Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

Spannende finale met als climax de strafschoppen. Dat maakt hem extra lekker om te winnen! 

Wat een manier om dit tornooi te winnen! Dan denk je dat je verlengingen haalt, alsnog verliest, en kom je toch weer terug ... om dan ook nog eens de strafschoppenreeks te verzilveren! Heerlijk!

JWQIUlh.jpg

De maand juli betekend de opening van het internationale transferseizoen en ik kan jullie alvast verklappen dat ik niet stil gezeten heb.

Door het seizoen heen dragen de scouts diverse spelers aan en als ze in mijn ogen een meerwaarde zijn of talentvol dan probeer ik ze zo snel mogelijk vast te leggen . Dat ze dan pas per 1 juli komen is een risico qua blessures maar zo kan ik wel andere clubs te snel af zijn .

Ook zijn er diverse spelers vertrokken . Sommige omdat ze niet goed genoeg zijn . De bezem van @delichris is niet zo ver weg ( Groningen , Assen ) maar helaas is het ook nog altijd zo dat wij geen topclub zijn internationaal dus sommige spelers willen gewoon een stap omhoog maken .Bij het juiste bod of clausule zullen we dan ook verkopen . Maar voor we ons aan de transfers gaan vermaken eerst overig nieuws

U3ULggt.png

Hier was ik toch al wel verbaasd om dat we nu al de grootste club van Nederland zijn . Maar goed aan ons om nu aan te tonen dat wij dat ook de komende jaren blijven . Ook het speelschema is bekend gemaakt . De competitie begint in augustus en deze maand spelen wij nog de JC schaal tegen PSV.

XzL60KQ.png

Niet de lastigste start dus hopelijk kunnen wij volgende maand een vliegende start maken . Maar veel hangt natuurlijk ook nog af hoe we de transferperiode door komen . Ook in de staff is er het nodige gebeurd . Diego Forlan is doorgeschoven van manager van U19 naar trainer van het B elftal . De vacature van U19 manager is ingenomen door Zoran Zeljkovic hij komt over van Olimpija Ljubljana . Ik denk dat wij met deze enkelvoudige international een goede slag slaan . Ook keerde er nog een publiekslieveling terug , wel in de staff . Petter Andersson komt terug bij FC Groningen als trainer .  Ook voor mij was er weer diverse interesse . Lazio Roma , Sporting club de Portugal en FC Porto probeerden mij deze maand te overtuigen maar ik blijf bij Groningen . Ook zijn er deze maand diverse spelers vertrokken op huurbasis 

1b2UEBi.png

XKYe69r.png

De verhuurde spelers zie ik nog wel toekomst in eventueel . Op van der Plas na . Maar die kochten wij voor 250 K en verhuren wij nu voor het dubbele . De verkochte spelers waren overbodig en mochten voor elk bod weg . Bekendste namen zijn Wijndal ( heeft het niet waar kunnen maken ) en Shiba ( die heeft ons vorig seizoen op huurbasis al winst opgeleverd en mocht zodoende vertrekken voor een klein bedrag ) . Spelers die een hoger bedrag opleverden noem ik even apart . Nahitan Nandez is een prima speler maar ik heb te veel spelers voor die positie en dan geef ik liever jong talent de kans . Voor 3,3 miljoen vertrekt Nandez na 1 seizoen naar Lokomotiv Moscow . Toni Moyano werd gezien als een groot talent maar lijkt die belofte niet te gaan inlossen . Dat Real Betis 5,5 miljoen bood deed ons besluiten om hem van de hand te doen . De winst is niet gek groot maar veel minuten zal Toni niet bij ons gaan maken . Youssef Maleh werd vorig seizoen voor vijf miljoen gehaald in de hoop zicht te ontwikkelen als nummer 10 voor Italië . Had hem echter al snel weer verhuurd voor 2,3 miljoen aan Chievo . Echt stappen heeft hij niet gemaakt en kans op een basisplaats is zeer gering . Toch was er veel interesse en besloot hem dan ook te verkopen . Voor 5,5 miljoen oplopend tot 8,5 miljoen vertrekt hij naar Lyon . Waar wij vorige maand Gamal al verloren aan een clausule was het deze maand raak met Kolbeinn Birgir Finnsson . Vorige maand werd er al aan hem getrokken maar weigerde hij twee aanbiedingen . Helaas was hij ook niet verlengen en deze maand kwam West Ham United terug met een verbeterde aanbieding . Finnsson gaat nu 533 k in de maand verdienen en dat zijn bedragen die wij niet kunnen en willen betalen . WHU betaald ons 20 miljoen . Had hem graag nog langer bij ons gezien maar helaas . Tot slot vertrok Angel Gutierrez voor 35 miljoen naar Dortmund . Angel is 3e spits op dit moment . Wel een zeer groot talent maar zulke bedragen ga ik niet weigeren . 

Waar spelers gaan komen er ook nieuwe spelers . Elia Montemurro wordt gezien als een groot talent . Was dan ook blij dat ik hem kon vastleggen voor de gekte zou los barsten . Hopelijk kan ik hem net zo ontwikkelen als Finnsson . Voor 1 miljoen komt hij over van Perugia .

Na een goed seizoen op huurbasis besloot ik de clausule van Joao Felix te lichten . Voor 7,5 miljoen is Felix de komende jaren definitief FC Groningen speler . Met het oog op de home grown regel haalden wij voor 5k Wieger Sietsma van Grimbsy Town . Wieger zal fungeren als reserve keeper bij de reserves maar als 3e doelman worden ingeschreven in Europa . Pedrag Icitovic kreeg en lovend scoutings report en daardoor werd hij gehaald voor 1,9 miljoen . Aangekomen in Groningen denk ik niet dat hij veel zal spelen maar hopelijk kunnen we via huurdeals of verkoop toch winst op deze aanvallende middenvelder maken . Is overgekomen van Rode Ster Belgrado . Een andere speler die gehaald is voor de home grown regel is Keziah Veendorp . Komt gratis over van Emmen . Zal waarschijnlijk niet veel spelen . Een goede 3e doelman misten wij nog en deze vonden wij in de loop van het vorige seizoen in Sampdoria . Gergely Hutvagner is pas 21 maar heeft al wel 10 interlands op zijn naam staan . Komt over voor 1,3 miljoen . Eduard Kozhemyakin is een 18 jarige Rus . Groot talent voor de RB positie . Overgekomen voor 300 K van Ural . Deze spelers had ik dus al in de loop van het seizoen vast gelegd . Nadat ik geen overeen stemming kreeg met Sancho over een langer verblijf moest er uit gekeken worden naar een nieuwe AML . Deze vonden wij in Kroatië bij Dinamo Zagreb . Antonio Marin speelde nog steeds in eigen land en voor 7 miljoen euro speelt hij nu bij de Trots van het Noorden . Marin mag het met Adzic gaan uitvechten . Met Benkovic en van Drongelen hebben wij twee prima centrale verdedigers . In beide spelers is veel interesse en de jeugd is deels al verhuurd . Hierdoor heb ik besloten om twee goede verdedigers er bij te halen . Deels om eventueel al in te springen op een vertrek , deels om gewoon een sterke bank te hebben . Voor 7,5 miljoen komt Diogo Queiros over van Porto . Speelde daar zijn wedstrijden in Porto B . De volgende centrale verdediger kostte ons een flinke duit . Maar dat wij deze speler wisten te halen had ik niet verwacht . Voor het bedrag van 17,75 miljoen euro maakt de 23 jarige Cameron Carter-Vickers de overstap van Tottenham naar ons . En ik bleef prima binnen mijn eigen maximale salaris plafond . Met het vertrek van Gamal en Finnsson keek was de CM positie een punt van aandacht . Opnieuwe trokken wij hier de buidel . Phil Foden komt voor 17,5 miljoen over van Manchester City . Diverse blessures zorgden dat Phil nooit echt is doorgebroken . Enigste nadeel van Phil is , dat hij niet echt de rol heeft hoe ik centraal speel . Echter kan Phil ook prima als AMC spelen dus minuten zal hij zeker gaan maken . Echter gaan wij hem om trainen voor een MC positie die ik ambieer . Opnieuw sloegen wij toe bij Benfica . Nadat wij al eerder Felix hadden overgenomen was nu Joao Carvalho aan de beurt . Gamal vervang je niet zomaar met Carvalho hebben we wel een prima speler gehaald . Komt voor 7,7 miljoen over . Tot slot hebben wij ook nog een oud speler terug gehaald . Leandro Bacuna komt voor 6 miljoen over van Fenerbache . Qua home grown ook een belangrijke zet . Maar Bacuna speelt bij Curaçao al veel in de rol ( Mezzala ) en is een prima speler . Kan ook prima als rechtsback spelen . Met de vele interesse in Dalot hebben we met Bacuna ook al die positie weer goed bezet bij een eventueel vertrek . Ook werd er deze maand geoefend 

eNWuS7Q.png

nhRUdzO.png

De voorbereiding liep vrij vlekkeloos . Alleen NY Cosmos wist een nederlaag te voorkomen . Tot slot sloten wij deze maand af met de aftrap van het nieuwe seizoen namelijk de JCS 

d7t36q0.png

Deze werd vrij eenvoudig gewonnen van onze angstgegner . De tegentreffers werden nog iets te makkelijk weggegeven maar overall ben ik zeker tevreden met deze mooie overwinning 

tV0Dx1e.png

@Isco22 Het was zeker een spannende finale . Bij de 1-2 voelde ik mij echt klote . Gelukkig pakten wij hem alsnog . Via penalty' s maakt het wel uniek 

@delichris Wat ik nu presteer met Curaçao had ik echt niet verwacht . Hopelijk sluiten er nog wat spelers aan zodat ik op het WK niet af ga . Echter komt er geen talent door ( geen extra Db ) waardoor het ( eventuele ) WK wel mijn laatste toernooi met Curaçao gaat worden .

@Marius Bij de 1-2 stortte alles letterlijk in . Dan krijg je nog een hoogtepunt en in de laatste secondes en dan ga je uit van een bal die uit geschoten gaat worden gevolgd door het eindsignaal . Die 2-2 die hebben ze in Duitsland en België gehoord hoor . Mooie prijs gepakt wat ik niet verwacht had 

@Mordurette Thanks . Was even flink zweten zo'n finale 

@Rossi Zo'n wedstrijd is niet goed hoor . Kan niet gezond zijn . Trots op deze prestatie 

@FM_Lesly @Titan @Politico @TeamWesil @ElMarcos

Alvast perfect begonnen aan het nieuwe seizoen! En zo'n prijs is nog leuker na zo'n spektakelwedstrijd.

Aha nu snap ik waarom mijn bezem wat meer versleten is dan normaal. Aardig gehandeld op de transfermarkt hoor en altijd mooi om een prijs te pakken en vooral na zo'n spektakelstuk.

Echt wat een aankopen heb je gedaan! _O_ Een goede oefencampagne gehad en ook een lekkere overwinning op PSV.

Wat een heerlijk toernooi met Curaçao, ook met Groningen ga je fantastisch getuigende de transfers die je hebt gedaan!

vTffd0t.png

De afgelopen maand heb ik weer aardig wat airmiles kunnen sparen . Heb vaak op een neer kunnen vliegen tussen Amerika , Curaçao en Boedapest . Sommige dingen kon ik gelukkig uit handen geven aan de assistenten maar voor bepaalde zaken moest ik wel zelf aanwezig zijn . Maar met de winst van de Gold Cup maakte het de extra moeite wel waard . Bij MTK heb ik ten eerste de staff weer lopen verbeteren / uitbreiden .  Want tot eind juli had ik nog altijd geen nieuwe doelman gevonden en dat werd nu wel een dingetje . Gelukkig kregen wij wel goed nieuws van het bestuur 

klwTrYa.png

We mogen nu over de hele wereld scouten en dan is zeer goed nieuws . Ook hebben wij een nieuwe hoofdscout aangesteld . Graham Younger komt over van Alderschot Town . Qua naam niet zo schokkend maar is zeker voor ons wel iemand die het niveau omhoog stuwt . Verder namen we met Anthony Wade nog een extra scout in dienst . De trainersstaff werd uitgebreid met Laszlo Szabo en Jozsef Lacza . Beide heren zijn Hongaars dus dat is altijd prettig . Ook kwam er nog een Nederlander naar Boedapest . Jeroen Cornelissen is nu de nieuwe data analist . Aangezien de wedstrijd tegen Rapid Wien al snel op het programma stond was onze vriend uit San Marino nog gewoon 1e doelman . De transfers benoem ik echter wel allemaal . Als 1e de uitgaande al zijn die niet zo schokkend 

