Jump to content
Mordurette

(Tussen)stand

Recommended Posts

Zou je eens kunnen kijken naar Devarn Green, ik heb hem gehad op FM 2017. Staat me nog bij hoe snel die was. Ik weet niet of hij nog in de game zit. Als je hem kunt vinden, zou je voor mij een screenshot kunnen maken?

15 minuten geleden zei stan7:

Zou je eens kunnen kijken naar Devarn Green, ik heb hem gehad op FM 2017. Staat me nog bij hoe snel die was. Ik weet niet of hij nog in de game zit. Als je hem kunt vinden, zou je voor mij een screenshot kunnen maken?

Speelt nu bij Barrow, net overgestapt van Southport. Is niet echt heel goed, hahahaha

w18s8y.png

6 minuten geleden zei Satyr:

Speelt nu bij Barrow, net overgestapt van Southport. Is niet echt heel goed, hahahaha

w18s8y.png

Dat bedoel ik met veel snelheid en niet kunnen voetballen. Als je hem goed gebruikt, gaat die veel scoren.

21 uur geleden zei stan7:

Dat bedoel ik met veel snelheid en niet kunnen voetballen. Als je hem goed gebruikt, gaat die veel scoren.

Hij wilde niet komen. Had natuurlijk net getekend bij Barrow.

Tussenstandje, het gaat beter dan verwacht

15y6idw.png

15 uur geleden zei Mordurette:

Lekker boven je moederclub @Jespresso 

Kan je nog spelers van hen huren of zijn die nu gewoon niet goed genoeg meer? En nog steeds voor noppes overkopen?

Nee, heb er nu niet veel meer aan. Vorig seizeon Leandrinho gratis overgenomen, maar die heeft nooit echt een basisplek veroverd. 

Ciro Palmieri is wel enorm goed geworden, die staat wekelijks basis en is op dit moment topscorer in de competitie.

Verder loopt er niet veel geweldigs rond.

Vorig jaar toen ik 10e werd eindigde ik ook boven Napoli trouwens; stonden een hele tijd 18e, toen werd Ancelotti ontslagen.

14 minuten geleden zei Jespresso:

Nee, heb er nu niet veel meer aan. Vorig seizeon Leandrinho gratis overgenomen, maar die heeft nooit echt een basisplek veroverd. 

Ciro Palmieri is wel enorm goed geworden, die staat wekelijks basis en is op dit moment topscorer in de competitie.

Verder loopt er niet veel geweldigs rond.

Vorig jaar toen ik 10e werd eindigde ik ook boven Napoli trouwens; stonden een hele tijd 18e, toen werd Ancelotti ontslagen.

Leuk om te zien dat je het zo goed doet met een kleine club. Focus je vooral op snel succes of wil je ook echt een Italiaans elftal hebben bijv.?

3 minuten geleden zei Twan1810:

Leuk om te zien dat je het zo goed doet met een kleine club. Focus je vooral op snel succes of wil je ook echt een Italiaans elftal hebben bijv.?

Wil de basis zeker wel Italiaans houden, maar een aantal talenten van buiten Italie zijn zeker welkom. Vooral vorig jaar moest ik een beetje spelers sprokkelen om wat kwaliteit voor de Serie A te hebben. Wil wel langzamerhand naar veel eigen jeugd en Italiaanse talenten toe.

3 minuten geleden zei Jespresso:

Wil de basis zeker wel Italiaans houden, maar een aantal talenten van buiten Italie zijn zeker welkom. Vooral vorig jaar moest ik een beetje spelers sprokkelen om wat kwaliteit voor de Serie A te hebben. Wil wel langzamerhand naar veel eigen jeugd en Italiaanse talenten toe.

Begrijpelijke filosofie. Focussen op eigen jeugd is natuurlijk mooi maar duurt ook erg lang voor je er echt de vruchten van plukt. Daarom ook mooi als je ervaren Italiaanse krachten als bijv. De Sciglio haalt. 

1 minuut geleden zei Twan1810:

Begrijpelijke filosofie. Focussen op eigen jeugd is natuurlijk mooi maar duurt ook erg lang voor je er echt de vruchten van plukt. Daarom ook mooi als je ervaren Italiaanse krachten als bijv. De Sciglio haalt. 

Bari heeft al een prima jeugdopleiding, dus die hoef ik alleen maar uit te bouwen.

Heb een speler die regelmatig in het eerste speelt maar die moet nog wel wat groeien. Mentaal en fysiek is ie een beest.

Heb eigenlijk nooit echt spelers gekocht van 27+, maar is natuurlijk wel 'realistisch' en logisch, als je net gepromoveerd bent en stappen wil maken. Heb ook nog Saponara opgepikt bij Fiorentina, speler van 30 die al veel het verschil heeft kunnen maken.

2 minuten geleden zei Jespresso:

Bari heeft al een prima jeugdopleiding, dus die hoef ik alleen maar uit te bouwen.

Heb een speler die regelmatig in het eerste speelt maar die moet nog wel wat groeien. Mentaal en fysiek is ie een beest.

Heb eigenlijk nooit echt spelers gekocht van 27+, maar is natuurlijk wel 'realistisch' en logisch, als je net gepromoveerd bent en stappen wil maken. Heb ook nog Saponara opgepikt bij Fiorentina, speler van 30 die al veel het verschil heeft kunnen maken.

