Spring naar bijdragen
FMusic100 - 2018 is gestart! Lees meer... ×
komodo25

[FM18] FC Groningen GTPV & The Journey

Aanbevolen berichten

Mooi dat je nergens naar hebt gekeken en gewoon een naam binnen haalt, zonder dat je weet of hij wel goed genoeg is. Voorlopig bewijst hij zijn waarde!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze novelle is voor mij het grote bewijs dat met volharding en gestaag groeien je echt de top kan bereiken ! Een heel goede novelle gewoon 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

61zglJ5.png

Nadat we vorige maand super hebben gespeeld qua resultaten ( het spel was soms wat minder maar goed dat kun je verwachten met zoveel westrijden in een maand ) . Waren we deze maand ineens de te kloppen ploeg natuurlijk . Maar 5 wedstrijden dit maal en het zou dus deze maand al eens beslist kunnen worden aangezien we juni nog maar 1 wedstrijd 1 spelen . Thuis tegen Gyirmot , uit naar Soroksar , uit naar Budaors uit naar Csakvari en thuis tegen Cegledi . Wederom een wisselend programma . Met het oog op volgend seizoen heb ik al 1 speler gehaald die ook meteen kon aansluiten . Het is de 36-voudig international van Burundi , Papy Faty . Zullen volgend jaar waarschijnlijk zo nu en dan defensiever moeten spelen en dan komt Faty om de hoek kijken . Hij was transfervrij en heeft o.a bij Brondby gespeeld . 

Bij de U19 heeft een groot deel een verlenging gekregen 

ITTWNfn.png

Spelers hadden allemaal de optie voor een verlenging van 1 jaar en daar heb ik gebruik van gemaakt . Wil ze straks eerst rustig vergelijken met het niveau van het hoogste niveau voordat ik ze langer aan onze club bind .  

We begonnen dus met de thuiswedstrijd tegen suptopper Gyirmot en die begonnen fel aan de wedstrijd en kwamen op 0-1 door Simon in de 8e minuut .  Hierna lieten ze zich volledig inzakken en dat was achteraf een dure fout . Hierdoor konden wij ons eigen spelen spelen en kwamen via Papikyan in de 25e minuut langszij . Even later werd Keirrison geduwd in de 16 en wederom nam hij zelf plaats achter de bal en met een Panenka was het in de 30e minuut 2-1 . Vier minuten voor rust was het nogmaals Papikyan die zich op het score bord zette met een prima schot van zo' n 20 meter . Het was met recht de wedstrijd van Papikyan want net voor het uur was het wederom raak voor hem . Bal kwam van links voor Keirrison legde hem terug en Papikyan vuurde af . Reagy Ofusu maakte qua teameffort het mooiste doelpunt in de 71e minuut . Bal ging links naar rechts en dan weer diep maar via diverse schijven kwam hij dus uiteindelijk bij Ofosu en die maakte de 5-1 .

Uit naar Soroksar konden wij winst al zeker zijn van promotie . En dat was te merken want het elftal speelde nerveuzer dan ik gewend was .Ook was Soroksar ultra defensief van start gegaan en toen zij ook nog eens in de 7e minuut door een penalty die benut werd door Antic op 1-0 kwamen zouden ze vast niet aanvallender gaan voetballen . Wij hadden het lastig om er door heen te komen en hadden geluk nodig om op 1-1 te komen . Een voorzet van Krol werd door Antic binnen gekopt en zo stond het na ca een half uur 1-1 . Wat ook de ruststand was .Blijkbaar had de trainer van hun gezegd dat ze absoluut niet wouden dat wij vandaag zouden promoveren want op voetbal leek het spel niet van Soroksar . Met nog 20 minuten te spelen haalde ik onze nummer 10 Papikyan eraf en zette Zschusschen er als Targetman bij voorin . De rollen van de twee centrale middenvelders werden ook veranderd zodat de organisatie van Soroksar even weg was . Dit werkte want in de 76e minuut kwam Zschusschen los en bleef koel en zette ons op de 1-2 . Tja en als je meer dan drie kwart van de wedstrijd ultra defensief hebt gespeeld zie dan je mannen maar ineens te laten aanvallen ... Dat gebeurde ook dan ook niet meer en bleef het 1-2 en door deze uitslag . De fans waren dolblij  en ook het bestuur was meer dan tevreden

