Jump to content
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Recommended Posts

Twee goede overwinningen. Wel verwacht natuurlijk. Tegen Frankrijk wordt het ongetwijfeld boeiend.

E026nhs.jpg

Nadat wij vorige maand uitgeschakeld werden voor twee prijzen namelijk de nationale beker en de Champions League restte ons nog maar 1 prijs en dat was de titel . Gezien de stand mochten wij dat absoluut niet meer uit handen geven . Dat wij uitgeschakeld werden voor twee prijzen kan nog wel eens ingrijpende gevolgen hebben aangezien een aantal spelers vorig seizoen al wouden vertrekken . Deze zijn gebleven omdat ik hun belooft had dat ze moesten wachten op de ontwikkeling van talenten . Persoonlijk vind ik dat ik daar in geslaagd ben . De selectie is jonger dan vorig seizoen en vind onze prestaties beter . Echter denken sommige spelers daar anders over ... En deze hebben ook nog eens clausules in het contract staan die niet voldoen aan hun huidige marktwaarde . Kan nog spannend worden de komende transferperiode . Maar goed zover is het nog niet , laten we ons eerst maar focussen op de Eredivisie . Met drie thuiswedstrijden van de vier lijkt de titel deze maand veilig gespeeld te kunnen worden . Wij trappen deze maand af met een thuiswedstrijd tegen Heracles , daarna spelen we onze enigste uitwedstrijd zon 60 km zuidelijker in Emmen . Vervolgens hoop ik op revanche tegen PSV in de borg . En sluiten de maand af thuis tegen Zwolle . Maar voordat ik in de dug-out plaatsnam voor de wedstrijd tegen Heracles kwam er nog nieuws uit Frankrijk .

8sNuHEn.png

Frankrijk wou mij als bondscoach . Hoewel het salaris zeer vorstelijk is en ik op dit moment denk dat Frankrijk een betere selectie heeft besloot ik het toch af te wijzen . Heb met mijn volle verstand voor Italië gekozen en zou het niet netjes vinden om dan nu al weer te vertrekken . Heet namelijk geen Dick ..

Heracles begon gegroepeerd aan het duel en hadden in het begin het lastig om de muur te beslechten . In de 34e minuut wist Suat Serdar Rollheiser vrij te spelen en die was zeer beheerst .  Drie minuten later was de score verdubbeld . Raes schoot knap uit de draai maar zag zijn inzet op de paal beladen . Sancho was er als eerst bij en wist zo te 2-0 te maken . In de blessure tijd van de eerste helft wordt Sancho door Koopmeiners omver geduwd en kan de scheids niets anders doen dan te fluiten voor een strafschop . Die door Sancho wordt binnen geschoten 3-0 . Wedstrijd gespeeld en de 2e helft zakt qua niveau nog verder in . v/d Boomen maakt er in de 69e minuut nog 3-1 van en dat lijkt lange tijd de einduitslag te worden . Twee minuten voor tijd wordt Sanabria goed vrijgespeeld en kan daardoor simpel binnen tikken .In de blessure tijd wordt het nog 5-1 wanneer Sancho de bal hard voorzet en v/d Buijs de bal ongelukkig in eigen doel verwerkt .En door de uitslagen op andere velden betekende dit dat FC Groningen wederom de beste is in Nederland !!!!!

Als kampioen zijnde mochten wij afreizen naar Emmen . Onder een luid applaus betreden wij het veld . Wederzijds respect is er inmiddels wel tussen beide clubs sinds Lukkien daar manager was en er vele oud spelers voor Emmen hebben gespeeld . Dat wij een stuk sterker zijn moesten wij dan nog wel even laten zien en de wedstrijd begon al zeer goed toen wij vroeg op 0-1 kwamen . Pulkrab kopte goed terug en Gamal kon zo raak schieten . Binnen het kwartier leken wij de wedstrijd al op slot te gooien toen Sancho de 0-2 aantekende . De assist kwam van Rollheiser . Zes minuten voor rust was daar dan ineens de aansluitingstreffer van Joey Sleegers . Na rust bleven wij de bovenliggende partij maar zolang het gat maar 1 doelpunt was , was er hoop voor Emmen . Vier minuten voor tijd was daar dan eindelijk de 1-3 . Vlasic gaf voor en Finnsson wist de bal op de volley in de linker onderhoek te plaatsen . 

PSV thuis . PSV is een angstgegner maar ik heb de jongens flink aangepakt . Vandaag moeten wij laten zien wie de beste is in Nederland . De openingstreffer komt uit een ouderwetse scrimmage . Bal komt tot 2 maal op de paal , uiteindelijk geeft Rollheiser het laatste tikje nadat Pulkrab Onana leek te tackelen. Het mag allemaal door van de VAR en zodoende staat het na 22 minuten 1-0 .In de 33e minuut gaat Potapov finaal onder een bal door en daar kan Lammers van profiteren 1-1 . Lang kan PSV niet van de treffer genieten want een minuut later staan wij al weer voor . Rollheiser scoort nadat hij drie PSV spelers het bos heeft ingestuurd .Vlak voor rust weet Pulkrab de bal knap aan te nemen en weet zodoende Sancho aan te spelen die de bal langs de keeper schuift 3-1 met rust . Met nog een half uur te spelen zetten wij de eindstand op 4-1 . Rollheiser opent op Sancho , die legt goed terug en Gamal kan raak schieten van zo'n 20 meter .

Thuis tegen Zwolle laten wij zien dat wij in vorm zijn . In de 9e minuut verovert Finnsson de bal met een perfecte sliding en kan zo openen op Rollheiser . Rollheiser kapt zijn man uit en schiet beheerst binnen . Na exact een kwartier gespeeld te hebben kopt Sanabria de bal door op Gamal en Gamal laat zien dat hij in vorm is en scoort weer . In de 27e minuut in het Sanabria die scoort . Potapov weet de bal perfect achter de defensie te leggen zodat het afronden van Sanabria een koud kunstje is . Na 30 minuten zet Vlasic de stand op 4-0 de assist komt van Felix . Blijkbaar denken onze spelers dat een wedstrijd maar 30  minuten duurt want wij staan echt te slapen bij de 4-1 er meteen na . Kvilitaia is als de kippen bij en doet was terug . Vlak voor rust is het wederom deze speler die het scherpst is zodoende is er nog hoop voor Zwolle in de tweede helft . In de rust de spelers toegesproken dat ze absoluut niet moeten denken dat het al binnen is . Na rust spelen wij een stuk beter dan het laatste kwartier en invaller Gutierrez weet de eindstand op 5-2 te brengen in de 66e minuut , 

5OZTaKv.png

ui9Aijk.png

Met nog twee wedstrijden te gaan in mei zijn de nummer 1 en 2 al zeker . Plek 3 is nog spannend en daarbij is het wel verrassend dat er geen Ajax of Feyenoord bij zit . AZ , Heerenveen of Vitesse drie subtoppers maken uit wie er nummer 3 van Nederland gaat worden .Voor de play-off is het dan ruzie maken tussen twee Rotterdamse clubs en Ajax . Onderin kunnen wij al wel aannemen dat VVV afdaalt naar de Keuken Kampioen Divisie  en kan het zomaar zijn dat alle Limburgse clubs komend seizoen op het 2e niveau spelen . Twente en Emmen moeten zich via de nacompetitie zien veilig te spelen 

jvnKEIR.png

Ook hebben wij nu een nieuwe record in handen .. Of wij daar zo blij mee moeten zijn is een tweede , maar goed het geeft aan dat er gestreden wordt . Ik hou wel van een mannelijke partij voetbal . Die kaarten neem ik dan wel voor lief 

DOQTBbb.png

Onze onder 19 wint opnieuw de beker en dat vind ik heel mooi nieuws . Betekend dat onze talenten zich goed aan het ontwikkelen zijn .Verder hadden wij ook nog een leuke meevaller al had ik dit bericht al wel eerder verwacht . Blijkbaar is de stap van Groningen naar de absolute top tocht wat lastiger dan sommige spelers denken . Hopelijk is dit een waarschuwing aan de huidige selectie  

@delichris Ik ben tevreden met deze twee overwinningen 

@Politico Klopt tegen deze tegenstanders mag je dat zeker verwachten . Wedstrijd tegen Frankrijk krijgt nu wel speciaal tintje 

@Marius Je moet het wel altijd nog even doen maar dat mag je zeker wel verwachten . Tegen Frankrijk ben ik benieuwd hoe dat gaat . Is nu vooraf al een heel speciaal duel natuurlijk

@Duarte. Klopt . 

@FM_Lesly Klopt helemaal . En aangezien ik in game al wat verder ben er komen nog leuke duels aan met beide landen

@Rossi @Mordurette @TeamWesil @Titan

Edited by komodo25

De competitie ben je in ieder geval nog lekker aan het afronden. Slimme keuze van Frankrijk de deur te wijzen lijkt me. 

Mooi dat je Frankrijk af hebt gewezen. Je hebt goede resultaten neergezet en gefeliciteerd met de titel.

p04yilN.png

Wordt april de maand waarin de titel eindelijk weer terug keert naar MTK ? Gezien de stand is die kans vrij groot .

Maar goed wij moeten het natuurlijk wel eerst afmaken . Met drie uitwedstrijden kan dat nog wel een probleempje worden.

We beginnen deze maand uit tegen Pecsi , daarna spelen wij de return voor de beker tegen Lombard . We vervolgen daarna de competitie met een thuis wedstrijd tegen Puskas om vervolgens nog twee keer uit te spelen tegen VAC en Videoton. 

xk1lhvN.png

Ben geslaagd voor de volgende cursus en mag ook weer verder studeren , Mooi dat de club inziet dat beide er beter van worden.

Ook krijg op de mail nog sollicitaties binnen .

izG2cD5.png

fZtGWGK.png

Veres Rivne is een onbekende club uit Oekraïne en Voluntari is een betrekkelijke nieuwe club uit Roemenië. Heb beide clubs vriendelijk afgewezen . Is zeker geen stap omhoog hoewel beide competities mij wel leuk lijken om ooit aan de slag te gaan . Maar voor nu zou het geen slimme stap zijn . De uitwedstrijd tegen Pecsi was niet onze beste wedstrijd . Speelden erg slordig maar kwamen wel in de 11e minuut op voorsprong door Keirrison . In de 27e minuut was het Senic die op aangeven van Nagy de 0-2 maakte en dat leek lang de eindstad te worden . In de 89e minuut maakte Nastevski er nog 1-2 van . 

Hierna volgde de return tegen Lombard . Nadat wij vorige maand uit makkelijk wonnen besloot ik nu toch weer de reserves op te stellen .

In de vorige ronde liep dat niet vlekkeloos maar ik heb vertrouwen dat het vandaag wel goed uitpakt . Hoewel wij beter waren kwam Lombard toch op 0-1 in de 33e minuut en even was ik bang voor een herhaling van de vorige ronde . Zover kwam het echter niet want Bbainszky maakte twee minuten later al de 1-1 . Hadzic schoot hard op doel en de doelman kon hem alleen weg boksen . Wel in de voeten van Babainszky . In de 41e minuut was het Etoundi die met een bekeken schot de 2-1 aantekende . Na rust maakt Etoundi zijn 2e na een prima voorzet van de Regt in de 65e minuut . Vlak voor tijd was het Babainszky die scoorde na een mooie pass van uitblinker Etoundi 

yW1GVQ1.png

Thuis tegen Puskas . Onze angstgegner . De eerste helft waren de bezoekers sterker maar vergaten de scoren . Zelf kwamen wij niet echt in ons spel . Dat het met rust nog 0-0 stond mag een klein wonder heten . In de rust heb ik Nagy vervangen voor Phiri zodat de 4-2-4 weer van stal werd gehaald . En dat wierp zijn vruchten af want de 2e helft speelden wij een stuk beter . In de 66e minuut wordt Phiri op zijn hakken gelopen en gaat de bal op de stip . Keirrison knalt de bal echter op de vuisten van Lomb . 0-0 leek zomaar de einduitslag te kunnen worden maar zeven minuten voor tijd gaat de bal weer op de stip . Senic geeft voor en Szolnoki maakt hands . Dit maal gaat Senic achter de bal staan en met een harde poeier recht door het midden staan wij dan toch op 1-0 . Diep in blessuretijd maakt Prosser er nog 2-0 van op aangeven van Keirrison 

Uit tegen VAC kunnen wij de titel binnen halen en gezien de stand mag dat geen probleem zijn . De nummer laatst tegen de nummer 1 . Veel groter kan een verschil tussen twee promovendi niet zijn . Toch spelen wij nerveus zeker de 1e helft . En gaan wij wederom rusten met een 0-0 . In de 54e minuut openen wij dan eindelijk de score wanneer Misic met een afstands-knal raak schiet . Twaalf minuten later vieren de uitfans al een feestje wanneer Phiri de stand op 0-2 zet . In de blessure tijd maakt Phiri er ook nog 0-3 van . Voor het eerst sinds 2008 is de titel weer van MTK !!!

uK04kYl.png

zBimecG.png

Als verse kampioen vervolgen wij de competitie tegen Videoton . Toch een grote naam de laatste jaren . Hier was vandaag weinig van te zien want vanaf het begin lieten wij zien dat wij de terechte kampioen zijn . In de 17e minuut wordt Keirrison door Adorjan voor de keeper gezet en weet simpel af te maken . Na een uur spelen weet Adorjan de stand op 0-2 te zetten na een goede voorzet van Prosser .

In de 79e minuut schiet Misic raak van 17 meter . Krult de bal fraai in de verre hoek . 

84JvLJA.png

JW5pDUJ.png

Plek 3 is nog altijd een strijd tussen Puskas en Videoton . Wij hebben iig tegen beide onze sportieve plicht gedaan . 

Deze maand sluiten wij af met de eerste wedstrijd voor de halve finale van de beker thuis tegen Vasas. Ik zou graag de dubbel willen winnen en gezien de loting mochten wij niet klagen . Echter speelt Vasas een prima seizoen . Dat Vasas kans ziet was al snel duidelijk toen Vorotovic al na vijf minuten de 0-1 aantekende . In de 14e minuut zette Phiri de bordjes weer gelijk op aangeven van Ofosu . Beide ploegen zijn aan elkaar gewaagd en zo gaan wij rusten met 1-1 . Vlak na rust haalt Kodr Vorotovic onderuit in de 16 en Capello benut de strafschop . Weer maken wij binnen tien minuten gelijk wanneer Phiri een lange bal op Keirrison geeft en die weet wel raad met zulke kansen . Binnen de minuut staan wij zowaar op voorsprong . Prosser scoort op aangeven van Keirrison . In de 69e minuut maakt Vorotovic zijn 2e en dat is ook de laatste treffer deze wedstrijd . Wij mogen aan de bak komende maand in de return .

XDtNBnK.png

@Marius Nog twee wedstrijden te gaan . Maar van verslapping hou ik niet dus wil elke wedstrijd winnen . Of het slim was om Frankrijk af te wijzen zal de tijd leren 

@Duarte. Dank u

@delichris Hoewel Frankrijk een heerlijke selectie heeft heb ik weinig met het land . En thanks 

@FM_Lesly Dat moet nog blijken of het de juiste keus was . Echter heb ik niets met het land dus keus was sowieso niet erg lastig .Met Groningen draaien we prima 

@Mordurette @Rossi @Politico @TeamWesil @Titan

De titel meteen als promovendus, en op welke manier dan nog ... Niet eens verloren! Prachtig, gefeliciteerd!

8PSTXuJ.jpg

Voor Groningen restte er in de maand mei niets anders meer dan twee uitwedstrijden . Uit naar onze rivalen in Enschede , en sluiten het seizoen af met een uitwedstrijd tegen AZ . Voor ons stond er niet meer op het spel maar toch verwacht ik van mijn elftal dat ze ten alle tijde hun sportieve plicht vervullen . Zeker omdat andere teams nog afhankelijk kunnen zijn van die resultaten . En van Twente wil ik gewoon altijd winnen natuurlijk . Helaas zijn dat ook dus de enigste twee wedstrijden deze maand . Hoop de komende jaren wel wat meer wedstrijden in mei te mogen gaan spelen . Ook was er vanuit de staff nog nieuws :

smra3aq.png

Zullen dus moeten gaan kijken voor een nieuwe trainer bij de U19 . Onze oud gediende stopt er mee op een mooie leeftijd .

Ook kregen wij nog goed nieuws uit Mönchengladbach . Altijd leuk zulke meevallers .

Uit tegen Twente ging het niet van een leien dakje . Hoewel Twente onderin bungelt zijn dit toch wedstrijden op zich . 

En dat kwam ook wel mede door onszelf want al in de 5e minuut hadden wij op 0-1 kunnen komen toen Pulkrab neerging in de 16 . Echter schoot hij zelf de penal hoog over . Hoewel we beter waren hield Twente de linies kort en creëerden wij weinig kansen . In de 37e minuut gaat Pulkrab wederom neer in de 16 en weer gaat de bal op stip . Ditmaal mag Felix het proberen maar zijn inzet eindigt op de lat .... 

Op slag van rust wordt Pulkrab dan goed aangespeeld door Sancho en is het dan eindelijk raak 0-1 .

Na rust spelen we beter met die voorsprong en Twente moet wel meer naar voren voetballen . In de 58e minuut ziet Gamal een gaatje om uit te halen en van zo'n twintig meter schiet hij raak . Negen minuten voortijd zet Suat Serdar de eindstand op 0-3 . Uiteindelijk toch een relatieve makkelijke zege al maakten wij het ons de 1e helft veel te moeilijk . 

Uit tegen AZ was het een leuke wedstrijd zonder veel grote kansen . Maar beide teams deden niet veel voor elkaar onder .

Na een kwartier spelen was het Felix die de ban openbrak met een mooi schot nadat de assist van Sancho kwam .

Lang leek de 0-1 de eindstand te worden maar zeven minuten voor tijd scoorde Pulkrab de 0-2 . Finnsson stak Pulkrab weg en vanuit een moeilijke hoek de keeper verwachtte een voorzet schoof Pulkrab de bal binnen . Meteen na de aftrap zetten wij volop druk en dat resulteerde in een fout van Schuurs en zo kon Sancho makkelijk de 0-3 aantekenen . Ook bij AZ maakt Schuurs dus fouten . In de blessuretijd maakte Levi Garcia er nog 1-3 van 

ig6Z3T2.png

434QcQJ.png

i8QUup8.png

Door onze overwinning op AZ weet Heerenveen nog de 3e plek te pakken . Als ik dat vooraf had geweten .... Nee gekkigheid .

Wel pakken wij een record aantal punten en deze kan nog altijd worden aangescherpt .

Ajax kan wel eens overal naast grijpen en Sparta haalt knap de play off . Emmen en Twente moeten zich via de na-competitie zien veilig te spelen en VVV-Venlo mag zich klaar maken voor de KKD 

hPN2Agi.png

eLYrvgr.png

YAT7WiP.png

WE71W2m.png

29ZjlAw.png

Nog een aantal leuke statistiekjes en info . Plizzari doelman van het jaar , Pulkrab meeste doelpunten in de eredivisie .