Vind dat je altijd wel minstens twee spelers in je selectie moet hebben die 27+ zijn. Hebben toch al meer meegemaakt dan alle jonge talenten en kunnen spelers ook begeleiden als mentor natuurlijk. Verder klinkt het allemaal prima hoe je bezig bent 😉

Ik haal het liefst ook wel twee/drie oudere spelers (liefst transfervrij natuurlijk) die de nodige mentale stats hebben om een wedstrijd open te breken als het niet loopt. Als hij dan ook nog een goede vrije trap heeft of lange afstandschot is het helemaal prima. 

Zo twijfel ik in mijn nieuwe game (novelle volgt asap) of ik Cassano zal halen. Geweldige mentale en technische stats, fysiek een oude vent. 

Hallo,

Ben niet een hele snelle speler met door de seizoenen heen komen maar al jaren lang wel actief  FM speler.

Het gaat best aardig! Eigen taktiek gemaakt met een 42121 Systeem. We winnen wel niet geheel overtuigend, soms wat mazzel wedstrijden tussen zitten. Dus ik ben bang dat afgelopen jaar bij ons alles heeft meegezeten en zo een goede plaatsen hebben behaald. Maar desondanks dat zeker tevreden. Conclusie, van dit seizoen meer scoren, vooral tegen de kleinere teams!

Edit:  Een aantal tranfsers gemaakt.. 

Probeer wel zoveel mogelijk vanuit de jeugdopleiding van Koln te halen en te laten spelen dit vooral omdat FC Koln daarvoor staat. In het echt, met de grote sportuniversiteit in Koln en hoe is op FM.

Tranfers in:
Twee van RB leipzig zijn jeugdspelers, die twijfelachtige potentie hadden. Het proberen waard, maar het lijkt op een miskoopje.

Pierie, talent voor de op backs, was het nodig, nee maar ik vond het leuk om de gok te nemen.

Carstensen:  Potentiele topper van één van de satalliet clubs van Koln!

Cardoso: Portugeze jonge held, die nu aan het einde van het seizoen al op de deur klopt voor een basis plaats!

Haller: Omdat ik een goede sterke, Spits nodig had die redelijk allround is naast de Snelle cordoba.

Hernani: Een finale miskoop van FC Porto, Portugees met te weinig inzet, speelt niet naar mijn zinnen en mag ook na dit seizoen alweer weg. Gokje genomen en verloren.

Tranfers out:  Sorensen, de VC die ouder werd,  jeugdspelers die duits en net zo goed zijn. Kon ik toch nog mooi 2,3 miljoen voor krijgen.

Jonas Hector: voor 24 Miljoen weg naar Bayern Munich: Was goed maar niet onvervangbaar.  Vervangers stonden klaar met Jonas Horn en jeugd. Mooi bedrag!

Hoger:  Geen vaste plaats in de basis, oud maar wel Duitser,  Naar de zandbak en 6,75 Miljoen dus strik eromheen.

Seizoen 2 Koln Transfers.png

Seizoen 2 Koln.png

Edited by mdt
Tekst vergeten

4 minuten geleden zei Dysproz:

Knappe eindstand in je 2e seizoen. Hoe doet Bisseck het bij jou? @mdt

Vrij aardig. Afgelopen seizoen 19 Wedstrijden, 2 goals, 3 gele kaarten geen rood. Gemiddelde van 6,98 in de competitie.

Qua Stats, ontwikkeld hij niet zich niet beestachtig snel maar solide speler. 

Soms moet je inderdaad gokjes nemen en soms pakken die wel goed uit en soms blijken het totale miskopen. Als je Hernani weer kan verkopen en weinig verlies maakt kan het niet kwaad.

Vrijwel de hele top moet nog voetballen een dag later maar voor nu is het wel even leuk (2e seizoen):

2018-12-15.png

Ik sta trouwens eind van de speelronde helaas 3e (achter FC Groningen en AZ)

Edited by jelmerrr

Seizoen 3 Afgelopen met FC Cologne. Voor dit jaar gekwalificeerd voor de Europa league, dat zorgde ervoor dat we wat extra wedstrijden mochten voetballen. Met geen verwachtingen zijn we de Europa league binnen gestapt. De groepsfase kwamen we op zich prima door en verloren we alleen uit bij Besiktas. We waren hier al gekwalificeerd voor de volgende ronde en zo wat meer jeugd spelers ervaring op laten doen.

De lotingen zaten voor de eerste twee rondes mee. Spartak en Hannover zijn teams die we moeten kunnen hebben.  Deze hebben we dan ook verslagen. De wedstrijd tegen Hannover werd nog wel even spannend toen ze in de laatste 10 min nog een doelpuntje maakte. Het blijven natuurlijk duitsers.

Roma heb ik de tweeluik met mazzel gewonnen en gingen we onverdiend door. Tegen Napoli hadden we ook niet zoveel in te brengen.

Toch een Halve Finale in de Europa League.

Competitie: Viel zwaar tegen dit jaar. Het wou gewoon niet. De tactiek klopte niet, stomme doelpunten tegen, last minute goals, vrije trappen en gewoon zelf niet goed kunnen scoren. Laatste wedstrijd nog tegen Hoffenheim spelen, als we daar met 2-0 winnen kwalificeren we ons gewoon nog voor de europa league maar hier werd 2-2 gespeeld.  

Al met al ontevreden over het seizoen wat betreft de competitie.. Op naar een beter seizoen. 

Seizoen 3 Eindstand.png

Europa League Seizoen 3.png

76w7ygt0.png

We werden voor aanvang van dit seizoen weggezet als het zwakke broertje in de competitie. Kon niet anders als dat we direct weer zouden degraderen. Vooralsnog smoeren we iedereen de mond :classic_biggrin: