Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nations League [Europa]

Becks

Aanbevolen berichten

De Nations League gaat beginnen, nog wat voorspellingen of meningen over het Deense nationale elftal? :P

Ze moesten toch tegen Wales? Die kunnen dan hun doelsaldo mooi opkrikken. Dan hebben ze echt een voordeel als de ranglijst van de poule gebaseerd moet worden op onderling resultaat :-D Dan zal Ierland wel balen dat ze niet nu tegen Denemarken moeten :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap alleen het opmaken van de nations league ranglijst niet voor het doorschuiven van EK kwalificatie play-offs.

Volgens mij doen ze gewoon eerst nummers één van alle poules van meeste punten beste doelsaldo enz. dan de nummers 2 beste punten doelsaldo enz. dan de nummers 3, blabla... Dan heb je een ranglijst van 12 teams en de eerste vier die niet gekwalificeerd zijn gaan play off's spelen als er minder dan vier landen over zijn gaan ze bij de volgende divisie kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nation league poules met vier ploegen dan?

Meende dat er altijd werd geclaimed dat er één ticket voor die play-offs sowieso naar league D ging.

Dat klopt ook. De 4 groepshoofden van elke divisie gaan naar de play-offs van die divisie. De winnaar van die play-offs krijgt een ticket.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klopt ook. De 4 groepshoofden van elke divisie gaan naar de play-offs van die divisie. De winnaar van die play-offs krijgt een ticket.

Ah okay.

Heb het nu gevisualiseerd voor me gezien en is het wat duidelijker voor mij geworden.

Ik blijf erbij dat die 'loting' voor de Nations League een absolute aanfluiting was. Dat was geen loting, meer een invuloefening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat gaat er gebeuren met de Nations League van 2020-2021? Want de Nations League wordt elke twee jaar gehouden, maar een EK slechts eens in de vier jaar. Dan is er geen link met EK kwalificatie, dus?

Nee, misschien met WK-Kwalificatie, maar dat is nog niet bekend. Dat is overigens wel wat makkelijker met 48 teams dan 32 teams. Dus ik vewacht 11 poules van 5 en één grote play off met Groep A+B en Groep C+D Of zoiets. Trouwens volgens mij wordt de loting voor de EK kwalificatie ook gedaan met hoe sterk je hebt gepresteerd in de Nations League. Dus top 10 halen is toch wel handig, want dan ontwijk je de grote teams ook weer in kwali. :)

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Sophomore']Ohjah dat is waar. Eigenlijk toch niet heel eerlijk toch? Want eerst ging het om coëfficiënt over vijf jaar (extreem veel wedstrijden) en nu over vier wedstrijden (dat is weer extreem weinig wedstrijden). @himan [/QUOTE] Die coëfficiënten werden ook alleen opgemaakt uit EK en WK kwalificatie vaak. Dit is veel duidelijker, maar het wordt sowieso wel duidelijker naar mate we verder komen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites