Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

TtoVJt2.jpg

Augustus is toch echt de maand dat alles weer echt gaat beginnen . Zo'n schaaltje in juli is leuk en aardig en een prijs is natuurlijk een prijs maar in augustus begint het seizoen pas echt vind ik . Behalve als je niet rechtstreeks geplaatst voor Europa bent dan begint het seizoen wat eerder . De bezem was inmiddels weer in Eindhoven bij @delichris heb voor de kerst maar een nieuwe gevraagd aan de vriendin . Straks krijgen we nog ruzie wie hem als 1e moet gebruiken en dat willen we niet . Hoewel ik geen bezem had in augustus is er deze maand nog wel aardig wat vertrokken en helaas zaten daar spelers bij die ik best nog wel langer in Groningen shirt wou zien. Ik kan wel verklappen dat ik deze maand maar 1 speler heb aangetrokken . Hoe en wat lezen jullie verderop in deze update . De competitie trapten wij af tegen Utrecht in eigen huis , daarna mochten wij op bezoek bij Vitesse . Vervolgens speelden wij nog tweemaal thuis tegen Sparta en tegen Twente . 

Z72bv4y.png

ov61RD5.png

NP4lsQ2.png

Ook buiten het sportieve gedeelte blijven wij groeien . Gelukkig werkt het bestuur prima mee en krijgen de accommodaties weer een mooie facelift . Willen wij er voor zorgen dat spelers langer blijven en er meer gaat doorbreken dan moet alles van het hoogste niveau worden is mijn mening . Gelukkig denkt het bestuur voorlopig hetzelfde . 

1B1GW3h.png

Ook is de loting voor de beker geweest en volgende maand mogen wij afreizen naar de Achterhoek voor een wedstrijd tegen De Graafschap wat momenteel uitkomt in de KKD . Goed dan de competitie zoals gezegd beginnen wij met een thuis wedstrijd tegen Utrecht  . In de 10e minuut kwamen wij op 1-0 door Dvorak die scoorde uit een assist van Rollheiser . Na een halfuur was Rollheiser weer verantwoordelijk voor de assist en ditmaal scoorde Sanabria . Zes minuten later kopte Sanabria zijn 2e van de middag tegen de touwen ditmaal kwam de voorzet van Bacuna . In de 53e minuut maakt Nelom een o.g door met een sliding de voorzet van Marin te willen onderscheppen echter gaat de bal via de paal in het doel . In de 64e minuut maakt Vlasic er 5-0 van en dat is dan ook de eindstand . Een zeer goede start van het seizoen .

Wedstrijden tegen Vitesse zijn vaak doelpuntrijk . Hoewel ik ook gewoon tevreden zou zijn met een zakelijke overwinning vandaag .

In de 20e minuut nemen wij de leiding als Pulkrab Rollheiser vrij voor de doelman zet . Vijf minuten later is het Pulkrab die er 0-2 van maakt . Bacuna geeft zijn 2e assist van het seizoen . Vijf minuten voor rust is het dan zelfs 0-3 . Pulkrab wordt aangespeeld op zo'n meter van het doel en legt hem breed op Rollheiser die hard binnen schiet . Na de thee vinden wij het wel prima en Vitesse is niet bij machte om het ons echt lastig te maken . In de 60e minuut scoren ze wel een eretreffer door Cerny . 

Tegen Sparta hadden we nog wat goed te maken gezien 1 van de laatste wedstrijden van vorig seizoen . Het team was dan ook erg gebrand op een goede uitslag . In de 11e minuut kon de borg voor het eerst juichen toen Sanabria een voorzet van Rollheiser tegen het net kopte . 

We speelden erg sterk in het begin en dat trokken wij door . Na een half uur geeft Adzic een harde voorzet en Chabot werkt hem langs zijn eigen doelman 2-0 . Op slag van rust is de wedstrijd beslist wanneer Sanabria de bal kan binnen tikken nadat de voorzet van Adzic op maat was . Vier minuten na rust is het dan al 4-0 . Carvalho neemt de hoekschop , Falenga speelt de bal op Rollheiser en die kan simpel raak schieten . Na een uur spelen pakt Falenga zijn 2e gele kaart . Hierdoor wordt Felix geofferd voor Hateboer . Venema doet in de 68e minuut dan eindelijk iets terug . Maar drie minuten later is de marge al weer vier wanneer Marin binnen schiet nadat hij goed was weg gestoken door Carvalho . In de 73e minuut maakt Jesso er 5-2 van maar het geloof is er niet bij Sparta . Acht minuten voor tijd maakt Sanabria er 6-2 van . De voorzet van Mostovyi wordt goed binnen geknikt .

De laatste wedstrijd deze maand is tegen Twente . En wij spelen een dramatische 1e helft ... Kansen krijgen wij nauwelijks en veel passes komen niet aan . In de 43e minuut maakt Diemers er dan ook nog 0-1 van . Met het wegtikken van de laatste secondes maakt Fortes er zelfs 0-2 van . Nadat ik de kleedkamer bijna kort en klein had geslagen van boosheid stond er wel een ander Groningen op het veld in de 2e helft . In de 58e minuut  maakt Kouyo de aansluitingstreffer . Voorzet kwam van Rollheiser . In de 67e minuut komen wij langszij door een eigen doelpunt van Bomheuer . Pulkrab wil hem breed leggen op Kouyo maar met een tackle wil Bomheuer dat voorkomen wat dus niet lukt . Is al wel het 3e eigen doelpunt van een tegenstander in vier wedstrijden . Twente is na dit eigen doelpunt zo van slag dat wij een minuut later zelfs op voorsprong komen . Hateboer gooit de bal voor en Pulkrab kan nog net zijn dikke teen tegen de bal zetten . 3-2 en dat is ook de eindstand . Moest van ver komen maar winst is winst . Met de volle winst kunnen wij deze maand alleen maar tevreden zijn 

J2giuC4.png

HxuSdoz.png

PSV blijft nog dichtbij en lijkt dus weer onze concurrent te gaan worden . Ajax begint weer slecht aan de competitie 

Heerenveen , Heracles en Twente zijn alle 3 goed gestart , Dan de transfers te beginnen met de verhuurde spelers.

