Jump to content
Sign in to follow this  
Patje!

Hoe het Nederlandse voetbal te redden?

Recommended Posts

Pieter is trouwens echt to-taal niet arrogant.

Ben je cynisch?

Ik zag gisteren op Twitter dat iemand dat stuk van Pieter aanhaalde over dat Sampaoli bondscoach moest worden van Nederland, hij werd meteen geblokkeerd ;e

Goed hè, de beste man niet kennen maar hem wel arrogant vinden.

Nou Ik heb hem toch regelmatig hier zien posten en op filmpjes voorbij zien komen. Daar komt hij 99 van de 100 keer zeer arrogant over.

Edited by Pino

Goed hè, de beste man niet kennen maar hem wel arrogant vinden.

Na jaren op dit forum mee te lopen en heel wat posts kun je best inschatten hoe iemand is. Tenzij iemand zich heel erg anders gedraaid in het echte leven dan dat ze hier doen.

Laat ik het dan enigszins nuanceren: hij gedroeg zich hier op het forum als Jezus Christus himself.

Mooi man, tegen iemand die hem daadwerkelijk kent beargumenteren dat hij wel arrogant is ivm zijn gedrag hier. Lekker bezig hoor.

Mooi man, tegen iemand die hem daadwerkelijk kent beargumenteren dat hij wel arrogant is ivm zijn gedrag hier. Lekker bezig hoor.

Om dan toch maar op deze kansloze opmerking te reageren. Dat 1 persoon die hem kent ( wat is kennen? MSN gesprekjes? Of zijn ze al jaren beste vrienden) hem niet arrogant vind, wil niet zeggen dat die dat niet is. Ik kan jou een ontiegelijke lul vinden, wil niet zeggen dat je dat dan bent toch?

En daarbij; lees mijn vorige Post nog eens terug.

Bovendien is het toch een mening? Mijn mening is dat hij een arrogante lul is. En dan kan Thierry zijn holmattie of weet ik wat zijn, dat verandert niets aan het feit dat ik onze Pietertje een arrogante lul vind.

Weten jullie zeker dat jullie hem niet arrogant vinden, omdat hij wel geslaagd is in de journalistiek,terwijl jullie nog steeds op jullie zolderkamertjes moeten posten op dit halfdode forum?

Bovendien is het toch een mening? Mijn mening is dat hij een arrogante lul is. En dan kan Thierry zijn holmattie of weet ik wat zijn, dat verandert niets aan het feit dat ik onze Pietertje een arrogante lul vind.

Arrogant is imo meer een eigenschap of vorm van gedrag. Al kunnen verschillende mensen gedrag en eigenschappen natuurlijk verschillend beoordelen. Ik vind alleen de felheid waarmee het verdedigd werd zo opvallend. Geen enkele bereidheid de eigen mening ook maar iets bij te stellen, ook niet als iemand het tegendeel aannemelijker maakt.

Arrogant is imo meer een eigenschap of vorm van gedrag. Al kunnen verschillende mensen gedrag en eigenschappen natuurlijk verschillend beoordelen. Ik vind alleen de felheid waarmee het verdedigd werd zo opvallend. Geen enkele bereidheid de eigen mening ook maar iets bij te stellen, ook niet als iemand het tegendeel aannemelijker maakt.

Dit.

Ook ik heb hem hier op het forum meegemaakt, maar als je nu zijn artikelen leest, de dingen op VI PRO, de manier hoe de voetbalwereld de inhoud van zijn boek roemt. Dat ie op die bank zit een voetbalinhoudelijke discussie te voeren met Peter Bosz en moeiteloos meekan, kan ik daar alleen maar respect voor hebben. En zoals ik eerder zei, op een gegeven moment stoor je je niet meer aan zijn manier van praten en playmobielkapsel. Dus wat dat betreft is mijn mening t.o.v. hem ook veranderd.

Playmobielkapsels :-D. Naja het is toch logisch dat hij zich voor het grote publiek niet arrogant opstelt. Je kunt het namelijk ook omdraaien. En het negatieve blijft natuurlijk wel vaak hangen bij mensen. Maar als iemand zijn artikel over Sampaoli aanhaalt na Argentinië - Kroatië Ben dan een vent en reageer erop ipv dat sport mensen te blokkeren denk ik. Hij oreeert nog steeds het voetbal geweten te zijn. Dan weet je dat je erop aangesproken wordt als je mis zit. Zie onze vriend RG met die knakker van PSG die nu ergens bij de amateurs speelt.

