Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

Wod5oif.png

Een drukke maand voor Curaçao . Wij speelden deze maand twee kwalificatie duels voor het WK . Namelijk uit tegen Canada en thuis tegen Costa Rica . Meteen daarna stond de halve finale van de Carribean Cup op het programma . En dan eventueel nog de finale . Maardan zouden wij eerst moeten afrekenen met Trinidad & Tobago . Heel officieel stond er deze maand nog een wedstrijd op het programma.Op 30 juni oefenden wij namelijk tegen El Salvador . Echter is deze oefenwedstrijd ter voorbereiding op de Gold Cup in juli . Dus deze wedstrijd lezen jullie in de juli update . De selectie voor deze wedstrijden zien jullie hier onder.

Kn6XhZT.png

Geen verrassingen . De namen die eventueel nog voor Curaçao uit mogen komen  willen nog altijd niet aan een overstap denken .

En dus zijn het de bekende namen die het moeten gaan doen tegen Canada . Wij waren gewaarschuwd want Canada was een lastige horde in de vorige ronde . Uit wonnen wij toen gelukkig maar thuis hadden we weinig te vertellen , Vandaag was het echter een walk in the park. Canada had een absolute offday en daar profiteerden wij optimaal van. In de 2e minuut was het al bijna raak door Vicento en dat was de opmaak voor een heerlijke wedstrijd aan onze zijde . In de 7e minuut haalt Bacuna hard uit en de keeper weet er nog net een corner van te maken . Bacuna neemt de corner en speelt Benschop aan op rand 16 die haalt uit maar produceert een afzwaaier die per toeval bij Vicento uitkomt en die zet randje buitenspel zijn hoofd er tegen aan 0-1 . In de 22e minuut opent Cecillia op Antonia die een goede harde voorzet geeft . Hierdoor kan Benschop simpel binnen tikken 0-2 . In de 37e minuut geeft Cecillia weer een heerlijke bal ditmaal na de linkerflank . Vicento geeft voor richting 2e paal en Antonia komt goed voor zijn man en tikt de 0-3 binnen . Een kleine minuut later hebben wij de bal al weer veroverd en Antonia begint aan een lange rush . Wederom is zijn voorzet op maat en kan Benschop de bal binnen koppen . 0-4 bij rust wie had dat verwacht . Acht minuten na rust gaan wij vrolijk verder . Bacuna geeft een heerlijke diepe bal op Antonia . Weer is de voorzet op maat en wederom is het Benschop die boven zijn man uitkomt en raak kan knikken . Hierna gaat het tempo naar beneden want er staan nog weer wedstrijden op het programma . Gescoord wordt er dan ook niet meer en zodoende keren wij terug met een 0-5 overwinning .

tyRiCuk.png

wL9u0w7.png

Yl2Lptr.png

Door de uitslagen op de andere velden begint het steeds beter voor ons uit te zien en met een thuiswedstrijd tegen de nummer laatst kunnen we al een goede stap zetten . Echter mogen wij Costa Rica absoluut niet onderschatten . En makkelijk hadden wij het ook zeker niet hun . Al kwamen wij deze wedstrijd wel weer snel op voorsprong . In de 10e minuut was het Benschop die raak schoot na een prima 1-2 met Bacuna . Hoewel wij meer balbezit hadden waren wij behoorlijk onrustig en waren de meeste schoten over of naast . Vlak na rust kwam Costa Rica dan ook langszij . Ramirez was de man die wist te scoren . Gelukkig hebben wij dan nog altijd Benschop . Justiana kwam goed door over de linkerflank en zijn voorzet werd op waarde geschat door Benschop in de 61e minuut .  Negen minuten later werd de marge gelukkig 2 . Antonia met zijn zoveelste assist deze kwalificatie en Vicento mocht ditmaal afdrukken . Costa Rica probeerde het wel maar stuitte een paar keer op Room

plM7JGa.png

pU4hPC0.png

Ym8yqmD.png

De play-off is nu een feit en dat is al meer dan waar ik voor af rekening mee had genomen . Kwalificatie is zelfs heel dichtbij nu . Ben echter een screenshot van de stand vergeten maar dit is nu de stand 

1 Curaçao 18p

2 USA 15p

3 Mexico 12p

4 Canada 6p

5 Panama 3p

6 Costa Rica 0p

Theoretisch kunnen wij het WK nog missen . Moeten wij alles verliezen en Canada alle 4 de wedstrijden winnen . Uit bij Mexico en USA geef ik ons niet veel kans maar thuis tegen Canada of Panama moeten wij toch wel dat ene puntje kunnen pakken . Echter zie ik Canada ook niet alle vier wedstrijden winnen en hierdoor zijn officieus al geplaatst voor het WK .

EgsU8lp.png

Een kleine verandering voor de selectie van de Carribean Cup om iets meer keus achterin te hebben . Verder niets schokkend.

