Jump to content
Bolderbast

Met welke club start jij?

Recommended Posts

Notts County. Afgelopen seizoen gedegradeerd naar de National League waardoor het niet meer de oudste profclub ter wereld is. Dit moet het natuurlijk wel weer worden :S

12 uur geleden zei Sophomore:

Belenenses is misschien ook wel een leuke uitdaging (met Boavista de enige club die in Portugal kampioen werd, naast de grote drie). Spelen op het vierde niveau in Portugal tegenwoordig. Zal echter wel even duren voordat iemand deze divisies speelbaar heeft gemaakt. 

Spelen gewoon in de hoogste divisie in Portugal hoor..:classic_huh:

2 minuten geleden zei Steels:

Spelen gewoon in de hoogste divisie in Portugal hoor..:classic_huh:

Neen, dat is een pas opgerichte club die geen aanspraak mag maken op de historie, logo en shirt van de echte club. 

Begin altijd met Ajax, om bekend te raken met de game.

Daarna denk ik dat het tijd wordt voor een goldenoldies-ritje, met clubs waar ik in voorgaande FM's zeer leuke games mee heb gehad, onder andere Botev Plovdiv, Greuther Fürth, Sheffield Wednesday, Plymouth Argyle en nu in FM19 met NAC ook zeer plezierige game.

1 minuut geleden zei Buffell:

Begin altijd met Ajax, om bekend te raken met de game.

Daarna denk ik dat het tijd wordt voor een goldenoldies-ritje, met clubs waar ik in voorgaande FM's zeer leuke games mee heb gehad, onder andere Botev Plovdiv, Greuther Fürth, Sheffield Wednesday, Plymouth Argyle en nu in FM19 met NAC ook zeer plezierige game.

Dat gezegd hebbende, heb ik ook kriebels voor nieuwe (kleine) clubs. AIK Solna, Forest Green Rovers, iets in de 3e divisie Nederland ofzo.

Ik twijfel nog tussen:

- SC Bastia

- SSC Bari

- Real Zaragoza

- Sporting Gijon

Oorspronkelijke lijst was 10 clubs lang, dus we zijn op de goede weg. Twijfel ook nog aan het type save: alleen eigen jeugd, newgen hunter, of een combinatie van beide. Weet dat ik dit jaar het tempo in ieder geval wat wil verlagen en meer op de details wil letten.

Ik start altijd een nieuwe FM met Juventus, om de game te leren kennen. En vervolgens stap ik over naar de Premier League. :)

21 uur geleden zei Daniell:

Ik twijfel nog tussen:

- SC Bastia

- SSC Bari

- Real Zaragoza

- Sporting Gijon

Oorspronkelijke lijst was 10 clubs lang, dus we zijn op de goede weg. Twijfel ook nog aan het type save: alleen eigen jeugd, newgen hunter, of een combinatie van beide. Weet dat ik dit jaar het tempo in ieder geval wat wil verlagen en meer op de details wil letten.

Bastia staat ook op mijn lijstje, Paris FC ook. Die gaan naar alle waarschijnlijkheid degraderen, lijkt me wel tof om de grootste club van Parijs te worden.

51 minuten geleden zei Jespresso:

Bastia staat ook op mijn lijstje, Paris FC ook. Die gaan naar alle waarschijnlijkheid degraderen, lijkt me wel tof om de grootste club van Parijs te worden.

Heb inderdaad wat inspiratie uit dit topic gehaald. Vandaar dat Bastia ook op mijn lijstje is gekomen. ;)

45 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ik zit te denken aan Famalicao in Portugal, al zie ik Deportivo la Coruña, Catania, Steaua Boekarest of 1860 München ook wel zitten.

Famalicao stond ook op mijn lijstje maar ik heb met FM18 en FM19 ook al in Portugal gezeten. Zo stond Belenenses er ook op maar deze opties werden al vroegtijdig, om eerder genoemde reden, weggestreept. 

2 minuten geleden zei Daniell:

Heb inderdaad wat inspiratie uit dit topic gehaald. Vandaar dat Bastia ook op mijn lijstje is gekomen. ;)

Wist helemaal niet meer dat ik dat al had gepost hier :D

1 uur geleden zei Jespresso:

Dan zou ik voor Red Star Paris gaan, veel toffer club naar mijn mening. 

Bastia erg leuke game mee in FM19 trouwens, zeker (ook) aan te raden. 

Edited by Sophomore

Ik ga beginnen met mijn clubje KRC Genk, normaal begin ik altijd met een wat kleinere club om die dan naar het hoogste niveau te brengen en proberen om een paar prijzen te winnen op termijn.