Ook kwam er nog voor mij nieuws uit Duitsland 

RIMuMYv.png

Hoewel ik Duitsland 1 van de leukste competities vind om in te spelen en ik Hoffenheim absoluut niet in het rijtje schaar als Red Bull etc aangezien Hoffenheim rijk is geworden door een lokale zakenman heb ik besloten om niet op gesprek te gaan . Ben nog lang niet klaar met Groningen en een club als Hoffenheim kan mij dan niet doen twijfelen 

@Duarte. Thanks 

@Politico Dank je . Die met MTK had ik vooraf niet verwacht . Uitdaging met Italië lijkt mij inderdaad iets groter 

@delichris Laten we het hopen . Al ben ik al vrij tevreden met de selectie die er staat . Al zal er voor in Europa wel wat bij moeten

@FM_Lesly Klopt nu al kampioen , sowieso kampioen had ik niet nu al verwacht . Al geeft dat wel wat extra druk voor komend seizoen ,

We zullen eens goed kijken waar we spelers nodig hebben 

@Mordurette Thanks , We kunnen zeker leuk shoppen Maar moeten wel versterkingen zijn dan

@Marius Klopt maar het seizoen is nog niet voorbij natuurlijk . Maar ongeslagen kampioen worden is nu wel een doel voor mij

@Rossi @TeamWesil @Titan

Netjes het seizoen beëindigd. Dertig wedstrijden winnen uit 34 is zeker een mooie statistiek.

5aY20Q0.png

Waar mijn vader het nog lekker rustig had afgelopen maand mocht ik deze maand wel flink aan de slag met MTK.

Titel was al binnen maar toch zou ik graag ongeslagen willen blijven . Hoewel mochten wij dat niet redden is er geen man overboord .Dit seizoen al kampioen worden had ik echt niet verwacht . Dus een keer verliezen zou echt geen ramp zijn .Deze maand begonnen wij met de derby tegen Budapest Honved . Hierna uit naar Szombathelyi Haladas , thuis tegen Mezokovesdi .Na deze wedstrijd speelden wij de return tegen Vasas voor de halve finale van de beker en deze maand sluiten wij af uit tegen Diosgyori.Voordat we verder gaan met de wedstrijden kwam eerst dit nieuws tot mijn oren

7LLZx7A.png

t4yKQe2.png

Sinds mijn vertrek gaat het hard bergaf met Hranit en dat vind ik wel zonde . Hoewel ik met mijn volle verstand voor MTK heb gekozen en daar absoluut geen spijt van heb vind ik het wel jammer dat het mijn vorige club zo slecht gaat . Goed dan de derby tegen BudapestIk speelde niet met mijn sterkste 11 . Deel was vermoeid of geschorst en wou ook de reserves eens in actie zien tegen een sterkere tegenstander. Het leek slecht uit te pakken toen Budapest al snel op 0-1 stond binnen de minuut door Eddie Hume . Echter konden de uitfans niet lang juichen want Senic maakte al snel de 1-1 na een prima steekbal van Keirrison .  Ondanks de B keus zijn we deze wedstrijd wel beter en komen we na iets meer dan uur spelen op 2-1 . Hoekschop die genomen werd door Babinszky wordt binnen gekopt door Keirrison.In de 69e minuut moet Budapest met 10 man verder wanneer Pölöskei Prosser om ver duwt in de 16 . Keirrison weet ditmaal de strafschop wel te benutten . Met 10 man maakt Budapest nog wel 3-2 maar in gevaar kwamen wij niet meer .

Uit tegen Haladas speelden wij een prima pot en kwamen in de 12e minuut op 0-1 toen Phiri raak kopte na een voorzet van Senic . Lang konden wij echter niet van de voorsprong genieten want Lenzsen maakte twee minuten later de 1-1 met een rake kopbal . In de 21e minuut was het weer Phiri die scoorde ditmaal na een mooie steekbal van Zimanyi . Kort nu rust beslissen wij de wedstrijd met twee snelle treffers . In de 48e minuut is het de hattrick van Phiri en voor de tweede maal stond Senic aan de basis van de treffer . Het werd sowieso de avond van Phiri want twee minuten laten schiet hij weer raak . Ditmaal was Babinszky de aangever . Hierna spelen we de wedstrijd professioneel uit .

