Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

MtztQZB.jpg

In de maand oktober werd er ook gewoon gevoetbald natuurlijk in het hoge noorden . En ondanks de interland periode was het behoorlijk druk . Vier competitie wedstrijden namelijk Eindhoven en AZ thuis , gevolgd door twee uitwedstrijden bij Pec Zwolle en Heracles Almelo .

In de beker namen wij het op in Venlo tegen VVV en in de Champions League gingen wij op bezoek bij Manchester United . Een mooi vol programma dus . In de technische staf is er deze maand ook weer door geselecteerd.

3riW540.png

De hoofdscout zijn contract is ontbonden en dat kan dus alleen betekenen dat er een nieuwe hoofdscout is gevonden . Jorge Garcia is de naam . Deze 42 jarige Argentijn heeft betere stats en daarbij is het potentieel in Zuid Amerika groter dan in het Verenigd Koninkrijk . Sowieso qua salarissen . Ook Kwame Quansah is ontslagen als assistent bij ons U19 elftal  . Kwame is een hele sociale man die ook nog even voor ons gevoetbald heeft maar ik kwam een naam tegen die ik niet kon laten lopen . Mijn vriendin was overtuigd dat deze naam ooit terug kwam naar Groningen ( wel is waar als voetballer dat zie ik in het echt niet meer gebeuren ) maar als assistent van de U19 kon ik hem wel strikken .

Als verdediger scoorde hij 21x voor de trots van het noorden Andreas Granqvist is terug .Qua statistieken niet de beste misschien maar voor de fans is het geweldig om zulke oud spelers te verwelkomen . 

In de competitie namen wij het voor de interland periode op tegen Eindhoven . Op papier mogen dit soort wedstrijden geen problemen opleveren en gelukkig was het vandaag ook niet het geval . Al duurde het even voordat wij op 1-0 kwamen . Rollheiser kwam door in de 36e minuut en zag zijn schot op de paal belanden , Pulkrab leek in de rebound de bal te kunnen intikken maar werd door Verdonk neergelegd . Penalty en Pulkrab was ijzig kalm . Na uur spelen kwamen wij op de bevrijdende 2-0 en wederom vanaf 11 meter . Kouyo werd in de rug geduwd door Sleegers . Vanheusden benut de strafschop . Tien minuten voor tijd komen wij op 3-0 en wederom ja hoor wederom vanaf de stip . Hands van Verdonk waardoor hij ook nog eens met zijn 2e gele kaart van het veld mocht . Vanheusden was wederom trefzeker . Kouyo wist in de 86e minuut dan ook nog te scoren uit een voorzet van Marin waardoor wij simpel met 4-0 winnen hoewel wij niet te klagen hadden over de arbitrage . 

Na de interland periode waren de ogen gericht op de Borg aangezien de topper tegen AZ op het programma stond . AZ maakt een goed seizoen door en de vraag is of zij opgewassen zijn FC Groningen . Aangezien er 3 dagen later de wedstrijd tegen United op het programma stond besloot ik om niet met het sterkste elftal te starten . Maar van een geheel B elftal was ook geen sprake aangezien er genoeg basisspelers in het veld stonden . De wedstrijd begon voor ons al heerlijk nadat Zome ons al in de 5e minuut op voorsprong wist te schieten . De voorzet kwam van Rollheiser . Na iets meer dan een half uur was het wederom op voorgeven van Rollheiser dat wij op 2-0 kunnen komen . Dit maal was Kouyo de afmaker . Dezelfde Kouyo werd nog geen twee minuten later diep gestuurd door van Drongelen en wist 1 op 1 met de doelman kalm te blijven en ons zo op 3-0 te zetten . Voor rust komt de eindstand al op het bord wanneer Rollheiser een goede wedstrijd weet te belonen met een treffer . De assist kwam dit maal van Foden . Na rust doen wij het rustiger aan gezien de lastige uitwedstrijd tegen United . Het blijft dus 4-0 en dat is toch wel een klap voor AZ 

Na de wedstrijd tegen United stond de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle op het programma . Andere entourage en kunstgras en wereld van verschil . Toch wisten de jongens geconcentreerd en aardig voetbal op de kunstgras mat te leggen . Kouyo was getergd dat hij in Manchester op de bank zat en liet tegen Zwolle zien dat ik echt een luxe probleem heb . Want binnen de minuut maakte Kouyo al de 0-1 de assist kwam van Buitink . In de 9e minuut een bijna identieke situatie , Buitink legt voor Kouyo maakt af 0-2 . Zes minuten voor rust lijken wij de wedstrijd in het slot te gooien . Bacuna weet Kouyo goed vrij te spelen en 1 op 1 is hij zo dodelijk en dus 0-3 . Op slag van rust maakt Traore er nog 1-3 van en is het dus de vraag of deze treffer Zwolle een boost geeft voor de tweede helft . Het antwoord is nee . Zwolle weet niet te drukken in de 2e helft en wanneer Buitink er in de 63e minuut 1-4 van maakt is het helemaal gebeurd met het verzet van Zwolle . 