Trinidad is een tegenstander die wij inmiddels wel goed kennen . En ik weet dat onze kracht vooral voorin zit . Dus met aanvallende intenties zijn wij deze wedstrijd in gegaan en dat pakte zeer goed uit . In de 12e minuut krijgen wij een vrije schop . Antonia neemt hem , Benschop verlengt hem met zijn hoofd en Janga is goed doorgelopen en tikt de 1-0 binnen . Tien minuten voor rust maken wij de 2-0 . Benschop zet zelf de aanval op . En knikt de voorzet van Antonia tegen de touwen . Vijf minuten later wordt de marge zelfs 3 . Juliana is feller in het duel en veroverd zo de bal . Passt de bal naar Vicento , die legt voor en Benschop schiet raak . Kort na rust beslissen wij de wedstrijd in een tijdbestek van 1,5 minuut . In de 52e minuut is het de ingevallen van Kessel die er 4-0 van maakt na wederom een vloeiende aanval . En vlak erna maakt Benschop zijn 3e op aangeven van die zelfde van Kessel . 5-0  scoren doen wij behoorlijk de laatste tijd . Twintig minuten voor tijd maakt John er 5-1 van . De ingevallen Arias weet zich ook nog in de boeken te schieten in de 83e minuut . Waar Caesar er meteen achteraan ook raak schiet 6-2 . In de 87e minuut geeft Justiana de bal voor en laat van Kessel zich wel heel makkelijk vallen . Toch gaat de bal op de stip . Van Kessel mist echter de strafschop waardoor het 6-2 blijft 

v77CU7X.png

4Pmq1Wg.png

In de finale treffen wij Jamaica . Op papier zijn wij inmiddels de gedoodverfde favoriet . Echter hebben 3 wedstrijden in korte tijd wel behoorlijk invloed gehad op mijn speler . Veel spelers zijn geen basisspeler bij hun clubs en dat merk ik nu toch wel aan de conditie .  Daarnaast zijn Antonia en Janga ook nog eens geschorst . In de eerste twintig minuten gaat de wedstrijd gelijk op en krijgen beide ploegen kansen op de openingstreffer . In de 25e minuut opent Jamaica de score via Nicholson. Jamaica is iets feller en fitter en daardoor komen wij moeilijk in ons eigen spel . Na een uur spelen ga ik dan over op 4-2-4 in de hoop iets te forceren maar tot grote kansen leid dat echter niet . In de 69e minuut verliezen wij de bal knullig en komt Jamaica er razendsnel uit en countert naar de 2-0 via wederom Nicholson . Deze klap komen wij niet meer te boven en daardoor verliezen wij de finale met 2-0 

riGkP2I.png

908vxWj.png

Hoewel de meeste tevreden zijn over de Carribean Cup heb ik toch mixed feelings . Wij hebben het beter gedaan dan het vorige toernooi en de finale halen is al een knappe prestatie . Echter lijkt mij dit een van de weinige kansen op een prijs met Curaçao en daardoor baal ik wel dat wij niet gewonnen hebben . Echter missen wij met Antonia gewoon veel kwaliteit zeker als de meeste ook nog aardig moe zijn . Maar lang kunnen wij niet rouwen want het volgende toernooi staat al op het punt om te beginnen . Namelijk de Gold Cup

@Marius Het was een zeer evenwichtige partij alleen in de verlenging lijken de Fransen vleugels te krijgen . Engeland heeft dat ook mogen ondervinden .

@delichris Er komen leuke spelers aan . Echter niet altijd op de plekken waar ik nu behoefte aan heb ( backs , en nummer 10 ) Hoewel er wel een rechtsback zich aan het aandienen is nu . Verder zit het idd zeer goed met 2 jonge doelmannen . Centraal achterin zit het ook meer dan prima en op de flanken heb ik met Kean , Bernardeschi en Chiesa ook de beschikking over top materiaal . En voorin zit het ook meer dan goed .

@Isco22 In de 90 minuten kon het alle kanten op . Dat de 3-3 werd afgekeurd was ook wel een mokerslag maar ben tevreden . Daarna hebben ze het keurig opgepakt

@FM_Lesly Helaas kunnen we niet altijd alles winnen . Maar aangezien Italië een zeer slecht EK had gespeeld hebben wij ons nu prima terug geknokt en dat bied voldoende perspectief 

@Politico Maar die hebben dan ook een partij geweldige spelers zeg 

@Mordurette @Titan @TeamWesil @Rossi @Duarte. 

Edited by komodo25

Wat een heerlijke prestaties met Curacao zeg. Je kan het WK haast al ruiken. Dat je de Caribbean Cup niet pakt is niet erg. Je stond in een finale, maar je hebt al zulke mooie wedstrijden gewonnen. 

Je hebt echt geweldig gepresteerd met Curaçao. Dat je uiteindelijk de finale verliest van Jamaica is natuurlijk erg jammer, maar je kan zeker trots zijn op je prestatie én het feit dat je praktisch het WK gehaald hebt.

Wat een prestatie om met Curaçao naar het WK te mogen! Dit zie ik echt niet meer mislopen. Die zege in Canada en thuis tegen Costa Rica zijn echt geweldige resultaten!

Zonde van de finale tegen Jamaica, maar een mooie prestatie om je (iig voor de playoffs) te plaatsen voor het WK. Ligt binnen handbereik.

Je gaat echt heerlijk met Curacao! Jammer van de finale tegen Jamaica. Lekker dat je al verzekerd bent van de play/offs voor het WK

mkwIErT.png

Veel tijd om te mokken over de verloren nederlaag tegen Jamaica was er niet want het volgende toernooi stond al weer op het programma.De Gold Cup namelijk . Tussendoor had ik dan even tijd om terug te vliegen naar Boedapest om daar wat belangrijke zaken te regelen.Hierdoor mocht de assistent de leiding hebben over het oefenduel tegen El Salvador . Daardoor had ik wat meer tijd om dingen te bespreken op club niveau . Daarna vloog ik naar de States om de ploeg voor te bereiden op de Gold Cup . Wij zaten in een poule met USA B , Costa Rica en Panama . USA B bestaat voornamelijk uit regens en is daardoor moeilijk in te schatten . Twee spelers daarvan spelen bij Groningen dus talent zullen de meeste spelers wel hebben . Panama en Costa Rica kennen wij natuurlijk van de kwalificatie van het WK . Als we uitgaan van de kwalificatie zou de 2e ronde haalbaar moeten zijn maar Jamaica heeft al laten zien dat er op toernooien andere regels gelden.

sBqMe9A.png

De selectie van de Gold Cup is de zelfde als die van de Carribean Cup . De selectie moest ik bekend maken voordat de finale tegen Jamaica werd gespeeld dus wisselingen maken leek mij niet de beste keus . USA dus het jongste elftal . Terwijl wij het meest scorende land zijn . Dat is wel een fijn gegeven natuurlijk . De selectie is iig vol vertrouwen . Het oefenduel werd ook gewonnen al was die alles behalve overtuigend .

Tegen USA B zat ik natuurlijk weer zelf op de bank en het was al snel duidelijk dat USA een sterk elftal hadden . Echter waren ze zoals al eerder gezegd behoorlijk jong en dus druistig en werd er te vaak te snel geschoten . Wij speelden daar in tegen een prima wedstrijd en openen de score in de 21e minuut . Cecillia geeft een mooie pass op Antonia en de keeper komt te vroeg uit , Antonia kan langs de keeper spelen en geeft hem dan voor op Benschop die simpel kan binnen tikken . De gelijkmaker komt van 1 van de weinige niet regen spelers van USA B en dat is de in Colombia geboren Manotas . In de 26e minuut scoort hij de 1-1 op aangeven van Groningen speler Jacobs .Vlot erna staan wij echter weer op voorsprong . Antonia flitst weer eens ouderwets over de rechterflank geeft hard voor . En de keeper verkijkt zich op deze voorzet en zo beland de bal in het doel . Wederom gaat de keeper van team USA hier niet vrijuit maar ik vind het niet erg. Manotas is echter een luis is de pels voor onze verdediging want vlak voor rust duikt hij weer uit het niets op en weer is de voorzet van Jacobs . Met 2-2 gaan wij dus de rust in . USA kan echter geen grip krijgen op Antonia en na rust is hij weer eens twee man te snel af en zijn voorzet word keurig binnen getikt door Vicento in de 53e minuut . Vier minuten later veroverd Bacuna de bal , geeft hem lang op Vicento die een goede voorzet op Benschop geeft en die weet wel raad met zulke kansen 2-4 . Hoewel deze stand doet vermoeden dat wij beter zijn is het vooral USA dat aanvalt deze wedstrijd . Maar Room staat een paar keer goed in de weg en zoals al eerder gezegd de meeste kansen gaan naast of over . Met nog ongeveer een kwartier spelen wordt het wel weer spannend wanneer Justiana de bal makkelijk inleverd en hierdoor kan Garlock raak schieten . Echter winnen wij de 1e wedstrijd met 3-4 en doen dus zeer goede zaken 

emhbvkx.png

Door deze overwinning en met een laatste wedstrijd tegen Panama in het vooruitzicht durfde ik het aan om tegen Costa Rica al wat spelers rust te geven . Het is een lange zomer met veel wedstrijden en dat kost veel kracht zeker als de meeste spelers geen basis speler zijn bij hun clubs . Maar ook de reserves toonden deze wedstrijd dat ze goed mee kunnen . In de 1e helft zijn wij beter en krijgen kansen maar scoren doen we niet . In de 32e minuut maakt Ramirez een schandalige overtreding en moet met direct rood vertrekken . Hierdoor krijgen wij nog meer grip op de wedstrijd . Op slag van rust betaald dat zich dan uit in de 1-0 . Van Kessel geeft voor en Arias schiet goed binnen . Van Kessel gaf aan dat hij zich niet helemaal lekker voelde ( Diarree) en werd in de rust vervangen voor Antonia .En die wissel koste Costa Rica helemaal de wedstrijd want in twee minuten tijd zorgt Antonia met twee goede voorzetten dat Arias 2x kan scoren , zowel in de 65e als 66e minuut . 3-0 bleek dan ook de eindstand te worden

8tWKYRe.png

B6l9Snt.png

Na twee wedstrijden al geplaatst zijn dat is een heel fijn gevoel kan ik jullie vertellen . Hierdoor staat er geen druk op de laatste wedstrijd tegen Panama en kunnen wij dus lekker vrij voetballen . En dat wij lekker kunnen voetballen laten wij deze wedstrijd dan ook zien  .Hoewel wij de hele wedstrijd beter zijn duurt het wel weer even voordat er gescoord wordt en wanneer er dan gescoord wordt is het ook nog een Panama wat de score opent . Uit een counter is het Aguilar die er 1-0 van maakt na exact een half uur spelen . Lang kan Panama niet van de voorsprong genieten . Vier minuten later is het , wie anders dan Antonia die weer eens zijn mannetje te snel af is en zijn voorzet wordt keurig door Vicento binnen gekopt . In de rust vervang ik Janga voor Arias en gaan dus weer over op 4-2-4 . Ook in de tweede helft duurt het even voordat er gescoord wordt . In de 69e minuut komen wij dan verdiend op 1-2 . Antonia geeft een slim balletje op Arias en die schiet keurig binnen . En die goal lijkt Panama te breken . Want drie minuten later wordt de marge 2 . Christina geeft een goede steekbal en Antonia kan de bal diagonaal binnen schuiven . Na deze treffer besluit ik ook Benschop rust te geven en mag oud MTK speler Zschusschen weer een opdraven in het shirt van Curaçao . En dat pakte niet verkeerd uit want koud in het veld maakt hij er zelfs 1-4 van . Martina geeft de bal een hengst naar voren , Arias loopt er op en troeft zijn man af en geeft de bal breed waardoor het voor Felitciano een koud kunstje is om de bal het laatste zetje te geven . In de blessure tijd wordt de lijdensweg van Panama nog groter wanneer er hands wordt gemaakt in de 16 . Bacuna neemt de strafschop feilloos .

NeFWWyV.png

I94CGQd.png

Wij plaatsen ons zich dus als groepshoofd voor de kwartfinale . USA B gaat mee als nummer 2 . Wonnen beide wedstrijden ook eenvoudig . Panama en Costa Rica spelen onderling gelijk in de 1e wedstrijd waardoor voor beide landen het toernooi er op zit . Dat beide landen ook onder aan staan in de kwalificatie voor het WK is dus niet voor niets . In poule B wint Mexico alle duels , El Salvador speelt gelijk tegen Haïti maar wint van Honduras en wordt daardoor 2e aangezien Honduras alleen maar van Haïti wist te winnen . In poule C wist Trinidad alle 3 de duels te winnen en dat is zeker knap gezien die poule . Zeker omdat Trinidad niet bij de laatste zes zit in de kwalificatie voor het WK . Jamaica wordt in deze poule tweede en is dus ook door naar de kwartfinale . Canada speelt twee keer gelijk maar dat is voldoende om toch door te mogen gaan naar de kwartfinale 

SnopBun.png

Wij nemen het in de kwartfinale op tegen Honduras . Krijgen dus de nummer 3 van poule B . Jamaica - USA B lijkt een interessant duel te gaan worden . Canada zal uit een heel ander vaatje moeten gaan tappen willen ze kans maken tegen top favoriet Mexico . Trinidad lijkt een haalbare kaart te hebben gekregen tegen El Salvador 

@Politico Had graag met een beker willen staan als coach van Curaçao , toch is de finale halen ook een keurige prestatie . Het WK mag niet meer misgaan maar goed dat puntje moet nog wel gepakt gaan worden

@delichris Ik kan me zeker in jouw woorden vinden . Had niet verwacht zo te kunnen presteren met Curaçao . Dat bepaalde spelers niet willen uitkomen is jammer maar aan de andere kant staat er nu wel een groep die al jaren samen speelt blijkbaar geeft dat op 1 of andere manier vleugels gezien sommige wedstrijden . Dat de finale verloren werd vind ik toch wel een domper . Zoveel kansen op een prijs krijg je niet met  Curaçao . Het WK mag niet meer misgaan nee 

@Mordurette Ik verbaas me ieder duel weer, En dan toch die finale halen terwijl de poulefase zo slecht ging tegen nietszeggende landen . Echter als je dan in de finale staat wil ik die ook winnen . Hoewel ik zeker trots ben . Het WK lijkt al binnen te zijn en dat had ik echt niet verwacht 

@Marius Dat had ik echt niet aankomen hoor dat wij gewoon naar het WK gaan . Mislopen zie ik dit ook niet meer . Al verliezen we ze alle 4 ik zie Canada niet alles winnen echt niet . Denk dat het na het WK dan ook einde Curaçao gaat worden doorstroom is er niet .

@Rossi Het missen van 1 of 2 spelers doet helaas erg veel in dit elftal . Als iedereen fit is kunnen we stunten wat we nu al een paar keer hebben gedaan . Echter wat blessures of schorsingen en het spel is heel anders . Dan mis ik echt een goede bank die wel mogelijk zou zijn als bepaalde spelers toch nog willen uitkomen voor ons . Wie weet doet een WK nog wat in de hoofdjes met bepaalde spelers

@ElMarcos Had de finale graag gewonnen maar helaas . Thanks voor de mooie woorden

@Isco22 Het begint steeds beter te draaien idd . En dit soort prestaties had ik zeker niet verwacht . Ben wel benieuwd hoe wij het uit in Mexico en in Amerika gaan doen . Vrees dat soort duels wel . Maar goed ik ga die in als goede leermomenten voor het WK . Play off is al binnen maar vermoed dat plaatsing ook al zeker is 

@FM_Lesly Mogen zeker niet klagen . Had de finale nog wel eens willen spelen met de sterkste selectie maar goed thats the game 

@Titan @TeamWesil @Duarte.    

Edited by komodo25

Toch al een redelijk statement gemaakt in de groepsronde.  Na Mexico zie ik USA B toch als je voornaamste concurrent en die heb je al kunnen verslaan.

Ook op dit tornooi trek je de goede lijn gewoon door. Ik weet niet waar dit gaat eindigen, maar voorlopig blijf je echt overachieven.

Goed gepresteerd in de poule! Honduras mag ook weinig moeite zijn gezien hun poulefase. 

Wederom prima prestaties. Waarom staat bij Amerika er steeds B achter? Is er ook een A team? #durftevragen

8 uur geleden zei ElMarcos:

Wederom prima prestaties. Waarom staat bij Amerika er steeds B achter? Is er ook een A team? #durftevragen

Jazeker is er ook een A team. Daar zit ik bij in met de kwalificatie van het WK. Echter speelde het A team deze zomer de Confederations cup waar USA de halve finale heeft gehaald. Zie dat Senegal daar weer met het B team actief was... Daar lag de prioriteit bij de Afrika Cup. 

Op 17-5-2019 om 21:18 zei komodo25:

Jazeker is er ook een A team. Daar zit ik bij in met de kwalificatie van het WK. Echter speelde het A team deze zomer de Confederations cup waar USA de halve finale heeft gehaald. Zie dat Senegal daar weer met het B team actief was... Daar lag de prioriteit bij de Afrika Cup. 

Ah! Zodoende dus! 

LK8D4nA.png

We gaan verder met de Gold Cup . Nadat wij de poulefase hadden overleefd werden wij gekoppeld aan Honduras . 

Honduras 1 van de grote landen in Midden Amerika heeft een vreemde hoofdstad namelijk Distrito Central . Een combinatie van Tegucigalpa en de voormalige stad Comayagüela . Qua toerisme leeft het land niet echt , Alleen de Baai eilanden zijn enigszins toeristisch . Deze eilanden worden bevolkt door nazaten van de Engelsen die ooit deze eilanden in handen hadden . Verder heeft Honduras ook de ruïnes van 1 van de belangrijkste Maya steden echter is het ruim 5 uur rijden met de auto vanaf de dichtstbijzijnde grote stad . Honduras is ook 1 van de armste landen in de regio met de grootste armoede en is ook nog eens het meest gewelddadige land ter wereld  . Mede door MS13.Op voetbal gebied telt het land niet echt mee . Al zijn ze wel bekend om de voetbaloorlog  . Toch bereikte Honduras in 2001 de 20e plaats op de ranglijst wat nog altijd de hoogste positie ooit is voor het land . 3x wist het land zich te plaatsen voor het WK  , in 1982 , 2010 en 2014 .In 2018 en ook voor WK 2022 hebben ze zich niet geplaatst . Nog nooit wonnen ze een wedstrijd op het WK . in 1982 speelden ze tweemaal gelijk en verloren 1 wedstrijd ( Gelijk tegen Spanje en Noord-Ierland en verloren van Joegoslavië ) In 2010 verloren ze van Spanje en Chili en speelden ze gelijk tegen Zwitserland en in 2014 verloren ze driemaal . Tegen Frankrijk , Zwitserland en Ecuador werd er dus verloren  .Toch wisten ze wel een prijs te pakken . Het inmiddels niet meer bestaande CONCACAF kampioenschap werd gewonnen in 1981.De Copa Centroamericana werd in 1993 gewonnen ( destijds heette het nog de UNCAF Nations cup ) en in 2013 werden ze daar 2e.

De Gold Cup werd nog nooit gewonnen maar Honduras kwam in 2005 , 2009 , 2011 en 2013 tot de halve finale . 

Zowel de media als de fans bombarderen ons nu als favoriet maar als je kijkt naar de historie is Honduras een tegenstander die wij zeker niet mogen onderschatten 

Honduras heeft hetzelfde probleem als ons . Aanvallend is het allemaal heel aardig ( zij hebben oud Groningen speler Castillo en ook nog Lozano ) maar verdedigend zijn ze net als ons kwetsbaar . Honduras begon behoudend aan de wedstrijd waar wij juist volop gebruik willen maken van onze aanval . Vanaf het eerste moment bepalen wij dan ook de wedstrijd maar dankzij uitstekend keeperswerk blijft het lang 0-0 in de 1e helft . In de 27e minuut lijken wij dan op 0-1 te komen maar de lat staat Antonia in de weg . Drie minuten later mogen wij dan wel juichen al scheelt het niet veel . Cuco gooit in , Antonia passeert zijn man en geeft een goede voorzet , Christina schiet raak via de onderkant van de lat . Honduras had net aan afgetrapt of ze mochten al weer aftrappen . Bacuna verovert de bal passt hem naar Justiana die geeft de voorzet , Benschop kopt door op Vicento en die scoort met een volley . Op slag van rust wordt Benschop vrijgespeeld en met een bekeken schot passeert hij de doelman voor de 3e keer . Na rust weet ook Antonia zich op het scorebord te werken . Weer is het Cuco met een verre ingooi , Christina legt de bal in de 16 en Antonia profiteert hier van in de 52e minuut , Het gaat van kwaad tot erger bij Honduras want net binnen het uur scoort Janga de 0-5 . Vicento geeft voor Benschop kopt door en Janga kan doorlopen en binnen schieten . 0-5 kat in het bakkie toch ? Toch komen we ineens aan het zweten . Want verdedigend zijn we wel kwetsbaar en wat hier gebeurde heb ik nog niet vaak zo niet nooit gezien en mag ook nooit gebeuren . In de 64e minuut doet Honduras wat terug via Castillo na een mooie aanval . Oke dat kan en mag . Echter verliezen wij na de aftrap al snel de bal en via een razendsnelle counter is het 2-5 door Lozano . Oke dat kan nog gebeuren helaas echter verliezen wij de bal na de aftrap weer heel snel en dat mag gewoon niet als het net ook al gebeurd is . en zo is het in twee minuten tijd 3-5 . Doordat Castillo zijn 2e maakt , Dan zit je toch niet meer lekker op je stoeltje in de dug out . Gelukkig krijgen wij daarna wel weer de overhand maar moeten blijven uitkijken voor de counter . Tien minuten voor tijd krijgen wij een vrije schop . Antonia slingert hem in de 16 , Benschop wil koppen maar krijgt een duw in de rug Strafschop!

Benschop neemt hem zelf en schiet onberispelijk raak 3-6 nu mag het echt niet meer misgaan . Het wordt zelfs nog 3-7 in de 86e minuut . Benschop kopt door , Vicento kan doorgaan schiet hard , de keeper kan hem alleen pareren en de bal valt voor de voeten van Antonia die simpel kan binnen tikken . Wij staan in de halve finale van de Gold Cup!!!

yXcy89t.png

LtJJG0d.png

In de halve finale treffen wij Trinidad & Tobago een tegenstander die wij inmiddels door en door kennen door de vele wedstrijden die wij inmiddels tegen hun hebben gespeeld . Trinidad won met moeite van El Salvador . De andere halve finale gaat tussen Mexico en Amerika B  . Mexico had weinig moeite met Canada . En Amerika B won met 1-4 van Jamaica . Trinidad & Tobago hebben wij de afgelopen jaren veel tegen gespeeld en de laatste keer was het ook een halve finale . Afgelopen maand nog voor de Carribean Cup . Toen wonnen wij met 6-2 dus de media schrijven ons al de finale in . Echter hou ik rekening met een getergd Trinidad .

Trinidad & Tobago ligt ook in de Antillen . Het land bestaat uit het grote eiland Trinidad het kleinere Tobago en nog een paar kleine eilandjes  . We kunnen dus praten over een  soort van derby . Trinidad & Tobago maken deel uit van de kleine Antillen die bestaan uit de bovenwindse eilanden en de benedenwindse eilanden . In het Engels worden de bovenwindse eilanden weer in twee groepen verdeeld namelijk de Leeward Islands ( tot Dominica , Waar ook Saba , Sint Maarten en Sint Eustatius bij horen ) en de Windwards Island ( onder Dominica )  . Waar Trinidad en Tobago bij horen net als Barbados . De bovenwindse eilanden beginnen onder Puerto Rico ( wat deel uit maakt van de grote Antillen ) en eindigen bij de kust van Venezuela . De benedenwindse eilanden zijn voornamelijk eilanden die bij Venezuela horen plus Bonaire , Curaçao en Aruba . Hoewel Curaçao en Trinidad dus niet bij de zelfde groep horen ligt Trinidad wel het meest zuidelijk van de bovenwindse eilanden en voor de kust van Venezuela dus vandaar een derby . Trinidad & Tobago werd ontdekt door Columbus  die Trinidad vernoemde naar de heilige drie eenheid ( spaans Trinidad ) en Tobago naar Bella Forma ( prachtige formatie ) deze naam werd later Tobago waarschijnlijk ontleent aan het woord tabak . In 1655 veroverde Nederland het land voor korte duur op Koerland . In de 18e eeuw veroverden de Britten de eilanden en werd het in 1889 de kolonie Trinidad & Tobago . In 1962 werd de kolonie onafhankelijk van de Britten . Inmiddels is het land 1 van de welvarendste landen in het gebied en toerisme is er vooral op Tobago en is nog altijd groeiende . Bekende mensen die er geboren zijn is zanger Haddaway bekend van het het nummer What is love . Zanger Billy Ocean en zangeres Nicki Minaj . Op voetbalgebied is het land vooral bekend door Dwight Yorke oud speler van Manchester United .

Het nationale elftal wordt de Soca Warriors genoemd . En net als Honduras stond Trinidad in 2001 het hoogst op de ranglijst met een 25e plek . 1x was het land actief op een WK . In 2006 onder leiding van Leo Beenhakker werd het land 4e in de laatste groepsfase en moesten play offs tegen Bahrein uitmaken wie naar het WK mocht . Na een 1-1 in eigen land won Trinidad met 0-1 in Bahrein . Tegenwoordig moet de nummer het opnemen tegen een Zuid Amerikaans land waardoor de kans op plaatsing lastiger is geworden . Op het WK pakte de mannen van Beenhakker 1 punt tegen Zweden . Verloren werd er van Engeland en Paraguay. In de Carribean cup is het land zeer succesvol met 8 overwinningen . In de Concacaf cup werd het eenmaal 3e in de laatste editie van 1989 en in de Gold Cup werd tweemaal de halve finale gehaald . De eerste keer was in 2000 en de tweede keer dus in 2021.

Wederom ga ik uit van ons aanvallende deel van de selectie hoewel ik wel de nodige tegenstand verwacht bij Trinidad . Trinidad speelde anders dan de afgelopen keer en bood zeker de nodige weerstand . In de 7e minuut gaf Christina een licht duwtje aan Hyland maar de scheids vond het genoeg voor een penalty . Na de nodige protesten werd deze gemist door Lawrence ( keeper redde ) maar in de rebound schiet hij wel raak 0-1 . Na een kwartier spelen gaat de bal weer op de stip . Ditmaal echter voor ons . Vicento wordt in de 16 gehaakt . Bacuna faalt niet 1-1 . Beide landen geven elkaar weinig toe en dat is dan ook de ruststand . Na rust komen wij gelukkig op 2-1 . In de 56e minuut schiet Bacuna van afstand maar de bal wijkt af op Peters waardoor de keeper op het verkeerde been staat 2-1 . Dit lijkt de tegenstander te breken en ons vleugels te geven want dan gaat het ineens hard . In de 62e minuut is het van Kessel ( ingevallen voor Vicento )  die er 3-1 van maakt nadat Antonia een perfecte voorzet gaf .  Drie minuten later is 4-1 door Benschop . Bacuna liep goed door en gaf de bal voor vanaf de achterlijn . Antonia maakt er twee minuten later zelfs 5-1 van na een mooie combi met Cecillia . In de 71e minuut doet Trinidad wat terug via Caesar . Room lag al een paar keer goed in de weg deze wedstrijd maar op deze bal was zelfs Room gezien . Uiteindelijk bereiken wij dezelfde uitslag als in de halve finale van de Carribean Cup . Cecillia maakt er in de 77e minuut 6-2 van . 

