Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Zag dat deze er nog niet was :)

Heb je zin (en noodzaak) om de nuances en algehele instellingen van FM te doorgronden? Is al dat gediscussieer en gefilosofeer over verschillende spelersrollen en combinaties die elkaar in balans moeten houden niet helemaal jouw ding? Zoek je antwoorden op de vragen die FM je voorschotelt in je poging de ultieme tactiek te creëren?

In dit topic kun je de community vragen wat je wil weten. Probeer wel duidelijk aan te geven wat je precies wil weten en probeer een zo duidelijk mogelijk beeld van de situatie te schetsen. Wedstrijdbeelden of -plaatjes zijn hierbij zeer welkom!

• Antwoorden 80
  • Weergaven 319
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst

Het lukt me binnen FM18 niet om een goede tactiek te krijgen, waarbij ik enige constantie zie. Hoe pakken jullie zoiets op? Ik overweeg om nu maar eens een tactiek te maken dmv FM Touch, om op die manier tot een goede tactiek te komen, omdat het anders ten koste gaat van het moraal binnen de selectie. Is dat volgens jullie een goede aanpak?

En klopt het dat een tactiek in FM Touch direct volledig ingespeeld is? Dus als je een tactiek hebt en redelijkerwijs 2 van de 3 qua teamsterkte zou moeten winnen maar niet doet, dan direct kan gaan tweaken aan die desbetreffende tactiek?

Ben zeer benieuwd hoe jullie dit aanpakken. Alle input is welkom (opbouwende kritiek eveneens.....)

Geplaatst
Het lukt me binnen FM18 niet om een goede tactiek te krijgen, waarbij ik enige constantie zie. Hoe pakken jullie zoiets op? Ik overweeg om nu maar eens een tactiek te maken dmv FM Touch, om op die manier tot een goede tactiek te komen, omdat het anders ten koste gaat van het moraal binnen de selectie. Is dat volgens jullie een goede aanpak?

En klopt het dat een tactiek in FM Touch direct volledig ingespeeld is? Dus als je een tactiek hebt en redelijkerwijs 2 van de 3 qua teamsterkte zou moeten winnen maar niet doet, dan direct kan gaan tweaken aan die desbetreffende tactiek?

Ben zeer benieuwd hoe jullie dit aanpakken. Alle input is welkom (opbouwende kritiek eveneens.....)

Het klopt dat je tactiek bij FM Touch gelijk volledig ingespeeld is.

Geplaatst

sowieso heb je twee tactieken per seizoen nodig. ik speel in FM Touch dit seizoen altijd met 4-4-2 en/of 5-2-3/3-4-3 afhankelijk van de tactiek van de tegenstander. met Feyenoord werd ik hiermee kampioen en bekerwinnaar en met fc united of manchester (6e div.) ben ik goed op weg (na 28 wedstrijden op plek 1). de 4-4-2 gebruik ik succesvol alleen maar tegen tegenstanders die 4-2-3-1 of 4-1-2-3 of 4-4-1-1 spelen (dat doen de meesten) en tegen alle anderen speel ik 5-2-3/3-4-3 en hoofdzakelijk aanvallend thuis of controlerend uit.

Geplaatst

Ik krijg het tot nu toe nog niet voor elkaar om over de hele wedstrijd controlerend balbezit te hebben. De resultaten zijn gewoon goed, maar ik heb elke wedstrijd minder balbezit, gezien ik momenteel met Ajax speel (wisselend 4-3-3 en 4-1-3-1-1, iemand advies over hoe ik meer op balbezit kan spelen.

Geplaatst

Ik sta echt te vaak buitenspel, zo vaak dat het bijna een bug lijkt. Meer mensen hier last van of ligt het gewoon aan de tactiek?

Geplaatst
Ik sta echt te vaak buitenspel, zo vaak dat het bijna een bug lijkt. Meer mensen hier last van of ligt het gewoon aan de tactiek?

Heeft je spits/ hebben je spitsen een lage waardering op concentratie misschien? Dat ze niet goed opletten waardoor ze bij een potentiële kans niet goed opletten en daardoor te laat zijn om uit buitenspelpositie te komen? Dat is het enige wat ik me kan bedenken wat misschien enige invloed heeft. Anders zou ik denken dat het een bug is inderdaad.

bewerkt door Ajaciedjee

Geplaatst

Daarnaast heb ik zelf ook een vraag: Hoe kun je bepalen welke structuur het beste is voor je team en tactiek?

Sorry voor de dubbelpost; ik probeerde de vorige post aan te passen, maar toen verscheen de tekst niet.

Geplaatst

Heeft je spits/ hebben je spitsen een lage waardering op concentratie misschien? Dat ze niet goed opletten waardoor ze bij een potentiële kans niet goed opletten en daardoor te laat zijn om uit buitenspelpositie te komen? Dat is het enige wat ik me kan bedenken wat misschien enige invloed heeft. Anders zou ik denken dat het een bug is inderdaad.

Bedankt voor je reactie! Concentratie van me 1e spits is 13, toch redelijk lijkt me. 2e Spits heeft 11 voor concentratie... Zal het wel even in de gaten houden nog, maar stond laatst in 1 helft 12x buitenspel xD...

Geplaatst

ik speel 4-4-2 plat aanvallend en zeer vloeiend maar krijg nogal gemakelijk veel goals tegen. Ik vraag me af hoe jullie zoiets zouden oplossen betreft spelers instructies tackelen, druk zetten en mandekking voor de CV en de backs. Ik heb momenteel voor de 2 CV korte mandekking, feller tackelen en minder druk zetten en de backs feller tackelen, kort mandekking en meer druk zetten.