Na de wedstrijd tegen Zwolle stond de bekerwedstrijd tegen VVV op het programma . Met een half B elftal dachten wij dit klusje wel even te klaren tegen de ploeg uit de KKD , Met een verkeerde instelling stonden de spelers op  het veld en VVV wist er een echte wedstrijd van te maken . En kwam niet geheel onverdiend door Sander Bakker in de 32e minuut zelfs op voorsprong . Tien minuten later was het Rollheiser die op aangeven van Kouyo de gelijkmaker wist te produceren . Dan verwacht je een getergd Groningen de 2e helft maar nee hoor ook na rust is het zeer lamlendig en krijgt VVV in de 73e minuut een penalty cadeau . Deze wordt nog gemist maar lijkt uitstel van executie . Lang lijkt het 1-1 te worden en blijkbaar denken mijn jongens van dat varkentje wassen we wel in de verlenging of op penalty's . Echter weet Rafael nog te scoren voor de thuisclub in blessuretijd en liggen wij dus veel te vroeg uit de beker . Een regelrechte schande 

Jh1Tzji.png

Hoewel het elftal wat recht te zetten heeft tegen Heracles uit is het toch het B elftal wat het moet gaan doen . Aangezien wij de maand november beginnen met de thuiswedstrijd tegen Manchester United . De uitwedstrijd krijgen jullie zo nog te horen . 

Kouyo was na het bekerdrama wel getergd want hij zorgde al in de 3e minuut voor de 0-1 . Assist kwam van Buitink die laat zien een goede standin te zijn voor Rollheiser . Hoewel wij weinig tot niets weggeven komt Heracles in de 76e minuut toch langszij . Tot twee maal toe word er heel slap ingegrepen en daardoor kan er een lange bal gegeven worden op Tom Boere . Bacuna probeert met een tackle nog een doelpunt te voorkomen maar raakt hiermee ook Boere en gaat de bal dus op de stip . Branco van den Boomen zorgt voor de gelijkmaker . Toch gaan de drie punten mee naar Groningen . Acht minuten voor tijd krijgen wij een hoekschop die genomen wordt door Buitink . Door alles en iedereen gemist wordt behalve door Queiros . 

WCDtfnK.png

OJyTsxB.png

Hierdoor blijven wij de 1e tien wedstrijden ongeslagen en zonder puntverlies . En hebben wij inmiddels al een mooi gaatje geslagen richting AZ en PSV . Ajax is zich weer aan het herstellen en of Willem II het vol kan houden moet nog blijken . Onderin is het nog altijd zeer nijpend voor EL deelnemer Sparta . En ook Vitesse en Feyenoord horen hoger te staan . Dan mist er nog 1 wedstrijd in deze update en dat is onze uitwedstrijd tegen Manchester United . Vooraf deze wedstrijd was de media er maar druk mee .

K5A1xqj.png

Voor mij wordt het de 200e wedstrijd als manager van Groningen toch een mijlpaal hoewel het geen makkelijke wedstrijd is natuurlijk . 

Maar daar bleef het niet bij want ook twee oud spelers hadden nog wat over de wedstrijd te melden . 

C2zoQQ0.png

74v2ybz.png

Finnsson had lovende woorden voor zijn opvolger Dvorak . Finnsson had ik graag nog in het groen en wit gezien maar helaas . Gelukkig speelt Dvorak zeer sterk en lijkt hij met recht een opvolger voor Finnsson te worden . Wederom een speler die op jonge leeftijd naar Groningen is gekomen en zijn kans weet te pakken . Ook Luiz Suarez wist nog te melden dat Dybala een goede speler is .. Goh echt waar . Toch wel mooi dat Suarez nog aan ons denkt . En hij zou ook de enige speler zijn waar ik mijn salarisplafond voor wil breken voor een eventuele terug keer . Hoewel daar nog absoluut geen sprake van is . Goed dan de wedstrijd in het Theatre of Dreams 

