Jump to content
Urbeto

Beste regens ooit!

Recommended Posts

10 uur geleden zei misterhille:

Hoeveel jeugdspelers komen erbij jullie jaarlijks door met potentie? Vind het behoorlijk karig wat er iedere keer doorkomt. Tot nog toe iedere 3 jaar 1 fatsoenlijk talent. Word op deze manier vrij lastig om mij aan de home-grown regels te houden haha

Op zich toch wel realistisch? In het echt komen er ook niet elk jaar toptalenten in de jeugd door.

5 uur geleden zei Mordurette:

Op zich toch wel realistisch? In het echt komen er ook niet elk jaar toptalenten in de jeugd door.

Opzich wel, maar 1 speler met 3/4 ster potentie per 3 jaar is wel heel karig. Ook omdat er daaronder vaak niet meer dan 2ster potentie is. Maar dit is dus wel gebruikelijk deze FM? Dacht misschien doe ik iets verkeerd met opleiding of iets dergelijks. 

7 uur geleden zei misterhille:

Opzich wel, maar 1 speler met 3/4 ster potentie per 3 jaar is wel heel karig. Ook omdat er daaronder vaak niet meer dan 2ster potentie is. Maar dit is dus wel gebruikelijk deze FM? Dacht misschien doe ik iets verkeerd met opleiding of iets dergelijks. 

Sterren zeggen niet zoveel over de potentie, maar meer over zijn kwaliteit tov de rest van jouw team. Iemand met 3ster kan dus wel degelijk een goede voetballer worden, maar als jij bijvoorbeeld PSG, Barcelona of Ajax bent heb jij al flink wat topspelers rondlopen en zullen zij misschien niet zo goed worden als Messi, maar wel hele nuttige spelers.

3 uur geleden zei Mordurette:

Sterren zeggen niet zoveel over de potentie, maar meer over zijn kwaliteit tov de rest van jouw team. Iemand met 3ster kan dus wel degelijk een goede voetballer worden, maar als jij bijvoorbeeld PSG, Barcelona of Ajax bent heb jij al flink wat topspelers rondlopen en zullen zij misschien niet zo goed worden als Messi, maar wel hele nuttige spelers.

Aah dan moet ik gewoon even de spelers apart bekijken. Nu laat ik altijd alle spelers gaan die niet meer dan 3* potentie hebben... Thx voor je feedback!

Gepost (edited)

Ik vind het ook wat tegenvallen, vooral als je jaar in jaar uit investeert in de jeugdopleiding. Bij PSV had ik eigenlijk maar 1 echte topregen en die kwam al in seizoen 2. De seizoenen erna flink geïnvesteerd en het werd eigenlijk alleen maar minder. Lijkt me toch een portie geluk bij te zitten.

Vooral als je dan ziet dat bijv. een SC Heerenveen wel het ene na het andere talent produceert.

Edited by Nummerke10

Het is niet alleen de kwaliteit van het jeugdcentrum. Een groot scoutingsnetwerk, grote investeringen hierin, en zorgen dat je scoutingspersoneel (hoofd jeugdopleiding, hoofd scouting, etc) van topniveau is. In FM krijg je een bericht van het hoofd jeugdopleiding als er een nieuwe lichting aankomt. Hierin geeft hij soms aan dat hij 'een grote bijdrage heeft geleverd in de ontwikkeling van speler X'. Het scheelt daarnaast ook of je een club bent die jonge spelers snel een kans geeft. Bij Heerenveen, Sparta, Ajax en Almere (ook regelmatig leuke regens) gebeurt dat regelmatig. 

Kon deze speler oppikken voor een gelimiteerde transfersom (13,5 miljoen). Boadu is nog maar 20 en staat in de basis, dus of het verstandig is geen idee, maar kon het niet laten. Schiet in de KKD voorlopig de 1 na de andere erin. Benieuwd hoe goed die uiteindelijk gaat worden. 

Schermafbeelding 2020-03-09 om 23.12.03.png

Gepost (edited)
4 minuten geleden zei Regis:

Deze baas maar even opgepikt bij Lazio :< 

tvt62rv4deo.23.29.png

Ziet er goed uit!! Duur?

Edited by psvth

Weer een talent van bayern aangetrokken! (De Graafschap Save). 66DD8D61-AD52-482E-BC83-32626536B747.thumb.jpeg.8e22924807705d359fc52ddb84af3aae.jpegKoste wel €38,5 milj. Maar lijkt me de moeite waard!