KBdzdkv.png

Voor een aantal spelers is er momenteel te veel concurrentie waardoor ze beter verhuurd kunnen worden . Grootste namen die verhuurd zijn , zijn Geubbels . Lijkt het niet waar te kunnen maken en heb ook nog Buitink en kies dan voor een Nederlander . Raes , goede speler maar heb te veel opties voor zijn positie . Stengs , Na zijn blessure niet meer op het oude niveau terug gekeerd . Lijkt het niet te gaan redden en Verschaeren , Momenteel ook te veel concurrentie . Uiteindelijk levert het wel aardig wat geld op dus ik mag niet klagen .

Vertrokken zijn onderstaande spelers 

DRmwg1k.png

De spelers met lage transfersommen wist ik met blik en veger de deur uit te werken aangezien ik bezem meer had . 

Komen allen te kort voor het niveau wat ik nastreef bij Groningen . Manuel Fernandez is een prima speler maar heeft momenteel Vlasic , Felix en Zome die allen op de AMC kunnen spelen . Diverse clubs hadden interesse en door ze tegen elkaar op te laten bieden vertrok hij naar Anderlecht voor 25 miljoen . Potapov is een groot talent maar bleef zeuren om meer speeltijd . Iets wat ik hem niet kon beloven . Hij vertrekt naar Mönchengladbach . Dat ik Diogo Dalot zo lang kon behouden verbaasde mij wel . Het bod van Inter was echter te hoog om af te wijzen en wens hem dan ook veel succes in Italië . Hetzelfde gold voor Sanabria . Hoewel het denk ik 1 van de beste spitsen is momenteel in mijn save was dit bod erg hoog . Mocht ik het afwijzen zou ik sowieso ruzie krijgen met de speler . En door zijn prestaties gun ik hem ook een transfer naar Madrid . Hoewel er dus 4 spelers vertrokken die allen in de basis kunnen spelen haalde ik maar 1 speler .

De 22 jarige Belg Zinho Vanheusden komt voor 15 miljoen euro over van Internazionale . Had deze echter al gehaald voordat Potapov en Dalot verkocht was . Was aan het rondkijken voor een goede centrale verdediger en zag toen Zinho . Had nog niet gespeeld voor Inter alleen maar verhuurd geweest aan andere clubs . De selectie voor komend seizoen 

R0nBsOf.png

HOqCh18.png

Dat ik mij niet echt heb geroerd in augustus kwam omdat ik diverse spelers heb doorgeschoven naar de 1e selectie .

Het vertrek van Dalot kon ik al redelijk opvangen met Hateboer ( was ook veel interesse in maar heb alles afgewezen door de home grown regel ) en eventueel Bacuna . Echter had ik vorige zomer Jacopo Falanga gehaald en nadat hij verhuurd was aan Sampdoria mag hij dit seizoen laten zien waarom ik hem gehaald heb . Vojtech Zak was verhuurd aan AZ en mag nu laten zien of hij goed genoeg is voor Groningen 1 . Zal wel moeten hopen dat wij dan vaker met een verdedigende middenvelder gaan spelen . Tomas Dvorak kwam als 16 jarige bij ons binnen en ik hoop dat hij onze nieuwe Finnsson gaat worden . Heeft inmiddels zijn debuut al gemaakt met een treffer . En zet spelers als Maier en Serdar aan het denken . Martin Silhavy lijkt nog te kort te komen maar zie meer potentie in hem dan Geubbels . Als 3e keus als AMR zal hij niet veel minuten gaan maken maar elke minuut is er 1 . Loic Zome was basisspeler vorig seizoen bij Lyon en is een prima speler . Zorgt bij mij voor hoofdpijn want wie moet ik opstellen ? Felix , Vlasic of Zome ? Het vertrek van Sanabria wordt intern opgelost met Alassane Kouyo . Leveren wel iets in maar kan zich nog ontwikkelen . En daarbij is het nu al een klasbak .

Tot slot hadden wij ook nog de loting voor de Champions League 

56moqQ2.png

Geen makkelijke poule maar ik zie wel kansen op een eventuele 2e plek . Hoewel ik een 3e plek ook niet verkeerd zou vinden . 

Gezien de poules van de twee laatste seizoenen moet de ambitie echter wel plek 2 zijn 

@Mordurette Mogen niet klagen maar goed die staan er natuurlijk ook niet voor niets 

@Isco22 Qua naam moeten ze te doen zijn . Echter hebben ze een prima elftal . Nationaal zijn we goed begonnen

@Marius De sterkste 11 spelen idd in de CL . Echter mogen we niets weggeven in de competitie . Uiteindelijk is een nieuwe titel belangrijker vind ik . Qua naam is dit de minste van de drie . Echter moeten we uitkijken voor onderschatting 

@r4vje CL halen zou mooi zijn maar zijn er nog niet . Nationaal prima start 

@delichris Na de overwinning in eigen huis kan mij zo'n nederlaag in Boekarest niet veel interesseren . Door is door idd . 