Uit wist Mezokovesdi verrassend een punt tegen ons te pakken dus wij waren gewaarschuwd . Ook nu kregen we weer weinig ruimte om te voetballen . In de 30e minuut komen we dan eindelijk op 1-0 . Kadar is de man die bal voorgeeft en Keirrison kopt raak . Vlak na rust scoort Timari uit een counter en staat het weer 1-1 . In de 58e minuut stuurt Szabo Babinszky de diepte in , die legt hem goed voor en weer is het Keirrison die mag afdrukken . In de 66e minuut krijgen wij een vrije trap op zo'n 23 meter . Adorjan weet die knap binnen te schieten . Hierdoor winnen wij met 3-1 

Uit tegen Vasas voor de beker . De finale stond op het spel en met de 3-3 in eigen huis hadden wij ons in een moeilijk parket gewurmd . En het werd een leuk potje . Wij hadden meer balbezit en totaal aantal kansen maar Vasas kwam het vaakst met schoten op doel . In de 23e minuut mogen wij een hoekschop nemen . Prosser krijgt de bal bij Adorjan die hem op de volley neemt . Echter stond er een verdediger in de weg maar de bal stuit voor de voeten van Kodr die hem binnen weet te tikken . Vlak voor rust geeft Misic een heerlijk balletje op Prosser die kalm blijft en de stand op 0-2 zet . Het begint er goed uit te zien voor ons zeker wanneer Phiri halverwege de tweede helft de stand op 0-3 zet . Vlak erna maakt Vorotovic er nog 1-3 van en krijgt Vasas nog wat kansjes maar 1-3 is de einduitslag en daarmee plaatsen wij ons voor de finale van de beker

demdpAs.png

We sluiten het reguliere seizoen af met een uitwedstrijd tegen Diosgyori en daar hadden wij het een stuk lastiger mee dan verwacht . In de 26e minuut kwamen wij op 0-1 . Senic kopte raak na een voorzet van Prosser . Na een half uur leek er geen vuiltje aan de lucht toen Senic er 0-2 van maakte na kwam de assist van Adorjan . Na een uur spelen maakte Toungara er 1-2 van maar acht minuten later was de marge weer 2 . Kodr onderschept de bal en ramt hem eigenlijk naar voren . Keirrison loopt er op en is sneller bij de bal dan de verdediger 1-3 .

Diosgyori gaat dan aanzetten en wij komen er nauwelijks meer uit . Tien minuten voor tijd maakt Kolehmainen de aansluitingstreffer .In de laatste minuut maakt Nono er zelfs nog 3-3 van en dat is niet onverdiend 

rXU6DSh.png

cWQKnue.png

Hiermee sluiten wij de competitie ongeslagen af en dat had ik absoluut niet verwacht , Maakt de druk volgend jaar ook wel erg groot want weet niet of dit makkelijk te herhalen is . Ben wel verbaasd over het grote gat met Ferenvcvaros nog . Puskas is de nummer 3 die waren lang in gevecht met Videoton waar Puskas dus de gelukkigste is . Onderin is het VAC ( de kampioen van het 2e niveau ) en Haladas die het niet gered hebben . 

9L3Rzxq.png

Keirrison werd dus topscoorder met 24 treffers en dat is ook meteen een nieuw record . Speler van het jaar werd Senic maar de gehele top 3 was van ons .En dat maakt mij trots . Benedettini pakt de prijs voor keeper van het jaar . Voor een keeper die ik eigenlijk had willen inruilen voor een betere geen slechte prijs .

P4fZ171.png

Ook het elftal van het jaar domineren wij . En ook daar ben ik enorm trots op . De mooiste prijs voor mijzelf pakte ik ook nog.En dan wacht in juni nog de bekerfinale !