Reagy Ofosu speelde een goede 1e seizoenshelft vorig seizoen en een goed seizoen ervoor op het 2e niveau maar is inmiddels ingehaald door Senic en vertrok daardoor voor 400k naar Magdeburg . Drago Bumbar is voor 350 k oplopend tot 650 k verkocht aan Partizan Belgrado . Botond Papp was overbodig en vertrok voor 3,5 k naar Siofok en met vergezelde Erik Paradi . Hij vertrok voor 2,8 k .

Bence Baranyi zou ook nooit in het 1e komen te spelen en vertrok naar Dorog voor 6,5 k . Andras Schäfer levert ons 6,25 k op . Gyirmot is zijn nieuwe bestemming . Op Keirrison na is er nog altijd geen bepalende speler vertrokken . Wel staan er nog diverse spelers in de belangstelling . Ook had ik in de loop van vorig seizoen al diverse spelers transfervrij aangetrokken . Deze kwamen pas op 1 juli aan in Boedapest . Wel kregen wij het niet voor elkaar om Adorjan nog een jaar te huren of te kopen dus een nieuwe AMC staat wel op het verlanglijstje . 

Daniel Gazdag is een AMC en hoewel de scouts lovend over hem waren heb ik twijfels of hij het niveau wel aan kan . Komt dus transfervrij over van Mezokovesdi . Een andere AMC is nu nog te jong maar waren blij dat wij die nu al konden vastleggen . Komt uit de jeugd instroom van Sparta Praag maar doordat wij hem ook een contract aanboden is hij naar ons toe gekomen . Vladimir Sedlacek is pas 16 . Per toeval werd Wiseman Meyima ons aangeboden en voor 275k kunnen we wel een gokje nemen met deze 21 jarige AMC uit Zuid Afrika .Kon nog niet scouten op dat moment in Afrika . Ook Freddy Paz kon ik niet intensief scouten maar de zaakwaarnemer liet wel weten dat het een groot talent was . Aangezien er in de verdediging zeker nog twee spelers bij moesten komen nam ik de gok voor 400 k . Deze 19 jarige Boliviaan komt over van Oriente Petrolero . De volgende naam is een bekende . Suently Alberto is namelijk speler van Curaçao en zat zonder club nadat Roeselaere niet met hem verder wou  . Basisplaats zal hij niet krijgen maar wedstrijdritme laat ik hem op doen met het 2e team . En in de beker zal hij zijn minuten mogen maken . Akos Virag is een 22 jarige middenvelder . Komt transfervrij over van Debreceni maar lijkt geen 1e elftal materiaal . Gabor Makrai heeft al eerder voor MTK gespeeld maar speelde de laatste seizoenen voor Pecsi . Door de blijvende interesse in zowel Babinszky en Prosser is dit een goed alternatief . Zeker omdat hij Hongaars en gratis is . 