Ik ga zeker beginnen met Manchester United. Ik kan het niet aanzien dat de club zo is afgezwakt. En misschien dat ik nog eens wederom naar Zuid-Amerika ga. Ooit met Boca en Sao Paulo toffe games mee gehad.

YIk haal altijd het meeste plezier om een eigen club te maken.

Meestal verwijder ik de gehele selectie en probeer ik zoveel mogelijk talenten te zoeken. 

Ik begin altijd in de onderste divisie van Engeland dus het budget is niet heel hoog.

Dit jaar heb ik besloten in Duitsland een club te maken (RE Aachen FC), in de 3.liga ligt het budget al een stuk hoger waardoor ik een behoorlijk getalenteerd team bij elkaar krijg. 

Ik ga vanmiddag btw opnieuw beginnen omdat ik het logo niet mooi vond dus als iemand nog wat leuke talenten weet die ik niet mag missen laat maar weten. 

Ik moet voor 16M een selectie zien samen te stellen. 

IMG_20191102_183201.jpg

Edited by J. Custers

Ik zie speler als Simons, Gravenberch, Zirkzee, Hlozek, etc. Die kan je normaal gesproken nooit halen met een derde divisie ploeg...

4 minuten geleden zei Mordurette:

Ik zie speler als Simons, Gravenberch, Zirkzee, Hlozek, etc. Die kan je normaal gesproken nooit halen met een derde divisie ploeg...

Wel als je een eigen ploeg maakt, ik heb Ingolstadt vervangen en die hadden een selectiewaarde van 16M

Dan kun je in principe iedereen halen wie je wilt, zolang je maar binnen het budget blijft natuurlijk. 

Het is misschien niet heel realistisch als je daar op doelt daar ben ik het mee eens. Maar ik haal hier wel ontzettend veel plezier uit. Zolang mogelijk met dezelfde selectie proberen door te gaan. Vorig jaar had ik bijv. Fabio Silva die zijn hele carrière bij mijn FC London heeft gespeeld. 

Edited by J. Custers

@J. Custers je speelt het spel voor je eigen plezier en ieder vind wat anders leuk, dus het is je goed recht. Wel zitten hier veelal mensen op het forum die niet houden van 'cheaten'. De meeste willen op zo'n realistisch mogelijke manier spelen. 

Begrijp ik helemaal. Het haalt wel een beetje uitdaging weg inderdaad. Als ik een club kies, probeer ik ook zoveel mogelijk jeugd op te stellen dat vind ik zelf altijd het leukste. Speel FM sinds 2006 en heb er altijd al van gedroomd mijn eigen club te maken in FM. Dus toen deze optie ter beschikking kwam een aantal jaar terug (meen 3/4) was ik natuurlijk ontzettend blij met deze feature. Als je in de Vanarama League begint heb je vaak een budget van 1M of zelfs minder en dan ligt de uitdaging natuurlijk wel een stuk hoger. 

2 uur geleden zei J. Custers:

Wel als je een eigen ploeg maakt, ik heb Ingolstadt vervangen en die hadden een selectiewaarde van 16M

Dan kun je in principe iedereen halen wie je wilt, zolang je maar binnen het budget blijft natuurlijk. 

Het is misschien niet heel realistisch als je daar op doelt daar ben ik het mee eens. Maar ik haal hier wel ontzettend veel plezier uit. Zolang mogelijk met dezelfde selectie proberen door te gaan. Vorig jaar had ik bijv. Fabio Silva die zijn hele carrière bij mijn FC London heeft gespeeld. 

Het is inderdaad niet realistisch, maar het is jouw game en als jij er plezier mee hebt is dat het belangrijkste :classic_sleep:

Nu de Beta met Feyenoord. Was eerst van plan om bij de release met AGF Aarhus te starten, maar heb besloten nu met de Journeyman challenge te starten.

Ben alleen nog in dubio welke/hoeveel competities. Tot hoeveel sterren (prestaties van computer) laden jullie meestal?

23 minuten geleden zei Keko:

Nu de Beta met Feyenoord. Was eerst van plan om bij de release met AGF Aarhus te starten, maar heb besloten nu met de Journeyman challenge te starten.

Ben alleen nog in dubio welke/hoeveel competities. Tot hoeveel sterren (prestaties van computer) laden jullie meestal?

Ik laad normaal gesproken altijd veel landen (maar zet ze op alleen kijken) en speelbaar doe ik het land waarin ik ga spelen + Amerika vanwege de gratis newgens. 

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...