Jump to content
Mordurette

Club gezocht

Recommended Posts

Een dipje overkomt iedereen. Zit jij in een dipje en/of kom je er niet uit welke club je moet zijn? In dit topic kun je inspiratie vinden en hulp vragen aan de mede-users.

Dat ik mijn eerste game van FM18 komend weekend met mijn FM-club Huddersfield Town ga beginnen staat al vast. Hierna wil ik echter een lange save beginnen in een ander land dan Engeland & Frankrijk. Ik twijfel nog tussen de volgende opties:

- ACR Messina, Italiaanse Serie D. Gevallen club die ooit voor 38.000 man zijn wedstrijden speelde. Het stadion ligt er nog, de selectie is echter niets bijzonders meer.

- Slask Wroclaw, Poolse Ekstraklasa. Tweevoudig kampioen van Polen met een modern stadion van 42.000 man. Spelen laatste jaren in de middenmoot.

- Feyenoord, Eredivisie. Mijn favoriete Nederlandse club met natuurlijk alle faciliteiten. Vroeger was dit altijd de club waar ik een nieuwe FM editie mee begon maar de afgelopen twee edities deed ik dat niet. Daarom trekt het nu langzamerhand toch weer enigzins..

- 1860 München, 4e niveau van Duitsland. Zijn teruggezet naar dit niveau maar de club hoort veel hoger thuis. Doel zou zijn om weer in de Bundesliga terecht te komen, het stadion ligt er in ieder geval.

- Een andere club uit het Oostblok. Ik ben relatief onbekend met het Oost-Europa. Zou hier dan ook graag suggesties voor horen.

Conclusie: Wat zouden jullie mij aanraden?(Y)

@Twan1810 1860 München klinkt in mijn ogen erg interessant. Ik zelf neem ACR Messina en 1860 München zeker in overweging. Wordt tijd voor een LLM-carriere buiten Engeland. Ikzelf begin traditiegetrouw de eerste game altijd met mijn favoriete club in de Beta, daarna stap ik over naar een LLM-game. Om de één of andere reden heb ik nog nooit een leuke carriere gehad in een niet-LLM game om, behalve met Ajax.

@Twan1810 1860 München lijkt me ook een hele mooie uitdaging. Paar jaar geleden nog Bundesliga volgens mij en nu 4e niveau? Weet je de reden van het terug zetten? Grootste nadeel in Duitsland vind ik nog altijd de restrictie met spelers jonger dan 18, die mag je niet opstellen en ik verwacht dat 1860 München geen tweede elftal heeft speelbaar. Ik wil altijd een savegame in Engeland proberen, ditmaal waarschijnlijk eerst met een League One club en wellicht later nog met Salford City zoals vorige editie. Misschien ook nog eens buiten Europa. Australië kan dan een optie zijn of een land waar de regels soepel zijn qua buitenlanders.

[quote name='Jornski']@Twan1810 1860 München lijkt me ook een hele mooie uitdaging. Paar jaar geleden nog Bundesliga volgens mij en nu 4e niveau? [B]Weet je de reden van het terug zetten?[/B] Grootste nadeel in Duitsland vind ik nog altijd de restrictie met spelers jonger dan 18, die mag je niet opstellen en ik verwacht dat 1860 München geen tweede elftal heeft speelbaar. [/QUOTE] Failliet!

[quote name='Jornski']@Twan1810 1860 München lijkt me ook een hele mooie uitdaging. Paar jaar geleden nog Bundesliga volgens mij en nu 4e niveau? Weet je de reden van het terug zetten? Grootste nadeel in Duitsland vind ik nog altijd de restrictie met spelers jonger dan 18, die mag je niet opstellen en ik verwacht dat 1860 München geen tweede elftal heeft speelbaar. Ik wil altijd een savegame in Engeland proberen, ditmaal waarschijnlijk eerst met een League One club en wellicht later nog met Salford City zoals vorige editie. Misschien ook nog eens buiten Europa. Australië kan dan een optie zijn of een land waar de regels soepel zijn qua buitenlanders. [/QUOTE] Failliet inderdaad. Daardoor wel een dubbele uitdaging om ze er weer bovenop te krijgen. Zowel sportief als financieel. Iemand hier ervaring met de Poolse competitie?

