederom verantwoordelijk voor de 1-2 alleen is het nu andersom . Babinszky gaat goed langs zijn man en legt de bal af op rand 16 waar van Amersfoort hem onberispelijk raak weet te schieten  . Met nog iets meer dan een kwartier te spelen beslist Senic de wedstrijd door een vrije bal over de muur in de lange hoek te plaatsen . Vlak voor tijd doet Forgacs zijn oude club nog meer pijn door een voorzet van Senic die was uitgeweken naar de rechterflank binnen te schieten , 1-4 en dat is een uitslag die de thuisclub pijn doet . 

Thuis tegen Balmazujvaros werden door de fans 3 punten verwacht en aan ons om de laatste thuiswedstrijd van het kalenderjaar daar ook aan te voldoen . De wedstrijd begon al meteen voortvarend toen Kamada in de 6e minuut al de score opende na een goede voorzet van Senic . Binnen het kwartier werd de score verdubbeld door Babinszky die goed van positie was gewisseld met Kamada , die laatste wist de bal goed voor te brengen zodat eerstgenoemde raak kon schieten . Na 17 minuten voetbal was de wedstrijd al beslist . Klobasa schoot raak nadat de uiteindelijke assist van Forgacs kwam . Maar het was een prachtige aanval . In de 36e minuut maakt Babinszky zijn 2e met een knap schot uit de draai . Na rust krijgen wij nog diverse kansen maar scoren doen wij nog eenmaal . Uit een hoekschop werd Simic omver geduwd en gaat de bal op de stip . Babanszky schiet goed raak . 5-0 en geen schot op doel van de tegenstander  .

7LF6Dwe.png

leYNn1b.png

12 punten los . Ferencvaros heeft de slechte start wel goed gemaakt maar of ze het ons nog lastig kunnen maken betwijfel ik . Zeker in deze vorm waar wij nu in verkeren . Videoton gaat het wel heel erg lastig krijgen om niet te degraderen . Persoonlijk vind ik het jammer als zulke grote clubs weg vallen maar goed als ze niet presteren is het gewoon verdiend natuurlijk . En ook stadgenoot Budapest Honved mag zich terecht zorgen maken . Dan kijken wij ook even naar het tweede niveau . 

loHeTOX.png

Beide degradanten doen het redelijk maar staan nog niet op de plekken om terug te keren . Haladas zie ik dat zeker niet doen maar Kisvarda maakt nog zeker kans . Onze satelliet club doet het wel zeer aardig en is ook nog in de running voor promotie .

Dan hebben wij nog 1 wedtstrijd niet behandeld en dat is de uitwedstrijd tegen Slavia Praag . Voor de wedstrijd had ik mijn vader al zien zitten met een Slavia t-shirt aan . Beetje plagen moet kunnen natuurlijk want natuurlijk hoopt hij dat MTK doorgaat . Een punt zou voldoende voor ons zijn . Maar in eigen huis hadden wij het erg lastig tegen hun. En ook in deze wedstrijd was er geen echte favoriet . Zowel qua balbezit als kansen deden wij niet veel voor elkaar onder . In de 34e minuut konden onze fans juichen toen onze Tsjechische spits Klobasa raak kopte na een voorzet van Sefer . Na rust breiden wij onze voorsprong uit . In de 53e minuut is Sefer wederom zijn man voorbij en ditmaal wordt zijn voorzet verzilverd door Kamada . 0-2 en dan mogen wij toch langzaam al aan de volgende ronde denken toch ? Tien minuten later is de spanning terug wanneer Bou de 1-2 binnen schiet .  Slavia geeft niet op maar de tijd begint te dringen en is dus is ons voordeel . Toch gaan we nog een hectische slotfase in doordat Bou negen minuten voor tijd de stand gelijk trekt . Gelukkig blijft het daar ook bij en overwinteren wij dus in Europa door deze 2-2 .

9v1tvIE.png

42s8gqA.png

In poule A t/m D zien wij dat Feyenoord het niet gered heeft in toch niet de zwaarste poule . Verder denk ik niet echt grote verrassingen . Misschien CSKA niet en Sassuolo wel maar geen schokkende dingen.

0ndgUjK.png

In poule E t/m H zien wij dat de Nederlandse clubs het niet goed gedaan hebben . Sparta deed het nog wel oke maar die betalen in de competitie nu de tol . PSV mag zich toch wel schamen als nummer 2 in Nederland . Rangers moet toch te halen zijn . Heerenveen had met wat meer geluk ook 2e kunnen worden maar daar zal mijn vader en ik niet rouwig om zijn dat hun 4e zijn geworden . Dat Marseille er uit ligt is wel een verrassing .

4Al4Fyl.png

In groep I t\m L geen grote verrassingen . Behalve dat wij met MTK gewoon groepswinnaar zijn geworden iets waar ik niet vanuit was gegaan . Fenerbache viel wel erg tegen . 

