Jump to content
Urbeto

Bugs, Frustraties en Rariteiten

Recommended Posts

De nemers van de standaardsituaties worden de hele tijd gewist als er een speler naast de wedstrijdselectie valt, heel irritant omdat je dan na elke wedstrijd dat opnieuw moet instellen...

Sinds de nieuwe hotfix komt elke speler die ik koop, automatisch op de verhuurlijst. Ik bepaal als enige wie op die lijst komt en het maakt niet uit hoe belangrijk deze speler op dat moment wordt geacht m.b.t. het eerste elftal. Iemand een idee wat dit veroorzaakt?  

1 uur geleden zei FMNOOB:

Sinds de nieuwe hotfix komt elke speler die ik koop, automatisch op de verhuurlijst. Ik bepaal als enige wie op die lijst komt en het maakt niet uit hoe belangrijk deze speler op dat moment wordt geacht m.b.t. het eerste elftal. Iemand een idee wat dit veroorzaakt?  

Dit komt waarschijnlijk doordat je bij de onderhandelingen belooft ze uit te lenen? 

18 uur geleden zei Daniell:

Dit komt waarschijnlijk doordat je bij de onderhandelingen belooft ze uit te lenen? 

Enige wat ik altijd beloof is een taalcursus. Misschien wel per ongeluk belooft, want nu heb ik er geen last meer van. 

24a6e4cd11594866313c8cac648e4cfd.jpg

Toch een opvallende formatie voor Ajax. :-D

Ook een enigszins aparte selectie. Ünüvar (zit er nog steeds), Dest, Kasanwirjo en Rensch als eigen jeugd. De Wit is de regen die uit mijn (Feyenoord) jeugd komt. Is verkocht aan Liverpool en zit nu al 3 jaar op huurbasis bij Ajax. Zoet en Boscagli komen over van PSV. En Klaassen is weer terug. Op de bank onder andere Bergwijn, Bazoer ( :-D), Padt en Kuwas. Aangevuld door wat jeugdspelers en een spits van 15 miljoen, gekocht van Sevilla. Apart.

1 uur geleden zei Richarð.:

Toch een opvallende formatie voor Ajax. :-D

Welke trainer is er verantwoordelijk voor dit gedrocht :cab: 

1 minuut geleden zei Kavinos:

Welke trainer is er verantwoordelijk voor dit gedrocht :cab: 

Goncharenko, voormalig CSKA Moskou manager.

Speler wil een fikse salarisverhoging als hij bij mij wil spelen. Vraagt hij na deze eis 1.000 minder per week dan zijn huidige contract (Geen verdere clausules/bonussen in zijn contract). Het is ook niet te onderhandelen ;e

Mijn grootste talent was onhoudbaar geworden. Uiteindelijk met Dortmund eens geworden over een bedrag van 8 miljoen + 50% van de volgende transfer + 1 seizoen terughuren. Komt vervolgens Tottenham met 8 miljoen zonder extra's, het bestuur vindt het bedrag te hoog om te weigeren en de speler kiest voor hun ;e

10 uur geleden zei Dysproz:

Mijn grootste talent was onhoudbaar geworden. Uiteindelijk met Dortmund eens geworden over een bedrag van 8 miljoen + 50% van de volgende transfer + 1 seizoen terughuren. Komt vervolgens Tottenham met 8 miljoen zonder extra's, het bestuur vindt het bedrag te hoog om te weigeren en de speler kiest voor hun ;e

Dit ook al een paar keer gehad inderdaad! Frustrerend, denk je er een goede deal uit te slepen en komt het bestuur ineens met een belachelijke beslissing. Ik ben op deze manier bijna Onni Valakari kwijt geraakt in mijn Nordic Dominance save. Ik had 7,5mln van Chelsea geaccepteerd, accepteert het bestuur een bod van 3,8mln van Inter. Gelukkig heb ik ze om kunnen praten en heb ik alsnog het bod van Chelsea ook geweigerd, dus hij blijft nog even. 

Toch wel een armoedige BETA gezien de dingen die ik tegen kom:

- Mijn verdedigers koppen steevast de bal in de voeten van een tegenstander

- Laatste verdediger verspeelt steevast de bal aan de spits van de tegenstander > goal voor hen

- Elke corner van de tegenstander lijkt wel een doelpunt op te leveren

- Elk schot van de tegenstander van de rand van de zestien meter gaat erin

- Verdedigers dekken geen man maar lucht

Ik beschouw mijzelf niet als een super tacticus als @Nom de Guerre maar ik weet mijn weg wel te vinden in Football Manager maar de dingen die ik nu voorbij zien komen zijn echt slecht. Heb met verschillende clubs op diverse niveaus en in diverse competities getest en zie het tot nu toe overal voorbij komen.

Edited by r4vje

Heb net FM20 gekocht en ben meteen weer nieuwe game met psv begonnen en daar zitten toch wel een aantal fouten:

John de Jong is blijkbaar directeur voetbalzaken terwijl hij eigelijk technisch directeur is. Denk eerder dat Gerbrands onder directeur voetbalzaken valt gezien hij algemeen directeur is ipv voorzitter wat hij huidig in het spel is.

Luckassen verdient 50k per maand terwijl Bergwijn die pas contract verlengde maar 22.5k verdient, Bruma verdient zelfs 260k per maand. 

Rosario heeft zijn contract verlengt in maart van dit jaar maar in het spel staat het begin van zijn contract op 25-7-2016, hierdoor is hij direct ontevreden omdat hij een nieuw contact wilt net als Dumfries overigens.