United was zoals verwacht deze wedstrijd beter . Meer kansen en meer balbezit . Echter hebben wij een prima doelman een spits die altijd en overal weet te scoren . Lang bleef het 0-0 en vlak voor rust kregen wij dan die ene kans die altijd komt . Mostovyi komt goed door op de linkerflank en zijn voorzet is op maat . Pulkrab is net wat feller en komt zo voor zijn man en tikt de bal langs de doelman 0-1 . Na de thee pauze gaat Falanga goed door en veroverd de bal op Dybala . Hij weet Buitink diep te sturen en zijn voorzet kan knap binnen worden gekopt door Pulkrab 0-2 . United zet nog wel aan maar Plizzari houd zijn doel schoon . Zoals ik al eerder zei heb ik echt een luxe probleem met Kouyo en Pulkrab . Dankzij Pulkrab nemen wij de drie punten mee naar Groningen en weten wij voor een stunt te zorgen . 

ibdb98B.png

lquc1To.png

Halverwege staan wij bovenaan en dat had ik zeker niet verwacht . Thuis kunnen wij komende maand hele goede zaken doen als wij Manchester weer weten te verslaan . Hoewel dat geen zekerheid is natuurlijk . Porto valt vooralsnog tegen in deze poule .

@Mordurette Had zeker graag gewonnen maar goed slechte wedstrijden horen er bij 

@Isco22 Klopt . Plaatsing mag niet in het gedrang komen en een slechte wedstrijd zit er altijd wel bij

@delichris Daar ben ik niet bang voor 

@Marius Helemaal mee eens maar goed een zwakke wedstrijd heeft iedereen wel eens . Gelukkig niet verloren .En tja Griekenland is soms een een pain in the ass 

@D.J. @Rossi @ElMarcos

Wat vernieuwing in de technische staf is soms wel even goed. Jammer van de nederlaag tegen VVV maar in de competitie met 30 uit 10 natuurlijk een fantastische start. Op Old Trafford met 0-2 winnen is niet voor veel ploegen weggelegd!

Een b-elftal opstellen in de beker is altijd een zeker risico. Een pijnlijke uitschakeling moet je dan altijd in het achterhoofd houden. Gelukkig maakte die opzienbarende zege op United veel goed.

De uitschakeling in de beker is natuurlijk pijnlijk, maar de goede resultaten in de competitie en Europees maken veel goed vermoed ik zo? 

nNjtnur.png

Oktober , het weer wordt weer minder en op bepaalde plaatsen in Boedapest is het dan niet fijn vertoeven . Delen zijn nog altijd oostblok maar bepaalde plaatsen zijn natuurlijk prachtig . Het centrum vind ik 1 van de mooiste steden van wat ik tot nu toe gezien heb van de wereld . Onze rivalen van Budapest hebben het momenteel ook niet fijn maar daarin tegen doen wij het meer dan prima momenteel . Deze maand stonden er ondanks de interland periode vier competitie wedstrijden op het programma . Diosgyori , Mezekovesdi en de derby tegen Ferencvaros thuis . En de laatste competitie wedstrijd van de maand spelen wij uit tegen Pecsi . In de Europa League reisden wij af naar Bilboa en in de beker gingen wij op bezoek bij Veszprem .  Een drukke maand dus .

zrvgzb7.png

Het jeugdcomplex is inmiddels weer een update rijker en hopelijk kunnen wij daar nu meer profijt van plukken . Goed wij beginnen deze update met de beker wedstrijd tegen Vezsprem . Uitkomend op het 3e niveau mocht dit geen probleem zijn en dat werd het ook niet . Ik wou geen risico lopen en stelde dus een sterke ploeg op . Dat we dan met 0-5 winnen is dan ook een logische uitslag 

PK0SbzB.png

Ook de nieuwe tegenstander is bekend ook deze club speelt op het 3e niveau en mag dus eigenlijk geen probleem opleveren . 

Wel moeten wij op zoek naar een nieuwe manager voor ons U19 team . 

uH0sEhl.png

Ik heb besloten om niet met hem in gesprek te gaan want wees eerlijk . Wie zou niet kiezen om vanuit de U19 de stap te maken naar het hoogste niveau en dan ook nog eens voor een club van naam . Die echter wel heel zwak bezig zijn . Ik wens Zsolt iig het beste toe , Dan de competitie . Te beginnen met de thuiswedstrijd tegen Diosgyori . Maar daar kan ik heel kort over zijn . Het is geëindigd zoals we gestart zijn 0-0. Wel waren wij veel en veel beter maar ook veel te onnauwkeurig , Te veel ballen over of naast . Weinig tussen de palen 