​​​​

Playmobielkapsels :-D. Naja het is toch logisch dat hij zich voor het grote publiek niet arrogant opstelt. Je kunt het namelijk ook omdraaien. En het negatieve blijft natuurlijk wel vaak hangen bij mensen. Maar als iemand zijn artikel over Sampaoli aanhaalt na Argentinië - Kroatië Ben dan een vent en reageer erop ipv dat sport mensen te blokkeren denk ik. Hij oreeert nog steeds het voetbal geweten te zijn. Dan weet je dat je erop aangesproken wordt als je mis zit. Zie onze vriend RG met die knakker van PSG die nu ergens bij de amateurs speelt.

​​​​

Hij zat helemaal niet mis. Of gaan we nu onze meningen baseren op drie wedstrijden op een WK?

Hij zat helemaal niet mis. Of gaan we nu onze meningen baseren op drie wedstrijden op een WK?

Ik heb het daar niet specifiek over dat artikel.

Ik heb het daar niet specifiek over dat artikel.

Je gebruikt wel dat specifieke voorbeeld. Ik snap best dat je geen zin hebt om in discussie te gaan met mensen die alleen maar je mening willen gebruiken om makkelijk te scoren ipv dat ze in discussie gaan over de inhoud van je artikel.Nu was het gewoon: "Jij wilde Sampaoli maar hij heeft verloren HAHAHAHAHA". Niets arrogants aan om zo iemand te blokken.

Naja het ging zich natuurlijk er niet om dat Sampaoli verloren had, maar dat er totaal geen tactiek in het elftal van Argentinië zit. Maar goed ik ben eigenlijk totaal niet objectief over Pieter, dus eigenlijk moet ik dit soort uitspraken ook niet doen. Je hebt wel een punt.

Zou graag Roy Keane willen quoten: “I’ve never heard so much rubbish in my life - why do we have to listen to that garbage? It’s just utter nonsense."

Naja het ging zich natuurlijk er niet om dat Sampaoli verloren had, maar dat er totaal geen tactiek in het elftal van Argentinië zit. Maar goed ik ben eigenlijk totaal niet objectief over Pieter, dus eigenlijk moet ik dit soort uitspraken ook niet doen. Je hebt wel een punt.

Ja maar echt :D Goed dat je het zelf in iedergeval in ziet. De haat in je posts spat er vanaf ;c

Edited by cimbomcu

Weten jullie zeker dat jullie hem niet arrogant vinden, omdat hij wel geslaagd is in de journalistiek,terwijl jullie nog steeds op jullie zolderkamertjes moeten posten op dit halfdode forum?

Nee, absoluut niet. Als ik vroeger nadacht over wat ik wou worden, kwam journalist niet in de top 30 voor. Het doet ook niks af aan de kwaliteit van zijn kunnen/kennis. Ik vond hem hier gewoon zichzelf profileren als de nieuwe Johan Cruijff oid. Dat mag toch? En met mij blijkbaar nog wel meer. Zoals pien Sl aan geeft, dan interesseerd mij het niet zo dat er wat real life vriendjes hier een beetje geïrriteerd komen doen. Het zegt ook niks over hoe hij hier is. Ik kan me een tijd herinneren dat er wat lacherig over Leroy gedaan werd omdat er een of andere Houdini act was over wie hij nu echt was. Dat neemt niet weg dat ik hem in het echte leven een hele grappige vrolijke gast vind. Maar iemand zijn ervaring kan hier wel heel anders zijn.

op basis van mijn ervaringen hier zou ik bijvoorbeeld verwachten een heerlijke avond te hebben als ik bier ga drinken en ouwehoeren met gasten als Pino/magikarp/kokkie, gebaseerd op hier. Voor hetzelfde geld is dat IRL een totale tegenvaller.

