Jump to content
Mordurette

Club gezocht

Recommended Posts

Iemand ervaring met Real Oviedo? Twijfel of ik een game met ze zal starten om mijn plezier weer terug te vinden. 

Geen ervaring mee in FM, wel sympathie voor in real life @Arles Veel fans en goed stadion voor dat niveau, dus zit zeker potentie in. 

Ik zoek een nieuwe club om mee te beginnen. Wat niet al te standaard is. Dus het liefst geen top 5 competitie. Ik vind het leuk om jonge spelers te scouten te kopen en daarna door te verkopen. Dus het liefst niet te veel restricties qua regels. 

Zojuist zei jellewilgenhof:

Ik zoek een nieuwe club om mee te beginnen. Wat niet al te standaard is. Dus het liefst geen top 5 competitie. Ik vind het leuk om jonge spelers te scouten te kopen en daarna door te verkopen. Dus het liefst niet te veel restricties qua regels. 

Wat versta je onder de top 5 competities? Engeland, Duitsland, Spanje, Italië en Frankrijk? Zo ja, dan is Portugal wellicht iets voor je. Ik heb een mooie game gehad met Vitoria de Guimaraes in vorige FM en er lopen al genoeg leuke spelers rond, maar er zijn totaal geen restricties. Braziliaanse en Argentijnse spelers kan je zonder pardon halen. 

Anders zijn Boavista, Rio Ave, Portimonense of Setubal natuurlijk ook leuke opties in dat land.

16 uur geleden zei jellewilgenhof:

In Portugal kun je dan gerust eens rondkijken inderdaad, of anders gewoon in Nederland. FC Utrecht, Willem II, sc Heerenveen of FC Groningen zijn wel leuke clubs waar jonge spelers vaak in het echt ook kansen krijgen en door worden verkocht, dus dat sluit direct mooi aan bij jouw filosofie ;) 

Naast mijn hoofdgame met Salford City zoek ik een tweede save om af en toe even lekker in los te gaan. Ik merk dat wanneer ik mij continu focus op Salford het plezier iets weg ebt. Nou heb ik al enkele clubs in gedachten maar ik twijfel enorm.

Feyenoord - iets in mij wil hier al heel lang een save mee starten. Geen idee waarom maar de jeugd + enkele gerichte aankopen kunnen Ajax van de troon doen stoten. Daarna kijken hoe ver we Europees kunnen doorstoten.

FC Groningen - Veel jeugdige goede spelers, spelers die ook vaak de kans krijgen. Daarnaast een provinciale club wat momenteel blijft hangen qua potentie.

FC Twente - Mijn eigen clubje waar veel (lees: oneindig veel) moet gebeuren, echter hebben ze alleen maar een -18 elftal..

SC Heerenveen - Ondanks dat ik helemaal niks met Friesland heb op de één of andere manier zitten hier wel erg leuke spelers. Jongens die door kunnen groeien en uiteindelijk een leuk centje op kunnen leveren voor de club.

Schalke 04 - Goed beleid gaan hanteren. De goede spelers lopen telkens transfervrij de deur uit en ook qua financien is het in real life niet best gesteld met de club. Schalke is en blijft natuurlijk een grote club. Misschien kijken of we oud-spelers terug naar de club kunnen halen voor in de stad.

Parma Calcio - Relatief oudere selectie maar ondanks dat blijft het een prachtige uitdaging en club. Werken aan de jeugdfaciliteiten en de club financieel doen laten groeien. Uiteindelijk de oudere garde vervangen voor zelf opgeleide spelers.

Sassuolo - Heerlijk hoeveel talenten daar aanwezig zijn, voor mij al genoeg reden om het een geweldige uitdaging te vinden.

Jullie nog ideeen? Ik hoor het graag! :)

Een tukker in Groningen lijkt me niet het het meest ideale 😉

De uitdaging met Parma lijkt me wel een mooie. Maar of het bestuur ook de omslag kan maken naar jeugd is ook afwachten. 

Schalke 04 of Werder Bremen zijn wel toffe uitdagingen in Duitsland om daar de top te bestormen, of anders in Frankrijk met Lille of Nice bijvoorbeeld. @Jotew Of toch gewoon Twente, want je kan altijd nog spelers verhuren naar de KKD als ze te oud zijn voor -18 maar nog niet goed genoeg voor in je selectie. 

Van de scenario's die je schetst lijkt mij Parma ook de leukste inderdaad!

Ik wil me opwerken als manager en wil dus graag beginnen op een 2e, 3e of zelfs 4e niveau van één van volgende landen: Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk, Portugal, België, Nederland. Iemand leuke suggesties? 