@Rossi Qua naam zou het zeker moeten echter hebben die gasten een prima elftal staan en zijn ze niet voor niets kampioen van Israël.

Gazdag heeft wel de nodige concurrentie maar zal wel her en der minuten maken 

@ElMarcos Mochten wij deze ronde overleven is er nog een play off . Dus die groepsfase is er nog niet zo 123. Wel gaan we er vol voor 

@FM_Lesly @D.J. @Titan @Politico @TeamWesil 

Uit de startblokken geschoten! Een hoop goals en 4 overwinningen. Champions League poule met 3 leuke tegenstanders iig. 

Je hebt goede transfers gedaan hoor en de start van het seizoen is erg goed te noemen. De CL poule ga je wel door komen.

lS8iahZ.png

De maand augustus in Boedapest ga ik weer in delen opsplitsen . In deze update behandel ik de competitie en de transfers en de selectie . In de volgende update pak ik de wedstrijden in Europa even apart . Het was een behoorlijke drukke maand en in de competitie mochten we vier keer de wei in . Hadden deze maand niet het makkelijkste programma . Thuis tegen Puskas en Vasas , uit naar Debreceni en tot slot Videoton thuis . Alle vier de ploegen behoren tot de beteren in Hongarije . Hopelijk laten wij niet te veel punten liggen door het spelen van de Europese wedstrijden . Ook hebben wij een nieuwe satelliet club erbij 

SELuAPr.png

Budafok speelt op het 2e niveau en hiermee kunnen wij nu talenten op een aardig niveau speeltijd gaan geven is de bedoeling ,En daar heb ik dan ook meteen gebruik van gemaakt 

QZr8YnO.png

Nyikos zat al bij de 1e selectie maar komt nog te kort voor veel vlieguren . Hopelijk groeit hij bij Budafok zodat hij alsnog het 1e kan gaan halen . Ook Toth is talentvol en tot slot besloot ik ook Sandor uit te lenen . Ook voor hem geld dat hij een talent is maar vermoedelijk weinig minuten bij ons zou maken . De overige twee zijn nuttig in geval van nood . Hopelijk wil een club ze overnemen komende zomer . Stanojev is alweer verhuurd wat een drama is die man . Had al een haat liefde verhouding met hem in een Estafette game maar ballen kan hij wel op zich . Echter was hij binnen een maand al twee keer bij mij op kantoor . Eerst wou hij een 2e Serviër erbij en daarna klaagde hij over te weinig speeltijd .  Clubliefde kent hij ook niet want hij gaat nu spelen voor de grote rivaal van Rode Ster ....

eazgH9V.png

Qua verkopen was het vrij rustig de 1e helft van augustus . Hoewel er nog wel spelers weg mogen uit het tweede blijft de interesse uit .Bidzilya vertrok wel naar Pacsi , komt te kort voor MTK . Vocos vertrok naar Dinamo Minsk . Met de komst van Sambia heb ik minimaal een rechtsback te veel . Had gehoopt dat er wat interesse voor de Regt of Djordjevic zou komen maar dat bleef uit en Minsk melde zich wel voor Vocos . Maken wat winst dus ben er tevreden mee . De laatste week was drukker vooral deadline day

ClqLJmy.png

Het begon met een bod op Phiri . Hoewel Phiri belangrijk is kon ik dit bod eigenlijk niet weigeren . Heb hem vorige zomer gekocht voor 30000 euro ... En als ik zou weigeren heb je ook weer een boze speler gezien het verschil in status . Het eerste bod van de Fransen was echter 500 K plus clausules heb het weten te verhogen naar 650 k wat kan oplopen tot 1.6 miljoen . Daarnaast heb ik met Charpentier en Klobasa en Hadzic ook nog 3 prima spitsen plus in het 2e en de jeugd loopt nog wat talent waaronder Bennie Timmermans die vorige maand nog binnen kwam . Daniel Szabo verlaat ons voor het record bedrag van 3,1 miljoen . Bijna de hele maand was Porto bezig om hem over te nemen . Begonnen rond de miljoen maar het tegenbod was 3,5 miljoen . Lange tijd gingen ze niet hoger dan 2,2 miljoen maar ineens was daar een bod van 3,1 miljoen . En deze stap gun ik hem . Wel is er nog een doorverkoop clausule .Op deadline day zelf wist ik nog 3 overbodige spelers te slijten . Voor Kendysh kregen we nog een leuk bedrag . 

Zelf wisten wij ons ook nog eens te versterken . De AMC positie was ik toch niet helemaal zeker van . Het vertrek van Adorjan hebben we niet helemaal goed opgevangen . Zeker omdat Nagy begint af te takelen . Was dan ook blij dat we met Daichi Kamada een goede vervanger voor Adorjan hebben kunnen huren van Eintracht Frankfurt . Op deadline day kwam de zaakwaarnemer van Pelle van Amersfoort zijn cliënt aan bieden . Heb nu wel twee goede spelers voor 1 positie maar goed Kamada kunnen wij waarschijnlijk toch niet kopen en dan hebben we zijn vervanger maar alvast in huis . Nadat Sandor verhuurt werd en Stanojev liet doorschemeren niet gelukkig te zijn kwamen we voor de AML positie uit bij Alexandru Pircalabu een 19 jarige Roemeen . Komt voor 160 k over van Pandurii en is een prima back up voor Senic . Op deadline day wist ik nog twee spelers te huren . De 1e is ook een Roemeen namelijk de 21 jarige Antonio Sefer . Hij komt op huurbasis over van Dinamo Boekarest waar we vorige maand nog tegen hebben gevoetbald . Sefer had zijn debuut al gemaakt onder mijn vader bij FC Groningen dus ballen kan hij zeker . Zowel Prosser als Babinszky zijn regelmatig geblesseerd en voor Prosser was er veel interesse deze zomer . Vermoed dat er in de winter wel weer clubs langskomen . Daarbij is Sefer ook nog een beter . Tot slot begroeten wij een oude bekende . Want wat zag ik op deadline day Daniel Szabo speelde bij Porto B .. Hierdoor dacht ik weet je wat ik doe gewoon een bod om hem te huren en jawel hoor . Hoef alleen het salaris maar te betalen . Ik vind helemaal mooi . De volledige selectie ziet er nu zo uit .

HEfedv7.png

Re0QFMe.png

Een grote selectie maar sommige spelers mogen waarschijnlijk wel vertrekken maar kunnen nog wel nuttig zijn bij blessures vandaar dat ik ze niet bij het B elftal heb gezet ( De Regt , Zachan , Gazdag , en Etoundi . ) Andere spelers zie ik als talenten die nu bij het 1e mogen aansluiten en mee trainen maar hun minuten in het 2e zullen maken ( Halgas , Elm , Lukunku ) Vooral voor de twee middelste middenvelders heb ik nu een luxe positie ... Met Szabo en Zimanyi heb ik twee Hongaarse klasbakken hoewel Szabo nu gehuurd is . Met Simeonov had ik zijn vervanger in principe  al in huis  echter is Szabo wel jeugd speler voor inschrijven Europa . Daarnaast heb ik nog twee prima spelers met Misic en Vogyicska . Zal veel rouleren worden . Al met al ben ik zeer tevreden met deze selectie . Kunnen ze er dan ook voor zorgen dat wij deze maand goed zijn doorgekomen ?

We beginnen met de thuiswedstrijd tegen Puskas . Wij starten prima en krijgen genoeg kansjes . Echter scoren doen we niet . Qua grote kansen gaan wij gelijk op met Puskas . In de 28e minuut mogen onze fans dan toch juichen . Babinszky geeft de bal voor en Phiri scoort . Vlak voor rust maakt Phiri er 2-0 van . De voorzet is weer van Babinszky en zowel Meyiwa en Phiri hebben een goede loopactie zodat Meyiwa de bal goed kan terug leggen op Phiri . In de 58e minuut lijken wij de wedstrijd te beslissen . De bal wordt onderschept door Stanojev die speelt Zimanyi in , die dan Babinszky vrij kan zetten met een steekbal . En Babinszky rond een goede wedstrijd af met een goal . Phiri verliest dan na de aftrap op een lullige manier de bal en nu is Puskas wat scoort uit een counter Ioannidis is de doelpunten maker . In het laatste half uur wordt er niet meer gescoord zodat de eindstad 3-1 is . 

Tegen Vasas speel ik met veel reserves vanwege Europese verplichtingen . Lukunku mag zijn debuut maken en doet dat met verve . In de 9e minuut maakt hij namelijk de 1-0 na een mooie pass van Nagy . In de 24e minuut is het Nagy die er zelf 2-0 van maakt . Misic speelt Phiri aan in de 16 hij speelt simpel zijn man uit en legt de bal pam klaar voor Nagy . Hier blijft het echter ook bij . Toch wel een gok geweest aangezien Vasas ons bijna had uitgeschakeld in de beker vorig seizoen . 

De wedstrijd tegen Debreceni was er 1 met zeer weinig kansen . Hoewel we twee keer dicht bij de openingstreffer waren . In de 27e minuut was Phiri er dichtbij maar zijn kopbal eindigde op de lat , In de 58e minuut schoot Senic op de paal . En tja het is FM he als je zelf niet scoort doet de tegenstander dat wel . In de 65e minuut scoort Mengolo de 1-0 . Ik besluit mijn laatste wissel in te zetten Klobasa erin voor Phiri . Eerder was Misic erin gekomen om Zimanyi wat rust te geven en Stanojev mocht twee minuten eerder Senic aflossen . En kunnen jullie het al raden? Ja hoor nog twee minuten in het veld en Klobasa kon er weer af met een blessure ... Ook nog eens met 10 man verder . Diep maar dan ook diep in blessuretijd we tellen de 94e minuut komt er een voorzet van Stanojev en Kamada weet deze binnen te tikken 1-1 .

Tot slot de wedstrijd tegen Videoton , normaal 1 van de sterkere tegenstanders maar momenteel loopt het niet bij die club . In de 33e minuut komen wij op voorsprong door Prosser die goed was doorgelopen op de steekbal van Charpentier . Vier minuten later maakt Zimanyi er 2-0 van . Een mooie aanval over diverse schijven wordt goed afgewerkt . In de 54e minuut moeten wij met 10 man verder als Simic zijn 2e gele kaart krijgt maar in onze ogen was dit echt geen kaart . Ook met een man meer kan Videoton niets bewerkstelligen en daarom winnen we simpel met 2-0 . 

7EzWdDp.png

zyOFTz0.png

Hoewel we lang niet altijd met de beste 11 spelen staan we gewoon bovenaan . Verrassende nummer 2 is Mezokovesdi ,

Puskas doet het weer prima . Ferencvaros is aan het klimmen en Ujpest doet het prima als promovendus . Echter is nu Budapest Honved die zwak bezig zijn en nu al serieus moeten vrezen voor degradatie . Ook Videoton heeft niet hun beste start 

@Isco22 De start was idd prima met Groningen . Hopelijk kunnen we dat volhouden . CL poule is inderdaad met leuke clubs .