Edited by Elsjorro1990

@Elsjorro1990: Ik ben helemaal niet zo leuk en gezellig IRL als dat ik hier op het forum overkom. Sorry :sorry: En mister Zwart is toch nog helemaal niet geslaagd als journalist? Hij doet het leuk en aardig ja, maar niet echt iets om jaloers op te zijn. Dan zou ik eerder jaloers zijn op @E2E die lekker een podcastje heeft waar hij met zijn vrienden over voetbal auwehoert. En tevens, meen ik, ook nog in Amerika even de jeugd heeft leren voetballen. Hij kwam hier enorm denigrerend over, verkondigde zijn mening als de waarheid en lachte iedereen uit die een andere mening had. Dat werd niet gewaardeerd en daarom is hij uiteindelijk ook weg gegaan. Want een discussie op niveau voeren, dat kon meneertje niet. Daarom denk ik ook niet dat hij het echt gaat maken als journalist. Of hij moet daar op wonderbaarlijke wijze van genezen zijn. Edited by Pino

Was dat ook niet de reden dat hij hier niet meer kwam? Meneer vond het vervelend dat we niet allemaal ja en amen als antwoord klaar staan hadden op zijn intelligente Posts?

Wat een verschrikkelijke treurnis in dit topic.

Zo gaan we wel het Nederlands voetbal redden. Door op Pieter Zwart te zeiken.

Ik klikte dit topic aan in de hoop wat interessante meningen te lezen. Heb alleen pagina 3 gelezen (de Pieter discussie is kennelijk langer) en ik viel er middenin.

In zijn laatste maanden op MU was hij zeer vervelend, kennelijk zit die nasmaak er nog steeds bij sommigen. Laat het los jongens. Mensen kunnen ook best veranderen. En op twitter kan je niet echt discussiëren, dus daar lijk je misschien sneller 'to the point' dan je zou willen.

Mooie ontwikkeling maakt hij mee hoor. Vind dat echt leuk om te zien (Y). Ook tof van VI dat ze hem op die leeftijd een kans hebben gegeven.

Vraag me wel altijd af wat precies die Ajax connectie is die hij heeft. Hij had familie die hoog in de boom daar werkte meende ik.

Edited by Niels

Om even willekeurig binnen te vallen: Ik vind persoonlijk helemaal niet dat het Nederlandse clubvoetbal er echt zo slecht aan toe is. Ondanks de losse flodder van 2017/18 zie ik genoeg reden om niet te zeuren. AZ heeft de jeugd die nog wel eens heel groot zou kunnen worden, Ajax ook wel, PSV heeft statuur om heel goeie spelers binnen te halen die makkelijk meekomen met middenmoot PL, BL of LL. Feyenoord zal misschien afhaken maar met binnenlandse subtoppers kan je best een mooi team brouwen. 3 jaar en 4 prijzen is tpch niet gek.

Laten we wel wezen dat we de absolute top niet meer gaan bereiken, daar is de CL en min of meer de EL te corrupt voor. 3e in de CL groepsfase worden en tot de kwartfinale EL reiken zou ik zien als best een haalbaar doel. Daarna maar doorpakken.

Als Ajax en PSV nou meer spelers van het kaliber Tadic en Lozano zouden kunnen halen hebben we op deze dip na niks om zorgen over te maken op het gebied van clubvoetbal.

Om even willekeurig binnen te vallen: Ik vind persoonlijk helemaal niet dat het Nederlandse clubvoetbal er echt zo slecht aan toe is. Ondanks de losse flodder van 2017/18 zie ik genoeg reden om niet te zeuren. AZ heeft de jeugd die nog wel eens heel groot zou kunnen worden, Ajax ook wel, PSV heeft statuur om heel goeie spelers binnen te halen die makkelijk meekomen met middenmoot PL, BL of LL. Feyenoord zal misschien afhaken maar met binnenlandse subtoppers kan je best een mooi team brouwen. 3 jaar en 4 prijzen is tpch niet gek.

Laten we wel wezen dat we de absolute top niet meer gaan bereiken, daar is de CL en min of meer de EL te corrupt voor. 3e in de CL groepsfase worden en tot de kwartfinale EL reiken zou ik zien als best een haalbaar doel. Daarna maar doorpakken.

Als Ajax en PSV nou meer spelers van het kaliber Tadic en Lozano zouden kunnen halen hebben we op deze dip na niks om zorgen over te maken op het gebied van clubvoetbal.

Dan zie ik het voor mijn eigen club wel een stuk rooskleuriger in. Laatse jaren met goed beleid toch weer dicht bij de top gekomen, met als resultaat 4 prijzen zoals je zelf al aangeeft. Hoofdpijndossier op dit moment is denk ik het nieuwe stadion, wat er al dan niet komt. Dat hebben we denk ik echt nodig om de definitieve stap weer te maken om structureel mee te doen voor de schaal.