Jump to content
Bolderbast

Met welke club start jij?

Recommended Posts

3 uur geleden zei Marius:

Het aftellen is alvast begonnen :) Ik kom vaak maar tot 1 save per editie dus het nodige denkwerk gaat er altijd wel aan vooraf. Voorlopig al 1 club op de radar, maar dat kan nog 10 keer veranderen tegen begin november.

Doe ik normaal ook altijd, deze FM kreeg niet de klik met een save.

2 uur geleden zei Jespresso:

Heb eigenlijk wel hetzelfde. Moet ook nog even goed nadenken. 

Je had echt een top save met Bari, ben er jaloers op.

Zojuist zei Glenn08:

Je had echt een top save met Bari, ben er jaloers op.

Nog altijd bezig :D. Denk volgende FM aan Le Havre, Paris FC oid. Misschien Bastia, die zijn net als Bari door financiele problemen teruggezet naar het 3e of 4e niveau.

10 minuten geleden zei Jespresso:

Nog altijd bezig :D. Denk volgende FM aan Le Havre, Paris FC oid. Misschien Bastia, die zijn net als Bari door financiele problemen teruggezet naar het 3e of 4e niveau.

Frankrijk is voor mij ook ge grootste kanshebber. Enkele fm's geleden een heerlijke save gehad met Villefranche, denk dat ik terug voor hun ga.

52 minuten geleden zei glennix:

Is Palermo veroordeeld naar de Serie D? Wat heb ik gemist? :classic_tongue:

Financiële wanorde, zijn licentie kwijtgeraakt en moeten dus weer starten in de Serie D.

In Engeland ga ik waarschijnlijk beginnen met Hereford FC.

En als Claassen weer het een en ander online heb gegooid dan maar eens beginnen in Kosovo ofzo.

6 minuten geleden zei sennid:

In Engeland ga ik waarschijnlijk beginnen met Hereford FC.

En als Claassen weer het een en ander online heb gegooid dan maar eens beginnen in Kosovo ofzo.

Kosovo is best lastig qua Europese plekken, geloof ik. Daar weet @GAE EAGLES alles over.

Sowieso een game met PSV, een op het tweede of derde niveau in Frankrijk en een in Schotland. De rest weet ik nog niet.

34 minuten geleden zei Mordurette:

Kosovo is best lastig qua Europese plekken, geloof ik. Daar weet @GAE EAGLES alles over.

Ow, dat is al weer even geleden dat ik daar een game mee had. Weet wel dat het lastig was om inderdaad Europees enigszins aan te haken omdat je slechts 1 plek had en moeilijk kon klimmen op de ranglijst.

Verder weet ik niet zo goed meer hoe het daar zat, een bepaald aantal buitenlanders dacht ik ook nog of een minimaal aantal binnenlanders die er in moesten staan. Hoe het precies zat weet ik niet meer.

39 minuten geleden zei Mordurette:

2 minuten geleden zei GAE EAGLES:

Ow, dat is al weer even geleden dat ik daar een game mee had. Weet wel dat het lastig was om inderdaad Europees enigszins aan te haken omdat je slechts 1 plek had en moeilijk kon klimmen op de ranglijst.

Verder weet ik niet zo goed meer hoe het daar zat, een bepaald aantal buitenlanders dacht ik ook nog of een minimaal aantal binnenlanders die er in moesten staan. Hoe het precies zat weet ik niet meer.

Ik zie het dan wel. En anders kies ik wel een ander land uit het Oostblok.

2 minuten geleden zei sennid:

Ik zie het dan wel. En anders kies ik wel een ander land uit het Oostblok.

Ook leuk, zitten veel leuke clubs en uitdagingen daar. Altijd wel iets te vinden.

4 uur geleden zei Jespresso:

@Glenn08 Had een mooie game met AS Saint-Etienne, maar niet heel veel uitdaging.

