Jump to content
Sign in to follow this  
Niejo101

[FM18] Mijn Blauw-Wit Bloed!

Recommended Posts

Goed om te zien dat het bestuur 'gewoon' kiest voor hun eigen visie en dan maar op zoek moet naar een nieuwe manager.

Aha, de titel van het hoofdstuk dan even gemist.. logisch dus dat er een andere trainer gaat komen. Jean-Paul de Jong incoming?

Een begin zoals we dat van je gewent zijn, gewoonweg prima! Je gaf in mijn novelle aan te spelen met verschillende presentatie ideeën, gaan we dat ook hier nog terugzien?

[CENTER][IMG]https://image.prntscr.com/image/hBh_LCKoTsObFs80K-BY0g.png[/IMG][/CENTER] 4. Woensdagmiddag 28 juni 2017. In de tuin van de voorzitter van FC Eindhoven’s supportersclub klinken 4 flesjes Jupiler en één blikje fris tegen elkaar aan. De partytent vormt een ludieke setting om de –voorlopig?– belangrijkste transfer van de blauw-witten te vervolmaken. Veldhovenaar Branco van den Boomen komt transfervrij over van SC Heerenveen en ondertekent een contract voor drie jaar. Twee seizoenen terug bewandelde hij de omgekeerde weg, maar in de Eredivisie heeft van den Boomen het vooralsnog niet waar kunnen maken. De supporters zijn in jubelstemming, aangezien de middenvelder aan de Aalsterweg altijd een belangrijke speler is geweest. Het is niet de enige transfer van de afgelopen weken. Van Club Brugge kwamen Jellert van Landschoot (middenveld, huur) en Thomas Hooyberghs (doelman, amateurbasis) over. Het zijn niet de eerste Belgen bij FC Eindhoven (bij lange na niet) en ook niet de laatsten, want van RSC Anderlecht kwam ook centrale verdediger Hervé Matthys over; de 21-jarige Matthys heeft een contract voor twee jaar bedongen. FC Eindhoven blijft zoeken naar manieren om de selectie te versterken, en is daarbij niet bang om te doorselecteren. Civard Sprockel, Jonathan Rowell en Daoud Bousbiba hebben in dat licht te horen gekregen dat ze, ondanks hun doorlopende contracten, mogen vertrekken. De club zal in hun geval meewerken aan een transfer deze zomer. Veel ontwikkelingen dus op spelersgebied, maar een nieuwe trainer is er nog niet. Wél is de club in zee gegaan met Tscheu La Ling en zijn AS Trencin. Nadat technisch directeur Harm van Veldhoven naar Roda JC trok, heeft Ling zich nu als technisch adviseur aan de club verbonden. Ook gaan de clubs samenwerken op allerlei gebieden zoals scouting, jeugdopleiding, trainingsmethodes en voeding. Daarnaast zal de club in Slowakije een trainingskamp beleggen. Voor de vacante positie van hoofdtrainer gingen de laatste weken diverse namen de rondte. Topkandidaat Pieter Huistra verkoos een avontuur in Oezbekistan boven FC Eindhoven, en tweede kandidaat Gert Kruys blijft trouw aan derdeklasser DOVO. De zoektocht zet zich voort… --- [I]Bedankt voor de vele reacties! In principe kunnen jullie al weten met welke trainerspersoon ik ga spelen ;) [/I] @Marius @DeJarnoxD @FM_Lesly @Patje! @Minitolluz @Vlonkie @komodo25 @ROEMM @delichris @Jornski @Daniell @mattihamstra

Benieuwd naar de nieuwe aankopen. Geen idee welk niveau ze hebben maar ongetwijfeld kunnen ze FC Eindhoven naar een hoger niveau tillen.

Bij Eindhoven ('Belghoven zoals ze het al eens beschrijven in de kranten hier) hebben altijd al veel Belgen gezeten. Matthys lijkt mij wel een jongen die je kan verrassen.

ling betrekken bij de club is een goede zet. met een paar leuke aankopen erbij ook is er vast wel een trainer die hier in wil stappen lijkt me

Van den Boomen is natuurlijk een topaanwinst voor je elftal. Met Ling heb je op bestuursniveau ook een goede versterking binnen.

[CENTER][img]https://image.prntscr.com/image/hBh_LCKoTsObFs80K-BY0g.png[/img][/CENTER] 5. Vlak voordat FC Eindhoven aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen gaat beginnen, is de club tot overeenstemming gekomen met een nieuwe trainer! Het gaat om de relatief onbekende Wilfred van Leeuwen. De 44-jarige Hagenaar begon zijn carrière bij Sparta Rotterdam als Assistent trainer, waarna hij Westlandia en Quick Boys als hoofdverantwoordelijke onder zijn hoede had. Na een periode bij ADO Den Haag in ondersteunende functies verkaste hij naar VVSB waar hij zijn grootste prestatie tot nu toe als hoofdtrainer behaalde. De club uit Noordwijkerhout behaalde onder zijn leiding de halve finale van de KNVB Beker! Na dit succes was de tijd rijp voor van Leeuwen om zijn eerste schreden te zetten als hoofdtrainer bij een BVO, en bij FC Eindhoven was men wel gecharmeerd van de voormalige Gymleraar, die zijn eigen voetbalcarrière in de kiem gesmoord zag worden door diverse blessures. Na een opzienbarende finaleronde van de sollicitatieprocedure - diverse vooraanstaande supporters mochten de beoogde trainer nog eens stevig aan de tand voelen - werd het contract getekend, precies op tijd voordat de ploeg naar Slowakije vertrok voor het trainingskamp op het terrein van AS Trencin. In Slowakije werd onder andere geoefend tegen de reserves van de gastheren (1-5) en ook de eerste vriendschappelijke pot na terugkeer op Brabantse bodem verliep voortreffelijk. SV Valkenswaard was geen partij voor de blauw-witten en ging met 1-11 over de knie. In deze eerste oefenwedstrijden maakten jeugdproducten Jarno Janssen (DC) en Joran Vermeulen (AMR) dermate indruk dat ze over werden geheveld naar de hoofdselectie, waardoor er weer een paar plekjes bezet zijn geraakt in het keurkorps van van Leeuwen. In de komende weken (waarin de club nog oefent tegen Willem II, Roda JC, Eendracht Aalst, ASV Geel, Lommel United, UNA en Al Ahli) gaat de selectie nog meer vorm krijgen. --- [I]Zoals ik al zei, in de eerste akte van mijn novelle gaat alles zoals het in real life ook gebeurde. Ik start dan ook met de bestaande trainer, selectie en staff aan het seizoen. Deze updates (1 t/m 7) dienen slechts als backstory, aangezien ik pas na de full release aan de game ga beginnen.[/I] @Jornski @delichris @komodo25 @Vlonkie @Minitolluz @Marius @DeJarnoxD @mattihamstra @ROEMM @FM_Lesly @himan Edited by Niejo101

Top dat je gewoon met de bestaande selectie e.d. aan het seizoen begint. Zo hoort het volgens mij ook!

Leuk dat een aantal jeugdspelers indruk maken, hopelijk kunnen ze dit ook doen tegen de iets moeilijkere tegenstanders die nog staan te wachten.

Ik volg FC Eindhoven totaal niet. Dus wist niet eens dat ze een vrij onervaren trainer hadden gehaald. Dit getuigd wel van lef trouwens.

Mooi dat je een aantal jeugdspelers door hebt kunnen schuiven, zelf zeer gecharmeerd van die methode.