Jump to content
van der Water

Mijn laatste transfer

Recommended Posts

Zo dat zijn me toch een pak lekkere transfers _O_ Welk jaar en hoeveel heb je moeten betalen?

Mathijs de Ligt / 10,5 oplopend tot eventueel 22,5 miljoen

Lautaro Martinez / 5,5 oplopend tot eventueel 9 miljoen

Predrag Rajkovic / 6,25 oplopend tot eventueel 9,4 miljoen

Mooie is dat hun waardes alleen door hun komst al lekker gestegen is. Respectievelijk 23,5 miljoen, 16,75 miljoen en 10,5 miljoen!

:)

Mathijs de Ligt / 10,5 oplopend tot eventueel 22,5 miljoen

Lautaro Martinez / 5,5 oplopend tot eventueel 9 miljoen

Predrag Rajkovic / 6,25 oplopend tot eventueel 9,4 miljoen

Mooie is dat hun waardes alleen door hun komst al lekker gestegen is. Respectievelijk 23,5 miljoen, 16,75 miljoen en 10,5 miljoen!

:)

Zijn natuurlijk wel een beetje de standaard transfers maar dat maakt het niet minder lekker _O_ Eerste seizoen neem ik aan?

Lekker hoor, toch geen 25 miljoen dus! Top transfer!

Nee ik besloot met 10 miljoen te beginnen toen kwamen ze met verhandelbaar bod aan van 23 miljoen. Nou toen wist ik dat die binnen was. Beetje schuiven met clausules en dergelijke en tadaa nieuwe topspits in wording :< :< Hij is ook gewoon meer waard dan Coman :huhu:

Neymar komt in de zomer van 2019 mijn City versterken voor 170 miljoen euro + 80 miljoen aan clausules. Hij was ongelukkig bij PSG.

Even benieuwd naar dat verhuurbeleid van @Daniell en @Vilhena ; wanneer je iemand aantrekt puur voor de verhuur, wat voor selectiestatus geef je diegene dan mee? Kan me voorstellen dat iemand met de selectiestatus van een eerste elftalspeler niet verhuurd wil worden.

@ROEMM Let daar nooit op eigenlijk maar de meeste spelers kregen bij mij roulatie. Als ik echt iemand wilde hebben kreeg die ook gewoon een hogere status en heb aan de lopende band spelers verhuurd die eerste elftal spelers waren dus in principe maakt het niet heel veel uit. Overigens lijkt het er ook op dat clubs meer geld neer willen leggen voor spelers met een hogere status. Ik ben er al een tijdje niet meer mee bezig trouwens dus kan het ook niet nakijken :) Misschien kan Vilhena er wat dieper op in gaan.

[quote name='ROEMM']Even benieuwd naar dat verhuurbeleid van @Daniell en @Vilhena ; wanneer je iemand aantrekt puur voor de verhuur, wat voor selectiestatus geef je diegene dan mee? Kan me voorstellen dat iemand met de selectiestatus van een eerste elftalspeler niet verhuurd wil worden.[/QUOTE] Let ik inderdaad ook niet echt op. Laat het meestal staan zoals de speler het wil.

Oké bedankt voor de reacties. Had gedacht dat je de speler dan tegen je in het harnas zou jagen als hij een goede selectiestatus heeft.

m16m9i2d6pz.png

Dat wordt vuurwerk op de flanken met Zhegrova en deze jongen:whistle::whistle:

Edited by Jaspeeer123

Fc Emmen, begin seizoen 3 in FM18. 

yvg5c62.png

Al met al erg blij met de transfers. Op de slotdag kwam Lazio met een hoog bod voor Scherpen, welke geaccepteerd werd door het bestuur. Gelukkig hier snel kunnen handelen en Bijlow gehaald als vervanger. Van het overige budget kon ik de rechtsback positie versterken met Nieuwkoop, die net als Bijlow op de transferlijst stond. 

Seizoen 2022-2023, besloten om Messi's aflopende contract niet te verlengen. Hij wordt volgend seizoen 36 en fysiek is hij gewoon op. Geen idee of hij gaat stoppen, krijgt nu in de winterstop aanbiedingen van Amerikaanse clubs maar goed, ik heb hem dit seizoen nog nodig. In de wintermercato van de hand doen verdient deze grootheid ook natuurlijk niet. 

Dan even denken... wie moet in hemelsnaam je beste speler ooit vervangen... Met een transferbudget van bijna 300 miljoen euro is de keuze op Mbappe gevallen. Kost me wel 210 miljoen euro maar ik heb het geld en die jongen is zo ongelooflijk goed. Niet mijn ding om zo dure spelers aan te trekken maar kon het nu echt niet laten. 

Mbappe.png

Mooie transfer!

Kun je Messi niet gewoon houden, totdat-ie zelf stopt? Doe ik nu ook bij Buffon, Dani Alves en Thiago Silva bij Paris SG. De eerste is al gestopt in 2019, Alves stopt in 2020 en Thiago Silva onlangs nog verlengd omdat zijn contract afloopt in 2020. Vind ik zonde om nog ergens bij een andere club te zien. 