8 uur geleden zei Steels:

Ik wil me opwerken als manager en wil dus graag beginnen op een 2e, 3e of zelfs 4e niveau van één van volgende landen: Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk, Portugal, België, Nederland. Iemand leuke suggesties? 

Waar moet de club aan voldoen? Goede jeugdopleiding? Moet de club nog acceptabele faciliteiten hebben of mag dat ook bagger zijn?

9 uur geleden zei Steels:

Engeland: Bolton, Hull, Portsmouth 

Spanje: Rayo Vallecano, Real Zaragoza, Jaén

Italië: Ternana, Perugia, Pisa

Duitsland: Kaiserslautern, Arminia Bielefeld

Frankrijk: Auxerre, Chamby, Fréjus 

Belgie en Portugal schieten me even geen laagvliegers te binnen

Nederland: Telstar, GVVV, Rijnsburgse Boys

17 uur geleden zei Mordurette:

Waar moet de club aan voldoen? Goede jeugdopleiding? Moet de club nog acceptabele faciliteiten hebben of mag dat ook bagger zijn?

Ik speel vanaf CM2 en favoriete edities waren 97/98 en 00/01 waren mijn favorieten dus een club met beetje nostalgie is wel leuk.. Van boven staande lijst, spreken Portsmouth, Perugia en Auxerre me wel aan! Frankrijk en Italië hebben mijn voorkeur! 

6 uur geleden zei Steels:

Ik speel vanaf CM2 en favoriete edities waren 97/98 en 00/01 waren mijn favorieten dus een club met beetje nostalgie is wel leuk.. Van boven staande lijst, spreken Portsmouth, Perugia en Auxerre me wel aan! Frankrijk en Italië hebben mijn voorkeur! 

Palermo zou ook een mogelijkheid zijn dan, of Valenciennes in Frankrijk (y)

6 uur geleden zei Steels:

In Italië heb je genoeg teams dat afgezakt zijn of failliet waren bijvoorbeeld. Cesena, Catania, Messina, Palermo, Bari. Monza kan ook leuk zijn met Berlusconi aan het roer.

Ook in Frankrijk heeft je bijvoorbeeld Bastia dat failliet was en onderaan begonnen is. Le Mans is ook wel leuke ploeg.

Ik ga beginnen als CM97/98-held Lilian Compan bij SC Toulon in de 3e divisie in Frankrijk.

Wat is een leuk team om in Spanje mee te spelen? 

- Jonge spelers met talent (paar pareltjes)

- Prima faciliteiten, niet geweldig maar ook niet de ondergrens

- Mooi shirt/logo :) 

@ElPrincipito

Deportivo La Coruña, Real Sporting, Elche, CD Tenerife, CD Leganés, Real Zaragoza, Real Valladolid

Ik zit er aan te denken om met Feyenoord te gaan spelen als sidegame. Groningen heb ik al eens gedaan en PSV, maar Feyenoord nog nooit. Dit lijkt mij wel eens een verfrissing. 

Kan iemand mij helpen?

Ik zoek naar een club die niet in de top 5 competities speelt. Een club met een beetje historie en door groeimogelijkheden. Niet te standaard en hoeven niet op het hoogste niveau te acteren. Nederland het liefst niet.

Danku 

47 minuten geleden zei JesseNL:

Kan iemand mij helpen?

Ik zoek naar een club die niet in de top 5 competities speelt. Een club met een beetje historie en door groeimogelijkheden. Niet te standaard en hoeven niet op het hoogste niveau te acteren. Nederland het liefst niet.

Danku 

RSC Anderlecht, Sporting CP, Dinamo Kiev, Fenerbahce, CSKA Moscow

Of moeten het echt lagere divisie clubs zijn? Dan zijn er nog wel optie's in Bulgarije, Roemenië, ..

Gepost (edited)
8 uur geleden zei Steels:

RSC Anderlecht, Sporting CP, Dinamo Kiev, Fenerbahce, CSKA Moscow

Of moeten het echt lagere divisie clubs zijn? Dan zijn er nog wel optie's in Bulgarije, Roemenië, ..

Ja het liefst wel lager. Dacht aan: Union Sint-Gillis, Austria Salzburg etc..

Edited by JesseNL

Ferencváros is ook wel een club met historie in Hongarije. Of Antwerp in België, al zijn die de laatste jaren ook wel al aan een opmars bezig. Of FK Vojvodina in Servië. Genoeg voormalig Europese winnaars om uit te kiezen lijkt me zo en Union & Austria Salzburg zijn ook toffe clubs.