Tegen Mezokovesdi moest het dan maar gaan gebeuren maar ik zag de bui al weer hangen naar negen minuten spelen . Simic gleed in met 2 benen en de scheids trok rood . Volledig volgens de regels maar vond het wel zwaar bestraft . Toch komen wij vlak voor rust wel op 1-0 wanneer Klobasa goed wordt aangespeeld door Szabo en beheerst afrond . In de 64e minuut stond Zimanyi op de juiste plaats om een schot van Sambia dat afweek op een verdediger tot doelpunt te promoveren . In de 73e minuut komen wij zelfs op 3-0 en weer is er hulp door de tegenstander . Forgacs schiet de bal op doel maar zijn behoorlijke zwakke inzet wordt niet klem gepakt door de doelman zodat Klobasa simpel kan intikken . Vijf minuten later zetten wij de eindstand op het bord . Sambia zet net te hoog voor , waardoor Zimanyi de bal nog net met het achterhoofd kan door koppen naar de zijlijn hier staat Forgacs die de bal wel op maat voorzet , En daardoor kan Klobasa zijn 2e maken door hem simpel binnen te knikken 

Ferencvaros is altijd een speciaal duel maar hoewel de fans fantastisch waren . Mega spandoel veel vuurwerk was de wedstrijd wat minder dan wat je hoopt voor zo'n derby . Maar dat kwam vooral omdat Ferencvaros niets liet zien . Zelf kwamen wij al snel op 1-0 door Senic in de 2e minuut . De voorzet kwam van Babinszky . Echter ontbrande de wedstrijd geen enkel moment en was de vroege treffer voldoende voor drie punten

Als laatste tegenstander deze maand moesten wij uit naar Pecsi . De wedstrijd begon voortvarend toen Charpentier al na zeven minuten raak schoot nadat hij de bal pan klaar kreeg geleverd van Sefer . In de 17e minuut komen wij op 0-2 door een eigen doelpunt van Farkas . Sambia legt voor en Klobasa lijkt te gaan koppen maar steekt Farkas een hoofd voor . Echter kopt hij wel in eigen doel . In de 28e minuut is de wedstrijd gespeeld wanneer Sefer op aanspelen van Charpentier de 0-3 tegen de touwen schiet . Nog voor rust wordt het zelfs 0-4 . Klobasa neemt de bal goed aan en met een steekpass bediend hij Charpentier . In de blessure tijd doet Pecsi via Pucsik wat terug , Waar Pecsi zich in de rust misschien nog wat hoop gaf was dat al snel weer verdwenen in de 2e helft . Vijf minuten na de rust kopt Paz de 1-5 tegen de touwen uit een hoekschop van Klobasa . Hierna vinden wij het wel best en mag Pecsi nog eenmaal scoren , wederom was het Pucsik 

JwfO701.png

s9XxAlI.png

Voor ons ziet het er nog altijd prima uit , Zijn lastig te verslaan en daarom is dat gat niet 1,2,3 gedicht . Ferencvaros is wel met een goede inhaalrace bezig en de strijd om plek twee kan nog wel eens erg leuk worden . Ujpest doet het prima als promovendus en lijkt zich nergens druk om over te hoeven maken . Onderin worden de zorgen voor Budapest en Videoton wel groot . 

Dan is er nog een wedstrijd niet besproken en dat is de wedstrijd tegen Athletic Bilbao . Nadat wij de 1e twee wedstrijden hadden gewonnen konden wij goede zaken doen in de poule door een puntje weg te snoepen in Baskenland . En daar was onze tactiek ook op gebouwd . Lang leek dat ook te gaan lukken want wij hadden het meeste balbezit en gaven weinig kansen op doel weg . Ook creëerden wij echter vrij weinig . Verdedigend zat het in ieder geval goed aan beide kanten . Helaas wisten wij geen puntje mee te nemen naar Hongarije want Muniain wist dan toch een gaatje te vinden in de 86e minuut . Het was pas het 2e schot op doel van de Basken .

oiGg0Xu.png

QSckm6q.png

Hierdoor wordt de return wel een belangrijk potje in Boedapest . Aangezien Slavia ook gewonnen heeft . Fenerbahce  valt nog erg tegen maar er is nog niets beslist in deze poule 

@Isco22 Met 0-2 winnen tegen United had ik ook niet verwacht . De beker is jammer maar goed geen prio hoewel ik wel gewoon elke prijs wil winnen . In de competitie is de start heerlijk

@delichris We mogen absoluut niet klagen nee

@Marius Dat klopt het is altijd hinken op twee gedachten . Echter heeft de beker de minste prio . En die 0-2 maakt veel goed in Manchester

@ElMarcos Dat klopt helemaal . Hoewel ik wel graag was doorgegaan in de beker , Wil namelijk alles winnen wat ik kan winnen aan prijzen 

@Mordurette @D.J. @Rossi

Je MTK-manager is journeyman toch? Heb je nog plannen om door te stoten naar de echte Europese top of probeer je dat met MTK te bereiken?

In de nationale competitie al acht punten los en daar gaat het dus erg lekker! Jammer van de nederlaag tegen Bilbao maar je staat nog op een mooie 2e plaats.

In eigen land gaat het nog steeds voortreffelijk met een ruime voorsprong. Helaas wist je niet te winnen van Athletic, maar overwinteren in Europa heb je nog steeds in eigen hand.

21 minuten geleden zei D.J.:

Je MTK-manager is journeyman toch? Heb je nog plannen om door te stoten naar de echte Europese top of probeer je dat met MTK te bereiken?

Echte Europese top is niet direct het doel . Zijn paar clubs in Europa die ik wel zie zitten ( niet direct topclubs ) En speel in de journey graag in wat minder bekende competities . Eventueel is een stap naar een ander continent wel een optie om de echte top te bereiken 

Prima bezig, al had een puntje in Spanje wel wat relaxter geweest. Maar je staat er op alle vlakken nog goed voor.

eiDlFO1.png

De maand november is geweest en langzaam maar zeker werken we ons weer richting de winterstop . In november werden er 3 wedstrijden gespeeld in de competitie en twee wedstrijden voor de Europa League . In de competitie namen wij het op tegen Puskas , Vasas en Debreceni en in de Europa League speelden wij twee keer thuis . Eerst kwam Athletic Bilbao op bezoek en daarna ontvingen wij Fenerbahce . Een pittig schema dus zeker omdat er ook interlands werden gespeeld deze maand . Deze komen in de komende updates aan bod . 

In de competitie begonnen wij deze maand met een uitwedstrijd naar Puskas . Puskas hoopte op een mindere dag van ons aangezien wij een paar dagen eerder gespeeld hadden tegen Bilbao . Maar wij waren een stuk beter dan de thuisclub maar helaas was dat niet te zien in de score . Het was dan ook de thuisclub die op 1-0 kwam door een treffer van Adeniyi in de 25e minuut . Dit was echter ook het enigste schot op doel van Puskas . In de 59e minuut komen wij langszij door een kopbal van Simeonov . Hij kopte tegendraads raak uit een hoekschop van Sambia . Helaas weten wij niet nog een keer te scoren zodat het bij 1-1 blijft . 

Uit tegen Vasas bestaat het elftal grotendeels uit reserves omdat de wedstrijd tegen Fenerbache er aan komt . En de reserves komen als door een wesp gestoken het veld op . Al in de 2e minuut is het raak wanneer Misic raak schiet nadat hij de bal goed meekrijgt van Klobasa . In de 8e minuut maakt Klobasa er 0-2 van . De verdediging stapelde wel fout op fout op . Hierna bloed de 1e helft dood en in de 2e helft zijn wij dicht bij de 0-3 wanneer Halgas 2x de paal raakt in amper drie minuten spelen . Tien minuten na de rust is er weer hoop bij Vasas wanneer Capello er 1-2 van maakt . Vijf minuten later is de marge al weer twee , Djordjevic gaat goed door en zijn voorzet wordt binnengeschoten door Misic . Een simpele overwinning . 

Debreceni staat er goed voor dit seizoen en speelde ook leuk mee in onze thuiswedstrijd . Echter stonden wij met rust al 2-0 voor en dat was te veel van het goede en was ook de einduitslag . Kamada zette ons in de 20e minuut op voorsprong door een mooie steekbal van Szabo . In de 35e minuut was Sefer trefzeker nadat Kadar de bal goed voorgaf . 

NiWnSIF.png

hlEwp8p.png

12 punten staan wij los van nummer 2 Debreceni . Ferencvaros doet weer helemaal mee . Puskas zal nog mee strijden voor Europees voetbal onderin worden de zorgen wel erg groot nu voor twee clubs die toch qua naam zeker op het hoogste niveau thuishoren . 

De maand begon echter met een thuisduel tegen Bilboa . Uit verloren wij in de slotfase en zoals nu wel vaker spelen wij het thuisduel in het stadion van Ujpest . De sfeer zat er in ieder geval al vanaf minuut 1 in en er was ook maar 1 ploeg die wou winnen en dat waren wij . Echter kwamen wij in de eerste helft niet voorbij de doelman . In de rust heb ik gezegd dat ze moesten doorgaan met waar ze mee bezig waren want wij speelden een prima 1e helft . In de 54e minuut is het dan raak . Forgacs stoomt op aan de linkerzijde en weet de bal voor te geven , Klobasa is er net iets eerder bij met zijn dikke teen en de bal ploft tegen het net 1-0 . Bilbao lijkt aangedaan want drie minuten later staat het 2-0 ! Sefer zet voor vanaf de rechterflank en Zimanyi weet raak te koppen . Vijf minuten later is het weer raak en staan wij dus gewoon even op 3-0 . Een mooie aanval beland bij Sefer zijn inzet wordt nog gekeerd door de doelman maar in de rebound is het wel raak door Sefer . 3-0 winst tegen Bilbao . Die zag ik niet meteen aankomen 

fl1LosA.png

zvrAx0f.png

En zo komt plaatsing wel heel dichtbij . Staan bovenaan en moeten thuis tegen de nummer laatst . Bij winst zijn we gewoon door aangezien de nummers 2 en 3 tegen elkaar spelen . Appeltje eitje zou je zeggen 

Wederom was de wedstrijd in het stadion van Ujpest maar voor het eerst merkte ik dat er druk zat in de koppies van de spelers . Winst is zeker van overwintering maar nu moeten wij ipv mogen . Zeker omdat Fenerbahce zo slecht presteert in Europa . Of was het gewoon Fenerbahce dat wou laten zien dat zij niet zo slecht zijn als de stand doet vermoeden ? Hoewel wij wel de betere waren . En kwamen dan ook op 1-0 . Sefer zette ons op 1-0 in de 26e minuut , Klobasa nam de bal goed aan en legde breed en Sefer kan simpel binnenschieten . 

Helaas weten wij maar niet die 2e treffer te maken en beginnen de Turken te geloven in een punt . Kansen krijgen wij zeker voor de 2-0 maar het is Guindo die er in de 89e minuut 1-1 van maakt . Duur en onnodig punt verlies 

RlGSR8v.png

r96zVvA.png

De opdracht is simpel . Niet verliezen in Praag betekend overwintering volgende maand . Echter hebben wij thuis heel erg gezwijnd tegen Slavia dus om nu te zeggen dat ik met heel veel vertrouwen afreis naar Eden ? Nee zeker niet 

@D.J. Had al een beetje antwoord gegeven . Maar momenteel is het plezier bij MTK goed en CL halen staat in principe ook nog op het lijstje . Dus eventueel na dit seizoen nog een jaar blijven behoort zeker tot de mogelijkheden .

@Isco22 Nationaal doen wij het meer dan prima . Daar is de grootste uitdaging ook al weg . Europees blijft het wel leuk momenteel

@Mordurette Nog altijd hebben wij het in eigen hand maar maken het ons wel moeilijk . Nationaal gaat het heerlijk .

@Marius Klopt met dat puntje waren we nu gewoon door geweest . Nu mogen we nog even zweten in Praag . Maar al met al ben ik zeker tevreden 

@delichris Tot aan de laatste wedstrijd doen wij mee en dat had ik vooraf niet verwacht 

@ElMarcos Nationaal heersen wij Europees doen wij leuk mee 

@Rossi

Edited by komodo25

8SI8sP9.jpg

In de maand november stonden er 5 wedstrijden op het programma voor Groningen . In de competitie speelden wij thuis tegen

Feyenoord thuis tegen NAC en mochten wij afreizen naar Amsterdam voor de wedstrijd tegen Ajax . In de Champions League speelden wij deze maand twee wedstrijden en beide waren in de Borg . Zowel Manchester United als Porto kwamen op bezoek . Een vrij pittige maand dus met vier topwedstrijden . Benieuwd of wij de goede vorm hebben kunnen vasthouden deze maand te beginnen met de competitie .

Thuis tegen Feyenoord dat betekend een volle bak en hopelijk een mooie pot . Onze start was in ieder geval erg sterk want in de 4e minuut konden wij als 1e juichen nadat Pulkrab was diep gestuurd door Adzic en Pulkrab kalm bleef in het 1 tegen 1 duel met de keeper . Twee minuten later was het weer raak . Pulkrab neemt de bal goed aan en weet de bal bij Rollheiser te krijgen die de bal langs de keeper weet te schieten . Een heerlijke start dus . In de 9e minuut lijken wij zelfs op 3-0 te komen maar de treffer van Adzic wordt afgekeurd door buitenspel . Net voor het halve uur is het dan wel raak . Felix weet met een mooie pass Adzic in de loop te bereiken en Adzic krult de bal in de verre hoek . In de 66e minuut zet Pulkrab de eindstand op 4-0 hij kopt raak uit een voorzet van Rollheiser . Hoewel de uitslag doet vermoeden dat het een makkelijke dagje was , was het echter een vrij gelijkwaardige wedstrijd waar wij alleen een stuk effectiever waren 

reiBT9p.png

Hierna mochten wij thuis tegen NAC aantreden en besloot ik om een deel van de wisselspelers op te stellen aangezien de wedstrijd tegen Porto er aan zat te komen . Deze wedstrijd waren wij veel en veel sterker maar weten dat niet in de score uit te drukken . In de 29e minbuut komen wij wel op 1-0 door Kouyo hij werd goed vrijgespeeld door Carvalho . Vijf minuten na rust is het wederom raak voor Kouyo hij weet een voorzet van Buitink op waarde te schatten en komt net op tijd voor zijn man . Vijf minuten daarna is het ineens 2-1 . Kouyo zou Warmerdam een duw in de 16 hebben gegeven en de bal ging op de stip . Matilla schiet de bal hard door het midden raak . Vlak voor tijd krijgt Buitink ook nog rood maar gelukkig blijft het bij 2-1 . Winst is winst maar hadden deze wedstrijd veel eerder moeten beslissen 

Voor de laatste wedstrijd deze maand moesten wij in de Arena het opnemen tegen Ajax . Ajax heeft de weg naar boven weer gevonden en is dus een ploeg in vorm . Ajax had meer balbezit wij hadden de meeste kansen . Echter na 90 minuten was de score hetzelfde als wij gestart waren . 0-0 en dus ons 1e puntverlies dit seizoen 

GLaXK71.png

9Tv0eHs.png

Al is er nog niet veel aan de hand natuurlijk . Ajax inmiddels weer opgeklommen maar AZ en Heerenveen zijn ook erg sterk bezig . Volgende maand beginnen wij met een uitduel tegen PSV wat ook goed meedraait . Feyenoord blijft in de hoek waren de klappen vallen maar of ze echt zorgen moeten maken voor degradatie ? Daar zijn ze denk ik wel te sterk voor . Sparta speelt echter ook een teleurstellend seizoen terwijl ze dus in Europa actief zijn . Zijn niet de mooiste maanden voor Rotterdammers . Ook Vitesse valt tegen dit seizoen

Nadat wij uit verrassend wisten te winnen van Manchester United was de hoop er dat wij dit stukje konden herhalen in de thuiswedstrijd . United had echter geleerd van de 1e wedstrijd en speelde vrij sterk . Toch hadden wij opslag van rust twee grote kansen op de 1-0.Eerst kopte Pulkrab op de paal en nog geen minuut later belande de kopbal van Vanheusden op de lat . Vlak voor tijd werd Rollheiser eindelijk eens gevonden en hij schuift de bal langs de keeper . Echter besluit de VAR dat het buitenspel is en gaat het feest niet door . 

gEmIrtP.png

Nadat ik dus een deel van de spelers rust had gegeven tegen NAC stond er fris en fruitig elftal aan de start tegen Porto . Echter was het Porto wat de score opende in de 11e minuut door Andre Andre . Porto was de 1e helft ook feller en beter . Toch komen wij op 1-1 door Rollheiser in de 27e minuut . Pulkrab krijgt de bal aangespeeld op zo'n 30 meter van het doel en weet de bal te steken op Rollheiser . In de 33e minuut krijgen wij een vrije trap en Rollheiser legt breed op de volledig vrij staande Pulkrab . Zijn schot van zo'n meter wijkt af op Rui Pedro en staat de keeper dus op het verkeerde been . 2-1 tegen de verhouding . Na de thee is het spelbeeld volledig anders maar dat komt vooral door twee snelle treffers van Pulkrab . In de 50e minuut wordt Pulkrab gevonden door Felix en schiet uit de draai raak in de korte hoek . Porto trapt af en geeft de bal diep . Falanga veroverd de bal en speelt Rollheiser in met een dieptepass . Rollheiser speelt de bal in op Felix , Felix legt hem terug op Bacuna die de bal steekt op Felix en Felix wordt gehaakt in de 16 . Strafschop en die wordt benut door Rollheiser . In de 66e minuut wordt het zelfs 5-1 wanneer Adzic scoort uit een 1-2 met Kouyo . Beide waren net ingevallen . Jota doet in de 71e minuut nog wat terug maar drie minuten later staat het al weer 6-2 . Rollheiser geeft de bal heerlijk voor en Kouyo hoeft er maar tegen aan de lopen . 8 minuten voor tijd gaat de bal weer op de stip . Kouyo neemt de bal aan en weet hem door te spelen op Rollheiser die zo vrij voor de keeper kan opduiken maar wordt dan van achter aangetikt . Felix schiet de strafschop raak . 7-2 in de CL wie had dat gedacht ... 

z8UXCjf.png

iYztnsg.png

Hiermee zijn we zeker van de volgende ronde . Porto beleefd een ramp jaar Europees . Wie met ons meegaat is nog de vraag . Aangezien wij nog uit naar Schalke moeten 

( P.S update heeft een tijdje geduurd door o.a problemen met de PC . Hopelijk is dat nu voorbij . Volgende update zal ook even duren aangezien ik morgen een weekje op vakantie ben )

@D.J. Dank je zullen het nodig hebben daar

@Mordurette Zullen het zeker nodig hebben daar . In eigen land gaat het meer dan prima idd 

@Marius Thuis was Praag beter dan ons dus ben er nog niet zo zeker van . 