Voor de concurrentie van zowel de AML als AMR dacht ik een buitenkansje gescoord te hebben met de 21 jarige Serviër Jug Stanojev . Komt over voor 375k van Rode Ster Belgrado .  Nadat onze scouts Lorenco Simic een aantal keren zijn gaan bekijken in Rijeka besloot ik navraag te doen om hem over te nemen . Dat zijn club HNK Rijeka maar 71k vroeg verbaasde mij enorm . Hierdoor wist ik al ruim voor het openen van de markt hem aan mij te binden . Met het vertrek van Keirrison in juni moest er dus zeker 1 nieuwe spits komen . Gelukkig had ik er 2 op mijn lijstje staan en beide zijn ook gekomen . Stanislav Klobasa is een 27 jarige speler uit Tsjechië . Komt voor 230k over van Mlada Boleslav . De tweede spits is een dure jongen maar hopelijk pakt het wel goed uit . Paul Charpentier is een 21 jarige Argentijn en komt voor 1,4 miljoen over van Nueva Chicago . Later in deze maand kwamen onze scouts op de proppen met een 19 jarig talent uit Bulgarije voor de MC positie . Aangezien er veel interesse is Szabo , en Misic besloot ik hem alvast te halen voor 400 k . Svetoslav Simeonov is de naam en komt over van Tsarsko Selo . Daar bleef het niet bij want ook kwam er nog een nieuwe rechtsback . Junior Sambia werd ons aangeboden is beter dan wij hebben . Daarbij heeft deze 24 jarige een Frans paspoort dus scheelt ook weer een non eu speler voor inschrijven . Montpellier ontvangt 400 k . Bennie Timmermans is een 19 jarige spits die geen nieuw contract wou tekenen bij Volendam . Diverse clubs hadden inmiddels interesse maar Bennie koos voor ons . Zal langzaam gebracht worden is de bedoeling . 

En ja hoor zo aan het einde van maand juli hebben we dan eindelijk twee nieuwe keepers weten vast te leggen . Mattijs Branderhorst zal fungeren als 3e doelman . Komt gratis over nadat zijn contract bij Willem II niet verlengd is geworden . De nieuwe 1e doelman in een Zweed . De 27 jarige Andreas Linde komt voor 275k over van Molde . En dit is een serieuze upgrade voor ons elftal . Ook werd er deze maand al serieus gevoetbald voor zowel de kwalificatie voor de CL als de competitie . Al speelden wij eerst nog twee oefenwedstrijden.

Helaas wou Ferencvaros niet mee werken aan een transfer van de pas 17 jarige Megyeri . Hij wordt gezien als een groot talent voor de AMC . Zelfs een bod van ruim 1,5 miljoen werd afgewezen terwijl hij momenteel 47k waard is . 

eiHDBLy.png

Na deze twee oefenwedstrijden stond het tweeluik met Rapid Wien op het programma . Geen makkelijke loting een zeer zware zelfs maar toch hoop ik op een stunt . We mogen starten met een thuiswedstrijd en hopen daarmee een goede uitgangspositie te kunnen veilig stellen voor de return . Hoewel wij nog niet met de sterkste 11 konden starten bleken beide ploegen niet veel voor elkaar onder te doen . Beide ploegen waren goed aan elkaar gewaagd maar het was de ploeg uit Wenen wat de voorsprong pakte in de 34e minuut . Thurnwald was de scherpschutter. Op slag van rust maakte Kodr een domme overtreding wat hem direct rood opleverde en dat maakte onze missie een stuk ingewikkelder . Vlak na rust was het Charpentier die de bordjes echter in evenwicht bracht . Prosser was de man van de assist . 

Ondanks een man minder was dat op het veld niet te zien en negen minuten voor tijd was het wederom Charpentier die scoorde . En weer was Prosser de man van de assist . Het feest was al in volle gang maar Baixinho zorgde in de 96e minuut nog voor een domper . Hoewel 2-1 of 2-2 beide uitslagen zijn niet gunstig voor een return . Echter een hele helft met een man minder en geen verschil zien doet mij geloven in een goede afloop in Wenen . En een nieuw record in de kaartverkoop 

