Jump to content
Bolderbast

Met welke club start jij?

Recommended Posts

8 minuten geleden zei Mordurette:

Ik laad normaal gesproken altijd veel landen (maar zet ze op alleen kijken) en speelbaar doe ik het land waarin ik ga spelen + Amerika vanwege de gratis newgens. 

Wat is het voordeel van alleen kijken?

Ik was van plan veel landen te pakken en per seizoen de lage divisies te elimineren (als ik met m'n carierre hoger kom en niets meer te zoeken heb in de 4e divisie van Finland). Werkt dat ook goed voor de snelheid?

34 minuten geleden zei Keko:

Ben alleen nog in dubio welke/hoeveel competities. Tot hoeveel sterren (prestaties van computer) laden jullie meestal?

Ik laad altijd alles. Alleen het land waar ik speel zet ik op "Speelbaar". Verder doe ik altijd extra spelers inladen. Speel  nu met een DB van 380k aan spelers. 

2 minuten geleden zei Keko:

Ik was van plan veel landen te pakken en per seizoen de lage divisies te elimineren (als ik met m'n carierre hoger kom en niets meer te zoeken heb in de 4e divisie van Finland). Werkt dat ook goed voor de snelheid?

Volgens mij doen die competitie wel transfers en heb je volgens mij die spelers ook speelbaar, maar dat weet ik niet 100% zeker. Enkel moet je die landen dan speelbaar maken als je er zelf wilt managen. 

Wat Kavinos ook zegt, ik laad ook altijd extra spelers in. Meestal zit ik rond de 50k, omdat mijn laptop meer niet zo leuk vind en het spel er niet sneller op word.

Ligt maar net aan je pc. Mijne wordt al traag bij meer dan 20k spelers dus ik laadt nooit veel competities. 

Ik denk dat ik, net als vorige FM editie, een poging ga wagen in Luxemburg wanneer de database uitkomt. Ditmaal proberen met Fola Esch of Jeunesse Esch.

5 uur geleden zei Keko:

=

NIET GESELECTEERDE COMPETITIES

Een niet geselecteerde competitie bevat AI die niet erg actief zijn. Hier zullen dus weinig tot amper transfers plaatsvinden. Tevens zullen er in deze competities ook weinig newgens gegenereerd worden. (tenzij je wel extra spelers van dit land ingeladen hebt, zie antwoord op Kavinos)

In een niet geselecteerde league worden 'geen wedstrijden' gespeeld en kun je dus geen competitiestand/complete data zien. Promoties en degradaties zullen vooral door clubreputaties bepaald worden. Dit geldt veelal ook voor de kwalificatieplekken voor continentale competities. Je zult dus vaak dezelfde teams uit deze competities in Europa zien. Mocht één van deze teams het slecht doen in Europa, en bijvoorbeeld een nationale concurrent hebben in de Europa League die daar goed presteert, zullen deze het volgende jaar omgewisseld kunnen worden. Hun reputatie wijzigt dus op basis van prestaties in continentale competities. 

Uiteindelijk zullen deze competities achter blijven op 'actieve' competities. 

Deze competities hebben geen invloed op de snelheid van het spel.

'ALLEEN KIJKEN' COMPETITIES

Competities die zijn ingeladen met de optie 'Alleen kijken' bevatten AI die nog steeds wat passief zijn. Hier zullen dus minder tot weinig transfers plaatsvinden. Tevens zullen er in deze competities ook minder newgens gegenereerd worden. (Tenzij je extra spelers van dit land ingeladen hebt, zie antwoord op Kavinos)

In deze leagues zijn er wél wedstrijden. Deze worden echter wel supersnel gesimuleerd, vooral op basis van clubreputatie en de CA van de aanwezige spelers. Omdat er wedstrijden gesimuleerd worden, is er ook een competitiestand. Promotie, degradatie en continentale plekken zijn dan ook op basis van de competitiestand waardoor je iets meer variatie zult zien. 

Uiteindelijk zullen deze competities achter blijven op 'actieve' competities.

Deze competities hebben amper invloed op de snelheid van het spel.

SPEELBARE COMPETITIES

Hierin is nog weer onderscheidt te maken in het 'detail level'. De AI in deze competities zijn actief. Hier zullen dus gewoon transfers plaatsvinden. Hierdoor zullen de topclubs uit deze leagues gewoon bij kunnen blijven. In deze competities worden ook gewoon jaarlijks newgens, bij elke club, gegenereerd.

In deze competities worden ook wedstrijden gespeeld, alleen komt hier het 'detail level' om de hoek kijken. In alle gevallen worden wedstrijden beslist doordat er allerlei zaken worden meegenomen, net zoals je zelf je wedstrijden speelt.

Detail level in speelbare competities

Wanneer je een laag detail level hebt opstaan, wordt niet de volledige wedstrijd gesimuleerd. Je kunt hierdoor bijvoorbeeld de wedstrijd niet terugkijken. Dit heeft minder effect op de snelheid maar vertraagd wel omdat er standen, data, transfers, etc. worden bijgehouden. 

Wanneer je met een hoog detail level speelt -zoals de competitie waarin je zelf actief bent- worden wedstrijden volledig gesimuleerd. Dit heeft het grootste effect op de snelheid. In deze competities kun je wedstrijden volledig terugkijken.

Tevens kun je van internationale competities aangeven hoe gedetailleerd je deze wilt simuleren. 

DETAIL LEVELS INSTELLEN

Dit kun je doen als je op het 'FM-icoon' rechts bovenin het scherm klikt (na het aanmaken van je game) en naar 'Detail Level' gaat. Links krijg je een scherm te zien met alle geladen competities en de internationale toernooien. Hier kun je globaal instellen in welke mate je een simulatie wilt hebben. Je hebt hier veelal vijf keuzes:

• Alle competitieve wedstrijden
    Simuleert alle wedstrijden volledig (competities, bekers, supercups maar ook tweede en jeugdelftallen)
  • Alle competitieve seniorenwedstrijden
    Simuleert alle seniorenwedstrijden volledig (competities, bekers, supercups maar tweede en jeugdelftallen worden snel berekend)
  • Hoofdfase
    Simuleert alle seniorenwedstrijden volledig behalve kwalificatiefases voor bekertoernooien (competities, hoofdfase bekertoernooi en supercup volledig - tweede en jeugdelftallen worden snel berekend)
  • Latere fase
    Simuleert alleen de latere fases van bekertoernooien en play-offs in competitie (competities, hoofdfase bekertoernooien, supercup, tweede en jeugdelftallen worden snel berekend - competitieve play-offs en latere fase van bekertoernooien worden volledig gesimuleerd)
  • Geen
    Alle wedstrijden worden snel berekend

NbgvcaL.png

In bovenstaand screenshot heb ik ook nog een aantal 'alleen kijken' competities geladen maar je ziet dus dat hier verder niets gesimuleerd wordt, alleen en snelle berekening. 

Als je aan de linkerkant van het scherm een competitie selecteert, kun je rechts in het scherm per afdeling (competitie, beker, supercup, tweede elftallen, jeugdelftallen) aangeven hoe gedetailleerd je ze wilt laten simuleren.

Hoe hoger het detail level, hoe langzamer je spel wordt! 

Heb je een competitie op laag detail level staan en neem je een baan aan in deze competitie, dan springt die automatisch op 'full detail'. 

DE ONTWIKKELING VAN SPELERS

De ontwikkeling van spelers in elk van de bovenstaande opties gelijk! Dit geldt ook voor verhuurde spelers. Het maakt dus niet uit of je een speler uitleent aan een club in een 'view-only' league, een niet geselecteerde competitie of een actieve. 

De view-only leagues hebben geen invloed op de grootte van je database! Het selecteren van zo'n competitie laadt dus geen extra spelers in je spel. 

5 uur geleden zei Kavinos:

Ik laad altijd alles. Alleen het land waar ik speel zet ik op "Speelbaar". Verder doe ik altijd extra spelers inladen. Speel  nu met een DB van 380k aan spelers. 

Zie bovenstaand maar op jouw comment wil ik graag nog extra reageren. Wat jij nu namelijk hebt gedaan is het volgende. Je hebt alle leagues ingeladen maar deze staan op 'alleen kijken'. Dit houdt dus in dat de AI in die competities niet geheel actief zijn en dus minder transfers zullen doen. 

Wel heb je heel veel extra spelers ingeladen. Hierdoor kan het lijken dat die 'view-only' leagues ook spelers hebben ingeladen maar dat is dus niet zo. Omdat er nu een overschot aan spelers is ontstaan -in combinatie met een passieve AI- kun je zelf vaak relatief goedkoop spelers aantrekken. Echter wordt het ook extra moeilijk om jouw eigen spelers voor een fatsoenlijke prijs te kunnen slijten. Clubs kunnen namelijk voor minder elders wat vinden. 

Omdat je een bepaald spelersaantal hebt geselecteerd aan het begin van het spel -in jouw geval 380.000- zal het spel de database rond dat aantal proberen te houden. Hierdoor worden er dus ook MEER newgens geladen!

Vandaar dat je vaak mensen ziet klagen dat ze moeite hebben met het verkopen van spelers. 

5 uur geleden zei Mordurette:

Volgens mij doen die competitie wel transfers en heb je volgens mij die spelers ook speelbaar, maar dat weet ik niet 100% zeker. Enkel moet je die landen dan speelbaar maken als je er zelf wilt managen. 

Wat Kavinos ook zegt, ik laad ook altijd extra spelers in. Meestal zit ik rond de 50k, omdat mijn laptop meer niet zo leuk vind en het spel er niet sneller op word.

In principe doen alle clubs wel transfers maar in een niet actieve competitie gebeurd het veel minder. Deze instelling maakt ook geen extra spelers beschikbaar, kijk maar eens naar het spelersaantal als je een nieuwe game aanmaakt. Voor de rest zie bovenstaande!

Ik hoop jullie hiermee wat duidelijkheid te hebben kunnen verschaffen wat betreft de opties die je hebt bij het selecteren van competities en extra spelers. 

Eerlijk gezegd laad ik alleen speelbare competities. Volgens mij is het ook wel een beetje dat speelbare competities realistischer zijn dan die view-only dingen. 

Oh dat noem je al. Tof dat mn gevoel word bevestigd. :cab:

Edited by Sanel

6 minuten geleden zei Sanel:

Eerlijk gezegd laad ik alleen speelbare competities. Volgens mij is het ook wel een beetje dat speelbare competities realistischer zijn dan die view-only dingen. 

Oh dat noem je al. Tof dat mn gevoel word bevestigd. :cab:

View-only + spelers inladen is ook nog een optie. Je zit dan alleen met verminderde transferactiviteit en onvolledige data.

Daarom laad ik altijd zo'n 25tal landen met telkens de hoogste 2 competities speelklaar..om zo'n realistisch mogelijke spelwereld te ervaren!

Ik ben overigens begonnen bij OGC Nice in de Béta :) 

Ik laad standaard altijd de eerste 2 leagues speelklaar van België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje en Italië. Anders word het spel te traag op mijn laptop.

Edited by glennix

1 uur geleden zei Daniell:

DE ONTWIKKELING VAN SPELERS

De ontwikkeling van spelers in elk van de bovenstaande opties gelijk! Dit geldt ook voor verhuurde spelers. Het maakt dus niet uit of je een speler uitleent aan een club in een 'view-only' league, een niet geselecteerde competitie of een actieve. 

Wow echt waar, was dit altijd al zo? Ik meen toch te herinneren dat er vroeger altijd werd gezegd dat je spelers zoveel mogelijk aan speelbare competities 'moet' verhuren.  

Zojuist zei Sophomore:

Wow echt waar, was dit altijd al zo? Ik meen toch te herinneren dat er vroeger altijd werd gezegd dat je spelers zoveel mogelijk aan speelbare competities 'moet' verhuren.  

Dit dacht ik dus ook. Verhuurde een speler liever aan een team in een speelbare competitie en dan wat minder geld eraan verdienen dan andersom...

5 minuten geleden zei Sophomore:

3 minuten geleden zei Mordurette:

Dit dacht ik dus ook. Verhuurde een speler liever aan een team in een speelbare competitie en dan wat minder geld eraan verdienen dan andersom...

Heb dat bevestigd zien worden door een SI dev op hun forum dus het zal ongetwijfeld kloppen. Zal de desbetreffende post morgen wel even linken.

2 uur geleden zei Mordurette:

Ja ik denk dat wij het ooit jaren geleden ergens gelezen hebben en het direct voor waarheid aannamen (klinkt ook niet geheel onlogisch) ;c 

2 uur geleden zei Daniell:

@Mordurette @Sophomore Snel gevonden:

MKbTjgc.png

Held! Dankjewel.

11 uur geleden zei Daniell:

Omdat je een bepaald spelersaantal hebt geselecteerd aan het begin van het spel -in jouw geval 380.000- zal het spel de database rond dat aantal proberen te houden. Hierdoor worden er dus ook MEER newgens geladen!

De meer Newgens de beter ;)

Op 3-11-2019 om 20:23 zei Daniell:

Lange post

Super post! Veel nuttige informatie :)

Wat ik nog niet volledig uit het verhaal kan opmaken is het effect van verwijderen/toevoegen van competities. Theoretisch zou ik zeggen, ook opmakend uit jouw post, dat als jij in seizoen 5 van 20 competities naar 15 competities gaat, je spel sneller zou moeten gaan. Tegelijkertijd is er natuurlijk ook zoiets als een spelgeschiedenis wat allemaal opgeslagen moet worden.

Kort gezegd: In hoeverre is de spelsnelheid vergelijkbaar als je in seizoen 5 van 20 competities naar 15 competities gaat, vergeleken met de spelsnelheid als je in seizoen 5 met 15 competities speelt en dit al vanaf seizoen 1 doet?

Dit zou vooral voor mijn Journeyman nuttig zijn om te weten.

@Keko Bedankt!

Op jouw vraag kan ik geen waterdicht antwoord geven, helaas. Ik doe zelf namelijk niet zoveel met het toevoegen of verwijderen van competities. Als je terug schaalt van 20 naar 15 zou het spel wel vlotter moeten verlopen. Gewoonweg omdat je 5 competities uitschakelt. In deze vijf competities hoeven dan geen wedstrijden meer gesimuleerd worden dus dit gaat dan gewoon sneller. Wel heeft het dan inderdaad al vijf jaar lang data opgeslagen en moeten verwerken maar ik denk dat dit vooral van invloed is op het opslaan/laden van je spel en niet zozeer op de verwerkingssnelheid van de dag tot dag simulatie. 

Ik denk dan ook dat de spelsnelheid in vergelijking bijna hetzelfde zal zijn als wanneer je met 15 competities start. Echter zal het laden/opslaan van je spel wél langer duren omdat hij meer data opgeslagen heeft. 

Zeker weten doe ik dit echter niet!

3 uur geleden zei Kavinos:

Je kan dus beter de competitie laden waar je gaat spelen en dan die massive DB erbij zetten i.p.v. al die competities er nog bijzetten? @Daniell

Hoe bedoel je dit precies?

Ik ben overigens niet zo'n fan van zo'n massive DB ;) Ik selecteer zelf altijd de competities waarin ik wil spelen en gebruik geen view-only leagues. Tevens laad ik enkele spelers bij, niet zoveel als jij doet. Als ik in Nederland speel, selecteer ik Nederland en wat grote landen ivm transferactiviteit + ik laad dan spelers van topclubs uit Scandinavië, Oost-Europa en Zuid-Amerika (regionen) bijvoorbeeld.

Als je echt realisme wilt, kun je het beste zoveel mogelijk landen speelbaar maken omdat de AI daarin gewoonweg het actiefst is. Als je liever snelheid hebt selecteer je zo min mogelijk speelbare landen. Het is voor jezelf een balans zoeken tussen snelheid en realisme. De view-only leagues voegen gewoon weinig toe wat mij betreft. Toch brengt het iets meer dan helemaal niet selecteren.

In mijn Nordic Dominance heb ik IJsland, Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland als actieve leagues (overal de hoogste divisie en één daaronder) met spelers van topclubs (vanaf topclubs naar beneden alles geselecteerd) uit Scandinavië, waardoor ik op zo'n 20k spelers kom. 

Maar mijn laptop is dan ook niet heel erg snel.  

In mijn AZ save heb ik bovenstaande gedaan (NL leagues actief, spelers uit Scandinavië, Oost-Europa en Zuid-Amerika - geen andere leagues geladen) en je hebt mijn transfers gezien. Svensson naar City, Koopmeiners naar PSG, bod op Boadu van Inter. Er worden dus wel transfers gedaan maar de meeste spelers uit Nederland vertrekken naar andere Nederlandse clubs, met uitzondering van de 'grote' transfers. 

Edited by Daniell

27 minuten geleden zei Daniell:

Hoe bedoel je dit precies?

Ik wil later een game starten in de Conference of de kelders van Duitsland. Dan kan ik dus, als ik een perse een grote DB wil, net zo makkelijk alle leagues in Engeland/Duitsland laden en dan de rest bijladen via de "db optie" in plaats van dat ik alles "View Only" zet en alleen de competitie speelbaar maak waar ik daadwerkelijk ga spelen. 

9 minuten geleden zei Kavinos:

Ik wil later een game starten in de Conference of de kelders van Duitsland. Dan kan ik dus, als ik een perse een grote DB wil, net zo makkelijk alle leagues in Engeland/Duitsland laden en dan de rest bijladen via de "db optie" in plaats van dat ik alles "View Only" zet en alleen de competitie speelbaar maak waar ik daadwerkelijk ga spelen. 

Ja, dat klopt. 

Waar kan ik nou in godsnaam mijn jeugdelftallen vinden? Zoek me al een halfuur een ongeluk....

edit: nevermind.. dacht dat ‘Ontwikkelaarscentrum’ een link was naar de SI forums voor bugs 😂

Edited by Jotew