Schwaab komt over van Stuttgart terwijl hij transfervrij was.

Lammers is geblesseerd irl maar in het spel niet( kan ik inkomen gezien zijn blessure kwam tijdens de Johan Cruijff schaal ).

Afellay is blijkbaar links / rechtsbuiten ipv 10.

Pereiro wil irl zijn contract niet verlengen maar in het spel wel.

Viergever nog steeds meer een linksback dan een CV.

Als ik dan naar Ajax kijk zie ik dat de salarissen ook van geen kant kloppen. Bandé verdient 60.5k terwijl van de Beek, Neres en Martinez allemaal onder de 20k zitten. Lennart Thy van Zwolle verdient evenveel / meer dan die 3 xD. Teun Koopmeiners van AZ verdient zelfs minder met maar 9k per maand. Met andere woorden, de salarissen slaan op niks.

image.png.33ecb1aef82e5200a8dc09dbb00e45d2.png

Had hem belooft te verhuren. Uiteindelijk niet gedaan omdat er blessures ontstonden en deze kerel gewoon driekwart seizoen bij mij in de basis heeft gespeeld. Dient ie nu een transferverzoek in :cab:

22 minuten geleden zei Dysproz:

Had hem belooft te verhuren. Uiteindelijk niet gedaan omdat er blessures ontstonden en deze kerel gewoon driekwart seizoen bij mij in de basis heeft gespeeld. Dient ie nu een transferverzoek in :cab:

Heb precies hetzelfde nu. Speler erg boos op mij, omdat hij zonder verhuur geen speeltijd zou krijgen. Staat al 10 wedstrijden in de basis....

Op 13-11-2019 om 18:45 zei r4vje:

Toch wel een armoedige BETA gezien de dingen die ik tegen kom:

- Mijn verdedigers koppen steevast de bal in de voeten van een tegenstander

- Laatste verdediger verspeelt steevast de bal aan de spits van de tegenstander > goal voor hen

- Elke corner van de tegenstander lijkt wel een doelpunt op te leveren

- Elk schot van de tegenstander van de rand van de zestien meter gaat erin

- Verdedigers dekken geen man maar lucht

Ik beschouw mijzelf niet als een super tacticus als @Nom de Guerre maar ik weet mijn weg wel te vinden in Football Manager maar de dingen die ik nu voorbij zien komen zijn echt slecht. Heb met verschillende clubs op diverse niveaus en in diverse competities getest en zie het tot nu toe overal voorbij komen.

Mijn keep gooit of schiet ook steeds de ballen tegen de vijandelijke aanvallers aan :cab:  Nee ik wacht nog wel even met verder spelen.

Shit! Mijn eerste crash dump van deze FM tijdens een wedstrijd. :moop:

Ja hoor.... 6 wedstrijden herspelen waar we eerst 14 op 18 pakten en nu zitten we voorlopig aan 1 op 12, zo hard gefm'd!:moop::cab::moop: Soms kan FM echt een K*Tspel zijn!

Edited by glennix

5 uur geleden zei glennix:

Shit! Mijn eerste crash dump van deze FM tijdens een wedstrijd. :moop:

Ja hoor.... 6 wedstrijden herspelen waar we eerst 14 op 18 pakten en nu zitten we voorlopig aan 1 op 12, zo hard gefm'd!:moop::cab::moop: Soms kan FM echt een K*Tspel zijn!

Hoever zit je ondertussen? Opmerkelijke dingen gebeurd? Op AI vlak dan..goeie transfers?

Het meest irritante vind ik dat mijn vleugelaanvallers mooi naar binnen soleren en dan telkens in het zijnet schieten ipv de bal af te leggen op een vrij staande medespeler binnen de zestien meter :cab:

12 minuten geleden zei r4vje:

Het meest irritante vind ik dat mijn vleugelaanvallers mooi naar binnen soleren en dan telkens in het zijnet schieten ipv de bal af te leggen op een vrij staande medespeler binnen de zestien meter :cab:

Of een mooie solo waarbij het schot eindigt over de zijlijn, 50 meter verder op :cab: 

1 minuut geleden zei Kavinos:

Of een mooie solo waarbij het schot eindigt over de zijlijn, 50 meter verder op :cab: 

Ja die ook ja :D

11 uur geleden zei Steels:

Hoever zit je ondertussen? Opmerkelijke dingen gebeurd? Op AI vlak dan..goeie transfers?

Ik zit nu in seizoen 4 nu in 2023, geen opvallende dingen behalve dan het WK in Qatar in 2022 dat tijdens het seizoen is maar dat was ook al in FM19. Wat mij een beetje opvalt is dat het bestuur van de clubs niet zoveel meer word overgenomen. De transfers zijn realistisch te noemen maar ik zit nu in de Championship en ik heb niet alle transfers bijgehouden van andere competities. Er zitten volgens mij nog wel bugs in de BETA, maar die vallen nog niet zo hard op als je geen tactisch genie bent. Er worden wel veel penalty's gefloten.

Ik heb constant mijn taakbalk van Windows in FM20 staan. Af en toe is het wel weg. Maar weet iemand hier een permanente oplossing voor?

Edited by delichris

8 minuten geleden zei delichris:

Ik heb constant mijn taakbalk van Windows in FM20 staan. Af en toe is het wel weg. Maar weet iemand hier een permanente oplossing voor?

bij mij lukt het om op de windows knop te drukken op de toetsenbord. 2x en dan is het meestal weg.

Edited by sennid