@Marius Mogen zeker niet klagen . Kansen om door te gaan zijn er zeker 

@delichris Had spelers als Sanabria en Dalot liever nog langer gehad maar goed tegen zulke bedragen moet je geen nee zeggen .

De start is zeker prima en hopelijk zijn de spelers net zo zelfverzekerd als jij over de CL

@ElMarcos Ik mag zeker niet klagen . 

@Rossi Zeker voor de fans zijn het leuke uitstapjes . Sportief liggen er zeker kansen normaal gesproken . Zeer tevreden met Zinho

@Mordurette @r4vje @FM_Lesly @D.J. @Titan @Politico @TeamWesil

Edited by komodo25

Als je niet eens altijd met je beste elf speelt, is dit natuurlijk helemaal een goede start!

Het lijken goede transfers hoor. En je selectie ziet er weer goed uit. De uitslagen zijn ook goed en je staat lekker bovenaan.

Selectie lijkt sterk! De resultaten bevestigen dit en als je ook al niet eens met je vaste ploeg speelt. 

tb0Q2bU.png

Zoals jullie weten is de volgende tegenstander in de Champions League Hapoel Be'er Sheva . Volgens de pers en bepaalde fans een tegenstander die te pakken moet zijn . Echter staat deze ploeg natuurlijk niet voor niets in deze ronde . In 1975 en 76 werd deze club voor de 1e 2x kampioen van Israël maar omdat Israël een paar jaar ervoor uit de Aziatische bond was gezet en pas in 1994 zich aansloot bij de UEFA speelde de club geen internationale wedstrijden .  In 2016 , 17 en 18 werd de club ook kampioen en afgelopen seizoen dus weer .Het grootste Europese succes was in 2016 toen de club met 0-2 won in Milaan van het Inter van Frank de Boer voor de Europa League . De grootste Europese flater was in 97/98 toen er met 10-0 werd verloren van Roda JC . 

Wij reizen eerst af naar Be'er Sheva voor de uitwedstrijd . De wedstrijd wordt gespeeld in het Turnerstadion wat plaats bied aan ruim 16000 toeschouwers . We hebben het deze wedstrijd lastig tegen Hapoel zeker in de openingsfase en de thuisclub komt in de 13e minuut dan ook verdiend  op voorsprong door de Braziliaan Joao Vitor . Lang kan de thuisclub niet genieten van de voorsprong want drie minuten later maakt Charpentier de stand gelijk . Kadar verdedigd uit door de bal maar lang naar voren te trappen , Charpentier besluit er achter aan te gaan en troeft de laatste man af en kan zo simpel afmaken 1 op 1 met de doelman . In de 27e minuut krijgen wij een hoekschop . Genomen door Prosser die die de bal kort op Szabo passt . Szabo speelt de bal breed naar Senic die kan uithalen en raak schiet . Nu zijn het wij die niet lang van de voorsprong kan genieten . Want twee minuten later is het weer Joao Vitor die raak schiet voor de thuisclub . In de 37e minuut moet Charpentier het veld verlaten met een blessure en komt Klobasa erin . Na rust komen wij wederom op voorsprong . Kadar komt mee op om in de 53e minuut en geeft de bal voor . Klobasa kan zijn hoofd er tegen aan zetten en de bal verdwijnt in de lange hoek . Na een uur speler is het wederom een Tsjech die scoort echter is het nu voor de thuisclub . Pekhart kopt goed raak . Vijf minuten later moeten wij vooral gaan tegenhouden wanneer Kadar zijn 2e gele kaart krijgt en er dus af moet . In de 95e minuut lijkt Nwakaeme er alsnog 4-3 van te maken maar zijn inzet wordt afgekeurd door buitenspel . Met een 3-3 stand maken wij ons op voor de return in eigen huis 

XxMZy2a.png

In ons eigen knusse stadion is het al snel stil wanneer Joao Vitor en al snel 0-1 van maakt binnen de minuut .  Hoewel wij vandaag sterker spelen kunnen wij de muur maar niet slechten . In de 28e minuut lijken wij op de rand van uitschakeling te staan . Waar in de heenwedstrijd de vlag wel de lucht in ging bleef hij nu naar beneden en kan Nwakaeme nu wel scoren . 0-2 met rust . In de rust besluit ik te veranderen naar het 4-2-4 concept . Met een gelukje komen wij terug in de wedstrijd wanneer landgenoot Korhut in de 54e minuut een voorzet van Senic verkeerd raakt en zijn eigen doelman weet te passeren . Hoewel wij het betere van het spel hebben blijft het heel lang 1-2 en lijken onze kansen per seconde af te nemen .1 minuut voor tijd wordt de bal nog eens lang gespeeld en passeert Klobasa zijn man en komt oog in oog met de doelman . Het schot weet de doelman nog tegen te houden maar hij weet de bal niet klem te pakken zodat Klobasa de rebound simpel kan intikken . 2 tegen 2 en virtueel door . Het bord gaat omhoog en de schrik zit er goed in wanneer er zeven minuten extra tijd wordt gegeven . Een doelpunt kan het verschil maken in deze laatste minuten . Be'er Sheva is aangeslagen na de 2-2 maar de extra tijd geeft ze wel weer hoop . Tot echt grote kansen leid het echter niet . In de 96e minuut krijgen wij nog een hoekschop , Prosser neemt hem iets te scherp maar de doelman pakt hem niet klem . Paz is er als eerste bij en tikt de bal tegen het net 3-2!!! Door naar de play off

9NL3Bn1.png

In de play off is Partizan Belgrado de tegenstander . Een zware dobber maar wij gaan gewoon weer ons best doen . Wat er ook gebeurd wij zijn sowieso zeker van poulefase Europa . Of Champions League of Europa League . Met beide ben ik al tevreden al zou financieel CL geweldig zijn 

@Marius In de CL speel ik zo sterk mogelijk . Echter is daar ( nog ) niet iedereen ingeschreven dus spelen in de competitie ook niet met een compleet B elftal . Start is gewoon meer dan heerlijk

@Mordurette Vaste 11 komt pas wanneer ik iedereen heb kunnen inschrijven in de CL . Hoewel ik daar ook weer keuzes moet maken. 

