Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wie is de mol? 2018

MisterX

Wie is de mol? 2018  

10 leden hebben gestemd

1. 1. Wie is de mol? 2018

• Jan Versteegh
    • Olcay Gulsen
    • Ruben Hein

Aanbevolen berichten

Op zich wel tof dat er eens een keer een kandidaat 'verzopen' wordt, maar wel bizar van JM idd. Als dit geen act is, dan weet je op dat moment in die theaterzaal toch ook dat je weggaat, vis Ron dan op. Zal jou dat uitmaken.

Olcay is trouwens echt een secreet, wat een verschikkelijk wijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 94
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[quote name='Richarð.']Die afvaller ;e[/QUOTE] Ik had bij die graafopdracht al zo'n vermoeden. Toen de stoel leeg was, hoefde ik niet te kijken wie er ontbrak, ik wist het wel meteen. En ook de reden. Het is blijkbaar geen stabiel persoon. Ik vraag me dan eerlijk gezegd af waarom je mee doet aan WIDM, ook met het oog wat @Kelvin post. Voor hem tien andere die mee willen doen en het wel trekken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='MisterX']Ik had bij die graafopdracht al zo'n vermoeden. Toen de stoel leeg was, hoefde ik niet te kijken wie er ontbrak, ik wist het wel meteen. En ook de reden. Het is blijkbaar geen stabiel persoon. Ik vraag me dan eerlijk gezegd af waarom je mee doet aan WIDM, ook met het oog wat @Kelvin post. Voor hem tien andere die mee willen doen en het wel trekken.[/QUOTE] Ik had hetzelfde, ja. Vroeg me dan ook inderdaad af waarom je mee gaat doen. Je weet dat het een stressvol, hectisch en druk programma is. En vooral wat @PJHoutman zegt, zorg dan dat Ron terugkomt en geef die een kans.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles lijkt erop te wijzen dat Stine te mol is. Ben wel benieuwd naar haar acties aan het einde van het seizoen.

Alles is best een hoop. Waarom denk je dit?

Ik twijfel tussen Stine (gevoel; ze is zo enorm stil en onopvallend, dat met die kabelbaan was zo enorm dom van haar en daar werd helemaal niets mee gedaan, die rode oorbellen zeiden misschien wat), Ruben (valt ook niet echt op met slimme of domme acties en juist daarom lijkt het mij een goede) of Simone (omdat zij bij die vragen in dat park zo afwijkend reageerde en de hele dag in het geel was, waar rood de gehele aflevering de boventoon voerde).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de duidelijkheid: tot een paar dagen geleden had ik Simone als verdachte. Maar nu de kwartjes eenmaal zijn gevallen kan ik niet meer om Stine heen. Alles valt echt precies in elkaar.

Ik zal thuis eens kijken of ik eea op papier kan zetten. Geen zin om nu via mobiel een betoog te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat ik niet te veel wil verklappen, alles even in een spoiler gezet.

[spoiler=Spoiler]

Zaken als de inhoud van het Dagboek van de Mol sluiten steeds zeer goed bij haar aan. Vooral dagboek 4 vind ik opvallend: De mol schrijft dat hij/zij bij iedereen is langs gelopen die 'ja' heeft geantwoord op de vraag of ze de mol nu al wilde weten. Art zegt dat de mol bij iedereen langs is gelopen. Stine zei als enige 'nee', waardoor de uitspraak van Art en het dagboek van de mol nog steeds klopt. Anders is een van de twee onjuist.

De titel slaat ook vaak op haar acties. Aflevering 4 heette Tunnelvisie, en Stine stond aan het begin met de telefoon in handen. Het nummer dat ze moest bellen, heette blijkbaar ook visie. Hoe duidelijk wil je de verwijzing naar tunnel en visie hebben?

Ook haar acties passen wel bij een mol. Grote mollenacties worden nooit in beeld gebracht. Als iemand als Olcay de mol zou zijn, hadden ze de eerste paar afleveringen dat wel anders in beeld gebracht. Zo'n brutale mol willen ze blijkbaar niet ofzo. Hetzelfde geldt voor het gedrag van Simone. Continu geklooi met de porto, over de straat van a naar b rennen als een kip zonder kop. Van Stine zie je op dat gebied weinig (misschien wel te weinig, zo kwam ik vorig jaar ook op Thomas). Het weigeren van de ene flat naar de ander vind ik daarnaast ook een typische mollenactie. Al denk ik dat ze net zo goed wel had kunnen gaan, omdat ze waarschijnlijk wel wist dat de goede envelop toch al naar de overkant was.

Dan heb je nog de opdracht waarin de mol zich toonde: Die heette Niets is wat het lijkt. Niets is een anagram voor Stine... Zal dat toeval zijn? Of juist bewust gekozen? Als ik trouwens ga kijken wie van degene die we in beeld hebben gezien, de mol kan zijn (ik verwacht dat we als kijkers wel een glip van de mol opgevangen hebben tussen de vele afleidingen), zie ik in ieder geval iemand die op Simone moet lijken, maar het niet is. Dus die kunnen we wel afstrepen. Ook tussen de mannen zit eigenlijk niets wat op een van de mannen lijkt. Dus blijven de overige vrouwen nog over. Stine, Loes of Olcay.

Daarbij was er in aflevering 1 een schaakspel te zien waar de koning en de koningin omgedraaid waren. Hierdoor kwam de koningin in schaaktermen op D1 te staan. D1 = D een = Deen. Stine is geboren in Denemarken en schaakt... Ook toeval?

Alles bij elkaar is het voor mij wel duidelijk geworden. Of ik ben in een enorme tunnel beland... In dat geval: HELP!

Link naar opmerking
Deel via andere websites