mV2AmvC.png

Uit in Wenen was ons doel simpel we moesten winnen of gelijkspelen met 3-3 of meer . In ieder geval moest er gescoord worden dus kwamen wij aanvallend uit de kleedkamers . Misic gaat hard neer in de 16 in de 14e minuut maar de scheids en VAR vinden het geen strafschop blijkbaar . Dat Misic met een brancard het veld verlaat doet er niet toe ... In de 18e minuut gaat  de bal wel op de stip , Prosser wordt gehaakt door Friedl . Senic mist echter de strafschop . Twee minuten later is het wel raak maar helaas wel voor de club uit Wenen .  Grahovac schiet raak . In de 26e minuut is Charpentier dicht bij de gelijkmaker maar de paal staat in de weg . In de 35e minuut is het einde wedstrijd voor Thurnwald . Hij pakt zijn 2e gele kaart en mag gaan douchen . In de 43e minuut zet Senic ons dan langszij , Szabo zet met een geweldige pass Charpentier vrij maar ipv zelf te schieten legt hij de bal terug op Senic die zo makkelijk kan binnen tikken . In de blessuretijd is het wederom Senic die scoort en ons dus op 1-2 zet . Nagy is de man van de assist . Na rust zijn wij de betere van de twee maar de beslissing blijft lange tijd uit . Met net nog iets meer dan een kwartier te spelen krijgen wij een hoekschop , Prosser neemt hem en speelt Charpentier in die buiten de 16 staat . Die legt hem af op Szabo en die krult hem in de verre hoek . 1-3 en daarmee plaatsen wij ons voor de 2e ronde van de kwalificatie van de Champions League . In de tweede ronde is Dinamo Boekarest de volgende tegenstander

a9OWl9M.png

( De 2e ronde van de CL en de start van het nieuwe seizoen komt in de volgende update ) 

@Marius Mogen zeker niet klagen . Een prijs winnen in het begin is altijd leuk . Zeker tegen onze angstgegner 

@Rossi Mag zeker niet klagen over de transfers . Al moet augustus nog komen ... 

@delichris Tja sorry . Gelukkig is Boedapest wat verder dus kon de bezem er niet echt doorhalen . Voor een club als Groningen is de JCS zeker een mooie prijs . Hoewel ik altijd elke prijs wil winnen indien mogelijk 

@Isco22 Ben er ook zeker blij mee . Zeker omdat ik onder de grens van 250k in de maand blijf dat is mijn eigen regel . Kost me wel bepaalde spelers maar het zei zo . Van PSV winnen is zeker lekker . Toch een lastige tegenstander voor ons de laatste tijd 

@D.J. Moet wel zeggen dat dit nog FM 18 is en beide spelers nog geen minuut voor het 1e hadden gespeeld van Benfica en City  . Toch zijn het geweldige spelers en ben er ook trots op om hun te hebben kunnen halen

@FM_Lesly Ja had dat niet verwacht hoor zulke resultaten met Curaçao Heerlijk gewoon . Met Groningen zijn we sterk gestart 

@Titan @TeamWesil @Mordurette @ElMarcos @Politico

Gazdag heb ik ook gehad. Prima speler alleen Zsoter was beter.

Goed resultaat tegen wenen ook

Leuk verkocht en wat veel spelers gehaald. Er zitten zeker een aantal goede spelers bij. Ook ben je lekker door in de CL.

LjHEneg.png

In de maand juli begon het seizoen ook weer en deze maand speelden wij twee wedstrijden . Namelijk uit bij Mezokovesdi en thuis tegen Pecsi . Echter was ik vergeten de stand te kopiëren daarom neem ik in deze update ook de wedstrijd van 1 augustus mee tegen Ferencvaros . Had namelijk een screenshot van de stand gemaakt na 3 wedstrijden dus de uitslag zouden jullie sowieso kunnen raden dan . Behalve deze drie competitie wedstrijden gaan wij in de update ook bekijken hoe wij het tegen Dinamo Boekarest hebben gedaan .

De start van het seizoen was dus de uitwedstrijd tegen Mezokovesdi . Een ritje van zo'n 130 km dus dat valt wel mee . Aangezien de wedstrijd hierna de thuiswedstrijd was tegen Dinamo Boekarest speelde ik niet met de beste 11 in de basis . En dat leek Mezokovesdi te willen afstraffen want binnen tien minuten stond de thuisploeg op 1-0 . Nnamani was de maker van het doelpunt . Na ongeveer een half uur gespeeld te hebben krijgen wij een hoekschop . Prosser neemt deze en weet Meyiwa te bereiken , deze passt de bal door naar Zimanyi die de bal goed terug legt op de inlopende Phiri en die weet af te drukken 1-1 . Wat ook de ruststand is . De wedstrijd gaat redelijk gelijk op maar in de 56e minuut komen wij op voorsprong . Prosser is door op de rechterflank en zijn voorzet komt bij Zimanyi die niet nadenkt en vol uithaalt 1-2. Met nog iets meer dan een kwartier te spelen gooien wij de wedstrijd in het slot . Hebben wederom een hoekschop verdiend , Prosser neemt hem weer en Simic kopt onberispelijk raak . 1-3 en dat is dan ook de eind uitslag . Kunnen daarmee tevreden zijn 