usD1WGF.png

Hierna speelden we uit bij Budaors en begonnen we wervelend toen Papikyan ons al in de 2e minuut op 0-1 zette met een prachtige volley . Wij bleven de betere en in de 38e minuut was het Vogyicska die met een bekeken schot op de rand van de 16 voor de 0-2 zorgde . Net na rust in de 49e minuut maakte Eszlatyi er weer een wedstrijd van door de 1-2 aan te tekenen . Meteen erna leek Keirrison de marge weer naar twee te liften maar zijn doelpunt werd afgekeurd voor buitenspel . Twaalf minuten voor tijd viel die 1-3 dan toch een voorzet van links van Ofosu werd door Babinsky op waarde geschat . Drie  minuten later was het andersom toen Babinsky voorgaf en Ofosu raak schoot 1-4 met nog maar negen minuten te gaan . In die negen minuten gaven we het nog bijna weg ook . In de 89e minuut was het wederom Eszlatyi die scoorde en in de 96e minuut werd het zelfs nog 3-4 door Lambe . En daar ben ik wel even boos om geworden . We moeten geconcentreerd blijven tot aan de laatste seconde . 

Uit bij Csakvari konden we zelfs al kampioen worden . En ik zag nu een ander elftal dan tegen  Soroksar want na 35 seconden konden we al juichen toen Zezinho de bal tegen de netten had geschoten .  Het spel golfde op en neer en het was in de blessuretijd van de 1e helft toen Varga ons op de veilige 0-2 zette . Na rust hoefde het niet meer en zo eindigde het bij de stand die voor rust op het bord stond 0-2 .

Tja en dan is het blijkbaar een dingetje in FM waar ik ( heel erg vaak )  last van heb want de wedstrijd na de titel kan ik niet winnen ....

Uitgerekend thuis verliezen we voor het eerst onder mijn leiding . Leken nog wel op 1-0 te komen door een eigen doelpunt van Gabormike maar het doelpunt werd afgekeurd door een vermeende duw . In de 27e minuut was het Vjvari die de tegenstander op 0-1 zette .

Polareczki profiteerde optimaal van een fout van Thiam en zo stond het na 33 minuten 0-2 . In de 38e minuut was er weer hoop toen Keirrison de 1-2 aantekende . Zeker toen in de 44e minuut Ofosu neerging op 20 meter van het doel . Ofosu legde hem heerlijk in de 16 , 

Keirrison kopt bal gaat over de keeper en eindigt op de lat ..... Ook na rust kregen we voldoende kansen . Met een 15-5 aan kansen verdienden we meer maar eindigen de maand mei met een nederlaag 

lOfSxRL.png

fAIqQZR.png

ol8uxVF.png

Uiteindelijk zijn wij nog ruim kampioen geworden en is Vac met ons mee gepromoveerd naar het hoogste niveau .

Onderin is het al zeker dat drie clubs degraderen . Voor mij persoonlijk was er ook goed nieuws 

s1VpWdB.png

@Bokke Ik was er ook zeer verbaast over en heb hem nog kunnen uitbreiden . Zowel promotie als titel is nu een feit 

@True_Legend Had ook echt niet verwacht om die reeks neer te kunnen zetten . Ben er wel erg blij mee . Titel is inmiddels een feit en bedankt voor je mooie woorden in de tweede reactie . Doet mij erg goed 

@delichris Die Braziliaan klinkt wel wat neerbuigend hoor . Was in FM2008 tot 2010 toch 1 van de grootste sterren. Maar goed is 1 van de zoveel spelers die het niet gehaald hebben . Voor ons is hij erg belangrijk momenteel

@Mordurette Voor mij misschien maar een gelukkig dat hij het niet gered heeft . Anders had ik hem niet kunnen halen en is voor ons nu goud waard geweest

@Marius De promotie was twee wedstrijden later al een feit en ook de titel is inmiddels binnen . Ben blij dat de aanwinsten hun steentje hebben kunnen bijdragen

@prinz poldi Komend seizoen zullen we ons weer vertonen op het hoogste niveau . Zal een stuk lastiger gaan worden maar ik hoop dat we langzaam aan kunnen bouwen aan een ploeg die op termijn weer mee gaat doen voor de titel

@DutchUnited Ajax zit hier inmiddels al wat langer zonder titel . Hopelijk weten ze wel snel weer om de titel mee te spelen . 

Met MTK hebben we beide weten te bereiken en speel meestal met 3 vaste tactieken voor beide clubs . Wel pas ik die aan per tegenstander en soms verander ik ook gewoon van tactiek . 

@FM_Lesly Soms moet je gewoon een gok nemen . En een speler die gehaald is door Barcelona en ooit een groot talent was kan toch niet slechter zijn dan een Iovu of een Zschusschen . Of FM moest wel heel dronken zijn 

@kimvdb14

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gefeliciteerd met de titel en de promotie. Je hebt op héél korte tijd toch wel iets erg knap neergezet in Hongarije. Zou je ook meteen weer kunnen verrassen op het hoogste niveau zoals je ook al in Wit-Rusland deed? Ik ben benieuwd!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heerlijk dat je zo'n opmars hebt gehad sinds je aan het roer staat. Ben benieuwd of je gelijk weer kan doorstoten op het hoogste niveau!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Echt heel sterke reeks neergezet en meer dan verdiend het kampioenschap behaald. 

bewerkt door Bokke

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

DvNLv3y.jpg

In de maand mei stonden er nog twee wedstrijden op het programma , beide keren moest de FC het

gaan opnemen tegen AZ . Maar in deze update gaat het over de belangrijkste van de twee namelijk 

de bekerfinale . In 2015 was het een groot feest toen de FC hun eerste prijs in de kast mocht zetten nadat de ploeg Zwolle met 2-0 had verslagen . De twee belangrijkste spelers die dag spelen al een tijdje niet meer voor de FC . Namelijk Antonia en Rusnak . 

Met inmiddels twee landstitels erbij wordt de prijzenkast langzaam aan wat voller en zo vreemd was het dus niet dat FC Groningen wederom in de finale stond . De tegenstander is ook twee keer landskampioen geweest maar won de beker inmiddels al 4x en zijn dus gebrand om nummer 5 er bij te zetten

The Road to the Final van FC Groningen 

8Z9zueQ.png

De eerste drie wedstrijden waren zeer eenvoudig en werden afgewerkt met de B keus . Ook tegen Zwolle hadden wij het niet echt lastig 

en Vitesse is de laatste jaren een garantie voor doelpunten . Al met al natuurlijk  niet de zwaarste route naar de finale 

Dan de route die AZ heeft moeten afleggen 

vWmPJw2.png

Het had niet veel gescheeld of AZ had er al in de eerste ronde uit gelegen . Fortuna Sittard hadden de Alkmaarders bijna verrast .

Pas in de verlenging wist AZ te winnen . NEC werd eenvoudig verslagen maar daarna hadden ze het weer moeilijk met een Limburgse tegenstander maar werd er wel gewonnen . In de kwartfinale wonnen ze door penalty's van Ajax en ook in de halve finale tegen Willem II waren strafschoppen noodzakelijk . Minder flitsend dan ons maar goed uit lijken ze beter te spelen dan thuis . 

Een grote stoet met bussen vertrok weer naar de kuip en net als in 2015 stonden ze bijna tot aan Zwolle op de viaducten ons uit te zwaaien

In de eerste helft was het vooral aftasten en was er alleen een grote kans voor Pulkrab die daar normaal wel raad mee weet maar helaas ging deze bal net niet ver genoeg de hoek in zodat de keeper zijn hand nog tegen de bal kon zetten . Totaal aantal schoten 3-1 waarvan op doel 1-0

In de tweede helft ging het gas er bij ons op en waren wij veel en veel sterker dan AZ . Maar helaas ging er geen enkele in het doel . 

De keeper van AZ had de dag van zijn leven want er werd maar liefst 16x richting doel geschoten waarvan er 10 tussen de palen kwamen .

AZ wist wederom niet op doel te schieten maar goed na 90 minuten stond het nog altijd 0-0 .