Geplaatst
  • Auteur
ik speel 4-4-2 plat aanvallend en zeer vloeiend maar krijg nogal gemakelijk veel goals tegen. Ik vraag me af hoe jullie zoiets zouden oplossen betreft spelers instructies tackelen, druk zetten en mandekking voor de CV en de backs. Ik heb momenteel voor de 2 CV korte mandekking, feller tackelen en minder druk zetten en de backs feller tackelen, kort mandekking en meer druk zetten.

Kun je een plaatje posten van je gehele tactiek inclusief de teaminstructies?

Geplaatst

Wie kan mij helpen bij mijn tactiek. Ik heb een tactiek ontwikkeld en in de voorbereiding en begin competitie vloog ik er door heen, dus dacht, een heerlijke tactiek. Tot in in de Champions League en tegen de iets sterkere ploegen uit kwam en het plots heel moeilijk ging met als gevolg 1 gelijk spel en 3 nederlagen waarvan toch 2 zware. Hierbij wat screens.

zfc245f.png

igpjzepb5.png

e03zxz8phu.png

Dan ook nog wat speler instructies.

6zjvlipo0rjkw.png

5nk7a4.png

lc5epc.png

q1w9dc9omtc.png

q1w9dc9omtc.png

Ik speel met de aanvallende speelstijl, heb dit al aangepast naar counteren voor in de CL, maar dat leverde ook weinig op.

Alvast bedankt.

Geplaatst
@W8er Op zich ziet die er niet slecht uit, maar maak eens van Kums een SVD (V), en geef je backs een automatische rol tegen betere ploegen.
Geplaatst
@W8er De reden hierachter is dat Kums in de VSM rol in balbezit vaak mee naar voren trekt, en er daardoor te veel ruimte is tussen verdediging en middenveld. Billiat mss ook een ondersteunende rol geven
Geplaatst
[quote name='Rossini'']@W8er De reden hierachter is dat Kums in de VSM rol in balbezit vaak mee naar voren trekt, en er daardoor te veel ruimte is tussen verdediging en middenveld. Billiat mss ook een ondersteunende rol geven[/QUOTE] Zou ik van aanvallen ook niet moeten gaan veranderen naar controleren ofzo?
Geplaatst

Zou ik van aanvallen ook niet moeten gaan veranderen naar controleren ofzo?

Niet per sé! Zou trouwens centrum benutten uitklikken nog. Want je hebt 4 vleugelspelers :)

Geplaatst

Niet per sé! Zou trouwens centrum benutten uitklikken nog. Want je hebt 4 vleugelspelers :)

Ja, inderdaad. Heb ik al een paar keer zitten vloeken dat ze terug naar centrum passen terwijl ze de vleugels kunnen diepsturen. Nog zover niet gedacht.

bewerkt door W8er

Geplaatst
@Rossini' heb deze veranderingen aangebracht en is een groot verschil van 1-3 en 3-1 verlies tegen porto en leverkusen naar een 1-1 in porto en 1-0 overwinning op leverkusen. Helaas was de achterstand al te groot. Bedankt voor de hulp.
Geplaatst
[quote name='W8er']@Rossini' heb deze veranderingen aangebracht en is een groot verschil van 1-3 en 3-1 verlies tegen porto en leverkusen naar een 1-1 in porto en 1-0 overwinning op leverkusen. Helaas was de achterstand al te groot. Bedankt voor de hulp.[/QUOTE] Daar zijn we voor! Als je ergens een update doet, mention me dan. Ben als Belg geïnteresseerd in JPL games ;)
Geplaatst
@Daniell vraagje, zou jij in deze tactiek spelersrollen veranderen qua wingbacks en wingers? [ATTACH=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","data-tempid":"temp_3989_1514897737074_244"}[/ATTACH][img]https://forum.manutd.nl/core/image/gif;base64,R0lGODlhAQABAPABAP///wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==[/img]​
Geplaatst
  • Auteur
@larrie Ik kan je plaatje niet zien :) PS: Zet er overigens meteen even bij wat je wilt bereiken met je tactiek. Welke speelstijl wil je hanteren, waar wil je de bal winnen, etc. Context is alles ;)

bewerkt door Daniell

Geplaatst
@Daniell de tactiek heb ik van een ander, maar ik heb het idee dat er meer uit halen valt. In ieder geval qua spelersrollen. Wou eens kijken wat jij er van vind. Hier is de link: [URL]https://community.sigames.com/topic/401558-4-3-3-ajax-style-pressing-attack-realistic-total-football/?_fromLogin=1[/URL] ik heb nu geen pc bij handen alleen telefoon.
Geplaatst

Zou persoonlijk een VSM en een IF op de flanken durven zetten.

Geplaatst
  • Auteur
[quote name='larrie']@Daniell de tactiek heb ik van een ander, maar ik heb het idee dat er meer uit halen valt. In ieder geval qua spelersrollen. Wou eens kijken wat jij er van vind. Hier is de link: [URL]https://community.sigames.com/topic/401558-4-3-3-ajax-style-pressing-attack-realistic-total-football/?_fromLogin=1[/URL] ik heb nu geen pc bij handen alleen telefoon.[/QUOTE] De meeste dreiging lijkt te komen van het centrale duo op het middenveld. Ik zou alleen 1 van de wingers aanpassen naar een AP. Omdat de centrale middenvelders erg agressief zijn lijkt er te weinig ruimte te zijn voor IF's. Sowieso geen ruimte voor een IWB omdat de CM zijn ruimte beperkt waardoor deze elkaar in de weg zouden gaan lopen. Althans dat is mijn eerste ingeving als ik de formatie bekijk.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.