Jump to content
Urbeto

Bugs, Frustraties en Rariteiten

Recommended Posts

10 uur geleden zei Jespresso:

Weet iemand waarom mijn opposition instructies niet werken als de tegenstander wisselt? Het staat op positie, maar als er een nieuwe speler op die positie komt, worden de instructies niet overgenomen. Heel irritant.

Eerste gedachte: Je laat je assistent dat doen bij 'staff responsibilities'? Dan kun je zelf nog 100x alles instellen, hij veranderd dat weer.

11 uur geleden zei Jespresso:

Weet iemand waarom mijn opposition instructies niet werken als de tegenstander wisselt? Het staat op positie, maar als er een nieuwe speler op die positie komt, worden de instructies niet overgenomen. Heel irritant.

Heb jij ook dat je aan het begin van elke wedstrijd de tegenstander instructies aan moet zetten? Ik heb altijd tegenstander instructies ingesteld per positie, maar aan het begin van elke wedstrijd staan de tegenstander instructies ingesteld per speler..

Heb jij (of andere) hier ook last van?

39 minuten geleden zei Satyr:

Eerste gedachte: Je laat je assistent dat doen bij 'staff responsibilities'? Dan kun je zelf nog 100x alles instellen, hij veranderd dat weer.

Nope.. Doe alles zelf. Kan gewoon niet vinden hoe je standaard tegenstander instructies kan hebben, het moet altijd handmatig of ik ben gek.

@rick_burgsted Precies. Bloedirritant dat het altijd handmatig moet

ik speel met deze fm redelijk aanvallend, ik vind het nogal onrealistisch dat ik maar ook de tegenstander 5 keer per wedstrijd een hoge bal van achter geven en alleen op goal af ga. dit kan toch nooit de bedoeling zijn? dat de kansen dan ook nog gemist worden laat ik er maar even buiten:p

Ik was even vergeten waarom ik ook alweer nooit met amateurs club speelde, maar ben er alweer achter :) Speel geloof ik als enige team in de competitie als amateurteam en raak de ene na de andere goede speler kwijt. Denk vijf van de elf waarmee ik startte in de basiself zijn al weggekaapt.

Ik kan de aanvang van de voorbereiding nu al twee seizoenen op rij niet bepalen. Ik zie nergens de optie om de datum aan te geven. Hierdoor begint mijn voorbereiding twee weken voor de start van de competitie. Iemand die hiervoor een oplossing heeft? Speel in Duitsland: eerst 3. Liga en nu 2e Bundesliga, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

9 minuten geleden zei Rowdy:

Ik kan de aanvang van de voorbereiding nu al twee seizoenen op rij niet bepalen. Ik zie nergens de optie om de datum aan te geven. Hierdoor begint mijn voorbereiding twee weken voor de start van de competitie. Iemand die hiervoor een oplossing heeft? Speel in Duitsland: eerst 3. Liga en nu 2e Bundesliga, weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

Ga je vaak op vakantie in het spel? Ik krijg einde seizoen elke keer keurig de vraag.

3 minuten geleden zei r4vje:

Ga je vaak op vakantie in het spel? Ik krijg einde seizoen elke keer keurig de vraag.

Nee, nog geen enkele keer op vakantie gegaan. Het bericht dat ik zou moeten krijgen is ook niet terug te vinden is mijn inbox. Kom nu op SI forum een rapportage tegen van ditzelfde probleem in Duitsland. Het zal daarmee te maken hebben denk ik.

Vraag me wel af of er meer mensen zijn met dit probleem en of iemand dit heeft weten op te lossen?

2 uur geleden zei Rowdy:

Nee, nog geen enkele keer op vakantie gegaan. Het bericht dat ik zou moeten krijgen is ook niet terug te vinden is mijn inbox. Kom nu op SI forum een rapportage tegen van ditzelfde probleem in Duitsland. Het zal daarmee te maken hebben denk ik.

Vraag me wel af of er meer mensen zijn met dit probleem en of iemand dit heeft weten op te lossen?

Ik zit zelf in Duitsland te spelen, maar ik krijg de vraag wel. Deze komt eind mei / begin juni volgens mij.

Waarom loot je al 10 FM's lang voor de beker tegen de volgende tegenstander in je schema? (mits ze er nog inzitten). Echt irritant

image.thumb.png.9dd55f695f9739ea8636c64d47e38346.png

Gepost (edited)

Dat FM het blijkbaar nodig vindt om elke keer mijn stafinstellingen te veranderen als ik mijn ajax-save wil opslaan ;e.