9 minuten geleden zei Karlo:

Mooie transfer!

Kun je Messi niet gewoon houden, totdat-ie zelf stopt? Doe ik nu ook bij Buffon, Dani Alves en Thiago Silva bij Paris SG. De eerste is al gestopt in 2019, Alves stopt in 2020 en Thiago Silva onlangs nog verlengd omdat zijn contract afloopt in 2020. Vind ik zonde om nog ergens bij een andere club te zien. 

Worden die dan niet ongelukkig? Ik probeer ook vaak spelers te houden totdat ze stoppen maar meestal willen ze weg omdat ze te weinig spelen als ze niet meer goed genoeg zijn.

10 minuten geleden zei Karlo:

Mooie transfer!

Het ideale scenario zou natuurlijk zijn dat hij zelf zijn pensioen aankondigt, dan moet ik zelf niet de beslissing maken. Gezien zijn fysiek kan hij minder aanspraak maken op een basisplaats. Maar vanwege zijn status en loon hoort hij natuurlijk wel absolute basisspeler te zijn... Moeilijke afweging, heb maar zelf de knoop doorgehakt. Ik hoop ergens dat hij gewoon stopt of gewoon uitbolt bij een Argentijnse club want hem bij een andere Europese club zien zou wel raar en pijnlijk zijn natuurlijk. Dat een boel Amerikaanse clubs hem nu probeert te strikken in de winter zegt ook wel wat.

54 minuten geleden zei Dysproz:

Worden die dan niet ongelukkig? Ik probeer ook vaak spelers te houden totdat ze stoppen maar meestal willen ze weg omdat ze te weinig spelen als ze niet meer goed genoeg zijn.

Is niet zo'n heel groot probleem, merk ik. Maar ik hanteer ook een stevig roulatiesysteem dus iedereen komt wel aan spelen toe. En als je dan verlengt, nemen ze vaak zelfs genoegen met een salarisverlaging. 

244874300_Seizoen2KolnTransfers.thumb.png.33188afbd83de3d2b687f01c91ca711f.png

Tweede Seizoen: FC Koln zit er op.

5de geworden in de Bundesliga; direct na de promotie.

Tranfers in:
Twee van RB leipzig zijn jeugdspelers, die twijfelachtige potentie hadden. Het proberen waard, maar het lijkt op een miskoopje.

Pierie, talent voor de op backs, was het nodig, nee maar ik vond het leuk om de gok te nemen.

Carstensen:  Potentiele topper van één van de satalliet clubs van Koln!

Cardoso: Portugeze jonge held, die nu aan het einde van het seizoen al op de deur klopt voor een basis plaats!

Haller: Omdat ik een goede sterke, Spits nodig had die redelijk allround is naast de Snelle cordoba.

Hernani: Een finale miskoop van FC Porto, Portugees met te weinig inzet, speelt niet naar mijn zinnen en mag ook na dit seizoen alweer weg. Gokje genomen en verloren.

Tranfers out:  Sorensen, de VC die ouder werd,  jeugdspelers die duits en net zo goed zijn. Kon ik toch nog mooi 2,3 miljoen voor krijgen.

Jonas Hector: voor 24 Miljoen weg naar Bayern Munich: Was goed maar niet onvervangbaar.  Vervangers stonden klaar met Jonas Horn en jeugd. Mooi bedrag!

Hoger:  Geen vaste plaats in de basis, oud maar wel Duitser,  Naar de zandbak en 6,75 Miljoen dus strik eromheen.

In:

Temenuzhkov: Een spits met aardige stats, gratis over te nemen een gokje waard. Als het niet wordt altijd nog leuk voor de doorverkoop voor een x miljoen

Blesa: Talent voor op het middenveld 19 jaar.

Mina: Moet de Vertrokken Cordoba opvangen, 

Kenedy: Winger van Chelsea stond op de Transferlijst, had geen echte goede wingers, allemaal oude net niet duitsers. Dus de Braziliaan mocht zich komen bewijzen.

Blas: Franse speler van het jaar geworden in de Ligue 1. Allround middenvelder die eventueel ook nog op de rechtsbuiten kan spelen.

Kipre: Gedegradeerd met Nuremberg, onze spaanse verdediger Meré doen vergeten en dat heeft hij uitstekend gedaan.

Mandragora: Een soort van Paniek aankoop omdat Leipzig onze Ozcan, noodgedwongen kocht op de laatste dag van de transfermarkt.

Uit: 

Cordoba: Wou meer speeltijd en met nog een jaar te gaan op zijn contract kon ik er nog redelijk aan verdienen.

Mere: Had hem liever gehouden maar wou graag weg. had talenten op de bank die de stap mochten gaan maken.

Vallejo: Had ik eerste seizoen goedkoop gekocht van Real Madrid, gaat nu voor een mooi bedrag naar Barcelona. Wel mijn beste verdediger, maar Kipre is een uitstekende vervanger.

Ozcan: De stille kracht op het middenveld, wou heel graag naar Leipzig en met een bod van 25 miljoen kon ik andere goede spelers halen. Wel een duitser die laat gaan maar het is even niet anders.

Tranfers Seizoen 3.png