@Twan1810 ik ben met mijn journeyman save in FM17 bij Pogon Siedlce beland; van het tweede Poolse niveau naar het eerste geloodst, en werd daar na twee jaar al kampioen. Niet heel erg lastig dus.

[quote name='Niejo101']@Twan1810 ik ben met mijn journeyman save in FM17 bij Pogon Siedlce beland; van het tweede Poolse niveau naar het eerste geloodst, en werd daar na twee jaar al kampioen. Niet heel erg lastig dus.[/QUOTE] Toen nog doorgegaan om Europees succes te boeken? Ik ben laatst zelf in Polen bij 't stadion van Slask Wroclaw geweest, helaas was alles dicht. Desondanks geniet die club nu wel mijn lichte voorkeur

Ik zoek een mooie club op het 5e of 6e niveau van Engeland. Liefst wil ik een geef de jeugd een kans gaan spelen, met 1 aankoop per jaar om het proces iets te versnellen.

iemand een idee?

Ik zoek een mooie club op het 5e of 6e niveau van Engeland. Liefst wil ik een geef de jeugd een kans gaan spelen, met 1 aankoop per jaar om het proces iets te versnellen.

iemand een idee?

Salford City.

Heeft een redelijke jeugdopleiding aan het begin van de game.

@Twan1810 heb na het eerste jaar ekstraklassa waarin ik 2e werd al wel europees gespeeld, maar niet door de voorrondes geraakt. Na het kampioenschap ben ik echter doorgestoomd naar nieuw zeeland. Was overigens met fm16, niet 17. Allemaal nog te lezen in de novelle die ik toen over die save maakte. Redelijk eenvoudig terug te vinden in het ids gedeelte van fm16 ;)

Bij mij zal het weer standaard Ajax worden. Nu er veel aankopen en middelmaat in de selectie zit begint het bij mij weer te kriebelen om met eigen jeugd terug aan de top te komen.

[quote name='Niejo101']@Twan1810 heb na het eerste jaar ekstraklassa waarin ik 2e werd al wel europees gespeeld, maar niet door de voorrondes geraakt. Na het kampioenschap ben ik echter doorgestoomd naar nieuw zeeland. Was overigens met fm16, niet 17. Allemaal nog te lezen in de novelle die ik toen over die save maakte. Redelijk eenvoudig terug te vinden in het ids gedeelte van fm16 ;) [/QUOTE] Heb je novelle helemaal gelezen en mijn complimenten aan je schrijfstijl. Er zit een bijzonder goede verhaallijn in en dat trekt toch wel. Jammer dat we nooit zullen weten hoe het met je zoontje afloopt.. Of komt Brandon Richards terug in FM18? :P @Christiano; Ik heb zelf een leuke game gehad met FC United of Manchester. Leuke club met een idee is dat. Andere clubs in die regionen die mijn sympathie wekten waren Gloucester, Nuneaton Town en AFC Fylde.

Salford City.

Heeft een redelijke jeugdopleiding aan het begin van de game.

Heb zelf in FM17 mooie carriere gehad met Salford. De club is voor 50% in handen van Peter Lim (eigenaar Valencia), en Phil Neville, Gary Neville, Nicky Butt, Paul Scholes en Ryan Giggs hebben allen 10% in handen. Bij de vorige editie merkte je er helaas niks van terug, alleen Peter Lim die af en toe bij sprong bij de financiën.

Ik had uiteindelijk een carriere waarin in 4x promoveerde. Op een gegeven moment trok Peter Lim zich terug/verkocht de boel en kwam er een lokale eigenaar voor terug die mijn filosofiën terug trok en zelf transferbudget en salarisbudget werden verminderd. Hierdoor heb ik mijn ontslag ingediend.

[quote name='Christiano']@Jornski Bedankt voor de tip, lijkt me ook een leuke club @Twan1810 FC United of Manchester lijkt me inderdaad ook interessant. Of net als vroeger met Eastbourne Borough FC[/QUOTE] FCUM zou ik niet zo snel pakken. Leek mij ook wel leuk maar qua selectie is het echt drama. Weinig kwaliteit en totaal geen balans in het elftal. Doe een poging om er wat van te maken, maar echt lekker lopen doet het nog niet.

FCUM zou ik niet zo snel pakken. Leek mij ook wel leuk maar qua selectie is het echt drama. Weinig kwaliteit en totaal geen balans in het elftal.

Doe een poging om er wat van te maken, maar echt lekker lopen doet het nog niet.

Had ik ook op FM16. Dat vergroot echter wel de uitdaging. Zou tegenwoordig trouwens niet meer gaan voor FCUoM of Salford. Vind het leuker om een kleine club te ontdekken op FM die niet door duizenden spelers als LLM club wordt gebruikt wegens het bekemde achtergrondverhaal, zoals bij Salford en United het geval is..

Had ik ook op FM16. Dat vergroot echter wel de uitdaging. Zou tegenwoordig trouwens niet meer gaan voor FCUoM of Salford. Vind het leuker om een kleine club te ontdekken op FM die niet door duizenden spelers als LLM club wordt gebruikt wegens het bekemde achtergrondverhaal, zoals bij Salford en United het geval is..

Heb nou eenmaal een zwak voor FCUM. Al verschillende keren bij een wedstrijd geweest en qua beleving plaats ik het zonder te twijfelen boven een wedstrijd bij Arsenal of City.

Iedere club heeft een mooi achtergrondverhaal, als je maar goed genoeg wilt zoeken.

Dit is zeker waar.

Zitten heel veel mooie clubs in de onderste regionen en Engeland. Een flink aantal is ook al meer dan een eeuw oud

Iedere club heeft een mooi achtergrondverhaal, als je maar goed genoeg wilt zoeken.

Je hebt helemaal gelijk. Ik vind dit eigenlijk de charme van LLM. Zelf een achtergrondverhaal ontdekken trekt mij persoonlijk dus ook meer aan dan een club uit een bekend lijstje pikken. Niks tegen de mensen die het wel doen hoor, deed het eerst zelf ook, maar ik kan het toch meer aanraden om zelf op zoek te gaan.

Zo kwam ik in 2014 na enkele omzwervingen in de FM15 game bij Huddersfield Town terecht, in die game speelden ze onderin de League One. Ik koos voor ze omdat ze een mooie doch onbekende historie met drie opeenvolgende Engelse titels hebben. Ik dacht met mijn promotie naar het hoogste niveau destijds iets bereikt te hebben wat in 't echt toch niet meer mogelijk was voor The Terriers.. David Wagner en consorten hebben afgelopen jaar mijn ongelijk bewezen ;)

Hallo. Ik ben op zoek naar een leuke club naast mijn Man Utd save.

Hou wel ervan op iets op te bouwen, maar niet vanaf de grond.

Is Nottingham iets? Iemand evt ander idee?

Hallo. Ik ben op zoek naar een leuke club naast mijn Man Utd save.

Hou wel ervan op iets op te bouwen, maar niet vanaf de grond.

Is Nottingham iets? Iemand evt ander idee?

Nottingham is wel leuk. Grote historie maar al jarenlang is het niks meer. Andere leuke clubs in Engeland zijn:

- Fulham FC. Stadion aan de Thames, mooi in Londen. Je kan ze terugleiden naar de PL.

- Wolverhampton Wanderers. Met Molineux hebben ze een geweldig stadion en de selectie is dit jaar ook uitstekend. Zo heb je bijvoorbeeld de beschikking over Ruben Neves. Ze horen in de PL.

- Huddersfield Town. Spelen weliswaar PL maar zijn de gedoodverfde degradatiekandidaat. Kan jij ze erin houden? Misschien bezorg je ze op termijn wel weer de successen uit de jaren '20. (3x kampioen)

- Last but not least: Aston Villa. Veel te groot stadion voor het Championship. Ook een erg mooi tenue en verder gewoon een enorm grote club. Ze horen zeer zeker een niveau hoger thuis maar dan moet er wel een echt team gesmeden worden.

Als je ook andere landen dan Engeland overweegt, tell us

Edited by Twan1810

Wie weet nog een leuke club voor mij? Het liefst op het 2de niveau in Duitsland of Engeland, geen titelfavoriet maar wel een club waar iets mogelijk is om transfers te doen en die financieel er niet al te slecht voor staat.