Ja klopt, eens je PSG ingehaald hebt is de uitdaging in Frankrijk weg, maar is ook wel in elk land zo

Heb zelf toch meestal wel meerdere saves in FM die ik altijd een jaar of 10 speel. Game met FC Den Bosch zal wel de eerste zijn, aangezien ik dat de afgelopen 2 jaar ook gedaan heb (daarvoor begon ik altijd met Ajax). Palermo is inderdaad ook een leuke optie, aangezien Italië ook wel tof is om in te spelen. Zou ook nog wel eens een game met Bilbao willen beginnen en eventueel een game in een vaag land. ;c

Denk dat Real Zaragoza een grote kanshebber is voor FM20. Heb ik in, volgens mij, FM12 een hele toffe game mee gehad en is toch een club die is afgezakt en een, qua capaciteit, prima stadion ter beschikking heeft. Staan ook bekend als cupfighters en wonnen nog in 1995 de, toen nog, Europacup ll. 

Het blijft altijd weer een gevecht om dan een club te moeten kiezen. Als er bijvoorbeeld veel mensen beginnen met Palermo, lijkt het mij alweer minder leuk. Een originele clubkeuze overheerst bij mij vaak het meest.

15 uur geleden zei Jespresso:

Denk dat Real Zaragoza een grote kanshebber is voor FM20. Heb ik in, volgens mij, FM12 een hele toffe game mee gehad en is toch een club die is afgezakt en een, qua capaciteit, prima stadion ter beschikking heeft. Staan ook bekend als cupfighters en wonnen nog in 1995 de, toen nog, Europacup ll. 

Hm dat is ook een leuke idd. Vierde of vijfde stad van Spanje ook qua inwoners, maar stukje minder bekend omdat het niet echt een toeristische stad is.

Eerst Ajax, even alles uitvogelen. Denk dat je zelfs als prutser een redelijk makkelijke job hebt met Ajax. Dan ga ik denk een gamepje in de KKD starten, Almere, Roda, NEC, zoiets. Wil ook nog wel een keer in Japan spelen, even een downloadje voor vinden, want volgens mij zat die nooit in FM. En dan daarna nog even IJsland onveilig maken.

25 minuten geleden zei E2E:

Eerst Ajax, even alles uitvogelen. Denk dat je zelfs als prutser een redelijk makkelijke job hebt met Ajax. Dan ga ik denk een gamepje in de KKD starten, Almere, Roda, NEC, zoiets. Wil ook nog wel een keer in Japan spelen, even een downloadje voor vinden, want volgens mij zat die nooit in FM. En dan daarna nog even IJsland onveilig maken.

Japan is wel spelbaar deze versie. @Mordurette heeft daar zelfs nog novelle over gehad. 

Ah, ja ik ben ff uit de scene geweest :D In Japan is m'n favoriete club Gamba Osaka, zou het mooi vinden om daar nog even een game mee te hebben. Zal die novelle van Mordurette eens checken dan.

Begin waarschijnlijk bij De Graafschap of bij Ajax/Psv om alles weer een beetje te leren kennen. Daarna altijd maar kijken wat me dan aantrekt qua club en uitdaging..

12 minuten geleden zei delichris:

Ik heb twee clubs waar ik uit ga kiezen. Rangers, Manchester United of een club waar ik dan net iets over lees.

Rangers klinkt leuk. Zeker om de mogelijke 9 - of erger nog, eventuele 10 - titels op rij van Celtic te vermijden. Maar ik vermoed dat dit al bij al nog vrij eenvoudig moet zijn gezien het niveau dat Rangers al terug haalt.

Rangers was leuker, paar jaar geleden, toen ze naar de League 2 werden teruggezet. Ook al hebben ze wel een leuke kern, er zijn te weinig uitdagingen in Schotland helaas..

Belenenses is misschien ook wel een leuke uitdaging (met Boavista de enige club die in Portugal kampioen werd, naast de grote drie). Spelen op het vierde niveau in Portugal tegenwoordig. Zal echter wel even duren voordat iemand deze divisies speelbaar heeft gemaakt.