IZAN9O5.png

Na de winter mogen wij het opnemen tegen Celtic . Een grootmacht in Schotland en een tegenstander waar ik ons wel kansen tegen toedicht . Al is het zeker geen makkie . Maar gezien de tegenstanders in de poule acht ik ons niet kansloos .

07Sx5HI.png

@delichris Nou ja moeten nog een seizoenshelft maar het ziet er goed uit . Dortmund zal zeker niet makkelijk worden maar het is niet onmogelijk . Haha ja dat klopt 

@Marius Roteren zal ik zeker vaker gaan doen in de 2e seizoenshelft . Tegen Dortmund liggen er kansen hoewel het zwaar genoeg gaat worden gok ik 

@Rossi @Isco22 @Mordurette

Edited by komodo25

De titel kan je nu al bijna niet meer ontgaan. Je bent zo sterk in de competitie. En heel netjes door in de EL en met Celtic een haalbare kaart geloot.

Oppermachtig in de competitie, die titel is slechts een kwestie van tijd. Celtic is natuurlijk een naam in Europa, maar ik zie je hen nog wel verslaan over twee wedstrijden.

Nationaal ongenaakbaar. Met Celtic heb je in ieder geval wel weer opportuniteiten in de volgende ronde in Europa.

Succes op het WK. De kansen van Italië zijn best aardig, maar voor Curaçao lijkt het overleven van de groep al een hels karwei te worden.

Europees met beide clubs perfect gepresteerd. Ook op nationaal niveau heb je de wind in de zeilen. 

xNANT2T.jpg

Een korte winterstop restte FC Groningen want in de maand januari speelden wij ook al weer drie wedstrijden in de eredivisie. Opvallend gegeven dat alle drie de wedstrijden uitwedstrijden waren . Cambuur , Sparta en FC Twente konden een bezoekje van ons verwachten . Ook speelden wij een paar oefenduels voordat het seizoen hervat zou gaan worden . Ook is deze maand de transfermarkt weer open gegaan . En hebben wij een nieuwe keeperstrainer voor de U19 aangetrokken .

R6O3Ktv.png

Qua uitgaande transfers hebben wij goed geboerd deze maand . Zowel qua verhuur als verkoop.

Als 1e verkochten wij deze maand Arne Maier aan Arsenal voor 27,5 miljoen . Arne is een prima speler maar heeft de pech dat wij veel spelers hebben die op zijn positie kan voetballen . Hierdoor speelde hij minder dan gehoopt en met deze transfer is het voor beide een win win situatie . Vojtech Zak is een jonge Tsjech die zich goed heeft ontwikkeld maar vooral als verdedigende middenvelder . Een positie die ik weinig gebruik . Een bod van 17,25 miljoen oplopend tot 21 miljoen van Leverkusen was dan ook voldoende . Zeker aangezien wij hem voor 850 k gekocht hadden . De 3e middenvelder die vertrok was Joao Carvalho hij vertrekt voor 12,5 miljoen wat kan oplopen tot 14,75 miljoen . Joao was pas een half jaar bij ons in dienst en was voor 7,5 miljoen gekocht . Helaas kon hij geen basis plaats afdwingen .  Boyd Derksen heeft zich niet zo ontwikkeld als gehoopt en vertrekt voor 100 k naar Fortuna Sittard . Maroune Aarab was gehaald in de tijd dat ik bondscoach was Marokko maar helaas ontwikkelde Aarab zich niet als gehoopt en vertrekt nu voor 850 K naar China . Tianjin Teda is zijn nieuwe werkgever .

Catalin Apostol is een degelijke verdediger die hooguit minuten zou gaan maken in nood . Hij vertrekt voor 1,1 miljoen naar PSV . Tot slot verkocht ik ook Anton Wouters . Deze jonge rechtsback kwam van Lierse af en ontwikkeld zich meer dan prima . Helaas voor hem speelt er nu een jonge Italiaan op zijn positie en heb ik nog twee ( oud ) jeugdspelers als back-up . Speelminuten zouden dus zeer gering zijn, als Schalke 04 dan 18,25 miljoen bied wat kan oplopen tot 33,5 miljoen moet ik hem wel laten gaan . Helaas betekend dat wel dat Anton nooit een minuut in het eerste heeft gespeeld .  

Betekend dat dan ook dat ik met geld heb lopen smijten voor eventuele vervangers ? Nee de spelers die ik verkocht heb denk ik te kunnen opvangen met de selectie die er staat . Wel zijn er wat jonge spelers aangetrokken maar deze zullen voornamelijk voor de doorverkoop zijn .  Of er spelers bij zitten die het 1e halen betwijfel ik . 

Ali Meddeb is een 19 jarige spits uit Tunesie en heeft ons 220 k gekost . Komt over van CA Bizerte . Speler die minuten zou kunnen maken maar momenteel hebben wij hem voor een half jaar verhuurd . 