Edited by FMNOOB

Op 4-1-2020 om 21:18 zei Jespresso:

Waarom loot je al 10 FM's lang voor de beker tegen de volgende tegenstander in je schema? (mits ze er nog inzitten). Echt irritant

image.thumb.png.9dd55f695f9739ea8636c64d47e38346.png

Deze is inderdaad erg irritant, komt al zó vaak voor, niet normaal.

2 uur geleden zei FMNOOB:

Dat FM het blijkbaar nodig vindt om elke keer mijn stafinstellingen te veranderen als ik mijn ajax-save wil opslaan ;e.

Bedoel je verantwoordelijkheden van staf? 

Ik heb hele tijd dat mijn hoofd spelersontwikkeling transfers voor mijn jeugdspelers gaat behandelen, en moet elke keer weer veranderen dat ik daar de leiding over wil nemen

18 minuten geleden zei rick_burgsted:

Ik heb hele tijd dat mijn hoofd spelersontwikkeling transfers voor mijn jeugdspelers gaat behandelen, en moet elke keer weer veranderen dat ik daar de leiding over wil nemen

Ja dat bedoel ik. Ik heb dat met mijn Loan Manager. Handelt de uitgaande transfers af van de spelers die op de lijst staan.  Schijnt een bug te zijn die af en toe voorkomt.

2 uur geleden zei rick_burgsted:

Heb ik ook.

Vind sowieso dat ze al die verantwoordelijkheden flink verprutst hebben op deze manier. Heel onoverzichtelijk.

Dan gaat de scheids kijken bij de VAR in de 4e minuut of de overtreding een rode kaart is. Blijkt niet zo te zijn, maar krijgen enkel een vrije trap, dus nog niet eens een gele kaart...

Speel laag in Zweden, dus weinig geld. Spelers verdienen (als ze al een contract hebben) max. 2,5K per jaar.

Had een spelertje in het eerste die niet voldeed, dus naar het tweede gezet. Wilde weg vanwege gebrek aan speeltijd; prima. Kreeg hem helaas op geen enkele manier verkocht en hij wilde ook zijn contract niet gratis laten ontbinden.

Vervolgens schiet hij er 23 in in 14 wedstrijden in het tweede elftal. Dan verdien je weer een kans bij mij, dus hoppa, naar het eerste. Na twee wedstrijden wil hij van de transferlijst af, ook goed. Twee dagen later wil hij een nieuw contract, in principe ook goed. Helaas vraagt hij 5K per jaar en hoewel ik het hem van de directie wel mag aanbieden, wil ik dit uiteraard niet. We komen er dan ook niet uit.

Vervolgens wordt hij weer boos, dient hij weer een transferverzoek in. Ik zet die ettervlek naar het tweede elftal terug.

Krijg ik een twee weken later bericht dat mijn trainer van de reserves hem een 2-jarig contract heeft laten ondertekenen aan 6,5K per jaar :moop:

Klote stafverantwoordelijkheden ook. ;c

Staan je O19 spelers in de kwartfinale van hun CL, heb je serieus maar 4 spelers die normaal ook in het veld staan, omdat de rest zo nodig naar het jeugdwk moeten waarvan de wedstrijd pas 10 dagen later begint. WTF!

Dortmund-Ajax 5-0. Die hadden we normaal gewoon gepakt.

Ik post het ook even hier: Club Brugge is om 1 of andere vage reden gerenamed naar FC Brügge, ik weet niet of dit al op het begin van de save was maar het valt me nu na net een seizoen op. In mijn vorige FM20 save heette ze met zekerheid Club Brugge dus de files klopten eerst wel..

image.png.9d0b8b591fb01065fb3833469b12ca12.png

Iemand die weet hoe ik dit kan fixen? Ik ben bereid om de realtime editor te kopen als dat het probleem zou verhelpen..

EDIT: Ik probeer een nieuwe save te starten, precies dezelfde data aangezet als bij de huidige save en hier klopt het wel.

image.thumb.png.e0aaeac5618c108739d1ba27fd193e00.png

Ben haast bereid om een nieuwe save te maken puur doordat dit niet klopt, maar dat is dan wel weer zonde van m'n vooruitgang.

Edited by quertius

Wij hebben Hendrix altijd verkeerd gezien, het is gewoon een sierlijke nummer tien die bij clubs als Real Madrid hoort te spelen!

Als ik ver in t spel ben 2025, is de geschiedenis van de spelers vanaf 2019/2020 weg.