In de verlenging kreeg AZ licht de overhand maar gescoord werd er niet door beiden . Totaal aantal kansen 22-8 in ons voordeel op doel 11-2 . Strafschoppen moest dus de beslissing geven en daar had AZ wel ervaring mee 

Wij mochten beginnen en Mahi bleef uiterst kalm en zet ons op 1-0 . Petersen legt aan en schiet ....... over 

Gutierrez is ondanks zijn leeftijd al een ijskonijn en wacht net zo lang tot de keeper een hoek kiest en schiet hem dan kalm in de andere hoek 2-0 . Van Overheem schiet wel raak 2-1 . Vlasic is ook de rust zelfde en maakt geen fout 3-1 . Lathouwers houd AZ in de wedstrijd maar Plizzari zat er dicht bij 3-2 . Pierie schiet hem onberispelijk binnen 4-2 . Midtsjo weet dat als hij mist het voorbij is maar hij blijft koel 4-3. Luka Adzic mag dan aanlopen voor de 5e pingel en schiet die strak in de kruising 5-3 en wij winnen de BEKER!!!

p71xcDi.png

WheIHjm.png

wis2WcV.png

Hiermee pakken wij ook de treble en dat vind ik persoonlijk heel erg mooi .  Nationaal laten we nu zien dat echt bij de top horen . 

Nu zorgen dat wij er ook blijven en Europees moeten we stappen blijven zetten . Daarom hoop ik stiekem op een zware loting in de CL zodat wij 3e worden en ervaring in de Europa League kunnen opdoen . Net als in 2015 was de huldiging weer op de drafbaan in het stadspark en was het wederom een groot feest 

5CRffrk.jpg

@Marius Dank je . Had niet verwacht dat we zon serie zouden neerzetten . Verwacht komend seizoen wel een zwaarder seizoen dan in Wit Rusland .Zeker omdat je 3x tegen elkaar speelt .  Maar goed we gaan ons best doen om zo hoog mogelijk te eindigen . Maar dat het zwaar wordt staat vast want 20-voudig kampioen Ujpest is dit seizoen gedegradeerd . Zegt ook wel iets over het niveau 

@FM_Lesly Ik ga er niet van uit dat we direct bovenin meespelen . Videoton en Ferencvaros zullen zeker meer kwaliteit hebben . Rest van de clubs ken ik niet goed genoeg om daar nu al een reëel beeld bij te hebben . Dat Ujpest degradeerde doet mij denken dat het niveau hoog is .

@Bokke Uiteindelijk verdiend kampioen idd . Ook mooi dat de aankopen succesvol waren . Zeker Keirrison was goud waard

@delichris Dank je . Nu bouwen aan solide basis op het hoogste niveau

@True_Legend , @prinz poldi @Mordurette @DutchUnited @kimvdb14 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een beetje verrassend dat het tot strafschoppen moest komen, zeker ook gezien het spelbeeld, maar het belangrijkste is wel dat je de beker uiteindelijk gewonnen hebt. Gefeliciteerd! Toch wel een legendarisch seizoen voor Groningen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe maakt niet. Als die beker maar naar Groningen komt. Nu is het wel echt definitief. Er gaat niets boven Groningen. Wat zal Ome Loeks met z'n peerd blij zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verdiend de beker gewonnen. Je was duidelijk de betere ploeg. Dat het dan met strafschoppen gebeurd is niet erg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Was van de zomer al bekend idd, maar dat is dan toch ook teken dat men bij AZ nog geen vertrouwen had in Slot van de zomer volgens jouw argumentatie.   Maar ok, we gaan het meemaken. Blijf erbij dat het zeer vroeg aankondigen van een nieuwe coach (en vertrek van 'oude' coach), vaak negatief uitpakt. Gaat ook wel eens goed natuurlijk, dus het is afwachten wat er hier gaat gebeuren. 
    • Natuurlijk maken die klootzakken hem in de 90e minuut. Desondanks dik tevreden natuurlijk
    • Thanks! Is zo te zien geen enorme goaltjesdief maar hij moet uiteindelijk vast wel voor meer dan die 9 miljoen die ik moet betalen door te verkopen zijn.  Dat hij Nederlands is is een groot voordeel in mijn persoonlijke filosofie dit jaar..
    • Omdat Blind al bewezen had niet capabel te zijn zoals Dysproz zegt (al had ie natuurlijk geleerd kunnen hebben maar dan nog het is wel het NL elftal en niet een speeltuin) Maar vooral omdat hij al werd aangesteld toen ook Hiddink aangesteld werd.  Daarmee gaven ze aan, we hebben eigenlijk geen vertrouwen in Blind maar hij wordt het toch.  Nu is het gewoon een hoofdtrainer die vertrekt en zijn assistent die het overneemt (wel snel gekozen, maar ik vermoed dat het intern al langer bekend was). Dus ik neem aan dat ze ook al tevreden zijn over Slot.