Start is zeker prima . Ben tevreden met de transfers 

@delichris Ben tevreden met de transfers en met de selectie hoewel die iets te groot is voor mijn gevoel . De start is heerlijk

@Isco22 Selectie ben ik zeer tevreden over . Start is zeker goed . Qua basis moet ik keuzes maken dus spelen nog steeds niet in de beste 11 . Ook Europees niet altijd aangezien ik sommige aanwinsten nog niet heb kunnen inschrijven 

@ElMarcos @Rossi @r4vje @FM_Lesly @D.J. @TeamWesil @Titan @Politico

Edited by komodo25

Twee spannende wedstrijden maar je bent door en dat is het belangrijkste. Nu Partizan opzij zetten en die CL miljoenen innen.

Wat een heerlijke ontknoping! Ook tegen Partizan ben je zeker niet kansloos.

anfDmUd.png

Nog 1 club stond ons in de weg om ons te plaatsen voor de poulefase van de Champions League . En wat zou dat een stunt zijn zeg .Promotie , Kampioen en meteen doorstoten naar de poulefase van de CL . Echter hebben wij wel een sterke tegenstander geloot met Partizan Belgrado . Zowel mijn vader en ik willen altijd nog een de derby tegen Rode Ster bezoeken en met die laatste club heeft mijn vader ook de meeste binding op de 1 of andere manier . Toch is Partizan ook een mooie club die veel goede spelers heeft voort gebracht . Kezman kennen de meeste nog wel hoewel die niet uit de eigen jeugd is gekomen . Zivkovic wel en ook Mitrovic bijvoorbeeld . Echter is de lijst te lang om alle spelers te benoemen . Een andere speler die bekend is in Nederland is Groningen legende en momenteel assistent manager van mij vader Milko Djurovski . Doorgebroken bij de eeuwige rivaal maar verdiende zijn transfer naar Groningen nadat Groningen en Partizan met elkaar de degens hadden gekruist . Onze 1e wedstrijd wordt gespeeld in het Partizan stadion voor ruim 32000 toeschouwers .

De wedstrijd begon niet erg goed voor ons want al in de 4e minuut krijgt de thuisclub een strafschop . Een lichte duw van Paz wordt bestraft . Soumah kent geen twijfel en zet de thuisclub op 1-0 . Wij laten ons echter niet gek maken en creëren diverse kansen maar de bal gaat er maar niet in . In de 37e minuut scoort Partizan wederom en dat is pas hun 1e echte kans van de wedstrijd . Mooie aanval die wordt afgerond door Djerlek . Nog geen minuut later kijkt alles wat MTK lief is heel verwonderd naar de arbiter want hij legt de bal wederom op de stip . Djerlek botst tegen Paz aan maar de scheids vind het obstructie .... Soumah is wederom ijzig koel en stuurt Linde de andere kant op 3-0 en zo wordt het wel een  heel lastig verhaal . Op slag van rust komen wij terug in de wedstrijd . Senic is zijn man voorbij en zijn voorzet wordt door Klobasa raak gekopt . In de rust ga ik 4-2-4 spelen en al snel zijn we helemaal terug in de wedstrijd wanneer Senic de bal voorgeeft richting 2e paal en Babinszky de bal kan binnen tikken . Vijf minuten later wordt de marge echter weer twee . Partizan krijgt een hoekschop? Leek een doeltrap te zijn maar bon . Bal wordt doorgekopt door Stevanovic en Glavic haalt verwoestend uit . Echter doen wij meteen wat terug want binnen twee minuten maakt Babinszky er 4-3 van met een schot in de korte hoek na een goede pass van Phiri . Beide ploegen weten echter in het restant niet echt te weten wat te moeten doen . Doordrukken zonder te veel risico lopen zit er voor ons niet in en Partizan wil niet te veel drukken omdat er dan voor ons veel ruimte komt . Vlak voor tijd krijgt Partizan weer een penalty en weer is deze erg omstreden . Nu is het Belic want tegen Sambia op loopt en weer is het volgens de scheids obstructie .. Peretz gaat achter de bal staan en zet de marge weer op 2 . Schoten op doel van Partizan op dat moment 5 .. 3 penalty's 1 goede aanval en een soort van afvallende bal na een hoekschop ... Wij proberen nog wel de 4e te maken maar geven daarmee ook veel ruimte weg Linde red ons nog diverse malen in de slotfase zodat wij met een 5-3 nederlaag de return in gaan . Wat mij betreft verdiend de arbitrage zeker geen pluim en hebben de uitslag ernstig beïnvloed 