Als je zo de uitslag hoort lijkt het een makkelijke overwinning geweest te zijn . Echter waren wij nauwelijks beter dan Trinidad . Wel een stuk effectiever . Wederom mogen wij een finale spelen en dat is iets wat ik niet verwacht had dit toernooi 

gD4KYkk.png

IQ1pjjR.png

In de finale treffen wij wederom Amerika B . In de andere halve finale was Amerika B te sterk voor Mexico . Amerika won met 1-0 .

Wie favoriet is ? Ik durf het niet te zeggen . In de poulefase wonnen wij wel maar was Amerika wel sterker . Het kan alle kanten op maar de finale halen op dit toernooi is iets wat ik zeker niet verwacht had , Al hadden wij dan ook wel mazzel met de loting 

@Rossi Vicento is een belangrijke speler voor mijn elftal . Knallen hebben we gedaan tegen Honduras

@Mordurette Mogen niet klagen over de groepsfase . Honduras is toch op papier wel een lastige tegenstander . Echter zijn wij in de vorm van ons leven

@Politico Groepsfase overleven was al een prestatie . Deze zetten wij echter goed door . USA B is zeker een geduchte tegenstander . Winnen wel van Mexico . En resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst . Toch tref ik liever Amerika B dan Mexico

@Marius Het eindigt iig in de finale . Iets waar ik absoluut geen rekening mee had gehouden

@delichris Zomaar even pakken? Honduras heeft een prima ploeg zeker aanvallend . Echter zijn wij erg goed bezig de laatste tijd 

@Isco22 Gezien de poulefase mocht het geen probleem zijn . Toch is Honduras een ploeg met individueel talent . Echter is het jarenlang samenspelen van deze groep echt een wapen aan het worden

@ElMarcos Onze prestaties zijn zeker heerlijk 

@FM_Lesly @Titan @TeamWesil

Twee heerlijke uitslagen hoor! In de poule al van Amerika B gewonnen dus ik zie je de Gold Cup binnenslepen.

Wat een spektakelwedstrijden zeg! Het tornooi is nu al geslaagd, maar de finale winnen zou natuurlijk helemaal te gek zijn.

CfpQzI7.png

Word 25 juli een onvergetelijke dag voor alles wat Curaçao lief heeft ? Wat op die dag staat de finale op het programma van de 

Gold Cup . Favoriet is Curaçao echter niet volgens de bookmakers . USA B is het team wat de finale wel zou winnen zo is de algemene tendens bij de bookies en ook in de media is het thuisland de favoriet . De gedachte is dat USA B zich niet nog eens laat verrassen .

Dat ik hetzelfde denk laat ik echter niet weten en in de persconferentie laat ik dan ook weten dat wij vol vertrouwen zijn dat wij het kunstje nog wel een keer kunnen herhalen . Hoewel USA B natuurlijk een geduchte tegenstander is . De wedstrijd wordt gespeeld op Belmont Park in New York  wat een capaciteit heeft van 30000 plaatsen  . Het stadion is in 2021 opgeleverd en heeft geen vaste bespeler . 

dn8gz4k.png

Tot op heden is Canada het enigste land wat een andere winnaar heeft opgeleverd dan Amerika of Mexico . Canada won in 2000 van Colombia . Brazilië heeft twee keer in de finale gestaan maar verloor beide finales van Mexico . Amerika won de finale zes keer maar van Mexico werd de finale maar 1x gewonnen . De overige 5 finales  werden gewonnen van Honduras , Costa Rica , Panama 2x en Jamaica .

Mexico won  de finale 8x . En won 5x de finale van Amerika . De overige drie werden gewonnen door Brazilië tweemaal te verslaan en 1x van Jamaica . Amerika kan dus dichterbij komen en wij kunnen dus pas het 4e land worden die de Gold Cup heeft gewonnen .

Een vol Belmont Park was het decor voor deze toch nu al memorabele finale voor Curaçao  . Qua statistieken deed deze wedstrijd niet veel onder voor die van de groepsfase . Wij hadden iets meer balbezit net als in de poulefase . Amerika iets meer kansen op doel dan ons . Amerika schoot dit maal wel wat minder ballen over of naast dan in de poulefase . Enigste grote afwijking is dat wij wel veel ballen richting het doel van Amerika schoten maar de meeste gingen dit maal over of naast van ons . Een stuk minder effectief dus dan in de poulefase . 

In de 26e minuut gaf Alberto een duw aan Manotas en ging de bal op de stip . Daniel Brooks verzilverde deze buitenkans en zo leid Amerika met 0-1 . En dus moeten wij ditmaal in de achtervolging . Zowel Amerika als wij krijgen allebei nog een goede kans om te scoren maar beide keepers doen hun werk . Ruststand 0-1 . Ook na 67 minuten spelen staat die uitslag nog op het bord en haal ik Janga naar de kant en komt Arias er in als extra spits . Veel haalt het niet uit want echt veel kansen weten wij niet te creëren . Amerika houd het dicht waardoor wij dus gedwongen worden om vaker van afstand te schieten en dat is niet ons beste wapen . In de 90e minuut gaat het bord omhoog met de extra speeltijd . We krijgen nog vijf minuten om een verlening af te dwingen .  In de 93e minuut krijgt Antonia wat ruimte en krijgt de bal op het juiste moment ingespeeld door Bacuna . Antonia zet voor en Benschop kopt raak !!! 1-1 . Nu het hoofd koel houden maar nee hoor na de aftrap een domme blinde bal naar voren . Amerika dus weer in balbezit en in deze aanval valt de 1-2 door Manotas .... Hoe kun je zo dom een bal weggeven .... Wat zuur dit . Inmiddels gaat de klok naar 94 minuten en 50 seconden . Over 10 seconden zit de extra tijd erop . Justiana veroverd de bal nog eens . Speelt Vicento in . Inmiddels zit de extra tijd erop maar de scheids laat nog doorspelen . Vicento gooit die bal nog maar eens de 16 in . Arias kopt maar de bal mist alle richting ... Benschop loopt er wel op door en weet de bal nog binnen te houden net voor de achterlijn ter hoogte van de 16 meter lijn . Hij ziet hoe Antonia vrij staat en weet de bal bij Antonia te krijgen die de bal tegen de netten schiet 2-2 in de 96e minuut . Amerika mag nog aftrappen maar dan wordt er gefloten voor het einde .

We gaan dus verlengen . In de verlenging durft geen van beide landen echt voor de winst gaan en tikt de tijd dus rustig weg zonder dat er echt iets spannends gebeurd , op wat afstandsschoten na dan . Penalty's moeten de beslissing gaan brengen in deze finale 

Amerika mag beginnen . Manotas is de 1e die aanloopt en schiet de bal feilloos binnen . Benschop is voor ons de 1e die aan de beurt is en maakt ook geen fout 1-1 . Luna loopt aan voor de 2e strafschop en schiet hem in de linkerhoek , echter dook Room ook die hoek in en met zijn vingertoppen weet hij die bal naast te tikken . Bacuna mist niet vaak en ook nu blijft hij koel 1-2 in ons voordeel . Gunia is de 3e man voor Amerika en besluit de bal in de zelfde hoek te schieten als Luna . Echter duikt Room weer in die hoek en pakt zijn 2e penalty .

Antonia weet dat hij voor Curaçao een goede stap kan zetten als hij deze scoort . En dat doet Antonia ook ,hij wacht lang en wanneer de keeper een beweging naar rechts maakt schiet Antonia de bal in de andere hoek 1-3 . Bell moet nu scoren om Amerika nog hoop te geven .  Bell loopt aan en schiet de bal ..... in de rechterhoek . Echter had Room hier op gerekend  , Room kan hierdoor nog zijn vingertoppen er tegen aanzetten en de bal tegen de paal te tikken . Wij hoeven de 4e penal al niet meer te nemen CURAÇAO wint de GOLD CUP mede door een fantastische penaltyreeks van Room 

BLoa3WA.png

ltTzhf0.png

Z6FDcHY.png

Antonia de man van de meeste assists dit toernooi en Curaçao uitgeroepen tot grootste relevatie van het toernooi wat natuurlijk zeer terecht is . Want ik denk dat niemand vooraf had kunnen denken dat Curaçao had kunnen winnen . Degene die vooraf een bet had gedaan die zou wel binnen zijn geweest . Ik had ook nooit verwacht om dit te kunnen presteren en ben dan ook zeer trots op dit elftal.

ugk3Y0k.png

Antonia uitgeroepen tot beste speler van het toernooi en als je naar zijn cijfers kijkt is dat ook zeer terecht . Zes wedstrijden gespeeld , zes keer gescoord en 10 assists gegeven . Met een gemiddeld cijfer van een 9 is hij ook de terechte winnaar . Dat Antonia goed is in het geven van assists weten ze in Groningen ook nog wel . Het was namelijk Antonia die in de finale twee maal de assist gaf op Rusnak

ZCy4JIC.png

Vier van onze spelers zijn uitverkozen om deel uit te maken van het dreamteam . De overige 7 zijn allen Mexicanen . Aan die namen te zien is Mexico hier met een sterk elftal naar toe gereisd . Antonia staat wel verrassend als rechtsachter geposteerd maar daar heeft hij natuurlijk geen wedstrijd gespeeld . Opvallende naam is die van Christina. Nuttige speler hoor maar was verrast dat hij in het dream team is verkozen . Vicento en Benschop zijn namen die je er in kunt verwachten gezien onze prestaties 

QT9iJ6Q.png

De bond is zeer tevreden maar dat mag geen verrassing heten . Dat het land een geweldige stimulans zou krijgen moeten we maar afwachten . Zelf hoop ik dat deze overwinning misschien nog wel bepaalde spelers kan overtuigen om toch voor ons te kiezen . Aan de andere kant dit is wel de selectie die dit heeft weten te bereiken en ons waarschijnlijk zelfs al bijna een WK ticket heeft weten te bemachtigen . Echter zijn wel kwetsbaar bij blessures of schorsingen dus laten we het maar hopen dat er nog wat namen bij kunnen komen . 

@Isco22 Aanvallend zijn we sterk en dat weten we steeds beter uit te buiten . Dat je dan zulke uitslagen voorbij ziet komen verbaasd me wel maar kan er wel van genieten . Nou dat we de finale ook wonnen is wel een dosis geluk hoor . Zijn niet de fijnste wedstrijden als manager voor het scherm . Maar de ontlading maakte dat weer goed

@delichris We zitten momenteel in een goede flow . En we hebben het gefikst . De manier waarop is slecht voor het hart maar winst is winst

@Marius Met Vicento en Antonia en Benschop loopt er wel kwaliteit natuurlijk . Weten dat steeds vaker goed uit te buiten en daardoor krijg je van zulke wedstrijden vol spektakel . Toernooi was voor mij al geslaagd toen we de poulefase overleefden . De finale halen was natuurlijk al geweldig maar dat wij ook die nog eens wisten te winnen en dan vooral op de manier hoe ... Man man man ben die wedstrijd een paar keer gestorven had ik het idee . Maar we hebben hem

@Rossi @Mordurette @Politico @ElMarcos @FM_Lesly @Titan @TeamWesil