Rob Velazquez is een 18e jarige spits uit Amerika . Komt gratis over van Texas Rush . Gehaald om met winst te gaan verkopen. Hamada Abdel Hamid is een 18 jarige verdediger uit Egypte . Koste ons 450 k en komt over van El Masry Howard Benham is een 20 jarige centrale middenvelder uit Amerika kostte ons ook niets . Komt over van FA Euro net als Carlos Garza . Garza is 21 en een CV . Beide gehaald voor de verkoop . Net als de 18 jarige Phil Foster die over is gekomen van Texas Rush . Tot slot kwam er ook nog een nieuwe reserve doelman . Ahmed Al-Dossari is 20 jaar en komt uit Iran . Voor 650 k komt hij over van Foolad . Zal beslist wat minuten gaan maken maar Plizzari blijft natuurlijk 1e doelman . 

Zoals gezegd speelden wij ook een paar oefenduels . Thuis tegen Union Berlin en Bayern München en speelden wij een toernooi op eigen veld . Hier waren Odds BK , River Plate en Boca Juniors voor uitgenodigd . 

XZVR4pt.png

Hier kunnen wij tevreden mee zijn . Tegen Union zaten de buikjes nog vol met kalkoen denk ik . Want overtuigend was het niet . Tegen Bayern speelden wij knap gelijk en op ons eigen toernooi wonnen wij twee keer met 3-0 . De competitie hervatten wij met een uitwedstrijd in Leeuwarden . Hoewel wij 90 minuten heer en meester waren deed de score iets anders vermoeden . Toch wisten wij de drie punten wel mee te nemen naar Groningen . Dankzij Pulkrab . 

Tegen Sparta was het weer hetzelfde spelbeeld . Wij beter maar hadden moeite met scoren . Uitgerekend Gilbert deed het eventjes voor en krulde de bal de lange hoek in , in de 52e minuut . Uiteindelijk hadden wij de scheidsrechter nodig om langszij te komen . Een licht duwtje werd bestraft met een pingel en Pulkrab zette ons langszij in de 85e minuut . 

Tegen Twente wisten wij eindelijk het net wel wat vaker te vinden . Al in de 6e minuut was het Bacuna die ons op 0-1 zette . Een hoekschop van Rollheiser werd op de volley genomen door Foden , keeper red en de rebound was voor Bacuna . Binnen het kwartier scoren we wederom . Foden zet matig voor maar de keeper tast volledig mis waardoor Kouyo simpel kan binnen tikken . Na precies een kwartier doet Twente dan wat terug via Ugrinic . Carvalho wist in zijn afscheidswedstrijd te scoren in de 23e minuut . Drie minuten later maakt Kouyo zijn tweede op aangeven van Marin . 1-4 met rust waar gaat dit heen ?

Nou naar een zeer zwakke 2e helft van ons . Want in twee minuten tijd maakt Twente er weer een wedstrijd van . Fernandes scoort na een uur spelen en twee minuten later maakt Ugrinic er 3-4 van . Daar blijft het ook bij maar de tweede helft was bijzonder matig . Toch was het wel een verdiende overwinning . En met 7 uit 3 kunnen wij niet ontevreden zijn .

VDlQ70f.png

bUV4Ddi.png

Het gat is gelukkig groot genoeg en dit mag normaal niet misgaan . Al zijn er nog voldoende wedstrijden te spelen natuurlijk .Onderin lijkt het doek haast gevallen voor Cambuur en ook Feyenoord moet nog serieus rekening houden met na competitie .Dat ik twee centrale middenvelders heb verkocht komt mede door de ontwikkeling van Dvorak . Hij is inmiddels basisspeler en dat is ook in zijn thuisland niet onopgemerkt  gebleven .

EtVFh8X.png

@delichris Laten we het hopen . Nationaal verwacht ik weinig problemen hoewel je nooit weet wat er in transferperiodes gebeurd natuurlijk . Met Celtic ligt er kansen om door te gaan 

@Mordurette Ben zelf wel benieuwd hoe we het gaan doen tegen Celtic . Geef ons zeker kansen . Nationaal zijn we idd erg sterk

@Marius Klopt . Daarom vind ik het jammer dat clubs als Videoton zo slecht presteren nu . 

@ElMarcos Klopt met Italië liggen er zeker kansen en moeten we ook gewoon door. Met Curaçao zwaarder geloot dan gehoopt maar goed . Zullen zien wat we kunnen doen . Met beide clubs ben ik zeer tevreden tot nu toe dit seizoen 

@Rossi @Isco22 @FM_Lesly 

Edited by komodo25

Mooie voorbereiding op de tweede seizoenshelft die alvast ook goed begonnen is. Nationaal kan er amper nog wat misgaan. Het is vooral uitkijken wat je Europees kan. Mooi om ook wat geld in het laatje zien terecht komen terwijl je de selectie nog sterk genoeg acht.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...