Tussen de wedstrijden van de Champions League in stond de thuiswedstrijd tegen Pecsi op het programma . Inmiddels waren er ook een aantal nieuwe spelers bij de club gekomen dus zag de opstelling er weer anders uit . Kwamen al vroeg op voorsprong doordat Stanojev goed werd vrijgespeeld en zijn man goed uitkapte en in de korte hoek binnenschoot . Pocsik maakte echter binnen het kwartier gelijk en na 31 minuten stonden wij zowaar tegen een achterstand aan te kijken . Kalas gaat in de fout door een simpele bal van zijn voet te laten stuiteren en Pocsik maakt hier dankbaar gebruik van . Met een 1-2 stand gaan wij rusten . Na rust zie ik wel een feller MTK ( mede door de 4-2-4 ) en dat resulteert in de 62e minuut in een uitgelezen kans om langszij te komen . Phiri wordt geduwd in de 16 en de bal gaat op de stip , Klobasa neemt dit buitenkansje voor zijn rekening . Drie minuten later is het Klobasa die Phiri vrij voor de doelman zet en zo staan we in korte tijd van 1-2 achter naar 3-2 voor . Twaalf minuten voor tijd beslissen wij deze wedstrijd wanneer Simic raak kopt uit een hoekschop . Ditmaal komt de hoekschop van Stanojev . 

Met Ferencvaros sluiten we de competitie voor deze update af . Ferencvaros wil natuurlijk profiteren van eventuele vermoeidheid die er in de ploeg zit dankzij de CL maar ik ga zeker niet met een 2e keus spelen in deze belangrijke wedstrijd . Ferencvaros begint echter zeer fel en drukt ons de 1e 20 tot 25 minuten flink terug zonder dat ze echt grote kansen krijgen . Hierna gaat het een stuk gelijkwaardiger op en neer . De rust wordt behaald met de stand waarmee wij ook begonnen zijn . Ook na rust doen beide clubs niet veel voor elkaar onder maar is het de thuisclub die als 1e mag juichen . Het is uitgerekend Megyeri die scoort in de 66e minuut . Megyeri die ik graag naar MTK had gehaald laat zien waarom Ferencvaros een bod van ruim 1,5 miljoen naar de prullenbak deed verwijzen . Lang leek dit de enigste treffer te worden van de wedstrijd maar vlak voor tijd komen wij dan toch nog langszij . Een diepe bal wordt goed doorgekopt door Charpentier en Prosser weet die bal op te pikken en in de lange hoek te krullen . Een terechte uitslag als je het mij vraagt . Met 7 uit 3 starten wij prima 

tafbK1Z.png

pR29ixM.png

Voor Ferencvaros was het al het 3e gelijke spel op rij en ook Videoton heeft niet de beste start . Puskas doet het wel weer meteen zeer aardig en ook Ujpest start prima . Maar veel kun je nog niet zeggen na drie wedstrijden . Nadat wij de seizoens ouverture hadden gehad tegen Mezokovesdi stond Dinamo Boekarest op het programma . Geen gemakkelijke tegenstander maar schat ze ook weer niet sterker in dan Rapid Wien . Dinamo heeft wel een elftal wat bestaat uit aardig wat jeugdig talent dus wij waren gewaarschuwd . Mochten in ons eigen stadion beginnen voor dit tweeluik .