640Ilrt.png

@Marius Is zeker een mooie statistiek . Hoewel ik hoop een keer alles te winnen vind ik het ook prima zolang we maar kampioen worden

@delichris Gelukkig netjes de laatste 2 uitgespeeld . Dat Plizzari een prijs pakt vind ik zeker mooi

@FM_Lesly Zou mooi zijn maar zolang wij na 34 wedstrijden bovenaan staan vind ik het prima hoor 

@Politico @Mordurette @Duarte. @Rossi @TeamWesil @Titan

Edited by komodo25

Proper dat je zonder één verliespartij het seizoen kan afsluiten. Ook zonde dat het met je voormalige club zo bergaf is gegaan, maar je kan niet overal te gelijk zijn.

Of wel? ;)

Ongeslagen zijn in de competitie is altijd fijn en het is altijd lekker om ook individuele prijzen te gaan pakken. Wel jammer dat het met je oude club zo slecht gaat.

iumYIPT.png

Nog 1 wedstrijd resteerde ons dit seizoen  en dat was de bekerfinale tegen Puskas Akademia . Voor ons een zeer lastige tegenstander dit seizoen . Al wisten wij gelukkig de laatste keer te winnen . In het stadion van onze rivaal Ferencvaros werd de wedstrijd gespeeld .

eNFGFtd.png

nS5iawv.png

Onze run tot de finale was een stuk gemakkelijker dan die van Puskas . Hoewel BKV Elore het nog even spannend maakte hadden wij relatieve makkelijke tegenstanders . Pas in de halve finale troffen wij een ploeg die uitkwam op het hoogste niveau . Puskas had het een stuk minder makkelijk met Pecsi , Debreceni en Ferencvaros als tegenstander . Tegen Ferencvaros gingen ze door op uit doelpunten . Een finale tegen Ferencvaros had mij ook wel erg leuk geleken . Het stadion zat goed vol voor de finale en beide supportersgroepen maakten er een leuk feestje van vooraf de wedstrijd .

In de beginfase hadden wij het lastig tegen Puskas . Zoals al vaker dit seizoen . In de 9e minuut was het dan ook Puskas want de leiding nam .Boukholda werd goed vrij gespeeld en schoot beheerst binnen . Puskas stond goed en hadden de eerste helft moeite om een gaatje te vinden in de defensie . Op slag van rust stuurde Misic met een mooie lange bal Prosser diep . Zijn voorzet leek goed maar Keirrison werd geduwd door Hassani . Scheids zag het niet maar de VAR wel . Strafschop dus . Senic schiet de bal beheerst binnen . Na rust werd het spelbeeld anders . MTK werd sterker en Puskas kreeg steeds minder grip . Toch duurde het lang voordat er gescoord werd in de 2e helft , Negen minuten voor tijd speelt Szolnoki de bal te kort terug op de keeper . Hadzic rent er op door en met een lompe tackle weet hij de bal bij Senic te krijgen die de bal zo makkelijk binnen kan tikken . Puskas woedend maar de VAR grijpt nu niet in . In de blessure tijd komt Puskas nog een keer gevaarlijk naar voren maar wij de bal te onderscheppen en met een razendsnelle counter komen wij eruit . Prosser legt de bal klaar op het hoofd van Adorjan 3-1 . In de dying seconds weet Gabrijel Boban er nog 3-2 van te maken . Maar dat maakt niet meer uit wij winnen ook de beker !!!

KHfkE04.png

cvx80iX.png

gge8Xp0.png

@Mordurette Inderdaad had dat echter niet verwacht als promovendus 

@Politico Daar ben ik ook zeer trots op en had het zeker niet verwacht . Ja van Hranit vind ik jammer maar zoals jij al zegt kan niet overal zijn . En ik ga niet terug om ze te redden 

@delichris Ja dat vind ik ook . Snap ook niets van de visie wat ze nu aan het doen zijn qua spelers maar dat zie je wel vaak in FM

Ongeslagen kampioen worden is altijd leuk ,niet verwacht en geeft wel weer meer druk .

@FM_Lesly Ja vind ik ook maar het zij zo . Bij MTK heb ik geen reden tot klagen

@Marius @Duarte. @Rossi @TeamWesil @Titan

Edited by komodo25