DqdjOWJ.png

Waar wij tot nu toe elke thuiswedstrijd speelden in ons eigen stadion was voor de return tegen Partizan gekozen om in het stadion van Ujpest te spelen . Het Megyeri Ut bied plaats aan ruim 13000 toeschouwers en die namen ook allemaal plaats . Door de hoge vraag aan kaarten werd er dus gekozen om bij de rivaal te spelen . Het geloof op een goed resultaat was er zeker en met de steun van ruim 12000 thuis supporters moesten wij dus met minimaal twee doelpunten verschil winnen om ons te plaatsen voor de CL . Na een onwennig begin namen wij de regie in handen en konden na ruim een half uur op voorsprong komen . Sambia onderschepte de bal met zijn hoofd en stuurde direct Babinszky diep . Die legt terug op Szabo die Charpentier weg steekt , Jovanovic  tackelt op de bal echter loopt Babinszky door en gaat onderuit doordat Jovanovic nog doorglijdt .. Penalty . Heb ook bij deze mijn twijfels maar goed . Senic schiet echter de bal hoog over . Zo gaan we rusten met een 0-0 . Na ongeveer een uur spelen is het dan wel raak . Senic legt voor en Charpentier kopt raak . In de 71e minuut zijn we dicht bij die 2-0 die we nodig hebben maar het schot van Szabo eindigt op de paal . Tien minuten voor tijd is dan daar toch die 2-0 . Babinszky is zijn man voorbij en legt voor Nagy loopt in en ramt de bal tegen het net . Twee minuten laten steekt Szabo Charpentier weg , keeper komt uit en Charpentier lobt de bal over de keeper maar echter ook op de lat ...Het bord van de 4e man gaat in de lucht en drie minuten extra tijd komen erbij . Nog drie minuten volhouden en dan zijn we er in de CL!Echter komt het niet zo ver , Want in de extra tijd is daar dan toch die gevreesde counter en Belic maakt er 2-1 van want dus betekend dat Partizan de Champions League in gaat en wij de Europa League . Over twee wedstrijden gezien hadden wij zeker de kans om ons te plaatsen maar het mocht niet zo zijn helaas . Gemiste penalty , bal op lat en paal , discutabele penalty's tegen etc . Toch bracht de CL run wel het nodige geld op

nZthDkZ.png

RjIYJsC.png

Met een schuin oog keek ik daarna naar de loting van de Champions League . Sowieso om te kijken wie de tegenstanders van mijn Papa werden maar ook waar wij eventueel tegen hadden moeten spelen 

PED0MbB.png

Mochten wij ons geplaatst hebben dan hadden wij een loodzware poule getroffen waar wij weinig kansen zouden krijgen . Onze hoop is nu gevestigd op de loting van de Europa League . Een dag later ging ook daar de loting van start en ook hier loten wij vrij zwaar vind ik .

MIMC3BG.png

Met Bilbao hebben wij een stugge tegenstander uit Spanje geloot . En die ploeg lijkt de grote favoriet van de poule te zijn . Fenerbahce is natuurlijk een grootmacht in Turkije en heeft ook vaak een sterk elftal en met Slavia Praag hebben wij ook 1 van de betere ploegen uit Tsjechië getroffen . Ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken . Kansloos zijn wij zeker niet maar denk ook niet dat wij favoriet zijn in welke wedstrijd dan ook . Leuk feitje over de loting van de EL . Alle drie de ploegen die wij hebben uitgeschakeld voor de Champions League spelen poulefase Europa League  

@Mordurette Helaas was het net niet tegen Partizan . Nu maar hopen dat we wat kunnen betekenen in de EL

@Isco22 Klopt we hadden het lastig tegen de Israëliërs , helaas was Partizan net te sterk 

@Marius Helaas was het geluk daarna ook op . Tegen Partizan zat het er zeker in maar helaas mocht het niet zo zijn . 

@delichris Idd helaas viel het kwartje dit maal verkeerd 

@ElMarcos Dat was het zeker , ook dit maal was het spannend maar mocht het niet zo zijn 

@Rossi @r4vje @FM_Lesly @D.J. @TeamWesil @Titan @Politico 

Edited by komodo25

Je was dichtbij, maar net één doelpunt te kort. De Europa League is ook een mooi podium, de loting is nog steeds pittig. 

Verloor Groningen ook niet ooit met 5-3 bij Partizan? Ook net uitgeschakeld toen..

Zo jammer dat je de CL net niet haalt. De EL-loting is inderdaad niet de meest gedroomde daarna.

Jammer dat je niet naar de CL kon, maar de EL poule kan je zeker derde worden en wie weet kan je stunten.

Erg jammer dat je net een doelpuntje te kort kwam tegen Partizan. Zij zitten in een leuke CL poule met een paar mooie tripjes. Jouw EL poule is wel kansrijk voor een stuntje denk ik. 

JSHxEd6.jpg

September is aangebroken en dat betekend dat alle competities weer zijn begonnen . Is ons elftal sterk genoeg om de opgelegde doelen te verzilveren . Titel , Beker en overwinteren in de Champions League . Zelf ben ik zeer tevreden met de selectie die er nu staat en nu is het aan de jongens om het te laten zien . In het begin van deze maand kwam er nog wel een hele mooie aanbieding voorbij maar heb besloten om niet op gesprek te gaan 

ey7uueq.png

Hoewel Real een geweldige club is en qua stap zeker valt te begrijpen ben ik gewoon nog niet klaar met Groningen zo simpel is het nu eenmaal . Deze maand speelden wij maar twee keer voor de competitie . Uit tegen Ado den Haag en uit naar Willem II . Voor de beker mochten we deze maand afreizen naar De Graafschap en voor de Champions League speelden wij uit tegen Porto en thuis tegen Schalke 04 . 