Dat Dinamo geen gemakkelijke tegenstander is lieten ze al snel zien want in de 12e minuut scoren zij als 1e . Matsipa wordt goed vrijgespeeld en zijn afwerking is zeer beheerst . Wij komen echter steeds wat beter in de wedstrijd maar Dinamo is gevaarlijk in de omschakeling . Echter valt de 1-1 ook uit de omschakeling . Een aanval van Dinamo wordt in de 39e minuut onschadelijk gemaakt en Simic schiet de bal naar voren . Prosser loopt door op deze bal en zijn voorzet komt bij Senic die beheerst weet af te werken . 1-1 is dan ook de ruststand . Na rust kunnen wij echter al weer snel in de achtervolging want Santos scoort in de 50e minuut nadat wij staan te slapen achterin . Ik schakel om na de 4-2-4 variant en dat werpt deze avond zeker zijn vruchten af . In de 63e minuut komen wij wederom langszij . Hoge voorzet van Prosser wordt terug gekopt door Charpentier en Klobasa schiet raak . Meteen na de afstrap verovert Zimanyi de bal die speelt Prosser in , speelt zijn man uit en legt voor . Senic komt inlopen en schiet binnen 3-2 . Vier minuten later krijgen wij een hoekschop die genomen wordt door Prosser , Simic kopt door en Senic hoeft alleen zijn voet nog maar tegen de bal te zetten 4-2 . In de laatste minuut maken wij zelfs nog de 5-2 . Lange bal op Senic die geeft voor , Klobasa neemt hem goed aan en schiet beheerst binnen . Met 5-2 reizen wij af naar Roemenië

yeDxHhV.png

Uit in Boekarest moeten wij ervoor zorgen dat wij naar de 3e ronde gaan van de kwalificatie . Normaal mag dat geen probleem zijn maar we moeten het nog wel binnenhalen. Boekarest probeert het wel maar al snel weten wij wat een spelletje is en krijgen zodoende steeds meer grip , Toch is het de thuisclub die wel als 1e scoort . In de 28e minuut komt er een voorzet vanaf links en Moyano scoort . De hoop die de fans van Dinamo hiermee hadden werd drie minuten later al teniet gedaan . Paz ramt de bal echt naar voren en Klobasa schat die bal beter in dan de laatste man van Dinamo 1-1 . Vijf minuten later is de hoop van Dinamo helemaal ten einde wanneer Klobasa raak kopt uit een hoekschop van .. Prosser . Hierna bloed de wedstrijd wel enigszins dood en pas in de slotfase wordt er weer gescoord . Een foutje van Paz wordt afgestraft door Moyano 2-2 . Met nog 1 minuut te spelen maakt die Moyano zelfs zijn hattrick door er nog 3-2 van te maken.

Verliezen is niet leuk maar er erg mee zitten kan ik niet aangezien wij ons eenvoudig plaatsen voor de 3e ronde 

bATfqW8.png

bB9H5iZ.png

Hapoel Be'er Sheva is de volgende tegenstander . Qua naam misschien wel de minste van de drie tegenstanders maar als ik het team zo bekijk is het wel een zeer sterke ploeg . Wij zullen komende maand iig op ons best moeten zijn om de play off te halen voor de Champions League . De complete loting voor de 3e ronde is al volgt 

oUKPh27.png

@Rossi Ik heb  ook spelers die beter zijn dan Gazdag . Echter was hij transfervrij en Hongaars . Dus de gok waard . Tegen Wenen hebben we het goed gedaan en nu ook tegen Dinamo 

@delichris Het door selecteren is begonnen . Echter raak ik mijn spelers nog niet makkelijk kwijt . Er zijn idd aardig wat spelers bij gekomen maar dat was ook wel nodig willen wij Europees wat betekenen 

@Isco22 Er al in de 1e ronde uitgaan zou wel zuur zijn echter was dat best mogelijk met deze loting . Gelukkig zijn we vooralsnog door 

@Marius Dat was zeker een mooie opsteker 

@D.J. @FM_Lesly @Titan @Mordurette @ElMarcos @TeamWesil @Politico 

Edited by komodo25

De CL lijkt me prioritair momenteel. De volgende ronde lijkt me ook weer haalbaar als je de vorige tegenstanders bekijkt.

Goede resultaten weer. De volgende Europese tegenstander zou je ook wel moeten kunnen verslaan.

Gazdag is idd Hongaars en tevens gewoon een prima backup, zeker als je basisspelers rust wil gunnen in de competitie vanwege Europese spelers. 

Zowel in de competitie als in de CL ben je lekker op dreef. De groepsfase lijkt een haalbare kaart ineens!