@Isco22 Ik hoop het . Makkelijk zal het niet worden iig . Voor de rest hebben wij weinig problemen idd

@delichris Nationaal zeer zeker . Laten we het hopen in Praag 

@ElMarcos @Rossi

Edited by komodo25

In de Eredivisie geen vuiltje aan de lucht. Je gaat heerlijk en hebt een mooie voorsprong. En in de CL ga je ook als een malle. Die 7-2 was wel erg lekker hoor.

Een straat voorsprong in de competitie en ook in de CL maak je indruk. Dit zou wel eens een héél erg goed seizoen kunnen worden voor Groningen. Europees lijk je immers stilaan de kloof overbrugd te hebben.

Je gaat als een trein! In de Eredivisie al zoveel punten voor dat je eigenlijk dat er veel moet gebeuren wil je dit nog weggeven. 7-2 overwinning op Porto is niet normaal. 

nJiLkX2.png

Nadat wij ons dus direct wisten te plaatsen voor het WK hoefden wij geen play off te voetballen.
Hierdoor kon ik twee oefenwedstrijden in plannen en dit werden twee wedstrijden tegen Bermuda . 

Niet de meest aansprekende tegenstander maar de meeste landen waren nog druk in diverse kwalificatie wedstrijden .Wel kregen wij goed nieuws deze maand 

nWjco9o.png

Na het gesprek met Martina besloot hij om uit te gaan komen voor Curaçao. Ook andere spelers die het eerst verwerpten waren nu wel bereid tot een gesprek ( op Kuwas en Kasteneer na ) maar besloten om voorlopig nog niet voor ons te willen uitkomen. De selectie die het moesten gaan doen tegen Bermuda zijn

RdJMXAP.png

Niet iedereen was even fit en hierdoor toch weer wat jonge jongens op moeten roepen als Kingsale , Kwidama en Hooi . Ook Martina zit natuurlijk bij de selectie en kan dus debuteren tegen Bermuda . Beide wedstrijden worden trouwens op Bermuda gespeeld . 

6tZBId9.png

Tot aan de 85e minuut was er helemaal niets aan de hand en stonden wij vrij eenvoudig met 0-3 voor . Het eerste doelpunt van Antonia was een komeetinslag zo hard ging die bal het doel in . In de laatste vijf minuten geven wij dan gewoon nog twee treffers weg en dat mag gewoon niet gebeuren vind ik . Maar goed laten wij vooral positief zijn over de 1e 85 minuten . 

In de tweede wedstrijd besloot ik een andere tactiek te proberen en ook wat andere spelers de kans te geven 

zGmJkVs.png

Wederom staan wij 0-3 voor en dit maal al voor de rust . Echter schiet Bermuda er ook weer twee in en ook dat is nog altijd voor de rust en zo gaan wij rusten met een 2-3 stand . Bermuda was deze wedstrijd feller en gretiger dan de 1e maar ook dit mag geen excuus zijn . Van Kessel maakt dan vlot na rust er 2-4 van maar wederom is een marge niet genoeg , Want binnen 10 minuten staat het 4-4 ..... Uiteindelijk winnen wij ook deze wedstrijd wanneer in de slotfase een voorzet van Cecillia in eigen doel wordt gewerkt . 

Ja wat moeten we hier nu van zeggen . Twee keer winst dat is het positieve . De 1e wedstrijd speelden wij 85 minuten goed , De tweede wedstrijd geven wij twee keer een ruime marge weg tegen met alle respect Bermuda ... Verdedigend moet het een stuk beter de komende maanden 

@delichris In de eredivisie doen wij het prima idd . De 7-2 was erg lekker en niet verwacht in de CL

@Marius Laten we het hopen . Als het een beetje goed uitpakt kunnen wij voor de Europese wedstrijden wel wat gaan rouleren . En we laten zien dat wij mee kunnen met de top . Nu is het aan ons omdat ook twee wedstrijden te kunnen.

@Isco22 Het gat is fijn en zie ook niet dat we dit snel weggeven . Hoewel er altijd rare dingen kunnen gebeuren . Nee die 7-2 was idd niet normaal wel erg lekker

@D.J. @Mordurette @ElMarcos @Rossi 

Edited by komodo25