Uit tegen ADO begonnen we zeer goed en na tien minuten kwamen we dan ook op 0-1 door Zome die scoorde met een volley na de hoekschop van Rollheiser . Zeven minuten voor rust maakt Zome er 0-2 van. Voorzet is van Adzic en Zome kan makkelijk binnen schieten . Op slag van rust lijkt Buitink de wedstrijd te beslissen wanneer hij de 0-3 aantekent de voorzet is wederom van Adzic .  Na de rust is ons spel een stuk slordiger maar echt in problemen komen wij niet . In de 72e minuut doet ADO dan wel wat terug via Chewe . Diep in blessuretijd maakt Chewe er zelfs nog 2-3 van maar de punten gaan mee naar het noorden 

Willem II uit is traditioneel een lastige uitwedstrijd en vandaag was geen uitzondering . Ons spel was te traag en Willem II leek niet te willen en daarom was het voor de neutrale toeschouwer niet het leukste potje om te kijken . Op slag van rust komen wij dan wel verdiend op 0-1 door Kouyo . Na rust zijn wij ook beter maar brengt Falanga ons in de problemen door zijn 2e gele kaart te pakken in de 73e minuut . Hoewel die 2e gele kaart een lachertje is . Het blijft 0-1 gelukkig 

ulxfBut.png

UAaI9FR.png

Hierdoor blijven wij bovenaan staan . Az is de nummer 2 en ook onze rivaal Heerenveen is goed gestart . Feyenoord , PSV en Ajax zijn niet het best gestart en Sparta is ronduit slecht gestart . Europees spelen en competitie lijkt te veel voor hun te zijn . Voor de beker mochten wij afreizen naar Doetinchem voor de wedstrijd tegen De Graafschap 

Mocht De Graafschap vooraf nog hoop hebben op een stunt was dat na vier minuten al reeds geslonken . Dvorak zette de enige echte boeren al snel op 0-1 de voorzet was van Rollheiser . Na 27 minuten spelen neemt Pulkrab de bal goed aan en weet Marin op het juiste moment in te spelen en die schuift de bal langs de doelman . In de 54e minuut krijgt Silhavy een duw en gaat de bal op de stip , Pulkrab blijft koel en scoort eenvoudig . Twee minuten later is het Mostovyi die op links doorkomt en de bal terug legt op Marin en die kapt zijn man uit en schiet de bal in de korte hoek 0-4 . Respen doet in de 65e minuut nog wat terug maar verder komt de ploeg uit de achterhoek ook niet . In de volgende ronde is VVV de tegenstander . 

0kWrMuf.png

Voor de Champions League mochten wij als 1e afreizen naar Porto voor de ontmoeting met de plaatselijke FC . Het werd van beide kanten niet een super wedstrijd en beide ploegen wouden het liefst niet verliezen . Het was Porto die als 1e scoorde via Soares in de 30e minuut . En lang , heel lang leek dat het winnende doelpunt . Diep in blessuretijd kwamen wij dan toch nog op 1-1 . Marin kwam goed door aan de linkerzijde en zijn voorzet kwam op het hoofd van Buitink die daarmee dan toch de 1-1 wist te scoren .

8t8UBrZ.png

Thuis tegen Schalke moest er dan ook gewonnen worden gezien de komende ontmoetingen met United . In de 20e minuut wordt Felix diep gestuurd aan de rechterflank maar in het midden wordt Rollheiser gevloerd door Leo die al geel had . De scheidsrechter kan dan ook niets anders doen dan Leo zijn 2e gele kaart te geven nadat de voorzet van Felix over de achterlijn zeilde . Na een half uur spelen stuurt Foden Adzic diep en Karsdorp probeert via een tackle de bal te ontzien . Echter neemt Karsdorp behalve de bal ook de enkel van Adzic mee en gaat de bal dus op de stip . Felix is kalm en benut deze buitenkans . In de 67e minuut komt Schalke dan met een man minder toch op 1-1 . Slecht wordt er verdedigt en Paqueta weet te profiteren . Lang weet Schalke dit niet vast te houden want twee minuten later geeft Mostovyi een heerlijke voorzet en kleunt Insua in de rug van Pulkrab . Weer gaat de bal op de stip en weer is Felix koel . 

Nog geen minuut later is de wedstrijd gespeeld wanneer Foden de bal veroverd en Mostovyi diep stuurt zijn voorzet wordt op waarde geschat door Rollheiser die de bal goed binnen schiet . Drie minuten later maakt de net ingevallen Kouyo er zelfs 4-1 van wanneer hij de voorzet van Rollheiser tegen het net weet te koppen . Vier minuten voor tijd is Kouyo het eindstation van een mooie aanval . Paqueta weet er dan nog wel 5-2 van te maken maar het slot Accord is voor ons . Schalke krijgt een hoekschop maar de bal wordt opgevangen en Marin wordt diep gestuurd . Van eigen helft kan hij zo doorlopen en weet ook de doelman te passeren 6-2 

F1OjqHS.png

jmxd0IV.png

De twee wedstrijden tegen United gaan cruciaal worden of wij door kunnen gaan in de CL of niet 

@Mordurette De EL is zeker een mooi podium Makkelijk is de poule zeker niet 

@D.J. Kan mij wel een 4-2 herinneren en miste Cornelisse een penalty bij 1-0  in de borg 

@Marius Het is zuur en dan hoop je op een leuke EL poule . We mogen iig aan de bak 

@delichris 3e in EL zegt mij niets . Hopelijk weten wij idd te stunten 

@Isco22 Mooie trips idd maar om door te gaan is het kansloos lijkt mij . Voor de EL hebben we zeker een kansje hoewel het lastig gaat worden 

@ElMarcos @Rossi @r4vje @TeamWesil @FM_Lesly @Politico @Titan    

Hele mooie eer dat Real Madrid je heeft benaderd voor het trainerschap, in mijn ogen de mooiste buitenlandse club. De start in Groningen is goed met als uitschieter die heerlijke 6-2!