Jump to content

Recommended Posts

Als een simpele ziel als Theo Janssen dit al zegt..

Citaat

Maar, zo stipt Janssen aan: verbaal is De Boer niet de sterkste. 'Hij had Hennie Spijkerman en Michele Santoni naast zich, dat waren de mensen die de tactiek bespraken. Natuurlijk deed Frank ook wel besprekingen. Maar in de communicatie... Je moet echt gefocust zijn bij een bespreking, je moet goed luisteren wat-ie precies zegt. Daar kan hij niks aan doen, dat is een mankement. Ik vond hem een prima trainer, maar hij staat niet in mijn topdrie.'

Spijkerman en Santoni bespraken de tactiek...

En dat maak je dan bondscoach. Waar je trainingen weinig boeien, maar je tactiek, je formatie, je keuzes, je spelersmanagement en je communicatieve vaardigheden.

Raap. Mij. Op.

• Replies 2.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Heb die dekselse Verpakovskis gemist.

Geen vervanger, die jongens van Jong Ajax hebben ook vakantie nodig natuurlijk.   Ik had Karsdorp nog opgeroepen trouwens. Maar ja, geen Ajax verleden.

Als een simpele ziel als Theo Janssen dit al zegt..   Spijkerman en Santoni bespraken de tactiek...   En dat maak je dan bondscoach. Waar je trainingen weinig boeien, maar je tac

Posted Images

Op 27-3-2021 om 19:44 zei Michaelinho*:

Wel fijn dat Ajax vriendjes Van de Beek en Babel nog even in mogen vallen.. Van de Beek is in de basis natuurlijk een prima speler, maar heeft 0 ritme. Babel behoeft geen verklaring. Memphis is ook weer als vanouds met zichzelf bezig. 

Frenk zal na afloop wel zeer tevreden zijn. Veel kansen, goede pot. Maar iedere fatsoenlijke tegenstander speelt dit NL helemaal zoek.. Het voetbal an sich is ook niet om aan te gluren :moop:

Als je wat wil gaan presteren op het EK zal je het ook van de Ajax vriendjes moeten hebben ouwe reus.

Citaat

Oranje gaat voor monsterscore: ‘Gibraltar niet op adem laten komen’

Frank de Boer vindt dat het Nederlands elftal dinsdag in de uitwedstrijd tegen Gibraltar in de WK-kwalificatie minimaal vijf keer moet scoren. ,,En het liefst meer”, aldus de bondscoach tijdens een persconferentie in Zeist. ,,We moeten het tempo hoog houden en Gibraltar niet op adem laten komen.”

..

Citaat

Het Nederlands elftal speelt dinsdag op kunstgras, maar De Boer vindt het niet nodig daar eerst op te trainen. ,,Een dag nadat spelers op kunstgras hebben getraind, hebben ze vaak last. In mijn tijd bij Atlanta trainden we ook nooit op kunstgras, ook al speelden we onze thuiswedstrijden wel op kunstgras.”

Weet ook wel dat het nu makkelijk zeiken is, maar ook dit vind ik bijzonder. Doe je dat als je net met 2-0 en 4-0 je eerste wedstrijden hebt gewonnen, tuurlijk, mee eens. Maar nu.. zal mij benieuwen.

Maar dat is het niet. Gewoon een bewuste keus om een dag voor de wedstrijd niet te trainen. Je hebt ook met arbeids/rust verhoudingen te maken en nu speel je ook nog op een kunstgrasveld.

Vind het gewoon verkeerd overkomen. Je kan ook op lagere intensiteit trainen op kunstgras, bijvoorbeeld een extra training of je training splitsen, al is het alleen even voor het gevoel. 

Dat je dan roept met minimaal 5-0 te willen winnen.. Vergroot alleen maar de perceptie dat Gibraltar niks kan, waardoor ik denk dat bepaalde aanvallers nog liever voor eigen succes gaan.  

4 uur geleden zei Dansmeister:

Als je wat wil gaan presteren op het EK zal je het ook van de Ajax vriendjes moeten hebben ouwe reus.

Dravertje Vd Beek en Babel zijn nou niet van een bijzonder niveau. Ihattaren en Gakpo zijn twee klassen beter.

57 minuten geleden zei Rossi:

Dravertje Vd Beek en Babel zijn nou niet van een bijzonder niveau. Ihattaren en Gakpo zijn twee klassen beter.

Nou ja, ik vind Ihattaran niet echt uitblinken dit seizoen. Ja op Instagram wellicht. 

Maar dat er iets mankeert aan het wisselbeleid/selectiebeleid, dat is vrij duidelijk. Zie Oranje ook niet ver komen op het EK.

Overigens natuurlijk waanzin dat de knvb gaat verlengen met vd Looi. Als er nog eentje ongeschikt is, dan is hij het wel. Laten we z’n bijna uitschakeling belonen met een verlenging :-D 

1 uur geleden zei Rossi:

Moet je eens beter naar Donny gaan kijken. Dans zijn opmerking sloeg verder vooral op Frenkie en Matthijs gok ik zo. Met afstand de 2 beste spelers die we in Nederland hebben.

2 minuten geleden zei joostmakaay:

Zo zonde hoe de positieve publieke opinie die Koeman opgebouwd had met Oranje, nu in twee potten 180 graden gedraaid is hé. 

Moet eerlijk zeggen dat dat bij mij al begonnen is met Bosnië uit. Dat was me toen al een partijtje inspiratieloos. En dan neem ik Mexico thuis nog niet eens mee, omdat dat zogenaamd ‘de eerste wedstrijd’ was. 

34 minuten geleden zei joostmakaay:

Zo zonde hoe de positieve publieke opinie die Koeman opgebouwd had met Oranje, nu in twee potten 180 graden gedraaid is hé. 

Dit inderdaad.

Denk ook dat het komt omdat Koeman eigenlijk een perfecte match was en er daarna niet een soortgelijke kandidaat was waarbij je hetzelfde gevoel had. En dan helpen de resultaten tot nu toe ook niet echt mee aan dat beeld.

29 minuten geleden zei Karlo:

Dit inderdaad.

Denk ook dat het komt omdat Koeman eigenlijk een perfecte match was en er daarna niet een soortgelijke kandidaat was waarbij je hetzelfde gevoel had. En dan helpen de resultaten tot nu toe ook niet echt mee aan dat beeld.

Het is ook meer omdat je het op meerdere facetten gewoon merkt. Tactisch zit het niet helemaal goed in elkaar, er worden qua selectie/opstelling vreemde keuzes gemaakt en eigenlijk spelen de reacties van Depay en Wijnaldum bij hun wissel zaterdag boekdelen. Die reacties waren onder Koeman nooit zo geweest. Dat de resultaten dan ook nog eens tegenvallen is simpelweg de som van al het bovenstaande. Plus het feit dat ie zelf doet alsof het allemaal onder controle is en we ons nergens druk om hoeven te maken, waarmee je jezelf voor schut zet en het publiek voor de gek houdt.

1 uur geleden zei joostmakaay:

Sinds z’n aanstelling. 1e interland zag je al een wereld van verschil met de potten onder Koeman. 

3 uur geleden zei Zeus:

Ihattaren en Gakpo twee klasses beter tov "dravertje" Van de Beek. Dit moet één van de slechtste uitspraken ooit hier zijn.

Verbaasd je dat dan? Die opmerking komt van iemand die én een hele ongezonde aversie heeft tegen alles wat met Ajax te maken heeft én heeft 0.0 verstand van voetbal. 

Op 29-3-2021 om 18:38 zei Regis:

Moet je eens beter naar Donny gaan kijken. Dans zijn opmerking sloeg verder vooral op Frenkie en Matthijs gok ik zo. Met afstand de 2 beste spelers die we in Nederland hebben.

Dat gaat beetje moeilijk met maar 2 basis optredens in de PL heel dit seizoen ;c

Wel fijn om te zien dat die 2 gehypte circusartiesten op de flank zelfs tegen postbodes het verschil niet kunnen maken en al moeite hebben een man te passeren.